Friday, April 22, 2011

ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ကိစၥမ်ားအေပၚ ကၽြန္ေတာ္၏ အျမင္မ်ား (၁)

by Aung Thu Hein on Friday, April 22, 2011 at 10:34pm
 
ကၽြန္ေတာ္သည္ ငယ္စဥ္က ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားကို လူငယ္တစ္ေယာက္၏ အျမင္ႏွင့္ စဥ္းစားၾကည့္ခဲ့သည္။ ယခုလက္႐ိွ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ပတ္သက္၍ စာမ်ားစြာ ဖတ္ၿပီးသည္အထိ ထိုကဲ့သို႔ စဥ္းစားေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိကိုယ္မိမိ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဝင္ဟု အၾကြင္းမဲ့ ခံယူ ထားေသာ္လည္း ရတနာသံုးပါးကို ၁၀၀% အျပည့္ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ မယံုၾကည္ေသးပဲ မိ႐ိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာဝင္အဆင့္မွ မတက္ေသးျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္ (ထိုအဆင့္မွတက္ရန္ ယခုအခါ အျပင္းအထန္ ႀကိဳးစားေနပါသည္)။

ဤစာကို ေရးရန္ စိတ္ကူးေပၚလာျခင္းမွာ ယခုေနာက္ပိုင္း ဗုဒၶဘာသာေပၚ ထိခိုက္ေစာ္ကားမႈမ်ား ပို၍ မ်ားလာသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ျမင္ေသာေၾကာင့္ ထိုသို႔ေသာ ကိစၥမ်ားကို တုန္႔ျပန္ႏိုင္သည့္ အေထာက္အကူ ျဖစ္ရန္ႏွင့္ စစ္မွန္ေသာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာ ျပန္႔ပြားေရးအတြက္ မိမိတတ္ႏိုင္သည့္ဖက္မွ ပါဝင္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။


ဤစာတြင္ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားခဲ့ေသာ အခ်က္မ်ား၊ ကၽြန္ေတာ္၏ ယူဆခ်က္မ်ား၊ ကၽြန္ေတာ္ဘဝင္မက်ေသာ လူအမ်ားယံုၾကည္ေနသည့္ အခ်က္မ်ားကို ေရးသားထားပါသည္။ အခ်ိဳ႕အခ်က္မ်ားမွာ က်မ္းဂန္မ်ားမွ လာသည့္ တိက်ေသာအခ်က္မ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕မွာမူ ကၽြန္ေတာ္၏ ယူဆခ်က္သက္သက္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ႀကိဳတင္ေျပာၾကားလိုပါသည္။ အကယ္၍ အခ်က္တစ္ခုမွာ ကၽြန္ေတာ္၏ ယူဆခ်က္ ျဖစ္ပါက ကၽြန္ေတာ္၏ ယူဆခ်က္သာျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသြားပါမည္။ ကၽြန္ေတာ့္ယူဆခ်က္မ်ားကို လက္ခံျခင္း၊ မခံျခင္းမွာ ဖတ္႐ႈသူ၏ သေဘာသာျဖစ္ပါသည္။ (ကၽြန္ေတာ္ ေျပာထားေသာအခ်က္မ်ားႏွင့္ က်မ္းဂန္မ်ားမွ လာေသာအခ်က္မ်ား ကြဲလြဲမႈ ႐ိွပါက ေက်းဇူးျပဳ၍ ကၽြန္ေတာ့္အား ေထာက္ျပၾကပါ)

မွတ္ခ်က္ - ေအာက္တြင္ေရးသားထားေသာ ဗုဒၶဘာသာဆိုသည္မွ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာကိုသာ ေျပာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ မဟာယန ဗုဒၶဘာသာကို မဆိုလိုပါ။

(၁) ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ေပၚ ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ားစု၏ အျမင္ 

ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ားစုသည္ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ကို မိမိတို႔၏ အခက္အခဲမ်ားကို ေျပလည္ေအာင္ ေျဖ႐ွင္း ေပးႏိုင္သူ၊ မိမိ ေကာင္းရာမြန္ရာဘဝေရာက္ေအာင္ ကူညီေပးႏိုင္သူ၊ ဆုေတာင္းပါက ျပည့္ေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္သူဟု ထင္ေနၾကသည္။ ထိုအခ်က္သည္ တက္တက္စင္ေအာင္ လြဲမွားေနသည့္အခ်က္ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုကဲ့သို႔ ယူဆ၍ ကိုးကြယ္ျခင္းသည္ အျခားဘာသာဝင္မ်ားက သူတို႔၏ ဘုရားကို ကိုးကြယ္ေနပံုႏွင့္ တူေနၿပီး ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ကို ဖန္ဆင္း႐ွင္၊ တန္ခိုး႐ွင္အျဖစ္ ယူဆေနေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ကိုယ္တိုင္က သူသည္ ဖန္ဆင္း႐ွင္၊ တန္ခိုး႐ွင္မဟုတ္ေၾကာင္း လမ္းညႊန္ျပသေပးသူသာ ျဖစ္ေၾကာင္း အတိအလင္း ေျပာခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္သည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ဘုရား႐ိွခိုးမႈႏွင့္ ဆုေတာင္းမႈတို႔အေပၚတြင္ သက္ေရာက္မႈ႐ိွသည္။

ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ဘုရား႐ိွခိုးမႈသည္ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္အား သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ရာျဖစ္ေသာ လမ္းမွန္ကို ညႊန္ျပေပးႏိုင္သည့္ အလြန္႔အလြန္ေက်းဇူးႀကီးမားေသာ (ထိုေက်းဇူးသည္ ေလာကတြင္ အႀကီးဆံုးျဖစ္သည္) ဆရာတစ္ဆူအျဖစ္ သေဘာထား႐ိွခိုးမႈမ်ိဳး ျဖစ္သင့္သည္။ မိမိ၏ဆႏၵကို ျဖည့္ဆည္း ေပးႏိုင္သည့္၊ မိမိကို ကယ္တင္ႏိုင္သည့္ တန္ခိုး႐ွင္အျဖစ္ ႐ိွခိုးျခင္းမျဖစ္သင့္ေပ။ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္က သူသည္ လမ္းျပ႐ံုကလြဲ၍ ဘာကိုမွ ကယ္တင္ျခင္း၊ ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ျခင္းမ႐ိွပဲ လူတိုင္းမိမိကိုယ္မိမိသာ အားကိုးၾကရန္ ေျပာခဲ့သည္ကို မေမ့သင့္ေပ။
ဆုေတာင္းရာတြင္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ၾကားေနၾကျဖစ္ေသာ “အ႐ွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္၏ သားကို စာေမးပြဲေအာင္ ေစရန္ ၾကည့္႐ႈေစာင္မေပးေတာ္မူပါ” ဟူသည့္ ဆုေတာင္းမ်ိဳးကိုလည္း သတိျပဳရမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ဆုေတာင္းမ်ိဳးသည္ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္အား တစ္ခုခုလုပ္ေပးရန္ ဆုေတာင္းေနျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္သျဖင့္ အျခားဘာသာဝင္မ်ား ၏ ဆုေတာင္းမ်ိဳးျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ေ႐ွာင္ၾကည္ရပါမည္။ ထိုကဲ့သို႔ ဆုေတာင္းရမည့္အစား မိမိသား စာေမးပြဲ ေျဖရာတြင္ စိတ္ၾကည္လင္မႈရေစရန္ ေမတၱာပို႔ျခင္း၊ မိမိျပဳခဲ့ဖူးေသာ ေကာင္းမႈတစ္ခုခုကို တိုင္တည္သစၥာျပဳ၍ စာေမးပြဲေျဖႏိုင္ပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းျခင္းတို႔သာ ျပဳလုပ္သင့္သည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအေနႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ အား တစ္ခုခုလုပ္ေပးရန္ ဆုေတာင္းေနျခင္းမ်ိဳးကို အထူးသတိျပဳ၍ ေ႐ွာင္ၾကည္ရန္လိုအပ္သည္။

ဤေနရာတြင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား၏ ေမတၱာပို႔ျခင္းႏွင့္ အျခားဘာသာဝင္မ်ား၏ ဆုေတာင္းျခင္းအေပၚ ကၽြန္ေတာ္၏ အျမင္ကို တင္ျပလိုပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏အျမင္မွာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ေမတၱာပို႔ျခင္းသည္ ကိုယ့္တြင္႐ိွသည့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈအစုစုကို အျခားသူမ်ားအား မွ်ေဝေပးျခင္းျဖစ္ၿပီး အျခားဘာသာဝင္မ်ား ဆုေတာင္းျခင္းမွာ ထာဝရဘုရား႐ွင္ကို တစ္ခုခုလုပ္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ မိမိ႐ိွသည့္အရာကို မွ်ေဝေပးျခင္းႏွင့္ အျခားသူကို တစ္ခုခုလုပ္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုျခင္း ဘယ္အရာက ပို၍ေကာင္းသည္ကို ဖတ္႐ႈသူမ်ားကိုယ္တိုင္သာ စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါ။

