Saturday, February 4, 2012

ေရေမ်ာသီး

by ဂ်ဴး - Ju on Saturday, February 4, 2012 at 10:20pm


(၁)

      ပိတ္ထားေသာတံခါးတစ္ခ်ပ္ကို ၾကာျမင့္စြာ ေငးစိုက္ၾကည့္တတ္ေသာ အေလ့အက်င့္တစ္ခုကို မၾကာေသးမီက ရခဲ့သည္။

      အခန္းတံခါးကို ဖြင့္ထားလွ်င္ ျဖစ္နို္င္ေသာ္လည္း ပိတ္ထားဖို့ကို ဆနၵပိုရိွေသာေၾကာင့္ အျမဲလိုလို ပိတ္ထားခဲ့၏။ အခန္းအျပင္ဘက္ေလွကားဆီမွ ျဖတ္သန္းသြားေသာ ေျခေထာက္မ်ားစြာကို မျမင္လိုေသာေၾကာင့္ဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကို မခိုင္လံုစြာ အေၾကာင္းျပခဲ့ပါသည္။
ခြာျမင့္ဖိနပ္စီးထားေသာ ေျခေထာက္မ်ား၊ ခံုထူ ယိုးဒယားဖိနပ္စီးထားေသာ ေျခေထာက္မ်ား.. ဤအရာမ်ားသည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္ အေနွာင့္အယွက္ျဖစ္ မျဖစ္ မေသခ်ာေသာ္လည္း ကြ်န္မကေတာ့ ရႈတ္ရွက္ခတ္ေနေသာ ေျခေထာက္မ်ားကို ၾကည့္မိလွ်င္ မူးေဝလာတတ္သည္။ ေလွကားထိပ္နွင့္ ကပ္လ်က္အခန္းမွာေနထိုင္မိသည့္အတြက္ ေျခေထာက္မ်ားစြာကို ျမင္ရေသာအခါ ကြ်န္မကိုယ္ ကြ်န္မ အျပစ္တင္လိုက္မိေသးသည္။  သို့ေသာ္ ျခံဝင္းေရွ့  ဘယ္ဘက္လမ္းမသို့ မ်က္နွာမူေနေသာ အျခားအခန္းတစ္ခုခုကို မေရြးခ်ယ္မိခဲ့ေသာေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မၾကာခဏေက်းဇူးတင္ရပါသည္။ ျပတင္းေပါက္မွေန၍ စက္ဘီးမ်ား၊ မ်က္နွာမ်ား၊ လက္မ်ား၊ ေျခေထာက္မ်ားကို ျမင္ရသည္နွင့္စာလွ်င္ သစ္ရြက္ေျခာက္မ်ား သစ္ရြက္စိမ္းမ်ား၊ ပန္းပြင့္မ်ားကုိ ျမင္ေနရသည္က ပို၍ ေက်နပ္စရာေကာင္းသည္မဟုတ္လား။

      ကြ်န္မအခန္း၏ တစ္ခုတည္းေသာ ျပတင္းေပါက္သည္ ျခံံဝင္းအေနာက္ဘက္သို့ မ်က္နွာမူလ်က္ရိွျပီး ျပတင္းေပါက္ကို ကြ်န္မအၾကိဳက္ ဇာခန္းဆီးပါးပါးလွပ္လွပ္ကေလး တပ္ဆင္ထားသည္။ ကြ်န္မ၏ ဇာခန္းဆီးေလးသည္ အင္ဒရူးဝိုင္ယက္၏ဇာခန္းဆီးေလာက္ နူးညံ့သိမ္ေမြ့ျခင္းမရိွေသာ္လည္း အရာရာတြင္ အဆင္မေျပေသာ လူတစ္ေယာက္အဖို့ ရင္ခုန္ယစ္မူးဖြယ္ရာ ျဖစ္လာခဲ့၏။

      ဇာခန္းဆီး၏ ပန္းပြင့္ပန္းႏြယ္ ရိပ္ရိပ္ကေလးမ်ားကို ေရတြက္ေနရင္း အရယ္အျပံဳးနည္းပါးေသာ နႈတ္ခမ္းပါးပါးေလးအစံုကို ျပန္လည္သတိရလာဖူးသည္။ ေနာက္ျပီး စံကားပြင့္ကေလးမ်ား အျမင့္မွ ခ်ာခ်ာလည္ကာ ေဝ့ဝဲက်လာပံုကို ရိုက္ျပထားေသာ ျမန္မာရုပ္ရွင္ကားတစ္ခုထဲမွ ခ်စ္စဖြယ္ျပကြက္ကေလးတစ္ခုကို ျပန္လည္ ျမင္ေယာင္လာဖူးသည္။ ဇာခန္းဆီး လူးလြန့္ပြတ္တိုက္သံကို နားေထာင္ရင္း ပုဇဥ္းရင္ကဲြေကာင္ ေသးေသးကေလးမ်ားကို ဖမ္းျပီး ဖန္ဘူးထဲထည့္ခဲ့ဖူးသည့္ ကေလးဘဝတုန္းက အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို သတိရလာဖူးသည္။ မိုးေစြငွက္ကေလးတစ္ေကာင္ မယ္ဇလီပင္ေျခရင္းမွာ ေအာ္ျမည္ေနေသာ အသံစူးစူးကေလးတစ္ခုကို ၾကားေယာင္လာဖူးသည္။ ဇာခန္းဆီးကေလး ေရြ့လ်ားသံေအာက္တြင္ လြန္ခဲ့သည့္နွစ္အနည္းငယ္က ေမႊးဖူးေသာ ပန္းရနံ့တစ္ခု ျပန္လည္ေမႊးပံ့်လာတတ္ေသး၏။ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္နွစ္ခန့္က အသံမ်ားလည္း ပါဝင္သည္။

