Saturday, June 11, 2011

"အိပ္မက္လုပြဲ"


ကံထြန္းသစ္
ဇြန္ ၁၁၊ ၂၀၁၁

၁။

“ခ်က္”
အသံဖ်ားကို ျပင္းျပင္း ေျပာလိုက္ေသာ သူ၏ အသံသည္ မခံခ်င္စိတ္ကို ပို၍ ျဖစ္ေစခဲ့သည္။
႐ုတ္တရက္ တုန္လႈပ္မိသြားေသာ္လည္း ခဏသာ။ ေထာင့္တန္း ညာဘက္အကြက္သို႔ ေရာက္လာေသာ သူ၏ ‘ကြင္း’ ကို ၾကည့္လိုက္သည္။ ကြင္း႐ုပ္ကို မျမင္။ သူ၏ မထိတထိ မ်က္ႏွာကို ျမင္လိုက္သည္။ ေသခ်ာသည္။
သူ၏ လာမယွဥ္န႔ဲ ဟူေသာ အျပံဳးက သူ႔မ်က္ႏွာတြင္ ရွိမည္မွာ ဧကန္။

ပြဲမွစ႐ံုရွိေသး အသာစီးယူဖုိ႔ သူတိုက္စစ္ဆင္ေပၿပီ။ ဒီတပြဲလည္း ႐ႈံးဦးမည္ထင္ပါရဲ႕။ သူ၏ တုိက္ခိုက္ရည္ကို ယွဥ္ႏိုင္သူက အရွားသား၊ ေဖေဖ့မိတ္ေဆြ ကိုကရင္ႀကီးဆို ပြဲ ငါးဆယ္နီးပါး ထိုးခဲ့တာပင္
မႏိုင္ခဲ့။ အနည္းဆံုး သေရပြဲသာတဲ့။ စာဂ်ပိုး မ်က္မွန္ထူႏွင့္ ဦးအိန္ဂ်ယ္ႀကီးလည္း မယွဥ္ႏိုင္။ က်န္သူေတြဆို ေ၀လာေ၀း။ ကၽြန္ေတာ့္လို ငခၽြတ္ကေလးကေကာ ဘာမို႔လဲ။ သူ႔ကို မွတ္မွတ္ရရ ႐ႈံးခဲ့သည္မွာ ဆယ့္ႏွစ္ပြဲ ရွိခဲ့ၿပီ။ မထင္မရွား ပြဲေတြကေတာ့ နည္းမည္မထင္။
“ဘယ္လိုလဲ ခ်ာတိတ္ အိပ္ငိုက္ေနလား။ ဟား .. ဟား”
သူ႔ပါးစပ္က ထြက္လာေသာအသံအဆံုးမွာ ၀ဲဘက္မွ ပြန္းေလးကို ေကာက္ကိုင္ကာ “ကင္း”၏ ေရွ႕မွ ကာလိုက္သည္။
“ခ်က္”
ဒုတိယ သံဖ်ားျပင္းျပင္းသံ ထြက္လာျပန္သည္။
သူ႔အသံအဆံုးႏွင့္ ညာဘက္မွ “ဘစ္ေရွာ့”သည္ “ကင္း” ကို ရင္ဆိုင္လာသည္။ ဘစ္ေရွာ့ ဆိုတာ ပါ၀ါႀကီးတဦးပဲ။ အျဖဴလမ္းက တပါး၊ အနက္လမ္းက တပါး သူတို႔ ပါ၀ါနဲ႔ လွမ္းေထာက္ႏိုင္ၾကတာကလား။ အင္း ဘယ္လို တန္ခိုးပါ၀ါေတြႀကီးပါေစ။ ငါ့အဖို႔ေတာ့ သူ႔ဘက္သား ျမင္းတို႔ ရထားတို႔လို ရန္သူပါပဲ။ ကိစၥမရွိ။ မည္းၾကဳတ္ၾကဳတ္ ဘစ္ေရွာ့ကို ငါ အျဖဴေရာင္ ဘစ္ေရွာ့နဲ႔ ျပန္ေထာက္လိုက္႐ံု။ ဘစ္ေရွာ့ႏွစ္ပါး ရင္ဆိုင္ေစလိုက္သည္။

သူက ျမင္းနက္ကို ခုန္ထြက္ေစလိုက္သည္။ သူ ဘယ္ကိုလာမွာလဲဟု ေသခ်ာၾကည့္ရသည္။
“ငါ့သား တဖက္ကို မ်က္စိရွင္ရွင္နဲ႔ ၾကည့္။ ကိုယ့္ဘက္ကိုလည္း မ်က္ျခည္မျပတ္ေစနဲ႔။ တခ်ဳိ႕က တဖက္ကို ႏိုင္လိုေဇာနဲ႔ အတင္းေရွ႕တက္တဲ့အခါ ကိုယ့္ဘက္ကို သတိလစ္သြားတတ္တယ္”
ေဖေဖ့စကားကို ျပန္ၾကားေယာင္မိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏွစ္ဖက္ျမင္ကြင္းကို ေသခ်ာၾကည့္ေနမိစဥ္။
“သိပ္ .. စဥ္းစားမေနပါနဲ႔ ခၽြတ္တားေလးရာ။ မင္း အေဖေတာင္ ငါ့ကို မယွဥ္ႏိုင္ခဲ့တာ။ ဟဲဟဲဟဲ”
ဖ်ပ္ခနဲေမာ္ၾကည့္လိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ မ်က္လံုးအေရာင္လက္ေနတာကို သည္လူႀကီး ေတြ႔သြားသည္။ အၾကည့္ကို ခ်က္ခ်င္း မလႊဲလိုက္မိသည့္တိုင္ ပြင့္ထြက္လုဆဲ ႏႈတ္ကိုေတာ့ ခ်ဳပ္လိုက္မိသည္။
၂။
တကယ္ေတာ့ သူ႔ကို အႏိုင္ရဖူးသူမွာ ေဖေဖတေယာက္သာရွိေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ၾကားဖူးသည္။ သည္အေၾကာင္း ေဖေဖမွလြဲ၍ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေျပာၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တႏွစ္သားေလာက္က အျဖစ္အပ်က္။ ဆယ့္ကိုးႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ပင္ ရွိမည္။
