Sunday, February 26, 2012

ယံုၾကည္ခ်က္......

Cloud Cuckoo Land edited a doc.
ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ေခတၱေခၚယူေမး
ျမန္းခံရသူ၊ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ နယ္ႏွင္ခံရသူႏွင့္ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္ပံုအမ်ိဳးမ်ိဳး

မင္းတုန္းမင္းႀကီးလက္ထက္က ဗန္းေမာ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ယံုၾကည္ခ်က္
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက သံဃာဟူသည္ မိန္းကေလးေတြႏွင့္ ေရာ ေရာေႏွာေႏွာ လက္ပြန္းတတီးမေနသင့္ ေၾကာင္း ယံုၾကည္သည္။ သို႔ေသာ္၎င္း ေခတ္ကဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ထက္သက္ႀကီး ၀ါႀကီးထြဋ္ေခါင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး သည္ သီလရွင္မ်ားကို စာခ်ေပးရင္းသီလ ရွင္မ်ားႏွင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးတို႔ ရင္းရင္းႏွီး ႏီွးေန၏။ သို႔ေသာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ က မိမိထက္၀ါႀကီးေသာ ထြဋ္ေခါင္ဆရာ ေတာ္ကို ဆံုးမလို႔မလြယ္၍ ကဗ်ာစပ္၏။
ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္စပ္ေသာကဗ်ာ
စိတ္ပုတီးရယ္နဲ႔ ရိပ္ႀကီးကိုခို
ဦးေရႊညိဳသီလေခ်ာရယ္နဲ႔
ေတာခိုသည့္ေခ်ာင္
မွတ္ခ်က္၊ ဦးေရႊညိဳဆိုသည္မွာ ထြဋ္ေခါင္ ဆရာေတာ္၏ ငယ္နာမည္ျဖစ္၏။
၎ကဗ်ာေၾကာင့္ ထြဋ္ေခါင္ဆရာ ေတာ္ႀကီးစိတ္ဆိုး၏။ ထို႔ေၾကာင့္ဗန္းေမာ္ ဆရာေတာ္ကိုဒီလိုဘာေၾကာင့္လုပ္ရတာ လဲေခၚေမး၏။
ထိုအခါဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္က ေျဖ သည္မွာ ဦးေရႊညိဳႏွင့္ သီလရွင္ေခ်ာေခ်ာ မ်ားကို သမုတ္တာမဟုတ္ပါ။ ဦးေရႊညိဳ၏ သီလသမာဓိမွာ ေခ်ာမြတ္ျဖဴစင္ပါသည္ ဟုစပ္ဆိုျခင္းျဖစ္၏ ေျဖရရွာသည္။
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္သည္ယံုၾကည္ ခ်က္ေၾကာင့္ေခၚေမးခံရ၏။
ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္နယ္ႏွင္ခံရသူ
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ အ ေႏွာင့္အသြားမလြတ္ေသာ ကဗ်ာေတြ ခဏခဏစပ္၍မင္းတုန္းမင္းႀကီးထံမၾကာ ခဏသြားတိုင္သူေတြရွိ၏။ မင္းတုန္းမင္း ႀကီးလည္း ေတာ္ေတာ္သည္းခံရသည္။ တစ္ခါက်ေတာ့ မင္းတုန္းမင္း၏မိဖုရား ေခါင္ႀကီး ေနမေကာင္းရာနန္းေတာ္အနီး ေခြးအူသံေတြကုိနားညည္းသည္ဟုမိဖုရား ကဆို၍ မင္းတုန္းမင္းအမိန္႔ႏွင့္မႏၱေလး က ေခြးေတြကိုဖမ္း၍ စစ္ကိုင္းသို႔ေလွျဖင့္ ပို႔ရာ ေခြးေတြသားတကြဲ၊ မယားတကြဲျဖစ္ ၏။ ဒါကိုဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီးက ေခြး ေတြ ဒုကၡေရာက္ပံုကို ကဗ်ာစပ္၏။ ဒီတ ခါေတာ့ မိဖုရားေခါင္ႀကီးကို အေႏွာင့္ မလြတ္ေသာ ကဗ်ာျဖစ္၍မင္းတုန္းမင္း ႀကီး စိတ္ဆိုးၿပီး ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ကို မႏၱေလး၌ ေနထိုင္ခြင့္႐ုတ္သိမ္းကာ ဗန္း ေမာ္သုိ႔ပို႔၏။ ေနာက္သံုးႏွစ္ၾကာေသာ္ စိတ္ေျပၿပီး ျပန္ေခၚေသာအခါ ဆရာ ေတာ္ႀကီးက မႏၱေလးသို႔ျပန္မလာဘဲ စစ္ ကိုင္း၌ သီတင္းသံုး၏။
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ယံု ၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ နယ္ႏွင္ဒဏ္ေပးခံရ သူျဖစ္၏။
ယံုၾကည္ခ်က္ကို သစၥာမေဖာက္သူ(သို႔မ ဟုတ္) ယံုၾကည္ခ်က္အတိုင္းဆက္လက္ ေလွ်ာက္လွမ္းသူ
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ စစ္ ကိုင္းတြင္ေနစဥ္ ယံုၾကည္ခ်က္အတိုင္း ဆက္လက္၍ ကဗ်ာစပ္သည္။ ဟိုလူ႔ကို ကဗ်ာစပ္၊ ဒီလူ႔ကိုကဗ်ာစပ္လုပ္ေနရာ ျပ ႆနာခဏ၊ ခဏေပၚ၏။ ၾကာေတာ့မင္း တုန္းမင္းႀကီးက ဆက္သားလႊတ္၍ ဗန္း ေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီးကိုသတိေပးေလွ်ာက္ ထားရာဤသို႔ျဖစ္၏။ ဆက္သားသည္ မႏၱေလးမွ စစ္ကိုင္းသို႔ေရာက္လာၿပီး ေနာက္ ေလွ်ာက္သည္မွာ
ဆက္သား- ဆရာေတာ္ႀကီးဘုရား၊ ဘု ရင္ႀကီးက မွာလိုက္ပါတယ္။ ေကာင္း ေကာင္းမြန္မြန္တရားမွတ္ေနပါ။ ဟုိလူ႔ ကဗ်ာစပ္၊ ဒီလူ႔ကို ကဗ်ာစပ္မလုပ္ပါနဲ႔တဲ့ ဘုရား။
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီး- အံမာ။ ေဟ႔ မင္း တို႔ဘုရင္ကမိဖုရားေတြမ်ားေတာ့ မိန္းမ ေတြရဲ႕ ေပါင္ၾကားမွာေနတဲ့လူကြဲ႕။ ငါက စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးမွာေနေတာ့ ေတာင္ ၾကားထဲမွာေနတဲ့လူ။ မိန္းမေတြရဲ႕ေပါင္ ၾကားမွာေနတဲ့လူကေတာင္ၾကားထဲမွာေန တဲ့လူကို ဒီလိုဆံုးမေတာ့ ေကာင္းသလား လို႔ ျပန္ေလွ်ာက္လိုက္စမ္း။
ဆရာေတာ္ႀကီးကဤသုိ႔မိန္႔၍ဆက္ သားမွာခပ္သြက္သြက္ျပန္သြားရပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ မင္းတုန္းမင္းႀကီး သတိေပးတာကို အေလးမထားဘဲမိမိ၏ ယံုၾကည္ခ်က္အတိုင္း ဆက္လက္ကဗ်ာ စပ္မည္ျဖစ္၏။
ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ယံုၾကည္ခ်က္ ကို သစၥာမေဖာက္သူျဖစ္၏။
ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ တိရိစၦာန္ေဆးကုသ ေရးေဆးေက်ာင္းသားေတြ လူကုဆရာ၀န္ ဘြဲ႕MBBS ရၾကပံု