      မွတ္စုေရးမေနေသာ အခိ်န္မ်ား၊ အိမ္သို့ စာေရးမေနေသာ အခိ်န္မ်ား၊ စာအုပ္တစ္ခုခုကို ဖတ္မေနေသာ အခိ်န္မ်ားတြင္ ခုတင္ေပၚမွာ ထိုင္ရင္း ျပတင္းေပါက္ကိုဖြင့္ျပီး ခန္းဆီးေလး လႈပ္ရမ္းေနသည္ကို အၾကာၾကီးၾကည့္ေနခဲ့ရသည္။ အေဖာ္ဟူ၍မည္မည္ရရေရတြက္စရာမရိွေသာ ကြ်န္မဘဝတြင္ ခန္းဆီးစျဖဴျဖဴေလးနွင့္ ေရနံရည္ဝေနေသာ နက္ေက်ာေက်ာျပတင္းေပါက္ေလးသည္သာ ကြ်န္မခ်စ္သူမ်ားျဖစ္ခဲ့သည္။


(၂)

      ခ်စ္သူဟူေသာ ေဝါဟာရတစ္ခုသည္ ကြ်န္မအေတြးထဲသို့ ခပ္ငယ္ငယ္အရြယ္ကတည္းက မၾကာခဏဝင္ေရာက္လာတတ္ေသာ္လည္း ပံုသ႑ာန္မထင္ရွားေသာ အရိပ္အေရာင္တစ္ခုခုကို အေဝးကၾကည့္ေနရသလိုပါပဲ။ အခ်စ္၏ပံုစံကို သရုပ္ေဖၚၾကည့္ဖို့ စိတ္ဝင္စားေသာ အရြယ္တုန္းကေတာ့ ဘယ္လိုမ်ားပါလိမ့္ဟု အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြးေတာ ယူခဲ့ဖူး၏။ သို့ေသာ္ ေပါေၾကာင္ေၾကာင္ စိတ္လႈပ္ရွားမႈတစ္မ်ိဳးျဖစ္ေနမွာပါပဲေလဟု အဆံုးသတ္လိုက္ရေသာ အၾကိမ္မ်ားစြာျဖစ္လာေသာအခါ စဥ္းစားၾကည့္ဖို့ စိတ္မဝင္စားေတာ့ေခ်။ သူတို့က ေျပာခဲ့တာကေတာ့ တစ္ခိ်န္ခိ်န္မွာ ခ်စ္သူရလာမွာပါပဲတဲ့။ ဤစကားကို လက္ခံဖို့သိပ္မလြယ္ကူေသာ္လည္း စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းေသာ စကားတစ္ခြန္းျဖစ္သည္ကိုေတာ့ မျငင္းနိုင္ပါ။

      ခ်စ္သူဆိုတာ...

      အင္း.. တစ္ေယာက္တည္းေသာ တြယ္ရာမဲ့အမ်ိဳးသမီးအတြက္ လက္တဲြဖို့ လူတစ္ေယာက္ေယာက္ကို ေခၚတာလား။ ရုပ္ရွင္လက္မွတ္တန္းစီဖို့ ခက္ခဲေသာလူတစ္ေယာက္အတြက္ တန္းစီေပးမည့္ လူတစ္ေယာက္လည္းျဖစ္နိုင္သည္။ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္တည္း လမ္းေလွ်ာက္သြားဖို့ မသင့္ေတာ္ေသာ ညခ်မ္းအခိ်န္မ်ားတြင္ ေဘးက ေစာင့္ေရွာက္သူအျဖစ္ လိုက္ပါေပးမည့္ လူတစ္ေယာက္ကို ခ်စ္သူဟုေခၚလိမ့္မည္။ ေသြးပ်က္ဖြယ္ရာ စာေမးပဲြမ်ားကို ရင္ဆိုင္ရတိုင္း ''ဒီလိုေျဖခဲ့တယ္ မဟုတ္လား၊ ေအာင္ပါတယ္ကြာ၊ ဒီေလာက္ေျဖနိုင္ရင္ ေအာင္တာပဲ'' ဟု နွစ္သိမ့္အားေပးမည့္သူတစ္ေယာက္ကို ခ်စ္သူဟု ေခၚလိမ့္မည္။ '' ေနစမ္းပါဦးကြ.. မင္းက ဟိုေခြးသားကိုျပံဳးျပစကားေျပာရေလာက္ေအာင္ ဒီေကာင္က...'' ဟု မနာလိုဝန္တိုစြာ ေအာ္ဟစ္ပစ္မည့္လူတစ္ေယာက္ကို ခ်စ္သူဟု ေခၚလိမ့္မည္။ အကူအညီေပးျခင္း၊ ဝန္တိုမႈေပးျခင္းကို ခ်စ္သူဟု သတ္မွတ္ရေတာ့မွာလား။ အင္းေလ..  မိန္းကေလး၏ ေအးစက္ေသာ ပါးျပင္ေလးမ်ားကို ေႏြးေထြးလာေအာင္၊ ညိႈးႏြမ္းေသာ နႈတ္ခမ္းေလးတို့ကို လန္းဆန္းေတာက္ပလာေအာင္ အဲဒီ ခ်စ္သူဆိုတာက တတ္စြမ္းလိမ့္မည္။ သို့ေပမယ့္ ဒီေလာက္လိုအပ္ခ်က္ေလးေတြကို ျဖည့္စြမ္းေပးတတ္ရံုမွ်ျဖင့္ သူစိမ္းတစ္ေယာကိ္ကု ခ်စ္သူဟု သတ္မွတ္ဖို့ေတာ့ အနည္းငယ္ျငင္းဆိုဖြယ္ရာရိွပါေသးသည္။