ေျမာင္ၿမိဳ႕နယ္ ကိုယ္စားျပဳ ယွဥ္ၿပိဳင္ဖို႔ လက္ေရြးစင္ေရြးပြဲမွာ ေနာက္ဆံုး ေဖေဖႏွင့္ သည္လူႀကီးတို႔ ေတြ႔ၾကသည္။ ၿမိဳ႕လူထုက ေဖေဖပဲ အႏုိင္ရမည္ဟု ထင္ခဲ့ၾကသည္။ တကယ္လည္း ႏိုင္ခ့ဲသည္။ သို႔ေသာ္ ၿမိဳ႕နယ္လက္ေရြးစင္မူ ေဖေဖ မျဖစ္ခဲ့။
လူေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက မေက်နပ္ခဲ့ၾက။ ယေန႔တိုင္ စစ္တုရင္ ထိုးပြဲၾကံဳလွ်င္ ေျပာစမွတ္ ျပဳၾကဆဲ။ တေန႔ကပင္ ေဖေဖ့မိတ္ေဆြ ေက်ာင္းဆရာ ဦးမိုးထြန္းက “ကြာ..မျဖစ္သင့္တာပါ။ မင္းေဖေဖက အသာစီးနဲ႔ အႀကိတ္အနယ္ ယွဥ္ၿပိဳင္ေနၾကတယ္။ ဒါကို အကဲျဖတ္မယ့္ပုဂၢဳိလ္ေတြက စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေပးရမယ့္အစား ခုေတာ့ တဖက္က ၀င္ေျပာေပးေနတယ္။ အမူအရာနဲ႔ ျပေပးေနတာကို တႀကိမ္မက ႏွစ္ႀကိမ္ျဖစ္လာေတာ့ မင့္ေဖေဖက “စစ္တုရင္ဆိုတာ အေပၚကစီးၿပီး ေဘးက ၾကည့္သူက ပိုျမင္တာမို႔ ခုလို မျပဳသင့္ေၾကာင္း၊ စဥ္းစားရတာလည္း အာ႐ံုပ်က္ေၾကာင္း ေျပာလိုက္တယ္။ အဲဒါကြာ ဒိုင္ကို ခံေျပာတယ္။ စည္းကမ္းပိုင္း အားနည္းတယ္။ အခ်ိန္ ယူလြန္းတယ္။ ကန္႔သတ္ခ်ိန္နဲ႔ မညီဘူး ဆိုတဲ့ မွတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ေစာေရႊႀကီးကို အႏုိင္ေပးလိုက္သတဲ့။ တို႔ကြာ ... ခံျပင္းလိုက္တာ မေျပာပါနဲ႔။ တကယ္ အရည္အခ်င္းမွ မရွိတာ။ တိုင္းလည္း ေရာက္ေရာ ခြက္ခြက္ကို ႐ႈံးတာ။ ဘယ္မွာတို႔ ၿမိဳ႕နယ္ ကိုယ္စား ျပဳႏိုင္လို႔လဲ”
အႏိုင္ရေရးအတြက္ ဓန အင္အား၊ မ႐ိုးသားမႈ အင္အားတို႔ကို သံုးေလ့ရွိေသာ သည္လူႀကီးကို တစ္ၿမိဳ႕တည္းမို႔ ေဖေဖ အလိုက္အထိုက္ ဆက္ဆံေနေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ကိုမူ သူႏွင့္ သြားသြားၿပီး ခုလို စစ္တုရင္ မထုိးေစခ်င္။ အေပ်ာ္ကေန အပ်က္ျဖစ္တတ္သလို အက်ီစားသန္ကလည္း ရန္ပြားတတ္သည္မို႔ တဲ့။ အေတြးကိုတန္႔ကာ ကၽြန္ေတာ္ ပြန္း႐ုပ္ျဖဴေလးတခုကို ေကာက္ၿပီး သူ႔ကြင္းကို ေမာင္းထုတ္ဖို႔ ျပင္ရင္း...။
“ေဖေဖကေတာ့ ေျပာသား။ ငါ့သား မင္း ေစာေရႊႀကီးကို ႏိုင္လို႔ ဂုဏ္မတက္သလို ႐ႈံးလို႔လည္း ဂုဏ္ မပ်က္ပါဘူးကြာတဲ့”
သူ ကြင္းကို ကိုင္မည့္ လက္တြန္႔သြားသည္။ ေမာ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သည္တခါ မ်က္လုံးေတာက္ သြားသူက သူ။
၃။
“ပ်င္းေသးတယ္ xxx ပ်င္းေသးတယ္ xxx ပ်င္းေတာင္ ပ်င္းေသးတယ္ xxx မင္းတို႔ မ်က္ရည္ မာယာေလာက္ေတာ့ ပ်င္းေသးတယ္ xxx ပ်င္းေသးတယ္”
နားစြဲခဲ့ေသာ တြံေတး သိန္းတန္၏သီခ်င္းကိုပင္ နားၾကားျပင္းကတ္မိသည္။ သူက ထပ္ေက်ာ့ဆိုေနေသး။ ေနႏွင့္ဦးေပါ့ကြာ။ ျမင္းေလးကို ျပန္ဇက္တံု႔ကာ ‘ကင္း’ ၏ ေရွ႕သို႔ ကာကြယ္ရန္ တပ္ခ်လိုက္ရသည္။ သည္ေလာက္ဆို လံုတန္ေကာင္းပါရဲ႕။ သူ ဘယ္လိုလာႏိုင္ေသးလဲ။ သူ႔ ျမင္းနက္ တေကာင္ကေတာ့ ေခ်ာင္ပိတ္ေနၿပီ။ ငါ့ျမင္းေကာ။ ဟုတ္ၿပီ။ ညာဘက္ ေဖ့သားကို ေရွ႕တကြက္ ခုန္လိုက္ရင္ ေနာက္တလွည့္ဆို ငါ့ ‘ကြင္း’ ထြက္လို႔ရၿပီ...