(၂) လူ၏ မူလအစ

ဗုဒၶဘာသာမွလြဲ၍ အျခားဘာသာႀကီးအားလံုးတြင္ လူကို ဘုရား႐ွင္မွ ဖန္ဆင္းသည္ဟု လက္ခံ ထားၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခ်ားလ္ဒါဝင္၏ Evolution Theory ေပၚလာေသာအခါ လူသည္ ေမ်ာက္က ဆင္းသက္သည္ဆိုသည့္ အဆိုကို လက္မခံႏိုင္ၾကေပ။ ထိုအခ်က္ကို ဗုဒၶဘာသာအျမင္ႏွင့္ ၾကည့္ပါက ေအာက္ပါအတိုင္းေတြ႕ရသည္။

အခ်ိဳ႕က ဗုဒၶဘာသာအရ လူသည္ ျဗဟၼာႀကီးေလးဦးမွ ျဖစ္လာသည္ဟု ေျပာၾကသည္။ အမွန္မွာ ထိုအယူအဆသည္ ဟိႏၵဴဘာသာ၏ အယူအဆသာျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘာသာတြင္ လူဘယ္ကျဖစ္လာသည္ ဆိုသည့္အခ်က္ကို ေျပာထားျခင္းမ႐ိွေပ။ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္က ထိုအခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထိုကိစၥကို သိျခင္းျဖင့္ မည္သည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမွ ရလိမ့္မည္ မဟုတ္ဟုသာ ေျပာ၍ ေျဖၾကားခဲ့ျခင္းမ႐ိွေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အေနႏွင့္ လူဘယ္ကပင္ျဖစ္ျဖစ္ (ေမ်ာက္မွဆင္းသက္သည္ျဖစ္ေစ၊ တစ္ဦးဦးမွ ဖန္တီးထားသည္ ျဖစ္ေစ၊ အလိုလို ေပၚလာသည္ျဖစ္ေစ) ဗုဒၶဘာသာအျမင္အရၾကည့္လ်င္ ျပႆနာ႐ိွသည္ဟု မထင္ပါ။

(၃) ဗုဒၶဘာသာေပၚ မည္ကဲ့သို႔ ယံုၾကည္ရမည္နည္း

တျခားဘာသာမ်ားသည္ သူတို႔၏ဘာသာအေပၚ ယံုၾကည္ခိုင္းရာတြင္ ေသခ်ာစြာစဥ္းစားဆင္ျခင္ သံုးသပ္ၿပီးမွ ယံုၾကည္ပါဟု မေျပာၾကေပ။ မိမိတို႔ဘာသာကို အရင္ယံုၾကည္လိုက္ပါ၊ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ မ်ား ရလိမ့္မည္ဟုသာ ေျပာေလ့႐ိွသည္။ မိ႐ိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ားစုမွာလည္း ထိုကဲ့သို႔ ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ေနသည္ကို ဝမ္းနည္းစြာ ေတြ႕ေနရသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မိမိဘာသာအေၾကာင္း အေကာင္းအဆိုးပင္မသိပဲ ထိုဘာသာကို ကိုးကြယ္သျဖင့္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ ရလိမ့္မည္ဟု ထင္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဤေနရာတြင္ ျမတ္စြာဘုရားက အယူဝါဒတစ္ခုကို မည္ကဲ့သို႔ ဆန္းစစ္ရမည္ဆိုသည့္အခ်က္ကို အဂၤုတၳိဳရ္ ပါဠိေတာ္ (ျမန္မာျပန္)၊ စတုတၳနိပါတ္၊ ဘဒၵိယသုတ္ တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေဟာၾကားထားသည္။

