“ကၽြန္ေတာ္ႏွင္႔ ၾသစေတးလ်ႏိုင္ငံသား ေဂ်ာ႔ရွ္ခၽြာပယ္ရီ” (သို႔) ေဂ်ာ႔ရွ္ခၽြာပယ္ရီ အေမး - မင္းၾကည္ညိဳ အေျဖ
ေန႔လည္က ၾသစေတးလ်ႏိုင္ငံသားတစ္ေယာက္ နဲ႔ စကားေျပာျဖစ္ၾကတယ္။ သူက ခရစ္ယာန္ဘာသာ ဝင္ပါ။ သူ႔နာမည္က ေဂ်ာ႔ရွ္ခၽြာပယ္ရီလို႔ေခၚပါ တယ္။
ဗုဒၶဘာသာကို စိတ္ဝင္စားသူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က ကမ႓ာေပၚမွာ
အၿငိမ္းခ်မ္းဆုံးဘာသာအျဖစ္ ဗုဒၶဘာသာကိုေရြးခ်ယ္ျခင္း
ခံရၿပီး တဲ႔ေနာက္ပိုင္းမွာ သူဟာ ဗုဒၶဘာသာကို ပိုၿပီးစိတ္ဝင္စားလာမိတယ္လိ ု႔လည္း ေျပာပါတယ္။ သူဟာ အစပိုင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တရုတ္လိုေျပာေနတာၾ ကည့္ၿပီး
ကၽြန္ေတာ္႔ကို မဟာယနဘာသာဝင္လို႔ ထင္ေနခဲ႔ပါတယ္။ သူ႔အထင္ကို
သဲသဲကြဲကြဲသိရေအာင္ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္႔ကို "မင္းက မဟာယနလား" လို႔ ေမးပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္က ျမန္မာလူမ်ိဳးျဖစ္ၿပီး ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဝင္စစ္စစ္ျဖစ ္ေၾကာင္း ျပန္ေျပာေတာ႔ "ကြန္ဂရက္က်ဴေလးရွင္း"ဆိုၿပ ီး
ဦးညႊတ္အရိုေသျပဳပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ သူက ကၽြန္ေတာ္႔ကို ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း
ေျပာျပဖို႔ ေတာင္းဆိုပါတယ္။ အနည္းငယ္မွ်ပဲ ေျပာျပျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က
လုပ္ငန္းပိုင္းအခ်ိန္ျဖစ္ေန လို႔
ေစ႔ေစ႔ငွငွေျပာျပရန္ အခ်ိန္လိုေၾကာင္း ျပန္ေျပာခဲ႔ပါတယ္။ လာမည့္တနဂၤေႏြေန႔
ရုံးပိတ္ရက္မွာ လာႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ေျပာျပပါ႔မယ္လို႔ ေျပာေတာ႔၊ သူက
"လာႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္ဆိုၿပီး" စကားဝိုင္းကို
အဆုံးသတ္ရပ္ထားလိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔အေနနဲ႔လည္း သူေမးလာႏိုင္မယ္႔
ေမးခြန္းေတြ ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္းရင္ ျပန္ေျဖဖို႔အတြက္ ျပင္ဆင္ထားရပါတယ္။
ကိုယ္ေျဖတဲ႔အေျဖကိုလည္း သူလက္ခံႏိုင္ပါ႔မလားဆိုတာကိ ုပါ ႀကိဳေတြးထားရတာေပါ႔။
(19-9-2013)
ဒီေန႔ တနဂၤေႏြေန႔မနက္မွာေတာ႔ ေဂ်ာ႔ရွ္ဟာ ကၽြန္ေတာ္႔အိမ္ကေလးကို ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္လာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က လစ္တန္တီးေလးနဲ႔ပဲ သူ႔ကိုႀကိဳဆိုလိုက္ပါတယ္။ ေဂ်ာ႔ရွ္က ကၽြန္ေတာ္႔ကို သူ႔အတြက္အခ်ိန္ေပးလို႔ အရမ္းပဲေက်းဇူးတင္ပါတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ သူဟာ သူရဲ႕ဒိုင္ယာရီေလးကိုဖြင္႔ၿ ပီး သူေမးခ်င္တာေတြကို ေမးပါတယ္။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ဗုဒၶဆိုတာ ဘယ္ကေနစျဖစ္တာပါလဲ။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ တကယ္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုးကြယ္ေနတဲ႔
ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အႀကီးအမႈးျဖစ္သူ ဗုဒၶဟာ ခင္ဗ်ားတို႔ ခရစ္ေတာ္မေပၚမွီ ဘီစီ ၅၅၀
ေက်ာ္က မဇၩိမလို႔ေခၚတဲ႔ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ ဗုဒၶက စပြင္႔တာပါ။ ဗုဒၶဟာ