“အလို... သိပ္မလန္႔ပါနဲ႔။ မိုးေပၚေထာင္ပစ္တာပါ။ ဟဲဟဲ။ စဥ္းစားခန္း၀င္တာ တယ္ၾကာပါလား ဟ႐ို႕”
“စဥ္းစားဉာဏ္သံုးတာ ပညာရွိ အလုပ္ေလ။ လက္႐ံုး အားကိုးတာကေတာ့” စကားကို တမင္ ျဖတ္ထားကာ တခ်က္ၾကည့္လိုက္ၿပီး။
“ဟဲ ... ဟဲ ... ဟဲ။ ဘယ္သူေတြ အလုပ္မွန္း မသိပါဘူးဗ်ာ”
ကလိလိုက္ရ၍ ေက်နပ္မိသည္။ ပူစပ္ပူေလာင္ေတာ့ျဖစ္မည္။ နည္းနည္းျပင္းလွ်င္ ႐ႈး႐ႈးရွားရွား ေပါ့။ သည္နည္းေတြဟာ ၿပိဳင္ဘက္ေတြအေပၚ သူ သံုးခဲ့သည့္နည္းေတြေလ။
“ခ်က္ကြာ”
သည္တခါေတာ့ အစဆံုး အသံကပင္ ျပင္းထန္လာသည္။ အသံဆံုးသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳက္နက္ လြတ္ေနေသာ ေထာင့္တန္းကြက္မွ ‘ကြင္း’ ျဖင့္ လာခ်က္ျပန္သည္။ ကာစယ္ႏွင့္ ခ်ိန္းရေအာင္ကလည္း “ကြင္းခံေနသည္။ ျမင္းကြက္ကလည္း မမီ မကမ္း။ ဘယ္လို လုပ္ရပါ့။ ငါပြန္းေလးေတြကေကာ ရွစ္ ေကာင္ကေန ငါးေကာင္။ သူတို႔ေလးေတြကလည္း ငုတ္တုတ္။
“ဟိုမွာ ဘစ္ေရွာ့ ရွိတယ္ေလ။ ေရွ႕က ၀င္ေထာက္လိုက္”
ဟာ ဟုတ္သားပဲ။ တေကာင္ က်န္ေသးတာပဲ။ မျမင္ဘူး။ စာၾကည့္တုိက္မွဴး ကိုစိုးမိုးသူကိုး။ ေက်းဇူးပဲ။
“ရပါတယ္ကြာ။ ဘယ္သူ ၀င္ေျပာေပးေပး ေစာေရႊတို႔က ေနာ ဧက ေနာပဲ။ ေဘာ္ဘီဖစ္ရွာတို႔၊ ကတ္စပါးေရာ့တို႔ ၀င္ေျပာေတာင္ မမႈဘူး။ ဟဲ ... ဟဲ”

အသာစီးရခ်ိန္မို႔ သူ ေလခ်ဳိေနျခင္းပင္။ ႏို႔မဟုတ္လို႔ကေတာ့။ ဟင္း။
ဘာပဲေျပာေျပာ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ သူ႔ ‘ကြင္း’ ေျပးရၿပီ။ ခုအခ်ိန္ ကုိယ့္ ‘ကြင္းျဖဴမ’ ကို ေရွ႕ခ်ီခိုင္းမွ။
ကိုင္း အရွင္မ။
၄။
“ကဲ ... လမ္းရွင္း လိုက္ဦးမယ္ ေဖ့သား”
သူ႔ျမင္းနက္သည္ လႊားခနဲ ခုန္ထကာ ကၽြန္ေတာ့္ “ကင္း” ယာဘက္တကြက္ေက်ာ္က ပြန္ျဖဴေလးကို ကန္ေက်ာက္ပစ္လိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ နယ္႐ုပ္ေလးတခု က်ဆံုးသြားျပန္သည္။ ေလးေယာက္ေျမာက္ ရဲေဘာ္ေလးေရ သြားေပဦးေတာ့။ ကိစၥမရွိ။ သူ႔ဘက္သား ပြန္းမည္း ႏွစ္ေကာင္ကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာ က်ေနၿပီ။
“ေရႊဘိုျမင္းရယ္ေလ ခြာသံ၊ လွ်ာသံ ျပင္းတယ္ ေလေလ့”
သူက ေပါင္ကို စည္းပုတ္ကာ သီခ်င္းပင္ ဆိုလိုက္ေသး။ ဟား ... သြားၿပီ။ ငါ့ ရထားက်ေတာ့မွာ ပါလား။ ဘစ္ေရွာ့ကလည္း စစ္ကၽြံေနေတာ့ ျမင္းနက္ကို မတိုက္သာၿပီ။ ငါ့ကိုယ္က ည့ံတာ။ သတိထားေနတ့ဲ ၾကားက။
“သားရဲ႕ ကစားရင္ အျမဲတမ္း သတိနဲ႔ ဉာဏ္ယွဥ္ထားရတယ္။ စစ္တုရင္ ဆိုတာ စားပြဲေပၚ စစ္ခင္းတာ၊ စိတ္ခ်င္းယွဥ္ၿပီး ဦးေႏွာက္ခ်င္း စီးခ်င္းထိုးတာ သားရဲ႕”
“ေနာက္ ဗ်ဴဟာကလည္း ရွိရမယ္ ဆိုပါေတာ့။ ပုစြန္လက္မပံု စစ္ဆင္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ပိုင္တဲ့ ဘစ္ေရွာ့ဆို ဘစ္ေရွာ့ကိုကိုင္ၿပီး ဘယ္ေတာင္ပံ ညာေတာင္ပံက ညႇပ္ၿပီး “ကြင္း”ကို ဟိုဘက္ ဒီဘက္ ျခံရံၿပီး လႈပ္ရွားရတယ္။ ဒါမွ အားေကာင္းတာ”
ခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ပုစြန္လက္မလည္း မသိ။ အဲ စာအုပ္ေတြ ဘာေတြ ဖတ္ရေကာင္းမွန္းလည္း မသိ။ မခံခ်င္တာ တစ္ခုတည္း သိသည္။
“ေနာက္ၿပီး ၀က္ေခါင္း ထိုးစစ္ဆင္ရင္လည္း တစ္ေနရာတည္းကေန ၀ိုင္းတိုက္ရတယ္။ ပါ၀ါေတြ ျပန္႔ၾကဲ မေနေစရဘူး။ ညီညြတ္ရတယ္”