ကၽြန္ေတာ္သည္ ၁၉၇၂၌ ေဆး တက္ၠသိုလ္၌ သင္ၾကားခြင့္ရခဲ့၏။ ၁၉၇၅ ၀န္းက်င္၌ ဦးသန္႔အေရးအခင္း၊ မိႈင္းရာ ျပည့္အေရးအခင္းစေသာ အေရးအခင္း ကိုႀကံဳခဲ့ရ၏။ တခ်ိဳ႕ေဆးေက်ာင္းသား ေတြ အေရးအခင္း၌ေအာ္ၾကဟစ္ၾကရာ ေက်ာင္းထုတ္ခံရ၏။ သို႔ေသာ္ထိုစဥ္က ဆိုရွယ္လစ္အစိုးရက သူတို႔ကိုျပန္လည္ အခြင့္အေရးေပးၿပီး ၀ိဇၨာတကၠသိုလ္ျပန္ တက္ခြင့္ျပဳရာ ၎င္းတို႔သည္ MBBS ဘြဲ႕ မရေတာ့ဘဲ BA, B.Scဘြဲ႕ေတြရၾက၏။ ၁၉၇၅ၾကေတာ့ အေရးအခင္းျဖစ္ရာ တိ ေမြးကုတကၠသိုလ္  BVS ေဆးေက်ာင္း သားေတြ ေအာ္ၾကဟစ္ၾကရာ ၎တို႔ သည္  BVS ေက်ာင္းသားအျဖစ္က အခ်ိဳ႕ အထုတ္ခံရ၏။  BVS ေက်ာင္းသားႏွစ္ ေယာက္သည္ ေနာင္အခါ ၀ိဇၨာ၊သိပၸံ တကၠသိုလ္တက္ခြင့္ရ၏။ သို႔ေသာ္တိုက္ တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ၀ိဇၨာ၊ သိပၸံတကၠသိိုလ္မရွိ ေတာ့ဘဲေဒသေကာလိပ္ေတြေပၚလာ၏။ ထိုေခတ္တုန္းက MBBS ေက်ာင္းသား၊ သြားေဆးတကၠသိုလ္BDSေက်ာင္းသား၊ တိေမြးကု BVS ေက်ာင္းသားေတြကို ပဌမႏွစ္၌ ရန္ကုန္ျပည္လမ္းလိပ္ခုန္း၌စု ေပါင္း၍ အတူတူစာသင္ေပးရာ ဇီ၀ေဗဒ ((BIO))၊အဂၤလိပ္စာ တုိ႔မွာအလြန္ခက္၏။ BIO ေက်ာင္းသားသား (၂)ဦးအထုတ္ခံ ရေသာအခါ ၎တုိ႔သည္ BIO အရာ၌ MBBS ေက်ာင္းသားႏွင့္တန္းတူ ကၽြမ္း က်င္၏။ ၎တို႔ေဒသေကာလိပ္ေရာက္ ေသာ္  BIO ဘာသာတြဲယူ၏။ ဆယ္တန္း ေအာင္ကာစ ကေလးမ်ားသည္ေဒသ ေကာလိပ္တက္ရာ  BIO မလိုက္ႏိုင္၍ ဘိုင္အို၊ ထိုင္ငိုဟူေသာ စကားပံုေပၚ၏။ BVS သင္တန္းက အထုတ္ခံရေသာ ေက်ာင္းသား ၂ ဦးမွာ  BIO ဘာသာ၌  BIO သင္တန္းႏွင့္တန္းတူသင္ဖူးရာ  BIO ထိုင္ငိုဆိုေသာ္လည္း ငိုသည့္အထဲ၌ သူတို႔မပါ။ စာေတာ္လြန္းလွ၏။ ေဒသ ေကာလိပ္၌ ပထမ၊ ဒုတိယေတြရၾက၏။ ေဒသေကာလိပ္ဒုတိယႏွစ္အၿပီးတြင္ တကၠသိုလ္မ်ားသို႔ေလွ်ာက္ၾကရာ ဒုတိယ ႏွစ္အမ္ဘီဘီအက္စ္ (2nd MBBS)အတန္းသို႔၀င္ခြင့္ရသြားၿပီး ဆရာ၀န္ျဖစ္ ကုန္ၾက၏။
အဲဒါကေတာ့ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ ဆရာ၀န္ျဖစ္ကုန္ၾကသူေတြပါ။
ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ျပႆနာတက္ၾက သူမ်ား
သိပၸံပညာရွင္ႀကီးခ်ားလ္ဒါ၀င္သည္ လူသားမ်ိဳးႏြယ္တို႔သည္ ေမ်ာက္ကဆင္း သက္သည္ဟု သူ၏ယံုၾကည္ခ်က္အတိုင္း ထုတ္ေဖာ္ရာ လူေတြကို ေမ်ာက္ကဆင္း သက္သည္ဟု ေျပာရပါမည္လားဟုဆို ကာျပႆနာေပၚဘူး၏။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ ၄၀၀ ခန္႔ကသိပၸံပညာရွင္ႀကီးတစ္ဦးသည္ သူ၏ယံုၾကည္ခ်က္အတိုင္း ကမၻာႀကီးကို လံုးတယ္ဟုေျပာ၍ျပႆနာတက္ဖူး၏။ ေနာက္ေတာ့မွ ကမၻာဟာ လံုးေနေၾကာင္း လူေတြလက္ခံၾကပါသည္။
ေလးစားစရာေကာင္းေသာ စာေရးဆရာ ႀကီးတစ္ဦး
