Saturday, June 4, 2011

ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းလား၊ မစၥတာ ဂိုရွယ္လား ဦးႏုလား၊ သခင္သန္းထြန္းလား ဘေရာက္ဒါလား၊ ဇဒါးေနာ့လား

Min Thant Syn

ငယ္ေပါင္း သူငယ္ခ်င္း ကိုေအာင္စိုး (ေအာင္စြမ္း) မွတစ္ဆင့္ Norrthern Star ဂ်ာနယ္က စာမူေတာင္းလာရာ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အံ့ၾသေနမိသည္။ အံ့ၾသမိသည္မွာ အျခားေၾကာင့္ မဟုတ္၊ မေတာင္းစဖူး အေတာင္း ထူးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္အထင္ ဤဂ်ာနယ္ ထြက္သည္မွာ တစ္ႏွစ္မက ၾကာေရာ့မည္ ထင္သည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ခါမွ စာမူ မေတာင္းစဖူး၊ အမွန္စင္စစ္ ဒါကလည္း အဆန္းမဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စာေပ ေလာကတြင္ နီးစပ္သူခ်င္းသာ စာမူ ေတာင္းေလ့ ရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ Northern Star အဖြဲ႔က ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ မနီး၊ လူခ်င္းလည္း မသိ။


ကၽြန္ေတာ့္ အက်င့္က လူခ်င္းမည္မွ် ခင္ေစ၊ မေတာင္းလွ်င္ မေရး။ (ဒါကလည္း အျခားေၾကာင့္ မဟုတ္၊ ကိုယ့္စာကို မႀကိဳက္ေသာ အယ္ဒီတာမ်ား အခက္မႀကံဳ ေစခ်င္၍ ျဖစ္သည္။) လူခ်င္း မသိလည္း ကိစၥမရွိ၊ ေတာင္းလာလွ်င္ တတ္ႏုိင္ သေလာက္ ႀကိဳးစား ေရးေပးခ်င္သည္။ (ဒါကလည္း ကိုယ္တုိင္ အယ္ဒီတာ လုပ္ေန၍ စာမူ အခက္အခဲကို သိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။)

ကမာၻတြင္ စစ္ေအးတုိက္ပြဲ ၿပီးသြားခဲ့သည္မွာ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ၿပီ ျဖစ္သည့္တုိင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆီမွာ မၿပီးႏုိင္ မစီးႏုိင္ ရန္ျဖစ္ေကာင္းဆဲ ဆုိသည္ကိုေတာ့ မသိမဟုတ္၊ သိပါသည္။ သို႔ႏွင့္အမွ် က်ေရာက္လာ တန္ရာသည့္ ေလးသံျမႇားသံ ေတြကိုလည္း ႀကိဳတင္ ေမွ်ာ္လင့္ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ (ဒါကေတာ့ ကိစၥမရွိ၊ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တုိင္က စစ္ေအး ဇာတ္ကြက္ကို စိတ္ပ်က္ေနသူ)

ေျပာရလွ်င္ Northern Star တြင္ မေရးျဖစ္သည့္တုိင္ ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ျဖစ္ပါသည္။ ေရွ႕မီေနာက္မီ ႏုိင္ငံေရးသမားႀကီးေတြ ပင္တုိင္ ေရးၾကသည္ ျဖစ္၍ ဂ႐ုဓမၼထားၿပီး ဖတ္ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္က သမုိင္း (အထူးသျဖင့္ ျမန္မာ့ ႏုိင္ငံေရးသမုိင္း) ကို စိတ္၀င္စား သည္ေလ။ ယခု ကၽြန္ေတာ္ ပံုမွန္ (နီးပါး) ဖတ္ေနက် ဂ်ာနယ္က စာမူ ေတာင္းလာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္၀င္စား ေသာ အေၾကာင္းကိုပင္ ႀကိဳးစား ေရးလုိက္ပါသည္။ သမုိင္းတစ္ေကြ႔ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ မသိမမီလုိက္သူ တစ္ဦး၏ ဒုတိယ အေတြး (ပထမ အေတြးမဟုတ္) ဆုိပါစို႔။