ခဏခဏ ၾကားဖူးၿပီး နား၀ေနေသာ္ျငား ဒီသေဘာ တရားေတြကိုမူ နားမဆ့ံ၍ ထင့္။ ခုထိ တခါမွ လက္ေတြ႔ အသံုး မခ်တတ္ေသး။ ခုမွ ကိုယ့္ဗ်ဴဟာကို ျပန္ၾကည့္ေတာ့ ဟိုတေယာက္၊ သည္တေယာက္ က်ဲျပန္႔လို႔။ တန္ခိုးရွင္ “ကြင္း” ခမ်ာလည္း စိတ္ရွိတုိင္း ပါ၀ါ မျပသာေသး။ သူ႔ေရွ႕မွာ ျမင္းတပ္ႏွင့္ ပြန္းေျခလ်င္ တပ္သားေတြက ပိတ္ဆို႔လို႔။ လမ္းဖြင့္ဖို႔ ျမင္းျဖဴကို ခုန္ထြက္လိုက္စဥ္ သူ႔ျမင္းနက္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ ရထားကို ကန္ေက်ာက္ ဖ်က္ဆီးလိုက္ေလသည္။ ပါးကိုက္ နားကိုက္မည္။ သူ ဘစ္ေရွာ့ကို ေစာေစာက မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ထားေသာ ဘစ္ေရွာ့ျဖဴႏွင့္ ေျပးစားလိုက္သည္။ မွားသြားေၾကာင္း သူ႔ဘစ္ေရွာ့ မည္း လက္ထဲေရာက္စဥ္မွာပင္ သိလုိက္ရသည္။ သူ႔ “ကြင္း”၏  ပါ၀ါ ဧရိယာ၀ယ္ ၀င္ေရာက္မိလ်က္သား။
သူ ဘုရင္မကိုကိုင္ကာ ဘစ္ေရွာ့ျဖဴကို သတ္ျဖတ္လိုက္ၿပီး ..။
“ခ်က္”
၅။
“ဦးေစာေရႊက မႀကီးမငယ္နဲ႔ ကေလးေတြကို ပညာျပေနတာေပါ့ေလ”
“မဟုတ္ပါဘူး ေဒၚေကာင္းေမရာ။ မ်ဳိးဆက္သစ္ တိုးတက္ရစ္ဖို႔ပါ။ ဟဲ... ဟဲ... ဟဲ”
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆရာမႀကီးအသံၾကား၍ လွည့္ၾကည့္မိရာမွ ကၽြန္ေတာ့္တို႔ပြဲကို ၀ိုင္းၾကည့္သူေတြ မနည္းတာကို ေတြ႔ရသည္။ ထိုသူေတြထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္ မေမွ်ာ္လင့္ေသာ ေဖေဖ၊ သူ႔မိတ္ေဆြ ဦးမိုးထြန္းႏွင့္ လာသည္ကိုေထာက္၍ တမင္လာၾကည့္ၾကျခင္းမ်ားလား။ အင္း ေဖေဖလာၾကည့္မွ ငါ႐ႈံးရင္ ဟူး ... အရင္ပြဲေတြလည္း ႐ႈံးေနခဲ့တာပါပဲေလ။ အခုလည္း ေတာက္ ... အသံုး မက်လုိက္သည့္ငါ။
စိတ္ဓာတ္က်လြယ္ရသည္ဟု ေဖေဖသာသိရင္။
“ကိုင္း ... ရထားေလး ထြက္လိုက္ဦးမယ္။ ေပၚ ေပၚ”
“ကြင္း”ႏွင့္ ကာစယ္တို႔ကို ေနရာခ်ိန္းရင္း သူ စစ္ျပင္ၿပီ။ ဘာအၾကံလဲ မသိ။ အို ဘာၾကံၾကံ သ႔ူအလုပ္။ သူ႔တိုက္စစ္ကို ခံႏိုင္ဖို႔က ငါ့ တာ၀န္။ တန္ျပန္ တိုက္စစ္ဆင္မည္။ ငါ့ကြင္းျဖဴကို ထြက္ကာ ေရွ႕တည့္တည့္က သူ႔ပြန္းမည္းကို စားမည္။ ၿပီး ျမင္းကို အကူယူ၊ ပြန္းျဖဴေလးနဲ႔ ေထာက္ကာ သူ႔ဘုရင္ ႀကီးကို ေခ်ာင္ပိတ္ဖမ္းမည္။
“ခ်က္”
ရထားနက္တစင္း ေျပးထြက္လာသည္။ ႏိုင္လိုေဇာေၾကာင့္ ျဖစ္မည္။ သူ ျမင္းျဖဴကို သတိမထားလိုက္။ ဇက္ခနဲ ျမင္းကိုဆြဲကာ တိုက္လိုက္သည္။
“ဟား”
သူ႔ အာေမဍိတ္။ တေလွ်ာက္လံုး ပတ္ၿပီး ခ်က္လာတာေလ။ ဒီေလာက္ေတာ့ ခံဦးေပါ့။ အင္း သူ မျမင္တာေတာ့ မဟုတ္ႏိုင္။ သင္းႀကီးက ဉာဏ္ႀကီးဉာဏ္နက္က မ်ားသား။ ထို႔ေနာက္ေတာ့ သူ စစ္မကၽြံေတာ့။ သတိထားကာ တိုက္လာသည္။  ကၽြန္ေတာ္က ပတ္ေျပးေနရသည္။ မေျပးလွ်င္ ကာ မကာလွ်င္ ေျပးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္အ႐ုပ္ အင္အားကို ခ်ိန္ၾကည့္မိေတာ့ သူက ပါ၀ါေတြ မ်ားေနသည္။ ကြင္း၊ ဘစ္ေရွာ့-၁၊ ျမင္း-၁၊ ရထား-၁၊ ပြန္း-၃၊ ကၽြန္ေတာ္ဘက္ကေတာ့ ကြင္း ႏွင့္ ရထား-၁၊ ပြန္းေလး ေလးေကာင္၊ အင္း ... သည္တခါလည္း ကၽြန္ေတာ္ ႐ႈံးမည္ထင္ပါရဲ႕။ အိမ္ေရာက္ရင္ ေဖေဖ ငါ့ကို ဘာေျပာမလဲ။ ဘာမွေတာ့ ေျပာမွာ မဟုတ္ပါဘူးေလ။ ၾကည့္႐ံုၾကည့္ေနမွာ။ အင္း... အဲသည္ အၾကည့္ကိုက ... ဟူး။
“ခ်က္”
ျမင္းနက္က ပတတ္ရပ္ကာ ခြာစံုေပါက္၍ လာခ်က္ၿပီ။ တကြက္ဆုတ္လိုက္လွ်င္ သူ႔ကြင္းႏွင့္ လွည့္တိုက္လာမည္။ ေရွ႕ကို တိုးလွ်င္ေကာ။ ဘစ္ေရွာ့က ေစာင့္လို႔။ ဘယ္လို လုပ္ရပါ့။ ကဲ မတတ္ႏိုင္။ သည္တနည္းပဲ ရွိေတာ့သည္။ ကင္းကို ေနာက္တကြက္ ဆုတ္လိုက္သည္။ ထင္သည့္အတိုင္းပင္ သူ “ကြင္း” ကို ေကာက္ကိုင္လိုက္သည္။
၆။
“သြားပေဟ့”
ေမာ္မၾကည့္အားပါ။ ဘယ္သူ႔ အသံမွန္းမသိ။ သူ႔ ခ်က္ကြက္မွ ေရွာင္ကြက္  စဥ္းစားရၿပီ။ ခုနက လူေျပာလိုက္သလို ဒါ ပြဲသိမ္းတိုက္ကြက္လား။ ၾကည့္စမ္း။ သူ႔ ဘက္သားေတြက ေထာင့္တိုင္းလို ပိတ္ဆို႔လို႔။ မည္သို႔ လုပ္ရပါ့။
