Sunday, July 24, 2011

အာဇာနည္ေန႔ႏွင့္ ဦးရာဇတ္၏ ကိုယ္ေရး အက်ဥ္း

   ဒီေန႔ ဇူလိုင္လ ၁၉ ရက္ေန႔။ အာဇာနည္ေန႔....။ ျမန္မာႏိုင္ငံ အဂၤလိပ္ႏွင့္ ဂ်ပန္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ လက္ေအာက္ က်ေရာက္ခ့ဲစဥ္ လြတ္လပ္ေရး ရရွိေစရန္ ႀကိဳးပမ္းခ့ဲသည္႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ အတူ အာဇာနည္ ၉ ဦး ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁၉ ရက္ေန႔တြင္ လုပ္ႀကံခံရေသာ (၆၄) ႏွစ္ေျမာက္ အာဇာနည္ေန႔....။ 

  "အာဇာနည္ ဆိုတာ ျမင့္ျမတ္တ့ဲ အမ်ားအက်ိဳး အတြက္ စြန္႔လႊတ္တ့ဲ သူမ်ိဳးကို ျပည္သူက အသိအမွတ္ျပဳ သတ္မွတ္ျခင္း ျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္အသက္ကိုပင္ စေတးျပီး အမ်ား ေကာင္းက်ိဳး အတြက္ ျပဳလုပ္တ့ဲ အတြက္ လူေတြက တန္ဖိုးထား ရတ့ဲ သူကို အာဇာနည္လို႔ ေခၚတယ္။ က်ဆုံး (ကြယ္လြန္) မွ အာဇာနည္လို႔ ေခၚဆိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမင့္ျမတ္တယ္ ဆိုတာ လူတစ္ဦး၏ အေျပာအဆို၊ အေနအထုိင္၊ အေတြးအေခၚ၊ အလုပ္အကိုင္ ျမင့္တာကို ဆိုလိုတာ ျဖစ္တယ္။  ေဘာ္ေႀကာ့ေနတတ္တာကို အဆင့္အတန္း ျမင့္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ မရပါဘူး။ အာဇာနည္မ်ားကို ေခါင္းငုံ႔ျပီး ဂါရ၀ျပဳတ့ဲ အခါ ဘာကို ဂါရ၀ျပဳတာလဲ ဆိုတာ ေသခ်ာ စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။ ေခါင္းထဲမွာ ဘာအေတြး ရွိလဲ ဆိုတာ အေရးႀကီးတယ္။  ဒီလို ဂါရ၀ ျပဳထိုက္တ့ဲ သူမ်ိဳးေတြ ကြ်န္မတို႔ ႏိုင္ငံမွာ ပိုျပီး ေပၚလာေအာင္ ဘယ္လို လုပ္သင့္သလဲ ဆုိတာ စဥ္းစားေစခ်င္တယ္" (ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္၏ မိန္႔ခြန္းမွ ေကာက္ႏုတ္ေရးသည္)

*******

     ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ အတူ လုပ္ႀကံခံရေသာ အာဇာနည္ ၉ ဦး အနက္ ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္၏ အတၳဳပၸတိၱကို ျမန္မာ၀ီကီပီးဒီးယား (click ႏွိပ္ပါ) မွာ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါတယ္။ ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္ ရတု ကဗ်ာမ်ား ေရးသားခ့ဲသည္႔ အေႀကာင္းကို ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း  (click ႏွိပ္ပါ) တြင္ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါသည္။ 


    ဆရာႀကီး ဦးရာဇာတ္ကို တိုက္ပိုင္ အင္စပတ္ေတာ္ ဦးအဗၺဒူရ္ ရဟ္မန္ႏွင့္ ေဒၚျငိမ္းလွတို႔မွ ၁၈၉၈ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၂၀ ရက္ေန႔တြင္ ေမြးဖြားသည္။ ဆရာႀကီးသည္ အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ၊ ပါဠိ ဘာသာတို႔ အထူး ကြ်မ္းက်င္သည္။ ၁၉၂၀ တြင္ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ အျဖစ္ ပါ၀င္ျပီး ၁၉၂၁ တြင္ မႏၲေလးျမိဳ႕ ဗဟုိအမ်ိဳးသား အထက္တန္းေက်ာင္းတြင္ ပါဠိႏွင့္ အဂၤလိပ္ ဘာသာ သင္ျပေသာ အထက္တန္းျပ ဆရာ အျဖစ္ စတင္ လုပ္ကိုင္ခ့ဲသည္။ ဘီေအ စာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္ျပီးေနာက္ ေက်ာင္းဆရာႀကီး အျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး အျဖစ္ လည္းေကာင္း ေဆာင္ရြက္ခ့ဲသည္။

သူမ်ားေတြေျပာတဲ့ ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္အေၾကာင္း .....
  
ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္အား ဂုဏ္ျပဳ အမည္ မွည္႔ေခၚထားေသာ ရာဇက္ခန္းမေဆာင္ (မႏၱေလး တကၠသိုလ္ စာႀကည္႔တိုက္)

  ျမန္မာအာဇာနည္ ဆရာၾကီးဦးရာဇတ္ (ခ) Mr. Abdur Razak (ခ) ဦးေမာင္ေမာင္ႀကီး                                          (၁၈၉၈-၁၉၄၇)
ပညာေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း ဌာန၀န္ၾကီး ဗဟိုအမ်ိဳးသားေက်ာင္း ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီး

(၁)
   "တုိ္င္းျပည္မွာ လူတုိင္းလုိလုိ စာတတ္ရမယ္။ အဂၤလိပ္စာကုိ ပုိၿပီးမွ ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ တတ္ရမယ္။ ငါးၾကင္းဆီနဲ႔ ငါးၾကင္းျပန္ေၾကာ္ ရမယ္။ အဂၤလိပ္ကုိ ျပန္ေတာ္လွန္မယ္ဆုိရင္ သူတုိ႔ဆီက ပညာရပ္ေတြကုိ သူ႔ဘာသာနဲ႔ သင္ယူၿပီးမွ သူ႔ကုိ ျပန္ေတာ္လွန္ရမယ္" ဆုိတဲ့ သေဘာမ်ဳိး ခံယူထားတာ ႐ွိတယ္။

  ခ႐ိုင္ဖဆပလကုိ ဖြဲ႔စည္းမွာမုိ႔ မႏၲေလးခ႐ိုင္ ဖဆပလအဖြဲ႔ ဥကၠ႒ကုိ မိမိတုိ႔ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ ပုဂၢိဳလ္ မ်ားကုိ ေ႐ြးခ်ယ္ေပးပါရန္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက တင္ျပလိုက္တယ္။ မႏၲေလးမွာ သခင္ တစ္ေယာက္က ေနၿပီး ဘာေျပာလဲ ဆုိရင္ 'မႏၲေလးဟာ ေနာက္ဆုံး ေနျပည္ေတာ္ရဲ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္ၿပီး ဗုဒၶသာသနာ ထြန္းကားတဲ့ ေနရာလဲ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္လုိ ကုလား တစ္ေယာက္ကုိ ဥကၠ႒ အျဖစ္ တင္ေျမႇာက္တဲ့ ကိစၥဟာ မသင့္ပါေၾကာင္း။ သူ႔အစား (အျခားတစ္ေယာက္) ကုိသာ ေ႐ြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္သင့္ေၾကာင္း’ အဆုိကုိ တင္သြင္း ဆႏၵမဲ ေပးခဲ့တယ္။ 

