ဆရာငါးမ်ဳိး...
by Kyaw Thurein on Tuesday, July 26, 2011 at 4:54pm
ကကုဓေထရသုတ္
အကြၽႏု္ပ္သည္ ဤသုိ႔ ၾကားနာခဲ့ရပါသည္ -
အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေကာသမၺီျပည္ ေဃာသိတာ႐ံုေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုး ေနေတာ္မူ၏၊ ထုိအခါ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္၏ အလုပ္အေကြၽး ကကုဓမည္ေသာ ေကာလိယ၏ သားသည္ ယခုပင္ ေသလြန္၍ စ်ာန္စိတ္ျဖင့္ ၿပီးေသာ တစ္ခုေသာ ျဗဟၼာဘံု၌ ျဖစ္၏၊ ထုိကကုဓအား မဂဓတုိင္းရွိ ရြာနယ္ ႏွစ္နယ္ သံုးနယ္မွ်ေလာက္ေသာ အတၱေဘာ 'ခႏၶာကုိယ္' ကုိ ရ၏၊ ထုိကကုဓျဗဟၼာသည္ ထုိမွ်ေလာက္ေသာ အတၱေဘာကုိ ရျခင္းျဖင့္ မိမိကုိယ္ကုိလည္း မပင္ပန္းေစ၊ သူတစ္ပါးကုိလည္း မပင္ပန္းေစ။
ထုိအခါ ကကုဓျဗဟၼာသည္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္ ထံသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ရွိခုိးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ရပ္တည္လ်က္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္အား -
''အသွ်င္ဘုရား 'ငါသည္ ရဟန္းသံဃာကုိ ေဆာင္အံ့' ဟု ေဒဝဒတ္အား ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ အလုိဆုိး ျဖစ္ေပၚပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရား ေဒဝဒတ္သည္ စိတ္ျဖစ္ေပၚသည္ႏွင့္ တစ္ၿပဳိင္နက္ ထုိရၿပီးေသာ တန္ခုိးမွ ဆုတ္ယုတ္ပါ၏'' ဟု ေလွ်ာက္၏။
ဤစကားကုိ ေလွ်ာက္ၿပီးလွ်င္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္ကုိ ရွိခုိး၍ အ႐ုိအေသျပဳကာ ထုိအရပ္၌ပင္ ကြယ္ေပ်ာက္ေလ၏။
ထုိအခါ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ရွိခုိးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထုိင္ေနလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအား-
အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္၏ အလုပ္အေကြၽး ျဖစ္ေသာ ကကုဓမည္ေသာ ေကာလိယ၏ သားသည္ ယခုပင္ ေသလြန္၍ စ်ာန္စိတ္ျဖင့္ ၿပီးေသာ တစ္ခုေသာ ျဗဟၼာဘံု၌ ျဖစ္ပါသည္၊ ထုိကကုဓျဗဟၼာအား မဂဓတုိင္းရွိ ရြာနယ္ ႏွစ္နယ္ သံုးနယ္မွ်ေလာက္ေသာ အတၱေဘာ 'ခႏၶာကုိယ္'ကုိ ရပါ၏၊ ထုိကကုဓျဗဟၼာသည္ ထုိမွ်ေလာက္ေသာ အတၱေဘာကုိ ရျခင္းျဖင့္ မိမိကုိယ္ကုိလည္း မပင္ပန္းေစပါ၊ သူတစ္ပါးကုိလည္း မပင္ပန္းေစပါ။ အသွ်င္ဘုရား ထုိအခါ ကကုဓျဗဟၼာသည္ အကြၽႏု္ပ္ထံသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ အကြၽႏု္ပ္ကုိ ရွိခုိးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ရပ္ေနလ်က္ အကြၽႏု္ပ္အား -
''အသွ်င္ဘုရား 'ငါသည္ ရဟန္းသံဃာကုိ ေဆာင္အံ့' ဟု ေဒဝဒတ္အား ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ အလုိဆုိး ျဖစ္ေပၚပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရား ေဒဝဒတ္သည္ စိတ္ျဖစ္ေပၚသည္ႏွင့္ တစ္ၿပဳိင္နက္ ထုိ ရၿပီးေသာ တန္ခုိးမွ ဆုတ္ယုတ္ပါ၏'' ဟု ေလွ်ာက္၏။ အသွ်င္ဘုရား ဤစကားကုိ ေလွ်ာက္ၿပီးလွ်င္ အကြၽႏု္ပ္ကုိ ရွိခုိး၍ အ႐ုိအေသျပဳကာ ထုိအရပ္၌ပင္ ကကုဓျဗဟၼာသည္ ကြယ္သြားပါ၏ ဟု ေလွ်ာက္၏။
ေမာဂၢလာန္ သင္သည္ ကကုဓျဗဟၼာကုိ သင္၏စိတ္ျဖင့္ ကကုဓျဗဟၼာ၏ စိတ္ကုိ ပုိင္းျခား၍ သိသေလာ၊ ''ကကုဓျဗဟၼာ ေျပာဆုိေသာ စကား အလံုးစံုသည္ ထုိဆုိသည့္ အတုိင္းသာလွ်င္ မွန္ကန္သေလာ၊ တစ္ပါးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ မျဖစ္ဘဲ ရွိသေလာ'' ဟု ေမးေတာ္မူ၏။
အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္သည္ ကကုဓျဗဟၼာကုိ အကြၽႏု္ပ္၏စိတ္ျဖင့္ ကကုဓျဗဟၼာ၏ စိတ္ကုိ ပုိင္းျခား၍ သိပါ၏၊ ''ကကုဓျဗဟၼာ ေျပာဆုိေသာ စကား အလံုးစံုသည္ ထုိဆုိသည့္ အတုိင္းသာလွ်င္ မွန္ကန္ပါ၏၊ တစ္ပါးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ မျဖစ္ပါ'' ဟု ေလွ်ာက္၏။
