Crusades
လူတစ္ဦး၏ ဘာသာတရားသည္ သူ႔ကိုု ထက္ဝန္းက်င္သိမ္းၾကံဳးျပီး
အားလံုုးကိုု ထီးမိုုးေနေသာ အမွတ္လကၡဏာ ျဖစ္ရမည္လိုု႔ မဟုုတ္ပါ။ အထူးသျဖင့္
ဘာသာတရားတစ္ခုုျဖစ္ေသာ အစၥလမ္သည္လည္း မူဆလင္မ်ားကိုု ဘဝ၏ အေနအထားမ်ားစြာတြင္
သူတိုု႔ဘာသာသူတုုိ႔ တာဝန္ယူကာ ေရြးခ်ယ္ျခင္းကိုု ကာ၍ မထားပါ။ အဟုုတ္ေသခ်ာပါ၏ ၊
မူဆလင္တစ္ဦးသည္ ထိပ္တိုုက္အျမင္ကိုု ယူပါေသာ္လည္း က်န္တစ္ဦးသည္ တပါးကြဲလြဲေသာ
အျမင္တိုု႔ကိုု လက္ခံႏိုုင္သူ ျဖစ္ေနတတ္ပါ၏ ။ ထိုုသိုု႔ ႏွစ္ဦးအျမင္ မတူရုုံမွ်
သက္သက္ႏွင့္ေတာ့ သူတိုု႔ႏွစ္ဦးလံုုး ဘယ္သူတစ္ဦးကမွ မူဆလင္အျဖစ္ကေန
တိမ္းပါးေရႊ႕ေလ်ာလိုု႔ မသြားပါေလ။
အစၥလမ္အစြန္းေရာက္ဝါဒ
ႏွင့္ ဒါနဲ႔ တြဲဖက္ျဖစ္ေပၚေသာ
အၾကမ္းဖက္ဝါဒ တိုု႔ကိုု တံုု႔ျပန္ၾကရာတြင္ ထင္ထင္ရွားရွား ေရာေထြးကုုန္တတ္
ၾကသည္မွာ အစၥလမ္သမိုုင္း ႏွင့္ မူဆလင္တိုု႔၏ သမိုုင္းကိုု ေယ်ဘုုယ်အားျဖင့္
ကြဲျပားျခားနားစြာ ခြဲလင္းနားလည္ႏိုုင္မႈ မရွိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ မူဆလင္ေတြ
ဆိုုသည္မွာ ကမာၻအရပ္ရပ္က တျခားတပါးေသာ ပုုပုုရြရြ ပုုဂၢိဳလ္ေပါင္းစံုုလိုုပါပဲ။
သူတိုု႔တြင္ မ်ားေျမာင္ကြဲျပားတဲ့ စိတ္ဝင္စားရာလိုုက္စားမႈ ေပါင္းစံုုရိွျပီးလွ်င္
ထိုုသူတိုု႔၏ အရည္အေသြးတန္ဖိုုး အမ်ားစုုဟာ အစၥလမ္ ျဖစ္တာ၊ မျဖစ္တာႏွင့္ ဘာမွမဆိုုင္တတ္ပါ
(သည္ကိစၥကိုု ကြ်န္ေတာ္ အခန္း ၄ တြင္ ပိုုျပီး သြားပါဦးမည္ ) ။ အဆန္းတၾကယ္လိုု႔လည္း မဟုုတ္သေလာက္ သိပ္ကိုုဟုုတ္တဲ့
ျပႆနာကေတာ့ အစၥလမ္အစြန္းေရာက္ဝါဒ၏ ေရွ႕ေဆာင္သူခ်န္ပီယံတိုု႔သည္ မူဆလင္တိုု႔၏ သြင္ျပင္လကၡဏာတပါးတို႔ကိုု ထိန္ထားလိုုက္ျပီး
အစၥလမ္ အႏွစ္လကၡဏာကိုုသာ ရမယ္ဖြဲ႔ျပၾကျခင္း ပါတည္း။ သူတိုု႔ကလိုု ကေတာ့ သူရုုိ႕ကေလာက္ပါပဲ၊
ဒါေပမယ့္ အင္မတန္မွပင္မေတာ္ အၾကည့္ရဆိုုးသည္မွာ အစြန္းေရာက္ဝါဒကိုု တံုု႔ျပန္ေျဖရွင္းသူတိုု႔
