Wednesday, June 20, 2012

ကန္ျမဲေအးေက်ာ္ စုစည္းမႈ (၁)


by Maung Maung Than on Wednesday, June 20, 2012 at 8:03pm 

ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ (ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္မွ)

နတ္ေတာ္လဆန္း ၁ ရက္ကို ဗဟိုျပဳလွ်က္ စာဆိုေတာ္ပြဲမ်ား ၿဖိဳင္ၿဖိဳင္လႈပ္ရွားေနၾကၿပီ။ သက္ႀကီး၀ါႀကီး၊ စာေပ ပညာရွင္မ်ားအား ကန္ေတာ့ပြဲ၊ စာေပေဟာေျပာပြဲ၊ စာေပေဆြးေႏြးပြဲ၊ စာဆိုေတာ္အထိမ္းအမွတ္ပြဲမ်ား က်င္းပၾကၿပီ။ စာေရးဆရာမ်ားလည္း ျပည္အႏွံ႕ လွည့္လည္ၾကၿပီ။ ေလးစားအပ္ေသာ စာဖတ္သူတို႕ႏွင့္ ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္စြာ ေတြ႕ဆံုၾကၿပီ၊ ေမးၾက၊ ေျဖၾက၊ ေ၀ဖန္ၾက၊ ေဆြးေႏြးၾက၊ တိုက္ခၽြတ္ေဆးေၾကာၾကၿပီ။ ခ်ီေလတဲ့ ခ်ီေလ၊ ဤေျမမွ ထိုေတာင္တန္း၊ အျပန္ အျပန္လားကြယ့္၊ အသြား အသြားပါဗ်ဳိ႕၊ မိုးေလသာခုိက္ သယ္ယူလုိက္ပါ့၊ ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္ ေဆာက္ၾကပါေလကုန္။

အေၾကာင္းတရားႏွင့္ အက်ဳိးတရား ဆက္စပ္မိၿပီးေနာက္တြင္ ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္ကို ဆိုရမည္မွာ ပါးစပ္အရသာ ရွိလာပါသည္။ ႏႈတ္၊ လွ်ာ၊ အာေတြ႕႐ံုမွ်မက ရင္ျဖင့္လည္း တစ္၀ႀကီး ႏွလံုးေခြ႕လာပါသည္။
ဤသို႕ေသာ ထူးကဲသိမ္ေမြ႕ သည့္ရသကို ေပးစြမ္းႏိုင္သည့္ ေက်းဇူးရွင္ ေတးျပဳဆရာ၏ ေက်းဇူးကိုလည္း ဆင္ျခင္မိလာပါသည္။

ေတးျပဳဆရာကား အထက္အညာ ျမင္းၿခံတစ္၀ိုက္၊ ကန္ၿမဲဇဂ်မ္းရြာသား ဆရာကိုေအးေက်ာ္ ျဖစ္ေလသည္။ ဆရာ ကိုေအးေက်ာ္တဲ့။ ႏိုင္ငံေက်ာ္ နာမည္ႀကီး လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္သီခ်င္းေရးဆရာ မဟုတ္။ လူသိမမ်ား ဟိုအညာေက်း လက္ေတာရြာက ပုဂိၢဳလ္။ သူ႕ရုပ္ပံုလႊာသည္ ေမွးမွိန္ေ၀သီလြန္းလွသည္။ ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္ကို ကၽြန္ေတာ္ သိေသာ္လည္း သူ႕ကို ကၽြန္ေတာ္မသိ။ ထိုနည္းတူ ကၽြန္ေတာ္တို႕အသည္းစြဲႀကိဳက္ရေသာ သာေလစြေ႐ႊညာေျမ (လံုမေလး)၊ ႐ုပ္ေသးပြဲ သြားရေအာင္ (ခင္အုန္းျမင့္ေလး)၊ မိုးဦးေတး (ကိုဘေသာင္း)၊ ေတာ္ေတာ္ပုပၸါး (ကိုဘေသာင္း)၊ ေတးမ်ား၏ လက္ရာရွင္ မ်ားလည္း ဆရာကို ေအးေက်ာ္ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း သိလာေသာအခါ သူ႕အေပၚ စိတ္၀င္စားညြတ္ႏူး စိတ္မ်ားက ျဖတ္ျဖတ္ႏိုး ၾကားလာေလသည္။

အ႐ိုးခံလွ ႂကယ္၀ေပေသာ ဤေတးမ်ား၏လက္ရာတြင္ ကိုေအးေက်ာ္သည္ မည္သူနည္း။ မည္သို႕နည္း။

ကိုေအးေက်ာ္သည္ ေဆးရြက္ခူးသူ၊ ကြမ္း႐ြက္ေရာင္းသူ၊ ေဆးရြက္ကြမ္းကုန္ကူးသူ။ ကုန္ကူးသည္ဟု ဆိုရျငား သီခ်င္းေရးဖို႕ကလြဲၿပီး တစ္ေလာကလံုးမွာ ဘာကိုမွ် စိတ္မ၀င္စားသူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေရာင္းသမွ်ေစ်း၊ ကူးသမွ်ကုန္႐ႈံးသည္ ခ်ည္းပင္။

