Wednesday, February 29, 2012

Meditation is beyond the Mind.

by Zay Ya on Wednesday, February 29, 2012 at 8:46pm ·


Meditation ဆိုတဲ့ စကား ကို ျမန္မာမႈ ျပဳတဲ့အခါ ဘာဝနာ လို႔ သံုးစြဲခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ စင္စစ္ ဘာဝနာ ဆိုတဲ့ စကားက Meditation ဆိုတဲ့ စကားရပ္ထက္ ပိုက်ယ္ျပန္႔တယ္။ အေနာက္တိုင္း ရဲ႕ အသံုးအႏႈန္းမွာ Meditation ကို နားလည္တာက ~

၁. Concentration  စိတ္စူးစိုက္မႈ
၂. Contemplation အႏုလံု ပဋိလံု ဆင္ျခင္မႈ
စသျဖင့္ ေတြနဲ႔ ေရာယွက္ နားလည္ယူပါတယ္။


ဒါ့ေၾကာင့္ အေရွ႕တိုင္းရဲ႕ စကားရပ္ ျဖစ္တဲ့ ဘာဝနာ ၊ ဝိပႆနာ ဆိုတဲ့ စကားေတြအတြက္ တိုက္ရိုက္ ဖလွယ္ယူမယ့္ စကားရပ္ အဂၤလိပ္စကားမွာ ရွားပါးတယ္။ အေနာက္တိုင္းရဲ႕ သိမႈ နယ္ပယ္မွာ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာမႈ ပါတယ္။ နည္းပညာ သေဘာပါတယ္။ ဝတၳဳရပ္ တစ္ခုက ေရွ႕ေဆာင္ပါတယ္။ သိမႈ နယ္ပယ္ဟာ သိမႈ သက္သက္ ဘယ္တုန္းကမွ မရွိခဲ့ဘူးလို႔ ဆိုလိုတယ္။

စင္စစ္ ဘာဝနာဟာ Concentration လည္း မဟုတ္သလို၊ Contemplation လည္း မဟုတ္ဘူး။ ျဖစ္တည္လာသမ်ွ ခဏတိုင္းအေပၚ အျပည့္အဝ သိမွတ္ေနရံု မ်ွေလး ျဖစ္ပါတယ္။ သူ ႕အတြက္ ဝတၳဳက အေရးမပါဘူး။ ဘာဝတၳဳလဲ ၊ ဘယ္အရာလဲ ဆိုတာ မေမး ပါဘူး။ ျဖစ္လာသမ်ွ သိမွတ္မႈ ရွိပါသလား ။ အဲ့ဒီ သိမွတ္ရံုမ်ွေလး ဟာ ဘာဝနာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘာဝနာ ဟာ ဝတၳဳတစ္ခုေပၚ ဦးတည္ မေနဘူး။ စူးစိုက္မေနဘူး။

စူးစိုက္မႈ။ ဒီစကား ဟာ စိတ္နဲ႔ ရုပ္တို႔ ရဲ႕ အျခားျဖစ္တည္ သမ်ွ အေပၚ ထားရစ္ခဲ့ျပီး တစ္ေနရာ တစ္ခုတည္း ကို ဦးတည္ ရည္ရြယ္မႈ ပါရွိေန ပါတယ္။ စိတ္ ကို အျခား ပ်ံ႕လြင့္ မေနဘဲ၊ ( ဝါ ) အျခားအရာေတြ ကိုလည္း သိျမင္မထားဘဲ ~ သတ္မွတ္ရာ အာရံုတစ္ခု တည္း အေပၚမွာ စူးစိုက္ တည္ရွိေနတယ္။ စိတ္ စူးစိုက္မႈ ဟာ သိပၸံနယ္မွာ၊ လုပ္ငန္းခြင္ေတြ မွာ ၊ လူ႕ေလာကီ အေရးအရာေတြမွာလည္း အထင္ကရ ေနရာ ယူထား ပါတယ္။ ပညာေရး စနစ္ေတြနဲ႔ အေရးအရာေပါင္း မ်ားစြာက လူေတြအတြက္ စူးစိုက္မႈကို လိုလားေနတယ္။  ဒီအေရးအရာေတြ ကို ေျဖရွင္း ရာမွာ လူေတြ အတြက္ စိတ္စူးစိုက္မႈ က လိုအပ္ေန ပါတယ္။ ေက်ာင္းတစ္ခု မွာ ေက်ာင္းသားေတြ ဟာ ဆရာ သင္ၾကားေန သမ်ွ အာရံု စူးစိုက္ နားေထာင္ေနရတယ္။ ပညာရွင္ တစ္ေယာက္ဟာ သူ ေလ့လာေနရာ ဘာသာရပ္ အေပၚ အာရံု စူးစိုက္ မႈ ရွိတယ္။ အလုပ္တစ္ခု ေအာင္ျမင္ဖို႔ လုပ္ကိုင္ရာမွာ စူးစိုက္မႈ ရွိမွ ထိုးေဖာက္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္တယ္။