      ခ်စ္သူတစ္ေယာက္ရရိွဖို့မွာ ထိုလူကို ကြ်န္မခ်စ္ဖို့လည္း လိုမွာပဲမဟုတ္လား။ ခ်စ္ဖို့ဆိုတာကလည္း အရိုးဆံုးေျပာရလွ်င္ေတာ့ သူ့မ်က္နွာကိုၾကည့္မိရင္ ရယ္ခ်င္မေနဖို့၊ ေနာက္ျပီး နွာေခါင္းရံႈ့မေနခ်င္ဖို့၊ ေနာက္ျပီး ခါးသက္သက္ခံစားမေနရဖို့ပဲေပါ့။ သူက ကြ်န္မကို စိုက္ၾကည့္လွ်င္ ကြ်န္မ မေနတတ္မၾကည့္ရဲျဖစ္ျပီး မ်က္လႊာခ်ပစ္ခ်င္လာရမည္။ သူ့မ်က္လံုးမ်ားသည္ ကြ်န္မ ၾကာျမင့္စြာ ရင္ဆိုင္မၾကည့္ဝံ့ေလာက္ေအာင္ ညိႈ့နိုင္စြမ္းရမည္။ သူကမ်ား စကားေျပာလွ်င္ ကြ်န္မ နွလံုးခုန္ျမန္စြာ အဓိပၸာယ္မဲ့ေငးေမာ မိေလာက္ေအာင္ စိတ္လႈပ္ရွားလာရမည္။ အို.. အဲဒီလို ကြ်န္မ မိန္းမူးစဲြလမ္းရမယ့္ ဆဲြေဆာင္နိုင္သူတစ္ေယာက္ေယာက္ကို ဘယ္ကမ်ား ရွာလို့ေတြ့နိုင္မွာလဲကြယ္..။ သူတို့က ေျပာခဲ့တာကေတာ့ ကြ်န္မ တစ္ခိ်န္ခိ်န္မွာ ခ်စ္သူရလာမွာပဲတဲ့။

      တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ ကြ်န္မ ခ်စ္သူဟာ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးရိွမွာပါလိမ့္ဟု စိတ္ကူးယဥ္ေတြၾကည့္ဖူးပါသည္။ ''ရက္ ဘတ္တလာ'' လို အရာရာကို ထြင္းေဖါက္သိျမင္တတ္ျပီး သေရာ္သလိုလို ထပ္ေထ့ေထ့အျပံဳးနွင့္ အျမဲအနိုင္ရေနတတ္ေသာ ခပ္ရိုင္းရိုင္းလူတစ္ေယာက္မ်ားလား။ ''ကိြ'' လို မ်က္မွန္ဝိုင္းတတ္ထားျပီး လူမႈဆက္ဆံေရး အလြန္ညံ့ဖ်င္းေသာ္လည္း ဟန္ေဆာင္မႈကင္းမဲ့ေသာ ဥာဏ္ထက္ျမက္သည့္ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္လူတစ္ေယာက္မ်ားလား။ လူတကာကို ေလးစားစြာ ေခါင္းညြတ္နႈတ္ဆက္တတ္ေသာ ကဗ်ာဆရာဟု အမည္ခံထားသည့္ ယိုင္နဲ့နဲ့လူတစ္ေယာက္မ်ားလား။ (ဒါေပမယ့္ ေနပူဒဏ္ေၾကာင့္ ေပ်ာ့အိေကြးညြတ္ေနေသာ ဖေယာင္းတိုင္မ်ားကို ျမင္မိလွ်င္ပင္ အားမလိုအားမရ စိတ္အေနွာက္အယွက္ျဖစ္တတ္ေသာ ကြ်န္မအဖို့ သည္လို ေပ်ာ့ညံံ့ညံ့ လူမ်ိဳးကိုလည္း ဘယ္ေတာ့မွ ခ်စ္သူအျဖစ္ ခံယူလို့ရမွာ မဟုတ္ပါဘူးေလ)။ ေလေကာင္ဂ်င္ဝိုင္းနွင့္ ဖဲဝိုင္းတို့တြင္ အျမဲက်င္လည္ေနျပီး ဥာဏ္သိပ္ေကာင္းေသာ အလုပ္သင္ဆရာဝန္တစ္ေယာက္မ်ားလား.. ေတြးေတာရင္း စိတ္ကူးရင္းနွင့္ နွစ္ဆယ့္ေလးနွစ္ေျမာက္ေမြးေန့ကို လြန္ေျမာက္လာေသာအခါ ရယ္စရာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းသြားပါသည္။

      ကြ်န္မကို လာေရာက္ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့ေသာ ေယာက်ာ္းအခ်ိဳ႔ကို ခ်စ္သူျဖစ္ဖို့ အနည္းငယ္မွ်စိတ္ကူးမဝင္ခဲ့မိျခင္းေၾကာင့္ ကြ်န္မ ေနာင္တမရပါ။ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ (သိပ္ပ်င္းလွ်င္) ထိုလူမ်ားကို ျပန္လည္ေတြးေတာၾကည့္မိသည္။ နာမည္အကၡရာအစီအစဥ္အတိုင္း စဥ္းစားဖို့ ဝိုးတဝါးျဖစ္ေနလွ်င္ နွစ္ကာလအလိုက္စီစဥ္ျပီး ငယ္ငယ္တုန္းကအစ နည္းနည္းအသက္အရြယ္ရလာခိ်န္အထိ ျပန္ေတြးေတာ့ မ်က္နွာတစ္ခ်ိဳ႔ကို မွတ္မိလာသည္။ မ်က္မွန္တပ္ထားေသာ မ်က္နွာနွစ္ခုလား၊ သံုးခုလား မေသခ်ာပါ။ တစ္ေယာက္က မ်က္မွန္ကို တပ္ထားလိုက္၊ ခြ်တ္ထားလိုက္လုပ္တတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သာမန္မ်က္နွာ၊ သာမန္ထက္ အနည္းငယ္ ရုပ္ရည္ခ်ိဳ႔တဲ့ေသာမ်က္နွာ၊ျပံဳးေနေသာ မ်က္နွာ၊ျပံဳးျခင္းရယ္ျခင္းကင္းမဲ့ေသာမ်က္နွာ၊ အနည္းငယ္ထူအမ္းေသာ နႈတ္ခမ္းမ်ား၊ ပါးလွစ္ေသာ နႈတ္ခမ္းမ်ား (လွပေသာ နႈတ္ခမ္းတစ္ခုကို ယခုထိ နွစ္သက္ဆဲျဖစ္ေသာ္လည္း နႈတ္ခမ္းလွလွေလး ရိွေနရံုမွ်ျဖင့္ ခ်စ္သူျဖစ္မလာနိုင္ဘူးေလ။) စိတ္သေဘာခ်င္း တိုက္ဆိုင္မလားလို့ ဟူေသာစကားျဖင့္ လက္ထပ္ခြင့္ေတာင္းသူ၊ (ၾကည့္စမ္းပါဦးကြယ္၊ စိတ္သေဘာထားခ်င္း ဘယ့္နွယ္တူနိုင္မွာလဲ။ကြ်န္မက ဦးမညြတ္တတ္သူ၊ မိတ္ေဆြထက္ ရန္လိုသူက ေပါမ်ားသူ၊ သူတို့က ေလးစားသျဖင့္ ဦးညြတ္တတ္သူမ်ား၊ ရန္လိုသူထက္ မိတ္ေဆြက ေပါမ်ားသူမ်ား) သနားခ်စ္နဲ့ ခ်စ္တာဟု ဆိုလာသူက တစ္ေယာက္နွစ္ေယာက္။ နင္တစ္ေယာက္တည္း ရုန္းကန္ရပ္တည္ အသက္ရွင္ရတာ မပင္ပန္းဘူးလား၊ မျငီးေငြ့ဘူးလား၊ ေဘးက အတူရင္ဆိုင္ဖို့တဲ့။ သြားစမ္းပါ။ အခ်စ္မွာ အကူအညီဆိုတာ မရိွပါဘူး။ တစ္ေယာက္က အထင္ၾကီးတာက စခဲ့တာပါတဲ့။ ဘုရားေရ.. မိန္းမတစ္ေယာက္ကို အထင္ၾကီးကိုးကြယ္တတ္တဲ့လူတစ္ေယာက္ကို အဲဒီမိန္းမက ဘာေတြမ်ား ေကာင္းခီ်းေပးလိုက္ရမလဲ။

      တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို ခ်စ္သူလုပ္ဖို့ဆိုရာမွာ အဲဒီလူကို ကြ်န္မကသာလွ်င္ အထင္ၾကီးေလးစားဖို့ လိုအပ္မည္မဟုတ္လား။ ငယ္စဥ္တုန္းကေတာ့ ''လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းရဲ့ေရာဂါေဝဒနာကို ကုသဖို့ထက္ နိုင္ငံတစ္နီုင္ငံရဲ့ ေရာဂါေဝဒနာကို ကုသဖို့က အေရးၾကီးပါတယ္။'' ဟူေသာ ဆရာဝန္ ေတာ္လွန္ေရးသမားလိုလူမ်ိဳးကို အထင္ၾကီးခဲ့ဖူးသည္။ ယခုလို အသက္အရြယ္ရလာသည့္အခါမွေတာ့ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို အထင္ၾကီးေလးစားဖို့ သိပ္ခက္ခဲသြားခဲ့ျပီ။

      ေသတမ္းစာေရးျပီး မွာၾကားထားရစ္ခဲ့ဖို့ တစ္ေယာက္ေယာက္မွ် မက်န္ခဲ့ရင္ေတာ့ ေသရမွာ အနည္းငယ္ပ်င္းေျခာက္ေျခာက္နိုင္မွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ သိပ္လိုအပ္လွတာ မဟုတ္ပါဘူးေလ။


(၃)

      ကြ်န္မအနားမွာ စကားသင္ကာစ ခ်စ္စဖြယ္ ၾကက္တူေရြးေလးတစ္ေကာင္ေတာ့လိုအပ္မည္။ ၾကက္တူေရြးကေလးကို ကြ်န္မ၏ နာမည္ေခၚတတ္ေအာင္ သင္ေပးထားရမည္။ သူ့ကို အမ်ားကေခၚသလို ေရႊခဲ ဟုမေခၚပဲ ''ေအလိန္း'' ဟုေခၚရမည္။ (ကြ်န္မသိပ္သေဘာက်ေသာ ျပင္သစ္ရုပ္ရွင္မင္းသားနာမည္ကို ေအလိန္းဒီလြန္ဟု ကြ်န္မအသံထြက္ပါသည္။) ေအလိန္းက ေပါင္မုန့္မွၾကိဳက္တတ္ပါ့မလား။ ကြ်န္မ ခုတေလာထမင္းမစားပဲ ေပါင္မုန့္နွင့္ေကာ္ဖီပဲေသာက္ေနသည္။ သိပ္စပ္စုတတ္ေသာ ေဘာ္ဒါေဆာင္ေန အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္က အံ့ၾသတၾကီး ''ထမင္းမစားပဲ ေနနိုင္တယ္ေနာ္'' ဟု ေရရြတ္တုန္းက '' ပိန္ေအာင္လို့၊ ကိုယ္အေလးခိ်န္ေလ်ာ့ေအာင္လို့'' ဟု ေျဖလိုက္ခ်င္ေသာ္လည္း အလြန္အမင္းပိန္လ်ေသာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္အားနာသျဖင့္ ထမင္းမစားခ်င္လို့ဟု ေျဖလိုက္ဖူးသည္။ အင္းေလ.. ထမင္းစရိတ္ထက္ ေကာ္ဖီနွင့္ ေပါင္မုန့္စရိတ္က ပိုမိုသက္သာသည္ဟု ေျဖလို့မေကာင္းဘူးမဟုတ္လား။ ေနစမ္းပါဦးေလ။ ေအလိန္းကို ဘာစကားေတြ သင္ေပးရမလဲ။ ''ဘယ္သူလဲ'' ဟူေသာစကားနွင့္ ''သူခိုး'' ဟူေသာစကားနွစ္ခုဆိုလွ်င္ လံုေလာက္ျပီလား။ ရယ္ေမာတတ္ေအာင္ သင္ေပးလို့ရလွ်င္လည္း ေအလိန္းရယ္ေမာသံကို နားေထာင္ခ်င္ေသးသည္။ လူေတြ ရယ္ေမာသံလို ခပ္ေအာက္ေအာက္အသံမ်ိဳး ေအလိန္းမွာ မရိွနိုင္။ ေအလိန္းကိုပါထည့္တြက္လွ်င္ ကြ်န္မအခန္းက်ဥ္းကေလး ေတာ္ေတာ္ျပည့္စံုသြားလိမ့္မည္။