သူသြားေလရာပင္ မ်ဥ္းေၾကာင္းမပါေသာ အၾကမ္းစာအုပ္တစ္အုပ္ပါသည္။ ခဲတံတစ္ေခ်ာင္း၊ ဖေယာင္းတိုင္ႏွင့္ မီးျခစ္ဘူးပါသည္။ ေရာက္သည့္ေစ်း၊ ေရာက္သည့္ပြဲ႐ံုတြင္ ဖေယာင္းတိုင္ထြန္းကာ အၾကမ္းစာအုပ္တြင္ ခဲတံျဖင့္ သီခ်င္းေရးသည္။ အခ်ိန္တိုင္းမွာလည္း သီခ်င္းေရးဖို႕ ေတြးသည္။ ေလာက မ်က္ျမင္အလွ၊ မ်က္ကြယ္အလွတို႕ေနာက္သို႕ စကၠန္႕ႏွင့္သမွ် သူတေစ့စပ္စပ္လိုက္ၾကည့္သည္။ သီခ်င္းစာသား၊ စကားလံုးေလးေတြ ဘယ္လိုဖန္ဆင္းမည္ဆိုတာပဲ သူ ေတြးသည္။

သီခ်င္းေတြ ေရးရာတြင္လည္း သူ႕မွာ ေရးခ်င္လို႕ ေရးတာပဲ ရွိသည္။ မေရးရမေနႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ေရးေသာ သီခ်င္းေရးဆရာ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့အသံပို႕ဖို႕ ဓာတ္ျပားတိုက္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ဖို႕ အဆိုေတာ္တစ္ဦးဦးထံအပ္ဖို႕ သူ႕မွာ ရည္ရြယ္ခ်က္အလ်င္းမရွိ။ သီခ်င္းေရးခ ရလိုမႈ၊ နာမည္ေက်ာ္ၾကားလိုမႈ သူ႕ေခါင္းထဲမွာ မရွိ။ သူ႕ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္ေသာ္ မွာပင္ ကဗ်ာဆရာႀကီးတစ္ဦးက အစီအစဥ္လုပ္ေပးေသာေၾကာင့္ တုိင္းသိျပည္သိ သီခ်င္းအျဖစ္ ေရာက္ရွိလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ဉာဏ္ပူေဇာ္ခ ေငြ ၂၀၀ ေက်ာ္ကို စာတိုက္မွတစ္ဆင့္ လက္ခံရာတြင္လည္း ေငြလႊဲစာျဖတ္ပိုင္း၌ ““ေအးေက်ာ္”” ဟူေသာ လက္မွတ္မွတစ္ပါး ဘာမွ်မျပန္ၾကား။ ရန္ကုန္သို႕ေခၚေသာ္လည္း သူ မလုိက္။
သီခ်င္းေရးဖို႕မွအပ ေလာကႀကီးသည္ သူ႕အတြက္ ဘာမွစိတ္၀င္စားရာမရွိေသာအရာ ျဖစ္ေနသည္။
သူ႕အေၾကာင္း အေတာ္ေလးသိေသာ တစ္ရြာတည္းသား ကဗ်ာဆရာႀကီးအား ကၽြန္ေတာ္ ေမးၾကည့္ပါသည္။ သူက
တသသ ေျဖေလသည္။

““ကိုေအးေက်ာ္ဟာ သီခ်င္းေရးဖို႕ အသက္ရွင္ေနတဲ့သူပဲ။ မ်က္လံုးေတြကလည္း စူးစူးရွရွအေရာင္ေတြ ေတာက္ေန တယ္။ ဘာကိုမဆို အေလးအနက္ၾကည့္တယ္။ ဘာပဲျမင္ျမင္ ၾကားၾကား၊ ဒါကို သီခ်င္းစာသားျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုကူး ေျပာင္းလိုက္ရမလဲဆိုတာကိုပဲ အၿမဲေတြးေနတာ။ စီးပြားေရးဆိုတာ ေ၀းေရာ၊ သူကိုယ္တိုင္ ထမင္းစားတာေတာင္မွ သူ႕အစ္မႀကီးက စိတ္တိုတိုနဲ႕ေကၽြးတဲ့ ထမင္းေရာ၊ ဟင္းေရာ ေရာပံုထားတဲ့ အိုးေလးနဲ႕ပဲ မညည္းမညဴစားတာ၊ ဘာဆိုတာ ဘာတစ္ခုကိုမွ အားက်မရွိဘူး””

