Friday, July 22, 2011

ၿပတင္းေပါက္ကို ဖြင့္ခ်င္တယ္

 

ၿပတင္းေပါက္ကို ဖြင့္ခ်င္တယ္

သရုပ္ေဖာ္ပန္းခ်ီ ေဇာ္ေမာင္

“ဒီၿပတင္းေပါက္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မဖြင့္ၾကနဲ႕ေတာ့ ၾကားလား။ အၿမဲတမ္းပိတ္ ထားလိုက္ ေတာ့”
           ေမေမက ေၿပာၿပီး ၿပတင္းေပါက္ကို သူကိုယ္တိုင္ပိတ္ကာ ခ်က္ထိုးလိုက္သည္။
           ကၽြန္မတို႕အိပ္ခန္း၏ တစ္ခုတည္းေသာ ၿပတင္းေပါက္၊ သူ႕ကို ေန႕ေရာညပါ ပိတ္ ထားလိုက္သည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ကၽြန္မသည္ စိတ္ကူး ကမာၻသို႕ ညစဥ္ အလည္သြားဖို႕ အလြန္ ခက္ခဲသြားပါသည္။


*****

           ကၽြန္မတို႕အိမ္သည္ သစ္သားအိမ္ၿဖစ္သၿဖင့္ တစ္ခုတည္းေသာ အိပ္ခန္း၏ ၿပတင္း ေပါက္သည္ ဘာမွ မထူးၿခားပါ။ ရိုးရိုး ၿပတင္းေပါက္တစ္ခုသာ ၿဖစ္သည္။ ထိုၿပတင္းေပါက္ သည္ ကၽြန္မတို႕ အိမ္သားမ်ား အတြက္ အလြန္ အသံုး၀င္ခဲ့၏။ ေန႕လယ္ အခ်ိန္မ်ား တြင္ အစ္ကိုက အက်ၤ ီလာခ်ိတ္ခ်င္ေသာ ၿပတင္းေပါက္။
           “ဖယ္စမ္း ငါ့အက်ၤ ီေၿခာက္ေအာင္ ေနေရာင္လိုတယ္”
           သူ႕အက်ၤ ီေတြက ခ်ည္ထည္ အထူစားေတြ။
           အစ္မက ဟိုဘက္ၿခံမွ အပင္ရိုင္းမ်ားကို လွမ္းေငးခ်င္ေသာ ၿပတင္းေပါက္။
           “ေတြ႕လား၊ ဟိုမွာ အဲဒါ စပ်စ္သီးပင္ေတြေပါ့။ စပ်စ္သီးေတြေတာင္ ေတာ္ေတာ္မ်ား ေနၿပီ။ လာလည္း မခူးၾကဘူး။ ငါတို႕ ခူးစား ၾကမလား။”
           ကၽြန္မတို႕အိမ္ႏွင့္ ထိုၿခံအၾကားမွာ ဘာၿခံစည္းရိုး အကာအရံမရွိ။ ထိုၿခံသည္ ကၽြန္မ အသက္ ၁၂ ႏွစ္ အရြယ္ မႏွစ္ကအထိ လူမေနေသာ ကြက္လပ္တစ္ခု ၿဖစ္ခဲ့သည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ အိပ္ခန္းၿပတင္းေပါက္ကို ေန႕ေရာညေရာ အၿမဲ ဖြင့္ထားခြင့္ရခဲ့သည္။
           ေမေမက မိုးရြာႏိုင္မလား ေလတိုက္ႏိုင္မလား ေကာင္းကင္ကို ၾကည့္ၿပီး ခန္႕မွန္းဖို႕ လွမ္းလွမ္းၾကည့္ရေသာ ၿပတင္းေပါက္။
           “သမီးတို႕ေရ အ၀တ္ေတြ ရုတ္ၾကစမ္း။ ေလနီၾကမ္းလာေတာ့မယ္။ ေကာင္းကင္မွာ နီရဲလာေနလိုက္တာ”
           ညီမေလးႏွစ္ေယာက္ အ၀တ္ရုပ္ကေလးေတြႏွင့္ ခုတင္ေပၚမွာ ေဆာ့ကစားသည့္အ ခါ ၿပတင္းေပါက္ခန္းဆီးစကို ဇာတ္စင္ပိတ္ ကားစ အၿဖစ္ သံုးဖို႕တဲ့။ ေဘာင္ကိုမွီၿပီး ဇိမ္ႏွင့္ စာအုပ္ ဖတ္ေနဆဲ ကၽြန္မထံမွ ခဏခဏ ေနရာလုခံရသည့္ ၿပတင္းေပါက္။
          ညေရာက္လွ်င္ေတာ့ ထုိၿပတင္းေပါက္ကို ဘယ္သူမွ စိတ္မ၀င္စားၾကေတာ့ပါ။ ကၽြန္မ တစ္ေယာက္တည္း ပိုင္ဆိုင္သည္ဟု ကၽြန္မ ခံစားရသည္။
          ညအခ်ိန္ေရာက္လွ်င္ ထိုၿပတင္းေပါက္သည္ ကၽြန္မအတြက္ ေမွာ္အတတ္ၿဖင့္ ဖန္ ဆင္းထားေသာ တၿခားကမာၻတစ္ခုသို႕ အလည္ သြားစရာ ယာဥ္တစ္စီး ၿဖစ္လာေတာ့ သည္။
          ၾကည့္ပါဦး။ ညအေမွာင္တြင္ ၿပတင္းေပါက္မွ တစ္ဆင့္ လွမ္းၿမင္ရေသာ ၿမင္ကြင္း သည္ ကၽြန္မ ရင္းႏွီးေနက် ေန႔ပိုင္း ၿမင္ကြင္းႏွင့္ လံုး၀ၿခားနားသြား၏။ ထိုၿခားနားမႈကို ကၽြန္မစၿပီး သတိထားမိသည့္ အခ်ိန္မွာ အဖ်ားေသြးၿဖင့္ ရီေ၀မူးယစ္လ်က္ အိပ္ရာမွ လန္႕ ႏိုးလာ သည့္ ညတစ္ည ၿဖစ္သည္။
          ထိုေန႕ ေန႕လယ္က ကၽြန္မ ဖ်ားသည္။ ဖ်ားေနသည့္အခ်ိန္မွာပင္ ကၽြန္မသည္ ဖတ္ ၿပီးသား ၀တၳဳဇာတ္လမ္းတစ္ခုကို ေမေမ့အား ၿပန္ေၿပာခိုင္းကာ ပံုၿပင္သဖြယ္ နားေထာင္ေန မိေသးသည္။
          “အဲဒါနဲ႕ပဲ ငါကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ကို ေစာင္းလား ခ်ိတ္လားနဲ႕ ကဗ်ာရြတ္တဲ့ သူပုန္ဗိုလ္ ငနႏၵကို ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္ သြင္းေစလို႕ သီဟ ရာဇာဘုရင္ၾကီးက အမိန္႕ေပးလိုက္ေတာ့ တယ္”
          စာေရးဆရာဓူ၀ံ၏ ‘မာလာ’၀တၳဳမွာ ရွင္ဘုရင္ေခတ္က ထီးနန္းညီလာခံမ်ား၊ အာဏာသိမ္းသည့္ လူဆိုးစစ္သူၾကီးႏွင့္ ဇာတ္လိုက္ သူပုန္တို႕၏ ၿမင္းေပၚမွ တိုက္ပြဲၿမင္ ကြင္းမ်ား၊ ညညမွာ စုန္းေတာက္စားသည္၊ ဘီလူးစားသည္ဟူေသာ သည္းထိတ္ဖိုၿမင္ကြင္း မ်ားႏွင့္ ေနာက္ကြယ္က လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္မ်ားသည္ ကၽြန္မအတြက္ အသက္ရွဴမွားေစေလာက္ ေအာင္ အံ့ၾသမိန္းေမာေစမည့္ ဇာတ္ကြက္ မ်ား ၿဖစ္သည္။ ကၽြန္မ ဖတ္ၿပီးသားၿဖစ္ေသာ္ လည္း ေမေမေၿပာၿပသည့္အခါ ေငးေမာနားေထာင္ေနမိသည္။