အႏုလံု ပဋိလံု ဆင္ျခင္မႈ။ ဒီစကားဟာလည္း စူးစိုက္မႈနဲ႔ ထူးမျခားနား ျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းေတြမွာ ဒီအရာကို စင္စစ္ လိုအပ္ေနတယ္။ ဘယ္အေရးအရာကို ရွင္းမလဲ ~ ဆင္ျခင္မႈက ေရွ႕ေဆာင္သြား ေနရတယ္။ အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ စဥ္းစားရတယ္။ ပညာရွင္ ျဖစ္ေစ၊ ေက်ာင္းသား ျဖစ္ေစ၊ လုပ္ငန္းရွင္ ျဖစ္ေစ အရာတစ္ခုကို ဦးတည္ထားျပီး ေဝဖန္ပိုင္းျခားမႈ ျပဳရပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ ထပ္ၾကည့္ၾကည့္ရင္ စူးစိုက္မႈေရာ ဆင္ျခင္မႈ ေရာ ႏွစ္ခုစလံုးဟာ ဝတၳဳသေဘာ ပါတယ္။ မိမိ စိတ္အတြင္းပိုင္း မွာသာ လွည့္ပတ္ေနတယ္။ အားသန္ရာ ဝတၳဳနဲ႔ ႏြယ္ယွက္ရင္း စိတ္အတြင္း ခ်ယ္လွယ္ ေနတာေတြသာ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ဘာဝနာက အဲ့ႏွစ္ခုစလံုး မဟုတ္ဘူး။ အဲ့ႏွစ္ခုစလံုးကို ဖယ္ခ်တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ဘာဝနာကို ျပဳက်င့္ဖို႔ ရာ ေလာကီ ေရးရာမွာ ခက္ခဲေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

စင္စစ္ ဘာဝနာမွာ ဝတၳဳ သေဘာ မရွိဘူး။ မိမိ သႏၱာန္ ျဖစ္တည္ လာသမ်ွ ေဝဖန္ ပိုင္းျခား ထားတာ လည္း မဟုတ္ဘူး။ အခုခဏ အေပၚ သိမွတ္ ထားရံု မ်ွေလး ျဖစ္ပါတယ္။ အခုခဏ အေပၚ အားလံုး လက္ခံသလို၊ အခုခဏ ကုန္ဆံုးရင္ အားလံုး ဖယ္ခ်ထားျပီး ျဖစ္တယ္။ ဒီခဏမွာ တင္ ရပ္တန္႔ သြားသလို ဒီခဏရဲ႕ ျဖစ္တည္သမ်ွ အားလံုးကိုလည္း သိပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘာဝနာ ဟာ စိတ္အတြင္းမွာ မဟုတ္ဘူး လို႔ ထပ္ေျပာ ရပါလိမ့္မယ္။ စိတ္ အေတြး ကို ေက်ာ္လြန္တယ္။ စိတ္ စူးစိုက္မႈ လည္း ေပ်ာက္ကြယ္ ေနတယ္။ အခုခဏ ရဲ႕ သတိ ၊ အသိ သာ ပဓာန ျဖစ္ျပီး၊ ဝတၳဳ အထည္ျဒပ္ ကင္းဆိတ္ေနပါတယ္။

..............
Feb 29th 2012 at 8:15 PM
..............
http://zayya.blog.com/
http://zayya.wordpress.com/
http://zayyablogger.blogspot.com/

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...