Monday, June 24, 2013

သမထႏွင့္ ၀ိပႆနာ ( အားထုတ္ေယာဂီမ်ား သိသင့္သည္)



ကၽြန္ေတာ္သည္ တရားအားထုတ္မႈဆိုင္ရာ စာအုပ္မ်ား၊ တရားေခြေတြကို ဖတ္႐ႈ နာၾကားေနရာ မ႐ွင္းလင္းသည့္ အခ်က္မ်ားေတြ႔႐ွိလာပါ၍၊ အျခားေသာတရားအားထုတ္သူ မ်ားပါသိသင့္ သည္ထင္ေသာ ေအာက္ပါေမးခြန္းမ်ားကိုတင္ျပလုိက္ပါသည္။

(၁) သမထကို ဦးစြာအားထုတ္ၿပီးမွ ၀ိပႆနာသို႔ကူးျခင္းႏွင့္ ၀ိပႆနာကိုတိုက္႐ိုက္ အားထုတ္ျခင္းတို႔႐ွိရာ ဉာဏ္အားနည္းသူတို႔မည္သည့္နည္းကိုေ႐ြးခ်ယ္သင့္ပါသနည္း၊
(၂) သမထကိုအားထုတ္ၿပီး သမာဓိခုိင္မာလာမွ ၀ိပႆနာအားထုတ္လွ်င္ ေၾကာက္႐ြံ႕မႈ(ဘယ)၊ ၿငီးေငြ႔မႈ(နိဗၺိဒါ)စေသာ ဉာဏ္စဥ္မ်ားကို ေက်ာ္လႊားသြားႏိုင္သည္ ဆိုျခင္းမွာ မွန္ပါသလား၊
(၃) ေယာဂီက စာေပဗဟုသုတ႐ွိသျဖင့္ ဉာဏ္စဥ္မ်ားရေနသေယာင္ လိမ္လည္ ေျပာဆုိျခင္းကို ဆရာကယံုၾကည္ၿပီး မည္သည့္အဆင့္ေရာက္ေနၿပီးဟု သတ္မွတ္ေပးလိုက္ျခင္း မ်ိဳးတြင္ မည္သည့္အျပစ္မ်ား ျဖစ္ႏုိင္ၾကပါသနည္း။
မခြါျဖဴ (ရန္ကုန္)

(၁) သမထကိုဦးစြာအားထုတ္ၿပီးမွ ၀ိပႆနာသို႔ကူးျခင္းႏွင့္ ၀ိပႆနာကို တိုက္႐ိုက္ အားထုတ္ျခင္းတို႔႐ွိရာ ဉာဏ္အားနည္းသူတို႔ မည္သည့္နည္းကို ေ႐ြးခ်ယ္ သင့္ပါသနည္း၊- ဟူရာ၌ မည္သည့္နည္းကို ေရြးခ်ယ္သင့္ေၾကာင့္စာေပတြင္မေတြ႔ဖူးပါ။
ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီး ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိ၀ံသကလည္း ေအာက္ပါအတိုင္း ေဟာေတာ္မူထားပါသည္။
“သမထ နဲ႔ ၀ိပႆနာမွာ ၀ိပႆနာက ဘယ္ထိေအာင္ သြားသလဲဆိုရင္ မဂ္-ဖိုလ္ထိေအာင္ သြားတယ္။ အဲဒီမွ တဆင့္ နိဗၺာန္၊ ဒါ၀ိပႆနာရဲ့ လမ္းေၾကာင္း။ သမထလမ္းေၾကာင္းရဲ့ လမ္းဆံုးက အဘိညာဥ္၊ ေသရင္ ျဗဟၼာ့ျပည္။
သမထက်င့္ၿပီးေတာ့ ၀ိပႆနာကို ကူးတဲ့လမ္း ရွိတယ္တဲ့၊ သမထမက်င့္ဘဲ ၀ိပႆနာကို တိုက္ရိုက္သြားတဲ့ နည္းလမ္းလည္း ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ‘ယာန’ ႏွစ္မ်ိဳးဆိုၿပီး ျပထားတယ္။ ယာနဆိုတာ vehicle စီးစရာယာဥ္ကေလး၊ သမထယာဥ္ကိုပဲ စီးမလား၊ သို႔မဟုတ္ ၀ိပႆနာယာဥ္ကိုပဲ စီးမလား၊ ဘယ္ယာဥ္နဲ႔ပဲသြားသြားေပါ့။ သမထကို အရင္က်င့္ၿပီးမွ ၀ိပႆနာကို က်င့္တဲ့နည္း ရွိတယ္။ ၀ိပႆနာကို တိုက္ရိုက္က်င့္တဲ့နည္းရွိတယ္တဲ့။