ခရစ္ေတာ္ထက္ ေစာပါတယ္။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ သူ႔ရဲ႕သမိုင္းအခ်ိဳ႕ကို ေျပာျပလို႔ ျဖစ္မလား။ တကယ္လို႔ လွ်ိဳ႕ဝွက္စရာမဟုတ္ဘူး ဆိုရင္ေပါ႔။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ဗုဒၶရဲ႕သမိုင္းကို အားလုံးကပြင္႔လင္းစြာနဲ႔ သိခြင္႔ရွိပါတယ္။ မလွ်ိဳ႕ဝွက္ပါဘူး။ သူ႔သမိုင္းတင္မဟုတ္ဘူး။ သူေဟာခဲ႔တဲ႔ တရားေတာ္ေတြကိုလည္း လာပါ၊ ရႈပါ၊ က်င္႔ႀကံပါလို႔ ဖိတ္ေခၚထားပါတယ္။ ဗုဒၶရဲ႕သမိုင္းဟာ အရမ္းခမ္းနားတဲ႔ သမိုင္းပါပဲ။ ဗုဒၶျဖစ္လာမည့္ အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားကို ဘီစီ ၆၀၀ ေလာက္က ကပိလဝတ္ျပည့္ရွင္ ဘုရင္သုေဒၶါဒနမင္းႀကီး မယ္ေတာ္မာယာတို႔က ေမြးဖြားေပးခဲ႔တာပါ။ ( ဤေနရာ၌ ေဂ်ာ႔ရွ္အား ဗုဒၶဝင္သမိုင္းအက်ဥ္းကို ေျပာျပလိုက္သည္။ စာဖတ္သူမ်ား ရွည္လ်ားေနမည္စိုးေသာေၾကာင္ ႔ မေဖာ္ျပလိုေတာ႔ေပ။)
ေဂ်ာ႔ရွ္က ေခါင္းတၿငိမ္႔ၿငိမ္႔နဲ႔ နားေထာင္ရင္း လိုက္မွတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေဂ်ာ႔ရွ္ကို ဗုဒၶရဲ႕သမိုင္းမ်ားအား ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ဆင္ျခင္ဥာဏ္နဲ႔ ဆုံးျဖတ္ေတြးေတာၾကည့္ဖို႔ ေျပာပါတယ္။ လက္ခံႏိုင္မွ လက္ခံပါ။ ဝိေဝဒ ျဖစ္ေနေသးရင္ ထပ္ေမးဖို႔ပါ ေမးခြန္းကို ကမ္းလွမ္းလိုက္ပါတယ္။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဗုဒၶရဲ႕သမိုင္းဟာ ဒ႑ာရီမဆန္ဘူး။ လက္ေတြ႔ဆန္တယ္။ အခုခ်ိန္ထိ လက္မခံႏိုင္စရာအေၾကာင္း ဘာမွမရွိေသးဘူး။ နားလည္ပါတယ္လို႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ေမးစရာရွိပါတယ္။ ဗုဒၶဟာ မိန္းမနဲ႔ေမြးကင္းစသားေလးကိ ု ထားခဲ႔တာ တစ္ကိုယ္ေကာင္းမဆန္လြန္းဘူး လား။ လူ႔က်င္႔ဝတ္နဲ႔ၾကည့္ရင္လည္း မိသားစုအေပၚ ဝတၱရားပ်က္ကြက္ရာမက်ဘူးလား။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ေအး..ဒီကိစၥကို ေျပာျပမယ္။ ေသခ်ာမွတ္ထား။ ဗုဒၶဟာ မင္းတို႔ငါတို႔ကိုငဲ႔ၿပီး သံသရာဆိုတဲ႔ ရထားႀကီးထဲမွာ တစ္ဘူတာၿပီးတစ္ဘူတာ လည္ေနၾကတာကို ကယ္တင္ခ်င္လြန္းလြန္းလို႔ သူ႔မိန္းမနဲ႔ သူ႔သားေလးကိုထားခဲ႔ရတာ။ တကယ္လို႔သာ သူဟာ ေတာမထြက္ပဲနဲ႔ နန္းေတာ္ထဲမွာပဲ ေနလိုက္မယ္ဆိုရင္ မင္းတို႔ငါတို႔ဟာ အခုအခ်ိန္အထိ အျမင္မွန္ကို ရၾကမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ သူဟာ သားနဲ႔မယားကို ထားခဲ႔ရတာေပါ႔။ မသနားလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္တာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ သူနဲ႔ဘာမွမဆိုင္တဲ႔ သတၱဝါေတြကိုေတာင္ ငဲ႔ညွာသနားေသးတာ သူမိန္းမနဲ႔သူ႔သားပဲ ဘယ္မွာ မသနားပဲေနပါ႔မလဲ။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဟုတ္ၿပီ။ ဒါဆို ဗုဒၶလို႔ ဘာေၾကာင္႔ေခၚပါသလဲ။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ အရာခပ္သိမ္းကို မွန္ကန္စြာ သိျမင္ေတာ္မူလို႔ ဗုဒၶေခၚပါတယ္။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ မင္းေျပာသြားတဲ႔ ဗုဒၶရဲ႕သမိုင္းမွာ ဗုဒၶၾကြေတာ္မူရာနိဗၺာန္ဆိုတ ာ ဘယ္လိုဘဝမ်ိဳးလဲ။ သူက ဘယ္ေနရာမ်ိဳးမွာ ရွိတာလဲ။ ေနာက္ၿပီး လက္ေတြ႔ျပႏိုင္တဲ႔ပုံစံ ရွိသလား။ အဲဒါသိခ်င္တယ္။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ အင္း..။ ဒီေန႔အခ်ိန္ထိ နိဗၺာန္ဆိုတာကို မင္းတို႔လိုဘာသာျခားေတြမေျပ ာနဲ႔ ျမန္မာျပည္က ဗုဒၶဘာသာဝင္အခ်ိဳ႕ကိုယ္တိုင ္က
ကြဲကြဲျပားျပား မသိၾကဘူး။ တကယ္ေတာ႔ နိဗၺာန္ဆိုတာ အိုတာေတြ နာတာေတြ ေသတာေတြ
ေကာင္းတာေတြ မေကာင္းတာေတြ ဘာမွကိုမရွိေတာ႔တာပါ။ ဗုဒၶဟာ ရုပ္နာမ္ဆိုတာ
မရွိေတာ႔တဲ႔ နိဗၺာန္ကို ၾကြေတာ္မူပါတယ္။ နိဗၺာန္ဟာ ဘဝဆိုတာလည္းမရွိေတာ႔သလို