တေလွ်ာက္လံုး သူ႔ ခ်က္ကြက္ေတြကိုေျပးရင္း ေရွာင္ရင္းႏွင့္ ငါ့ “ကင္း” လည္း စစ္တလင္း အလယ္ကိုေရာက္ေနသည္။ ငါ့မွာ ေဇာေခၽြးျပန္ေနသလို ငါ့ကြင္းခမ်ာလည္း၊ ဟူး။ ခြခ်က္မိမွာ စိုးသျဖင့္ အေ၀းက ကာကြယ္ေနရေသာေၾကာင့္ ငါ့ဘုရင္မလည္း သူ႔ ထက္ျမက္မႈေတြ မသံုးသာ။

ေစာေစာကတည္းကပါေလ။ သည္လူႀကီး၏ ပိတ္ဆို႔မႈ၊  ခ်ည္ေႏွာင္မႈေအာက္မွာ မလူးလြန္႔သာခဲ့ေပ။ ထက္ျမက္ ပါ၀ါႀကီးသည့္ အလ်ားလိုက္၊ ေဒါင္လိုက္ ႀကိဳက္သလို အစြမ္းျပႏုိင္သည့္ သူ႔ အဖို႔ “ကင္း” ကို ကာကြယ္ေနရသည္မွာ ကိုယ့္ကိုယ္ပင္ မငဲ့အား။ ခုေတာ့ သူ႔ခမ်ာ ...။
အေနအထားက မဟန္ေတာ့။ ေဖေဖမ်ား ကူညီႏိုင္မလားဟု အားကိုးၾကည့္မိသည္။ ေဖေဖက စစ္တုရင္ ကြက္ေတြကိုသာ စူးစိုက္ၾကည့္ေနသည္။ ဘာမွ်မေျပာ။ နည္းတူပင္ က်န္သူေတြကလည္း တိတ္ဆိတ္လ်က္။ ငယ္စဥ္က မၾကာခဏဆိုသလို ဂ်ဴးသားအဖ ႏွစ္ေယာက္အေၾကာင္းကို ေျပာျပတတ္ေသာ ေဖေဖသည္ မကူညီသည့္အျပင္ သူမ်ားကို အားကိုးေကာင္းလားဟုပင္ ျပစ္တင္ဦးမည္။
“စဥ္းစား ... စဥ္းစား။ တို႔ေတာ့ တေရး ငိုက္လိုက္ဦးမယ္။ ဟ ... ဟ”
သူက ေျပာအားရွိေပၿပီ။ အေျခအေနက တပန္းမကသာလ်က္ မဟုတ္လား။ ခုတကြက္ ေရႊ႕ၿပီးလွ်င္ အေျဖသည္ သိသာစြာ ရွိသြားၿပီ။ ဆက္ေရႊ႕ေနလွ်င္လည္း သူက တက္လာသမွ် ပြန္းေလးေတြကို ေကာက္စားေန႐ံုသာ။ အ႐ံႈးေပးလိုက္မွ ထင္သည္။ ဟုတ္သည္။ အ႐ႈံးေပးၿပီး ေနာက္တပြဲ ျပန္စ။
အဲလိုဆို သူ႔ဘက္ကေရာ ျပန္ကစားပါ့မလား။ အႏိုင္နဲ႔ပိုင္း။ အို ... ဘာမွ အ႐ႈံးေပးစရာ မလိုဘူး။ ေနာက္ၿပီး လြယ္လြယ္ႏွင့္ အ႐ံႈးေပးရေကာင္းလားဆိုၿပီး အိမ္က် ေဖေဖ့အၾကည့္ေတြႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရမွာ။
ကဲ ... သည္ေတာ့ ဘာလုပ္မလဲ။ စဥ္းစား၊ စဥ္းစား။ သူ႔မွာ ပါ၀ါေတြက “ကြင္း” လည္းရွိသည္။ “ဘစ္ေရွာ့” လည္းရွိသည္။ ရထားလည္း ရွိသည္။ ျမင္းလည္း အသင့္။ ပြန္းက သံုးေကာင္။ ကိုယ့္မွာက ပြန္းေလးခုႏွင့္ ကြင္းႏွင့္ ရထားတစင္း။ အင္အားက ကြာလွ၏။ လက္ရွိအေနတြင္လည္း အ၀ိုင္း ခံထားရသည္။ ခြခ်က္ခံရသည္။ ေစာေစာက သည္ျမင္းနက္ကို မသုတ္သင္ႏိုင္ခဲ့တာကိုက အမွား။
အခုေတာ့။
မတတ္သာသည့္အဆံုး ကင္းကို ရထားအနက္ဆီ အသာခ်ိန္ထားလိုက္ရသည္။ မတန္ေသာ လဲလွယ္မႈကို ျပဳလိုက္ရသည္။ “ကြင္း” သည္ ရန္သူလက္တြင္း သက္ဆင္းရေပၿပီ။ သံု႔ပန္းဘ၀က ငါ ကယ္တင္ႏုိင္  ေကာင္းပါရဲ႕။ ငါ့ေပ်ာ့ည့ံမႈေၾကာင့္ ခုလိုျဖစ္ရတာ။
“ပြဲက ၿပီးပါၿပီ။ သြားၾကစို႔”
တခ်ဳိ႕ျပန္ၾကၿပီ။ ထိုျပန္သူမ်ားမွာ ကိုယ့္ကို အားေပးေနေသာသူမ်ား ျဖစ္ေနသည္။ ဘယ္လိုပါလိမ့္။ သူတို႔က ငါ့ထက္ပိုၿပီး စိတ္ဓာတ္က်သြားၾကတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ငါ့ကို အထင္ေသးသြားတာလား။
၇။
သင္းႀကီးကေတာ့ ေအာင္ပြဲခံဖို႔ျပင္ေနၿပီ ထင္သည္။ “ခ်ီတက္ၾကစို႔တူ ေပ်ာ္ေပ်ာ္” ဆိုသည့္ ေတးသြားကို ေလခၽြန္ေနသည္။ သူ႔ကို  တစံုတခု ေျပာပစ္လိုက္ခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ ဘာေျပာရမွန္းမသိ။ ေနာက္ၿပီး “ငါ့ သား ဘယ္ေတာ့မဆို ကိုယ့္ယွဥ္ၿပိဳင္ဘက္ကို ေလးစားကြ။ ဒါမွ ဂ်င္တဲလ္မင္း ပီသတယ္” ဆိုသည့္ ေဖေဖႏွင့္ ကစားတိုင္း ေဖေဖေျပာေနက်။ သည္စကားတို႔က သတိကို ျဖစ္ေစသည္ေလ။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ မေျပာလိုေတာ့။ ကိုယ္က မေျပာလိုေပမယ့္ ေျပာလာသူက...။
“ဒီမယ္။ ကိုေစာေရႊႀကီး ခင္ဗ်ား ခုနက ခုန္လိုက္တဲ့ျမင္းဟာ တကြက္ေက်ာ္ယူလိုက္တယ္ဗ်ာ့”
“ေအာင္မာ။ ေက်ာင္းဆရာက ၀င္ကူခ်င္ရင္ ကိုယ္တိုင္ ၀င္ထိုးၾကည့္ပါဗ်ာ။ နံေဘးကေန မဟုတ္တ႐ုတ္ေတြ ၀င္ေရာက္ မစြက္ပါနဲ႔”