ဒီနည္းႏွစ္နည္းစလံုးက မွန္ကန္တဲ့ နည္းေတြခ်ည္းပဲ။ မိမိႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းက သြားလို႔ရတယ္။ ဥပမာ ေရႊတိဂံုဘုရားႀကီးကို ဖူးခ်င္ရင္ ေတာင္ဘက္မုခ္က တက္မလား၊ အေနာက္ဘက္မုခ္က တက္မလား။ အေရွ႕မုခ္၊ ေျမာက္ဘက္မုခ္က တက္မလား ဘုရား မေရာက္ဘူးလား။ ေရာက္တာခ်ည္းပဲ။
ဒီအတိုင္းပဲ၊ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ လမ္းကသြား၊ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ယာဥ္ကို စီးသြားလို႔ ရတယ္။” (သမထ ႏွင့္ ၀ိပႆနာ)
ပိဋကတ္တြင္ေတြ႔ရသည္မွာ-
“ဥဂၣဋိတၫုႆ သမထပုဗၺဂၤမာ ၀ိပႆနာ သပၸါယာ၊ ေနယ်ႆ ၀ိပႆနာ ပုဗၺဂၤေမာ သမေထာ၊
၀ိပဥိၥတၫုႆ သမထ ၀ိပႆနာ ယုဂနဒၶါ၊ (ေနတိၱအ႒ကထာ ၂၁၂-၂၁၃) ဥဂၣဋိတၫုႆ၊ ဥဂၣဋိတၫူအား။ သမထပုဗၺဂၤမာ၊ သမထေ႐ွ႕သြား႐ွိေသာ။ ၀ိပႆနာ၊ ၀ိပႆနာသည္။ သပၸါေယာ၊ ေလ်ာက္ပတ္၏။ ေနယ်ႆ၊ ေနယ်အား။ ၀ိပႆနာ ပုဗၺဂၤေမာ၊ ၀ိပႆနာ ေ႐ွ႕သြား႐ွိေသာ။ သမေထာ၊ သမထသည္။ သပၸါေယာ၊ ေလ်ာက္ပတ္၏။ ၀ိပဥိၥတၫုႆ၊ ၀ိပဥိၥတၫူအား။ ယုဂနဒၶါ၊ အစံုဖြဲ႔အပ္ေသာ။ သမထ ၀ိပႆနာ၊ သမထ ၀ိပႆနာသည္။သပၸါယာ၊ေလ်ာက္ပတ္၏။”ဟုျဖစ္၏။
အထက္ပါအ႒ကထာကို ေထာက္ဆ၍ ေမတၱာရွင္ (ေရႊျပည္သာ) ဆရာေတာ္က ေအာက္ပါအတိုင္း
ေကာက္ခ်က္ခ်ထား၏။

“၀ိပႆနာသည္သံုးမ်ိဳးရွိ၏၊ ယင္းတို႔ကား -
၁။ သမထယာနိကနည္း၊ ၂။ ၀ိပႆနာယာနိကနည္း၊ ယုဂနဒၶနည္းတို႔ပင္ ျဖစ္၏။ သမထယာနိက နည္းဆိုသည္မွာ ေရွးဦးစြာ စ်ာန္ရေအာင္ က်င့္ၿပီးမွ ၀ိပႆနာဘက္သို႔ ကူးေျပာင္းေသာနည္းပင္ ျဖစ္၏။ ဗုဒၶလက္ထက္က ရဟန္းေတာ္အမ်ားစုကား သမာဓိႏွင့္ ဉာဏ္ထက္ျမက္ေသာ ဥဂၣဋိတညဴ၊ ၀ိပၪၥိတညဴ ပုဂၢိဳလ္မ်ားခ်ည္းသာ ျဖစ္ရကား သမထယာနိကနည္းျဖင့္သာ အက်င့္မ်ား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆဠာဘိည၊ ပဋိသမၻိဒါပတၱ ရဟႏၲာမ်ား ေပါမ်ားျခင္း ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသသည္ ၀ိသုဒၶိမဂ္က်မ္းကို ေရးေသာအခါတြင္လည္း ထိုသမထယာနိက နည္းကိုပင္ အဓိကထားၿပီး ေရးသြားျခင္းျဖစ္၏။
သို႔ေသာ္ ဉာဏ္ႏံု႔ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား၊ အိမ္စီးပြားႏွင့္ တြဲဖက္ၿပီး တရားလုပ္ၾကေသာ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကား သမထမပါေသာ ၀ိပႆနာယာနိကနည္းျဖင့္သာ အားထုတ္ပြားမ်ားၾက၏။ အေရအတြက္အားျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ကား သမထယာနိကနည္းျဖင့္ ၀ိပႆနာယာနိက နည္းျဖင့္ မဂ္ဖိုလ္ရသူက ပိုမ်ား၏။ သမထယာနိကနည္းျဖင့္ ဘုရားထံတြင္ ကမၼ႒ာန္းေတာင္းကာ ေတာထဲသြားၿပီး