အုိင္အုိး၀ါးေရွာ့ (ခ)
 ဒုတိယ အေတြးကို ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္ရလွ်င္ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု အေနာက္ အလယ္ပုိင္းရွိ ‘အုိင္အုိး၀ါး’ ဆုိေသာ တကၠသိုလ္ ၿမိဳ႕ေလးမွ စရပါလိမ့္မည္။ စစ္ေအးေခတ္ ‘ပညတ္’ အရ အေမရိက ဆုိသည္မွာ အရင္းရွင္ ထိပ္သီးႏိုင္ငံ၊ အေမရိကႏွင့္ ကြန္ျမဴနစ္ ဆုိသည္က ဘုန္းႀကီးႏွင့္ ဘီးလုိ ဘာမွမဆုိင္၊ သို႔ႏွင့္တုိင္ ဤ အရင္းရွင္ ထိပ္သီး ႏုိင္ငံႀကီးမွာပင္ အႏွီ အေမရိကန္ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီ၀င္ ေဟာင္းႀကီးႏွင့္ ဆံုခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ (ဤ အေၾကာင္းကို The Waves တြင္ ေရးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ‘မစၥစၥပီ ခရီးသည္’ လံုးခ်င္းတြင္လည္း ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။)

ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ္ သိပ္မသိေသာ အေမရိကန္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ အေၾကာင္း ထုိ အဖိုးအိုကို ေမးရာမွ ဘေရာက္ဒါ ၀ါဒ အေၾကာင္း ေရာက္သြားသည္။ ဘေရာက္ဒါ ၀ါဒေၾကာင့္ ျမန္မာ့လက္၀ဲ အင္အားစု ကြဲခဲ့ရသည့္ အေၾကာင္း ေျပာလုိက္မိရာ ကြန္ျမဴနစ္အုိႀကီးက ယခုလုိ ေကာက္ကာငင္ကာ ေမးသည္။ ‘‘မင္းတုိ႔ႏုိင္ငံ ဘယ္လုိ လြတ္လပ္ေရး ရတာလဲ . . .’’

ေအာင္ဆန္း- အက္တလီႏွင့္ ႏု-အက္တလီ စာခ်ဳပ္ေတြ အေၾကာင္း ေျပာေတာ့ သူက တုိတုိျပတ္ျပတ္ မွတ္ခ်က္ခ်သည္။ ‘‘ဒါျဖင့္ ဘေရာက္ဒါ မွန္တာေပ့ါကြ’’

အသက္ (၃၀) သာသာေလာက္ အထိ ခန္းေဆာင္နီထဲ အိပ္မက္ မက္ခဲ့ဖူးေသာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ သူ႔ေကာက္ခ်က္မွာ တကယ့္ေရွာ့(ခ) အႀကီးစားပင္။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ၾကားခဲ့၊ သိခဲ့၊ မွတ္သားခဲ့ရသည္က ဘေရာက္ဒါမွာ နယ္ခ်ဲ႕ သမားႏွင့္ အေလွ်ာ့ေပး ေစ့စပ္ေရး၊ ဆုိရွယ္လစ္ေရးကို ေက်ာခုိင္းသြားေသာ လက္ေ၀ခံ ဓနရွင္ လမ္းေၾကာင္း၊ အခု ဘေရာက္ဒါ မွန္သတဲ့လား။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေတြးစရာေတြ တစ္ေတာႀကီးႏွင့္ ‘ေငါင္’ သြားခဲ့ရသည္။ ဘေရာက္ဒါ၀ါဒ၊ ေနာက္ သူႏွင့္အၿပိဳင္ ဇဒါးေနာ့လမ္းစဥ္၊ ၿပီး-စစ္ၿပီးေခတ္ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး အခင္းအက်င္း။