ဝိဥာဏ္လည္း မရွိေတာ႔ပါဘူး။ လက္ေတြ႔က်က် ဥပမာတစ္ခုေျပာရရင္
မင္းအခုေသသြားမယ္။ ေသသြားရင္ မင္းရဲ႕အသက္ရွင္စဥ္ျပဳခဲ႔သမ ွ်
ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈကံေတြရဲ႕ အက်ိဳးေပးနဲ႔ ေနာက္ဘဝတစ္ခုမွာ
ျပန္ျဖတ္သန္းရမယ္။ ဆိုေတာ႔၊ မင္းဟာ ဖေယာင္းေရာ မီးစာပါမကုန္ေသးတဲ႔
ဖေယာင္းတိုင္နဲ႔တူတယ္။ ဖေယာင္းကေတာ႔ မင္းရဲ႕ခႏၶာကိုယ္နဲ႔တူတယ္။ မီးစာကေတာ႔
မင္းရဲ႕စိတ္ေပါ႔။ ေလာင္ေနတဲ႔မီးဟာ မင္းရဲ႕အိုျခင္း နာျခင္း ေသျခင္းေတြနဲ႔
တူတယ္။
ဒီေတာ႔ မင္းဟာ သံသရာမွာ တစ္ဘဝၿပီးတစ္ဘဝေျပာင္းရင္း မၿငိမ္းႏိုင္ဖေယာင္းတိုင္မီ းနဲ႔ တူတယ္။ ဘဝဆက္တိုင္း အေလာင္ခံေနရတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဗုဒၶဟာ ေစာေစာက မင္းကိုငါေျပာခဲ႔တဲ႔ ပါရမီေတာ္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းခဲ႔တဲ႔အတြက္ေၾကာင္ ႔
ေနာက္ဆုံးမွာ ဗုဒၶအျဖစ္ ျဖစ္ေတာ္မူၿပီး ဖေယာင္းလည္းကုန္၊ မီးစာလည္းမရွိ၊
မီးလဲၿငိမ္းသြားတဲ႔ နိဗၺာန္ဆိုတာကို ၾကြေတာ္မူတာပဲ။ ဆိုလိုခ်င္တာက ဗုဒၶဟာ
ဗုဒၶျဖစ္မယ္႔ဘဝမွာပဲ ရုပ္နာမ္ကိုေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ ရေတာ္မူတယ္။ အဲဒီေနာက္ ေနာက္ဘဝဆိုတာလဲ မရွိေတာ႔ဘူး။ ေနာက္ထပ္လည္း အိုစရာ နာစရာ ေသစရာေတြ မလိုေတာ႔ဘူး။ အဲဒါဟာ နိဗၺာန္ပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ငါေျပာတာကို မင္းလက္ခံရဲ႕လား။ ေသခ်ာစဥ္းစားၿပီးမွ လက္ခံပါ။ ငါေျပာသမွ်ကိုလည္း မယုံပါနဲ႔။ ကိုယ္႔ဥာဏ္နဲ႔ကိုယ္ သုံးသပ္ၾကည့္ပါ။ ၿပီးမွ လက္ခံသင္႔ မခံသင္႔ကို ဆင္ျခင္ပါ။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဟုတ္ကဲ႔။ ငါ စဥ္းစားေနပါတယ္။ တကယ္ပဲ လက္ခံႏိုင္ပါတယ္။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဗုဒၶလိုပဲ ငါတို႔တေတြဟာ အဲဒီနိဗၺာန္ကို သြားလို႔ရသလား။ ဗုဒၶလိုပဲ အလုပ္လုပ္ရမွာလား။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ဗုဒၶရဲ႕ နိဗၺာန္ကို ဗုဒၶရဲ႕တပည့္ေတြ၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အားလုံးသြားလို႔ရပါတယ္။ ဗုဒၶဟာ နိဗၺာန္သြားဖို႔အတြက္ သူကိုယ္တိုင္လဲ က်င္႔ႀကံခဲ႔ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီက်င္႔စဥ္ေတြကိုလည္း သူရဲ႕တပည့္ေတြကို ညႊန္ျပေဟာထားခဲ႔ပါတယ္။ ဒီေတာ႔ မင္းဟာ အဲဒီနိဗၺာန္ကိုသြားခ်င္ ရခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဗုဒၶရဲ႕အဆုံးအမကို နာယူက်င္႔သုံးရပါမယ္။ ဗုဒၶနီးနီးေတာ႔ အလုပ္လုပ္စရာ မလိုပါဘူး။ အဓိကက ဗုဒၶကိုသက္ဝင္ယုံၾကည္ၿပီး ဗုဒၶေဟာခဲ႔တဲ႔ နည္းေတြကို က်င္႔သုံးရုံပါပဲ။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဘာေတြက်င္႔ရမလဲ။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ေစာေစာက ငါမင္းကို ဘဝေတြတစ္ခုၿပီးတစ္ခုေျပာင္း ရာမွာ ကံဆိုတဲ႔စကားေျပာခဲ႔တယ္ေနာ္ ။
အဲဒီကံေတြမွာ ကာယကံလို႔ေခၚတဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ျပဳတဲ႔၊ ဝစီကံလို႔ေခၚတဲ႔
ႏႈတ္နဲ႔ျပဳတဲ႔ကံ၊ မေနာကံလို႔ေခၚတဲ႔ စိတ္နဲ႔ျပဳတဲ႔ကံဆိုၿပီး
ကံသုံးပါးရွိပါတယ္။
ကာယကံနဲ႔ မေကာင္းတာေတြ မလုပ္ရဘူး။ သူ႔အသက္သတ္တာ။ သူ႔ဥစၥာကို ခိုးတာ။ သူမ်ားသားမယားကို အဓမၼက်င္႔တာ။ အရက္ေသစာေသာက္တာ။ ေနာက္၊ ဝစီကံနဲ႔ မေကာင္းတာေတြ မလုပ္ရဘူး။ ရိုင္းရိုင္းစိုင္းစိုင္းေျ ပာဆိုတာ။ လိမ္လည္ေျပာဆိုတာ။ အတင္းအဖ်င္းေျပာတာ စတဲ႔ ပါးစပ္နဲ႔မေကာင္းတာေျပာဆိုတ ာကို
