Thursday, July 28, 2011

ႏုိင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈ

by Nyo Htet on Thursday, July 28, 2011 at 1:29pm
 
(က)
ႏုိင္ငံေရးဆုိသည္ကေတာ့ အမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အနက္ရသည္ကုိ လူတုိင္းသိၾကသည္။ တေယာက္တည္း မဟုတ္၊ တကိုယ္တည္း မဟုတ္၊ အမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ျခင္း။ တေယာက္ ေကာင္းစားျခင္း မဟုတ္၊ အမ်ားး ေကာင္းစားျခင္း။
ယဥ္ေက်းမႈ ဆုိသည္ကေတာ့ ႟႐ုိင္းရာမွ ယဥ္လာသည္ အထိ တုိးတက္လာျခင္း ဟူေသာ အနက္ထြက္သည္ကို လူတုိင္းသိၾကသည္။
ယေန႔ေခတ္သည္ ႏုိင္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈ ပ်ဳိးေထာင္ ဖြဲ႔စည္းစ ေခတ္ျဖစ္သည္။ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ လူသားတို႔ ေသေၾကပ်က္စီး ဆံုးပါးၾကၿပီးေနာက္ ပညာရွင္တုိ႔သည္ မေကာင္းဆိုး႟႐ြားဒဏ္ကို နားလည္သိရွိၿပီးကာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေရွ႕႐ႈ႕ေသာ စိတ္ဓာတ္မ်ား တုိးပြားလာၾကေပသည္။ ပညာရွင္သာမဟုတ္၊ ပညာရွိျခင္းႏွင့္ ဆက္သြယ္ေသာ ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္တုိ႔သည္ နားလည္သိရွိေသာ လကၡဏာျဖစ္သည္ဟုဆုိရမည္။ ထုိ႔ေၾကာင္ႏိုင္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈသည္ၿ ငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ထိုမွ်သာမက ႏုိင္ငံေရးသည္ အမ်ားအတြက္၊ ျပည္သူတုိ႔အတြက္ ျဖစ္ေပရာ ဧက၀ါဒ တုိ႔ႏွင့္လည္း ဆန္က်င္ ေနျပန္သည္။ ဧက၀ါဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္သည္ ဆုိလွ်င္ ဗဟု၀ါဒ၏ တဖက္အနက္။ ဗဟု၀ါဒဆိုသည္ကလည္း အမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေနသည္။ အမ်ား ဆုိသည္မွာလည္း ေပါင္းစပ္ျခင္း သေဘာတရား ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္  ႏုိင္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈသည္ ေပါင္းစပ္ျခင္း သေဘာတရား။

(ခ)
ႏုိင္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟုဆုိေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ၿမဲရန္ အေျခအေနမ်ား ထည့္သြင္း စဥ္းစားၾကရေပလိမ့္မည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိရန္ အေျခအေနမ်ားမွာ တန္းတူအခြင့္အေရး၊ လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ ညီညြတ္ေရး ျဖစ္သည္။ တန္းတူအခြင့္အေရးျဖင့္ လြတ္လပ္ေရး ရွိမွ ညီညြတ္မည္။ ညီညြတ္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိမည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရွိျခင္းမွာ မညီညြတ္ျခင္းၾဳကာင့္ ျဖစ္သည္။ မညီညြတ္ျခင္းမွာ တန္းတူ အခြင့္အေရးျဖင့္ လြတ္လပ္ေရး မရရွိျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ အေၾကာင္းတရားတုိ႔သည္ ဆက္စပ္ မွီတြယ္ေနၾကေပသည္။ မညီညြတ္ျခင္းသည္ သဘာဝေတာ့ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ညီညြတ္ေရးရရွိရန္ အစဥ္လႈပ္ရွား အားထုတ္ေနရမည္။ မညီညြတ္ရေသာ အေၾကာင္းမွာ တန္းတူ အခြင့္အေရးျဖင့္ လြတ္လပ္ေရး မရရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
တိုင္းျပည္တျပည္တြင္ အုပ္စိုးခံရေသာ ျပည္သူႏွင့္ အုပ္စိုးေသာ သူတုိ႔ရွိၾကသည္။ မရွိ၍ မျဖစ္။ အုပ္စိုးသူ မရွိဘဲ ျပည္သူတုိ႔ အခ်င္းခ်င္း အုပ္စိုး ရပ္တည္ျခင္းမွာေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားေသာ အေျခအေန ျဖစ္သည္။ လူတုိင္း လူတုိင္းသည္ အသိတရား ရွိေနမွျဖစ္မည္။ လူတုိင္း လူတုိင္းသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာသာ စည္ပင္ဝေျပာေနမွ ျဖစ္မည္။ ယင္းသို႔ကား မျဖစ္ႏုိင္။ သို႔ေသာ္ မညီညြတ္ျခင္းကို မည္သို႔ ေျဖရွင္းၾကမည္လဲ။ တန္းတူ အခြင့္အေရးျဖင့္ လြတ္လပ္ျခင္း စိတ္ဓာတ္ကသာလွ်င္၊ လြတ္လပ္ေရး အေျခအေနကသာလွ်င္ ေျဖရွင္းႏုိင္သည္။ ယင္းသို႔ ေျဖရွင္းႏိုင္ျခင္းျဖင့္ ညီညြတ္ေရး၏ အတုိင္းအတာတခု ရရွိေနမည္ဆုိလွ်င္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိမည္ဟု ဆုိႏုိင္သည္။ ဤသို႔ ေျဖရွင္းရာတြင္ လမ္းႏွစ္သြယ္ေတာ့ ရွိသည္။ အၾကမ္းပတမ္းနည္း၊ လက္နက္နည္းျဖင့္ ေျဖရွင္းရသည္က တနည္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ယဥ္ၿပိဳင္ျခင္းက တနည္း၊ ယင္းသို႔ျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ နည္းျဖင့္ ေျဖရွင္းမွသာလွ်င္ ညီညြတ္ေရးသည္ ခိုင္မာလာမည္ ျဖစ္သည္။
တန္းတူ အခြင့္အေရးကလည္း အေရးႀကီးလွေပသည္။ တန္းတူ အခြင့္အေရးျဖင့္ လြတ္လပ္ေရးရွိမွ ျဖစ္မည္။ တန္းတူ အခြင့္အေရးျဖင့္ လြတ္လပ္ေရး မရွိလွ်င္ မညီမညြတ္ ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိေနၿပီ ဆုိလွ်င္ တန္းတူ အခြင့္အေရးျဖင့္ လြတ္လပ္ေရး ရွိေနေသာေၾကာင့္သာလွ်င္ ျဖစ္သည္။ ယခုအခါ ျပည္သူတုိ႔၏ စြမ္းအားကို တန္းတူ အခြင့္အေရးျဖင့္ ညီညြတ္စြာ ေဆာင္႐ြက္ၾကျခင္းျဖင့္ တုိင္းျပည္သည္ စည္ပင္ဝေျပာ ေပ်ာ္႐ႊင္ ခ်မ္းေျမ့လာရေပမည္။ ထုိအခါ ႏုိင္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကားလာေပမည္။