          အို သိပ္ ေကာင္းတာပဲ။
          ထို၀တၳဳကို အဖ်ားေသြးၿဖင့္ အိပ္ရာမွာ လွဲကာ နားေထာင္ရင္း အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့ သည္။
          ထိုည...၊ အိပ္ေပ်ာ္ရာမွ ႏိုးလာသည္။ အဖ်ားေသြးၿဖင့္ ကၽြန္မမ်က္စိတို႕ ၿပာေ၀ လ်က္ရွိသည္။ ကၽြန္မ မ်က္စိဖြင့္လွ်င္ဖြင့္ခ်င္း ကၽြန္မသည္ ထူးဆန္းေသာ ေနရာတစ္ခုသို႕ ေရာက္ေနသည္ဟု သိလိုက္သည္။
          ကၽြန္မ ၿမင္ရသည္က ၿမင္ေနက် ၿခင္ေထာင္အမိုး၊ တြဲလြဲက်ေနသည့္ အက်ၤ ီ အဲဒါ ေတြမဟုတ္။ အေမွာင္ေၾကာင့္ မည္းနက္ေန သည့္ ေတာင္ကုန္းေတာင္တန္း၏ ေဘးတိုက္ ၿမင္ကြင္းတစ္ခု။ ဟင္ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ကၽြန္မက ေတာင္တန္းတစ္ခု ေအာက္ေၿခ မွာ ေရာက္ ေနရတာလဲ။ ေတာင္တန္းခပ္ေစာင္းေစာင္းတြင္ သစ္ပင္ေတြ တန္းစီေနသည္။ ကၽြန္မ မ်က္စိေတြက ကပ္ေစးကပ္ေစးၿဖင့္ ၿမင္ကြင္းကေတာ့ ေ၀၀ါးေန၏။ မ်က္စိေတြကို လက္ၿဖင့္ ပြတ္သပ္ၾကည့္ေတာ့ မ်က္ေတာင္ေတြမွာ ကပ္ေနသည့္ မ်က္ေခ်းတို႕ ကင္းစင္သြားသၿဖင့္ နည္းနည္း ပိုၾကည့္ေကာင္းလာသည္။ ေနပါဦး။ သစ္ပင္ေတြေဘးမွာ ၿမင္းေတြေရာ၊ လူေတြ ေရာပါလား။ ဟိုးအေ၀း ၿမင္ကြင္းႏွင့္ တူပါရဲ႕။ ခပ္မႈန္မႈန္မသဲမကြဲ။ ရုပ္ပံုေတြက ခပ္ေသး ေသး ကၽြန္မ ၾကည့္ဖူးသည့္ ႏိုင္ငံၿခားရုပ္ရွင္ တခ်ိဳ႕၏ အေ၀းၿပကြက္ႏွင့္ တူသည္။ ထို႕ ေနာက္ ကၽြန္မအာရံုထဲသို႕ ၿမင္ခြာသံ တေၿဖာင္းေၿဖာင္း၊ ၀င္လာေတာ့သည္။ ေအာ္သံဟစ္ သံမ်ား၊ ဓားခုတ္သံမ်ား၊ ညာသံေပး၍ လိုက္ၾကသည့္ အသံမ်ား၊ ၿမင္ဟီသံမ်ား၊ အို တကယ့္ တုိက္ပြဲအသံေတြပါပဲ။
         အဲသည္ေတာ့မွ ကၽြန္မ သိလိုက္သည္။ ကၽြန္မ မာလာ၀တၳဳထဲကို ေရာက္သြားတာ ေပါ့ေနာ္။
         ကၽြန္မလွမ္းၿမင္ေနရသည့္ သစ္ပင္ေတြ လူေတြ ၿမင္းေတြက လႈပ္ေနသည္။ လႈပ္ တာမွ ယိမ္းခါေနေအာင္ လႈပ္၏။
         “မေၿပးပါနဲ႕ ဘုရင္မ၊ ဘုရင္မ စႏၵာေဒ၀ီ”
         မိုးသံေတြ ၾကားရသည္။ မိုးစက္ မိုးေပါက္မ်ား လြင့္ခနဲ လြင့္ခနဲ ၾကမ္းတမ္းစြာ ဖ်န္း ပက္ေနသည့္ အသံ။ စႏၵာေဒ၀ီဘုရင္မႏွင့္ ဗိုလ္နႏၵတို႕ ေၿပးရင္းလႊားရင္း ပုန္းေအာင္းစရာ ေနရာကို ရွာေနသည္။
        “ေဟာဟိုမွာ ဘုရားငုတ္တိုေလးတစ္ခု အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ခဏ ပုန္းခိုေနရင္ ေကာင္းမယ္ ဘုရင္မ”
        “အို ၿပန္တိုက္မွာေပါ့။ ရွင္နဲ႕ကၽြန္မနဲ႕ ႏွစ္ေယာက္အတူ ရွိေနရင္ ကၽြန္မ ဘာကိုမွ မေၾကာက္ဘူး”
        ဗိုလ္နႏၵေၿပာသည့္ ဘုရားငုတ္တို။ ေနဦး အဲဒါကို ကၽြန္မ မၿမင္ရေသးဘူး။
        “လူအင္အားမ်ားတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕က ႏွစ္ေယာက္တည္း၊ ခံသြားရမွာေပါ့”
        “အို ႏွစ္ေယာက္အတူ ရင္ဆုိင္မယ္။ ေသေတာ့ေကာ ဘာၿဖစ္ေသးလဲ။ ရွင္နဲ႕အတူ ေသရတာ ရဲရဲေသမယ္။ ဘာလဲ ရွင္က ဘုရင္မ နဲ႕အတူ လိုက္မေသရဲဘူးလား”
        ဗိုလ္နႏၵ ဘာမွ မေၿပာမီ ကၽြန္မ ရင္တလွပ္လွပ္ ခုန္ေနသည္။ အဲဒီဘုရင္မကေလ သိပ္မိုက္တာပဲ။ ဟုိက သူ႕ကို မိန္းမအၿဖစ္ လိုခ်င္ တာ သူမသိဘူးလား။ ကၽြန္မ အားမလို အားမရ ေတြးမိသည္။
        “ဘုရင္မကလည္း သိပ္ခက္တာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္က ေသရဲပါတယ္။ ဘုရင္မအတြက္ ဆို အသက္ေတာင္ စြန္႕၀ံ့တယ္လို႕   ကၽြန္ေတာ္ ေၿပာၿပီးၿပီပဲ။ ဒါေပမယ့္ အခုဟာက ႏွစ္ ေယာက္လံုး ေသမွာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ကို သတ္ၿပီးေတာ့ ဘုရင္မကို ၾကက္ ကေလး ငွက္ကေလး ေကာက္ယူသလို ဖမ္းယူသြားၾကမွာ”
