Saturday, April 9, 2011

က်ေနာ္ ခဲြထြက္ေရးသမား

က်ေနာ္ ခဲြထြက္ေရးသမား

မ်က္ေမွာက္ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး ျပႆနာတြင္ ခဲြထြက္ေရးျပႆနာသည္ အဓိကအခ်က္အေနျဖင့္ ပါ၀င္ ေနသည္။ တခ်ိဳ႕က ခဲြထြက္ျခင္း၏ အက်ိဳးအျပစ္မ်ားကို စနစ္တက် ခဲြျခမ္းစိပ္ျဖာၿပီးမွ ခဲြ မထြက္သင့္ဟု ယူဆသူမ်ားလည္း ရွိၾကသည္။ တခ်ဳိ႕လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ခဲြမထြက္သင့္ဟု အျမင္ရွိၾကသည္။ တခ်ိဳ႕လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ခဲြထြက္မွ ျဖစ္မယ္ဟု အျမင္ ရွိၾကသည္။ တခ်ိဳ႕လည္း တိုင္းရင္းသားမ်ားအား ရာသက္ပန္ လက္ေအာက္ခံအျဖစ္ ထားလုိၿပီး ခဲြထြက္ေရးကို ခြင့္မျပဳ လုိသူမ်ား ရွိၾကသည္။ တခ်ိဳ႕လည္း ေပါင္းေနေသာအားျဖင့္ အမ်ိဳးသား အခြင့္အေရးမ်ား ဆုံးရႈံးသည္ အက်ိဳးမရွိမည့္ အတူ ခဲြထြက္လုိၾကသည္။ ခဲြထြက္ေရးကို ခြင့္မျပဳဆုိသူမ်ား၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ပေယာဂ မ်ိဳးစုံ ပါလာသည္။ ခဲြထြက္ခြင့္ကို တားျမစ္လုိလွ်င္ အက်ိဳးတူ ျဖစ္ဖုိ႕လုိသည္။ အက်ိဳးမတူလွ်င္ အက်ိဳးရွိသူကသာ ခဲြထြက္ခြင့္ကို ဆန္႕က်င္မည္ ျဖစ္သည္။ အက်ိဳးယုတ္သူမ်ား၏ ဆႏၵကား ခဲြထြက္ရန္ အၿမဲတန္းႀကိဳးပမ္း ေနမည္ျဖစ္သည္။ လုိရင္းအားျဖင့္ ခဲြထြက္ လုိေသာျပႆနာသည္ အက်ိဳးတူ မတူ ဆုိသည့္ ျပႆနာပင္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးတြင္ ခဲြထြက္ေရးကို ေျပာဖုိ႔အတြက္ ေၾကာက္ေနၾကသည္။ ဗမာအမ်ားစုကလဲ ေၾကာက္ေန ၾကသည္။ ဗမာမဟုတ္ေသာ တျခား အမ်ိဳးသားမ်ားကလဲ ေၾကာက္ေနၾကသည္။ သူတို႔ ေၾကာက္ေန ၾကသည္မွာ အထက္ပါ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိႏုိင္သည္။ တခ်ိဳ႕အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ ခဲြထြက္ေရးသည္ မ်က္ေမွာက္ကမၻာတြင္ ေခတ္ကုန္ သြားၿပီ မည္သည့္ ႏုိင္ငံမွ မေထာက္ခံ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ခဲြထြက္ေရးကို မေျပာသင့္ဟု ဆုိၾကသည္။ ေျပာေသာအားျဖင့္ အာဏာရ ရန္သူ၏ အျမတ္ထုတ္မႈကုိသာ ခံသြားရမည္ဟု ဆုိၾကသည္။ အာဏာရ အဆက္ဆက္သည္ ခဲြထြက္ေရး သမားမ်ားအျဖစ္ အၿမဲတမ္း စြပ္စဲြလာသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ဤသည္ကို ေခ်ပရန္ အတြက္ ခဲြထြက္ေရး စကားကို မေျပာသင့္ဟု ဆုိၾကသည္။  ဤသည္ပင္လွ်င္ အမွန္တရားကို မ်က္ကြယ္ျပဳျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤျပႆနာသည္ ေၾကာက္ေန၍ ၿပီးသြားမည့္ ျပသနာမဟုတ္။ ေခါင္းေရွာင္ေန၍ ေျပလည္သြားမည့္ ျပႆနာမဟုတ္။ ဖုန္းကြယ္ထား၍ ရမည့္ ျပႆနာလည္း မဟုတ္သည္ကို သတိျပဳသင့္သည္။