   ဂ်ပန္ေတြ လက္နက္မခ်ခင္ အထက္ျမန္မာျပည္ ဖဆပလ ဖြဲ႔မယ့္ အခ်ိန္တုန္းက သခင္ေတြ အားလုံး အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးျပၿပီး လက္မခံၾကဘူး။ ဒီလုိ ျငင္းေနၾကေတာ့ ဖတပလ ဥကၠ႒ တင္ဖုိ႔ လူ႐ွာ မေတြ႕ တာနဲ႔ အထက္ျမန္မာျပည္ ဖတပလအဖြဲ႔ကုိ မဖြဲ႔ႏိုင္ခ့ဲဘူး။ တစ္ပတ္ေလာက္ေနမွ ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္ကုိ သတိရေတာ့ ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္ဆီ ေျပးရတယ္။ ဆရာႀကီးကုိ ေျပာေတာ့ ဖတပလ ဥကၠ႒ အျဖစ္ ေ႐ြးခ်ယ္တာကုိ သူ လက္ခံလိုက္တယ္။ 'ဘယ္သူမွ လုပ္ခ်င္တဲ့လူမ႐ွိတုန္းက မြတ္စလင္ ကုလားဆုိတဲ့ လူႀကီးက ဥကၠ႒ တာ၀န္ကုိ ယူေပးခဲ့တာပါ။ အခုမွ တုိင္းျပည္ႀကီး အႏၲရာယ္ ကင္း႐ွင္းေတာ့မွ ဒီကုလားႀကီးနဲ႔ ဒီ မင္းေနျပည္ေတာ္ၿမိဳ႕ႀကီးနဲ႔ မသင့္ေတာ္ဘူးလုိ႔ ေျပာမွ ေျပာတတ္ပေလတယ္။ ဒါေတြကုိ စဥ္းစား ၾကည့္ေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ရဲ႕ ဆႏၵဟာ ဟုိတုန္းကလဲ အနစ္နာခံ ဥကၠ႒ လုပ္ခဲ့တာ ဒီဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္ပဲ။ အခုလဲ ဒီဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္ကုိပဲ ျပန္တင္သင့္တယ္" ဆုိတာ ဆႏၵျပဳေၾကာင္း ႐ွင္းလင္း တင္ျပလိုက္တယ္။ (ဆရာေတာ္ ဦးကုသလ-တိတ္ေခြ)
(၂)

  မႏၲေလးဟာ ျမန္မာ့သမုိင္းမွာ ေနာက္ဆုံး မင္းေနျပည္ေတာ္ ၿမိဳ႕တည္ နန္းတည္ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး ျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ားစု ကုိးကြယ္ရာ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာ ထြန္းကားရာ ၿမိဳ႕ႀကီးလဲ ျဖစ္တယ္။ ဒီလုိၿမိဳ႕ ႀကီးအတြက္ ခ႐ိုင္ ဖဆပလ ဥကၠ႒ ေ႐ြးပြဲမွ မင္းမ်ဳိးမင္းႏြယ္ဆက္လဲ႐ွိ၊ သမာဓိ႐ွိၿပီး ထင္႐ွားတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား၊ သခင္မ်ား႐ွိတဲ့ အနက္ အမ်ားအျမင္မွာ ကုလားႀကီး ျဖစ္ေနတဲ့ ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္ ကုိသာ မႏၲေလး ခ႐ိုင္ ဖဆပလ ဥကၠ႒ အျဖစ္ ေ႐ြးခဲ့ပါတယ္။ ဒါလဲ လြယ္လြယ္နဲ႔ ေ႐ြးခ်ယ္ခံရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ မႏၲေလး နယ္လုံးဆိုင္ရာ သမာဓိဂုဏ္၊ သမစိတၱ႐ွိသူ၊ ေလးျပင္ေလးရပ္က ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ မဲနဲ႔ အေ႐ြးခံရတာပါ။ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ား ဆုိရာမွာလဲ ႏွယ္ႏွယ္ရရ မဟုတ္ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ရဟန္းပ်ဳိ အဖြဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ပါတယ္။
 

    သူ႕အၿပံဳး မရိမသဲ့၊ ႏြဲ႔ႏြဲ႔လ်လ်၊ ျပျပကေတ့၊ ေစ့တေစ့လွ်င္၊ ေထ့ေထ့ကေလး၊ စန္းယုန္ေကြးႏွယ္ ညာေဘး ထက္ဖ်ား၊ ႏႈတ္ခမ္းပါးတြင္၊ ခန္႔ညား တည္ၾကည္၊ ၫႊန္းရည္ေမတၱာ၊ က႐ုဏာႏွင့္၊ သစၥာနိမိတ္၊ ပုံရိပ္ထင္ဟပ္၊ ရာဇတ္မည္တြင္၊ ဆရာ႐ွင္၏၊ ၾကည္လင္႐ႊန္းတင့္ ၿပံဳးပန္းပြင့္လႊာ၊ ရတနာသည္၊ ပသာဒဂုဏ္၊ ေျမာက္သည္တကား။ (ေမာင္သန္းတင္)
(၃)

