သၾကၤန္သို ့မဟုတ္ ယဥ္ေက်းမႈ၏ ျပယုဂ္
by Ko Myo on Tuesday, April 5, 2011 at 4:57pm
ျမန္မာႏုိင္ငံအပါအ၀င္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ေလာႏိုင္ငံ နဲ႕
ကေမၻာဒီးယားႏုိင္ငံေတြမွာ ရိုးရာအစဥ္အလာယဥ္ေက်းမူအေမြ
အျဖစ္ႏွစ္သစ္ကူး ပြဲေတာ္ေတြကိုဧျပီလထဲမွာက်င္းပလာခဲ ့ၾက
သည္မွာနွစ္ပရိေစၧဒမ်ားစြာရခဲ ့ျပီျဖစ္ပါ၏။ထိုနွစ္သစ္ကူပြဲေတာ္
ကိုျမန္မာတို ့ကေတာ့သၾကၤန္ပြဲေတာ္လို ့ေခၚတြင္ပါသည္။ေရွး
အခါက ဟိႏၵဴယဥ္ေက်းမႈ လႊမ္းမိုးခံခဲ့ရေသာအေရွ႕ေတာင္အာရွ
ေဒသႏိုင္ငံ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္က်င္ပေလ့ရွိခဲ ့
ေၾကာင္းလည္းမွတ္တမ္းမ်ားကဆို၏။
အဘယ့္ေၾကာင့္ဟိႏၵဴယဥ္ေက်းမႈ လႊမ္းမိုးခံခဲ့ရေသာ
ႏိုင္ငံေတြဟုဆိုရသနည္း......။
ံျဗဟၼာဦးေခါင္း
အဘယ့္ေၾကာင့္ဟုဆိုလွ်င္သိၾကားမင္းနွင့္ျဗဟၼာ
မင္းစစ္ခင္းရာမွာစစ္ရွုံးသူ ျဗဟၼာမင္း၏ဦးေခါင္းကို ျဖတ္ျပီးေနာက္
္စစ္နိုင္သူနွင့္စစ္႐ံႈးသူတို ့ ညိွႏိႈင္းမႈသေဘာတူခ်က္အရ ဆင္ဦး
ေခါင္းႏွင့္ ျဗဟၼာမင္းခႏၶာကိုယ္ေပါင္းစပ္ေသာ ဟိႏၵဴဘုရား ျဖစ္
လာေၾကာင္းအဆိုေၾကာင့္ဟုဆိုရပါမည္ ။
ထိုဇာတ္လမ္း၏အဆက္ဟုဆိုရမည့္ အဆိုပါ
ေခါင္းျဖတ္ခံျဗဟၼာမင္းမွာတန္ခိုးၾကီးလြန္းသည့္အတြက္ သူ ့
ေခါင္းျပတ္ကိုပင္လယ္ထဲေမွ်ာမိလွ်င္ေရေတြခန္းေျခာက္သြားႏိုင္၊
ကမာၻပထ၀ီေျမၾကီးေပၚတင္မည္ဆိုလွ်င္ေျမၾကီးကြဲအက္သြားႏုိင္၊
မိုးေကာင္းကင္ေပၚပစ္လိုက္မည္ဆိုလွ်င္လည္းမိုးေကာင္းကင္
တစ္ခုလံုးမီးေလာင္ကၽြမ္းသြားႏိုင္ေသာေၾကာင့္သိၾကားမင္းကပင္
္ျဗဟၼာၾကီး၏ဦးေခါင္းအားနတ္သမီး တစ္ပါးစီတစ္ႏွစ္တစ္ခါအ
လွည့္က်ျဖင့္ကိုင္ထားရမည္ဟူ၍မိန္႕မွာေတာ္မူထားခဲ့ရာမွတစ္
္ႏွစ္ကုန္၍ေနာက္တစ္ႏွစ္သို ့အကူးျဗဟၼာဦးေခါင္းကိုင္ နတ္သမီး