““ကုန္းေစာင္းမွာ အိမ္ေထာင္က်ဖူးတယ္၊ ဇနီးေရာ သားသမီးပါ ဆံုးပါးသြားၾကရွာတယ္””

““သူ႕သီခ်င္းေတြ ျမန္မာ့အသံက ဓာတ္ျပားရၿပီး လႊင့္ေနတာလည္း သူမသိဘူး၊ ဘယ္သူၿပိဳင္လို႕ လွပါေတာ့ႏိုင္ ဇာတ္ကား႐ိုက္ေတာ့ ဆရာမင္းေက်ာ္နဲ႕ ဆရာဦးသုခတို႕ရဲ႕ လိုလားခ်က္အရ ဒီစကားလံုးရဲ႕ မူလပိုင္ရွင္ျဖစ္တဲ့သူ႕ကို ဂုဏ္ျပဳ ခ်ီးျမွင့္ခ်င္လို႕ ရန္ကုန္ကိုေခၚေတာ့ သူက ျငင္းတယ္ေလ””

““သီခ်င္းအျဖစ္ ေရာက္မလာတဲ့ သူ႕စာေတြ အမ်ားႀကီးရွိဦးမယ္၊ ကိုယ္တစ္ပိုင္းတစ္စ ႏႈတ္ရဲ႕ရထားတာေလးတစ္ရွိ ရွိတယ္၊ ဘယ္ေလာက္အေတြးစိပ္တဲ့သူလဲ၊ ဘယ္ေလာက္စကားလံုးႏိုင္တဲ့သူလဲ စဥ္းစားၾကည့္””

ဆရာရြတ္ျပသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေကာက္မွတ္လိုက္သည္။ တစ္ပိုင္းတစ္ ထိုစကားလံုးမွာ
““သံသရာဘ၀ ဓာတ္ျပားျပင္ဆီ နာမ္ခႏၶာႏွစ္၀ ဇာတ္လ်ားအစဥ္သည္ ကံၾကမၼာက အပ္သြားတင္ေလၿပီ””

““သူ အခု ဘယ္မွာေနသလဲ”” ဟု ေမးပါသည္။

““မရွိေတာ့ဘူးဗ်ာ၊ ကိုေအးေက်ာ္ ဆံုးသြားရွာၿပီ၊ ဘယ္ႏွခုႏွစ္၊ ဘယ္လ၊ ဘယ္ရက္၊ ဘယ္တုန္းက ဆံုးသြားမွန္း ဘယ္သူမွ မသိၾကဘူး၊ ဘာေရာဂါမွန္းလည္း မသိဘူး၊ ဆံုးတာ သံုးေလးႏွစ္ ရွိသြားၿပီတဲ့၊ သူ႕အစ္မ ေဒၚဆယ္တင္ေတာင္ မမွတ္မိဘူး၊ သူ႕တူေလးေျပာေတာ့ မိုးေတြရြာေနတုန္း ႏြားတင္းကုပ္ထဲမွာ ေခြေခြေလး ဆံုးေနတာပဲတဲ့ေလ””

““ “အို ဘယ့္ပ်ားငယ္ ပ်ားသူငယ္ရယ္ မိုးေလသာခိုက္ သယ္ယူလိုက္ပါ့ ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္ ေဆာက္ၾကပါေလကုန္” တဲ့လား ကိုေအးေက်ာ္ရယ္””
(ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္)

http://kothawzin.blogspot.com/2009/05/blog-post_04.html
အဆုိေတာ္က ျမန္မာသံစဥ္ေတြကို ဆုိတတ္တဲ့ နီနီ၀င္းေရႊေတးေရး ကေတာ့ ကန္ျမဲေအးေက်ာ္,လင္းေခးလုလင္တဲ့ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား  ျမန္မာသံစဥ္ သီခ်င္းမ်ားကိုခ်စ္ျမတ္နုိးနုိင္ၾကပါေစ..

http://www.mwrn.org/2011/05/blog-post_1514.html

ေဒၚႏုႏုရည္ (ေက်းဇူးတင္ဖူး....တင္တတ္ႏိုင္ပါေစ) မွ

သစ္စိမ္းန႔ံ ေမႊးျမတဲ့ သစ္ပင္ေလးေၾကာင့္လဲ (pleasure) ရဖူးတယ္။ ေရေႏြးၾကမ္းေလးတက်ိဳက္၊ ငါးေျခာက္ဖုတ္ေလးတကိုက္ေၾကာင့္လဲ ရဖူးတယ္။ ပုပၸါးကို ျမင္းျခံလမ္းဘက္က ၾကည့္ရင္ ပိုလွတယ္ဆိုလို႔... အဲဒီ (pleasure) ကို ရဖို႔ အတြက္ ျမင္းျခံလမ္းကေန သြားဖူးတယ္။ ဟုတ္တာေပါ့...။ လွပါဘိ ပုပၸါး၊ လြမ္းေမာစရာ ေကာင္းပါဘိ ပုပၸါး..။ ကၽြန္မ ပုပၸါးကို စေရာက္ဖူးတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး၊ ေရာက္တဲ့ အခါတိုင္း အခါတိုင္းလဲ စိတ္ထဲမွာ ခံစားထိခိုက္ ေၾကကြဲေနတတ္တယ္။ ပုပၸါး ေတာင္ႀကီးက စိမ္းညိဳ႔ျပာမိႈင္း.... လို႔.....။ စကားစိမ္း စကား၀ါ ပန္းရနံ႔ေတြကလဲ တေတာလံုး၊ တေတာင္လံုး ႀကိဳင္လို႔ လိႈင္လို႔။