တစ္ေယာက္တည္း အားထုတ္၍ မဂ္ဖိုလ္ရသြားသူ မ်ားသည္ ေထာင္ဂဏန္းေလာက္သာရွိၿပီး ဓါတ္တရား ပရမတ္တရားကို ဆရာထံမွ နာယူကာ စီးပြားေရး အလုပ္အကိုင္မပ်က္ ပြားမ်ားၿပီး ၀ိပႆနာယာနိကနည္းျဖင့္ မဂ္ဖိုလ္ရသြားသူမ်ား သည္ ကုေဋႏွင့္ခ်ီ၍ ရွိ၏။ ရာဇၿဂိဳဟ္တစ္ၿမိဳ႕တည္းမွာပင္ ၀ိပႆနာယာနိကနည္းျဖင့္ မဂ္ဖိုလ္ရသူေပါင္း ခုႏွစ္ကုေဋရွိ၏။ သာ၀တၳိၿမိဳ႕တြင္ ငါးကုေဋရွိ၏။ ဓမၼပဒအ႒ကထာ တစ္အုပ္လံုးတြင္လည္း ျမတ္စြာဘုရားထံ တရားနာၾကားၿပီး တရားဆံုးသည္ႏွင့္ မဂ္ဖိုလ္ရသြားသူေပါင္း မ်ားစြာကို ဖြင့္ျပထား၏။ တရားအဆံုးတြင္ မဂ္ဖိုရၾကသူမ်ားသည္လည္း ၀ိပႆနာယာနိကနည္းျဖင့္ ရသူမ်ားပင္ ျဖစ္၏။ ၀ိပႆနာယာနိကနည္းဆိုသည္မွာ သမထကမၼ႒ာန္းကို မက်င့္ေတာ့ဘဲ ဓါတ္တရား၊ ပရမတ္တရားကို နည္းရေအာင္နာၿပီး ၀ိပႆနာကို တိုက္ရိုက္ရႈပြားျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ယုဂနဒၶနည္းဆိုသည္ကား စံုတြဲလိုက္ သမထကိုပြားလိုက္၊ ၀ိပႆနာကို ပြားလိုက္ျဖင့္ ပြားမ်ားျခင္းမ်ိဳးကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္၏။” (သညာသိႏွင့္ ပညာသိ၊ ၇၅-၇၆)

(၂) သမထကိုအားထုတ္ၿပီး သမာဓိခုိင္မာလာမွ ၀ိပႆနာအားထုတ္လွ်င္ေၾကာက္႐ြံ႕မႈ(ဘယ)၊ ၿငီးေငြ႔မႈ(နိဗၺိဒါ)စေသာ ဉာဏ္စဥ္မ်ားကို ေက်ာ္လႊားသြားႏိုင္သည္ ဆိုျခင္းမွာ မွန္ပါသလား၊-ဟူရာ၌ ေက်ာ္လႊားသြားႏိုင္ျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ျဖစ္ပါလ်က္ မထင္းရွားျခင္းသာ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး မွတ္ခ်က္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္၏။ “ဒီေနရာမွာ အထူးမွတ္စရာကေတာ့ ဘယ၊ အာဒီန၀၊ နိဗိၺဒါဆုိတဲ့ ဉာဏ္သံုးမ်ိဳးရဲ့ျဖစ္ပံုက တခ်ိဳ႕ေယာဂီမွာ အကုန္လံုးဘဲ ထင္႐ွားတယ္၊ တခ်ိဳ႕မွာေတာ့ ဉာဏ္ ၂-မ်ိဳးရဲ့ ျဖစ္ပံုေလာက္သာ ထင္႐ွားတယ္၊ တခ်ိဳ႕မွာေတာ့ ဉာဏ္တစ္မ်ိဳးထဲ ျဖစ္ပံုေလာက္သာ ထင္႐ွားတယ္၊ သို႔ေပမဲ့ ဒီဉာဏ္ ၃-မ်ိဳးက သေဘာရင္းမွာေတာ့ တဉာဏ္ထဲမို႔ တစ္မ်ိဳး ႏွစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပံုထင္႐ွားရင္လဲ ကိစၥၿပီးေတာ့တာပါဘဲ။”(မဟာစည္ဆရာေတာ္၊၀ိသုဒၶိႏွင့္ဉာဏ္စဥ္တရားေတာ္)
(၃) ေယာဂီက စာေပဗဟုသုတ႐ွိသျဖင့္ ဉာဏ္စဥ္မ်ားရေနသေယာင္ လိမ္လည္ ေျပာဆုိျခင္းကို ဆရာကယံုၾကည္ၿပီး မည္သည့္အဆင့္ေရာက္ေနၿပီးဟု သတ္မွတ္ေပးလိုက္ျခင္း မ်ိဳးတြင္ မည္သည့္အျပစ္မ်ား