“က်ဴပ္ မဟုတ္တာ ၀င္ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ခင္ဗ်ား ျမင္းကြက္ကို ျပန္ထားၾကည့္လိုက္ က်ဳပ္ သက္ေသ ျပမယ္”
“ဒီမယ္။ ကိုယ့္လူတို႔ နံေဘးကေန ၀င္၀င္ မ႐ႈပ္ပါနဲ႔။ အာ႐ံုေနာက္တယ္။ သတိၱရွိရင္ ၿပီးမွ ႀကိဳက္ေၾကးနဲ႔ ထိုးမယ္”
“က်ဳပ္က ႐ႈပ္တာမဟုတ္”
“လာပါ ကိုမိုးထြန္းရယ္။ ကိုယ့္ေၾကာင့္ ပြဲပ်က္သလိုျဖစ္ေနပါ့မယ္။ ကဲ ကဲ ဆက္ ကစားၾကပါ။ သား .. ကစား၊ ကစား”
ေဖေဖက သူ႔ သူငယ္ခ်င္းကို ေခၚကာ ထြက္သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ ေဒါသ ထြက္သြားသည္။ သည္လူႀကီး သည္အက်င့္ရွိတာသိပါလ်က္ႏွင့္ အျမင္လွ်မ္းတာကို မေက်မနပ္ ျဖစ္ရသည္။ ဆက္ပင္ မကစားခ်င္ေတာ့။ သင္းႀကီးကို ေမာ္ၿပီး အတန္ၾကာ ၾကည့္ပစ္လုိက္သည္။
“ခ်က္ကြာ”
ကၽြန္ေတာ့္ကြင္း သူ႔ လက္တြင္းက်ေရာက္သြားသည့္ ေနာက္ပိုင္း သူ႔တုိက္ကြက္ေတြ ပိုၿပီး ျပင္းထန္ လာသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ကင္းသည္ ေရွ႕က ကိုယ္ရံေတာ္ ပြန္းေလးႏွစ္ခုကို ပတ္ကာ ေျပးေနရသည္။ ကင္း၏ ေမာသံသည္ ေဟာဟဲလိုက္ေနၿပီဟု ထင္ျမင္မိသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ စိတ္ေမာ ေနရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္မည္။ ခုေန ဘုရင္မသာ ရွိ ေနလွ်င္...။
“ဟာ .. ေကာင္ေလး။ ေရွာင္တတ္၊ တိမ္းတတ္သားပဲ။ “အပ္” ကြက္ျဖစ္ရင္ေတာင္ မဆိုးဘူး”
“အပ္”ကြက္။ ဘာလဲ အပ္ကြက္။ ေရွ႕တိုးမရ ေနာက္ဆုတ္မရႏွင့္ ဘာလုပ္ဖို႔လဲ။ ေတြးရင္း အကဲခတ္လိုက္ေတာ့ ဒါ ေရွ႕ေနအိုႀကီး ဦးခ်ဳိမင္းရဲ႕ စကား။ အဘိုးႀကီးက လက္ေရြးစင္ေဟာင္းႀကီး။ စည္းစနစ္က် ကစားတတ္သူ။ သူသည္ စကားေျပာတာ အလကား မဟုတ္တန္ရာ။ ေသခ်ာၾကည့္စမ္း။ ၾကည့္စမ္း။
ခုထိ မထြက္ရေသးေသာ ရထားႏွင့္ မလူးလြန္႔သာဘဲ ေရွ႕ေနာက္ဆင့္ေနေသာ ပြန္းျဖဴေလး ႏွစ္ေကာင္။ ေနာက္ၿပီး ထုိအ႐ုပ္ေတြႏွင့္ ကင္း၏ ကၽြန္းကိုင္းမွီ အညမည အေနအထား။ ဟူး။ ပင့္ သက္မႈတ္ရင္း ပြန္းေလးေတြကို ေသခ်ာၾကည့္ေနမိစဥ္။
“ငါ့သား။ ပြန္းေလးေတြကို ပါ၀ါငယ္တယ္ဆိုၿပီး ဘယ္ေတာ့မွ အထင္မေသးနဲ႔။ ညီညြတ္ျခင္းသည္ အင္အားဆိုသလို ပြန္းေလးေတြ ေရွ႕ေနာက္ အေနအထားမွန္ရင္ တဖက္က တိုးမေပါက္ႏိုင္ဘူး။ ေနာက္ၿပီး တဖက္ ကင္းကို ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္ႏိုင္ရင္ အဲဒီပြန္းက ကြင္းလည္း ျဖစ္လာႏိုင္တယ္ကြ”
ထိုစကားစုတို႔ ပဲ့တင္ထပ္လာခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ပြန္းေလးေတြကို ကာကြယ္ဖို႔ ရထားကို တဖက္ နယ္လိုင္းဆံုးတြင္ ေနရာသြား စြဲထားလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ဗ်ဴဟာကို သူခုမွ သေဘာေပါက္သြားၿပီ ထင့္။ တရၾကမ္း ကင္းကို တိုက္စစ္ဆင္မႈတန္႔ကာ ပြန္းေလးေတြကို ေခ်မႈန္းဖို႔ ကပ္လာသည္။ သူ႔ကင္းကိုပါ တကြက္ခ်င္း ေရႊ႕လာသည္။
သည္အခ်ိန္ေရာက္မွေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ပြန္းေလးေတြ အက်မခံႏိုင္။ ကင္းႏွင့္ ကာလ်က္ ေရွ႕ကို တက္ရမည္။ ေရွ႕က အမည္းကြက္ကို ေက်ာ္လိုက္ႏိုင္လွ်င္ သံု႔ပန္းျဖစ္ေနေသာ ကြင္းကို ကယ္ႏိုင္မည္ေလ။ အဟား ခုလိုဆိုေတာ့လည္း သူ ၀ိုင္းလိုက္လို႔  ေျပးရင္းလႊားရင္း စစ္ကၽြံလာသည့္ အျဖစ္က ခပ္ေကာင္းေကာင္း။
“ခ်က္”
ကိစၥမရွိ။ ေရွ႕ဆံုး ပြန္းေလးကိုပန္းၿပီး ေရွ႕တက္လိုက္လွ်င္ပင္ ကိုယ္တိုင္တြက္လည္း ကြယ္ၿပီးသား ျဖစ္သလို ပြန္းေလးတြက္လည္း ကာၿပီးသား။ သူ႔ကြင္း အဆံုးစည္းက ႀကိဳေစာင့္ မတိုက္ႏိုင္ေအာင္ ရထားက ေနရာယူၿပီးသား။ သည္ေတာ့ သူ႔ ဘုရင္ႀကီး တကြက္ေရြ႕သည္။ ပူးၿပီးတိုက္မည့္ သေဘာ။