ခဲြထြက္ေရး၏ အမွန္တရားသည္ မည္သူမွ် ပါယ္ဖ်က္၍ မရေသာ လူမ်ိဳးတိုင္း၏ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရး (Basic Rights) ျဖစ္သည္။ ခြင့္ျပဳခ်က္ကို လက္ျဖန္႔ ေတာင္းစရာ မလိုသည့္ အခြင့္အေရး ျဖစ္သည္။ တဖက္တြင္ သမိုင္းတေလွ်ာက္လုံး သီးျခားစီ ေနထိုင္ လာခဲ့ၾကျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ အမွန္တရားကို ျငင္းပါယ္ေနသမွ်၊ ဟန္ေဆာင္ ေနသမွ်၊ မ်က္ကြယ္ျပဳေနသမွ် ကာပတ္လုံး ျငိမ္းခ်မ္းေရး၊ တည္ၿငိမ္ေရး၊ တိုးတက္ ဖြံံ႔ၿဖိဳးေရးႏွင့္ အလွမ္း ေ၀းေနမည္သာ ျဖစ္သည္။ အာဏာရ အဆက္ဆက္သည္ ခဲြထြက္ေရးကို အင္အားသုံး တားျမစ္ လာခဲ့ၾကသည္။ တနည္းအားျဖင့္ စည္းရုံးေရးကို အင္အားသုံး တည္ေဆာက္ လာခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ပေဒသရဇ္ေခတ္ အဆက္ဆက္ကို အားက် ေနၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ၀ံသာႏု လြန္ကဲသူ ဗမာမ်ားကလည္း အားေပး ေထာက္ခံလာၾကသည္။ ၀ံသာႏုစိတ္ဓါတ္ ဆုိသည္မွာ လူမ်ိဳးတိုင္းအတြက္ ေကာင္းေသာ လကၡဏာရပ္ တခုျဖစ္သည္။ သို့ေသာ္ လိုအပ္သည္ထက္ ေက်ာ္လြန္လွ်င္ အမုန္းပြါးမႈကိုသာ ရေစ တတ္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အမုန္းပါြးမႈ သာမက ပဋိပကၡသံသရာ ရွည္ၾကာေနေသာ ႏုိင္ငံ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို ကိုယ္ခ်စ္လွ်င္ တရားခံျဖစ္သည္။

ဤသုိ႔ဆုိလွ်င္ က်ေနာ္လည္း ခဲြထြက္ေရးသမားပင္ ျဖစ္သည္။ က်ေနာ့ ခဲြထြက္ေရးက သူမ်ားႏွင့္ တူခ်င္မွ တူမည္။ ရခိုင္တို႔သည္ အတိတ္သမိုင္း တေလွ်ာက္ သီးျခားေနလာသူမ်ား ျဖစ္ျခင္း၊ ခဲြထြက္ခြင့္သည္ လူမ်ိဳးတိုင္း၏ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရး ျဖစ္ျခင္း၊ ပူးတဲြေနလာေသာ ရာစုတ၀က္ေက်ာ္ သက္တမ္းအတြင္း အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမႈဟူ၍ ျပစရာမရွိျခင္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပူးတဲြ ေနေသာအားျဖင့္ အက်ိဳးယုတ္မဲ့အတူ သီးျခားေနလုိျခင္း၊ သီးျခား ေနေသာအားျဖင့္ ကိုယ့္ကံၾကမၼာကို ဖန္တီးခြင့္ရျခင္း၊ သူတပါး၏ ေခါင္းပုံျဖတ္ ခ်ယ္လွယ္မႈေအာက္မွ လြတ္ကင္းသြားျခင္း။ အနိမ့္ဆုံးအားျဖင့္ လူမ်ိဳးျခား လက္ေအာက္ခံ ကြ်န္အျဖစ္ျဖင့္ ခ်မ္းသာျခင္းထက္ လြတ္လပ္စြာ ဆင္းရဲလုိျခင္း၊ လုိရင္းအားျဖင့္ လူမ်ိဳးေပါင္စုံ၏ အဓိက ေတာင္းဆုိခ်က္ ျဖစ္ေသာ စစ္မွန္ေသာ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းမွ အပ လကၡံသူမေပၚေသးျခင္း၊ လူမ်ိဳးျခားတို႔၏ လက္ေအာက္ခံ သူ႕ကြ်န္ဘ၀တြင္လည္း ေနရေသးသည္။ ေခါင္းပုံျဖတ္မႈလည္း ခံရေသးသည္ဆုိလွ်င္ ထိုထက္ လူျဖစ္ရွုံးျခင္း မရွိဟုယူဆျခင္း တုိ႔႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္သည္ သီးျခားေနလုိျခင္း (၀ါ) ခဲြထြက္လုိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