ဘေရာက္ဒါႏွင့္ ဇဒါးေနာ့
 ကား(လ) ဘေရာက္ဒါမွာ ထုိစဥ္ကာလ အေမရိကန္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၏ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ျဖစ္သည္။ သူ႔အမည္ႏွင့္ တြဲၿပီး သူ႔အယူအဆကို ‘ဘေရာက္ဒါ၀ါဒ’ဟု ဆုိၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ‘ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ကူးေျပာင္းေရး အယူအဆ’ အျဖစ္ နာမည္ႀကီးပါသည္။ (စာရွည္မည္ ထင္၍ အက်ယ္မေရးေတာ့ပါ။ အားလံုးလည္း သိၿပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။) ဤ၀ါဒက အိႏိၵယ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီမွတစ္ဆင့္ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီသို႔ ေရာက္လာသည္။ (ဦးသိန္းေဖျမင့္က ယူလာသည္ဟု စြဲခ်က္ တင္ၾကသည္မ်ား ရွိသည္။) ျမန္မာ့ဗားရွင္း ဘေရာက္၀ါဒက ‘အဂၤလိပ္ နယ္ခ်ဲ႕သမားႏွင့္ ေစ့စပ္ညိႇႏႈိင္းၿပီး ေအးေအး ေညာင္းေညာင္း လြတ္လပ္ေရး ရႏုိင္သည္’ ဟု ေဟာသည္။

အမွန္စင္စစ္ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၏ ဒုတိယ ကြန္ဂရက္တြင္ ဤ၀ါဒကိုပင္ တင္သြင္းၿပီး တရား၀င္ အတည္ျပဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဆုိရွယ္လစ္ ပါတီဘက္မွလည္း တရား၀င္ ကန္႔ကြက္သည္ကို မၾကားဖူးပါ။ (ဆုိရွယ္လစ္ ပါတီ၀င္ အခ်ဳိ႕ကမူ ဤ အယူအဆကို အေစာပိုင္းက အစာမေၾကဟု ဆုိသည္။) ဗကပဘက္မွ ဤ၀ါဒကို တရား၀င္ ကိုင္စြဲထားစဥ္ တစ္ေလွ်ာက္ လံုး ဖဆပလ- ကြန္ျမဴနစ္ ညီၫြတ္ေရးမွာလည္း အက္သံ မေပးခဲ့ေသးပါ။ ေနာက္ပိုင္း ‘ဇဒါးေနာ့လမ္းစဥ္’ ဆိုသည္ကို ေျပာင္းလဲ ခံယူေတာ့မွ ျပႆနာ စခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤလမ္းစဥ္မွာလည္း အိႏၵိယ ပါတီမွ လာျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ (သခင္စိုး သယ္လာသည္ဟု ဆုိသည္။)

ေျပာရလွ်င္ ဇဒါးေနာ့ အစီရင္ခံစာ တရား၀င္ ထြက္ေပၚခဲ့သည္မွာ ၁၉၄၇ စက္တင္ဘာ ကြန္မင္ေဖာင္ ကြန္ဖရင့္ ေရာက္ေတာ့မွ ျဖစ္သည္။ မူရင္း အစီရင္ခံစာတြင္လည္း ျမန္မာျပည္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တိတိပပ ေဖာ္ျပထားသည္မ်ဳိး မေတြ႔ရပါ။ သို႔ႏွင့္တုိင္ ထုိကာလ မတုိင္မီကပင္ ေနာင္ ဇဒါးေနာ့ လမ္းစဥ္အျဖစ္ ထင္ရွားလာသည့္ အယူအဆ အခ်ဳိ႕ အိႏိၵယ ပါတီ၊ ထုိမွ တစ္ဆင့္ ဗမာပါတီ (ဗကပ) တြင္ ရွိေနခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ဤ အာရွဗားရွင္းက နယ္ခ်ဲ႕သမားႏွင့္ ေပါင္းသြား ႏုိင္သည့္ လက္ေ၀ခံ ဓနရွင္ အုပ္စုကို ဆက္လက္ ေတာ္လွန္ရမည္ဟု သေဘာယူသည္။ ျမန္မာ့ ႏုိင္ငံေရး အက်ဳိးဆက္ကား ဖဆပလထဲမွ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီထုတ္၊ ၁၉၄၈ လြတ္လပ္ေရးအေပၚ ေ၀ဖန္ခ်က္၊ ထုိ႔ေနာက္ ျပည္တြင္းစစ္။
 (ဇဒါးေနာ့ ဆုိသည္မွာ ထုိစဥ္က ဆုိဗီယက္ ယူနီယံ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ေပါလစ္ဗ်ဴ႐ုိ အဖြဲ႔၀င္ ျဖစ္ပါသည္။)