(ဂ)
ႏုိင္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈသည္ ဧက၀ါဒမဟုတ္။ တကိုယ္တည္း ေကာင္းစားေရး၊ တကိုယ္တည္း အစြမ္းျပေရး၊ တေယာက္တည္း လက္၀ါးႀကီး အုပ္ထားျခင္း၊ ပုဂၢိဳလ္စြဲ အာဃာတ လႊမ္းမိုးျခင္းတုိ႔သည္ ဧက၀ါဒ၏ ခက္မာမႈမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ဧက၀ါဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္က ဗဟု၀ါဒ။ လူသားတုိ႔၏ ကမာၻႀကီးသည္ တမ်ဳိးတည္း၊ တေရာင္တည္း ရွိေနသည္ မဟုတ္။ အမ်ဳိမ်ဳိး အေထြေထြ ဖြဲ႔စည္းတည္ရွိေနရသည္။ ယင္းသုိ႔လွ်င္ မတူျခင္းတုိ႔ ေပါင္းစပ္ျခင္းသည္ ညီညြတ္ေရး ျဖစ္သည္။ ဗဟု၀ါဒ ျဖစ္သည္။ ေပါင္းစပ္ႏိုင္ပါသေလာ၊ ေပါင္းစပႏုိင္သည္။ ယေန႔ေခတ္သည္ အထူးသျဖင့္ ေပါင္းစပ္ႏိုင္သည္။ ေရွးေရွးေခတ္မ်ားႏွင့္ မတူ။ ေရွးေရွးေခတ္မ်ားကေတာ့ ဆက္သြယ္မႈ မေကာင္း၍ မိမိေဒသ၊ မိမိတေနရာတည္းသာ ေန၍ တမ်ဳိးတည္းသာ ျဖစ္ေနတတ္သည္။
ယခုအခါ အသံအားျဖင့္လည္း ေပါင္းစပ္ေနသည္။ အျမင္အားျဖင့္လည္း ေပါင္းစပ္ေနသည္။ ကမာၻႀကီးသည္ ေပါင္းစပ္ေနသည္။ ေခတ္ေပၚ သိပၸံျဖစ္ေသာ အီလက္ထြန္းနစ္ နည္းပညာျဖင့္ ႟႐ုပ္ျမင္သံၾကား ၾကည့္ကာ ရင္းႏွီး ေနၾကေပၿပီ။ ယင္းသည္ ေပါင္းစပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ အသံခ်င္း ေပါင္းစပ္ၾကသည္။ ႟႐ုပ္အျမင္ခ်င္း ေပါင္းစပ္ၾကသည္။ မေပါင္းစပ္ခ်င္သူမ်ားလည္း ရွိႏိုင္သည္။ ေပါင္းစပ္သည္ ဆုိရာတြင္ အႏုႏွင့္ အရင့္၊ လူငယ္ႏွင့္ လူႀကီး၊ ႏွလံုးရည္ႏွင့္ လက္ရုန္းရည္တုိ႔ ေပါင္းစပ္ၾကရသည္။ ေပါင္းစပ္ခ်င္သူမ်ားကိုလည္း ေပါင္းစပ္ျဖစ္ေအာင္ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ျပႂလုပ္ၾကရေပမည္။ ယင္းသည္ႏုိင္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္သည္ဟု ထင္မိေပသည္။

ဒဂုန္တာရာ
၆၊ ၅၊ ၉၅
(ရနံ႔သစ္၊ ၾသဂုတ္၊ ၁၉၉၅)

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...