ေမာဂၢလာန္ ဤစကားကုိ ေစာင့္စည္းဦးေလာ့၊ ေမာဂၢလာန္ ဤစကားကုိ ေစာင့္စည္းဦးေလာ့၊ ယခုအခါ၌ ထုိမဂ္ဖုိလ္မွ အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာ ေယာက္်ားသည္ မိမိသည္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ထင္ရွားစြာျပဳလတၱံ႔။
ေမာဂၢလာန္ ေလာက၌ ဤဆရာငါးမ်ဳိးတုိ႔သည္ ထင္ရွား ရွိၾကကုန္၏။
အဘယ္ငါးမ်ဳိးတုိ႔နည္းဟူမူ -
၁...
ေမာဂၢလာန္ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာသည္ သီလ မစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္လ်က္ ''ငါသည္စင္ၾကယ္ေသာ သီလရွိ၏၊ ငါ၏ သီလသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း'' ဟု ဝန္ခံ၏။
ထုိဆရာကုိ သူ၏ တပည့္တုိ႔သည္ ဤသုိ႔ သိၾကကုန္၏၊ ''ဤအသွ်င္ ဆရာသည္ သီလ မစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္ပါလ်က္ 'ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ သီလရွိ၏၊ ငါ၏ သီလသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း'ဟု ဝန္ခံ၏၊ ငါတုိ႔သည္ ထုိအေၾကာင္းကုိ လူတုိ႔အား ေျပာၾကားၾကမူ ထုိဆရာအား ျမတ္ႏုိးမႈ မျဖစ္ရာ၊ ထုိဆရာအား ယင္းမျမတ္ႏုိးဖြယ္ စကားျဖင့္ ငါတုိ႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေျပာၾကားကုန္မည္နည္း၊ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္အပံ့ ေဆး အသံုးအေဆာင္တုိ႔ျဖင့္ ငါတုိ႔ကုိ ေကာင္းစြာျမတ္ႏုိးေစသည္ သာလွ်င္တည္း၊ ထုိဆရာသည္ပင္ ထုိမိမိ ျပဳမည့္အမႈျဖင့္ ထင္ရွားလာလိမ့္မည္'' ဟု သိၾကကုန္၏။ ေမာဂၢလာန္ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာကုိ တပည့္ ျဖစ္သူတုိ႔သည္ သီလမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ကုန္၏၊
ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာသည္လည္း သီလမွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မႈကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ လုိလားေတာင့္တ၏။
၂... ေမာဂၢလာန္ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား...
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာသည္ အသက္ေမြးမႈ မစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္လ်က္ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးမႈရွိ၏၊ ငါ၏ အသက္ ေမြးမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း'' ဟု ဝန္ခံ၏။
ထုိဆရာကုိ သူ၏ တပည့္တုိ႔သည္ ဤသုိ႔ သိၾကကုန္၏၊ ''ဤအသွ်င္ ဆရာသည္ မစင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးမႈ ရွိသည္ျဖစ္ပါလ်က္ 'ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးမႈ ရွိ၏၊ ငါ၏ အသက္ေမြးမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း' ဟု ဝန္ခံ၏။ ငါတုိ႔သည္ ထုိအေၾကာင္းကုိ လူတုိ႔အား ေျပာၾကားၾကမူ ထုိဆရာအား ျမတ္ႏုိးမႈ မျဖစ္ရာ၊ ထုိဆရာအား ယင္းမျမတ္ႏုိးဖြယ္ စကားျဖင့္ ငါတုိ႔သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ေျပာၾကားကုန္မည္နည္း၊ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္အပံ့ ေဆး အသံုးအေဆာင္တုိ႔ျဖင့္ ငါတုိ႔ကုိ ေကာင္းစြာ ျမတ္ႏုိးေစသည္သာလွ်င္တည္း၊ ထုိဆရာသည္ပင္ ထုိ မိမိ ျပဳမည့္အမႈျဖင့္ ထင္ရွား လာလိမ့္မည္'' ဟု သိၾကကုန္၏။ ေမာဂၢလာန္ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာကုိ တပည့္ျဖစ္သူတုိ႔သည္ အသက္ေမြးမႈမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ကုန္၏၊
ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာသည္လည္း အသက္ေမြးမႈမွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မႈကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ လုိလားေတာင့္တ၏။
၃... ေမာဂၢလာန္ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ...