      ခုတင္ေသးေသးေလးတစ္ခုသည္ ျပတင္းနွင့္ကပ္လ်က္ အခန္းတစ္ဖက္အစြန္းတြင္ ရိွေနမည္။ တစ္နွစ္ေနမွ တစ္ခါနွစ္ခါကိုင္ျဖစ္ေသာ စိပ္ပုတီးကေလးက ခုတင္ေခါင္းရင္းတြင္ ခိ်တ္လ်က္သားရိွေနမည္။ အခန္းသည္ဘက္စြန္းမွာ စားပဲြခင္းမပါေသာ စားပဲြတစ္လံုး၊ သစ္သားကုလားထိုင္တစ္လံုး၊ စားပဲြေပၚမွာေတာ့ ျပင္ပစာအုပ္ တစ္အုပ္တေလနွင့္ မွတ္စုစာအုပ္ကလဲြျပီး ဘာမွ်မရိွ။ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ စာအုပ္ထူမ်ားကို ခုတင္ေျခရင္းက ထင္းရွူးေသတၱာထဲမွာပဲ ထားေလ့ရိွသည္။  ထင္းရွူးေသတၱာေပၚမွာ ေရေႏြးဓါတ္ဘူး။ ေကာ္ဖီေဖ်ာ္သည့္ မတ္ခြက္၊ နို့ဆီဗူး၊ ေကာ္ဖီမုန့္ဘူး။ အခ်ိဳေသာက္ပန္းကန္တစ္စံုနွင့္ ေပါင္မုန့္မုန့္ၾကြတ္ထည့္သည့္ နို့မုန့္ဘူးခံြနွစ္ခု၊ ေရေႏြးေဂါက္တစ္ခု၊ ေသတၱာေဘးမွာ ေသာက္ေရအိုးငယ္ေလးတစ္လံုးရိွသည္။ ေသတၱာနွင့္ကပ္လ်က္ ေျခရင္းနံရံမွာ ပင့္ကူပိုးမွ်င္ရစ္တြယ္ေနျပီး ရဲြ့ေစာင္းေနေသာ ပန္းခီ်ကားတစ္ခ်ပ္ ရိွသည္။ သူ့ေအာက္မွာ အေရာင္ျပယ္လြင့္၍ ဖြာေနေသာ ၁၉၇၅ ခုနွစ္ထုတ္ ျပကၡဒိန္အေဟာင္းတစ္ခုရိွသည္။ ကြ်န္မအရင္  သည္အခန္းမွာ ေနသြားသူသည္ ပန္းခီ်နွစ္သက္သူ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ နံရံမွာ ေျမျဖဴနွင့္ စာေရးဖို့ ဝါသနာပါသူျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ ရဲြ့ေစာင္းေနေသာ ပန္းခီ်ကားကို ျပန္လည္တည့္မတ္ဖို့ အၾကိမ္ၾကိမ္စိတ္ကူးဖူးေသာ္လည္း အရပ္အင္မတန္နိမ့္ေသာ ကြ်န္မအဖို့ ကုလားထိုင္ကို ေရႊ့ေနရမွာ ေသခ်ာေသာေၾကာင့္ သည္အတိုင္းပဲ ထားခဲ့မိသည္။ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ ရဲြ့ေစာင္းေနေသာအရာတစ္ခုကို ၾကည့္ရတာကိုက ေပ်ာ္ရႊင္ဖို့ေကာင္း၏။  နံရံတြင္ ''ဘဝဆိုတာ ရုန္းကန္မႈပဲ'' ဟု အဓိပၸာယ္ရိွသည့္ စာေၾကာင္းတစ္ခုရိွသည္။ သူသည္ ကြ်န္မနည္းပါး အဆင္မေျပသူ၊ ရုန္းကန္ရသူ ျဖစ္နိုင္ပါသည္။  ''ေတာင္ထိပ္ကိုမေရာက္ခင္ ေတာင္ေအာက္ကို မၾကည့္နဲ့'' ဟူေသာ ျမန္မာစာေၾကာင္းတစ္ခုလည္းရိွသည္။  သူသည္ ေတာင္ေပၚမေရာက္ခင္ လမ္းတစ္ဝက္မွာ လိမ့္က်ဖူးသူ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ နာမည္နွစ္ခုကိုလည္း နံရံမွာေရးထားသည္။ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ နာမည္မ်ား မဟုတ္ပါ။ ရုပ္ရွင္မင္းသားနာမည္မ်ားလည္း ျဖစ္နိုင္မည္မထင္ပါ။ သူ့ခ်စ္သူေတြျဖစ္ခ်င္ျဖစ္နို္င္၏။

      ေအလိန္းေရာက္လာလွ်င္ သူ့ေလွာင္ခ်ိဳင့္ကို ဘယ္မွာ ခိ်တ္ရပါ့။ စာၾကည့္စားပဲြအထက္မွာ ခိ်တ္ထားလွ်င္ ကြ်န္မ မွတ္စုေရးေနခိ်န္၌ သူက ငံု့ၾကည့္ျပီးရယ္ေမာေနမလား။

      ပ်င္းရိဖြယ္ရာမိုးေပါက္မ်ား၏ အသံေအာက္တြင္ က်ဥ္းေျမာင္းေသာအခန္းကေလးထဲ၌  ဖန္မီးလံုး၏ ဝါေဖ်ာ့ေဖ်ာ့အလင္းေရာင္၊ ငိုက္ျမည္းေနေသာ ၾကက္တူေရြးတစ္ေကာင္၊ တဖ်တ္ဖ်တ္လႈပ္ခတ္လ်က္ရိွေသာ ဇာခန္းဆီးတစ္ခုနွင့္ ခုတင္ေပၚမွာ မလႈပ္မယွက္ထိုင္ေငးေနေသာ ေသးေသးညွက္ညွက္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္..။

      ေသာ့ေပါက္မွ ေခ်ာင္းၾကည့္ေနသူတစ္ဦးသည္ သည္ျမင္ကြင္းမ်ိဳးကို တစ္မိနစ္ထက္ပို၍ၾကာေအာင္ ၾကည့္ခ်င္ပါ့မလား။


(၄)

