ႏိုင္ငံေရး၊ ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ အသိဉာဏ္ အပိုင္း (၁) - Part I
by တေက်ာ့ ၿပန္ဟစ္ တလာ on Monday, June 25, 2012 at 7:35pm
ဇြန္ ၂၅ ရက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၂၂ နာရီ ၁၄ မိနစ္
၀ါရွင္တန္ ေအာင္ရတနာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ျမန္မာ ႏွစ္သစ္အတြက္ ပရိတ္ ရြတ္ဖတ္ပဲြက အျပန္ ဆရာေတာ္ တရားေဟာ ေကာင္းတာနဲ႔ (ကံ) - ကံ၏ အက်ဳိးကို ေတြးမိရင္း လူခ်င္းတူေပမယ့္ အရင္ ဘ၀ေတြက အက်ဳိးေပး အေပၚ မူတည္ၿပီး ကြာျခား ရပါလားလို႔ တရား ရေနမိတယ္။ ဒီကမၻာေပၚမွာ အႂကြယ္၀ဆံုး ႏိုင္ငံျဖစ္တဲ့ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံမွာေတာင္ ဉာဏ္ပညာနဲ႔ ျပည့္စံုၿပီး ကမၻာ့ အခ်မ္းသာဆံုးလူ ျဖစ္႐ံုမက ေစတနာ ျပည့္၀တဲ့ အလႉရွင္ (Philanthropist) ျဖစ္ရတဲ့ ဘီလ္ဂိတ္စ္ (Bill Gates) တို႔လို လူေတာ္ လူေကာင္းေတြ ေပၚေပါက္ခဲ့သလို အိမ္မဲ့ အေျခမဲ့နဲ႔ လမ္းေပၚ ေနရတဲ့ (Homeless) ေတြလည္း ရွိၾကပါတယ္။ လကမၻာ၊ အဂၤါၿဂဳႋလ္နဲ႔ စၾကာ၀� ာကို အႏိုင္ယူမယ့္ ပညာရွင္၊ အင္ဂ်င္နီယာနဲ႔ အာကာသ ယာဥ္မႉး (Astronaut) ေတြ ရွိသလုိ၊ အသိဉာဏ္နဲ႔ ဆင္ျခင္တံု တရား နည္းလွၿပီး၊ ၃ ေဒၚလာအတြက္ လူသတ္တဲ့ ငမိုက္သား လူသတ္သမား ေတြလည္း အေျမာက္အျမား ရွိေပသားပဲ။ ဘာေၾကာင့္မ်ား (အသိတရား) ဒီေလာက္ေတာင္ ကြာျခား ရတာလည္း ဆိုတာကို ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ရင္း တရား ရေနမိတယ္။
ဗုဒၶတရားနဲ႔ ၾကည့္ရင္ က်ေနာ္တို႔ လူသားေတြဟာ အတၱကို မေက်ာ္ ႏိုင္ၾကပါ။ (မသိ) ျခင္းျဖစ္တဲ့ (အ၀ိဇၨာ)၊ စဲြလန္း တပ္မက္ျခင္း (တဏွာ) ေၾကာင့္မွန္း သိၾကေပမယ့္ လက္ေတြ႔မွာ အတၱနဲ႔ တဏွာကို မေက်ာ္ ႏိုင္ၾကပါ။ နီးလ်က္နဲ႔ ေ၀းေနၾက ရတာပါ။ ပို ရင္နာစရာ ေကာင္းတာက (အသိ) မရွိတဲ့ အတြက္ (သတိ) မရွိဘဲ မိုက္တြင္း နက္ကာ အကုသိုလ္ေတြပဲ ဖိလုပ္ ေနၾကျပန္တယ္။
ဆရာေတာ္က ဒီႏွစ္သစ္မွာ (ကုသိုလ္)ေတြ မ်ားမ်ား ပြားရေအာင္ ေဆာ္ၾသ လိုက္တာကို စဥ္းစားရင္း သတိေပးေဖာ္ ရတဲ့ ဆရာေတာ္ကို ေက်းဇူးတင္ ေနမိတယ္။
ဗုဒၶတရားမွာသာ (အသိ)နဲ႔ (သတိ) ဟာ အေရးႀကီးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရး မွာလည္း (အသိ)နဲ႔ (သတိ) ဟာ အေရးပါလွေၾကာင္း ေတြးမိရင္း ျပံဳးမိ ပါတယ္။