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာသည္ တရားေဟာမႈ မစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္ပါလ်က္ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ တရား ေဟာမႈရွိ၏၊ ငါ၏ တရားေဟာမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း'' ဟု ဝန္ခံ၏။
ထုိဆရာကုိ သူ၏ တပည့္တုိ႔သည္ ဤသုိ႔ သိၾကကုန္၏၊ ''ဤအသွ်င္ ဆရာသည္ တရားေဟာမႈ မစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္လ်က္ 'ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ တရားေဟာမႈရွိ၏၊ ငါ၏ တရားေဟာမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း' ဟု ဝန္ခံ၏။ ငါတုိ႔သည္ ထုိအေၾကာင္းကုိ လူတုိ႔အား ေျပာၾကားၾကမူ ထုိဆရာအား ျမတ္ႏုိးမႈ မျဖစ္ရာ၊ ထုိဆရာအား ယင္းမျမတ္ႏုိးဖြယ္ စကားျဖင့္ ငါတုိ႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေျပာၾကား ကုန္မည္နည္း၊ သကၤန္း ဆြမ္းေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္အပံ့ ေဆး အသံုးအေဆာင္တုိ႔ျဖင့္ ငါတုိ႔ကုိ ေကာင္းစြာ ျမတ္ႏုိးေစသည္ သာလွ်င္တည္း၊ ထုိဆရာသည္ပင္ ထုိမိမိ ျပဳမည့္ အမႈျဖင့္ ထင္ရွားလာလိမ့္မည္'' ဟု သိၾကကုန္၏။ ေမာဂၢလာန္ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာကုိ တပည့္ ျဖစ္သူတုိ႔သည္ တရားေဟာမႈမွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ကုန္၏၊
ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာသည္လည္း တရားေဟာမႈမွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မႈကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ လုိလားေတာင့္တ၏။
၄... ေမာဂၢလာန္ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား...
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာသည္ ေျဖဆုိမႈ မစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္ပါလ်က္ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ေျဖဆုိမႈရွိ၏၊ ငါ၏ ေျဖဆုိမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း'' ဟု ဝန္ခံ၏။
ထုိဆရာကုိ သူ၏ တပည့္တုိ႔သည္ ဤသုိ႔ သိၾကကုန္၏၊ ''ဤအသွ်င္ ဆရာသည္ ေျဖဆုိမႈ မစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္ပါလ်က္ 'ငါ၏ ေျဖဆုိမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း' ဟု ဝန္ခံ၏။ ငါတုိ႔သည္ ထုိအေၾကာင္းကုိ လူတုိ႔အား ေျပာၾကားၾကကုန္မူ ထုိဆရာအား ျမတ္ႏုိးမႈ မျဖစ္ရာ၊ ထုိဆရာအား ယင္းမျမတ္ႏုိးဖြယ္ စကားျဖင့္ ငါတုိ႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေျပာၾကားကုန္မည္နည္း၊ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္အပံ့ ေဆး အသံုးအေဆာင္တုိ႔ျဖင့္ ငါတုိ႔ကုိ ေကာင္းစြာ ျမတ္ႏုိးေစသည္ သာလွ်င္တည္း၊ ထုိဆရာသည္ပင္ ထုိမိမိ ျပဳမည့္အမႈျဖင့္ ထင္ရွားလာလိမ့္မည္'' ဟု သိၾကကုန္၏။ ေမာဂၢလာန္ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာကုိ တပည့္ျဖစ္သူတုိ႔သည္ ေျဖဆုိမႈမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ကုန္၏၊
ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာသည္လည္း ေျဖဆုိမႈမွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ လုိလားေတာင့္တ၏။
၅... ေမာဂၢလာန္ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား...