  ဆရာႀကီးက ကြၽန္မတုိ႔ ဆရာႀကီးေလ၊ ကြၽန္မတုိ႔ အမ်ဳိးသား ေန႐ွင္နယ္ေက်ာင္းက (၁၀) တန္း ေအာင္လာခဲ့တာ၊ ဆရာႀကီးတုိ႔ ေမြးေပးလိုက္တဲ့ အမ်ဳိးကုိ ခ်စ္တတ္ဖုိ႔၊ အမ်ားအတြက္ ကုိယ္က်ဳိး အနစ္နာခံဖုိ႔ ဆုိတဲ့ စိတ္ေတြဟာ ကြၽန္မတုိ႔ တစ္သက္လုံး အဖုိ႔ ခုထက္ထိ ပဲ့ကိုင္ ထိန္းေက်ာင္းေပးေနတာ ဆုိေတာ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ ေက်းဇူးက ႀကီးပါတယ္။ ကြၽန္မ စာေရးဆရာ ျဖစ္လာရတာ ဆရာႀကီးရဲ႕ တိုက္တြန္း အားေပးမႈေၾကာင့္၊ ေမတၱာ ေစတနာေၾကာင့္လုိ႔ ကြၽန္မက တစ္သက္လုံး ခံယူၿပီး အၿမဲ သတိရေနတာပါ။ ဆရာႀကီး မစၥတာရာဇတ္နဲ႔ ဆက္ဆံရတာကေတာ့ ဗမာေတြကလဲ သူ႔ကုိ ဗမာတစ္ေယာက္လုိ၊ ညီရင္းအစ္ကုိလုိ ဆက္ဆံၾကတာပဲ။ မြတ္စလင္မ္ေတြကလဲ သူ႔ကုိ မြတ္စလင္မ္ တစ္ေယာက္အတိုင္း ဆက္ဆံတာပါပဲ။ ဆရာႀကီးမွာ ဗမာနဲ႔ တစ္သားတည္း ေပါင္းထားတဲ့ ေျပာဆုိ လုပ္ကိုင္မႈေတြ အျပည့္အ၀ ႐ွိပါတယ္။ ဗမာမြတ္စလင္မ္ေတြ ဆုိၿပီး ခြဲျခမ္းခြဲျခမ္း လုပ္မႈ ဘယ္ေတာ့မွ မ႐ွိပါဘူး။

  ဆရာႀကီးအျပဳအမူအေနထိုင္ဟာ အတုယူစရာ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ ကြၽန္မတို႔ ႏိုင္ငံဟာ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေပါင္းစုံ ေပါင္းစည္း ေနထိုင္ၾကတဲ့ ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံ ျဖစ္ေလေတာ့ ဆရာႀကီး ရာဇတ္ ထား႐ွိတဲ့ စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးသာ ထား႐ွိၾကရင္ အခ်င္းခ်င္း စည္းလုံး ညီညြတ္ေရးဟာ တကယ္ ခိုင္မာႏိုင္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးဟာလဲ သူ႔တစ္သက္ ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႕ အက်ဳိးကုိ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေဆာင္ၾကဥ္းသြားၿပီး တပည့္တပန္းနဲ႔ လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္ေတြကုိ နမူနာေကာင္းျပသြားႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေပမုိ႔ ထာ၀စဥ္ ေလးစား ျမတ္ႏုိးလ်က္သာ ႐ွိပါတယ္။ (လူထုေဒၚအမာ)
(၄)

   ေက်ာင္းမတက္မီ မနက္တုိင္းပဲ ျခေသၤ့ခန္းမေဆာင္  အေရွ႕မွာ ဆရာႀကီးက အခုလုိ ၾသ၀ါဒ ေပးေလ့ ႐ွိတယ္။ “ဤဘူမိနက္သန္ မွန္ေသာ ေက်ာင္း၏ ေအာင္ေျမကုိ ေျခခ်တဲ့ ဆရာႀကီး၏ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား မွန္လွ်င္ ဘယ္ေတာ့မွ ေနာက္လိုက္ မျဖစ္ေစနဲ႔၊ အၿမဲတမ္း ေ႔႐ွကေနၿပီး ေခါင္းေဆာင္ရမယ္။”