      ကြ်န္မအေၾကာင္းကို သူတစ္ပါးအားျပန္လည္ေျပာျပလိုသူတစ္ေယာက္သည္ ''အရပ္အလြန္နိမ့္ေသာ'' ''စကား အလြန္ရွားပါးေသာ'' ''အားမနာတတ္ေသာ'' ဟူသည့္ နာမ ဝိေသသနမ်ားကို အသံုးျပဳလိမ့္မည္ထင္သည္။ ထိုစကားမ်ားထက္ ျပည့္စံုဖို့လိုအပ္ေသး၏။

      ဂစ္တာတြင္ ေအာက္ဆံုးကေသးမွ်င္ေသာ၊ တင္းမာေသာ၊ စူးရွေသာ ''တစ္''ၾကိဳးသည္ ကြ်န္မ ျဖစ္၏။ ဖဲၾကိဳးတပ္ဆံပင္နွင့္ ဘယ္ေတာ့မွ ဦးမညြတ္ေသာ ေကာ္ပတ္ရုပ္ကေလးသည္ ကြ်န္မ ျဖစ္၏။

      ဖံုးကြယ္ထားေသာ အရာတစ္ခုကို အလြန္အမင္းဖြင့္ၾကည့္လိုေသာ လူအမ်ိဳးအစားထဲတြင္ ကြ်န္မ မပါဝင္ပါ။ ခိုမ်ားကို အစာေကြ်းဖို့နွစ္သက္သည္။ သို့ေသာ္ ခိုညည္းသံကို အလြန္မုန္း၏။ တစ္ခိ်န္တုန္းက နွင့္းဆီပန္းမ်ားကို ခ်စ္တတ္ခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခိ်န္တြင္ ေပါမ်ားလြန္းေသာ နွင္းဆၤီပန္းတို့ကို မုန္းေနျပီျဖစ္၏။ ကြ်န္မသည္ ရွားပါးေသာအရာကိုသာ ခ်စ္တတ္သူျဖစ္ပါသည္။ လႊဲြခိ်န္ညီညီလႈပ္ရမ္းေနေသာ နာရီခိ်န္သီးတစ္ခုကို ေငးေမာရင္း လက္ဖက္ရည္ေသာက္ခ်င္သူျဖစ္၏။ ဘတ္စ္ကားစီးဖို့ထက္ ေျခက်င္လမ္းေလွ်ာက္ဖို့ စိတ္ဝင္စားသူျဖစ္၏။ သို့ေသာ္ လမ္းေလွ်ာက္ဖို့ထက္ အခန္းက်ဥ္းက်ဥ္းေလးထဲမွာ ထိုင္ေနဖို့ ပို၍ ဆနၵရိွသည္။ (အမွန္စင္စစ္ လမ္းေလွ်ာက္သည့္အခါ ကြ်န္မေနာက္က အရိပ္တစ္ခု ျဖစ္ေပၚမေနေအာင္ မည္သို့ကာကြယ္ရမည္နည္းဟု စဥ္းစားရင္း အခန္းထဲမွာ ထိုင္ေနသည့္ အက်င့္ကိုရခဲ့သည္။) ကြ်န္မ အရိပ္မ်ားကို မုန္းတတ္၏။ ကြ်န္မ မုန္းေသာ အရိပ္မ်ားသည္ ကြ်န္မေနာက္မွ ရွည္လ်ားလ်ားပံုစံ၊ ပုဝိုင္းဝိုင္းပံုစံ၊ ေစြေစာင္းေစာင္းပံုစံျဖင့္ လိုက္ပါလာတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

      ကြ်န္မသည္ ဒူးယားစီးကရက္၏ မီးစဲြေလာင္ေနေသာရနံ့ကို သေဘာက်သည္။ မဆံုးျဖတ္ရဲေသာေၾကာင့္ ဆံုးရံႈးရျခင္းထက္ အဆံုးအျဖတ္မွား၍ ဆံုးရံႈးရျခင္းကို လိုလားသည္ဆိုေသာ ဇာတ္လိုက္မ်ားကို သေဘာက်သည္။ တစ္ခုခုကို လိမ္ညာဖို့ စိတ္မဝင္စားေသာ္လည္း လိွု့်ဝွက္ဖို့ စိတ္ဝင္စားတတ္သည္။ ရင္းနီွးမႈဒဏ္ကို မခံနိုင္ေသာ ေယာက်ာ္းသားမ်ားအတြက္ ဝမ္းနည္းစကားဆိုဖို့ ဝန္ေလးတတ္သူျဖစ္သည္။ ရံဖန္ရံခါတြင္ လ်စ္လ်ဴရႈတတ္သူ၊ သည္းခံစိတ္ရွည္နိုင္စြမ္းသူ၊ သို့ေသာ္ ရံဖန္ရံခါတြင္  လက္စားေခ်တတ္သူျဖစ္သည္။ ကြ်န္မကို နားလည္သည္ဟု ေျပာသူသည္ အၾကီးအက်ယ္လိမ္ညာေနျခင္းသာ ျဖစ္လိမ့္မည္။ ကြ်န္မသည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္အတြက္ ျပဌာန္းစာအုပ္ မဟုတ္။ ကြ်န္မကို ဖတ္ရႈရန္ ဘယ္သူ့မွာမွ အဘိဓါန္မရိွ။

      ကြ်န္မ၏ အၾကီးမားဆံုးေသာ ခြ်တ္ယြင္းခ်က္တစ္ခုမွာ ေပ်ာ္ရႊင္နွစ္သိမ့္ဖြယ္ရာ ကာလမ်ားထက္ နာၾကည္းဖြယ္ရာ ကာလမ်ားကို ပိုမိုမွတ္မိတတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ရုပ္ရွင္ထဲက ေလဆာေရာင္ျခည္ေသနတ္ကို မၾကာခဏ သတိရေနတတ္သည္။ လက္ဖက္ရည္စားပဲြတစ္ခုတြင္လူတစ္ေယာက္မ်က္နွာကို ဂငယ္ပံုစံ ကဲြသြားေအာင္ လက္ဖက္ရည္ပန္းကန္ျပားျဖင့္ ေပါက္ရိုက္ပစ္ခဲ့ေသာ ပန္းခီ်ဆရာတစ္ဦးကို ကြ်န္မ ခီ်းက်ဴးပါ၏။ လူဆိုသည္မွာ ကိုယ့္လြတ္လပ္ခြင့္ကို ထိပါး၍ ေစာ္ကားလာလွ်င္ေတာ့ လက္တုန့္ျပန္ဖို့ လိုအပ္သည္မဟုတ္လား။ ခက္ေနသည္မွာ ကြ်န္မက ေသြးျမင္လွ်င္ မူးတတ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။