တစ္ပါးမွေနာက္တစ္ပါးထံံျဗဟၼာဦးေခါင္းလႊဲေျပာင္းေသာ အခ်ိန္
သမယကေနနွစ္သစ္ကူးသၾကၤန္အခါေတာ္ပြဲျဖစ္လာေၾကာင္းပံု
၀တၳဳကိုမိရိုးဖလာမွတ္သားနာၾကားခဲ ့ၾကရသလိုယေန ့တိုင္နွစ္
စဥ္ထုတ္ေ၀ေသာသၾကၤန္စာတို ့မွာလည္း နတ္သမီးအမည္နွင့္
တကြအဘယ္နတ္သမီးကအဘယ္နတ္သမီးထံျဗဟၼာၾကီး၏
ဦးေခါင္းအားလက္ကမ္းလိုက္္ေၾကာင္းဖတ္ရူေနရဆဲျဖစ္ပါသည္။
ယခုနွစ္ထုတ္ျမန္မာသကၠရာဇ္၁၃၇၃ခုနွစ္အတြက္
သူရိယသိဒၶႏ ၱမဟာသၾကၤန္စာတြင္`မေဟာရကာေဒ၀ီနတ္သမီး
ကာအလွည့္ေစ့၍ပရမိနတ္မင္း၏သားအာသီအမည္ရွိေသာျဗဟၼာ
မင္း၏ဦးေခါင္းကိုကမ္းသည္ရွိေသာ္၊ေျပာကၠာေဒ၀ီနတ္သမီးကား
ခရီးဦးၾကိဳဆို၍ပုဆစ္တုပ္လ်က္လွမ္းလင့္၏။ရႆကာနတ္သမီး
ကားအျဖဴ၊အနီ၊အစိမ္း၊အျပာ၊အ၀ါအားျဖင့္ငါးပါးအဆင္းျဖင့္ျပီးေသာ
အ၀တ္တန္ဆာကို၀တ္ဆင္လွ်က္သၾကၤန္မင္းကိုေစာင့္လင့္၏။´
ဟုေဖၚျပပါရွိ၏။
ေခါင္းေဆးမဂၤလာ
မည္သို ့ဆိုေစသၾကၤန္ကိုယဥ္ေက်းမႈ၏ျပယုဂ္
အျဖစ္သာရူျမင္ပါမည္။ယဥ္ေက်းမႈရွိေသာလူမ်ိဳး့ဟူသည္ကမာၻ ့
အလယ္မွာထည္၀ါရိုးထံုးတမ္းအစဥ္အလာရွိပါ၏။ယေန ့ျမန္မာတို ့
၏ယဥ္ေက်းမူနယ္ေျမသည္ပုဂံျဖစ္သလိုပုဂံေခတ္ယဥ္ေက်းမူအေမြ
ဘုရားပုထိုးေတြေၾကာင့္လည္းကမာၻ ့အလယ္မွာထည္၀ါေနသည္
ဆိုျခင္းမွာျငင္းမရ ။
ပုဂံနွင့္သၾကၤန္အေၾကာင္းယဥ္ေက်းမူေျခရာခံၾကည့္
ေသာ္ဥေပါသဓမင္းၾကီးေခါင္းေဆးမဂၤလာျပဳျခင္းကိုေတြ ့ရွိခ်က္အစ
ဟုဆိုထားမူ ့ရွိ၏။ဥေပါသဓမင္းၾကီးနွင့္တကြေခတ္အဆက္ဆက္
ျမန္မာရွင္ဘုရင္မ်ားအေနနွင့္တစ္ႏွစ္တစ္ခါဦးေခါင္းေတာ္ေဆးတဲ့
မဂၤလာကို သၾကၤန္အၾကိဳေန႔မွာက်င္းပေလ့ရွိေၾကာင္း ၊ေမာ္လျမိဳင္
ျမိဳရွိမုတၱမေကြ႕မွ ေခါင္းေဆးကၽြန္းသည္ေရွးဘုရင္မ်ားေခါင္းေဆး
မဂၤလာျပဳျခင္းျဖင့္ထင္ရွားေၾကာင္းမွတ္တမ္းအရသိရ၏။
ယခုနွစ္ထုတ္ျမန္မာသကၠရာဇ္၁၃၇၃ခုနွစ္အတြက္
သူရိယသိဒၶႏ ၱမဟာသၾကၤန္စာတြင္`သၾကၤန္သံုးပါးတို့တြင္သမႏ ၱ