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာသည္ ဉာဏ္အျမင္ မစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္ပါလ်က္ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ရွိ၏၊ ငါ၏ ဉာဏ္အျမင္သည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း'' ဟု ဝန္ခံ၏။ ထုိဆရာကုိ သူ၏ တပည့္ ျဖစ္သူတုိ႔သည္ ဤသုိ႔ သိၾကကုန္၏၊
''ဤအသွ်င္ ဆရာသည္ ဉာဏ္အျမင္ မစင္ၾကယ္သူ ျဖစ္ပါလ်က္ 'ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ရွိ၏၊ ငါ၏ ဉာဏ္အျမင္သည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း' ဟု ဝန္ခံ၏။ ငါတုိ႔သည္ ထုိအေၾကာင္းကုိ လူတုိ႔အား ေျပာၾကားၾကကုန္မူ ထုိဆရာအား ျမတ္ႏုိးမႈ မျဖစ္ရာ၊ ထုိဆရာအား ယင္းမျမတ္ႏုိးဖြယ္ စကားျဖင့္ ငါတုိ႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေျပာၾကားကုန္မည္နည္း၊ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္အပံ့ ေဆး အသံုးအေဆာင္တုိ႔ျဖင့္ ငါတုိ႔ကုိ ေကာင္းစြာ ျမတ္ႏုိးေစသည္သာလွ်င္တည္း၊ ထုိဆရာသည္ပင္ ထုိ မိမိ ျပဳမည့္ အမႈျဖင့္ ထင္ရွား လာလိမ့္မည္'' ဟု သိၾကကုန္၏။ ေမာဂၢလာန္ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာကုိ တပည့္ ျဖစ္သူတုိ႔သည္ ဉာဏ္အျမင္မွ ေစာင့္ေရွာက္ ကာကြယ္ကုန္၏၊
ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာသည္လည္း ဉာဏ္အျမင္မွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မႈကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ လုိလားေတာင့္တ၏။
ေမာဂၢလာန္ ေလာက၌ ဤဆရာငါးမ်ဳိးတုိ႔သည္ ထင္ရွားရွိကုန္၏။
၁... ေမာဂၢလာန္ ငါသည္ကား သီလ စင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္၍ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ သီလရွိ၏၊ ငါ၏ သီလသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ ညစ္ႏြမ္းျခင္း မရွိ'' ဟု ဝန္ခံ၏၊ တပည့္တုိ႔သည္လည္း ငါ့ကုိ သီလမွ မကာကြယ္ မေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္၊ ငါသည္လည္း သီလမွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ မလုိလား မေတာင့္တ။
၂... အသက္ေမြးမႈ စင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္၍ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးမႈရွိ၏၊ ငါ၏ အသက္ေမြးမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ ညစ္ႏြမ္းျခင္း မရွိ'' ဟု ဝန္ခံ၏၊ တပည့္တုိ႔သည္လည္း ငါ့ကုိ အသက္ေမြးမႈမွ မကာကြယ္ မေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္၊ ငါသည္လည္း အသက္ေမြးမႈမွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ မလုိလား မေတာင့္တ။
၃... တရားေဟာမႈ စင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္၍ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ တရား ေဟာမႈရွိ၏၊ ငါ၏ တရားေဟာမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ ညစ္ႏြမ္းျခင္း မရွိ'' ဟု ဝန္ခံ၏၊ တပည့္တုိ႔သည္လည္း ငါ့ကုိ တရားေဟာမႈမွ မကာကြယ္ မေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္၊ ငါသည္လည္း တရားေဟာမႈမွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ မလုိလား မေတာင့္တ။
၄... ေျဖဆုိမႈ စင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္၍ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ေျဖဆုိျခင္းရွိ၏၊ ငါ၏ ေျဖဆုိမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ ညစ္ႏြမ္းျခင္း မရွိ'' ဟု ဝန္ခံ၏၊ တပည့္တုိ႔သည္လည္း ငါ့ကုိ ေျဖဆုိမႈမွ မကာကြယ္ မေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္၊ ငါသည္လည္း ေျဖဆုိမႈမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ မလုိလား မေတာင့္တ။
၅...
