Saturday, February 25, 2012

သရဖူ ဝ၃-ဝ၉-ဝ၇ အမ်ိဳးသမီးနဲ႕အစားအစာ (၁၅)

by ဘဘႀကီး ဘဘႀကီး ဘဘႀကီး on Saturday, February 25, 2012 at 12:31pm ·

ခ်က္နည္းျပဳတ္နည္း ရစီပီ
ရစီပီကို (recipe) ကို အဂၤလိပ္လို ဘယ္လိုအဓိပၸါယ္ဖြင့္ထားသလဲ ဆိုေတာ့ A set of instructions for preparing a dish တဲ့။ ဆိုလိုတာက ရစီပီဆိုတာ ဟင္းတစ္ခြက္၊ စားစရာတစ္ခုခုကို ဘယ္လိုခ်က္ရျပဳတ္ရမယ္ဆိုတာကို အဆင့္ဆင့္ ညႊန္ၾကားထားတာလို႕ ေျပာရပါမယ္။

အေနာက္တိုင္းနဲ႕ ျမန္မာ
အေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာ ရစီပီဆိုတာ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။ ဘာကိုပဲခ်က္ခ်က္ ရစီပီမပါရင္ မၿပီးပါဘူး။ ရစီပီမပါရင္ မလုပ္တတ္ပါဘူး။ ျမန္မာေတြကေတာ့ ခ်က္ရာျပဳတ္ရာမွာ ရစီပီဆိုတာ သံုးခဲပါတယ္။ မသံုးသေလာက္ပဲလို႕ေတာင္ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ အေနာက္တိုင္းနဲ႕ ျမန္မာ ခ်က္ၾက ျပဳတ္ၾကပံုက လံုးဝကို ကြာျခားပါတယ္။ ပံုစံလံုးဝမတူပါဘူးလို႕ ေျပာရမွာပါ။


အေနာက္တိုင္းရစီပီ
ကြၽန္ေတာ္ ယူေကႏိုင္ငံကို ပညာသင္သြားေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ဆရာေတြရဲ႕ မိသားစုေတြနဲ႕ သိပ္ခင္ပါတယ္။ သူတို႕အိမ္ေတြကို ဝင္ထြက္သြားလာ၊ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ပါ။ ယူေကေရာက္ၿပီး ပထမဆံုး အလုပ္လုပ္ခဲ့တဲ့့ စေကာ့တလန္က ကာေကာဒီၿမိဳ႕ ဗစ္တိုးရီးယားေဆးရံုမွာ အလုပ္စဝင္ေတာ့ ေဒါက္တာဗလ်ဴအမ္စမစ္ရဲ႕ လက္ေအာက္မွာ အလုပ္လုပ္ရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ဆရာ ေဒါက္တာစမစ္ဟာ သိပ္ကို သေဘာေကာင္းၿပီး အခါၾကီး ရက္ႀကီးေတြမွာ ကြၽန္ေတာ့္ကို ထမင္း အၿမဲဖိတ္ေကြၽးေလ့ ရွိပါတယ္။ ခရစၥမတ္(စ္)လို တကယ့္မိသားစုပဲစားတဲ့ ဒင္နာမွာေတာင္ ကြၽန္ေတာ္ပါတယ္။ တကယ့္ကို အမ်ိဳးလို လူရင္းတစ္ေယာက္လို ကြၽန္ေတာ့္ကို သတ္မွတ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ေတာ္ေတာ္ေလးကို သူတို႕နဲ႕ တရင္းတႏွီး ဝင္ထြက္ သြားလာေနခဲ့ရေတာ့ သူတို႕တေတြ ဘယ္လိုခ်က္တယ္၊ ျပဳတ္တယ္ဆိုတာကို အနီးကပ္ေလ့လာခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ အေနာက္တိုင္းရဲ႕ ခ်က္ျပဳတ္ၾကတဲ့ စနစ္နဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ပထမဆံုးေျပာခ်င္တာကေတာ့ ေယာက်္ားေရာ၊ မိန္းမပါ မီးဖိုေခ်ာင္ကိစၥ အတူတူလုပ္ၾကရတာ ထူးျခားခ်က္တစ္ရပ္ပါ။ မီးဖိုေခ်ာင္ကိစၥ ခ်က္တယ္၊ ျပဳတ္တယ္ ဆိုတာ မိန္းမေတြအလုပ္လို႕ ယူဆထားခဲ့တဲ့ ကြၽန္ေတာ္ဟာ စေကာ့တလန္မွာ ေယာက်္ားေတြကိုယ္တိုင္ မီးဖိုထဲဝင္ ဟင္းခ်က္၊ ကိတ္မုန္႕ဖုတ္၊ စားစရာေတြ အစံုလုပ္ေနတာ ေတြ႕ရေတာ့ တကယ့္ကို အံ့ၾသမိပါတယ္။ သူတို႕ဆီမွာ ခ်က္တယ္၊ ျပဳတ္တယ္ဆိုတာကို အထက္တန္း ေက်ာင္းမွာကတည္းက စသင္ေပးထားတာတဲ့။ အရြယ္ေရာက္လာေတာ့လည္း မိန္းကေလးေတြက ခ်က္တတ္တယ္၊ ေယာက်္ားေလးေတြက မခ်က္တတ္ဘူးဆိုတာမ်ိဳး မဟုတ္ပဲ က်ားမမေရြး ဒီခ်က္နည္း စာအုပ္ ဒါမွမဟုတ္ ရစီပီၾကည့္ၿပီး ခ်က္ၾကရတယ္ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လာ ပါတယ္။ သူတို႕ရဲ႕ မီးဖိုထဲမွာ ခ်က္ဖို႕၊ ျပဳတ္ဖို႕ ကိရိယာ အစံုအလင္၊ အသားကိုင္ဖို႕ လက္အိတ္၊ မီးဖိုအာဗင္ (Oven) ထဲက ပန္းကန္ေတြကို ယူဖို႕ ကိုင္ဖို႕ အာဗင္လက္အိတ္၊ ၾကက္ဥေခါက္တဲ့ အတံ၊ ဓားမ်ိဳးစံု၊ ဒယ္ပိုင္းမ်ိဳးစံု၊ ဒယ္ပိုင္းေတြကလည္း တစ္ခုခုထည့္ၿပီး ေၾကာ္မယ္ ေမႊမယ္ဆိုရင္ ဒယ္ပိုင္းထဲမွာ ကပ္မေနတဲ့ ႏြမ္းစတစ္ (Non-strick) ဒယ္ပိုင္းေတြ၊ ေရွာက္သီး၊ သံပုရာသီးညွစ္တဲ့စက္၊ အသားႀကိတ္တဲ့စက္၊ မီးအပူခ်ိန္ ၾကိဳက္သလို ေျပာင္းလို႕ရတဲ့ ဂတ္စ္မီးဖို အႀကီးႀကီးေတြ၊ အသားေတြ၊ မုန္႕ေတြ ထည့္ ကင္ဖုတ္လို႕ရတဲ့ အာဗင္ အၾကီးအေသး၊ အားလူအေခ်ာင္း၊ အားလူးအျပားလုပ္လို႕ ရတဲ့ စက္ေလးေတြ၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး ၾကက္သြန္ျဖဴ ထည့္ႀကိတ္ၿပီး အႏွစ္လုပ္တဲ့ ဂရိုင္ဒါ၊ အသားနဲ႕ ခ်က္စရာေတြကို ခ်ိန္တဲ့ ကစ္ခ်င္စေကး(လ္) kitchen scale ခ်ိန္ခြင္၊ အသားေတြ အရြက္ေတြကို ေပါင္းတဲ့ ေပါင္းအိုး၊ ကုန္ကုန္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ ဒစ္(ရွ္)ဝါရွာ (dish washer) ပန္းကန္ေဆးတဲ့စက္၊ ပန္းကန္အေျခာက္ခံတဲ့စက္ အထိရွိတယ္။ ဒါ ကြၽန္ေတာ္ မွတ္မိသေလာက္ ေရးတာပါ။ တကယ္ေတာ့ သူတို႕ မီးဖိုထဲမွာ အဲဒီထက္ကို ခ်က္ဖို႕ ျပဳတ္ဖို႕ ပစၥည္းေတြ စံုပါေသးတယ္။ အဲလို အေထာက္အကူပစၥည္းေတြ အကုန္ရွိေတာ့ ခ်က္ရတဲ့သူအတြက္ အရမ္းလြယ္ပါတယ္။ သူတို႕ ဟင္းခ်က္မယ့္ ရစီပီအတိုင္း အတိအက် လုပ္လို႕ ရတာေပါ့။ သူတို႕ရဲ႕ ရစီပီဆုိတာကလည္း အရမ္းကို တိက်ပါတယ္။ ခ်က္ရတဲ့သူေတြအတြက္ ရစီပီကို ဖတ္ၿပီး ရစီပီထဲကအတိုင္း လုပ္သြားရင္ လြယ္လြယ္ေလးပဲ။ ဆိုၾကပါစို႕ California Roast Chicken လို႕ ေခၚတဲ့ ကာလီဖိုးနီးယားစတိုင္ ၾကက္ကင္လုပ္မယ္ဆိုပါစို႕။ ရစီပီကေန ဘယ္ေလာက္ဂရမ္ရွိတဲ့ ၾကက္ရင္အုပ္ကို ရွာပါဆိုရင္ သူေျပာတဲ့ အေလးခ်ိန္ အနီးစပ္ဆံုးကိုက္တဲ့ ၾကက္သားကို မီးဖိုေခ်ာင္ ခ်ိန္ခြင္ေလးနဲ႕ ခ်ိန္လိုက္၊ ေထာပတ္ ဘယ္ေလာက္ဂရမ္နဲ႕ နယ္ပါဆိုရင္ ေထာပတ္ကို အတိအက်ခ်ိန္ၿပီး ရစီပီကခိုင္းသလို နယ္လိုက္၊ ဘာအရြက္က ဘယ္ႏွစ္ရြက္၊ အားလူးက ဘယ္ႏွဂရမ္၊ ၾကက္သြန္နီ၊ ၾကက္သြန္ျဖဴက ဘယ္ေလာက္ဂရမ္္ ဆိုတာေတြ ေျပာတဲ့အတိုင္း ခ်ိန္ခြင္နဲ႕ ခ်ိန္ေရာေမႊၿပီးေတာ့ အာဗင္ထဲမွာ ထည့္လို႕ရတဲ့ အာဗင္ဝဲယား (oven ware) ခြက္ထဲကို ထည့္ပါ။ အာဗင္ထဲမွာ အပူခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္ဒီဂရီနဲ႕ ဘယ္ႏွမိနစ္ထားပါဆို ေျပာတဲ့အတိုင္း အာဗင္ထဲမွာ ထည့္၊ တိုင္မာကို ခ်ိန္ထားလိုက္၊ သူေျပာတဲ့ မိနစ္လည္းျပည့္ေရာ "တိန္" ဆို အသံေလးျမည္ေတာ့ အာဗင္ လက္အိတ္ကို စြတ္ၿပီးေတာ့ ၾကက္ကင္ကို ဆြဲထုတ္လိုက္ရင္ အရန္သင့္ စားရံုပဲ။ အဲဒီလို အစအဆံုးစားဖို႕ အဆင့္သင့္ ေရာက္တဲ့အထိ ရစီပီက စနစ္တက် ညႊန္ၾကားသြားတာ။ ဂတ္စ္မီးဖိုေတြကလည္း နံပါတ္(၁)ကေန (၁ဝ)ေလာက္အထိ အပူခ်ိန္ေတြကို ညွိလို႕ရတယ္။ လုပ္ရကိုင္ရတာ ရစီပီအတိုင္း လိုက္လုပ္ဖို႕ လြယ္တာေပါ့။ အေနာက္တိုင္း ရစီပီဟာ သိပ္ကို အေသးစိတ္ညႊန္ၾကားထားၿပီး စနစ္သိပ္က်ေတာ့ ဘယ္သူမဆို မီးဖိုေခ်ာင္ထဲဝင္ ၾကိဳက္ရာဟင္းပြဲ ဒစ္(ရွ္)ကို ခ်က္မယ္ဆိုရင္ ရစီပီိကို ၾကည့္ၿပီး အလြယ္တကူ ခ်က္လို႕ရပါတယ္။ သိပ္ကို စိတ္တိုင္းက်ဖို႕ ေကာင္းတဲ့ အေနာက္တိုင္း ရစီပီလို႕ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ျမန္မာရစီပီ
ျမန္မာေတြရဲ႕သေဘာသဘာဝက လက္မွန္းစိတ္မွန္း ဘာပဲလုပ္လုပ္ အကုန္လံုးကိုမွန္းၿပီး လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အေမရဲ႕ ဝမ္းတြင္းတိုက္ကို ေဆာက္တုန္းက ဘလူးပရင့္၊ အိမ္ပံုစံ၊ ဒီဇိုင္းဘာမွမပါဘဲ ဝမ္းတြင္းၿမိဳ႕နယ္ အေမ့ရဲ႕ရြာေတာင္ဘိုက နာမည္ႀကီးလက္သမားဆရာ ဆရာပု သူ႕ဖာသာသူ ေျမႀကီးေပၚမွာ ဝါးျခမ္းေတြနဲ႕ လိုင္းေတြဆြဲ၊ ပႏၷက္ဒုတ္ေတြ ဟိုရိုက္ဒီရိုက္နဲ႕ ေတာ္သလိုၾကည့္လုပ္၊ ဟိုတိုင္ျဖတ္လိုက္ ဒီတုိင္ျဖတ္လိုက္ ေဘးကထိုင္ေျပာၿပီး ေဆာက္လုပ္တာ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဟိန္းေနတဲ့အေမ့ရဲ႕ ႏွစ္ထိုက္တိုက္ႀကီး ျဖစ္လာေတာ့တာပဲ။ ဒါဟာ ျမန္မာရိုးရာ ဗိသုကာနည္းစနစ္ပါ။ အႏုပညာဂီတၾကည့္လိုက္ျပန္ေတာ့လည္း ျမန္မာဆိုင္းဝိုင္းႀကီး လန္ဒန္မွာသြားၿပီး ေျဖေဖ်ာ္ေတာ့ ဆိုင္းဝိုင္းအပါအဝင္ ဂီတပစၥည္းမ်ိဳးစံုကို လူႏွစ္ဆယ္ေလာက္က ဘာျမဴးစစ္ႏုတ္(စ္)ဂီတ သေကၤတမွ လံုးဝမပါဘဲ သီခ်င္းမ်ိဳးစံုကို တီးမႈတ္သြားၾကေတာ့ အဂၤလိပ္ေတြ တအားအံ့ၾသၾကတယ္တဲ့။ အဂၤလိပ္သံစံုတီးဝိုင္း ေအာ္ခစ္စထရာ (orchestra) ႀကီးတစ္ခုေဖ်ာ္ေျဖတယ္ဆိုရင္ ဂီတကိရိယာ တီးမႈတ္တဲ့လူတိုင္းရဲ႕ေရွွွ႕မွာ တိုင္ေလးေတြေထာင္ထားၿပီး ဒီသီခ်င္း၊ ဒီဂီတကို ဘယ္ကီးနဲ႕ဘယ္လို တီးမႈတ္မယ္ ဆိုတာကို ညႊန္ၾကားထားတဲ့ ျမဴးစစ္ႏုတ္(စ္) ဂီတသေကၤသေလးေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ တီးဝိုင္းႀကီးတစ္ခုမွာ အေရးအႀကီးဆံုးက ကြန္ဒပ္တာ conductor လို႕ေခၚတဲ့ ဂီတမွဴးပါ။ သူဟာ တီးဝိုင္းႀကီးရဲ႕ ေရွ႕မွာရပ္ေနၿပီး ဘက္တင္ (baton) လို႕ေခၚတဲ့ တရုတ္ထမင္းစားတဲ့ တူလိုအတံေလး ႏွစ္ခုုကို ဘယ္တစ္ခုညာတစ္ခုကိုင္ၿပီး လက္ေတြကိုေျမႇာက္လိုက္ ခ်လိုက္နဲ႕ ေအာ္ခစ္စထရာႀကီး တစ္ခုလံုးရဲ႕ အသံအနိမ့္အျမင့္၊ ဘယ္သူကဘယ္လိုတီး၊ ဘယ္သူက ဘယ္လိုမႈတ္ ဆိုတာေတြကို သူရဲ႕လက္သေကၤတေတြနဲ႕ ညႊန္ၾကားဦးေဆာင္သြားတာပါ။ အေနာက္တိုင္းတီးဝိုင္းမွာ ကြန္ဒပ္တာမပါရင္ မၿပီးပါဘူး။ ကြန္ဒပ္တာမရွိဘဲနဲ႕ ေအာ္ခစ္စထရာႀကီးတစ္ခုလံုး ဘယ္လိုမွတီးလို႕ မႈတ္လို႕မရပါဘူး။ အဂၤလိပ္ေတြဟာ ကမၻာေပၚမွာ ျမဴးစစ္ႏုတ္(စ္)နဲ႕ ကြန္ဒပ္တာမပါဘဲ တီးဝိုင္းဆိုတာ တီးလို႕မရဘူး လို႕ ယူဆထားခဲ့တဲ့ သူေတြပါ။ သူတို႕တေတြ အလကၤာေက်ာ္စြာဦးဘေမာင္ရဲ႕ ျမန္မာဆိုင္းဝိုင္းႀကီး လန္ဒန္မွာ ကြန္ဒပ္တာမပါ၊ ျမဴးစစ္ႏုတ္(စ္)မၾကည့္၊ ဒီလိုပဲ ဝိုင္းေတာ္သားေတြ ကိုယ့္ကိရိယာ ကိုယ္တီးမႈတ္ၿပီး ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိိုင္ႀကီးနဲ႕ အဂၤလိပ္အမ်ိဳးသားသီခ်င္း   ြသိ ွေလန အ့န ွ်ကနနည ကို ေဖ်ာ္ေျဖ သြားတာ  ေတြ႕ရေတာ့ အဂၤလိပ္ေတြ ပက္လက္လန္ၿပီေပါ့။
ကြၽန္ေတာ္ဆိုလိုခ်င္တာ ေျပာခ်င္တာက ျမန္မာေတြဟာ ပင္ကိုယ္အားျဖင့္ နည္းစနစ္မွတ္တမ္း တင္ဖို႕လုပ္တဲ့ သေဘာမရွိဘဲ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ပင္ကိုယ္အရည္အေသြးနဲ႕ လုပ္ေလ့ရွိတယ္ ဆိုတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ခုနက "လက္သမားလက္ရာ ေျမာက္တယ္" "စိန္ဗိုလ္တင့္ဆိုင္းဝိုင္းႀကီးက ေကာင္းတယ္" ဆိုၿပီး