ျဖစ္ႏုိင္ၾကပါသနည္း။-ဟူရာ၌ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး မတူႏိုင္ပါ။ ေရာက္သည့္အဆင့္တြင္ပင္ မာန္တက္ကာ ရပ္တန္႔ေနႏိုင္သလို ကိုယ္ၾကြားထားသည့္အဆင့္ ေရာက္ေအာင္ အားထုတ္သျဖင့္ အမွန္တကယ္
ေရာက္ရွိသြားျခင္မ်ိဳးလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ “ယံုၾကည္ က်န္းမာ၊ စိတ္ေျဖာင့္စြာျဖင့္၊ လြန္စြာအားထုတ္၊
နာမ္ႏွင့္ရုပ္ကို၊ ျဖစ္ခ်ဳပ္ဉာဏ္ျမင္၊ ဤငါးအင္၊ မွန္ပင္ မဂ္ရေၾကာင္း။”(မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီး) ဟူေသာ တရားအားထုတ္သူ ေယာဂီဘက္က ျပည့္စံုရမည့္ အဂၤါငါးပါးတြင္ “စိတ္ေျဖာင့္စြာျဖင့္” ဟူေသာ အဂၤါကို
လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးကေအာက္ပါအတိုင္းျပန္ဆိုရွင္းျပထားေတာ္မူ၏။
“အသေဌာ ေဟာတိ အမာယာဝီ ယထာဘူတံ အတၱာနံ အာဝိကတၱာ သတၳရိ ဝါ ဝိညဴသု ဝါ သျဗဟၼစာရီသု။”
အသေဌာ- မစဥ္းလဲသည္ ၊ အမာယာဝီ – လွည္႔ပတ္ျခင္းမ႐ွိသည္ ၊ ေဟာတိ- ျဖစ္၏ ။ သတၳရိ ဝါ – ငါဘုရား၌ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ဝိညဴသု- မိမိထက္ တရားက်မ္းဂန္ အျမင္ သန္ကုန္ေသာ ၊ သျဗဟၼစာရီသု ဝါ – အတူေနသီတင္းသံုးေဖာ္တို႔၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အတၱာနံ – မိမိကိုယ္ကို ၊ ယထာဘူတံ -ဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း ၊ အာဝိကတၱာ – ထင္စြာ ျပဳတတ္သည္ ၊ ေဟာတိ – ျဖစ္၏ ။
မိမိ၏ စိတ္သႏၱာန္၌႐ွိေသာ အမူအရာ အႀကံအစည္ ဝါသနာ စ႐ုိက္ တို႔ကို မထိမ္ မခ်န္ ေျဖာင္႔မွန္စြာလင္းရမည္ ။ မသိဘဲႏွင္႔ အသိလုပ္ခ်င္မႈ၊ မျမင္ဘဲႏွင္႔ အျမင္လုပ္ခ်င္မႈ အနည္းငယ္မွ် သိသည္ျမင္သည္ကို အမ်ားလုပ္ခ်င္မႈ၊ အသိအဉာဏ္ မပါးဘဲကို အပါးလုပ္ ခ်င္မႈ။ ဤကဲ႔သို႔ေသာ ေကာက္က်စ္မႈမ်ားကို အနည္းငယ္မွ် မ႐ွိေစရ။ ေျဖာင္႔စင္းျဖဴစင္ေသာ စိတ္ႏွလံုး႐ွိေစရမည္ ဆိုလိုသည္ ။ (၀ိဇၨာမဂၢဒီပနီက်မ္း-၁၂)
အထက္ပါေဒသနာအရ သူေတာ္ေကာင္းတရား အားထုတ္ေနပါလ်က္ ေျဖာင့္စင္းေသာ စိတ္ႏွလံုးမရွိပါလွ်င္ တရားရဖို႔ခဲယဥ္းပါလိမ့္မည္။
အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ)
http://www.myatpanyagon.com မွတဆင့္ခံစားတင္ျပသည္။မူၾကိဳဆရာ၏ဘေလာ့မ်ားကို www.damanady.tk တြင္လဲဖတ္ရႈနိင္သည္။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...