ဉာဏ္အျမင္ စင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္၍ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ရွိ၏၊ ငါ၏ ဉာဏ္အျမင္သည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ ညစ္ႏြမ္းျခင္း မရွိ'' ဟု ဝန္ခံ၏၊ တပည့္တုိ႔သည္လည္း ငါ့ကုိ ဉာဏ္အျမင္မွ မကာကြယ္ မေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္၊ ငါသည္လည္း ဉာဏ္အျမင္မွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ မလုိလား မေတာင့္တ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ 100
၁ဝ - ကကုဓေထရသုတ္၊ ကကုဓ၀ဂ္၊ ပဥၥကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။ သာဓု... သာဓု... သာဓု...။
အကြၽႏု္ပ္သည္ ဤသုိ႔ ၾကားနာခဲ့ရပါသည္ -
အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေကာသမၺီျပည္ ေဃာသိတာ႐ံုေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုး ေနေတာ္မူ၏၊ ထုိအခါ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္၏ အလုပ္အေကြၽး ကကုဓမည္ေသာ ေကာလိယ၏ သားသည္ ယခုပင္ ေသလြန္၍ စ်ာန္စိတ္ျဖင့္ ၿပီးေသာ တစ္ခုေသာ ျဗဟၼာဘံု၌ ျဖစ္၏၊ ထုိကကုဓအား မဂဓတုိင္းရွိ ရြာနယ္ ႏွစ္နယ္ သံုးနယ္မွ်ေလာက္ေသာ အတၱေဘာ 'ခႏၶာကုိယ္' ကုိ ရ၏၊ ထုိကကုဓျဗဟၼာသည္ ထုိမွ်ေလာက္ေသာ အတၱေဘာကုိ ရျခင္းျဖင့္ မိမိကုိယ္ကုိလည္း မပင္ပန္းေစ၊ သူတစ္ပါးကုိလည္း မပင္ပန္းေစ။
ထုိအခါ ကကုဓျဗဟၼာသည္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္ ထံသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ရွိခုိးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ရပ္တည္လ်က္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္အား -
''အသွ်င္ဘုရား 'ငါသည္ ရဟန္းသံဃာကုိ ေဆာင္အံ့' ဟု ေဒဝဒတ္အား ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ အလုိဆုိး ျဖစ္ေပၚပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရား ေဒဝဒတ္သည္ စိတ္ျဖစ္ေပၚသည္ႏွင့္ တစ္ၿပဳိင္နက္ ထုိရၿပီးေသာ တန္ခုိးမွ ဆုတ္ယုတ္ပါ၏'' ဟု ေလွ်ာက္၏။
ဤစကားကုိ ေလွ်ာက္ၿပီးလွ်င္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္ကုိ ရွိခုိး၍ အ႐ုိအေသျပဳကာ ထုိအရပ္၌ပင္ ကြယ္ေပ်ာက္ေလ၏။
ထုိအခါ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ရွိခုိးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထုိင္ေနလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအား-
အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္၏ အလုပ္အေကြၽး ျဖစ္ေသာ ကကုဓမည္ေသာ ေကာလိယ၏ သားသည္ ယခုပင္ ေသလြန္၍ စ်ာန္စိတ္ျဖင့္ ၿပီးေသာ တစ္ခုေသာ ျဗဟၼာဘံု၌ ျဖစ္ပါသည္၊ ထုိကကုဓျဗဟၼာအား မဂဓတုိင္းရွိ ရြာနယ္ ႏွစ္နယ္ သံုးနယ္မွ်ေလာက္ေသာ အတၱေဘာ 'ခႏၶာကုိယ္'ကုိ ရပါ၏၊ ထုိကကုဓျဗဟၼာသည္ ထုိမွ်ေလာက္ေသာ အတၱေဘာကုိ ရျခင္းျဖင့္ မိမိကုိယ္ကုိလည္း မပင္ပန္းေစပါ၊ သူတစ္ပါးကုိလည္း မပင္ပန္းေစပါ။ အသွ်င္ဘုရား ထုိအခါ ကကုဓျဗဟၼာသည္ အကြၽႏု္ပ္ထံသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ အကြၽႏု္ပ္ကုိ ရွိခုိးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ရပ္ေနလ်က္ အကြၽႏု္ပ္အား -
''အသွ်င္ဘုရား 'ငါသည္ ရဟန္းသံဃာကုိ ေဆာင္အံ့' ဟု ေဒဝဒတ္အား ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ အလုိဆုိး ျဖစ္ေပၚပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရား ေဒဝဒတ္သည္ စိတ္ျဖစ္ေပၚသည္ႏွင့္ တစ္ၿပဳိင္နက္ ထုိ ရၿပီးေသာ တန္ခုိးမွ ဆုတ္ယုတ္ပါ၏'' ဟု ေလွ်ာက္၏။ အသွ်င္ဘုရား ဤစကားကုိ ေလွ်ာက္ၿပီးလွ်င္ အကြၽႏု္ပ္ကုိ ရွိခုိး၍ အ႐ုိအေသျပဳကာ ထုိအရပ္၌ပင္ ကကုဓျဗဟၼာသည္ ကြယ္သြားပါ၏ ဟု ေလွ်ာက္၏။
ေမာဂၢလာန္ သင္သည္ ကကုဓျဗဟၼာကုိ သင္၏စိတ္ျဖင့္ ကကုဓျဗဟၼာ၏ စိတ္ကုိ ပုိင္းျခား၍ သိသေလာ၊ ''ကကုဓျဗဟၼာ ေျပာဆုိေသာ စကား အလံုးစံုသည္ ထုိဆုိသည့္ အတုိင္းသာလွ်င္ မွန္ကန္သေလာ၊ တစ္ပါးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ မျဖစ္ဘဲ ရွိသေလာ'' ဟု ေမးေတာ္မူ၏။
အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္သည္ ကကုဓျဗဟၼာကုိ အကြၽႏု္ပ္၏စိတ္ျဖင့္ ကကုဓျဗဟၼာ၏ စိတ္ကုိ ပုိင္းျခား၍ သိပါ၏၊ ''ကကုဓျဗဟၼာ ေျပာဆုိေသာ စကား အလံုးစံုသည္ ထုိဆုိသည့္ အတုိင္းသာလွ်င္ မွန္ကန္ပါ၏၊ တစ္ပါးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ မျဖစ္ပါ'' ဟု ေလွ်ာက္၏။
ေမာဂၢလာန္ ဤစကားကုိ ေစာင့္စည္းဦးေလာ့၊ ေမာဂၢလာန္ ဤစကားကုိ ေစာင့္စည္းဦးေလာ့၊ ယခုအခါ၌ ထုိမဂ္ဖုိလ္မွ အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာ ေယာက္်ားသည္ မိမိသည္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ထင္ရွားစြာျပဳလတၱံ႔။
ေမာဂၢလာန္ ေလာက၌ ဤဆရာငါးမ်ဳိးတုိ႔သည္ ထင္ရွား ရွိၾကကုန္၏။
အဘယ္ငါးမ်ဳိးတုိ႔နည္းဟူမူ -
၁...
ေမာဂၢလာန္ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာသည္ သီလ မစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္လ်က္ ''ငါသည္စင္ၾကယ္ေသာ သီလရွိ၏၊ ငါ၏ သီလသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း'' ဟု ဝန္ခံ၏။
ထုိဆရာကုိ သူ၏ တပည့္တုိ႔သည္ ဤသုိ႔ သိၾကကုန္၏၊ ''ဤအသွ်င္ ဆရာသည္ သီလ မစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္ပါလ်က္ 'ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ သီလရွိ၏၊ ငါ၏ သီလသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း'ဟု ဝန္ခံ၏၊ ငါတုိ႔သည္ ထုိအေၾကာင္းကုိ လူတုိ႔အား ေျပာၾကားၾကမူ ထုိဆရာအား ျမတ္ႏုိးမႈ မျဖစ္ရာ၊ ထုိဆရာအား ယင္းမျမတ္ႏုိးဖြယ္ စကားျဖင့္ ငါတုိ႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေျပာၾကားကုန္မည္နည္း၊ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္အပံ့ ေဆး အသံုးအေဆာင္တုိ႔ျဖင့္ ငါတုိ႔ကုိ ေကာင္းစြာျမတ္ႏုိးေစသည္ သာလွ်င္တည္း၊ ထုိဆရာသည္ပင္ ထုိမိမိ ျပဳမည့္အမႈျဖင့္ ထင္ရွားလာလိမ့္မည္'' ဟု သိၾကကုန္၏။ ေမာဂၢလာန္ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာကုိ တပည့္ ျဖစ္သူတုိ႔သည္ သီလမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ကုန္၏၊
ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာသည္လည္း သီလမွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မႈကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ လုိလားေတာင့္တ၏။
၂... ေမာဂၢလာန္ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား...
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာသည္ အသက္ေမြးမႈ မစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္လ်က္ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးမႈရွိ၏၊ ငါ၏ အသက္ ေမြးမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း'' ဟု ဝန္ခံ၏။
ထုိဆရာကုိ သူ၏ တပည့္တုိ႔သည္ ဤသုိ႔ သိၾကကုန္၏၊ ''ဤအသွ်င္ ဆရာသည္ မစင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးမႈ ရွိသည္ျဖစ္ပါလ်က္ 'ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးမႈ ရွိ၏၊ ငါ၏ အသက္ေမြးမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း' ဟု ဝန္ခံ၏။ ငါတုိ႔သည္ ထုိအေၾကာင္းကုိ လူတုိ႔အား ေျပာၾကားၾကမူ ထုိဆရာအား ျမတ္ႏုိးမႈ မျဖစ္ရာ၊ ထုိဆရာအား ယင္းမျမတ္ႏုိးဖြယ္ စကားျဖင့္ ငါတုိ႔သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ေျပာၾကားကုန္မည္နည္း၊ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္အပံ့ ေဆး အသံုးအေဆာင္တုိ႔ျဖင့္ ငါတုိ႔ကုိ ေကာင္းစြာ ျမတ္ႏုိးေစသည္သာလွ်င္တည္း၊ ထုိဆရာသည္ပင္ ထုိ မိမိ ျပဳမည့္အမႈျဖင့္ ထင္ရွား လာလိမ့္မည္'' ဟု သိၾကကုန္၏။ ေမာဂၢလာန္ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာကုိ တပည့္ျဖစ္သူတုိ႔သည္ အသက္ေမြးမႈမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ကုန္၏၊
ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာသည္လည္း အသက္ေမြးမႈမွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မႈကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ လုိလားေတာင့္တ၏။
၃... ေမာဂၢလာန္ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ...