       စႏၵာေဒ၀ီဘုရင္မက ဗိုလ္နႏၵကို ခ်စ္ေနသည္။ သို႕ေသာ္ ခ်စ္ေနသည္ကို ဖြင့္မေၿပာ။ အို ဘာထူးလဲ။ ဗိုလ္နႏၵကလည္း ခ်စ္ေနတာပါ ပဲ။ ခ်စ္ေနလို႕သာ ဘုရင္မကို ဖမ္းၿပီး သီဟ ရာဇာဘုရင္ၾကီးလက္ထဲ ထည့္လို႕ရရက္နဲ႕ မထည့္ဘဲ ဘုရင္မရဲ႕ ရန္ေတြကိုေတာင္ ကာ ကြယ္ေပးေနတာ မဟုတ္လား။ သူေၿပာတာကေတာ့ အဲဒီလို မဟုတ္။ မိန္းမသား အုပ္ခ်ဳပ္ တဲ့ႏိုင္ငံကို အားလံုးက ၀ိုင္းၿပီး အႏိုင္က်င့္ ခ်င္တာမို႕ အားနည္းသူကို အားေတာင့္တင္း ေအာင္ တည္ေဆာက္ေပးမယ္တဲ့။ အဲဒီလိုလုပ္ရင္ ဗိုလ္နႏၵအတြက္ ေသလမ္းပဲ။ ရန္သူေတြ ရဲ႕ ဓားခ်က္နဲ႕ မေသရင္ေတာင္ သီဟရာဇာဘုရင္ရဲ႕ အၿပစ္ဒဏ္နဲ႕ ေသမွာပဲ။ ဘာလို႕ မ ေၾကာက္တာလဲ။
      အခ်စ္။
      အခ်စ္ဆိုတာ အသက္ကို စြန္႕ရဲေလာက္ေအာင္ တြန္းအားၾကီးမားတယ္။ အဲဒီ အခ်စ္ဆိုတာ ဘယ္လိုဟာမ်ိဳးပါလိမ့္။
        ကၽြန္မသည္ မမ၏ ရည္းစားစာေတြကို ခဏခဏ ခိုးဖတ္ဖူးသည္။ အဲဒီမွာ အခ်စ္ဆို ေသာ စကားလံုးေတြ ပါတတ္၏။
       မကိုခ်စ္လြန္းလို႕ ဒီကေကာင္မွာ ရူးရေတာ့မယ္ သိလား။ ဟင္ ခ်စ္တာနဲ႕ ရူးရတယ္ တဲ့လား။ ဘယ္လို ရူးမွာပါလိမ့္။ ကၽြန္မသိေသာ မမ၏ရည္းစားကို စိတ္မႏွံသည့္ လူအသြင္ ၿဖင့္ ၿမင္ေယာင္ၾကည့္မိေတာ့ ကၽြန္မ ခစ္ခနဲ ရယ္မိသည္။ ပုဆိုးကြင္းသိုင္း ဆံပင္စုတ္ဖြား ၾကီးႏွင့္ေလ။
        “ခါခ်ဥ္ေကာင္မာန္ၾကီးေပမယ့္ ခါးမသန္တဲ့အၿဖစ္ပါ မမရယ္။ ခါးမသန္တဲ့အၿဖစ္ေတြ ပါ။”
       အို ရည္းစားစာထဲမွာ ခါခ်ဥ္ေကာင္ကလည္း ပါေသးတယ္တဲ့။ ပါတဲ့ ခါခ်ဥ္ေကာင္ ကလည္း ခါးမသန္ဘူးတဲ့။ ကၽြန္မသည္ ညီမေလးႏွစ္ေယာက္ကို ၿပန္ေဖာက္သည္ခ်မိ၏။
        ခါခ်ဥ္ေကာင္က ခါးမသန္ဘူးတဲ့ေတာ့။
        အို
        ကၽြန္မတို႕အာရံုထဲမွာ ခါခ်ဥ္ေကာင္တစ္ေကာင္ ခ်ည့္နဲ႕နဲ႕ႏွင့္ ၀ါးလံုးတန္းေပၚက ၿပဳတ္က်သြားပံုကို ၿမင္လာမိသည္။
        ဘာၿဖစ္လို႕ စာထဲမွာ ခါခ်ဥ္ေကာင္ အေၾကာင္းပါတာလဲ။
        ညီမအလတ္က ေမးသည္။
        မသိဘူးေလ။
        ကၽြန္မတို႕ ညီအစ္မသံုးေယာက္ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ တြန္းထိုးၿပီး ရယ္ လိုက္ၾကတာ မေၿပာပါနဲ႕ေတာ့။
        “သမီး ဘာေတြ သေဘာက်ၿပီး ရယ္ေနတာလဲ။ ေဆးေသာက္ရေအာင္ထ”
        ေမေမက ေဆးေလးတစ္ေတာင့္ႏွင့္ ေရခြက္ႏွင့္ ကၽြန္မအနားသို႕ ေရာက္လာသည္။ ေရနံဆီမီးခြက္၏ မီးေတာက္က လႈပ္ေနသၿဖင့္ အလင္းခပ္မွိန္မွိန္ကလည္း လႈပ္ေနသည္။ ေမေမ့မ်က္ႏွာေပၚရွိ အလင္းကလည္း လႈပ္ေနပါသည္။ ညဆယ့္တစ္နာရီ ေသာက္ရ မည့္ ေဆး ၿဖစ္သည္။ ကၽြန္မ ပ်င္းရိပ်င္းတြဲထလိုက္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ေရခြက္ထဲက အရည္မွာ ေရမဟုတ္ဘဲ အစိမ္းေရာင္ေတြ ၿဖစ္ေန သည္ကို ၿမင္ရသည္။ ကရင္ဆိုဒါ။ ကရင္ဆိုဒါဟု ေခၚသည့္ အခ်ိဳရည္ခပ္ရွရွကို ကၽြန္မတို႕ ေမာင္ႏွမေတြ ဖ်ားသည့္အခါမွာ ေသာက္ခြင့္ရ သည္။ ေသာက္ေရအိုးစင္၏ ေအာက္မွာ အစိမ္းေရာင္ ပုလင္းေလး ႏွစ္ခုသံုးခု တန္းစီၿပီး ခ်ထားသည့္ေန႕ဆိုလွ်င္ ေမာင္ႏွမထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္ေတာ့ ဖ်ားၿပီးဟု သိႏိုင္ပါ သည္။
        အစိမ္းေရာင္ အရည္ေလးထံမွ စူးရွရွေမႊးရနံ႕တစ္ခုကို ရသည့္အခါ ကၽြန္မ၏ က တုန္ကရင္ အဖ်ားေငြ႕ေတြ လြင့္စင္သြား သည္။ ေမေမေပးသည့္ ေဆးေတာင့္ကို အာေခါင္ ထဲထည့္ၿပီး ေရခြက္ထဲမွ အခ်ိဳရည္ကို ေမာ့ခ်လိုက္သည္။ ေဆးေတာင့္ေလးက တစ္ခါ တည္း လည္ေခ်ာင္းထဲသို႕ က်မသြားဘဲ အာေခါင္စြန္းမွာကပ္ၿပီး တစ္ေန၏။
       မက်ေသးဘူး။
       ေမေမစိတ္ပူသြားသည္။
       ေရာ့ေရာ့ ဒီအရည္ေလးနဲ႕ ေမွ်ာခ်ၾကည့္ပါဦး။ မ်ားမ်ားငံု႕ေသာက္လိုက္။
       သည္တစ္ခါေတာ့ ကပ္ေနသည့္ေဆးက အရည္ၿဖင့္ကြာသြားေသာ လည္ေခ်ာင္းထဲ အထိ ဆင္းသြားသည္။ ဖန္ခြက္ထဲက အရည္ေတြကို ကၽြန္မ အကုန္ေသာက္ခ်လိုက္၏။ ေကာင္းလိုက္တာ။
      “ရၿပီ”
      “ေနာက္ထပ္ေသာက္ဦးမလား သမီး”
      “ေတာ္ၿပီ”
     ကၽြန္မ ၿပန္လွဲခ်လိုက္၏။ ကၽြန္မ၏ ၿပတင္းေပါက္ကို ကၽြန္မေငးရဦးမွာ မဟုတ္လား။
     “အို တံခါးၾကီးက ပြင့္လို႕ပါလား။ ေလစိမ္းေတြ တိုက္လို႕မၿဖစ္ဘူး။ မွန္းစမ္း”