တရားခံ ရွာပံုေတာ္
 ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး ျပႆနာ အေထြေထြ၏ အရင္းခံ ဇစ္ျမစ္မွာ ညီအစ္ကိုခ်င္း ျဖစ္ခဲ့ရေသာ ျပည္တြင္းစစ္ဟု ကၽြန္ေတာ္က ထင္သည္။ သို႔အတြက္ ျပည္တြင္းစစ္ ေနာက္ခံ သမုိင္းကို သိခ်င္သည္။ ဤသိခ်င္ စိတ္ေၾကာင့္ပင္ လက္လွမ္းမီသမွ် စာေတြ ဖတ္ရသည္။ ေတြ႔သမွ် ဆံုသမွ် လူႀကီး သူမေတြ ေမးမိသည္။ ရလုိက္သည့္ အေျဖေတြက တစ္ခုမက၊ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု ဆန္႔က်င္ဘက္ သေဘာေဆာင္သည္က မ်ားသည္။ တစ္ဖက္က ‘ဂို႐ွယ္စစ္တမ္း’ ေၾကာင့္ဟု ဆုိသည္။ က်န္ တစ္ဖက္က ဦးေက်ာ္ၿငိမ္း ကုလားဖန္ ထိုးတာဟု ေျပာသည္။ တစ္ဖက္က ဦးႏုတြင္ တာ၀န္ရွိသည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။ က်န္တစ္ဖက္က သခင္သန္းထြန္း ေၾကာင့္ဟု တုန္႔ျပန္သည္။

ပ်ဳိရြယ္စဥ္ ပထမ အေတြးတြင္မူ မိမိ နီးစပ္ရာဘက္ကိုသာ အမွန္အျဖစ္ စြဲေနခဲ့သည္။ ခက္ေနသည္မွာ ဘက္အသီးသီးမွ တရားခံ စာရင္း တင္ၾကသူ အားလံုးမွာ လြတ္လပ္ေရး တုိက္ပြဲတြင္ ေရွ႕တန္းမွ ပါ၀င္သူမ်ားခ်ည္း။ ထုိစဥ္ကာလ သူတုိ႔ အရြယ္ေတြမွာလည္း အသက္ေလးဆယ္ပင္ မရွိတတ္ေသးရာ မွားေကာင္း မွားႏုိင္သည္ခ်ည္းပင္။ ထုိ႔ထက္ သူတုိ႔အားလံုး တစ္ေယာက္မွ သက္ရွိထင္ရွား မရွိၾကေလေတာ့။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔ မ်ဳိးဆက္မ်ားႏွင့္ သူတုိ႔ကို ၾကည္ညိဳ ေလးစားၾကသူမ်ား ကား ရွိေနေသးသည္။ သမုိင္းေညာင္ျမစ္ တူးရင္း ဂုိဏ္းဂဏ ပုတ္သင္ဥေတြ ေပၚလာလွ်င္ အက်ဳိးထက္ အဆုိးကမ်ား လိမ့္မည္ ထင္သည္။

၀န္ခံရလွ်င္ ‘အျပစ္ရွာကစားပြဲ’ (blame game) ျဖင့္ သမုိင္းကို တူးဆြၾကသူမ်ားကိုလည္း စိတ္ပ်က္လွပါၿပီ။ လူပုဂိၢဳလ္ တရားခံ မရွာဘဲ အေတြးမွား၊ အယူမွား၊ ေပၚလစီမွားေတြကို စိစစ္ၾကသည္က အနာဂတ္အတြက္ အက်ဳိးမ်ား လိမ့္မည္လား စဥ္းစားမိသည္။

အကယ္၍သာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေခါင္းေဆာင္မ်ား အေနႏွင့္ ႏုိင္ငံရပ္ျခားမွ လာေသာ အယူအဆမ်ားကို ျမန္မာ့ပကတိ အရွိႏွင့္ သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔ ေပါင္းစပ္ႏုိင္ခဲ့လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံေရးမွာ ရယ္ဒီကယ္ ေထာင္ေခ်ာက္ထဲ ပိတ္မိလိမ့္မည္မဟုတ္၊

အမ်ဳိးသား ေသြးစည္းညီၫြတ္ေရး ၿပိဳကြဲလိမ့္မည္မဟုတ္၊

ျပည္တြင္းစစ္ ျဖစ္လိမ့္မည္ မဟုတ္၊

မဟုတ္ . . . မဟုတ္ . . . မဟုတ္။

ေက်ာ္၀င္း

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...