မလုပ္ရဘူး။ မေနာကံ။ ဒီကံဟာ ေၾကာက္စရာသိပ္ေကာင္းတယ္။ ကာယကံ ဝစီကံနဲ႔
လုပ္လုပ္သမွ် မေကာင္းမႈေတြကို ဒီမေနာကံလို႔ေခၚတဲ႔ စိတ္ရဲ႕အျပဳအမူဟာ
အားလုံးကို စိတ္နဲ႔ျပဳလုပ္ႏိုင္စြမ္းရွ ိတယ္။ ဒီေတာ႔ စိတ္နဲ႔ ဘယ္မေကာင္းမႈကိုမဆို မလုပ္ရဘူး။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ခဏ။ ေစာေစာက ေျပာတဲ႔ စိတ္နဲ႔လုပ္လို႔ရတဲ႔ကံကေရာ ကိုယ္ေတြ ႏႈတ္ေတြနဲ႔ လုပ္လိုက္တာနဲ႔ မတူဘူးေလ။ ဒီေတာ႔ ထိေရာက္မႈမရွိဘူးဘူးလို႔ ျမင္တယ္။ စိတ္နဲ႔လုပ္လိုက္တာဟာ ဘယ္သူမွလည္း ျမင္တာမဟုတ္ဘူး။ သူက အျပစ္ျဖစ္ပါ႔မလား။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ သိပ္ျဖစ္တာေပါ႔။ မင္းမွာ စိတ္နဲ႔ခႏၶာပဲရွိတာ။ ခႏၶာကိုယ္က ဘာမွမလုပ္ႏိုင္တဲ႔အခ်ိန္ ေသခါနီး ဘဝေျပာင္းခါနီးမွာ မင္းရဲ႕စိတ္အာရုံကေနပဲ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္ ျပဳခဲ႔သမွ် ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈေတြကို အာရုံျပဳလိမ္႔မယ္။ အဲဒီမွာ စိတ္ရဲ႕အေရးပါအရာေရာက္ပုံကိ ု
မင္းေတြ႕ရလိမ္႔မယ္။ ဆိုေတာ႔- စိတ္နဲ႔ျပစ္မွားတာဟာလဲ အျပစ္ျဖစ္တာပါပဲ။
ဘယ္သူမွ မျမင္ရ မေတြ႕ရေပမယ္႔ မင္းကေတာ႔ ျမင္ေန ေတြ႕ေနတယ္မဟုတ္လား။
ဒါေၾကာင္႔ မင္းကိုယ္မင္း ဖုံးကြယ္လို႔မရဘူး။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဟုတ္တယ္။ မွန္တယ္။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဗုဒၶအျပင္ အျခားဗုဒၶလိုပဲ ကိုးကြယ္ရမည့္သူေတြ ရွိေသးလား။ ရွိရင္ သိခ်င္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ရွိတာေပါ႔။ ဗုဒၶလုိပဲ ဗုဒၶေဟာခဲ႔တဲ႔ တရားဓမၼတြကို ကိုးကြယ္ႏိုင္တယ္။ ဗုဒၶရဲ႕တပည့္သာဝက ရဟန္းသံဃာေတြကို ကိုးကြယ္ႏိုင္တယ္။ ရဟန္းသံဃာဆိုတာက မင္းတို႔ ခရစ္ယာန္မွာ ပုပ္ရဟန္းႀကီးနဲ႔ တရားေဟာဆရာေတြလိုေပါ႔။ ေနာက္ၿပီး အေဖ အေမ (မိဘ)နဲ႔ ဆရာသမားေတြကိုပါ ကိုယ္းကြယ္ႏိုင္တယ္။ ငါးမ်ိဳးေပါ႔။ ဗုဒၶ၊ ဗုဒၶေဟာခဲ႔တဲ႔တရား၊ ဗုဒၶရဲ႕ တပည့္သာဝကရဟန္း၊ မိဘ၊ ဆရာ။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဗုဒၶဘာသာမွာ ဗုဒၶနဲ႔မိဘကို ဘာ႔ေၾကာင္႔ အတူထားၿပီး ကိုးကြယ္ၾကသလဲ။
ကၽြန္ေတာ္။ ။မင္းမွာ ေငြေၾကးဘယ္ေလာက္ပဲ ခ်မ္းသာေနပါေစ၊ မင္းရဲ႕အေဖနဲ႔အေမကို ဝယ္လို႔မရပါဘူး။ အေဖနဲ႔အေမ ေသသြားရင္ ေနာက္ထပ္ျပဳစုခ်င္လို႔ဆိုၿပ ီး အေဖနဲ႔အေမကို အသစ္ဝယ္လို႔ မရဘူး။ သူတို႔က ကိုယ္႔ကိုယ္လူျဖစ္လာေအာင္ ေမြးေပးလိုက္တဲ႔အတြက္ေၾကာင္ ႔ မင္းဟာ မင္းယုံၾကည္တဲ႔ ေယရႈဆိုတာကို မင္းႀကဳံရတာ။ အဲဒီေက်းဇူးဟာ ႀကီးက်ယ္ျမင္႔ျမတ္တယ္။
မင္းတို႔ကိုးကြယ္ေနတဲ႔ ေယရႈဘုရားသခင္ကို အျခားလူတစ္ေယာက္နဲ႔ အစားထိုးမရသလိုေပါ႔။ ဒါေၾကာင္႔ ဗုဒၶဘာသာမွာ ဗုဒၶနဲ႔မိဘကို တေျပးညီတည္းထားၿပီး သတ္မွတ္တယ္။ ဒါကို မင္းလက္ခံရဲ႕လား။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဟုတ္ကဲ႔။ လက္ခံပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ တစ္ျခား ဘာေမးစရာ ရွိေသးလဲ။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဗုဒၶကို ငါကိုးကြယ္ခ်င္ရင္ ဘာေတြလုပ္ရမလဲ။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ဘာမွအထူးလုပ္စရာ မလုိပါဘူး။ ဗုဒၶကို ရည္မွန္းၿပီး ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ။ ဗုဒၶကို ကိုးကြယ္ရာအျဖစ္ ဆည္းကပ္ပါ၏။ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ။ ဗုဒၶေဟာခဲ႔တဲ႔ တရားဓမၼမ်ားကို ကိုးကြယ္အျဖစ္ ဆည္းကပ္ပါ၏။ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ။ ဗုဒၶရဲ႕ တပည့္သာဝက ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို ကိုးကြယ္ရာအျဖစ္ ဆည္းကပ္ပါ၏လို႔ ရည္မွန္းပူေဇာ္ရုံနဲ႔တင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အရမ္းလြယ္ပါတယ္။ ဟိုျဖတ္ သည္ျဖတ္ ျဖတ္စရာလည္း မလိုပါဘူး။