ကိုုယ္၌သည္လည္း မူဆလင္တိုု႔ကိုု ၾကည့္ျမင္ၾကကုုန္ သည္မွာ ‘အစၥလမ္’ ‘အစၥလမ္’ ဆိုုတာမွတပါး
တျခားတပါးေသာ သြင္ျပင္လကၡဏာေတြကိုု မျမင္ႏိုုင္ၾကေတာ့ျခင္း
ေပတည္း။
လူတိုု႔သည္
ကိုုယ့္ကိုုကိုုယ္ ျမင္တတ္ၾကပါ၏ ― ထိုုသိုု႔ ျမင္ရန္လည္း အေၾကာင္းရွိပါ၏ ― ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မူဆလင္
တစ္ဦးသည္ မူဆလင္တစ္ဦးမွ်သာ မဟုုတ္၊ ဘဂၤလီတစ္ဦး ႏွင့္ ဘဂၤလားသားတစ္ဦးလည္း
ျဖစ္ျပီးလွ်င္ သူသည္ ပံုုမွန္အားျဖင့္ ဘဂၤလီဘာသာစကား၊ စာေပႏွင့္ဂီတကုုိ
ဂုုဏ္ယူတတ္ျမဲျဖစ္ပါ၏ ။ တျခားေသာ သူျမတ္ႏိုုးတြယ္တာရာရာ လူတန္းစား၊ က်ားမ၊
အလုုပ္အကိုုင္၊ ႏိုုင္ငံေရး၊ အလွအပ စသည္ကိုု ထည့္ေျပာဖိုု႔ပင္ မလိုုပါ။
ပါကစၥတန္မွေန၍ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္က ခြဲထြက္ခဲ့ျခင္းသည္ ကိုုးကြယ္မႈ ဘာသာတရား ႏွင့္ လားလားမွပင္
မဆိုုင္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုုေသာ္ မူဆလင္ သြင္ျပင္လကၡဏာသည္ မကြဲခင္ ပါကစၥတန္၏ ႏွစ္ဖက္ေတာင္ပံက
ျပည္သူလူထုုတြင္ အတူတူ ေပတည္း။ ခြဲထြက္ေရးကိစၥတြင္ မ်ားစြာ ပတ္သက္ခဲ့သည္မွာကား ဘာသာစကား
၊ စာေပ ႏွင့္ ႏိုုင္ငံေရးတိုု႔ ျဖစ္ပါ၏။
ထိုု႔အတူသာပင္
အတိတ္ မူဆလင္သမိုုင္းကိုု ေရးမည္ဆိုုပါလွ်င္ အာရပ္ေလာက ဆိုုသည္မွာ ဘာသာေရးယံုုၾကည္မႈ
သက္သက္ျဖစ္၍ သိပၺံ ႏွင့္ သခ်ၤာတို႔ မပါဝင္ဟုု မဟုုတ္သက္ေသ လုုပ္လိုု္႔ မရပါေလ။ သိပၺံ
ႏွင့္ သခ်ၤာပညာ နယ္ပယ္ရပ္မ်ားတြင္ အာရပ္ ႏွင့္ မူဆလင္ မ်ိဳးဆက္တိုု႔မွ
ထည့္ဝင္ခဲ့ျခင္းမွာ က်ယ္ျပန္႔ေပရာ ၄င္းပညာရပ္တုုိ႔ကိုုလည္း မူဆလင္ႏွင့္အာရပ္တိုု႔၏
အမွတ္လကၡဏာမ်ားအျဖစ္ တြဲဖက္ျပီး ျမင္သင့္ပါသည္။ ထုုိသိုု႔ ရာဇဝင္စာတင္ဖြယ္ မ်ိဳးရိုုးဆက္ပင္