မိမိတို႔ လက္ခံေသာ ညီညြတ္ေရးဆုိသည္မွာ တဖက္သတ္ တည္ေဆာက္၍မရ၊ အင္အားသုံး တည္ေဆာက္၍ မရ၊ သခင္ႏွင့္ ကြ်န္ပုံစံ တည္ေဆာက္၍ မရ၊ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ လုပ္သားပုံစံ တည္ေဆာက္၍ မရ။။ ထုိသုိ႔ တည္ေဆာက္ျခင္း၏ ရလဒ္မွာ သံသယကိုသာ ရမည္။ အာဃာတကိုသာ ရမည္။ ပ႗ိပကၡကိုသာ ရမည္ျဖစ္သည္။ ညီညြတ္ေရး ဆုိသည္မွာ အက်ိဳးတူ တည္ေဆာက္ရသည္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ အျပန္အလွန္ နားလည္မႈျဖင့္ တည္ေဆာက္ ရသည္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ညီညြတ္ဖုိ႔ လုိအပ္သည္ကို လူ႔က်င့္၀တ္အရ သေဘာေပါက္ လက္ခံဖုိ႔ လုိအပ္သည္။ ထုိသို႔ တည္ေဆာက္ႏုိင္မွ သာလွ်င္ စည္းေႏွာင္အား ပိုေကာင္းမည္ ျဖစ္သည္။ မ်က္ေမွာက္ ႏိုင္ငံေတာ္သည္ စတုတၱ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ျဖစ္သည္။ ပေဒသရဇ္ တည္ေဆာက္ပုံကို ပုံတူကူးခ်ေနလွ်င္ တတိယ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ၿပဳိကဲြခဲ့သလုိ စတုတၱ ႏိုင္ငံေတာ္လည္း တေန႕တြင္ ၿပိဳကဲြမည္မွာ မုခ်ပင္ ျဖစ္သည္။ မၿပိဳကဲြသမွ် ကာလပတ္လုံး ေသြးမတိတ္ ေရာဂါမွာ ဆက္လက္ၿပီး ႀကီးထြားေနမည္ ျဖစ္ပါသည္။ (၂၀) ရာစုကုန္ပိုင္းသည္ ကမၻာလုံး ဆုိင္ရာတြင္ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံမ်ား ျပန္လည္ စန္းပြင့္ခ်ိန္္ ျဖစ္သည္။ ဆုိဗီယက္၊ ယူဂုိဆလားဗီးယား၊ ခ်က္ကိုစလိုဗက္ဂီးယား၊ အီသီယုိပီးယား၊ အင္ဒုိနီးရွားတုိ႕မွ ေမြးဖြါး ေပးလိုက္ေသာ ႏိုင္ငံသစ္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ခန္႕ ကုသမဂၢတြင္ တိုးလာခဲ့သည္။