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာသည္ တရားေဟာမႈ မစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္ပါလ်က္ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ တရား ေဟာမႈရွိ၏၊ ငါ၏ တရားေဟာမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း'' ဟု ဝန္ခံ၏။
ထုိဆရာကုိ သူ၏ တပည့္တုိ႔သည္ ဤသုိ႔ သိၾကကုန္၏၊ ''ဤအသွ်င္ ဆရာသည္ တရားေဟာမႈ မစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္လ်က္ 'ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ တရားေဟာမႈရွိ၏၊ ငါ၏ တရားေဟာမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း' ဟု ဝန္ခံ၏။ ငါတုိ႔သည္ ထုိအေၾကာင္းကုိ လူတုိ႔အား ေျပာၾကားၾကမူ ထုိဆရာအား ျမတ္ႏုိးမႈ မျဖစ္ရာ၊ ထုိဆရာအား ယင္းမျမတ္ႏုိးဖြယ္ စကားျဖင့္ ငါတုိ႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေျပာၾကား ကုန္မည္နည္း၊ သကၤန္း ဆြမ္းေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္အပံ့ ေဆး အသံုးအေဆာင္တုိ႔ျဖင့္ ငါတုိ႔ကုိ ေကာင္းစြာ ျမတ္ႏုိးေစသည္ သာလွ်င္တည္း၊ ထုိဆရာသည္ပင္ ထုိမိမိ ျပဳမည့္ အမႈျဖင့္ ထင္ရွားလာလိမ့္မည္'' ဟု သိၾကကုန္၏။ ေမာဂၢလာန္ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာကုိ တပည့္ ျဖစ္သူတုိ႔သည္ တရားေဟာမႈမွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ကုန္၏၊
ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာသည္လည္း တရားေဟာမႈမွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မႈကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ လုိလားေတာင့္တ၏။
၄... ေမာဂၢလာန္ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား...
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာသည္ ေျဖဆုိမႈ မစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္ပါလ်က္ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ေျဖဆုိမႈရွိ၏၊ ငါ၏ ေျဖဆုိမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း'' ဟု ဝန္ခံ၏။
ထုိဆရာကုိ သူ၏ တပည့္တုိ႔သည္ ဤသုိ႔ သိၾကကုန္၏၊ ''ဤအသွ်င္ ဆရာသည္ ေျဖဆုိမႈ မစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္ပါလ်က္ 'ငါ၏ ေျဖဆုိမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း' ဟု ဝန္ခံ၏။ ငါတုိ႔သည္ ထုိအေၾကာင္းကုိ လူတုိ႔အား ေျပာၾကားၾကကုန္မူ ထုိဆရာအား ျမတ္ႏုိးမႈ မျဖစ္ရာ၊ ထုိဆရာအား ယင္းမျမတ္ႏုိးဖြယ္ စကားျဖင့္ ငါတုိ႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေျပာၾကားကုန္မည္နည္း၊ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္အပံ့ ေဆး အသံုးအေဆာင္တုိ႔ျဖင့္ ငါတုိ႔ကုိ ေကာင္းစြာ ျမတ္ႏုိးေစသည္ သာလွ်င္တည္း၊ ထုိဆရာသည္ပင္ ထုိမိမိ ျပဳမည့္အမႈျဖင့္ ထင္ရွားလာလိမ့္မည္'' ဟု သိၾကကုန္၏။ ေမာဂၢလာန္ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာကုိ တပည့္ျဖစ္သူတုိ႔သည္ ေျဖဆုိမႈမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ကုန္၏၊
ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာသည္လည္း ေျဖဆုိမႈမွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ လုိလားေတာင့္တ၏။
၅... ေမာဂၢလာန္ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား...