အဲလိုမွမဟုတ္ပဲ ဗုဒၶရဲ႕တပည့္သာဝကရဟန္းအျဖစ္
ခံယူခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ႔ မင္းရဲ႕ဆံပင္ေတြ ျဖတ္ပစ္ရပါမယ္။ သာမာန္လူလို
အဝတ္အစားေတြကို ပယ္ရပါမယ္။ မင္းျမင္ဖူးမွာပါ။ ျမန္မာျပည္က ရဟန္းသံဃာေတြမွာ
ဆံပယ္ေတြ ျဖတ္ထားတာ။ အဝတ္အစားေတြကအစ လူနဲ႔တူပါဘူး။ ထူးျခားျမင္႔ျမတ္ၿပီး
အလိုနည္းတဲ႔ အသြင္ေဆာင္ပါတယ္။
သားမယားအတြက္ဆိုၿပီး စီးပြားေရးလုပ္စရာမလိုဘူး။ သူတို႔မွာ သားေတြမယားေတြလဲ မရွိဘူး။ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္က သူ႔မိန္းမနဲ႔ သားေလးတစ္ေယာက္ကို ထားခဲ႔တာ မဟုတ္လား။ လိုခ်င္မႈဆိုတာကိုပယ္ၿပီး သံသရာကလြတ္ေအာင္ နိဗၺာန္ရေအာင္အတြက္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြကို ပယ္ရတယ္။ ငါေျပာတာကို မင္းနားလည္လား။ မင္းလိုခ်င္တဲ႔အေျဖ ျဖစ္ႏိုင္ရဲ႕လား။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ နားလည္ပါတယ္။ ငါလိုခ်င္တဲ႔အေျဖပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ေအးတကယ္လို႔ မင္းသက္ဝင္ယုံၾကည္လို႔ ရဟန္းဝတ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ငါကူညီေပးမယ္။
(ကၽြန္ေတာ္ ဒီလိုေျပာေတာ႔ ေဂ်ာ႔ရွ္က ရယ္ေနပါတယ္။)
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဗုဒၶဘာသာဝင္အျဖစ္ကို လိုခ်င္ပါတယ္။ ငါ႔အေနနဲ႔ အျမန္ဆုံး ဗုဒၶဘာဝင္ျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစား ပါ႔မယ္။ မင္းအခုလို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ေျပာျပေပးတာကို တကယ္ပဲ ေက်းဇူးအမ်ားႀကီးတင္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ေအး.. ငါလည္း မင္းအခုလို လာေမးတာ ဝမ္းသာပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ သိခ်င္တာေတြရွိလည္း ေမးပါ။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ လုံေလာက္ပါၿပီ။ အခုေလာေလာဆယ္ ဘာမွ ေမးစရာမရွိေတာ႔ပါဘူး။ အခ်ိန္လည္း ေနာက္က်ေနၿပီ။ မင္းလည္း ဒီရက္ကေလးပဲ နားရတာ။ လာေႏွာင္႔ယွက္သလိုမ်ား ျဖစ္သြားရင္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ေက်းဇူးလည္း တင္ပါတယ္။ ငါလည္း ျပန္လိုက္ပါဦးမယ္။ မင္းေျပာခဲ႔တာေတြကို ေသခ်ာမွတ္ထားပါတယ္။ ျပန္ခြင္႔ျပဳပါဦး။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ေကာင္းပါၿပီေဂ်ာ႔ရွ္။
ေဂ်ာ႔ရွ္ကေတာ႔ သူသိလိုသမွ်ေတြေမးၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ ျပန္သြားပါတယ္။
ဘာပဲေျပာေျပာ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္ေနလို ႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို အရမ္းဂုဏ္ယူပါတယ္။
ေမတၱာျဖင္႔
မင္းၾကည္ညိဳ
၂၂ ၊ ၉ ၊ ၁၃
—
(19-9-2013)
ဒီေန႔ တနဂၤေႏြေန႔မနက္မွာေတာ႔ ေဂ်ာ႔ရွ္ဟာ ကၽြန္ေတာ္႔အိမ္ကေလးကို ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္လာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က လစ္တန္တီးေလးနဲ႔ပဲ သူ႔ကိုႀကိဳဆိုလိုက္ပါတယ္။ ေဂ်ာ႔ရွ္က ကၽြန္ေတာ္႔ကို သူ႔အတြက္အခ်ိန္ေပးလို႔ အရမ္းပဲေက်းဇူးတင္ပါတယ္လို႔