အင္အားသုံး တည္ေဆာက္လာေသာေၾကာင့္ ရာစုတ၀က္ ေက်ာ္သြားၿပီျဖစ္သည္။ ဖြံ႔ၿဖိဳးဖုိ႔အစား ခၽႊတ္ၿခဳံ က်သြားသည္။ တည္ၿငိမ္မႈ ရဖုိ႔အစား လူမ်ိဳးေရး အာဃာတမ်ား တိုးပါြးလာသည္။ အက်ိဳးဆက္ ရလဒ္အျဖစ္ ပ႗ိပကၡသံသရာ ရွည္ၾကာလာသည္။ ေသြးမတိတ္ေသာ ဒဏ္ရာႀကီးသာ ျဖစ္လာသည္။ (၁၉၈၄) ခုႏွစ္က  ေသာင္းက်န္းသူမ်ားအား ေနာက္ေလးႏွစ္အတြင္း အျမစ္ ျပတ္ေစရမယ္ဟု ဗုိလ္ခင္ညြန္႔ ႀကဳံး၀ါးခဲ့သည္။ ယင္းမတိုင္မွီကလည္း ဗိုလ္ေန၀င္းက ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ႀကဳံး၀ါးခဲ့ဖူးသည္။ ကမၻာတြင္ နမူနာ ယူၾကမည္ဆုိလွ်င္ အနာဂါတ္ျပည္ေထာင္စုသို႔ ဦးတည္လႈပ္ရွားမႈမ်ားလည္း အင္အားေကာင္းသည္ထက္ ေကာင္းလာသည္။ ယင္းတို႕မွာ ဥေရာပသမဂၢ၊ (CIS) ႏိုင္ငံမ်ားတို႔ ျဖစ္သည္။ ပထမကမၻာစစ္ မတိုင္မွီက ဥေရာပကို အင္ပါယာ ပိုင္ဆုိင္မႈႏွင့္ ဖဲြ႔စည္းခဲ့သည္။ ပထမကမၻာစစ္ၿပီးေနာက္ အင္ပါယာမ်ား ျပဳိကဲြသြားၿပီး အမ်ိဳးသား ႏိုင္ငံမ်ား ေပၚထြက္လာၾကသည္။ ႏွစ္ဆယ္ရာစုကုန္ပိုင္းတြင္ ကုသမဂၢအဖဲြ႕၀င္ နိင္ငံေပါင္း ႏွစ္ရာေက်ာ္ထိ တိုးတက္သြားသည္။ ဆႏၵကို မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး အင္အားသုံး စည္းရုံးဖဲြ႕စည္းခဲ့ေသာ ဆုိဗီ ယက္ျပည္ေထာင္စု တခုတည္းကပင္လွ်င္ အမ်ိဳးသားနိုင္ငံေပါင္း တဆယ္ေက်ာ္ ေမြးထုတ္ ေပးခဲ့သည္။

ဗမာႏွင့္ တျခား လူမ်ိဳးမ်ားအၾကား တည္ရွိလာေသာ သံသယမ်ား၊ အာဃာတမ်ား၊ ပဋိပကၡမ်ားကို အဆုံးသတ္ႏုိင္ေရးသည္ စစ္၀ါဒ ဖ်က္သိမ္းေရးအျဖစ္ ထားသင့္သည္။ ဗုိလ္ေန၀င္း အာဏာသိမ္းစက ဗမာ၀ံသာႏုအမ်ားစုက ေထာက္ခံခဲ့ၾက ဖူးသည္။ (၈၈) တြင္ ကိုယ့္အလွည့္ ေရာက္ေတာ့မွ သေဘာေပါက္ သြားၾကသည္။ မ်က္ေမွာက္တိုက္ပဲြကို ဗမာ ၀ံသာႏု အစဲြသန္သူမ်ားႏွင့္ တျခား လူမ်ိဳးေရး အစဲြသန္သူမ်ား၏ တိုက္ပဲြအျဖစ္ အဓိပၸါယ္ေဖၚၾကသည္။ ဗမာျပည္သမိုင္းတြင္ တည္ၿငိမ္မႈ၊ သင့္ျမတ္မႈႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈဆုိမွာ ဘယ္တုန္းကမွ မရွိခဲ့။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဖက္ဒရယ္ကို လက္ခံေသာ ဗမာေခါင္းေဆာင္မ်ားကို္ ဗိုလ္ေအာင္ဆန္းက ၿခိမ္းေျခာက္ေနသည္။ လုိရင္းအားျဖင့္ဆုိလွ်င္ အတိတ္သမိုင္း၏ ပုံစံအတိုင္း သီးျခားစီ ျပန္ေနၾကျခင္းကသာ အားလုံးအတြက္ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ျငိမ္းခ်မ္းမႈ၊ တည္ၿငိမ္မႈႏွင့္  ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မႈမ်ား၏ စိ္တ္ကူးယဥ္ဘ၀ကို ေက်ာ္လြားႏိုင္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။ ယေန႕ကာလ ဗမာႏိုင္ငံတြင္္ ဆုိဗီယက္ ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္း ေဘာရစ္စ္ယယ္ဆင္လုိ ပုဂၢိဳလ္တဦး အေရးတႀကီး လုိအပ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ ဤသို႕ျဖင့္ ခဲြထြက္ေရးသမားကို ေစာဒကတက္မည္ဆုိလွ်င္ လြတ္လပ္မႈ၊ တန္းတူမႈ၊ တရားမွ်တမႈ အေျခခံျဖင့္သာ စဥ္းစားရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။       ။