“ခ်က္”
သည္တခါ ထိုအသံက ကၽြန္ေတာ့္ထံမွ ထြက္လာျခင္းပင္။ မထိေရာက္မွန္း သိေသာ္လည္း သူ႔ကင္းကိုေတာ့ တစင္းတည္းေသာ ရထားႏွင့္ ဟန္႔ထားႏုိင္သည္။ ငါ့ကြင္းသာ ရွိေနလွ်င္။
“ေတာက္”
သူ႔ ကင္းကို ေရွာင္သည့္အခ်ိန္မွာ။
၈။
ဇက္ကို ဆတ္ခနဲ ခါလိုက္ရာ ဂ်ဳိးဂ်ဳိးဂၽြတ္ဂၽြတ္ ျမည္သြားသည္။ ေက်ာ႐ိုးတေလွ်ာက္ ေညာင္းညာမႈက ပို၍တိုးလာသည္။ ေဇာေၾကာင့္ ဘာကိုမွ သတိမထားမိ။ မီးေခ်ာင္း အလင္းေရာင္ေၾကာင့္ အ႐ုပ္တို႔ႏွင့္ အရိပ္ကို ကြဲျပားေအာင္ စူးစိုက္ရတာလည္း ပါမည္။
“ဟား။ တယ္ဇြဲေကာင္းၾကပါလား။ ခုထိ ပြဲမၿပီးေသးဘူး”
“ဟုတ္တယ္ဗ်ဳိ႕။ ပြဲကေကာင္းေနလို႔ က်ဳပ္ဆို ထမင္း ကပ်ာကယာ ေျပးစားၿပီး ျပန္လာခဲ့တာ”
အင္း ..။ ဘယ္အခ်ိန္က ေန၀င္သြားမွန္းေတာင္ မသိလိုက္။ အိမ္ကေတာ့ ေမွ်ာ္ေနမွာ။ အို ငါ ဘာလုပ္ေနတယ္ဆိုတာ ေဖေဖ သိပါတယ္။ ျပန္မလာတာ ပြဲမၿပီးေသးတာေၾကာင့္ ဆိုတာ။
“ေအးေအးေဆးေဆးပါဗ်ာ။ ပြဲက မိုးလင္းထိက ျပမွာပါ။ ဇာတ္ဆရာျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ေပၚမွာ တည္ပါတယ္။ ဟဲ ... ဟဲ ... ဟဲ”
အလကား လူႀကီး။ သ႔ူအေျခအေန မဟန္ဘူးဆိုရင္ စဥ္းစားတာလိုလို ဘာလိုလိုႏွင့္ ေရထေသာက္လုိက္၊ ေသးထေပါက္လိုက္နဲ႔ အခ်ိန္ဆြဲသည္။ ဟြန္း။
“ဒီအလုပ္က ဦးေႏွာက္ အလုပ္ဗ်ာ့။ စဥ္းစားရတယ္။ ကမာၻေက်ာ္ ေဘာဘီဖစ္ရွာတို႔ဆို တကြက္ေရႊ႕ဖို႔အေရး တလေလာက္ အခ်ိန္ယူခ်င္ ယူတာ။ ကၽြန္ေတာ္က တညေလာက္ယူမွာပါ။ ဟဲ ... ဟဲ ... ဟဲ”
ေတာက္။ ငါ စဥ္းစားတုန္းကေတာ့ ၾကာသေလး ဘာေလးနဲ႔။ ေတာ္ေတာ္ ဉာဏ္နီ ဉာဏ္နက္မ်ားသည့္ လူႀကီး။ ငါ့အလစ္အငိုက္ ေစာင့္တာ မသိဘူးမ်ား မွတ္လား။ ႀကိဳက္သေလာက္ အခ်ိန္ ဆြဲလိုက္စမ္း။ တက္လူ ႏွင့္ က်လူပါ။ အခ်ိန္က အေျဖေပးပါလိမ့္မည္။
“ေဟ့။ ဘယ္သူရွိလဲ ေဟ့။ ေကာ္ဖီမစ္ေလး တခြက္ေလာက္ လုပ္ခဲ့ပါကြ”
လုပ္ျပန္ၿပီ။ အခ်ိန္ၾကာသည္။ ခုထက္ထိ သူ႔ ကင္းကို မေရႊ႕ေသး။ အင္း။ ေကာ္ဖီနံ႔ရမွ ဗိုက္ဆာလာသည္။ တခုတခု ေတာင္းဖို႔က အားလံုးက သူ႔လူေတြခ်ည္းဆိုေတာ့။ ေနပါေစေတာ့။ သူ႔လက္သည္ ကင္း ကိုေကာက္ကာ ေရႊ႕ၿပီးမွ ဘယ္အကြက္ကို ျမင္ျပန္သည္ မသိ။ ျပန္ ေရႊ႕ျပန္သည္။
“ကမာၻေက်ာ္ စစ္တုရင္သမားႀကီးေတြက စဥ္းစားဖို႔ အခ်ိန္သာယူၾကတာပါ။ ခုလို ေရႊ႕ၿပီးမွ ဘြာခတ္တာေတာ့ မရွိၾကဘူးဗ်”   
သူ ဘာမွ် မေျပာႏိုင္။ အ႐ႈိက္ထိမည္။ မသိသလို ေနလိုက္သည္။ ထုိစဥ္ မီးကင္းမွ ကင္းသံေခ်ာင္းသံ ၾကားရသည္။ စိတ္ျဖင့္ ေရတြက္ ေနမိစဥ္...။
“ဒီ ေသာက္သံေခ်ာင္း ကလည္း”
မဆီမဆိုင္ ကင္းသမားကို လွမ္းဆဲေရးသည္။ က်ိတ္ ျပံဳးေနလိုက္သည္။
“ေဟာဗ်ာ။ ဆယ့္ႏွစ္ နာရီေတာင္ ထိုးၿပီ။ ျပန္ဦးမွ။ ပြဲက ေကာင္းေနေပမယ့္ မနက္အလုပ္က ရွိေသးတယ္”
ကိုယ့္ အမာခံ ပရိသတ္ျဖစ္ေသာ ဆိုက္ကားဆရာပင္ လက္ေလွ်ာ့သြားေခ်ၿပီ။ ပြဲက ဘယ္အခ်ိန္မွ ၿပီးမည္ မသိ။ သင္းႀကီးကို အႏိုင္မခံခ်င္လို႔သာ။ ခုခ်ိန္မွာဆို။ အို အိပ္ေရးပ်က္ေတာ့ ဘာအေရးလဲ။ သူလည္း အတူတူပဲဟာ။ ႀကိဳက္သေလာက္ အခ်ိန္ဆြဲလိုက္စမ္း။
ခုထက္ထိ ညေနက အေနအထားကို သိသိသာသာ ေျပာင္းလဲေအာင္ သူ မေရႊ႕ႏိုင္ေသး။ ဒါကိုက ကိုယ့္အတြက္။
“ကဲ။ က်ဴပင္ခုတ္ က်ဴငုတ္ မက်န္ေအာင္ ရွင္းလိုက္မယ္”
သူ ပြန္းကေလးေတြကို စားဖို႔ ေခ်ာင္းၿပီ။ အလဟႆ အစားမခံႏိုင္။ အေကာင္ငယ္ေပမယ့္ သတၱိထည္သည့္ သူရဲေကာင္းေလးမ်ား သူ စားႏိုင္မလား။ စဥ္းစားစမ္း၊ စဥ္းစားစမ္း၊ စဥ္းစားစမ္း၊ စဥ္းစား။
၉။