     ေမေမက ကၽြန္မအေပၚမွ ကိုယ္ကိုကိုင္းကာ ၿပတင္းေပါက္ကို ပိတ္ပစ္လိုက္သည္။
     သြားပါၿပီ။
     အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ တစ္ညလံုးပိတ္ထားေသာ ၿပတင္းေပါက္ကိုသာ ကၽြန္မ စူး စူးစိုက္စိုက္ ေငးၾကည့္ခဲ့ရ၏။ အရိပ္အေရာင္မပါ အေတြးသက္သက္။
     ေနာက္တစ္ေန႕ မိုးလင္းေတာ့ ကၽြန္မ အဖ်ားေပ်ာက္သြားခဲ့ၿပီ။ မနက္ မိုးလင္းလင္း ခ်င္း “ေမေမ၊ ၿပတင္းေပါက္ဖြင့္မယ္” ဟု ပူဆာမိ သည္။ ေမေမက ေနေရာင္လာသည့္ အ ခ်ိန္တြင္ ဖြင့္ေပးပါသည္။
      ၿပတင္းေပါက္ ပြင့္သြားေသာအခါ ကၽြန္မ သဲၾကီးမဲၾကီး စူးစိုက္ရွာေဖြမိသည္။ ကၽြန္မ ၿမင္ရသမွ်မွာ ေကာင္းကင္တစ္၀က္တစ္ပ်က္၊ ၿခံေထာင့္က ေဂြးသီးပင္ၾကီး၏ အကိုင္းတခ်ိဳ႕။ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ညက ကၽြန္မ ၿမင္ရသည့္ ေတာင္တန္းေတြႏွင့္ သစ္ပင္ေတြ လူေတြ ၿမင္းေတြက ဘယ္မွာလဲ။ ဟိုးေ၀းေ၀းမွာ လမ္း၏ ဟိုဘက္က အိမ္ေတြ၏ ေခါင္မုိးစြန္းကို ၿမင္ရသည္။ ဟင့္အင္း။ အဲဒါေတြ မဟုတ္ဘူး။
ညက အိပ္မက္ မက္ေနခဲ့တာလား။ အို အဲဒါ အိပ္မက္မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မ ေသခ်ာ သည္။ ဒါၿဖင့္ စိတ္ထဲက ထင္ရာၿမင္ ရာေတြ ေလွ်ာက္ေတြးၿပီး ၿမင္မိေနတာလား။ အေၿဖမရ။ မတင္မက်ႏွင့္ပင္ ကၽြန္မ၏ နာလံထေန႕က ကုန္ဆံုးသြားသည္။
       ည...။ ကၽြန္မ ေမွ်ာ္ေနသည့္ည။ ၿပတင္းေပါက္ကို ဖြင့္ထားသည္။ ေမေမက ပိတ္ ဖို႕မလာေတာ့ ခဏေလးပါေမေမဟု တားၿမစ္ ခြင့္ေတာင္းလိုက္သည္။ ကၽြန္မက ေဘးဆံုးမွာ အိပ္သည္။ ကၽြန္မ၏ ကပ္လ်က္က ညီမလတ္၊ သူ႕ဟိုဘက္က ညီမေလး။ သူ႕ဟိုဘက္ က ေမေမ။ ေမေမက ခုတင္အဖ်ားမွာ အိပ္သည္။ ခုတင္က ၿမင့္ေတာ့ ကၽြန္မတို႕ ညီအစ္မ သံုး ေယာက္ကို လိမ့္မက်ေအာင္ ေမေမက ကာေပးထားၿခင္း ၿဖစ္သည္။
        အားလံုး တိတ္ဆိတ္အိပ္ေမာက်သြားသည့္ အခ်ိန္အထိ ကၽြန္မ ၿငိမ္သက္ကာ ၿပ တင္းကို လွမ္းၾကည့္ေနသည္။ ၿမင္ရေသာ ၿမင္ကြင္းမွာ ေန႕ခင္းတုန္းကႏွင့္ ဘာမွမထူးၿခား။ အပင္ကိုင္းက ေအာက္စိုက္က်ေနသည္။ ေကာင္းကင္နက္ၿပာေရာင္ ခပ္ေ၀းေ၀းမွာ လွ်ပ္ စစ္မီးတိုင္ ဓာတ္ၾကိဳးေတြလား။ ခဏေလး။ ယိမ္းလႈပ္သြားေသာ . . .
       အရြက္တစ္ခု။
       ေၾကြက်သြားသည္။
      ကၽြန္မ မ်က္ေတာင္ေတြ စင္းလာသည္။
      ထို႕ေနာက္ ကၽြန္မ အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္။
      အိပ္မက္ထဲမွာ ကၽြန္မသည္ ေက်ာင္းက စာသင္ခန္းထဲသို႕ ေရာက္ေနသည္။ အ နက္ေရာင္ စာသင္ သင္ပုန္းေပၚမွာ ပံုတစ္ခု၊ ၿမစ္တစ္စင္း။ ခါးလယ္ကေန ပေစာက္ပံုၿဖစ္ ေအာင္ ေကြးၿပီးမွ ဆက္လက္ စီးဆင္းသြားသည္။ အဲဒီအေကြးေနရာမွာ တၿဖည္းၿဖည္းႏွင့္ ဆက္သြားမွာ။ ၿပီးရင္ အလယ္မွာ ေရေတြက က်န္ရစ္ခဲ့မွာ။ ၿပီးရင္ ၿမစ္က အစြန္းႏွစ္ခုဆီက ေန ၿဖတ္ၿပီးစီးသြားမွာ။ အဲဒါကို ဘာေခၚပါလိမ့္ ကၽြန္မ သိပါသည္။ နင္ ပထ၀ီ မေတာ္ပါဘူး။ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေၿပာလိုက္သည္။ ကၽြန္မ ၿငင္းလိုက္သည္။ ကၽြန္မ ပထ၀ီ ကို စိတ္ မ၀င္စားလို႔ပါ။ မေတာ္တာမဟုတ္ဘူး။ ထို႕ေနာက္ ဆရာမက ကၽြန္မတို႕ဆီသို႕ ေရာက္လာ ၿပီး မွတ္စုစာအုပ္ေတြကို လိုက္ၾကည့္သည္။ ကၽြန္မ မွတ္စုစာအုပ္ကို ဆရာမ ငံုၾကည့္လိုက္ ၏။
       ဘုရားေရ။ ကၽြန္မ စာအုပ္ထဲမွာ ကၽြန္မ ဆြဲထားေသာပံုမွာ ၿမစ္မဟုတ္။ ဘာပံုၾကီးပါ လိမ့္။ ၿမင္းႏွစ္ေကာင္ႏွင့္ လူႏွစ္ေယာက္။ လူတစ္ေယာက္က ၿမင္းေပၚမွာ မတ္မတ္ထိုင္ လ်က္။ ၿမင္းတစ္ေကာင္က အနားမွာ တံုးလံုးလဲလ်က္။ ထိုတံုးလံုးလဲေနသည့္ ၿမင္း၏ေဘး မွာ လူတစ္ေယာက္က ေၿမၿပင္ေပၚမွာ ထိုင္တစ္၀က္လဲတစ္၀က္။
      “ဒါ ဘာလဲ”
      ဆရာမက ေမးသည္။
      ၿမစ္ပံု မဟုတ္သၿဖင့္ စိတ္ဓာတ္က်သြားခဲ့ေသာ ကၽြန္မသည္ ခ်က္ခ်င္း စိတ္လႈပ္ရွား တက္ၾကြသြားေလသည္။
      “ၿမင္းေပၚက အေဖ၊ ေဟာ ဒါက သား”
      ဆရာမ မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္သြားေလသည္။
      “သူတို႕ ဘာၿဖစ္လို႕ ...”