ပုဂံျပည့္႐ွင္ ေနာ္ရထာအတြက္ ပုပၸါးက ကြမ္းကို ဆက္ဖို႔၊ ပန္းကို ဆက္ဖို႔ လာခဲ့ရတဲ့ ကိုဗ်တၱနဲ႔ ပုပၸါးသူေလး မယ္၀ဏၰတို႔ရဲ႔ ေမတၱာပန္းရန႔ံဟာလည္း ေဟာဒီတေတာလံုး တေတာင္လံုးမွာ သင္းပ်႔ံလို႔ ေနေပလိမ့္မယ္လို႔....။

ဒီေနရာေလးမွာမ်ား ပုဂံက ခ်စ္သူအလာကို မယ္၀ဏၰခမ်ာ ေမွ်ာ္႐ွာေလသလား၊ ေဟာဟို .. စကား၀ါပင္ႀကီး ေအာက္မွာမ်ား ခ်စ္သူႏွစ္ဦး စကားလက္ဆံု ေျပာမကုန္ ျဖစ္ခဲ့ၾကသေလလားလို႔လည္း ကၽြန္မ ေလွ်ာက္ေတြးတတ္တယ္။ အဲဒီလိုအခ်ိန္မ်ားမွာ ပုပၸါးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သီခ်င္းေတြထဲမွာ ကၽြန္မ အႀကိဳက္ဆံုး လြမ္းစရာအေကာင္းဆံုးသီခ်င္း။ ကန္ျမဲကိုေအးေက်ာ္ေရးၿပီး ေရဒီယိုအဆိုေက်ာ္ ကိုျမေသာင္းဆိုတဲ့ ေတာင္ေတာ္ပုပၸါး သီခ်င္းကိုမ်ား သတိရမိလိုက္ရင္ ဒါမွမဟုတ္ ပုပၸါးေတာင္ထိပ္ကေန ေလာ္စပီကာနဲ႔ ဖြင့္လိုက္ရင္ ၾကက္သီးေမႊညင္းထၿပီး မ်က္ရည္၀ဲေအာင္ လြမ္းရတယ္။ ကိုေအးေက်ာ္ရဲ႔ သီခ်င္းကေလ ဘယ္ေလာက္မ်ား စကားလံုးေတြ လွလိုက္သလဲ ဆိုရင္....။

"xx နဂါးလိမ္ေက်ာ္ဆစ္ကxx စကား၀ါေတာင္ေတာ္ပန္း လြမ္းဆြတ္ပါ့ေမရယ္xx ပန္းခက္က ေ၀တယ္xx ဘယ္သူၿပိဳင္လို႔ လွပါေတာ့ႏိုင္xx" တဲ့.....။

ခဲတံအတိုေလးတတို၊ ဗလာစာအုပ္ အစုတ္ေလးတအုပ္၊ ဖေယာင္းတိုင္တို၊ မီးခ်စ္ဗူးေလး တဗူးထည့္ထားတဲ့ လြယ္အိတ္ႏြမ္းေလးလြယ္ၿပီး ကန္ျမဲ႐ြာကေန ျမင္းျခံကို ေဆး႐ြက္ႀကီးအထမ္းႀကီး ထမ္းေရာင္းရ႐ွာတဲ့ သူတဦးရဲ႔ ႐ုပ္ပံုလႊာဟာ 'ဘယ္သူၿပိဳင္လို႔ လွပါေတာ့ႏိုင္' လို စကားလံုးမ်ိဳးရဲ႔ ဖန္တီး႐ွင္ ေတးေရးဆရာရဲ႔ ႐ုပ္ပံုလႊာတဲ့လား.....။

ကန္ျမဲ႐ြာသား ႏိုင္ငံေက်ာ္ကဗ်ာဆရာႀကီးက ေျပာျပ ခဲ့ဖူးလို႔။ 'ေတာင္ေတာ္ပုပၸါး' လို၊ 'ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္' လို သီခ်င္းမ်ိဳးရဲ႔ ဖန္တီး႐ွင္ ေတးေရးဆရာရဲ႔ ဘ၀ ႐ုပ္ပံုလႊာကို ကၽြန္မ သိခဲ့ရဖူးတယ္။