စဥ္းစားရင္း စဥ္းစားရင္း အ႐ုပ္ေတြက ေ၀၀ါးလာသည္။ ေခါင္းကို မသိ မသာခါလိုက္သည္။ ငိုက္လို႔ မျဖစ္၊ ငိုက္ျခင္းဟာ သည္လူႀကီးကို ဦးၫြတ္သလို ျဖစ္မည္။ ခုေန ေလးျဖဴတပုဒ္ေလာက္ ဟစ္လိုက္ရရင္။ ဟို ေကာင္ေတြ သည္ည ဂစ္တာ တီးျဖစ္ၾကေသးလား။ ဒီေရ ကမ္းေ၀း မုန္တိုင္းက ၾကမ္းေနလို႔။
အင္း .. တီးျဖစ္လည္း ခုခ်ိန္ဆို အိပ္လို႔ သိုးေနၾကေရာ့မည္။ အင္း။ သူတို႔ကေတာ့။ ငါႏိုင္မွ သည္ေကာင္ေတြကို ႂကြားပစ္လိုက္ဦးမည္။ ႐ႈံးရင္ေကာ။ ႐ႈံးရင္ေတာ့ မိနန္း ငါ့ကိုေလွာင္လိမ့္မည္။ နင္ သည္လူႀကီးကို ယွဥ္ႏုိင္ပါ့မလားဆိုတုန္းက “ဒီမယ္ စပါတာေတြဟာ လူသံုးရာတည္းနဲ႔ သန္းခ်ီေနတဲ့ ပါရွန္ေတြကို ရင္ဆိုင္ခဲ့တာပါဟ”လို႔ ေျပာမိခဲ့သည္ေလ။ အိုး ခုလည္း ပြဲၿပီးေသးတာမွ မဟုတ္တာ။
“ကိုေရႊ။ ခုထိ ဒီေကာင္ေလးကို အႏုိင္မယူႏိုင္ေသးဘူးလား။ အိပ္ေရး ပ်က္ခံလို႔။ မနက္မွ ဆက္ထုိးပါလား။ ခု ၾကက္ေတြ တြန္ေနၿပီ”
သူ႔မိန္းမႀကီးရဲ႕အသံ။ ၾကက္တြန္ေနၿပီ တဲ့။ ညေန သံုးနာရီေလာက္က စလိုက္သည့္ပြဲ။ ၾကက္တြန္ၿပီ တဲ့။ လင္းၾကက္လား မသိ။ လင္းၾကက္ျဖင့္ အတန္ေဆာ္ၿပီ။ လင္းၾကက္ျဖင့္ အတန္ေဆာ္ၿပီ။ အဘြားဆိုဆိုေနက် ေတးထပ္ေလး။ ေရွ႕ဆက္ မရေတာ့။ နားေထာင္လို႔ သိပ္ေကာင္းတာ။ စာသားထဲမွာ ေ၀ဘူေတာင္တို႔၊ ေရႊဂူေခ်ာင္တို႔၊ ရေသ့တို႔ ကိႏၷရီတို႔ ပါတာကို အမွတ္ရသည္။ ေၾသာ္ အဘြား၊ အဘြား။ ကြယ္လြန္တာ သံုးႏွစ္ေတာင္ရွိၿပီ။ “ငါ့ ေျမးရဲ႕ ဘယ္ေနရာ မဆို ႐ႈံးတာ၊ ႏိုင္တာက ပဓာန မဟုတ္ဘူးကြယ့္။ မွန္တာ မွားတာက အခရာက်တာ။ တခ်ဳိ႕ ႏိုင္ေတာ့ႏိုင္ပါရဲ႕။” အဘြား အသံတိမ္တိမ္ေလးကို ၾကားေယာင္မိသည္။ သူ႔ ေရွ႕တြင္ အ႐ုပ္ျဖဴေလးမ်ား ငိုက္မ်ဥ္းေနၿပီ ထင္သည္။ မွန္း အဟား ရယ္ရသည္။ သူ႔ပံုႀကီးကိုျမင္လွ်င္ ဟို ေကာင္ေတြဆို ဘယ္ေလာက္ ဟားလိုက္ၾကမလဲ။ ဟုတ္သည္ေလ။ တဖြဲ႕လံုးက သည္လူႀကီးကို ရြံ႕မုန္းၾကတာလား။ အေညာင္းဆန္႔ရင္း ေခ်ာင္းကို က်ယ္က်ယ္ေလး ဟန္႔လိုက္သည္။ သူ လန္႔ဖ်ပ္ သြားကာ ...
“ဟား ... လင္းေရာင္ေတာင္ ေျပးေနၿပီ။ ငါ့အလွည့္ လား”
“မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ အလွည့္”
“မင္းကလည္း တကြက္ ေရႊ႕မယ့္အေရး ... ရွီးတဲ့မွပဲ”
ႏႈတ္တုံ႔ျပန္ရန္ ရြယ္မိသည္။ ရွက္ရမ္းရမ္းတာပဲဟု နားလည္ကာ စစ္တုရင္ကြက္ကို အာ႐ံုစိုက္လိုက္သည္။ ႏိုင္ျခင္း ႐ႈံးျခင္းထက္ မွန္ျခင္း မွားျခင္းက ဂုဏ္သိကၡာ။ တကယ္လို႔ မေတာ္မတည့္နည္းႏွင့္ သူ ႏိုင္သြားလွ်င္ေတာင္မွ အားလံုးက သူဟာသူကိုင္ထားတဲ့ အ႐ုပ္မည္းမည္း ေတြလို။
အာ႐ံုကိုစုစည္းကာ တဖက္ အေျခအေနကို ၾကည့္လိုက္သည္။ ေခါင္းထဲတြင္ လက္ခနဲ ျဖစ္သြားစဥ္...။
၁၀။
“တရားမွ်တ လြတ္လပ္ျခင္းနဲ႔ မေသြ xxx တို႔ ျပည္ xxx တို႔ေျမ”
ေဟာဗ်ာ ... ေရဒီယိုေတာင္ လာေနၿပီ။ ဒါဆို မနက္ ခုနစ္နာရီေပါ့။ ၾကည့္စမ္း ေတာ္ေတာ္ၾကာတဲ့ ပြဲပါလား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သည္လူႀကီး တခါမွ ငါ့ကို သည္ေလာက္ၾကာေအာင္ မထိုးခဲ့ရေပ။ ေနာက္ၿပီး သူ႔ တိုက္စစ္ကလည္း အားမရွိေတာ့။ ေဘးက လူေတြလည္း  ေသခ်ာၾကည့္ေနေတာ့ သူ ေကာက္က်စ္ရဲမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
“မ်ားလူခပ္သိမ္း ေအးၿငိမ္းေစဖို႔ ခြင့္တူညီမွ် xxx ၀ါဒ xxx”
ေရွ႕က ပြန္းေလးကို ေကာက္ကိုင္လိုက္သည္။ လက္ထဲတြင္ စီးစီးပိုင္ပိုင္ ရွိလွသည့္ျဖစ္ျခင္း။ ေရွ႕က အျဖဴကြက္ေပၚ ေျခခ်မိသည္ႏွင့္ ထိုပြန္းကေလးသည္ ...။
“xxx ကမာၻမေၾက xx ဗမာျပည္ xxx
ျပည္ေထာင္စုကို အသက္ေပးလို႔ xxx”။
ကံထြန္းသစ္
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ ေမလ ၂၀၁၁)

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...