   ဘြဲ႔ရလာတဲ့ ပညာတတ္ႀကီးေတြက သူတုိ႔ နာမည္ေနာက္က ဘြဲ႔ထူးဂုဏ္ထူးတုိ႔ အဲဒီတကၠသုိလ္ရဲ႕ နာမည္တပ္ ေရးေလ့ ႐ွိတယ္။ ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္ကေတာ့ ရန္ကုန္ အမ်ဳိးသားေကာလိပ္က (B.A. Hons:) ဘြဲ႔ရခဲ့တာ ဆုိေတာ့ ဆရာႀကီးက သူ႕နာမည္ ေရးတယ္၊ ဆိုင္းထုိးတယ္ဆုိရင္ (A. Razak, B.A. Nat) ဆုိၿပီးေရးတယ္။ ေနာက္က Nat က National ဆုိတဲ့ သေဘာ ျမန္မာျပည္ အမ်ဳိးသား ေကာလိပ္ ဆုိတဲ့ သေဘာကုိ ေဖာ္ညႊန္းၿပီး အၿမဲတမ္းပဲ ေရးတယ္။ (အမ္ေအ-ေဒၚအုန္း)

(၅)

  ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဆရာႀကီးက သူ႔က်ာင္းသားေတြ အားကစားမွာ မ်က္ႏွာ မငယ္ရေအာင္ ေနရာက်ဥ္းက်ဥ္းနဲ႔ ထိေရာက္ ထက္ျမက္ၿပီး တုိင္းျပည္အတြက္ အသုံးတည့္မည့္ အားကစားကုိ တည္ေထာင္ေပးတယ္။ အဲဒါက ဘာလဲဆုိေတာ့ ေယာက္်ားပီသၿပီး ကုိယ္ခံပညာ ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ သူမ်ားကုိ အႏိုင္မက်င့္တဲ့ တုိင္းျပည္ကုိလည္း ကာကြယ္ႏိုင္မယ့္ အားကစားျဖစ္တဲ့ လက္ေ၀ွ႔ကုိ သင္ေပးတာပါ။ မႏၲေလးၿမိဳ႕မွာ လက္ေ၀ွ႔ ပညာကုိ ေယာက္်ားေလး စာသင္ေက်ာင္းေတြ ေပမယ့္ ဘယ္ေက်ာင္းမွာမွ မသင္ၾကရပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းမွာေတာ့ အေကာင္းဆုံး နည္းျပ ဆရာကုိ ဆရာႀကီးက ငွားရမ္းၿပီး လက္အိတ္ဖုိး ဘယ္ေလာက္ ကုန္ကုန္ ဆရာႀကီးက အကုန္အက်ခံၿပီး အက်အန သင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အထက္ျမန္မာႏိုင္ငံက လက္ေ႔၀ွေလာကဟာ မႏၲေလးမွာ႐ွိတဲ့ ဗဟုိ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းက ေပါက္ဖြားတဲ့ လက္ေ႔၀ွသမားမ်ားရဲ႕ ေလာကပါပဲ။ (ခင္ေမာင္ပု-အမ်ဳိးသားေက်ာင္းသားေဟာင္း)

 (၆)
  အခက္အခဲ မ်ဳိးစုံၾကား ဇြဲနဲ႔ ႀကိဳးစားမႈ၊ မႏၲေလး ၿမိဳ႕သူ/သားမ်ားရဲ႕ ဆရာႀကီး အေပၚ ယုံၾကည္ အားထား ကူညီ ေထာက္ပ့ံမႈမ်ားေၾကာင့္ မႏၲေလး ေန႐ွင္နယ္ေက်ာင္းဟာ ဆက္လက္ ႐ွင္သန္ တုိးတက္လာခဲ့တာပါ။ ဦးရာဇတ္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး မ်ဳိးေစ့ ခ်ရာ ေက်ာင္းႀကီးမုိ႔ ေခတ္အဆက္ဆက္ တုိင္းမွာ ႏိုင္ငံ ေခါင္းေဆာင္ေန႐ွင္နယ္ ေက်ာင္းသားေတြ ေပၚထြက္ခဲ့ရာ ေအာင္ေျမ ျဖစ္သလုိ၊ ၁၉၃၇- ခုႏွစ္က ျမန္မာႏိုင္ငံလုံး ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢ ညီလာခံႀကီးကုိလည္း ေလးထပ္ ေက်ာင္းႀကီးေပၚမွာပဲ တခမ္းတနား က်င္းပခဲ့ပါတယ္။ (ေမာင္ၿခိမ့္)

(၇)

  ဆရာႀကီးသည္ အထူး အေျမာ္အျမင္ႀကီးေသာ မ်ဳိးခ်စ္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာ လူငယ္မ်ား ကမၻာႏွင့္ ယွဥ္ရဲရန္ ကမၻာ့စာ အဂၤလိပ္ စာကုိ မတတ္ တတ္ေအာင္ နည္းမ်ဳိးစုံႏွင့္ သင္ေပးေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ (သိပၸံမွဴးတင္)