ျဖစ္ေပမယ္လိုု႔ သိပၺံႏွင့္သခ်ၤာကိုု အေနာက္လူေတာ္ေတြ၏ ေလာကဓာတ္ပညာ ဟူ၍ ပစၧိမတင္းေတာင္းထဲကိုု ပိုု႔ပစ္လိုုက္ျပီး
က်န္အရပ္က လူမ်ားအားလံုုးကိုု စိတ္ဝိညဥ္ပိုု္င္းဆိုုင္ရာမွာသာ အားသန္သူေတြဟုု
အၾကမ္းဖ်င္း ခြဲျခမ္းမႈမ်ိဳးသည္ ေပၚျပဳလာ ျဖစ္တတ္ပါ၏ ။ မေက်ခ်မ္းသျဖင့္ လႈပ္ရွားသူ
အာရပ္အေရးတိုုက္ပြဲဝင္ ပုုဂၢိဳလ္သည္ အစၥလမ္သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းတည္တံ့ျပန္႔ပြားေရး
မွလြဲ၍ အာရပ္ရာဇဝင္၏ အျခားေျမာက္ျမားလွေသာ သမိုုင္းမ်က္ႏွာစာတိုု႔ကိုု မျမင္ေတာ့တတ္သလိုု
သူက ရန္သူေတာ္လိုု႔ သတ္မွတ္ထားသူတိုု႔ ကိုုယ္တိုုင္ကလည္း အာရပ္ဆိုုတာ
ဘာသာေရးစြဲသေလာက္ ဥာဏ္မရွိတဲ့သူေတြ စိုုးမိုုးတဲ့ကမာၻဟုု အျမင္သိမ္ေနေလ့ ရွိပါသည္။
အဲသလိုု ဘာသာတရားကိုုသာ ပင္မအႏွစ္လကၡဏာရယ္လိုု႔ မတည့္တဲ့ ႏွစ္ဖက္လံုုးက စစ္သည္တိုု႔မွ
ျမင္ေနျခင္းဟာလည္း ျပခဲ့သည့္ ပတ္ၾကံဳးထိုုးထည့္ ေထာင္ဗူးေခါင္းဝါဒ
တြင္က်ယ္ၾကီးစိုုးလာရျခင္းတြင္ တစ္ခုုပါဝင္သည့္ အေၾကာင္းမူလ ပါတည္း။
ထိုု႔ျပင္မစြ
အေနာက္ကမာၻကေနျပီး မရူတ္မရွင္းႏွင့္
“အလယ္အလတ္ သေဘာထားရွိသူ မူဆလင္” ဆိုုသည္ကိုု အသည္းအသန္ ရွာေဖြလာရာ
တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ႏိုုင္ငံေရးခံယူခ်က္ အလယ္အလတ္ရွိလွ်င္ ထိုုသူ၏ ဘာသာေရး
ခံယူခ်က္မွာလည္း အလယ္အလတ္ ရွိလိမ့္မည္ဟုု ေရာေထြးကုုန္ၾကျပန္ပါသည္။ အၾကင္သူတစ္ဦးသည္
ဘာသာေရးယံုုၾကည္ခ်က္ ခုုိင္မာၾကီးမားစြာ ရွိႏိုုင္ပါ၏ ― အစၥလမ္ဘာသာဝင္ရယ္မွ
မဟုုတ္၊ ဘယ္ဘာသာဝင္မွာ မဆိုု ။ မစဥ္းစားတတ္ၾကသည္မွာ ဘာသာေရးတြင္ ယံုုၾကည္ခ်က္
ၾကီးမားခိုုင္မာေပမယ္လိုု႔လည္း ႏိုုင္ငံေရးတြင္ သည္းခံတရား
လက္ကိုုင္ထားမႈကိုု ထိုုယံုုၾကည္မႈႏွင့္ ယွဥ္တြဲ၍ အၾကင္သူတစ္ဦးသည္ အခိုုင္အမာ
က်င့္သံုုးႏိုုင္သည္ ဆိုုေသာ အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ရာစုုတုုန္းက က ခရစ္ယာန္