(၅)

      မိုးသက္ေလနွင့္အတူ လြင့္ေနေသာ ျပတင္းခန္းဆီးေဘာင္မွ ျဖတ္လ်က္ မာလကာရြက္ေျခာက္တစ္ခု ဝဲလြင့္က်လာခိ်န္၌ မာလကာရြက္ေျခာက္လို ခပ္လိမ္လိမ္မ်က္နွာတစ္ခုကို ျပန္လည္ျမင္ေယာင္သြား၏။  အဲဒီ မာလကာရြက္နွင့္တူေသာမ်က္နွာသည္ ကြ်န္မအေပၚမွာ မလိုမုန္းထားစိတ္ျဖင့္ အတင္းေျပာခဲ့သူ၏ မ်က္နွာျဖစ္သည္။ သူမ်က္မွန္တပ္ထားသည္။ မ်က္မွန္တပ္ထားျပီး ဘာမွ မျမင္တတ္သူတစ္ေယာက္နွင့္ စကားျပိဳင္ဆိုင္ေျပာဖို့ ကြ်န္မစိတ္မဝင္စားပါ။ လူတစ္ေယာက္ကို ေနာက္မွေန၍ အလစ္ေခ်ာင္းရိုက္တတ္ေသာ သတၱဝါအမ်ိဳးအစားကို လူဟုေခၚရမွာ နည္းနည္းစဥ္းစားဖို့ေကာင္း၏။ အရည္အခ်င္းတစ္ခုကို လက္ခံဖို့ ယွဥ္ျပိဳင္ကစားပဲြတစ္ခု လိုအပ္မည္ထင္လွ်င္ ယွဥ္ျပိဳင္ဖို့ သေဘာတူ့ပါသည္။ အားကစားစိတ္ဓါတ္ဆိုတာ ရံႈးနိမ့္သူမ်ား၏ လက္သံုးစကားပါတဲ့ေလ။ ရံႈးသူကို လက္ျဖတ္ေၾကး၊ သို့မဟုတ္ တစ္သက္လံုး ကြ်န္ခံေၾကး။ သို့မဟုတ္ သတ္ေသေၾကး၊ ဘယ့္နွယ္လဲ။ လြင့္စင္လာေသာ မာလကာရြက္ေျခာက္ကို လက္ထဲမွာ ဆုပ္ေျခပစ္လိုက္ေသာအခါ ေၾကမြသြားေလသည္။

      ထိုအခိုက္ ျပတင္းခန္းဆီးၾကားမွ မိုးေရစက္ကို ေတြ့ရသည္။ မိုးရြာျပန္ျပီလား။

      မိုးရြာေနစဥ္ အျပင္ထြက္လမ္းေလွ်ာက္ရျခင္းသည္ အင္မတန္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းသည္။ မိုးစက္မိုးေပါက္မ်ား ကြ်န္မထံေျပးဝင္လာပံုကို သေဘာက်၏။  လိႈင္းမ်ားေျပးလာသလို မိုးဖဲြကေလးမ်ားေျပးလာလွ်င္ အသံတစ္ခု တဲြပါလာတတ္သည္။  ေနေကာင္းရဲ့လား...တဲ့။ ကြ်န္မ သိပ္နွစ္သက္ေသာ နႈတ္ခမ္းပါးတစ္စံုမွ နႈတ္ဆက္ေလ့ရိွေသာ အနည္းငယ္ေအာ၍ တိမ္ခ်င္ေသာအသံတစ္ခုျဖစ္သည္။ အဲဒီလူတစ္ေယာက္သည္ ကြ်န္မထံ စာေရးလွ်င္လည္း ေနေကာင္းရဲ့လားဟု အရင္ေရးတတ္သည္။ သူ့အသံၾကားလွ်င္ လမ္းေလွ်ာက္ရတာ ပို၍ ေပ်ာ္စရာေကာင္းလာသည္။ အရိပ္ျဖစ္ေပၚျခင္းမွ ကင္းလြတ္ေသာေၾကာင့္လည္း မိုးေရထဲမွာ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းကို ကြ်န္မ နွစ္သက္ပါသည္။