“ဘဒၵိယ၊ သင္တို႔ဟာ သူတပါးေျပာသံၾကားခါမွ်ကို ဟုတ္ၿပီ၊ မွန္ၿပီလို႔ အတည္မယူၾကႏွင့္။ အစဥ္အဆက္ ေျပာ႐ိုးထံုးစံ ႐ိွတဲ့စကားေတြကိုလည္း ဟုတ္ၿပီ၊ မွန္ၿပီလို႔ အတည္မယူၾကႏွင့္။ ေ႐ွးကလည္း ဒီပံုဒီနည္း ျဖစ္ဖူးတာပဲဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးကိုလည္း ဟုတ္ၿပီ၊ မွန္ၿပီလို႔ အတည္မယူၾကႏွင့္။ ပိဋကတ္စာေပႏွင့္ ညီညြတ္တယ္ ဆိုၿပီးေတာ့လည္း ဟုတ္တယ္ မွန္တယ္လို႔ အတည္မယူၾကႏွင့္။ ၾကံဆေတြးေတာၿပီး ယူတာမ်ိဳးကိုလည္း ဟုတ္ၿပီ၊ မွန္ၿပီလို႔ အတည္မယူၾကႏွင့္။ အျခင္းအရာကို ၾကံစည္ေတြးေတာၿပီး ေတာ့လည္း ဟုတ္တာပဲ မွန္တာပဲလို႔ အတည္မယူၾကႏွင့္။ ငါတို႔ လက္ခံထားတဲ့ အယူဝါဒနဲ႔ ကိုက္ညီတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့လည္း ဟုတ္တယ္ မွန္တယ္လို႔ အတည္မယူၾကႏွင့္။ ဒါကေတာ့ မွတ္ယူဖို႔ေကာင္းတဲ့ တရားပဲ ဆိုၿပီးေတာ့လည္း ဟုတ္ၿပီ၊ မွန္ၿပီလို႔ မယူဆၾကႏွင့္။ ငါတို႔ ေလးစားထိုက္တဲ့ ဆရာရဟန္းတို႔ ေျပာဆိုတဲ့ စကားပဲ ဆိုၿပီးေတာ့လည္း ဟုတ္တယ္ မွန္တယ္လို႔ မယူဆၾကႏွင့္။ ဘယ္တရား ဘယ္စကားပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒီတရားဟာ အကုသိုလ္တရားျဖစ္တယ္၊ ဒီတရားကေတာ့ အျပစ္႐ိွတဲ့တရားျဖစ္တယ္၊ ဤတရားဟာ ပညာ႐ိွတို႔ ကဲ့ရဲ႕အပ္တဲ့ တရားျဖစ္တယ္၊ ဒီတရားကို လိုက္နာက်င့္သံုးရင္ျဖင့္ အက်ိဳးမဲ့၊ အစီးပြားမဲ့ျခင္းကိုသာ ရ႐ိွလိမ့္မည္ဟု သင္တို႔ကိုယ္တိုင္ တိတိက်က် သိတဲ့အခါ အဲဒီတရားကို စြန္႔ပယ္သင့္တယ္။”

ဤကဲ့သို႔ေသာ သေဘာတရားကို “ကာလာမသုတ္” တြင္လည္း ေဟာၾကားထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အေနႏွင့္ ျဖစ္ေစလိုသည္မွာ ဗုဒၶဘာသာကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္မႈသည္ အသိဥာဏ္ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ၊ တရားေတာ္မ်ားကို မိမိကိုယ္တိုင္ လိုက္နာက်င့္သံုး၍ ျဖစ္လာေသာ သဒၶါႏွင့္ယွဥ္ေသာ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္မႈပင္ျဖစ္သည္။ ဘာမွန္းေသခ်ာမသိဘဲ ရမ္းသန္းယံုၾကည္မႈမ်ိဳးမဟုတ္ေပ။