      “သားက သူတို႕ ႏိုင္ငံရဲ႕ ရန္သူ ေခါင္းေဆာင္သမီးကို ၾကိဳက္သြားလို႕ အဲဒီ ရန္သူ ေတြနဲ႕ ပူးေပါင္းလိုက္တာ။ ၿပီးေတာ့ လွ်ိဳ႕၀ွက္    လမ္းကေန ရန္သူတပ္ေတြကို ေခၚလာတာ ဆရာမ”
      ကၽြန္မက ဆရာမကို လူတတ္ၾကီးလုပ္ၿပီး ရွင္းၿပလိုက္သည့္အခါ ဆရာမက အံ့ၾသမႈ ၿဖင့္ ပါးစပ္ဟ သြားသည္။
      ၿမင္းေပၚက လူက ေၿမၿပင္ေပၚမွလူကို ေသနတ္ႏွင့္ ခ်ိန္လိုက္သည္။ ေၿမၿပင္ေပၚက လူက ေတာင္းပန္ေသာ မ်က္ႏွာထားၿဖင့္ ေမာ့ ၾကည့္သည္။ မဟုတ္ဘူး။ ေတာင္းပန္တာ မ ဟုတ္ဘူး။ အေဖက ငါ့ကို သတ္မွာ မဟုတ္ပါဘူးဟူေသာ ေမွ်ာ္လင့္မႈၿဖင့္ ၾကည့္ၿခင္းၿဖစ္ သည္။
      မသတ္နဲ႕။ အဲဒါ သားအရင္းေလ။ ကၽြန္မ စိတ္ထဲက ေအာ္ေၿပာလိုက္မိ၏။
      သို႕ေသာ္ ၿမင္းေပၚက လူက ဒိုင္းကနဲ ပစ္ခ်လိုက္သည္။
      အေမ့။
      ကၽြန္မ ၾကက္သီးဖ်န္းခနဲ ထသြားသည္။
      ထို႕ေနာက္ အိပ္ရာမွ ႏိုးလာခဲ့ပါသည္။
      ကၽြန္မ ေရွ႕တြင္ ၿပတင္းေပါက္က ပြင့္လ်က္သား။ ေလတၿဖဴးၿဖဴး တိုက္ခတ္ေန သည္။ ခုတင္ေၿခရင္းတြင္ ေရနံမီးအိမ္က  မီးစာ ေတာ္ေတာ္ကုန္ေနၿပီ။ အားေဖ်ာ့ေတာ့စြာ လင္းသည္ဆိုရံုေလး လင္းေနသည္။ အၿပင္ဘက္မွာေတာ့ အေမွာင္ေကာင္းကင္က အလင္း သဲ့သဲ့တြင္ ကၽြန္မ ၿမင္ေနရသည္က ဟိုေန႕ကလိုပင္ ေတာင္းေစာင္းမွာရွိေနေသာ ထိုးထိုး ေထာင္ေထာင္ အေရာင္ေတြ၊  ဘာေတြပါလိမ့္။ ရြက္ထည္တဲေတြလား။ ၿမင္းေတြလား။ အ မည္းေရာင္ေတြက ၿငိမ္သက္ေနၾကသည္။
      သို႕ေသာ္ ခဏအတြင္းတြင္ သူတုိ႕လႈပ္လာသည္။ အို တိရစာၦန္ေလးေတြပါလား။ ေၿပးၾကလႊားၾက ခုန္ေပါက္ၾကႏွင့္ ေပ်ာ္စ ရာေကာင္း လိုက္တာ။ နားရြက္ ေထာင္ေထာင္ႏွင့္ အေကာင္ေလးက ယုန္ကေလး မဟုတ္လား။ သူ႕အေရွ႕ကေရာ က်ားၾကီးတစ္ေကာင္ အ ေမွာင္ထဲမွာမို႕ သူ႕အစင္းက်ားေတြကို မၿမင္ရ။ သို႕ေသာ္ က်ားၾကီးပါပဲ။ ေသခ်ာပါသည္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေရႊယုန္က သူ႕ေက်ာေပၚမွာ သက္ကယ္ေတြကို တင္ၿပီး မီးရွိဳ႕ဖို႕ လုပ္ေနလို႔ပါပဲ။ ကၽြန္မ စိတ္အာရံုထဲမွာ က်ားၾကီးကို လွမ္းသတိေပးေနသည္။ ခါခ်လိုက္။ အခုေန ခါခ်လိုက္။ မဟုတ္ရင္ နင့္ေက်ာေပၚမွာ မီးစြဲေလာင္ၿပီး နင္ေၿပးရေတာ့မယ္။ ေရႊ က်ားသည္ ကၽြန္မ သတိေပးတာကို ၾကားသြား၏။ သူ႕ေက်ာကို ခါခ်ပစ္လိုက္သည္။ ကၽြန္မ မ်က္စိေအာက္က အရိပ္ေတြက အၿပင္းအထန္ လႈပ္သြားသည္။ ေလၿပင္း တိုက္လိုက္ေသာ ေၾကာင့္ ၿဖစ္သည္။ ေလၿပင္းေၾကာင့္ ၿမင္ကြင္းထဲက ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ အရိပ္ေတြ လႈပ္သြားေသာအခါ ကၽြန္မ ၿမင္ေနရေသာ ေရႊယုန္ႏွင့္ ေရႊက်ားက ေပ်ာက္သြားၿပီး ဘာမွန္း မသိေသာ အမည္းရိပ္ေၿပာက္မ်ားသာ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။
        ဟင္။ ကၽြန္မ အနည္းငယ္ မေက်မနပ္ ၿဖစ္သြား၏။ ကၽြန္မ အာရံုပ်က္သြားေသာ ေၾကာင့္ ၿဖစ္သည္။ ေလသိပ္တိုက္လာေသာအခါ ၿပတင္းေပါက္ကို ပိတ္မွၿဖစ္မည္ဟု သိ လာ၏။ အရိပ္ေတြ လႈပ္ေနဆဲ။ ခါယမ္းေအာင္ လႈပ္ေနသည္။ ေရႊယုန္လည္း မဟုတ္။ ေရႊ က်ားလည္း မဟုတ္။ စႏၵာေဒ၀ီလည္း မဟုတ္။ ဗိုလ္နႏၵလည္း မဟုတ္၊ သူတို႕ဆိုလွ်င္ အဲ သည္ေလာက္ ယိမ္းခါလႈပ္ရမ္းေနမွာ မဟုတ္။
ယိမ္းခါေနေသာ အရာတို႕သည္ ၾကည့္ရင္းၾကည့္ရင္းမွာပင္ သဲကြဲလာသည္။ ကၽြန္မ တို႕ မီဖိုေဆာင္၏ ေခါင္မိုးစြန္းမွာ တြယ္ ကပ္ေပါက္ေနေသာ ႏြယ္ပင္တို႕၏ အရြက္အၫြန္႕ အခက္မ်ား ၿဖစ္သည္။ ေခါင္းမိုးစြန္းသြပ္တန္းက ခပ္ေစာင္းေစာင္း။ သူ႕အေပၚက ႏြယ္ ပင္ ေတြကလည္း ခပ္ေစာင္းေစာင္း။ ဘာပင္ေတြလဲ။ ေလက တ၀ုန္း၀ုန္းတိုက္လာသည္။
        “သမီး ၿပတင္းေပါက္ကို ဖြင့္ထားၿပန္ၿပီ။ ၿပန္ဖ်ားေနဦးမယ္။ မွန္းစမ္း”
        အိပ္ခ်င္မူးတူး ေမေမ့အသံ၊ ေမေမက ကၽြန္မကို ကိုယ္ေပၚမွ ေက်ာ္ကာ ၿပတင္းကို လွမ္းပိတ္ေပးသည္။ တံခါးရြက္ႏွစ္ခုပိတ္မသြား မီ ကၽြန္မ ၿမင္လိုက္ရသည့္ ေခါင္မိုးစြန္းမွ အ ရြက္ေလးေတြကို မွတ္မိသြားသည္။
         ေလၿဖင့္ ယိမ္းခါလႈပ္ရမ္းေနသည့္ အရုပ္ေလးေတြမွာ ကင္းပံုပင္၏ အၫြန္႔အခက္ အရြက္ေတြ ၿဖစ္ေလသည္။