မဟာသၾကၤန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္သၾကၤန္က်ျပီးေနာက္၂၄မိနစ္ေရာက္
ေသာအခ်ိန္၌ဦးေခါင္းေဆးမဂၤလာျပဳရာ၏´ဟုလည္းေကာင္း။
`သကၤေႏၱ၊သၾကၤန္ဟုေခၚအပ္ေသာတနဂၤေႏြျဂိဳလ္မင္းသည္၊
ပုဏၰေမ၊အံသာ၃၆၀-ရသျဖင့္တစ္ဘဂဏျပည့္၍၊မိန္ရာသီအ၀သာန္
န၀င္းမွမိႆရာသီအာဒိန၀င္းသို ့ေျပာင္းခဲ ့သည္ရွိေသာ္၊က႖ဓ၊ဤ
လူ့ျပည္၌၊မာဏ၀ါ၊သတၱ၀ါဟုေခၚအပ္ကုန္ေသာမနုဇာ၊လူအေပါင္း
သည္၊သိရာ၊ဦးေခါင္းေဆးကုန္ရာ၏´ဟုလည္းေကာင္းေဖၚျပပါရွိ၏။
သၾကၤန္အေျမာက္
သၾကၤန္အၾကိဳေန့ကစကာလူအေပါင္းကအတာေျမအိုး
ထဲေရထည့္ကာသေျပခက္အစရွိေသာအတာပန္းပ်ားျဖင့္သိၾကားမင္း
ကိုပူေဇာ္ၾကိဳဆိုၾကသည့္အစဥ္အလာလည္းယေန ့တိုင္ထိန္းသိမ္း
ထားဆဲျဖစ္သည္ကိုေတြနိုင္သည္။ သိၾကားမင္းၾကီးနတ္ျပည္ကေန
လူ႔ျပည္ကိုဆင္းသက္လာသည့္ေန ့ကိုသၾကၤန္အက်ေန႔ဟုေခၚတြင
္ျပီးေရွးကသၾကၤန္က်ခ်ိန္ကိုသိေစရန္သၾကၤန္အေျမာက္ပစ္ေဖါက္ေလ
ရွိခဲ ့ေၾကာင္းသိရပါ၏။
ေရွးလူၾကီးသူမေတြကသိၾကားမင္းလူ ့ျပည္ဆင္းလာခ်ိန္
မွာေကာင္းတာလုပ္သူေတြ၏အမည္စာရင္းကိုေရြပုရပိုက္မွာေရးမွတ္ျပီး
ဆိုးသြမ္းသူမေကာင္းမူျပဳသူတို ့၏အမည္ကိုေခြးသားေရ ပုရပိုက္မွာ
ေရးမွတ္ေၾကာင္းတစ္ဆင့္စကားတစ္ဆင့္နားျဖင့္အစဥ္အဆက္ေျပာ
ေလ့ရွိခဲ ့ပါေသးသည္။
ယခုနွစ္ထုတ္ျမန္မာသကၠရာဇ္၁၃၇၃ခုနွစ္အတြက္သူရိယ
သိဒၶႏ ၱမဟာသၾကၤန္စာတြင္`ဘာနုရာဇာမည္ေသာတနဂၤေႏြျဂိဳလ္
မင္းသည္ေရႊအဆင္းနွင့္တူေသာအ၀တ္တန္ဆာကို၀တ္ဆင္လ်က္
သိေႏၶာျမင္းကိုစီး၍ေရခ်မ္းအိုးပိုက္လွ်က္၊အေနာက္ကသည္အေရွ ့
ေျမာက္ေထာင့္သို ့၀င္၏´ဟုေဖၚျပပါရွိ၏။
နွစ္သစ္ကူးမဂၤလာ
ေရွ ့မွာဆိုခဲ ့သလိုဟိႏၵဴယဥ္ေက်းမႈအေျခခံသည္ဟု
ယူဆသံုးသပ္ခဲ ့ရေသာ္လည္းျမန္မာတို ့၏ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္
အသြင္သ႑ာန္နွင့္အနွစ္သာရမွာေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ ၏အဆံုး
အမဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားျဖစ္ေသာသၾကၤန္ရက္ျမတ္ကာလ ဘုရား
ေက်ာင္းကန္မ်ား၌ ဥပုသ္သီလသီတင္းေစာင့္တည့္္ျခင္း၊အဘိုး
အဘြားလူၾကီးသူမမ်ားအားေခါင္းေလွ်ာ္ေပး၊ေျခသည္းလက္သည္း
ညွပ္ေပးျခင္းနွင့္ သတၱ၀ါေတြကိုေဘးမဲ့လႊတ္ေပးျခင္းတို ့ကိုသာမက
ရွင္ျပဳျခင္း၊ဒုလႅဘပဥၥင္းခံျခင္းတို ့ျဖင့္ျမတ္္နိုးခံုမင္ဖြယ္ရူျမင္နိုင္သည့္
အတြက္သၾကၤန္အခါေတာ္သည္ေထရ၀ါဒဘာသာေရးပြဲလမ္းတစ္ခု
အသြင္ပီပီျပင္ျပင္ေဆာင္ေနျပီးျမန္မာရိုးရာယဥ္ေက်းမူအေမြစင္စစ္
မေသြျဖစ္ေနျပီဆိုနိုင္၏။
ျမန္မာ့သၾကၤန္မွာျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအမွတ္လကၡဏာ
တစ္ရပ္အျဖစ္ႏိုင္ငံတကာ၏စိတ္၀င္စားအာရံုစိုက္မူလည္းခံေနရပါ
သည္။
ျမန္မာလူမ်ိဳးတို ့၏သည္းခံနိုင္မူနွင့္ေမတၱာတရားတည္း
ဟူေသာလူ ့ယဥ္ေက်းမူကိုေဖၚထုတ္ျပသနိုင္ေသာပြဲေတာ္ျဖစ္သ
လိုအနုပညာယဥ္ေက်းမူေတြကိုလည္းေဖၚက်ဴးတင္ဆက္နိုင္သည္
ကလည္းကမာၻအလည္မွာဂုဏ္ယူစရာျဖစ္၏။သၾကၤန္ယိမ္းအက
နွင့္သၾကၤန္ေတးသီခ်င္းေတြကကိုယ္ပိုင္အနုပညာအဆင့္အတန္း
ကိုျပဆိုေနသလိုပြဲေတာ္ၾကီးတရပ္လံုးသည္နိုင္ငံနွင့္လူမ်ိဳးအတြက္
ဂုဏ္က်က္သေရတက္ေစေသာယဥ္ေက်းမႈ၏ျပယုဂ္ဟုဆိုေတာ္
မမွားနိုင္ပါ။သို့ေသာ္ဆြမ္းဆန္ထဲၾကက္ေခ်းေရာသရုပ္ပ်က္မူေၾကာင့္
ျမန္မာတို ့၏မဂၤလာအခါသမယလွပတင့္တယ္မူမွာပ်က္ျပယ္နိုင္
ေၾကာင္းကိုေတာ့ယေန ့မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္တို ့သတိဆြဲကပ္
သိရွိထားနိုင္ကာမွေတာ္ရံုက်မည္ဆိုခ်င္၏။
နွစ္သစ္ကူးအခါသမယမွာက်န္းမာ၊
ခ်မ္းသာ၊ေဘးကင္းရန္ကြာၾကပါေစ။
ကိုမ်ိဳး(ျမန္မာစာ)
(သၾကၤန္သမိုင္းေဆာင္းပါးနွင့္သၾက္န္မွတ္တမ္းမ်ားမွကိုးကာေရးသားပါ၏။)
0 comments:
Post a Comment