စံေရႊခုိင္
Way Min Way Min 11:59pm Apr 9

မ်က္ေမွာက္ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး ျပႆနာတြင္ ခဲြထြက္ေရးျပႆနာသည္ အဓိကအခ်က္အေနျဖင့္ ပါ၀င္ ေနသည္။ တခ်ိဳ႕က ခဲြထြက္ျခင္း၏ အက်ိဳးအျပစ္မ်ားကို စနစ္တက် ခဲြျခမ္းစိပ္ျဖာၿပီးမွ ခဲြ မထြက္သင့္ဟု ယူဆသူမ်ားလည္း ရွိၾကသည္။ တခ်ဳိ႕လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ခဲြမထြက္သင့္ဟု အျမင္ရွိၾကသည္။ တခ်ိဳ႕လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ခဲြထြက္မွ ျဖစ္မယ္ဟု အျမင္ ရွိၾကသည္။ တခ်ိဳ႕လည္း တိုင္းရင္းသားမ်ားအား ရာသက္ပန္ လက္ေအာက္ခံအျဖစ္ ထားလုိၿပီး ခဲြထြက္ေရးကို ခြင့္မျပဳ လုိသူမ်ား ရွိၾကသည္။ တခ်ိဳ႕လည္း ေပါင္းေနေသာအားျဖင့္ အမ်ိဳးသား အခြင့္အေရးမ်ား ဆုံးရႈံးသည္ အက်ိဳးမရွိမည့္ အတူ ခဲြထြက္လုိၾကသည္။ ခဲြထြက္ေရးကို ခြင့္မျပဳဆုိသူမ်ား၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ပေယာဂ မ်ိဳးစုံ ပါလာသည္။ ခဲြထြက္ခြင့္ကို တားျမစ္လုိလွ်င္ အက်ိဳးတူ ျဖစ္ဖုိ႕လုိသည္။ အက်ိဳးမတူလွ်င္ အက်ိဳးရွိသူကသာ ခဲြထြက္ခြင့္ကို ဆန္႕က်င္မည္ ျဖစ္သည္။ အက်ိဳးယုတ္သူမ်ား၏ ဆႏၵကား ခဲြထြက္ရန္ အၿမဲတန္းႀကိဳးပမ္း ေနမည္ျဖစ္သည္။ လုိရင္းအားျဖင့္ ခဲြထြက္ လုိေသာျပႆနာသည္ အက်ိဳးတူ မတူ ဆုိသည့္ ျပႆနာပင္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးတြင္ ခဲြထြက္ေရးကို ေျပာဖုိ႔အတြက္ ေၾကာက္ေနၾကသည္။ ဗမာအမ်ားစုကလဲ ေၾကာက္ေန ၾကသည္။ ဗမာမဟုတ္ေသာ တျခား အမ်ိဳးသားမ်ားကလဲ ေၾကာက္ေနၾကသည္။ သူတို႔ ေၾကာက္ေန ၾကသည္မွာ အထက္ပါ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိႏုိင္သည္။ တခ်ိဳ႕အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ ခဲြထြက္ေရးသည္ မ်က္ေမွာက္ကမၻာတြင္ ေခတ္ကုန္ သြားၿပီ မည္သည့္ ႏုိင္ငံမွ မေထာက္ခံ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ခဲြထြက္ေရးကို မေျပာသင့္ဟု ဆုိၾကသည္။ ေျပာေသာအားျဖင့္ အာဏာရ ရန္သူ၏ အျမတ္ထုတ္မႈကုိသာ ခံသြားရမည္ဟု ဆုိၾကသည္။ အာဏာရ အဆက္ဆက္သည္ ခဲြထြက္ေရး သမားမ်ားအျဖစ္ အၿမဲတမ္း စြပ္စဲြလာသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ဤသည္ကို ေခ်ပရန္ အတြက္ ခဲြထြက္ေရး စကားကို မေျပာသင့္ဟု ဆုိၾကသည္။ ဤသည္ပင္လွ်င္ အမွန္တရားကို မ်က္ကြယ္ျပဳျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤျပႆနာသည္ ေၾကာက္ေန၍ ၿပီးသြားမည့္ ျပသနာမဟုတ္။ ေခါင္းေရွာင္ေန၍ ေျပလည္သြားမည့္ ျပႆနာမဟုတ္။ ဖုန္းကြယ္ထား၍ ရမည့္ ျပႆနာလည္း မဟုတ္သည္ကို သတိျပဳသင့္သည္။