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ဗုဒၶဆိုတာ ဘယ္ကေနစျဖစ္တာပါလဲ။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ တကယ္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုးကြယ္ေနတဲ႔
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ သူ႔ရဲ႕သမိုင္းအခ်ိဳ႕ကို ေျပာျပလို႔ ျဖစ္မလား။ တကယ္လို႔ လွ်ိဳ႕ဝွက္စရာမဟုတ္ဘူး ဆိုရင္ေပါ႔။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ဗုဒၶရဲ႕သမိုင္းကို အားလုံးကပြင္႔လင္းစြာနဲ႔ သိခြင္႔ရွိပါတယ္။ မလွ်ိဳ႕ဝွက္ပါဘူး။ သူ႔သမိုင္းတင္မဟုတ္ဘူး။ သူေဟာခဲ႔တဲ႔ တရားေတာ္ေတြကိုလည္း လာပါ၊ ရႈပါ၊ က်င္႔ႀကံပါလို႔ ဖိတ္ေခၚထားပါတယ္။ ဗုဒၶရဲ႕သမိုင္းဟာ အရမ္းခမ္းနားတဲ႔ သမိုင္းပါပဲ။ ဗုဒၶျဖစ္လာမည့္ အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားကို ဘီစီ ၆၀၀ ေလာက္က ကပိလဝတ္ျပည့္ရွင္ ဘုရင္သုေဒၶါဒနမင္းႀကီး မယ္ေတာ္မာယာတို႔က ေမြးဖြားေပးခဲ႔တာပါ။ ( ဤေနရာ၌ ေဂ်ာ႔ရွ္အား ဗုဒၶဝင္သမိုင္းအက်ဥ္းကို ေျပာျပလိုက္သည္။ စာဖတ္သူမ်ား ရွည္လ်ားေနမည္စိုးေသာေၾကာင္
ေဂ်ာ႔ရွ္က ေခါင္းတၿငိမ္႔ၿငိမ္႔နဲ႔ နားေထာင္ရင္း လိုက္မွတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေဂ်ာ႔ရွ္ကို ဗုဒၶရဲ႕သမိုင္းမ်ားအား ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ဆင္ျခင္ဥာဏ္နဲ႔ ဆုံးျဖတ္ေတြးေတာၾကည့္ဖို႔ ေျပာပါတယ္။ လက္ခံႏိုင္မွ လက္ခံပါ။ ဝိေဝဒ ျဖစ္ေနေသးရင္ ထပ္ေမးဖို႔ပါ ေမးခြန္းကို ကမ္းလွမ္းလိုက္ပါတယ္။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဗုဒၶရဲ႕သမိုင္းဟာ ဒ႑ာရီမဆန္ဘူး။ လက္ေတြ႔ဆန္တယ္။ အခုခ်ိန္ထိ လက္မခံႏိုင္စရာအေၾကာင္း ဘာမွမရွိေသးဘူး။ နားလည္ပါတယ္လို႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ေမးစရာရွိပါတယ္။ ဗုဒၶဟာ မိန္းမနဲ႔ေမြးကင္းစသားေလးကိ
ကၽြန္ေတာ္။ ။ေအး..ဒီကိစၥကို ေျပာျပမယ္။ ေသခ်ာမွတ္ထား။ ဗုဒၶဟာ မင္းတို႔ငါတို႔ကိုငဲ႔ၿပီး သံသရာဆိုတဲ႔ ရထားႀကီးထဲမွာ တစ္ဘူတာၿပီးတစ္ဘူတာ လည္ေနၾကတာကို ကယ္တင္ခ်င္လြန္းလြန္းလို႔ သူ႔မိန္းမနဲ႔ သူ႔သားေလးကိုထားခဲ႔ရတာ။ တကယ္လို႔သာ သူဟာ ေတာမထြက္ပဲနဲ႔ နန္းေတာ္ထဲမွာပဲ ေနလိုက္မယ္ဆိုရင္ မင္းတို႔ငါတို႔ဟာ အခုအခ်ိန္အထိ အျမင္မွန္ကို ရၾကမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ သူဟာ သားနဲ႔မယားကို ထားခဲ႔ရတာေပါ႔။ မသနားလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္တာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ သူနဲ႔ဘာမွမဆိုင္တဲ႔ သတၱဝါေတြကိုေတာင္ ငဲ႔ညွာသနားေသးတာ သူမိန္းမနဲ႔သူ႔သားပဲ ဘယ္မွာ မသနားပဲေနပါ႔မလဲ။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဟုတ္ၿပီ။ ဒါဆို ဗုဒၶလို႔ ဘာေၾကာင္႔ေခၚပါသလဲ။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ အရာခပ္သိမ္းကို မွန္ကန္စြာ သိျမင္ေတာ္မူလို႔ ဗုဒၶေခၚပါတယ္။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ မင္းေျပာသြားတဲ႔ ဗုဒၶရဲ႕သမိုင္းမွာ ဗုဒၶၾကြေတာ္မူရာနိဗၺာန္ဆိုတ
ကၽြန္ေတာ္။ ။ အင္း..။ ဒီေန႔အခ်ိန္ထိ နိဗၺာန္ဆိုတာကို မင္းတို႔လိုဘာသာျခားေတြမေျပ
ဒီေတာ႔ မင္းဟာ သံသရာမွာ တစ္ဘဝၿပီးတစ္ဘဝေျပာင္းရင္း မၿငိမ္းႏိုင္ဖေယာင္းတိုင္မီ