မွတ္ခ်က္ - ဗုဒၶဘာသာကို အမွန္တကယ္ ေသခ်ာစြာေလ့လာလိုသူမ်ားအေနႏွင့္ အျခားဘာသာမ်ား ကိုလည္း အနည္းငယ္ ေလ့လာရန္လိုမည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါသည္။ မိမိဘာသာတစ္ခုတည္းကိုသာ သိၿပီး မိမိဘာသာအေကာင္းဆံုးဟု ဆိုေနျခင္းမွာ အထက္က မ်က္စိမွိတ္ ယံုၾကည္မႈမ်ိဳးသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္မွသာ ပိုေကာင္းသည့္အခ်က္မ်ားကို မိမိကိုယ္တိုင္ေတြ႕လာၿပီး အျခားသူမ်ား၏ ေျပာစကားမ်ားကို နားေယာင္ေတာ့မည္မဟုတ္ေခ်။ သို႔မဟုတ္ပါက မိမိအေျခမခိုင္သျဖင့္ အျခားဘာသာဝင္မ်ား ၾကားထဲေရာက္သြားပါက ထိုဘာသာသို႔ ကူးေျပာင္းသြားႏိုင္သည့္ အခြင့္အလမ္း အမ်ားႀကီး႐ိွသည္ (ႏိုင္ငံျခားေရာက္သြားသူအခ်ိဳ႕ အျခားဘာသာဝင္အျဖစ္ ကူးေျပာင္းသြားသည္မွာ အေျခမခိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္)။ အနည္းဆံုးေတာ့ Cultural Shock ကဲ့သို႔ Religious Shock ရႏိုင္သည့္ အေျခအေန နည္းသြားမည္ (ထို Shock တကယ္႐ိွသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ အလူးအလဲ ၾကံဳဖူးပါသည္) ျဖစ္ၿပီး အျခားဘာသာဝင္မ်ားႏွင့္ စကားယွဥ္ ေျပာဆိုရပါက အလြန္အသံုးဝင္ပါလိမ့္မည္။

(၄) ၿဂိဳလ္သား ႐ိွမ႐ိွ

ၿဂိဳလ္သား (သို႔) ဤကမၻာမွ မဟုတ္ေသာ အျခားကမၻာသားမ်ား ႐ိွေကာင္း႐ိွႏိုင္သည္ဟု သိပၸံပညာ႐ွင္မ်ားက စတင္ေျပာၾကားစဥ္က အျခားဘာသာမ်ား၏ ေဟာၾကားမႈမ်ားအရ လက္မခံခဲ့ၾကေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ အျခားဘာသာမ်ားတြင္ လူကို အျမင့္ဆံုးသက္႐ိွအေနႏွင့္ ထာဝရဘုရားက ဖန္ဆင္းထားသည္ဟု ယံုၾကည္ ေသာေၾကာင့္ လူထက္အသိဥာဏ္ျမင့္သည့္ သက္႐ိွမ်ား႐ိွသည္ ဆိုသည့္အခ်က္ကို လက္မခံႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ကမၻာႀကီးက ေနကိုလွည့္ပတ္ေနသည္ဆိုသည္ကိုပင္ ေ႐ွးယခင္က လက္မခံခဲ့ၾကသည္ကို မေမ့သင့္ေပ။ ထိုအခ်က္ကို ဗုဒၶဘာသာအျမင္ႏွင့္ ၾကည့္ပါက ေအာက္ပါ အတိုင္းေတြ႕ရသည္။

ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္က ေလာကတြင္ (၃၁) ဘံု႐ိွသည္။ စၾကာဝဠာအနႏၱ၊ ကမၻာအနႏၱ၊ သတၱဝါအနႏၱ ႐ိွသည္ဟု ေဟာၾကားခဲ့သည္။ (၃၁) ဘံုတြင္ လူ႔ဘံုထက္ သာသည့္ဘံု (၂၆) ဘံု႐ိွသည္ (သာသည္ဆိုသည္မွာ တန္ခိုး႐ိွျခင္း၊ ဆင္းရဲမႈကင္းျခင္း စသည္တို႔ကို ဆိုလိုသည္၊ သို႔ရာတြင္ တရားက်င့္ၾကံရန္ လူ႔ဘံုကသာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္)။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္တြင္ ဗုဒၶဘာသာအေနႏွင့္ ၾကည့္ပါက လူထက္ အသိဥာဏ္ျမင့္သည့္ သက္႐ိွမ်ား႐ိွသည္ ဆိုျခင္းမွာ ထူးဆန္းသည္ဟု မထင္ပါ။ စၾကာဝဠာအနႏၱ၊ ကမၻာအနႏၱတြင္ သက္႐ိွမ်ား ျဖစ္တည္ႏိုင္သည္ ဆိုျခင္းမွာလည္း ယုတၱိ႐ိွပါသည္။

ကၽြန္ေတာ့္အေနႏွင့္ ေနာင္စိတ္ကူးရသည့္အခါမ်ားတြင္ အမွတ္ (၂) ကို ဆက္လက္ေရးပါမည္။ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ အျခားေျပာစရာကိစၥမ်ား အမ်ားအျပားက်န္႐ိွေနပါေသးသည္။ ယခု စာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဝဖန္အၾကံျပဳခ်က္မ်ားကို လြတ္လပ္စြာ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါသည္။

ေအာင္သူဟိန္း

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...