တစ္ခုခုုလုပ္တာ ေကာင္း၊မေကာင္းဆိုတာဟာ လူတစ္ဦးရဲ႕ အရည္အခ်င္းေပၚမွာ အမ်ားႀကီးမူတည္ေနပါတယ္။ အဲလို တိုက္တစ္လံုးေဆာက္၊ တီးဝိုင္းႀကီးတီးတာေတာင္ ဘာမွမပါဘဲ လုပ္သြားတဲ့ျမန္မာေတြ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွာ ထမင္းဟင္းခ်က္တာေလာက္ကေတာ့ အေပ်ာ့ေပါ့။ ဘာရစီပီမွာ မလိုဘူး၊ တစ္သက္လံုး မိရိုးဖလာ စိတ္မွန္းလက္မွန္းနဲ႕ ခ်က္လာခဲ့ၾကတာ။ အေဖ့အေမ အေမႀကီးတို႕ ဟင္းခ်က္တာၾကည့္ေတာ့လည္း ဒီလိုၾကံဳသလို အသားေတြကို ငါးေတြကို တံုးတစ္၊ ငရုပ္သီး၊ ၾကက္သြန္နီ၊ ျဖဴ၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး လက္ဆနဲ႔မွန္း၊ အေနေတာ္ေရာေမႊ၊ အႏွစ္လုပ္ၿပီး အသားေတြနဲ႕ေရာေမႊ၊ ေရကို ေတာ္ရံုသင့္ရံုထည့္၊ မီးဖိုေပၚတင္ၿပီး ဟင္းခ်က္ေတာ့တာပဲ။ ဟင္းအိုးထဲက ေရေတြ တပြက္ပြက္ဆူလာၿပီ၊ ေရခမ္းခါနီးၿပီဆိုေတာ့မွ ဇြန္းေလးနဲ႕ ဟင္းရည္ကိုခပ္ၿပီး အေပါ့အငန္ျမည္း၊ ဆားလိုရင္ဆားထည့္၊ သိပ္ငန္ေနရင္ ေရနည္းနည္းထပ္ထည့္၊ ေတာ္သလိုၾကည့္ခ်က္တဲ့ ျမန္မာရစီပီပါ။ အေမႀကီးတို႕ေနာက္ အေမဟင္းခ်က္တာကို ၾကည့္ေတာ့လည္း ဒီလိုပဲ။ စိတ္မွန္းအဓိကနဲ႔ လိုတာေတြေရာေမႊ၊ ခပ္ခ်က္၊ အေပါ့အငန္ျမည္း၊ ၿပီးေတာ့ ဟင္းတစ္ခြက္ျဖစ္လာတာပါပဲ။ ဒီလိုနဲ႕ အေမႀကီးခ်က္တယ္ကို အေမကၾကည့္၊ အေမခ်က္တာကုိ အေမ့သမီး ကြၽန္ေတာ္ညီမေတြၾကည့္၊ မီးဖိုေခ်ာင္းထဲ အတူဝင္ လက္သင္လက္စမ္း မွန္းရမ္းခ်က္ၾကည့္ရာကေန ဟင္းခ်က္တတ္တယ္္ဆိုတာ ျဖစ္သြားတာေပါ့။ ျမန္မာ နည္းကေတာ့ တစ္မိသားစုေတြအတြက္ ခ်က္ခ်က္၊ အလွဴမွာ တစ္ရြာလံုးအတြက္ ခ်က္ခ်က္၊ စိတ္မွန္း၊ လက္မွန္း၊ မ်က္မွန္းဆုိတဲ့မွန္သံုးမွန္းနဲ႕ ခ်က္တာပဲ။ ရစီပီဆိုတာ မရွိဘူးလို႕ပဲ ေျပာရပါမယ္။ အခုေခတ္ေရာက္မွသာ "ဦးႀကီးပု ခ်က္နည္းျပဳတ္နည္း (၁ဝဝ)" ဆိုတဲ့ ျမန္မာရစီပီစာအုပ္မ်ိဳးေတြ ေပၚလာတာပါ။ ဒီဟာအုပ္ေတြကို ျမန္မာအိမ္ရွင္မအမ်ားစုက အသံုးမခ်ၾကပါဘူး။ ရစီပီ စာအုပ္ဖတ္ၿပီး ခ်က္တဲ့ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြဆိုတာ ရွားပါတယ္။ ဒီလို ျမန္မာရစီပီစာအုပ္ေတြကို ႏိုင္ငံျခားသြားမယ့္ ပညာေတာ္သင္၊ ႏိုင္ငံျခားမွာေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာေတြက အဓိကသံုးၾကပါတယ္။ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ဒီေန႕အထိ ကိုယ့္ရဲ႕ မိဘေတြဆီက လက္ေတြ႕သင္ၿပီး တတ္လာတဲ့ ရိုးရာခ်က္နည္း ပံုစံနဲ႕ ေတာ္သလုိၾကည့္ၿပီး ခ်က္ၾကတယ္လို႕ပဲ ေျပာရပါမယ္။ ထမင္း၊ ဟင္းခ်က္ေကာင္းမေကာင္းဆိုတာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ခုနကေျပာခဲ့တဲ့ "မွန္း" သံုးမွန္း ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလဲဆိုတာက စကားေျပာသြားမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ သမီးႀကီးက ဟင္းခ်က္ေကာင္းတယ္၊ အငယ္ေလးက ဟင္းမခ်က္တတ္ဘူးဆိုတာေတြ ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ရစီပီမသံုးပဲ ကိုယ့္ရဲ႕ အမွန္းအဆနဲ႕ ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီး ခ်က္ၾကတာဆိုေတာ့ လူတစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္ေယာက္ ခ်က္ၾကျပဳတ္ၾကတဲ့ စတိုင္က ဘယ္လုိမွ တူႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဟင္းေတြရဲ႕ အရသာဟာလည္း လူတစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္၊ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ေယာက္ထဲခ်က္တာကို တစ္ခါနဲ႕တစ္ခါ ကြာမွာ။ ေရွွွွွွွွွ႕မွာေျပာခဲ့သလို သူတို႕အေနာက္တိုင္း ရစီပီကေတာ့ ဘယ္သူဝင္ခ်က္ခ်က္ တစ္ပံုစံတည္းလိုလိုပဲ ထြက္မွာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႕ကေတာ့ "ဟဲ့ မလွၿမိဳင္သုတ္တဲ့ မက်ည္းရြက္သုတ္က သိပ္ေကာင္းတယ္"၊ "သိန္းသိန္းခ်က္တဲ့ ၾကက္သားကုလားပဲဟင္းကေတာ့ ရွယ္ပဲ"၊ "ငါ့ညီမေလး ေအးေအးခိုင္ရဲ႕ ဝက္သားဟင္းက တကယ္ေကာင္းတယ္"၊ "မေဝရဲ႕ မႈိကန္စြန္းရြက္ေၾကာ္ကေတာ့ ဘာနဲ႕မွ မတူေအာင္ ေကာင္းတယ္" ျမန္မာဟင္းခ်က္တာမွာ ရစီပီမရွိေတာ့ အလုိ လူေပၚလိုက္ၿပီး ဟင္းလ်ာေတြရဲ႕ အရသာ အဆိုးအေကာင္းေတြ ကြာျခားၾကပါတယ္။ ျမန္မာဟင္းေတြကေတာ့ ဖရီးစတိုင္ပါပဲ။ ဘာမွမူေသ ရစီပီဆိုတာ မရွိပဲ ေတာ္သလို ၾကည့္ခ်က္ၾကတာပါ။ ျမန္မာရစီပီဆိုတာ ေသခ်ာမရွိဘူးလို႕ ယူဆထားတဲ့ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ၾကံခင္းက ဝါဝါႏြယ္ေရးပို႕လိုက္တဲ့ ၾကံခင္းထမင္းသုတ္ ရစီပီကို ဖတ္လိုက္ရေတာ့ အရမ္းကို အံ့ၾသခ်ီးက်ဴးေလးစားမိပါတယ္။ ဝါဝါႏြယ္ဟာ ၾကံခင္းထမင္းသုတ္ သုတ္နည္းကို အေနာက္တိုင္းရစီပီေတြလို ေသးစိတ္ေရးထားတာပါ။ တကယ့္ကို နမူနာယူေလာက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ရဲ႕ စာေလးနဲ႕ ၾကံခင္းထမင္းသုတ္ သုတ္နည္းကို ဒီစာစုရဲ႕ ေနာက္မွာ ထည့္ေပးလိုက္ပါရေစ။ ကြၽန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာေတြရဲ႕ ရိုးရာအစားေသာက္ေတြ ခ်က္နည္းျပဳတ္နည္းကို စနစ္တက် မွတ္တမ္းတင္ ရစီပီေရးမထားဘူးဆိုရင္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ တိမ္ေကာ ကြယ္ေပ်ာက္သြားေတာ့မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဝါဝါႏြယ္ရဲ႕ ၾကံခင္းထမင္းသုတ္ ရစီပီ ေရးထားသလို တကယ့္အေသးစိတ္ စနစ္တက် ရစီပီေတြနဲ႕ ျမန္မာခ်က္ျပဳတ္နည္းေတြကို ေရးသားျပဳစုထားၾကပါလို႕ တိုက္တြန္းလိုက္ပါရေစ။

ဝါဝါႏြယ္ရဲ႕ ၾကံခင္းထမင္းသုတ္ ရစီပီ
ထမင္းသုပ္တြင္ ပါဝင္ေသာအမယ္မ်ားမွာ-
၁။ထမင္း
၂။ဆီခ်က္
၃။ပဲမႈန္႕
၄။ပုစြန္ေျခာက္မႈန္႕
၅။ငရုတ္သီးေၾကာ္
၆။ငံျပာရည္
၇။အခ်ိဳမႈန္႕
၈။အခ်ဥ္
၁။    ထမင္း
ထမင္းမွာ ပုသိမ္ေပၚဆန္းကို အသံုးမ်ားပါသည္။ ယခုအခါေစ်းႏွဳန္း ႀကီးျမင့္မႈေၾကာင့္ ၾကံခင္းၿမိဳ႕အနီး ဂ်င္းခါးကုန္းရြာမွ ထြက္ေသာ ဂ်င္းခါးကုန္းေပၚဆန္းဆန္ကို သံုးလာၾကပါသည္။ အနည္းငယ္ ညံ့သြားပါသည္။ ထမင္းသုပ္လုပ္ရန္အတြက္ဆန္ကို အိုးျဖင့္ငွဲ႕ခ်က္ရပါသည္။ ထမင္းေပါင္းအိုးျဖင့္ ခ်က္ေသာထမင္းမွာ ထမင္းသုပ္ရာတြင္ မေကာင္းပါ။
၂။    ဆီခ်က္
ပဲဆီကိုအသံုးမ်ားပါသည္။ ဆီခ်က္ကိုက်က္ေအာင္ခ်က္၍ နႏြင္းမႈန္႕အနည္းငယ္ထည့္ပါသည္။ ထုိဆီခ်က္ထဲကို ၾကက္သြန္ျဖဴကို ပါးပါးလွီး ၾြကြပ္ေအာင္ေၾကာ္၍ ထည့္ပါသည္။ ၾကက္သြန္နီကို မသံုးၾကပါ။
၃။    ပဲမႈန္႕
ပဲမႈန္႕မွာ ကုလားပဲမႈန္႕ျဖစ္ပါသည္။ ကုလားပဲကိုေလွာ္ၿပီး မႈန္႕ညက္ေအာင္ႀကိတ္ေသာ အမႈန္႕စက္မ်ားမွ ကုလားပဲမႈန္႕ကို အသံုးမ်ားပါသည္။ တခ်ိဳ႕က ကုလားပဲမႈန္႕ကို ဒယ္အိုးတြင္ မီးေႏြးေႏြးျဖင့္ ျပန္ေလွာ္ၾကပါသည္။
၄။    ပုစြန္ေျခာက္မႈန္႕
ပုစြန္ေျခာက္ကို မီးေႏြးေႏြးျဖင့္ ေလွာ္ပါသည္။ ေစ်းမွဝယ္ေသာပုစြန္ေျခာက္မွာ ေရပါသျဖင့္ ေပ်ာ့ေသာေၾကာင့္ ေလွာ္ရပါသည္။ ေလွာ္၍ ၾကြပ္လာလွ်င္ အမႈန္႕ေထာင္း၍အမႈန္႕လုပ္ပါသည္။
၅။    ငရုပ္သီးေၾကာ္
င႐ုပ္သီးအပြႏွင့္ အေတာင့္႐ွည္ႏွစ္မ်ိဳးရွိရာတြင္ အပြမွာအေရာင္လွေသာ္လည္း မစပ္ပါ။ အေတာင့္ရွည္မွာ စပ္ပါသည္။ ထိုင႐ုပ္သီးအပြႏွင့္ အေတာင့္ရွည္ႏွစ္မ်ိဳးကို ေရာ၍ျဖစ္ေစ၊ တခ်ိဳ႕အေတာင့္ရွည္ တစ္မ်ိဳးတည္းကိုျဖစ္္ေစ အၾကမ္းမႈန္႕အျဖစ္သာ ေထာင္းပါသည္။ လံုးဝမႈန္႕ညက္ေသာ အႏုမႈန္႕အျဖစ္ မေထာင္းပါ။ ထိုေထာင္းၿပီးသား င႐ုပ္သီးအၾကမ္းမႈန္႕ကို ဆီမ်ားစြာႏွင့္ ေၾကာ္ပါသည္။ (ဆီျဖင့္ေၾကာ္ၿပီးမွ မေထာင္းပါ။ ေထာင္းၿပီးမွ ဆီျဖင့္ေၾကာ္ ပါသည္။) ဆီကိုက်က္ေအာင္ခ်က္၍ ဆီက်က္ၿပီးမွ င႐ုပ္သီးမႈန္႔မ်ားကို ထည့္ပါသည္။ ထိုအခါ ဆီရႊဲႊဲႊႊရႊဲျဖင့္ ေၾကာ္ထားေသာ င႐ုပ္သီးမႈန္႕ေၾကာ္ကို ရပါသည္။