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ငါေျပာတာကို မင္းလက္ခံရဲ႕လား။ ေသခ်ာစဥ္းစားၿပီးမွ လက္ခံပါ။ ငါေျပာသမွ်ကိုလည္း မယုံပါနဲ႔။ ကိုယ္႔ဥာဏ္နဲ႔ကိုယ္ သုံးသပ္ၾကည့္ပါ။ ၿပီးမွ လက္ခံသင္႔ မခံသင္႔ကို ဆင္ျခင္ပါ။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဟုတ္ကဲ႔။ ငါ စဥ္းစားေနပါတယ္။ တကယ္ပဲ လက္ခံႏိုင္ပါတယ္။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဗုဒၶလိုပဲ ငါတို႔တေတြဟာ အဲဒီနိဗၺာန္ကို သြားလို႔ရသလား။ ဗုဒၶလိုပဲ အလုပ္လုပ္ရမွာလား။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ဗုဒၶရဲ႕ နိဗၺာန္ကို ဗုဒၶရဲ႕တပည့္ေတြ၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အားလုံးသြားလို႔ရပါတယ္။ ဗုဒၶဟာ နိဗၺာန္သြားဖို႔အတြက္ သူကိုယ္တိုင္လဲ က်င္႔ႀကံခဲ႔ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီက်င္႔စဥ္ေတြကိုလည္း သူရဲ႕တပည့္ေတြကို ညႊန္ျပေဟာထားခဲ႔ပါတယ္။ ဒီေတာ႔ မင္းဟာ အဲဒီနိဗၺာန္ကိုသြားခ်င္ ရခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဗုဒၶရဲ႕အဆုံးအမကို နာယူက်င္႔သုံးရပါမယ္။ ဗုဒၶနီးနီးေတာ႔ အလုပ္လုပ္စရာ မလိုပါဘူး။ အဓိကက ဗုဒၶကိုသက္ဝင္ယုံၾကည္ၿပီး ဗုဒၶေဟာခဲ႔တဲ႔ နည္းေတြကို က်င္႔သုံးရုံပါပဲ။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဘာေတြက်င္႔ရမလဲ။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ေစာေစာက ငါမင္းကို ဘဝေတြတစ္ခုၿပီးတစ္ခုေျပာင္း
ကာယကံနဲ႔ မေကာင္းတာေတြ မလုပ္ရဘူး။ သူ႔အသက္သတ္တာ။ သူ႔ဥစၥာကို ခိုးတာ။ သူမ်ားသားမယားကို အဓမၼက်င္႔တာ။ အရက္ေသစာေသာက္တာ။ ေနာက္၊ ဝစီကံနဲ႔ မေကာင္းတာေတြ မလုပ္ရဘူး။ ရိုင္းရိုင္းစိုင္းစိုင္းေျ
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ခဏ။ ေစာေစာက ေျပာတဲ႔ စိတ္နဲ႔လုပ္လို႔ရတဲ႔ကံကေရာ ကိုယ္ေတြ ႏႈတ္ေတြနဲ႔ လုပ္လိုက္တာနဲ႔ မတူဘူးေလ။ ဒီေတာ႔ ထိေရာက္မႈမရွိဘူးဘူးလို႔ ျမင္တယ္။ စိတ္နဲ႔လုပ္လိုက္တာဟာ ဘယ္သူမွလည္း ျမင္တာမဟုတ္ဘူး။ သူက အျပစ္ျဖစ္ပါ႔မလား။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ သိပ္ျဖစ္တာေပါ႔။ မင္းမွာ စိတ္နဲ႔ခႏၶာပဲရွိတာ။ ခႏၶာကိုယ္က ဘာမွမလုပ္ႏိုင္တဲ႔အခ်ိန္ ေသခါနီး ဘဝေျပာင္းခါနီးမွာ မင္းရဲ႕စိတ္အာရုံကေနပဲ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္ ျပဳခဲ႔သမွ် ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈေတြကို အာရုံျပဳလိမ္႔မယ္။ အဲဒီမွာ စိတ္ရဲ႕အေရးပါအရာေရာက္ပုံကိ
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဟုတ္တယ္။ မွန္တယ္။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဗုဒၶအျပင္ အျခားဗုဒၶလိုပဲ ကိုးကြယ္ရမည့္သူေတြ ရွိေသးလား။ ရွိရင္ သိခ်င္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ရွိတာေပါ႔။ ဗုဒၶလုိပဲ ဗုဒၶေဟာခဲ႔တဲ႔ တရားဓမၼတြကို ကိုးကြယ္ႏိုင္တယ္။ ဗုဒၶရဲ႕တပည့္သာဝက ရဟန္းသံဃာေတြကို ကိုးကြယ္ႏိုင္တယ္။ ရဟန္းသံဃာဆိုတာက မင္းတို႔ ခရစ္ယာန္မွာ ပုပ္ရဟန္းႀကီးနဲ႔ တရားေဟာဆရာေတြလိုေပါ႔။ ေနာက္ၿပီး အေဖ အေမ (မိဘ)နဲ႔ ဆရာသမားေတြကိုပါ ကိုယ္းကြယ္ႏိုင္တယ္။ ငါးမ်ိဳးေပါ႔။ ဗုဒၶ၊ ဗုဒၶေဟာခဲ႔တဲ႔တရား၊ ဗုဒၶရဲ႕ တပည့္သာဝကရဟန္း၊ မိဘ၊ ဆရာ။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဗုဒၶဘာသာမွာ ဗုဒၶနဲ႔မိဘကို ဘာ႔ေၾကာင္႔ အတူထားၿပီး ကိုးကြယ္ၾကသလဲ။