*****

         ကၽြန္မသည္ ေန႕ခင္းေတြမွာေတာ့ စိတ္ကူးကမာၻက ၿမင္ကြင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ မ ၿမင္ႏိုင္။ ေခါင္မိုးစြန္းကလည္း သိသာသည္။ ကင္းပံုရြက္ႏွင့္ အၫြန္႕အေကြးေတြကလည္း ပံုစံစံုလွေပမယ့္ ၿမင္းေတြ လူေတြ က်ားေတြ ၿဖစ္မလာ။ ညေတြမွာေတာ့ အေမွာင္သည္ ကၽြန္မကို ကုိယ့္ကိုယ္ကို လွည့္စားဖို႕ ေကာင္းေကာင္း ကူညီႏိုင္ေလသည္။
         အိ္မ္က လွ်ပ္စစ္မီတာကို ေရာင္းပစ္လိုက္သၿဖင့္ ေရနံဆီမီးအိမ္၊ မီးခြက္တို႕၏ အလင္းမွိန္မွိန္သာရွိသည့္အၿပင္ ညဥ့္နက္လွ်င္ မီးစာကို ေလွ်ာ့ႏိုင္သမွ် ေလွ်ာ့ခ်ထားလို႕ အ လင္းေလ်ာ့ေနသည့္ ညအခါ။ အိမ္ေနာက္ဘက္ပိုင္းမွာမို႕ အိမ္ေရွ႕လမ္းဆီက လမ္းမီးေရာင္ မေရာက္လာေသာ မီးဖိုေဆာင္ေခါင္မိုးစြန္း၏ ကင္းပံုပင္ႏြယ္တို႕သည္ တေရးႏိုးလာေသာ ကၽြန္မကို စိတ္ကူး ၿဖန္႕က်က္ဖို႕ ကူညီခဲ့သည့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ၿဖစ္သည္။
        ထိုၿပတင္းေပါက္မွ တစ္ဆင့္ ကၽြန္မသည္ ေတာင္တန္း ေတာင္ေစာင္းတစ္ခုကို အ ၾကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေတြ႕ရသည္။    ထိုေတာင္ေစာင္းတြင္ ကၽြန္မသည္ ဇာတ္ေကာင္ေပါင္းမ်ား စြာ၏ လႈပ္ရွားမႈကို ၿမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည္။
        တားရက္စ္ဘူလ္ဘာ၀တၱဳထဲက ဇာတ္ေကာင္မ်ား၊ ပံုၿပင္ထဲက ဇာတ္ေကာင္မ်ား၊ ရူပ နႏၵီထဲက ဇာတ္ေကာင္မ်ားႏွင့္ ဇာတ္ကြက္ မ်ား၊ ပန္ထြာဘုရင္မႏွင့္ ေရတံခါးမွ ေရလႊတ္ၿပီး ရန္သူကို ေရလႊမ္းသြားေစသည့္ နန္းၿမင့္ဗဟိုစည္ ရုပ္ပံုမ်ားသည္ ညစဥ္ တစ္မ်ိဳးၿပီး တစ္မ်ိဳး ကၽြန္မကို ကုိယ္ထင္ၿပေနခဲ့၏။
        ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဖတ္ထားသည့္ ၀တၳဳထဲက ဇာတ္ေကာင္ေတြ အၿပင္ ကၽြန္မ ဖတ္မထားဖူးဘဲ အာရံုထဲမွာပင္ စီစဥ္ေနဆဲ ဇာတ္ေကာင္ေတြ၊ ၿမင္ကြင္းေတြ ေရာက္လာခဲ့ သည္။
         မီးဖိုေဆာင္သြပ္တန္းစြန္းသည္ ေတာင္ေစာင္း မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေရတံခြန္ ၿဖစ္သြားခဲ့ ဖူးသည္။ ေရတံခြန္သည္ ကာတြန္းကားေတြ ထဲကလိုပင္ သက္တံေရာင္စံု ၿဖာေနေအာင္ ေရပန္းေရဖြားေတြၿဖင့္ အံ့မခန္း လွပေလသည္။ အိမ္တစ္အိမ္၏ ေလွကားထစ္မ်ား ၿဖစ္သြား ခဲ့ဖူးသည္။ ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကို ရည္းစားစာ လိုက္ေပးေသာ အတန္းေဖာ္ တစ္ေယာက္၏ စက္ဘီးၿဖစ္သြားဖူးသည္။  ညီမေလး ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္အတူ ၀ါဆိုပန္းခူးသြား ဖို႕ ေလွကေလးလည္း ၿဖစ္သြားခဲ့ဖူးသည္။ ကၽြန္မတို႕ၿမိဳ႕က ၀ါဆိုပန္းခူးသြား ၿခင္းမွာ ေတာင္ ကမ္းပါးယံေတြဆီမွာ လမ္းေလွ်ာက္သြားရၿခင္း ၿဖစ္ေသာ္လည္း ထိုညက ကၽြန္မ စိတ္ကူး ကမာၻထဲမွာေတာ့ ေရကန္ၿပင္ က်ယ္ၾကီးမွာ ေလွကေလးကို ေလွာ္လ်က္ ပန္းခူးသြားရၿခင္း ၿဖစ္သည္။ ကၽြန္မ ေလွလည္း မေလွာ္တတ္။ ေရလည္း မကူးတတ္ပါ။
         တခ်ိဳ႕ညတြင္ ကၽြန္မသည္ တစ္ခါမွ မၿမင္ဖူးေသာသူေတြကို ေတြ႕ရသည္။ အဘြား ၾကီးေတြ အဘိုးၾကီးေတြ၊ ကေလးေလးေတြ၊ ကုလားအုတ္ေတြၿဖင့္ သဲကႏာၱရကိုၿဖတ္လ်က္ ခရီးသြားေနၾကသည္။ အင္း... ကုလားအုတ္လည္း ကၽြန္မ ႏိုင္ငံၿခားကားေတြထဲမွာပဲ ၿမင္ဖူး သည္။ ရန္ကုန္ေရာက္လွ်င္ေတာ့ တိရစာၦန္ရံုသို႕ သြားၾကည့္မည္ဟု အားခဲထားသည္။ ကၽြန္မ ကုလားအုတ္ကို ၿမင္ဖူးခ်င္ေလ သည္။
         သည္လိုႏွင့္ ညညမွာ ကင္းပံုပင္ အရြက္အခက္အႏြယ္တို႕သည္ ပံုသဏၭာန္ အမ်ိဳး မ်ိဳးေၿပာင္းလ်က္ ဇာတ္ေကာင္အမ်ိဳးမ်ိဳးအၿဖစ္ ကၽြန္မဆီသို႕ အလည္ေရာက္လာၾကသည္။
         တၿဖည္းၿဖည္းႏွင့္ ညေတြ မ်ားလာသည္။ တၿဖည္းၿဖည္းႏွင့္ ၿပတင္းမွတစ္ဆင့္ ၿမင္ ေတြ႕ရေသာ ေမွာ္ကမာၻသည္ က်ယ္ၿပန္႕လာ သည္။
         တစ္ရက္မွာေတာ့ ကၽြန္မတို႕ အိမ္ေဘး ကြက္လပ္မွာ လူေတြေရာက္လာၾကသည္။ အပင္ရိုင္းေတြကို ခုတ္ထြင္ ရွင္းလင္းၾကသည္။
         “ၿခံ၀ိုင္းကို ၀ယ္လိုက္ၾကတယ္” ဟု ေဖေဖက ထမင္းစားပြဲမွာ ေၿပာသည္။
         ေနာက္ေန႕ေတြမွာ လူေတြက ေပၾကိဳးၿဖင့္ တိုင္းတာၾကၿပီးေနာက္ သစ္ေတြ၊ ၀ါးေတြ အုတ္ခဲေတြ အပံုလိုက္ ေရာက္လာသည္။  မ်က္စိေအာက္မွာပင္ ကြက္လပ္သည္ အိမ္ တစ္လံုး ၿဖစ္သြား၏။ ကၽြန္မတို႕အိမ္က ၀င္းအၿပည့္ အုတ္သံမံတလင္း စၾကၤ ံခင္းၿပီးသားမို႕ ကၽြန္မတို႕ဘက္ၿခမ္းသည္ အုတ္ရိုးကာထားသလို စည္းတားထားၿပီးသား ၿဖစ္သည္။ သူတို႕ အတြက္ ၿခံစည္းရိုးမလို၊ ကၽြန္မတို႕အိမ္ႏွင့္ ကပ္လ်က္ ႏွစ္ေပေလာက္ခြာၿပီး အိမ္ေဆာက္ လာသည္။ ထိုအိမ္သည္ ကၽြန္မတို႕လို တစ္ထပ္တည္းမဟုတ္၊ ႏွစ္ထပ္ ၿဖစ္သည္။    ထို႕ ေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႕ အိမ္ထဲတြင္ မူလထက္ ေမွာင္သြားသည္။