၆။    ငံျပာရည္
ငံျပာရည္မွာ ပုသိမ္ဘက္မွလာေသာ ငံျပာရည္ကို သံုးၾကပါသည္။ ယခင္က  ငံျပာရည္ ေကာင္းေကာင္း ရႏိုင္ေသာ္လည္း၊ ယခုအခါ အရင္လို မေကာင္းသျဖင့္ ငံျပာရည္က်ိဳဳလွ်င္ အခ်ိဳမႈန္႕ထပ္မံ ထည့္က်ိဳၾကရပါသည္။
၇။    အခ်ိဳမႈန္႕
ေရွးယခင္က ထမင္းသုပ္ထဲသို႕ အခ်ိဳမႈန္႕မထည့္ၾကပါ။ ယခုအခါအခ်ိဳမႈန္႕ကို ငံျပာရည္ ထဲသို႕ျဖစ္ေစ၊ သီးျခားအမႈန္႕ကို ငံျပာရည္ထဲသို႕ျဖစ္ေစ၊ သီးျခားအမႈန္႔ထပ္မံ ႀကိတ္၍ျဖစ္ေစ ထည့္ၾကပါသည္။
၈။    အခ်ဥ္
ထမင္းသုပ္တြင္ ဆီပါသျဖင့္ စားရာတြင္ မအီေအာင္ အခ်ဥ္ျဖင့္ စားၾကပါသည္။ အခ်ဥ္မွာမ်ိဳးစံု လုပ္ၾကပါသည္။ အမ်ားဆံုးသံုးၾကေသာ အခ်ဥ္မ်ားမွာ မရမ္းသီးခ်ဥ္ျဖစ္ပါသည္။ ဘူးရြက္ခ်ဥ္၊ ကဇြန္းရြက္ခ်ဥ္၊ ပဲပင္ေပါက္ခ်ဥ္၊ သရက္ခ်ဥ္မ်ားျဖင့္လည္း စားၾကပါသည္။
(က) မရမ္းသီးခ်ဥ္
မရမ္းသီးအစိမ္းမ်ားကို ဆားရည္စိမ္၊ စဥ့္အိုးထဲတြင္ထည့္၍ ၾကာရည္စြာ ထားေရာင္းၾကပါသည္။
(ခ) ဘူးရြက္၊ ကန္ဇြန္းရြက္ခ်ဥ္
ဘူးရြက္ (သို႕မဟုတ္) ကန္ဇြန္းရြက္အ႐ိုးနီကို သံုးပါသည္။ ေၾကာ္စားေသာ အ႐ိုးပြကန္းဇြန္းကို မသံုးပါ။ ၄င္းကို မက်ည္းသီးအမွည့္ျဖင့္ ျပဳတ္ပါသည္။ ၿပီးလွ်င္ပါးပါးလွီး၍ စားသံုးရန္ အဆင္သင့္ ထားပါသည္။
(ဂ) ပဲပင္ေပါက္ခ်ဥ္
ပဲပင္ေပါက္ကို ခ်ဥ္ဖတ္လုပ္၍ထားၿပီး၊ ထမင္းသုပ္အခ်ဥ္အျဖစ္ စားၾကပါသည္။
(ဃ) သရက္ခ်ဥ္
သရက္သီးေပၚခ်ိန္၊ အရက္သီးမ်ားမမွည့္မီ၊ သရက္သီးပိုးတီလွီးကာ ခ်ဥ္ဖတ္ထည့္ၿပီး ထမင္းျဖင့္ စားၾကပါသည္။ ထမင္းသုပ္ကို အထက္ပါအခ်ဥ္ တမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ စားၾကပါသည္။ ထို႕အျပင္ "ၾကက္သြန္ျဖဴ" ကိုအခြံႏႊာ၍ အခ်ဥ္ျဖင့္ တြဲဖက္ကာစားၾကပါသည္။
အထက္ပါထမင္းသုပ္ကို ၾကက္ဥေၾကာ္၊ ၾကက္ဥျပဳတ္၊ ဘဲဥျပဳတ္၊ အမဲေၾကာ္၊ ၾကက္ေၾကာ္၊ ငါးေၾကာ္ တို႕ျဖင့္လည္း တြဲဖက္စားၾကပါသည္။

မဝါဝါႏြယ္(ၾကံခင္းၿမိဳ႕)
အမွတ္(၆၃)၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္း
ၾကံခင္းၿမိဳ႕။

ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္
ပါေမာကၡခင္ေမာင္ဝင္း (အသည္း)

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...