ခရူးဆိတ္ ဘာသာေရးစစ္ပြဲတိုု႔တြင္ အစၥလမ္ဘာသာဘက္မွ သတၱိေျပာင္ေျမာက္စြာ
ခုုခံကာကြယ္ခဲ့သည့္ အင္ပါယာျပည့္ရွင္ [ဆာလာဒင္] သည္ ဂ်ဳး ဒႆနိက ပညာရွင္
မိႈင္မိုုနိဒီးကိုု သူ႔မွာ (ကြဲလြဲျခင္းကိုု) သည္းခံမႈ မရွိသည့္ ဥေရာပမွ
ကိုုယ္လြတ္ရုုန္း ေျပးလာေသာအခါတြင္ အီဂ်စ္ေတာ္ဝင္ တရားရုုံး၌ ရာထူးတန္ေဆာင္
တစ္ေနရာ အပိုု္င္စားေပးပါ သတည္း။ သည္အျဖစ္ႏွင့္ တျခားဘာသာဖက္က အျဖစ္ေတြ
နိဳင္းယွဥ္ၾကည့္ၾက ပါစိုု႔လား။ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ရာစုုသိုု႔ ေရာက္လာသည့္တိုုင္ေအာင္
ဥေရာပက ေရာမသည္ ကမ္ပိုု ဒီး ဖီေရာ္ရီ
ရင္ျပင္တြင္ [ေဂ်ာ္ဒန္ႏုုိ ဘရူႏိုု] ကိုု ကားစင္တင္ မီးရူိ႕ ျပီး
စီရင္သတ္ျဖတ္ေနေသာ အခ်ိန္တြင္ [မူဂါ အင္ပါယာ] ၏ ျပည့္ရွင္ အကၠဘာသည္ (မူဆလင္အျဖစ္ေမြး၍ မူဆလင္
အျဖစ္ဘဲ ေသခဲ့သူ) အာဂရာ ေနျပည္ေတာ္တြင္ လူနည္းစုုမ်ား၏ အခြင့္အေရးတိုု႔ကို စနစ္တက်
ကာကြယ္ဖိုု႔ဌာ တရားဝင္ဥပေဒ ေရးဆြဲေနေသာ သူ႔ မင္းမွာသစၥာ စီမံကိန္းကိုု ျပီးရုုံကေလး ရွိေသးခါစ
ရွိျပီး ထိုုျပည့္ရွင္မွ လူနည္းစုုတိုု႔ကိုု အတိအလင္း ဥပေဒျပဌာန္း ကာကြယ္ေပးခဲ့သည္တြင္
ပါဝင္ေနသည္မွာကား အားလံုုးအတြက္ ဘာသာေရးလြတ္လပ္ခြင့္
ေပတည္း။
[ဆာလာဒင္] တစ္ဆယ့္တစ္ရာစုု
ႏွင့္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ရာစုု အတြင္းဝယ္ ခရူးဆိတ္စစ္ပြဲ (ဝါ) လက္ဝါးကပ္တုုိင္စစ္ပြဲ
သည္ ရုုိမန္ကက္သလစ္ ခရစ္ယာန္ဂိုုဏ္း၏ အၾကီးအမႉး ဘုုန္းေတာ္ၾကီး ပုုတ္အာဘန္ ၂ ၏
ဦးေဆာင္လႈံ႔ေဆာ္မႈျဖင့္ မူဆလင္တိုု႔ကိုုသာ မဟုုတ္၊ မိစာၦဒိဌိေတြကိုု အေရးယူရန္ဆိုုျပီး
ဘာသာျခားမ်ားစြာႏွင့္ ခရစ္ယာန္တပ္တိုု႔ တက်က္က်က္ စတင္ရန္ျဖစ္လာခဲ့သည့္
စစ္ပြဲပါတည္း။
သည္ ခရူးဆိတ္စစ္ပြဲတြင္ မူဆလင္တိုု႔ဘက္မွ စြမ္းစြမ္းတမံ