ပုပၸါးေရာက္တိုင္း ဒီသီခ်င္းကို ဆိုမိျမဲ...။ ဒီသီခ်င္းေၾကာင့္လဲ ပုပၸါးကို ပိုၿပီး ခံစားတတ္ေစခဲ့တာေပါ့။

ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ စာမေရးႏိုင္ေသးလို ့ ဆရာၾကီးေတြ ေရးတဲ့အထဲက အၾကိဳက္ဆံုးေတြ ေကာက္ႏႈတ္ေပးထားပါတယ္ ခင္ဗ်ားတို ့ ခံစားၾကည့္ပါအံုး
http://morris.myanmar-sar.org/Myanmar%20Oldies/1U%20BA%20THAUNG%20(POPPA).mp3


သာေလစြ ေရႊညာေျမ
ေတးေရး - ကန္ျမဲ ကိုေအးေက်ာ္
ေတးဆို - ခင္ညြန္႕ရီ
https://docs.google.com/open?id=0B7MShrr-WugZeUs1dnUySUo5bWM 

တမ်ိဳးေပ်ာ္စရာ ျမေရာင္အဆင္းမို႕ မိုးေပၚမွာလေရာင္လင္းလို႕ အရြယ္အဆင္းလွတဲ့ သူငယ္ခ်င္းမတို႕ ဘယ္မျငင္းၾကနဲ႕ တကယ္မတင္းၾကဖို႕ စကားထာဝွက္မယ္ ဗိုင္းငင္ရင္းက အညာအထက္နယ္ ဝိုင္းျပင္တလင္းမွာ ေလ ေလ ေလ....

(ကိုလူပ်ိဳ ဆရာရဲ့ ဆရာရဲ့ လာခဲ့ေစခ်င္ေပ.... ပ်ိဳျဖဴကို မညာနဲ႕ မညာနဲ႕ မွာတဲ့ေရႊစင္ေမ)၂

 ေရာင္ၾကီးေဗြ ေမာင္ၾကီးေရ ေမာင္ၾကီးေရ ေရာင္ၾကီးေဗြ ေရႊလိပ္ျပာ ေရႊမွာဆင္းမေဟ့ ေငြရိပ္မွာ ဘဝင္မွာေခြ႕မေလ့ ေရကန္နေဘးေတြ႕လို႕ မွာခဲ့သေလ ပုေလြသံေလး ေထ့လို႕လာမတဲ့ေဟ  ေလ ေလ ေလ....

ေတာင္ၾကီးေတြကာ ကာပေစ  ေရာင္ၾကီးေဗြ လာ လာ မေလ....သန္းေခါင္ယံ လြန္ျပီေလ ေညာင္ကံတြန္ပီေအ...သာေလစြ ေရႊညာေျမ ေမာင္ၾကီးလာလမ္း ေျမာ္မွန္းၾကိဳမယ္ေလ....


 မိုးဦးေတး 
ေတးေရး- ကန္ျမဲကိုေအးေက်ာ္
ေတးဆို- ျမင္းျခံကိုဘေသာင္း
 http://www.youtube.com/watch?v=ZKUUltpCfA4&feature=plcp
ခါဝႆန္ ရွစ္ခြင္သိုင္း...မိႈင္းမို႕မို႕ ဆိုင္းစို႕စို႕...ဝိုင္းလို႕လို႕ ရြာဟန္ျပင္... 
ဂ်ိဳးဂ်ိမ္းသံ တညံညံနဲ႕   ရွစ္တိုင္းအံ့ပံု...     လွ်ပ္သားပ်ံဟုန္ ပတ္ဝိုင္းသံစုံ.....   
ဂ်ိမ္းဂ်ိမ္းျမည္ဟီး အာလမၺရာစည္ၾကီးတီးသလို... ေရႊပစၨဳန္ 

(ဝတႎ ပိုင္းဆီက  တိမ္မိႈင္းဆင့္လို႕ လႊင့္ကာသာျခဳံ    မဲေမွာင္စို႕ သဲမေရာင္ျငိဳ႕ရင္ ပ်ိဳခင္ေတြအကုန္)၂ 
တို႕ရြာအတြင္းဆီက ယာခင္းဆင္းၾက ညီညာစုံ ကဗ်ာသီခ်င္းေလးနဲ႕ တီးၾကမႈတ္ၾကကၾက ေဗဗိန္ဗံု....

ယမထာ ေရႊၾကိမ္ေျမႇာက္ခါနဲ႕  "ဟဲ့" ေငါက္ပါလို႕ႏွင္...၊ ျခဴလုံးသံ ညံညံေပး.... ေလးဘက္ခြါစံု ေျပးထြက္လာပံု.... ႏြားျပာညိဳတစ္ရွဥ္းတြင္ ဦးေခါင္းေမာ့ေမာ့ ေက်ာ့ေက်ာ့သာ....ဟို.........