ယခုအခါ စာေရးဆရာကိုကိုေမာင္ ႀကီးအား ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္က အင္ တာဗ်ဴးရာ ဘဘႀကီးက ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ ကိုယံုလားဟုေမးရာ။ ယံုတယ္ဟုေျဖ၏။ ယခုအခါ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ႏွင့္တိုင္းျပည္ မခ်မ္းသာ၍ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ဦးမေဆာင္ ေတာ့ေသာ္လည္း စာေရးဆရာႀကီးကိုကို ေမာင္ႀကီးက ဘက္မေျပာင္းပါ။ ယံုၾကည္ ခ်က္အတိုင္း ရပ္တည္သည္မွာေလးစား ထုိက္ပါသည္။
ဟိုဟာယံု၊ဒီဟာယံု၊ ဟိုခုန္၊ဒီခုန္သမားမ်ား
ျမန္မာဘုရင္လက္ထက္က အခ်ိဳ႕အ ရာရွိမ်ားသည္ သီေပါမင္း၏ဘုန္းလက္႐ံုး ကို ယံုၾကည္ခစားသည္။ သီေပါမင္းပါ ေတာ္မူ၍ အက်ဥ္းသားျဖစ္သြားေသာအ ခါ ၀ိတိုရိယဘုရင္မႀကီးႏွင့္ ဘုရင္ခံတို႔၏ ဘုန္းတန္ခိုးကို ယံုၾကည္ၾကၿပီး အဂၤလိပ္ အရာရိွမ်ားထံ မ်က္ႏွာခ်ိဳေသြးၾကပါ၏။ ဒါကိုစာေရးဆရာႀကီးအခ်ဳပ္တန္းဆရာ ေဖက မ်က္စိေနာက္၍ ဒီလိုစာဖြဲ႕၏။
““ပလူးရေျပးႀကိဳ႕ခါခါ၊ ေခြးသို႔ပမာ”” ဟု စာဖြဲ႕၏။
အာဏာရွိသူေတြထံ သြားေရာက္ ေအာက္ႀကိဳ႕ၿပီး ေခြးကဲ့သို႔ ပလူးၾကသူ ေတြရွိသည္ဟု အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖက ဆို၏။
ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြက ယံုၾကည္ခ်က္မရွိ၊ မ႐ိုးသားမိမိတစ္ကိုယ္ေကာင္းစိတ္သာ ေမြး၏။ယခုအခါကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံ ႀကီးသည္ ၂၀၁၁ ၌ပါတီစံု လႊတ္ေတာ္ ႀကီကို က်င္းပပါၿပီ။ မယံုခ်င္တဲ့ပါတီကို မယံုလို႔လည္းရပါသည္။ ယံုယံု၊ မယံုယံု ႐ိုးသားဖို႔ေတာ့လိုမည္ထင္ပါ၏။ ႏိုင္ငံေရး သမားတို႔သည္ ဘက္ေျပာင္းပါကသာလို႔ ကူးသြားတာထက္မွန္တယ္ထင္လို႔ေျပာင္း သြားတာသာ ျဖစ္သင့္ပါ၏။
ဤေဆာင္းပါး၌ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ဗန္း ေမာ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ယံုၾကည္ ခ်က္အတိုင္းရပ္တည္သူျဖစ္သည္။သီေပါ မင္းလက္ထက္ကအရာရွိအခ်ိဳ႕သည္သီ ေပါမင္းနန္းက်ၿပီးေနာက္အဂၤလိပ္ထံသြား ၍ ပလူးရေျပးႀကိဳ႕ခါခါ ေခြးသို႔ပမာ လုပ္ တာကေတာ့ သူတို႔မွာ ခုိင္မာတဲ့ယံုၾကည္ ခ်က္မရွိပါ။
ယံုၾကည္ခ်က္ျခင္းမတူေသာ္လည္း ႐ိုးသားပါက ယံုၾကည္ခ်က္မတူသူမ်ား ေဆြးေႏြးညိႇႏိႈင္းအေျဖရွာႏိုင္ပါသည္။ ဒါ ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးတိုးတက္မည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးတိုးတက္ဖို႔ ႏိုင္ငံသား တို႔သည္ ယံုၾကည္ခ်က္ကို တန္ဘိုးထား ရမည္ဟု ဆိုခ်င္ပါေၾကာင္း။

written by ေဒါက္တာထြန္း၀င္း

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...