ခဲြထြက္ေရး၏ အမွန္တရားသည္ မည္သူမွ် ပါယ္ဖ်က္၍ မရေသာ လူမ်ိဳးတိုင္း၏ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရး (Basic Rights) ျဖစ္သည္။ ခြင့္ျပဳခ်က္ကို လက္ျဖန္႔ ေတာင္းစရာ မလိုသည့္ အခြင့္အေရး ျဖစ္သည္။ တဖက္တြင္ သမိုင္းတေလွ်ာက္လုံး သီးျခားစီ ေနထိုင္ လာခဲ့ၾကျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ အမွန္တရားကို ျငင္းပါယ္ေနသမွ်၊ ဟန္ေဆာင္ ေနသမွ်၊ မ်က္ကြယ္ျပဳေနသမွ် ကာပတ္လုံး ျငိမ္းခ်မ္းေရး၊ တည္ၿငိမ္ေရး၊ တိုးတက္ ဖြံံ႔ၿဖိဳးေရးႏွင့္ အလွမ္း ေ၀းေနမည္သာ ျဖစ္သည္။ အာဏာရ အဆက္ဆက္သည္ ခဲြထြက္ေရးကို အင္အားသုံး တားျမစ္ လာခဲ့ၾကသည္။ တနည္းအားျဖင့္ စည္းရုံးေရးကို အင္အားသုံး တည္ေဆာက္ လာခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ပေဒသရဇ္ေခတ္ အဆက္ဆက္ကို အားက် ေနၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ၀ံသာႏု လြန္ကဲသူ ဗမာမ်ားကလည္း အားေပး ေထာက္ခံလာၾကသည္။ ၀ံသာႏုစိတ္ဓါတ္ ဆုိသည္မွာ လူမ်ိဳးတိုင္းအတြက္ ေကာင္းေသာ လကၡဏာရပ္ တခုျဖစ္သည္။ သို့ေသာ္ လိုအပ္သည္ထက္ ေက်ာ္လြန္လွ်င္ အမုန္းပြါးမႈကိုသာ ရေစ တတ္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အမုန္းပါြးမႈ သာမက ပဋိပကၡသံသရာ ရွည္ၾကာေနေသာ ႏုိင္ငံ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို ကိုယ္ခ်စ္လွ်င္ တရားခံျဖစ္သည္။

ဤသုိ႔ဆုိလွ်င္ က်ေနာ္လည္း ခဲြထြက္ေရးသမားပင္ ျဖစ္သည္။ က်ေနာ့ ခဲြထြက္ေရးက သူမ်ားႏွင့္ တူခ်င္မွ တူမည္။ ရခိုင္တို႔သည္ အတိတ္သမိုင္း တေလွ်ာက္ သီးျခားေနလာသူမ်ား ျဖစ္ျခင္း၊ ခဲြထြက္ခြင့္သည္ လူမ်ိဳးတိုင္း၏ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရး ျဖစ္ျခင္း၊ ပူးတဲြေနလာေသာ ရာစုတ၀က္ေက်ာ္ သက္တမ္းအတြင္း အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမႈဟူ၍ ျပစရာမရွိျခင္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပူးတဲြ ေနေသာအားျဖင့္ အက်ိဳးယုတ္မဲ့အတူ သီးျခားေနလုိျခင္း၊ သီးျခား ေနေသာအားျဖင့္ ကိုယ့္ကံၾကမၼာကို ဖန္တီးခြင့္ရျခင္း၊ သူတပါး၏ ေခါင္းပုံျဖတ္ ခ်ယ္လွယ္မႈေအာက္မွ လြတ္ကင္းသြားျခင္း။ အနိမ့္ဆုံးအားျဖင့္ လူမ်ိဳးျခား လက္ေအာက္ခံ ကြ်န္အျဖစ္ျဖင့္ ခ်မ္းသာျခင္းထက္ လြတ္လပ္စြာ ဆင္းရဲလုိျခင္း၊ လုိရင္းအားျဖင့္ လူမ်ိဳးေပါင္စုံ၏ အဓိက ေတာင္းဆုိခ်က္ ျဖစ္ေသာ စစ္မွန္ေသာ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းမွ အပ လကၡံသူမေပၚေသးျခင္း၊ လူမ်ိဳးျခားတို႔၏ လက္ေအာက္ခံ သူ႕ကြ်န္ဘ၀တြင္လည္း ေနရေသးသည္။ ေခါင္းပုံျဖတ္မႈလည္း ခံရေသးသည္ဆုိလွ်င္ ထိုထက္ လူျဖစ္ရွုံးျခင္း မရွိဟုယူဆျခင္း တုိ႔႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္သည္ သီးျခားေနလုိျခင္း (၀ါ) ခဲြထြက္လုိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