(တို႕ေတာင္သူ လယ္သမား တကယ္မအားတာျဖင့္ယုံ....အညာေျမေက်းေတာအရပ္က ကမာၻေျမေသြးေၾကာ ဆက္ၾကပါကံု....)၂
(လမ္းကေလးေတြ အဖံုဖံု၊ ပန္းကေလးေတြ အစံုစံု....)၂
(မိုးသံ  ေလသံ ေတာသံ ဟိန္း ျမစိမ္းေရာင္ ပင္ရဂုံ)၂
ယာလယ္ခင္းမွာ ယိမ္းသမ ဟန္လိုပံု
တို႕ရြာအတြင္းဆီက ယာခင္းဆင္းၾက ညီညာစုံ ကဗ်ာသီခ်င္းေလးနဲ႕ တီးၾကမႈတ္ၾကကၾက ေဗဗိန္ဗံု....

 (တို႕ေတာင္သူ လယ္သမား တကယ္မအားတာျဖင့္ယုံ....အညာေျမေက်းေတာအရပ္က ကမာၻေျမေသြးေၾကာဆက္ၾက ပါကံု....)၂
(လမ္းကေလးေတြ အဖံုဖံု၊ ပန္းကေလးေတြ အစံုစံု....)၂
(မိုးသံ  ေလသံ ေတာသံ ဟိန္း ျမစိမ္းေရာင္ ပင္ရဂုံ)၂
ယာလယ္ခင္းမွာ ယိမ္းသမ ဟန္လိုပံု
တို႕ရြာအတြင္းဆီက ယာခင္းဆင္းၾက ညီညာစုံ ကဗ်ာသီခ်င္းေလးနဲ႕ တီးၾကမႈတ္ၾကကၾက ေဗဗိန္ဗံု.....


ရုပ္ေသးပြဲ သြားရေအာင္
 ေရး ကန္ျမဲေအးေက်ာ္
ဓါတ္ျပားအဆို ခင္အုန္းျမင့္ေလး
http://morris.myanmar-sar.org/Myanmar%20Oldies/Yote%20Thay%20Pwe%20Thwar%20Ya%20Aung.mp3 
သီခ်င္း ရွာေဖြေပးသူ YanWin Taung Da Gar

(ပင္ေခါင္တုိင္ သေျပကုိင္းနဲ႔ ေနမႈိင္းလုိ႔ ေရႊဝုိင္းကေဗထိေခၚ၊ တုိးေဟ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္၊ အေရွ႕ရြာေပၚ စင္ေတာ္ရုပ္ေသး၊ ေနာက္ညေတြ မျမင္ရရင္၊ လြမ္းရလိမ့္ေလး။) ၂။
"ေရခပ္ျပန္ ကသီလွေပါ႔၊ ဘီးမွန္ကဘယ္ဆီေန၊ ေဒါင္းေတာက္ေအာင္ေမႊ၊ စံပယ္ေခြ ဘယ္သူဖြက္ၾက စိတ္ပ်က္ေပါ႔ေအ။အို ေျပာင္ပါနဲ့ ေယာင္းမေရ၊ ေလွာင္ပါနဲ႔ ေယာင္းမေရ၊ ငိုခ်င္ေပါ့ေအ၊ (ေမာင္ႀကီးေရ ) ၃ ေစာင့္ပါဦး၊ စံပယ္ေခြ ပန္ခဲ့အံုးမေလ၊ တဘက္ျပာ ျခံဳခဲ့အံုးမေလ၊"

"ဘုတ္ဝါနီေနညဳိက် ေခ်ာင္းရုိးစ ထန္းေတာဆီ၊ ေလးတြဲ႕တြဲ႕ျမည္၊ လွည္းတန္းက တအီအီ စည္ပါတဲ့ ရုပ္ေသး။
ႏြားညီေနာင္ ခ်ဴိကုတ္ကို ၾကိဳးလႈပ္ပါ့ေလး
မိႏွင္းယံု ညီမေလး ေမႊးပါဘိ တလႈိင္လႈိင္ ေမႊးပါဘိ တလႈိင္လႈိင္
ေဆာင္ပန္းေပၚထိုင္၊ ယိုင္ေနေပါ့ေလး ၊ လွည္းအေဖၚ ၾကာရင္ေ၀း ဟားတိုက္သံ ျမိဳင္ျမိဳင္ေလး
ေမာင္းၾကစို ့အေျပး၊ ေမာင္းၾကစို ့အေျပး
ေမာင္းၾကစို ့အေျပး

ဟဲ့ရာေက်ာ္.. ဒိုးေလး (လို႕ထင္တာပဲ) ေျပးပါေတာ့.. သယ္..ငါရိုက္လိုက္ရ..XXXX အယ္ငါ့သားႏွစ္ေကာင္ ဟဲ့ XXXX ရံုန္းပါေတာ့လားဟဲ့ေရွ႕က ရုန္းပါဟ..ရုန္းပါဟ (ေဟး)