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာသည္ ဉာဏ္အျမင္ မစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္ပါလ်က္ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ရွိ၏၊ ငါ၏ ဉာဏ္အျမင္သည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း'' ဟု ဝန္ခံ၏။ ထုိဆရာကုိ သူ၏ တပည့္ ျဖစ္သူတုိ႔သည္ ဤသုိ႔ သိၾကကုန္၏၊
''ဤအသွ်င္ ဆရာသည္ ဉာဏ္အျမင္ မစင္ၾကယ္သူ ျဖစ္ပါလ်က္ 'ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ရွိ၏၊ ငါ၏ ဉာဏ္အျမင္သည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း' ဟု ဝန္ခံ၏။ ငါတုိ႔သည္ ထုိအေၾကာင္းကုိ လူတုိ႔အား ေျပာၾကားၾကကုန္မူ ထုိဆရာအား ျမတ္ႏုိးမႈ မျဖစ္ရာ၊ ထုိဆရာအား ယင္းမျမတ္ႏုိးဖြယ္ စကားျဖင့္ ငါတုိ႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေျပာၾကားကုန္မည္နည္း၊ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္အပံ့ ေဆး အသံုးအေဆာင္တုိ႔ျဖင့္ ငါတုိ႔ကုိ ေကာင္းစြာ ျမတ္ႏုိးေစသည္သာလွ်င္တည္း၊ ထုိဆရာသည္ပင္ ထုိ မိမိ ျပဳမည့္ အမႈျဖင့္ ထင္ရွား လာလိမ့္မည္'' ဟု သိၾကကုန္၏။ ေမာဂၢလာန္ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာကုိ တပည့္ ျဖစ္သူတုိ႔သည္ ဉာဏ္အျမင္မွ ေစာင့္ေရွာက္ ကာကြယ္ကုန္၏၊
ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ဆရာသည္လည္း ဉာဏ္အျမင္မွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မႈကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ လုိလားေတာင့္တ၏။
ေမာဂၢလာန္ ေလာက၌ ဤဆရာငါးမ်ဳိးတုိ႔သည္ ထင္ရွားရွိကုန္၏။
၁... ေမာဂၢလာန္ ငါသည္ကား သီလ စင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္၍ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ သီလရွိ၏၊ ငါ၏ သီလသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ ညစ္ႏြမ္းျခင္း မရွိ'' ဟု ဝန္ခံ၏၊ တပည့္တုိ႔သည္လည္း ငါ့ကုိ သီလမွ မကာကြယ္ မေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္၊ ငါသည္လည္း သီလမွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ မလုိလား မေတာင့္တ။
၂... အသက္ေမြးမႈ စင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္၍ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးမႈရွိ၏၊ ငါ၏ အသက္ေမြးမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ ညစ္ႏြမ္းျခင္း မရွိ'' ဟု ဝန္ခံ၏၊ တပည့္တုိ႔သည္လည္း ငါ့ကုိ အသက္ေမြးမႈမွ မကာကြယ္ မေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္၊ ငါသည္လည္း အသက္ေမြးမႈမွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ မလုိလား မေတာင့္တ။
၃... တရားေဟာမႈ စင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္၍ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ တရား ေဟာမႈရွိ၏၊ ငါ၏ တရားေဟာမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ ညစ္ႏြမ္းျခင္း မရွိ'' ဟု ဝန္ခံ၏၊ တပည့္တုိ႔သည္လည္း ငါ့ကုိ တရားေဟာမႈမွ မကာကြယ္ မေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္၊ ငါသည္လည္း တရားေဟာမႈမွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ မလုိလား မေတာင့္တ။
၄... ေျဖဆုိမႈ စင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္၍ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ေျဖဆုိျခင္းရွိ၏၊ ငါ၏ ေျဖဆုိမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ ညစ္ႏြမ္းျခင္း မရွိ'' ဟု ဝန္ခံ၏၊ တပည့္တုိ႔သည္လည္း ငါ့ကုိ ေျဖဆုိမႈမွ မကာကြယ္ မေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္၊ ငါသည္လည္း ေျဖဆုိမႈမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ မလုိလား မေတာင့္တ။
၅...
ဉာဏ္အျမင္ စင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္၍ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ရွိ၏၊ ငါ၏ ဉာဏ္အျမင္သည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ ညစ္ႏြမ္းျခင္း မရွိ'' ဟု ဝန္ခံ၏၊ တပည့္တုိ႔သည္လည္း ငါ့ကုိ ဉာဏ္အျမင္မွ မကာကြယ္ မေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္၊ ငါသည္လည္း ဉာဏ္အျမင္မွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကုိ တပည့္တုိ႔ထံမွ မလုိလား မေတာင့္တ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ 100
၁ဝ - ကကုဓေထရသုတ္၊ ကကုဓ၀ဂ္၊ ပဥၥကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။ သာဓု... သာဓု... သာဓု...။
0 comments:
Post a Comment