မိမိတို႔ လက္ခံေသာ ညီညြတ္ေရးဆုိသည္မွာ တဖက္သတ္ တည္ေဆာက္၍မရ၊ အင္အားသုံး တည္ေဆာက္၍ မရ၊ သခင္ႏွင့္ ကြ်န္ပုံစံ တည္ေဆာက္၍ မရ၊ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ လုပ္သားပုံစံ တည္ေဆာက္၍ မရ။။ ထုိသုိ႔ တည္ေဆာက္ျခင္း၏ ရလဒ္မွာ သံသယကိုသာ ရမည္။ အာဃာတကိုသာ ရမည္။ ပ႗ိပကၡကိုသာ ရမည္ျဖစ္သည္။ ညီညြတ္ေရး ဆုိသည္မွာ အက်ိဳးတူ တည္ေဆာက္ရသည္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ အျပန္အလွန္ နားလည္မႈျဖင့္ တည္ေဆာက္ ရသည္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ညီညြတ္ဖုိ႔ လုိအပ္သည္ကို လူ႔က်င့္၀တ္အရ သေဘာေပါက္ လက္ခံဖုိ႔ လုိအပ္သည္။ ထုိသို႔ တည္ေဆာက္ႏုိင္မွ သာလွ်င္ စည္းေႏွာင္အား ပိုေကာင္းမည္ ျဖစ္သည္။ မ်က္ေမွာက္ ႏိုင္ငံေတာ္သည္ စတုတၱ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ျဖစ္သည္။ ပေဒသရဇ္ တည္ေဆာက္ပုံကို ပုံတူကူးခ်ေနလွ်င္ တတိယ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ၿပဳိကဲြခဲ့သလုိ စတုတၱ ႏိုင္ငံေတာ္လည္း တေန႕တြင္ ၿပိဳကဲြမည္မွာ မုခ်ပင္ ျဖစ္သည္။ မၿပိဳကဲြသမွ် ကာလပတ္လုံး ေသြးမတိတ္ ေရာဂါမွာ ဆက္လက္ၿပီး ႀကီးထြားေနမည္ ျဖစ္ပါသည္။ (၂၀) ရာစုကုန္ပိုင္းသည္ ကမၻာလုံး ဆုိင္ရာတြင္ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံမ်ား ျပန္လည္ စန္းပြင့္ခ်ိန္္ ျဖစ္သည္။ ဆုိဗီယက္၊ ယူဂုိဆလားဗီးယား၊ ခ်က္ကိုစလိုဗက္ဂီးယား၊ အီသီယုိပီးယား၊ အင္ဒုိနီးရွားတုိ႕မွ ေမြးဖြါး ေပးလိုက္ေသာ ႏိုင္ငံသစ္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ခန္႕ ကုသမဂၢတြင္ တိုးလာခဲ့သည္။