      သို့ေသာ္ ခုေနလမ္းေလွ်ာက္လွ်င္ ကြ်န္မ မေတြ့ခ်င္သူမ်ားကို လမ္းမွာျဖစ္ျဖစ္ေတြ့သြားနိုင္သည္။ ညေနေျခာက္နာရီေက်ာ္လွ်င္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္တတ္သူမ်ား ျဖစ္၏။ မျမင္တာၾကာျပီေနာ္ဟု နႈတ္ဆက္မည့္သူမ်ားျဖစ္၏။ ဘယ့္နွယ္လဲ ေျဖနိုင္တယ္မဟုတ္လားဟု နႈတ္ဆက္မည့္သူမ်ားျဖစ္၏။ ကြ်န္မဆံပင္ထက္မွ ျပဳတ္က်သြားေသာ စပယ္ကံုးေလးကို နမ္းပါရေစဟု ခြင့္ေတာင္းခဲ့ဖူးသည့္ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္လူတစ္ေယာက္နွင့္ ေတြ့နိုင္ေသးသည္။ အဲဒီလူကိုျပံဳးျပဖို့ သိပ္ခက္ခဲတာပါပဲ။ သူ့ကိုျမင္လွ်င္ ကြ်န္မမ်က္နွာကိုက အလိုလို ရံႈ့တြသြားမည္ထင္သည္။ ကံဆိုးလွ်င္ ''မိမိအထက္အရာရိွနွင့္ပတ္သက္သမွ် ေအာက္ေျခသိမ္းေဆာင္ၾကဥ္းေပးျခင္းကို ဂါရဝတရားျဖစ္သည္'' ဟု ေရာေထြးေျပာခဲ့ဖူးသူတစ္ေယာက္နွင့္ပင္ ဆံုနိုင္သည္။ ကြ်န္မေတြ့ဖူးေသာ ပါးစပ္မ်ားထဲမွာေတာ့ သူ့ပါးစပ္သည္ အနံဆံုးျဖစ္၏။ သူ့ကိုေတြ့လွ်င္ေတာ့ ကြ်န္မ ခပ္ေဝးေဝးမွ ခြာ၍ သြားပါသည္။ (အညစ္အေၾကးမ်ားသည္ အသားခ်င္းထိလွ်င္၊ အက်ၤီစခ်င္းထိလွ်င္ အျခားတစ္ေယာက္ထံ လ်င္ျမန္စြာ ကူးစက္တတ္ေၾကာင္း ကြ်န္မသိ၏။ တစ္စံုတစ္ေယာက္နွင့္ ထိမိတိုင္းထိမိတိုင္း ထိမိသည့္အေရျပားကို ဆပ္ျပာျဖင့္ ေလးငါးခါထပ္ေဆးေၾကာပစ္တတ္ေသာ စိတ္ေရာဂါသည္ မေလးတစ္ဦးကို ကြ်န္မ အမ်ားနည္းတူ မရယ္ေမာခဲ့တာေသခ်ာပါသည္။) ဒါ့ထက္ ကံဆိုးလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္က ဆင္းရဲသားေတြ၊ ေတာင္သူေတြအေၾကာင္းေရးတဲ့ ဘဝသရုပ္ေဖာ္ ၀တၳဳမ်ိဳးမွ သေဘာက်တာဟု ေယာင္တိေယာင္ကန္း ေျပာတတ္သူတစ္ေယာက္နွင့္ပင္ ေတြ့နိုင္သည္။ ဆင္းရဲတာ တစ္ခုတည္းဟာ ဘဝမဟုတ္ပါဘူးဟု ကြ်န္မက ေဆြးေႏြးလွ်င္လည္း နားလည္မည့္လူအမ်ိဳးအစားမ်ိဳးမဟုတ္ပါ။

      အင္းေလ.. ဘယ္မွ မထြက္ေတာ့ပါဘူး။ စာဖတ္ဖို့အေၾကြးေတြ က်န္ေသးသည္။

      ခုတင္ေပၚမွ ၾကမ္းျပင္ေပၚေျခခ်လိုက္စဥ္မွာပင္ ေလွကားမွ တက္လာေသာ ခပ္ဖြဖြေျခသံတစ္ခု ၾကားလိုက္သည္။ ခြာျမင့္ဖိနပ္သံမဟုတ္၊ ယိုးဒယား ဖိနပ္သံမဟုတ္၊ ရာဘာခံ သားေရဖိနပ္သံမ်ိဳးျဖစ္နိုင္သည္။ ေယာက္်ားဖိနပ္သံျဖစ္လိမ့္မည္။ ဘယ္လိုပါလိမ့္။ မီးျပင္သမားလာရေအာင္ကလည္း မီးျပတ္မေနပါ။ မီတာဖတ္ဖို့ လူတစ္ေယာက္ေယာက္မ်ားလား။ႏြားနို့ပို့သည့္ လူငယ္ေလး၏ ဖိနပ္သံလည္း မဟုတ္ပါ။ ညေနေျခာက္နာရီ စာပို့သမားလည္း မလာပါဘူးေလ။ ေျခသံသည္ ပ်ဥ္ခင္းၾကမ္းေပၚနင္းလာရင္း ဟိုဘက္က အခန္းမ်ားရိွရာသို့ မသြားဘဲ ကြ်န္မအခန္းဘက္သို့ ေကြ့လာသည့္အခါ ကြ်န္မ ရုတ္တရက္ မတ္တပ္ရပ္လိုက္မိေတာ့၏။ ေျခသံသည္ ရံြ့ရည္ထဲမွ ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရေသာ ဖိနပ္၏အသံမ်ိဳးျဖစ္၏။ စိုစြတ္သည့္ ဖိနပ္သံျဖစ္သည္။ တံခါးဖြင့္ေပးလိုက္လွ်င္  ဘယ္လိုမ်က္လံုးမ်ိဳးကို ေတြ့ရမလဲ။

      ေျခသံသည္ အခန္းေရွ့မွာ ရပ္သြား၏။ သို့ေသာ္ တံခါးေခါက္သံ ထြက္မလာပါ။ အျပင္ဘက္ကလည္း ျငိမ္သက္ေနျပီး ကြ်န္မအခန္းထဲမွာလည္း ျငိမ္သက္ေနသည္။ သူ ေသာ့ေပါက္မွ ေခ်ာင္းၾကည့္ေနသလား။ ခဏၾကာေတာ့ ေျခသံကို ၾကားရျပန္သည္။ ျပန္လွည့္ထြက္သြားေသာ ေျခသံျဖစ္ေလသည္။ ကြ်န္မသည္ ေနရာမွာ မလႈပ္မယွက္ ရပ္ေနဆဲျဖစ္သည္။ တံခါးဖြင့္ေပးလိုက္ဖို့ ေကာင္းသည္လားဟု စဥ္းစားမိေသာ္လည္း သူ့ေျခသံေလွကားဆီမေရာက္မီပင္ ကြ်န္မ ခုတင္ေပၚျပန္ထိုင္လိုက္ပါသည္။



(၆)

      ကြ်န္မ ငယ္ငယ္တုန္းက မိုးေရထဲတြင္ စကၠဴေလွကေလးတစ္ခုလုပ္ျပီး ေရထဲခ်လႊတ္လိုက္စဥ္ ေရေျမာင္းထဲမွာ ေမ်ာပါေနေသာ အသီးေျခာက္ကေလးတစ္ခုကို္ ျမင္၍ အၾကာၾကီး ရပ္ၾကည့္ေန လိုက္ဖူးသည္။ လွမ္းဆယ္ယူၾကည့္ဖို့ စိတ္မဝင္စားခဲ့ပါ။

      အခုလည္း ကြ်န္မ ေရထဲမွာ တလိမ့္လိမ့္ေမ်ာပါေနျခင္းမဟုတ္ဟု ဘယ္သူ ျငင္းနိုင္မလဲေလ။

ဂ်ဴး


0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...