ခုုခံတိုုက္ခိုုက္ခဲ့သူ ဘုုရင္ ဆာလာဒင္၏ ရန္သူအေပၚသက္ညွာျခင္း၊ အင္မတန္
ၾကီးမားလွေသာ စစ္ပြဲၾကီး ျဖစ္ေပမယ့္လည္း ျပည္သူျပည္သားတိုု႔ အေပၚ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္
မသင့္ေစရန္ တတ္ႏိုုင္သမွ် လုုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့ျခင္း တိုု႔သည္ သမိုုင္းတြင္ အလြန္ပင္
ထင္ရွားခဲ့ပါ၏။ ပမာအားျဖင့္ တစ္ဆယ့္တစ္ရာစုု မီးစာျငိမ္းခါနီး ႏွစ္ပိုုင္းမ်ားႏွင့္
တစ္ဆယ့္ႏွစ္ရာစုု ဆည္းဆာႏွစ္မ်ားတြင္ ေဂ်ရုုဆလင္သည္ ခရစ္ယာန္တပ္ေတြလက္ထဲကိုု
က်သြားလိုုက္၊ မူဆလင္တပ္ေတြလက္ထဲကိုု က်သြားလိုုက္ ႏွင့္ လြန္းပ်ံသြားေနခဲ့ရာ ထိုု
ေဂ်ရုုဆလင္သိမ္း တိုုက္ပြဲတိုု႔တြင္ ခရစ္ယာန္တပ္တိုု႔သည္ သူတိုု႔ စစ္ႏိုုင္ခဲ့ေသာ ပထမ
ခရူးဆိတ္စစ္ပြဲကာလ ၁၀၉၉ မွာတစ္ၾကီမ္ ၊ တတိယ ခရူးဆိတ္စစ္ပြဲကာလ ၁၁၉၁ မွာတစ္ၾကိမ္
ေဂ်ရုုဆလင္တြင္းေန ဘာသာျခား သာမန္အရပ္ ျပည္သူျပည္သားမ်ားကိုု
အစုုလိုုက္အျပံဳလိုုက္ တမင္ကလာ လိုု္က္လံသတ္ျဖတ္ခဲ့ေပသည္။ ဤလူမဆန္ေသာ
လုုပ္ရပ္တိုု႔ႏွင့္ျခားနားစြာ ဆာလာဒင္က ေဂ်ရုုဆလင္ကိုု သိမ္းပိုုက္လိုုက္ႏိုုင္ေသာ
တတိယ ခရူးဆိ္တ္၏ ၁၁၈၇ တြင္ ေရွ႕ ပထမခရူးဆိတ္ ၁၀၉၉ တြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ျပည္သူျပည္သားေတြကိုု
အံုုလိုုက္က်င္းလိုုက္ လက္စားေခ် သတ္ျဖတ္ျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္ရေလေအာင္ စစ္ရူံးသူ
ခရစ္ယာန္ေခါင္းေဆာင္တိုု႔ႏွင့္ ညိႈႏိုုင္းျပီး စီမံေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့သည္မွာ
မူဆလင္ေလာက တစ္ခုုလံုုးသာမက လူ႔သမိုုင္းတစ္ခုုလံုုးကပါ
ဂုုဏ္ယူဖြယ္အင္မတန္ေကာင္းသည့္ အထင္ကရ သမိုုင္းမွတ္တုုိင္ တစ္ခုုပါတည္း။
တတိယခရူးဆိတ္
စစ္ပြဲအေၾကာင္းကိုု နာမည္ေက်ာ္ ျဗိတိသွ်ဒါရိုုက္တာ ရစ္ဒလီ စေကာ့ ရုုိက္ကူး၍