ကၽြန္ေတာ္။ ။မင္းမွာ ေငြေၾကးဘယ္ေလာက္ပဲ ခ်မ္းသာေနပါေစ၊ မင္းရဲ႕အေဖနဲ႔အေမကို ဝယ္လို႔မရပါဘူး။ အေဖနဲ႔အေမ ေသသြားရင္ ေနာက္ထပ္ျပဳစုခ်င္လို႔ဆိုၿပ
မင္းတို႔ကိုးကြယ္ေနတဲ႔ ေယရႈဘုရားသခင္ကို အျခားလူတစ္ေယာက္နဲ႔ အစားထိုးမရသလိုေပါ႔။ ဒါေၾကာင္႔ ဗုဒၶဘာသာမွာ ဗုဒၶနဲ႔မိဘကို တေျပးညီတည္းထားၿပီး သတ္မွတ္တယ္။ ဒါကို မင္းလက္ခံရဲ႕လား။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဟုတ္ကဲ႔။ လက္ခံပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ တစ္ျခား ဘာေမးစရာ ရွိေသးလဲ။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဗုဒၶကို ငါကိုးကြယ္ခ်င္ရင္ ဘာေတြလုပ္ရမလဲ။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ဘာမွအထူးလုပ္စရာ မလုိပါဘူး။ ဗုဒၶကို ရည္မွန္းၿပီး ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ။ ဗုဒၶကို ကိုးကြယ္ရာအျဖစ္ ဆည္းကပ္ပါ၏။ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ။ ဗုဒၶေဟာခဲ႔တဲ႔ တရားဓမၼမ်ားကို ကိုးကြယ္အျဖစ္ ဆည္းကပ္ပါ၏။ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ။ ဗုဒၶရဲ႕ တပည့္သာဝက ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို ကိုးကြယ္ရာအျဖစ္ ဆည္းကပ္ပါ၏လို႔ ရည္မွန္းပူေဇာ္ရုံနဲ႔တင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
အဲလိုမွမဟုတ္ပဲ ဗုဒၶရဲ႕တပည့္သာဝကရဟန္းအျဖစ္
သားမယားအတြက္ဆိုၿပီး စီးပြားေရးလုပ္စရာမလိုဘူး။ သူတို႔မွာ သားေတြမယားေတြလဲ မရွိဘူး။ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္က သူ႔မိန္းမနဲ႔ သားေလးတစ္ေယာက္ကို ထားခဲ႔တာ မဟုတ္လား။ လိုခ်င္မႈဆိုတာကိုပယ္ၿပီး သံသရာကလြတ္ေအာင္ နိဗၺာန္ရေအာင္အတြက္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြကို ပယ္ရတယ္။ ငါေျပာတာကို မင္းနားလည္လား။ မင္းလိုခ်င္တဲ႔အေျဖ ျဖစ္ႏိုင္ရဲ႕လား။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ နားလည္ပါတယ္။ ငါလိုခ်င္တဲ႔အေျဖပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ေအးတကယ္လို႔ မင္းသက္ဝင္ယုံၾကည္လို႔ ရဟန္းဝတ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ငါကူညီေပးမယ္။
(ကၽြန္ေတာ္ ဒီလိုေျပာေတာ႔ ေဂ်ာ႔ရွ္က ရယ္ေနပါတယ္။)
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ ဗုဒၶဘာသာဝင္အျဖစ္ကို လိုခ်င္ပါတယ္။ ငါ႔အေနနဲ႔ အျမန္ဆုံး ဗုဒၶဘာဝင္ျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစား
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ေအး.. ငါလည္း မင္းအခုလို လာေမးတာ ဝမ္းသာပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ သိခ်င္တာေတြရွိလည္း ေမးပါ။
ေဂ်ာ႔ရွ္။ ။ လုံေလာက္ပါၿပီ။ အခုေလာေလာဆယ္ ဘာမွ ေမးစရာမရွိေတာ႔ပါဘူး။ အခ်ိန္လည္း ေနာက္က်ေနၿပီ။ မင္းလည္း ဒီရက္ကေလးပဲ နားရတာ။ လာေႏွာင္႔ယွက္သလိုမ်ား ျဖစ္သြားရင္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ေက်းဇူးလည္း တင္ပါတယ္။ ငါလည္း ျပန္လိုက္ပါဦးမယ္။ မင္းေျပာခဲ႔တာေတြကို ေသခ်ာမွတ္ထားပါတယ္။ ျပန္ခြင္႔ျပဳပါဦး။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ေကာင္းပါၿပီေဂ်ာ႔ရွ္။
ေဂ်ာ႔ရွ္ကေတာ႔ သူသိလိုသမွ်ေတြေမးၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ ျပန္သြားပါတယ္။
ဘာပဲေျပာေျပာ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္ေနလို
ေမတၱာျဖင္႔
မင္းၾကည္ညိဳ
၂၂ ၊ ၉ ၊ ၁၃
0 comments:
Post a Comment