ကိုေမာင္ေမာင္သန္းေရ
ဒီသီခ်င္းရဲ႔ စာသားက ဆရာဥိးတင္မိုးရဲ႔ ကဗ်ာပါ။ ကဗ်ာေခါင္းစဥ္ကလဲ ႐ုပ္ေသးပြဲသြားရေအာင္..ၿဖစ္ပါ

တယ္။
သံစဥ္ကေတာ့ ဆရာလင္းေခးပဲၿဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။
စာသားတခ်ိဳ႔လြဲေနတာေလးေတြ ၿပင္ေပးလိုက္ပါတယ္။
"စပယ္ေခြပန္ခဲ႔အုန္းမေလ တဘက္ၿပာၿခဳံခဲ႔အုန္းမေလ"
"ႏြားညီေနာင္ခ်ိဳကုတ္ကို ၾကိဳးလႈပ္ပါ့ေလး"
"မိႏွင္းယုံညီမေလး ေမႊးပါဘိတလႈိင္လိႈင္....ေမႊးပါ
ဘိတလႈိင္လိႈင္"
ဒါေလာက္ပါဘဲ။ က်န္တာေတြမွန္ပါတယ္.။ (ေဒၚႏုႏုရည္ (အင္း၀))


ေတာင္ေတာ္ပုပၸါး
 ေရး ကန္ျမဲ ကိုေအးေက်ာ္
ဆို ျမင္းျခံ ကိုဘေသာင္း
 [(သီရိ မဂၤလာ အညာေျမ၏ မ႑ိဳင္ ေတာင္သံုးလံုးဆိုင္) ၂၊ စက္ကံုးမို ့မို ့မွာ ၾကြခုံးလို႔ ယွဥ္ကာၿပိဳင္ဣျဒနီလာ ျပာျပာမႈိင္းမိႈင္း၊ ျမခေနာက္သို့ ဆိုင္ ေလးေထာင္ေက်ာ္ေပ ျမင့္မား၊ ဝင့္ၾကြားေပစြ ျမင့္မားေလစြ မုိးေကာင္းကင္တုိင္..ျမင္းၿခံခရုိင္ တခုတည္းေသာ ေရႊပုပၸါး တဲ့ ကဗ်ည္း ေက်ာက္စာတုိင္...]၂။

(နဂါးလိန္ ေခ်ာ္ဆစ္က စကား၀ါေတာင္ေတာ္ပန္း လွမ္းဆြတ္ပါ့ေမရယ္ ပန္းခက္ကေ၀တယ္)၂၊ ဘယ္သူျပိဳင္လို ့ လွပါေတာ့ႏိုင္ လွမ္းဆြတ္ေတာ့ ညိဳႏြဲ ့ေကခိုင္ ေတာင္ေတာ္ပန္းမို ့ ေမႊးရနံ ့ၾကဴသင္းၾကိဴင္