ဆီးရီးယား သရုုပ္ေဆာင္မင္းသား အေက်ာ္အေမာ္ အာဆန္မစုု မွ မူဆလင္ဘုုရင္ ဆာလာဒင္အျဖစ္
သရုုပ္ေဆာင္ေသာ Kingdom of Heaven
ဇာတ္ကားၾကီးသည္ အေမရိကေရာ ဥေရာပပါ ဟိုုးေလးတစ္ေက်ာ္ လြန္စြာေက်ာ္ၾကားေပါက္ေရာက္
ခဲ့ျပီး ဥေရာပ ႏွင့္ အေမရိက ရုုပ္ရွင္ဆုုမ်ားစြာ ကိုုလည္း ဆြတ္ခူးႏိုုင္ခဲ့ပါ၏ ။
အထူးသျဖင့္ အာဆန္မစုု ၏ ဆာလာဒင္ အျဖစ္ သရုုပ္ေဆာင္မႈမွာ သမိုုင္းထဲမွာလာေသာ
ဘုုရင္ဆာလာဒင္ အစစ္၏ သြင္ျပင္လကၡဏာတိုု႔သည္ ေမာ္ဒန္ပရိသတ္ေရွ႕တြင္ ခုုပင္
ေရာက္ေနသည့္အလား ထင္မွတ္မွားရပံုုကိုု နယူးေယာက္တိုုင္း သတင္းစာက
ခ်ီးမြမ္းခဲ့သည္မွာ “ေရတေကာင္းရွည္ တစ္ခုုကဲ့သိုု႔ ေအးျမတည္ျငိမ္ေသာ ပံုုဟန္” ဟုု
ၾသဘာေပးခဲ့ပါသည္။
သမိုုင္းထဲမွာ
တကယ္လာမလာ မေသခ်ာေပမယ့္ ရုုပ္ရွင္ထဲက မူဆလင္ဘုုရင္ ဆာလာဒင္ ႏွင့္ အစ္ဘလန္
ရဲတိုုက္က ခရစ္ယာန္စစ္သည္ ဘယ္လီရန္ တိုု႔ ဇာတ္ကား၏ ေနာက္ဆံုုးဇာတ္ကြက္တြင္
ေျပာခဲ့သည့္ စာသားတိုု႔မွာလည္း က်ဥ္းေျမာင္းေသာ ဘဝတစ္ေနရာမွ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ လူသားေတြအားလံုုး၏
ျဖစ္တည္မႈကိုု ခါးသီးလွေသာ ထိုုစစ္ပြဲမွ ဤစစ္သည္ႏွစ္ဦးတိုု႔ သင္ခန္းစာယူ သံေဝဂဥာဏ္
ရင့္သန္သိျမင္ခဲ့ပံုုကိုု ေဖာ္က်ဳးျပသေနပါ သတည္း။
အစ္ဘလန္
က ဘယ္လီရန္။ ။ ေဂ်ရုုဆလင္ ဘယ္ေလာက္တန္ေပ သလဲ
ဆာလာဒင္
။ ။ ဘာမွ မဟုုတ္ပါဘူး (ေက်ာခိုုင္းထြက္သြား၍ )
ဆာလာဒင္
။ ။ အရာရာပါပဲ !
တတိယ
ခရူးဆိတ္စစ္ပြဲသည္ ရုုပ္ရွင္ထဲမွာေတာ့ ထိုုစစ္သည္ေတာ္ၾကီး ႏွစ္ဦးက ေစာစီးစြာ
အဆံုုးသတ္ႏိုုင္ခဲ့သည္သာ။
[ေဂ်ာ္ဒန္ႏုုိ ဘရူႏိုု] တစ္ဆယ့္ေျခာက္ရာစုု၏
မီးရူးတန္ေဆာင္၊ သခ်ၤာႏွင့္ နကၡတၱေဗဒ ထိပ္တန္းပညာရွင္ ျဖစ္ျပီး သူ၏ ခရစ္ယာန္ႏွင့္
ဆန္႔က်င္ျပီး အနႏ ၱ စၾကာဝဌာ ေနၾကတဲ့
မ်ားသတၱဝါ အယူအဆကိုု ျဖန္႔ျဖဳးမႈေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္ဘာသာတရားကိုု အသေရ ညိႈးႏြမ္းေစမႈ