ႏိုင္ငံေရးမွာ (အသိ) ေပၚ မူတည္ၿပီး (အျမင္) ဆိုတာ ေပၚရပါတယ္။ (အသိ) ရွိဖို႔က ျဖတ္သန္းမႈ (အေတြ႔အၾကံဳ) နဲ႔ (ေလ့လာမႈ) လိုအပ္ ပါတယ္။ ဥပမာ နယူးေယာက္ ၿမ့ဳိႀကီးရဲ ေျမေအာက္ လိုဏ္ေခါင္း (Subway) ထဲမွာ ခရီးသြားေန ရတဲ့သူရဲ့ အျမင္နဲ႔ ေျမေပၚ လမ္းမႀကီး ေပၚမွာ လမ္းေလွ်ာက္ ေနရတဲ့သူရဲ့ အျမင္ခ်င္း ကြာျခား ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ ၁၀ ထပ္ တိုက္ေပၚက လူရဲ႔ အျမင္နဲ႔ အထပ္ ၁၀၀ ေပၚက သူရဲ႔ အျမင္ခ်င္း မတူႏုိင္ပါ။ (အျမင့္) ေပၚမူတည္ၿပီး (အျမင္) ကြာျခား ႏုိင္သလုိ (အသိ)ေပၚ မူတည္ၿပီး (အျမင္) ခ်င္း ကြာျခား ႏိုင္ပါတယ္။
ေလ့လာမႈ ႐ႈေထာင့္က ၾကည့္ရင္ မူလတန္း အဆင့္ (အသိ) နဲ႔ ေကာလိပ္အဆင့္ (အသိ)၊ Phd အဆင့္ (အသိ) ကြာျခား ႏိုင္ေၾကာင္း ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ (အသိ) လဲြရင္ (အျမင္)လည္း လဲြေခ်ာ္ ႏိုင္ပါတယ္။
၁၈ ႏွစ္တိုင္တိုင္ ေတာ္လွန္ေရးကို တေၾကာ္ေၾကာ္ ေအာ္ေနၾကေပမယ့္ ဘာအတြက္ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးဟာ တိုင္ပတ္ ေျပးသလုိ မေရြ႔ႏိုင္တာ ပါလဲ။ က်ေနာ့္ အျမင္မွာ အဓိက က်တဲ့ အခ်က္ တခ်က္က (အမ်ားစု) ဟာ စစ္အစိုးရကို ခပ္က်ယ္က်ယ္ မရပ္မနား သူႏုိင္ငါႏိုင္ ေအာ္ဆဲ ႏိုင္ဖို႔က အဓိက၊ ပန္းတိုင္ျဖစ္တဲ့ ဒီမိုကေရစီ တည္ေဆာက္ႏိုင္ဖို႔ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ ျပဳတ္က်ေရးက သာမည ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ယူဆ မိပါတယ္။
လူအမ်ားစုက အဂၤလိပ္လို (Image) လို႔ေခၚတဲ့ ကိုယ့္ရဲ႔ ပံုရိပ္ (ရပ္တည္ခ်က္) ကို အေလးေပး၊ အသားေပး လြန္းတယ္လို႔ ျမင္မိတယ္။ ကြန္ျမဴနစ္ ေလသံနဲ႔ ရန္၊ ငါ စည္း ျပတ္ရမယ္။ တေယာက္ထဲ က်န္လည္း တိုက္မယ္ ဆိုတဲ့ ရဲရဲနီ ေလသံနဲ႔ လူအထင္ႀကီးေအာင္၊ လူၾကားေကာင္းေအာင္ တေၾကာ္ေၾကာ္ ေအာ္ၾကမယ္။ က်ေနာ္တို႔ ရင္ဆိုင္ ေနရတဲ့ ပစ္မွတ္ ျဖစ္တဲ့၊ ရန္သူ ျဖစ္တဲ့ စစ္တပ္ အေၾကာင္းကို ခေရေစ့ တြင္းက် ေလ့လာဖို႔ (သတိ) မရွိၾကဘူး။ အေၾကာင္းစံုလင္ (Facts) ကို အေျခခံၿပီး မေလ့လာၾကဘူး။ သမိုင္း အခ်က္အလက္ မွန္ကန္ဖို႔ နားမလည္ ၾကဘူး။ တဆင့္စကား တဆင့္ ၾကားရာက အတင္းအဖ်င္းကို (သတင္း) လုပ္ၿပီး အဟုတ္ႀကီး လုပ္ၿပီး၊ အမွန္ ျဖစ္စဥ္လို ၿဖီးျဖန္း ေနၾကျပန္ ပါတယ္။