ျမေရႊေတာင္္ ပုပၸါး ျမင့္မား ၀တိန္တိုင္၊ စံုေတာျမိဳင္ ဂႏိုင္ေခ်ာင္က... ပန္းစကား မာလာၾကိဳင္၊ ေရႊနဲ ့မ်ား ယိုးစြဲ  ထင္မွားႏိုင္၊ ေဟ၀န္စံုျမိဳင္၊ ရင္သပ္ရႈေမာေလာက္ဖြယ္ ထူးမဆန္းေသာ စိမ့္စမ္းသြယ္ ရစ္္လည္ ေဘြဆိုင္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ ေကသီခိုင္ ၾကြျမန္္းခဲ့ေတာ့ ပုပၸါး ေတာင္မ႑ိဳင္၊
 ေတာင္သူ ယာသမား အညာသားတို ့ရဲ ့ ျပဒါးမွတ္တိုင္ ေရႊမိုးေတြ ညိဳ ့လို ညိဳရင္ ခေမါက္ ကိုယ္စီေဆာင္းခါ လယ္ယာခင္း ဆင္းၾကျမိဳင္ျမိဳင္ ေခ်ာင္းကလွ်ံ ကန္ေရ တိုး သီးႏွံေတြ ျဖိဳးလို ့ေ၀ကာျမိဳင္ျမိဳင္ စိမ္းညိဳ ့ညိဳ ့ ယိမ္းလို ့လို ့ ျမသား ယာေျမ ရႈမညီးႏိုင္ စကားစိမ္း ၾကဳိင္ၾကိဳင္ စကား၀ါလႈိင္လႈိင္ ခ်ဴလွဲ႔  ေမ ရဲ ့ ပုပၸါးေတာင္ မ႑ိဳင္၊
(နဂါးလိန္ ေခ်ာ္ဆစ္က စကား၀ါေတာင္ေတာ္ပန္း လွမ္းဆြတ္ပါ့ေမရယ္ ပန္းခက္ကေ၀တယ္)၂၊ ဘယ္သူျပိဳင္လို ့ လွပါေတာ့ႏိုင္ လွမ္းဆြတ္ေတာ့ ညိဳႏြဲ ့ေကခိုင္ ေတာင္ေတာ္ပန္းမို ့ ေမႊးရနံ ့ၾကဴသင္းၾကိဴင္
 “ရင္သပ္႐ႈေမာေလာက္ဖြယ္ ထူးမဆန္းေသာ စိမ့္စမ္းသြယ္ ရစ္လည္ေဘြဆိုင္”
ဆိုတဲ႔  စာသားဟာ ဓါတ္ၿပားသြင္းေတာ့ ဆရာလင္းေခးလုလင္ၿပင္ပစ္တာပါ။
သနားစရာေကာင္းတဲ႔ ေရးသူ ကန္ၿမဲကိုေအးေက်ာ္ရဲ႔ မူရင္းစာသားေလးက
ပိုလွ၊ပို အဓိပါယ္ ႐ွိပါတယ္။
“လူသား ကိုဗ်တၱနဲ႔ ဘီလူးပန္းစား မယ္၀ဏတို႔ ေမတၱာသြယ္ၿပိဳင္” ကသာမူရင္းစာသား
အမွန္ပါ။
ပီးေတာ့  ေ႐ႊမိုးေတြ ညိဳ႔လိုညိဳ႔ရင္ အပိုဒ္မွာလဲ အမွန္က      ပုပါးမွာ မိုးညို ညိဳရင္
ေခ်ာင္းသြင္သြင္ဆင္း ဧရာၿမစ္မင္းသို႔တိုင္  ဦးတင့္တယ္ တူသံဟိန္း မိုးနတ္ေမာင္ခ်ိမ္းပါလို႔ တူယွဥ္ကာၿပိဳင္”ကအမွန္ပါ.။ပီးမွ စိမ္းညိဳ႔ညိဳ႔ဆက္ပါတယ္။ 

http://morris.myanmar-sar.org/Myanmar%20Oldies/1U%20BA%20THAUNG%20(POPPA).mp3



1:49 PM    

ဆရာမ ေဒၚႏုႏုရည္(အင္း၀)နဲ ့ဆရာေအာင္ေက်ာ္တိုးတို ့ ျပင္ေပးတဲ့စာသားနဲ ့မွတ္ခ်က္မ်ားပါခင္ဗ်ာ
Top of Form


ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္
ေရး ကန္ျမဲေအးေက်ာ္
https://docs.google.com/open?id=0B7MShrr-WugZUmRrSngyLUJOY0E
ဓါတ္ျပားအဆို ခင္သစ္လြင္
-         ခ်ီေလတဲ့ ခ်ီေလ ဤေျမမွ ဟိုေတာင္တန္း ေက်ာ္လွမ္းလို ့သာ ခ်ီပါေလ၊ ေလအညြတ္ ေရႊ၀တ္ကယ္မႈန္၊ ၀တ္ရည္လု ၀ိုင္းစုကာသာ ျပံဳ။
-         ျမတ္ပန္းရဂံု၊ျမတ္ပန္းရဂံု၊ ျမတ္ပန္း.......ရဂံု၊
အျပန္အျပန္ အျပန္လားကြဲ ့၊ အသြား အသြား အသြားပါဗ်ဳိ ့
ေခါက္တံု ့လူးလာ ကူးကာသယ္ဖို ့ၾကံဳ၊
-         (ပ်ံေလတဲ့ ပ်ံေလ ေတာင္တန္းေတြ ေက်ာ္ကာလွမ္း ပ်ံသန္းၾကပါကုန္
အိုဘယ့္ ပ်ားငယ္ ပ်ားသူငယ္ရယ္ မိုးေလသာခိုက္၊ သယ္ယူလိုက္ပါ့ ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္ ေဆာက္ၾကပါေလကုန္)၂။
-         (ခ်ီေလတဲ့ ခ်ီေလ ဤေျမမွ ဟိုေတာင္တန္း ေက်ာ္လွမ္းလို ့သာ ခ်ီပါေလ၊ ေလအညြတ္ ေရႊ၀တ္ကယ္မႈန္၊ ၀တ္ရည္လု ၀ိုင္းစုကာသာ ျပံဳ။)၂။

https://docs.google.com/open?id=0B7MShrr-WugZUmRrSngyLUJOY0E

စာသားကေတာ့ ကိုခ်စ္ဦးညိဳ စာအုပ္က နဲနဲ ျပင္ရတယ္
အသံဖိုင္က ကိုေပါက္ မႏၱေလး၊ လႈိင္းကေန ကူးလာတာ အရည္အေသြး အေတာ္ေကာင္းပါတယ္

Bottom of Form

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...