စေသာ စြဲခ်က္မ်ိဳးစံုုျဖင့္ ညွင္းပန္းစြဲဆိုုကာ ေရာမအာဏာပိုုင္မ်ားက
စီရင္ခဲ့ပါသည္။
သည္ဖက္ေခတ္ ၂၁ရာစုုမွာ ေခတ္ေျပာင္းေတာ္လွန္ေရးကိုု ဆင္ႏြဲေနတယ္
ဆိုုတဲ့၊ ကိုုယ့္ကိုုကိုုယ္လည္း ဘယ္ဘာသာကိုု မွ မဖက္မပင္းေၾကးလိုု႔ (secular
state) ေၾကျငာတဲ့ ျမန္မာႏိုုင္ငံေတာ္က ျမန္မာအာဏာပိုုင္ဆိုုသူ တုုိ႔ကိုု ေမးစရာ
ရွိပါသည္။ ျမင္းမိုုရ္ေတာင္ဆိုုတာ ဘယ္မွာရွိလိုု႔လဲလိုု႔ ဗုုဒၶဘာသာ
မယံုုၾကည္သူတစ္ဦးက စာတတန္ေပတတန္ ႏွင့္ ေရးျပခဲ့လွ်င္ေကာ ထိုုသူကိုု
ေရာမအာဏာပိုုင္တိုု႔က ဘရူႏိုုကိုု လုုပ္သလိုု လုုပ္ဦးမွာလား။ အနည္းဆံုုးမေတာ့
ငါတိုု႔ မႏွစ္ျမိဳ႔သည္ကား မူဆလင္တစ္ဦးက ၉၆၉ တံဆိပ္ကိုု သြားခြာတာနဲ႔ ဘာသာတရားကိုု
အသေရညိႈးႏြမ္းေစမႈ ျဖင့္္ ေထာင္ႏွစ္ႏွစ္ခ်ပစ္သည္ ဆိုုေသာ ေမာ္ဒန္ဒီမုုိကေရစီေခတ္ ျမန္မာအာဏာပိုုင္ဆိုုသူတိုု႔သည္
တစ္ဆယ့္ေျခာက္ရာစုု ဥေရာပအေမွာင္ေခတ္က ေရာမအာဏာရွင္ေတြလိုုပဲ သည္ဘက္ေခတ္ထိေအာင္ လူမိုုက္ေခ်းတက္
ရမ္းကားေနျခင္းကိုုပါတည္း။
ဟုုတ္ကဲ့ ၊ ဝါရွင္တန္ဒီစီတြင္ သူရဦးေရႊမန္းက “၉၆၉ ေတြကိုု
အေရးယူဖိုု႔ စလုုပ္ေနပါျပီ” ဟုု ေျပာေသာအခါ မ်ားစြာေသာသူတိုု႔သည္ သူတိုု႔ကပ္ထားေသာ
၉၆၉ စတစ္ကာေတြကိုု ေၾကာက္အားလန္႔အားျဖင့္ ျပန္ခြာၾကကုုန္၏။ ထိုုသူတိုု႔ကိုုလည္း
ဘုုရားတရားသံဃာ သာသနာကိုု အသေရညိႈးႏြမ္းေစမႈျဖင့္ သူတိုု႔ခြာေသာ ၉၆၉ ကပ္ခြာ တစ္ခုုလွ်င္ ေထာင္ႏွစ္ႏွစ္ႏူန္းႏွင့္ ခ်ရန္
၉၆၉ ေခါင္းေဆာင္ ဘုုန္းၾကီးတိုု႔သည္ သူတိုု႔အေပါင္းပါ ျမန္မာအာဏာပိုုင္တိုု႔ကိုု
ေတာင္းဆိုုသင့္ပါေပသည္ မဟုုတ္လား၊ ဗ်ာတိုု႔။
[မူဂါ အင္ပါယာ] ဘဂၤလား
ေဒသမွသည္ ကက္ရွ္မီးယား ႏွင့္ ကာဗာရီ ခ်ိဳ႕င္ဝွမ္းသိုု႔တိုုင္ေအာင္
က်ယ္ျပန္႔ခဲ့ပါသည္။
Ko Nyo Tun <burmaenlightenment@gmail.com>
0 comments:
Post a Comment