         ထိုအိမ္သစ္တြင္ ေယာက်္ားေလးေတြ မ်ားလွသည္။ ကၽြန္မတို႕ အိပ္ခန္း ၿပတင္းမွ ခပ္ကြယ္ကြယ္ စပ္စုၾကည့္သမွ် အရြယ္စံု အသက္စံု ေယာက်္ားေလးေတြကို ၿမင္ရသည္။ အၾကီးေတြ အငယ္ေတြ ကၽြန္မတို႕ ခြဲၿခားလို႕ မတတ္။ ဆံပင္နည္းနည္းတိုတာ၊ ဆံပင္ နည္း နည္းရွည္တာ၊ ပိန္တာ၊ နည္းနည္း၀တာ၊ အို အမ်ားၾကီးပဲ။ ငါးေယာက္ ေၿခာက္ေယာက္ ေတာ့ရွိမွာဟု ညီအစ္မ တစ္ေတြ ေၿပာ မိၾကသည္။
        ထိုအိမ္မွာ လူသစ္ေတြ ေၿပာင္းလာကတည္းက ေမေမက ၿပတင္းေပါက္ကို ပိတ္ပစ္ လိုက္သည္။
        “သမီးတို႕ ဒီၿပတင္းေပါက္ကို မဖြင့္နဲ႕ေတာ့။ ၾကားလား”
        ကၽြန္မသည္ တစ္ခုခု ဆံုးရွဳံးသြားသလို လႈိက္ခနဲဟာသြားသည္။
        “ညေတြမွာေရာ”
        “ညေတြမွာ ပိုေတာင္ မဖြင့္ရေသးတယ္”
        ေမေမက မ်က္ႏွာထားၿဖင့္ ကၽြန္မကို တားၿမစ္သည္။
        သြားပါၿပီ။
        ကၽြန္မတို႕သည္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ၾကည့္ၿပီး ဘာဆိုင္လဲေနာ္ဟု ေစာဒ ကတက္ဖို႕ ၾကံစည္ၾကေသးသည္။ သို႕ေသာ္ ဟုိအိမ္ဘက္က ၿပတင္းေတြ အၿမဲဖြင့္ထားၿပီး အသံမ်ိဳးစံုကို ၾကားရ၊ လူမ်ိဳးစံုကိုလည္း ၿမင္ရသည့္အခါ ကၽြန္မတို႕ လက္ေလွ်ာ့လိုက္ သည္။ ေမေမ့စကား နားေထာင္တာ ေကာင္းပါတယ္။
        ထိုၿပတင္းေပါက္ကို မဖြင့္ရေတာ့သၿဖင့္ ကၽြန္မတို႕ ေမာင္ႏွမေတြမွာ အခြင့္အေရး ေတြ ေတာ္ေတာ္ဆံုးရွဳံးရ၏။ သို႕ေသာ္ အဆံုးရွဳံးရဆံုးသူမွာ ကၽြန္မ ၿဖစ္သည္ဟု ကၽြန္မ ၀မ္း နည္းေနသည္။
       ထိုၿပတင္းေပါက္ မဖြင့္ဘဲ ကၽြန္မသည္ ညစဥ္ စိတ္ကူးကမာၻသို႕ ခရီးထြက္ရသည္။ သိပ္မနိပ္ပါဘူး။ ကၽြန္မ မ်က္စိေရွ႕မွာက ပိတ္ထားေသာ ပ်ဥ္တံခါးခ်ပ္ၾကီးေတြ၊ ေရနံရည္၀ ၿပီး ညိဳေမွာင္ေနေသာ ထိုတံခါးရြက္ခ်ပ္ၾကီးေတြကို အေမွာင္ထဲမွာ စိုက္ၾကည့္ေနရသည့္ အရသာကို ကၽြန္မ မၾကိဳက္ပါ။
       ခဏခဏပါပဲ။ ညသန္းေခါင္ေတြမွာ မၿမင္ရတာ ၾကာေသာ ေတာင္ေစာင္းေလးႏွင့္ ေတာတန္းေလးကို ၾကည့္ခ်င္စိတ္ၿဖင့္ ၿပတင္းကို ထဖြင့္ၾကည့္ရလွ်င္ ေကာင္းမွာပဲဟု တမ္း တမိသည္။ တစ္ခါေလာက္ေတာ့ ဖြင့္ၾကည့္ဦးမွ။ သို႕ေသာ္ မဖြင့္မိပါ။
       ထိုအခါ အနက္ေရာင္အေမွာင္တြင္ အကြင္းကြင္းေလးေတြ၊ ေရာင္စံုအေၿပာက္ အစက္ေလးေတြ ၿမင္လာသည္အထိ မ်က္စိကို စံုမွတ္ပစ္လိုက္ရတတ္သည္။ ထိုအစက္ အေၿပာက္ေလးေတြသည္ ေတာ္ေတာ္ၾကာေအာင္ အာရံုစူးစိုက္ေနၿပီးမွ ကၽြန္မအား ပံု သဏၭာန္တို႕ၿဖင့္ ထင္ဟပ္ၿပတတ္သည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္မ၏ ေတာင္ေစာင္းေတာတန္း ေလးေလာက္ ပံုရိပ္ မထင္ရွား။ မပီၿပင္ေပ။
       မွိတ္ထားေသာ မ်က္စိေအာက္တြင္ ေၾကးဖလားႏွစ္ခု အၿပည့္အေမာက္ ၿမတ္ေလး ငံုေလးေတြက ေဖြးေနသည္။ ေမႊးလိုက္တာ။ အဲဒါ ကၽြန္မတို႕ အိမ္ေရွ႕ ၿမတ္ေလးရံုေတြ ဆီ ကပါ။ ၿပတင္းကိုသာဖြင့္လိုက္ရလွ်င္ ေတာင္ေစာင္းဆီမွာ ၿမတ္ေလးပန္းခူးေနေသာ ဇာတ္ လိုက္မင္းသမီးေလးႏွင့္ ၿမင္းေပၚမွာ ထိုင္ၿပီး ခ်စ္ေရးဆိုေနေသာ ဇာတ္လိုက္ေကာင္ေလးကို သဲသဲကြဲကြဲ ၿမင္ရမွာ။ ခုေတာ့။
      အို အခုလည္း ၿမင္ရတာပါပဲေလ။
      ဒါေပမယ့္ အေကာင္အထည္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။
      ထို႕ေနာက္ မွိတ္ထားေသာ မ်က္စိထဲတြင္ စိမ္းစိုေနေသာ စပါးခင္းေလးမ်ားကို ေတြ႕လာရ၏။ စပါးပင္ေတြက ကၽြန္မ ဒူး ဆစ္ေလာက္ ၿမင့္ေနၿပီ။ ယိမ္းႏြဲ႕ေနသလား။ စပါး ပင္တစ္ခု၏ အရြက္ခၽြန္ကေလး ထိပ္ဖ်ားကို ကၽြန္မ ၿမင္ၾကည့္ခ်င္သည္။ ဘယ္လိုပါ လိမ့္။
       ၿပတင္းကိုသာ ဖြင့္လိုက္ရလွ်င္ နက္ၿပာေရာင္ ေကာင္းကင္ေနာက္ခံၿဖင့္ ၾကယ္ ေရာင္လေရာင္တစ္၀က္ အလင္းတြင္ စပါးရြက္အ ဖ်ားေလး သာမက တြဲလြဲခိုေနေသာ ေရ စက္မႈန္မႈန္ေလးကိုပင္ ၿမင္ရမွာ။
       ကၽြန္မ ၿပတင္းေပါက္ကို ဖြင့္ခ်င္သည္။ ဖြင့္ခ်င္လိုက္သည္မွ အသည္းအသန္၊ သို႕ ေသာ္။
      ေဒါင္ခနဲ နာရီထိုးသံတစ္ခု ၾကားလိုက္ရသည္။ ေဖေဖရွိရာ ဧည့္ခန္းဆီက တိုင္ကပ္ နာရီတစ္ခုခု၏ အသံၿဖစ္သည္။ ဒါက နာရီ၀က္ မို႕ ထိုးလိုက္တဲ့ တစ္ၾကိမ္တည္းေသာ အသံ ၿဖစ္မလား။ ဆယ့္တစ္ခြဲတာလား။ ဆယ့္ႏွစ္နာရီ ခြဲတာလား။ သို႕မဟုတ္ တစ္နာရီထိုးသြား တာလည္း ၿဖစ္ႏိုင္သည္။
      ၿပတင္းေပါက္ကို ေက်ာေပးလ်က္ ကၽြန္မသည္ဘက္သို႕ ေစာင္းအိပ္လိုက္၏။
      မိွတ္ထားေသာ ကၽြန္မ မ်က္စိထဲတြင္ အရိပ္ႏွင့္ အရုပ္တို႕ လႈပ္ခုန္စ ၿပဳလာၿပီ။