(၈)

  ဆရာႀကီးက မနက္ေစာေစာ ေက်ာင္းသုိ႔ လာေလ့ ႐ွိတယ္။ သူ႔ေက်ာင္းကုိ သူ စိတ္၀င္စားလုိ႔ေပါ့။ ေက်ာင္းတက္ ေခါင္းေလာင္း ထုိးၿပီးမွ ေရာက္လာတဲ့ ဆရာႀကီးမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ (ဆရာ၀န္ တင္ေမာင္ၾကည္)

(၉)

  ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္မွာ ကြၽန္ေတာ္ အလြန္ ၾကည္ညဳိ ေလးစားေသာ ဆရာႀကီး တစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္သည္ ေက်ာင္းသားမ်ားကုိ ေက်ာသား/ရင္သား မခြဲျခားပါ။ ဆရာႀကီးသည္ တပည့္မ်ားကုိ ဘယ္ေသာအခါမွ ေမ့ေလ်ာ့ မ်က္ကြယ္ျပဳ တတ္သူ တစ္ဦး မဟုတ္ပါ။ (ခင္ေမာင္-ေကာလင္း)

(၁၀)
   ဗမာမြတ္စလင္ တစ္ေယာက္ ရဟန္း ရွင္လူ ဘုန္းႀကီးေတြကုိ စည္း႐ုံးႏိုင္တာ ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္ တစ္ေယာက္ပဲ ႐ွိတယ္။ ဒါဟာ ေတာ္ေတာ္တန္တန္ အရည္အခ်င္း မဟုတ္ဘူး။ ဘုန္းႀကီးေတြနဲ႔ ၀င္ဆံ႔တာ သူတစ္ေယာက္ပဲ ႐ွိတယ္။ (ဗမက ဥကၠ႒ေဟာင္းလည္းျဖစ္၊ ၀န္ႀကီးေဟာင္း လည္းျဖစ္တဲ့ - ဦးခင္ေမာင္လတ္)

 (၁၁)

  မႏၲေလးက ဘုန္းႀကီးေတြ လႊမ္းမုိးတဲ့ၿမိဳ႕ပါ။ အဲဒီၿမိဳ႕မွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မဟုတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးက ၀င္ဆ့ံေနတဲ့ အခ်က္ကုိ ၾကည့္ရင္ သူ႔မွာ (ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္) ထူးျခားခ်က္ေတြ ႐ွိလုိ႔ပဲ။ (ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညြန္႔-သမုိင္း႒ာန) (ဦးေက်ာ္၀င္းေမာင္အားေျပာျပခ်က္)

(၁၂)

  မႏၲေလးမွာေတာ့ ေန႐ွင္နယ္ေက်ာင္းႀကီးဟာ ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္မႈ ေအာက္မွာ အႀကီးအက်ယ္ ႐ွင္သန္ခဲ့ပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရး သမိုင္း တစ္ေလွ်ာက္မွာေတာ့ မႏၲေလး ေန႐ွင္နယ္ေက်ာင္းႀကီးႏွင့္ ေန႐ွင္နယ္ေက်ာင္းသားေဟာင္းေတြရဲ႕ က႑ဟာ တခမ္းတနား ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါေတြေၾကာင့္ပဲ ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္ရဲ႕ ေက်းဇူးကုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ သတိရျခင္း ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ (သခင္ေအာင္ႀကီး-ေပါင္းတည္)

ကုိးကားစာအုပ္မ်ား : - စံပယ္ၾကဴလွ်င္ ပန္ခ်င္သူေကာက္ၿမဲ၊ သုေတသီတစ္ဦး။

                                 - ၇၅ ႏွစ္ေျမာက္ အမ်ဳိးသားေန႔ စိန္ရတုသဘင္မဂၢဇင္း။
   
(www.mmsy.org မွ မန္ဘာမ်ား ေဖာ္ျပထားသည္ကို ကူးယူ ေဖာ္ျပသည္။ အျခား reference ေပးရန္ က်န္ရစ္ခ့ဲေသာ websites ၊ စာအုပ္မ်ား ရွိလွ်င္ ခြင့္လႊတ္ေစခ်င္ပါတယ္)

http://redroseofburma.blogspot.com/2011/07/blog-post_19.html

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...