အင္အားသုံး တည္ေဆာက္လာေသာေၾကာင့္ ရာစုတ၀က္ ေက်ာ္သြားၿပီျဖစ္သည္။ ဖြံ႔ၿဖိဳးဖုိ႔အစား ခၽႊတ္ၿခဳံ က်သြားသည္။ တည္ၿငိမ္မႈ ရဖုိ႔အစား လူမ်ိဳးေရး အာဃာတမ်ား တိုးပါြးလာသည္။ အက်ိဳးဆက္ ရလဒ္အျဖစ္ ပ႗ိပကၡသံသရာ ရွည္ၾကာလာသည္။ ေသြးမတိတ္ေသာ ဒဏ္ရာႀကီးသာ ျဖစ္လာသည္။ (၁၉၈၄) ခုႏွစ္က ေသာင္းက်န္းသူမ်ားအား ေနာက္ေလးႏွစ္အတြင္း အျမစ္ ျပတ္ေစရမယ္ဟု ဗုိလ္ခင္ညြန္႔ ႀကဳံး၀ါးခဲ့သည္။ ယင္းမတိုင္မွီကလည္း ဗိုလ္ေန၀င္းက ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ႀကဳံး၀ါးခဲ့ဖူးသည္။ ကမၻာတြင္ နမူနာ ယူၾကမည္ဆုိလွ်င္ အနာဂါတ္ျပည္ေထာင္စုသို႔ ဦးတည္လႈပ္ရွားမႈမ်ားလည္း အင္အားေကာင္းသည္ထက္ ေကာင္းလာသည္။ ယင္းတို႕မွာ ဥေရာပသမဂၢ၊ (CIS) ႏိုင္ငံမ်ားတို႔ ျဖစ္သည္။ ပထမကမၻာစစ္ မတိုင္မွီက ဥေရာပကို အင္ပါယာ ပိုင္ဆုိင္မႈႏွင့္ ဖဲြ႔စည္းခဲ့သည္။ ပထမကမၻာစစ္ၿပီးေနာက္ အင္ပါယာမ်ား ျပဳိကဲြသြားၿပီး အမ်ိဳးသား ႏိုင္ငံမ်ား ေပၚထြက္လာၾကသည္။ ႏွစ္ဆယ္ရာစုကုန္ပိုင္းတြင္ ကုသမဂၢအဖဲြ႕၀င္ နိင္ငံေပါင္း ႏွစ္ရာေက်ာ္ထိ တိုးတက္သြားသည္။ ဆႏၵကို မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး အင္အားသုံး စည္းရုံးဖဲြ႕စည္းခဲ့ေသာ ဆုိဗီ ယက္ျပည္ေထာင္စု တခုတည္းကပင္လွ်င္ အမ်ိဳးသားနိုင္ငံေပါင္း တဆယ္ေက်ာ္ ေမြးထုတ္ ေပးခဲ့သည္။

ဗမာႏွင့္ တျခား လူမ်ိဳးမ်ားအၾကား တည္ရွိလာေသာ သံသယမ်ား၊ အာဃာတမ်ား၊ ပဋိပကၡမ်ားကို အဆုံးသတ္ႏုိင္ေရးသည္ စစ္၀ါဒ ဖ်က္သိမ္းေရးအျဖစ္ ထားသင့္သည္။ ဗုိလ္ေန၀င္း အာဏာသိမ္းစက ဗမာ၀ံသာႏုအမ်ားစုက ေထာက္ခံခဲ့ၾက ဖူးသည္။ (၈၈) တြင္ ကိုယ့္အလွည့္ ေရာက္ေတာ့မွ သေဘာေပါက္ သြားၾကသည္။ မ်က္ေမွာက္တိုက္ပဲြကို ဗမာ ၀ံသာႏု အစဲြသန္သူမ်ားႏွင့္ တျခား လူမ်ိဳးေရး အစဲြသန္သူမ်ား၏ တိုက္ပဲြအျဖစ္ အဓိပၸါယ္ေဖၚၾကသည္။ ဗမာျပည္သမိုင္းတြင္ တည္ၿငိမ္မႈ၊ သင့္ျမတ္မႈႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈဆုိမွာ ဘယ္တုန္းကမွ မရွိခဲ့။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဖက္ဒရယ္ကို လက္ခံေသာ ဗမာေခါင္းေဆာင္မ်ားကို္ ဗိုလ္ေအာင္ဆန္းက ၿခိမ္းေျခာက္ေနသည္။ လုိရင္းအားျဖင့္ဆုိလွ်င္ အတိတ္သမိုင္း၏ ပုံစံအတိုင္း သီးျခားစီ ျပန္ေနၾကျခင္းကသာ အားလုံးအတြက္ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ျငိမ္းခ်မ္းမႈ၊ တည္ၿငိမ္မႈႏွင့္ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မႈမ်ား၏ စိ္တ္ကူးယဥ္ဘ၀ကို ေက်ာ္လြားႏိုင္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။ ယေန႕ကာလ ဗမာႏိုင္ငံတြင္္ ဆုိဗီယက္ ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္း ေဘာရစ္စ္ယယ္ဆင္လုိ ပုဂၢိဳလ္တဦး အေရးတႀကီး လုိအပ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ ဤသို႕ျဖင့္ ခဲြထြက္ေရးသမားကို ေစာဒကတက္မည္ဆုိလွ်င္ လြတ္လပ္မႈ၊ တန္းတူမႈ၊ တရားမွ်တမႈ အေျခခံျဖင့္သာ စဥ္းစားရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ ။

စံေရႊခုိင္

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...