ဂ်ဴး
IDEA၊(ဇန္န၀ါရီ၊ ၂၀၀၆)

Admin မွတ္ခ်က္

ဝတၳဳတို ပါဝင္ေသာ စာအုပ္အေၾကာင္း

        ယခု ၀တၳဳတိုေလးကို စိတ္ကူးခ်ိဳခ်ိဳစာအုပ္တိုက္မွ ၂၀၀၈၊ ၾသဂုတ္လတြင္ ထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာ ၿမန္မာ၀တၳဳတို (၂၀၀၆) ဆိုေသာ စာေရးဆရာစံုပါ၀င္ေသာ ၀တၳဳတိုစုစည္းမႈစာအုပ္ထဲမွ ထုတ္ႏွတ္ေဖာ္ၿပသည္။ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္အတြင္း ထုတ္ေဝခဲ့သည့္ ၿမန္မာမဂၢဇင္းမ်ား တြင္ ေဖာ္ၿပခဲ့ေသာ ဝတၳဳတိုမ်ားမွ ေကာင္းႏိုးရာရာ ေရြးခ်ယ္စုစည္း တင္ဆက္ေသာ စိတ္ကူးခ်ိဳခ်ိဳ စာအုပ္တိုက္၏ အစီအစဥ္ အၿဖစ္ ထုတ္ေဝေသာ ထုိစာအုပ္တြင္ စာေရးဆရာ၂၉ ေယာက္၏ ဝတၳဳတို ၂၉ ပုဒ္ပါဝင္သည္။ မ်က္ႏွာဖံုးပန္းခ်ီ မွာ ေအာင္ေက်ာ္ ၿဖစ္သည္။ အတြင္းသရုပ္ေဖာင္ပန္းခ်ီမ်ားကို ေဇာ္ေမာင္က ေရးဆြဲသည္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လတြင္ တန္ဖိုး ၂၃၀၀ က်ပ္ ၿဖင့္ ပထမအၾကိမ္ ထုတ္ေဝသည္။

ဝတၳဳတိုထဲမွ ဝတၳဳအေၾကာင္း

        ဝတၳဳတိုထဲတြင္ ပါဝင္ေသာ ၿမင္းႏွစ္ေကာင္ႏွင့္ လူႏွစ္ေယာက္ ဇာတ္ကြက္သည္ ရုရွားစာေရးဆရာ Nikolai Gogol ၏ Taras Bulba ဝတၳဳထဲမွ ဇာတ္ဝင္ခန္းၿဖစသည္။
       Taras Bulba ကို ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္က ေသလွ်င္ေၿမၾကီး အမည္ၿဖင့္ ဘာသာၿပန္ဆိုခဲ့ၿပီး ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ ယမံုနာစာေပမွ ပထမအ ၾကိမ္ ထုတ္ေဝခဲ့သည္။  ထိုစာအုပ္ကိုပင္ တားရက္စ္ဘူလ္ဘာ အမည္ၿဖင့္ ပႆဒိစာေပ မွ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ တြင္ ဒုတိယအၾကိမ္ အၿဖစ္ အုပ္ေရ ၅၀၀ ထုတ္ေဝခဲ့သည္။ မ်က္ႏွာဖံုးပန္းခ်ီမွာ မုတ္သံုၿဖစ္သည္။ တန္ဖိုး ၆၅၀ က်ပ္ၿဖစ္သည္။
       Taras Bulba ကို ႏိုင္ေဇာ္မွလည္း တားရပ္စ္ဘူလ္ဘာ အမည္ၿဖင့္ ဘာသာၿပန္ဆိုခဲ့ၿပီး သီရိဝစၱစာေပ မွ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ တြင္ ပထမအၾကိမ္အၿဖစ္ အုပ္ေရ ၁၀၀၀ ထုတ္ေဝခဲ့သည္။ မ်က္ႏွာဖံုးပန္းခ်ီမွာ ဝသုန္ ၿဖစ္သည္။ တန္ဖိုးမွာ ၁၅၀၀ က်ပ္ ၿဖစ္သည္။

ဂ်ဴး

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...