(ေဒၚစု) နာမည္ ၾကားရင္ ထုိင္ရွိခိုးလိုက္၊ ၈၈ မ်ဳိးဆက္သစ္ နာမည္ပါလာရင္ လက္သီးလက္ေမာင္း တန္းၿပီး ေထာက္ခံလိုက္၊ စစ္တပ္ဆိုရင္ ၀ိုင္းကေလာ္ဆဲ လိုက္ၾက၊ ဗိုလ္ ေန၀င္း ေၾကာင့္၊ ဗိုလ္ ေစာေမာင္ ေၾကာင့္၊ ဗိုလ္ သန္းေရႊ ေၾကာင့္၊ အ႐ူးအမူး ဂန္ဒူးေဟ့ ဆိုၿပီး တ၀ႀကီး ေအာ္ဆဲ လိုက္ၾက။ ဒါကေန ပိုလာတယ္ မရွိၾကပါဘူး။ ေမြးေန႔ ရက္ႀကီးေတြမွာ စုၿပီး ထမင္းစား လိုက္ၾက၊ မလိုသူေတြကို အတင္း ေျပာလိုက္ၾက၊ မတရား ပုတ္ခတ္ လိုက္ၾကနဲ႔ အမွန္တကယ္က ကုိယ့္စိတ္ အာသာေျဖေရး အတြက္သက္သက္ (ေလ) ေတာ္လွန္ေရး ဆင္ႏဲႊ ေနၾကတာပါ။
(ေဒၚစု) တို႔တေတြ လြတ္ႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လို အနစ္နာခံၿပီး အင္အားစုမယ္၊ ၈၈ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြ (အင္အား) ရွိေအာင္ ဒို႔တေတြ ညီညြတ္တဲ့၊ အဖဲြ႔ေပါင္းစံု ပါတဲ့ အဖဲြ႔ေတြ စု႐ံုးၿပီး တသံထဲ ထြက္ကာ ၀က္၀က္ကဲြေအာင္ အင္အားျပႏုိင္ဖို႔ ဒို႔တေတြ ဘယ္လို စည္းလံုးမႈ တည္ေဆာက္မယ္၊ ဘယ္လို ညီညြတ္မႈ ရေအာင္ လုပ္ၾကမယ္ ဆိုတာကို စဥ္းစားဖို႔ အခ်ိန္ မရၾကပါ။ နာမည္၀ွက္နဲ႔ ဘယ္သူကို ဘယ္လို (စာ) ပစ္ရမယ္ (နာမည္ရင္း သံုးရန္ သတၱိ မရွိၾကပါ)၊ ဘယ္သူကေတာ့ ဘယ္သူနဲ႔ ေပါင္းျပန္ၿပီ၊ အဲဒီလူက အသံုးမက်ပါ၊ ဟိုလူက် စိတ္မခ်ရပါ၊ ႏိုင္ငံေရး ညစ္ပတ္တယ္ စတာေတြနဲ႔သာ အခ်ိန္ျဖဳန္း၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေတာ္လွန္ေရး သမားႀကီး အျဖစ္ သတ္မွတ္၊ ေက်နပ္ ၾကည္ႏူး ေနၾကပါတယ္။
Heineken-Activist ေတာ္လွန္ေရး သမားႀကီးေတြက သႀကၤန္အေျမာက္ ေဖာက္ၿပီး (ေလ) ေသနတ္နဲ႔ စိတ္ကူးယဥ္ ေတာ္လွန္ေရးကို ဆင္ႏဲႊ ေနခ်ိန္မွာ စစ္အစိုးရ ကေတာ့ .၃ လြယ္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးျဖတ္ ၄ ျဖတ္နည္းနဲ႔ အတိုက္အခံ မွန္သမွ်ကို အစိုးရ ယႏၱရား၊ အစိုးရ အာဏာနဲ႔ ႏိုင္ငံပိုင္ ရတနာေတြကို သံုးစဲြကာ စံနစ္တက် ႏွိပ္ကြပ္ ေနပါတယ္။ ေဒၚစုခမ်ာ ခါးစီးခံရင္း၊ အံႀကိတ္ခံရင္း အသက္ ၆၀ ကို နိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားအျဖစ္ ျဖတ္ေက်ာ္ ခဲ့ရၿပီ။ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြလည္း ၄၀ ေက်ာ္ လူလတ္ပိုင္း ေရာက္ခဲ့ရၿပီ။ နအဖ စစ္အစိုးရက Time & Space အခ်ိန္နဲ႔ (ႏိုင္ငံေရး) ေနရာ (ေျမ) ကို လက္နက္ အျဖစ္ သံုးၿပီး တိုက္ခိုက္ လာသည္ ကိုေတာင္ (အသိ) မရွိၾကပါ။ (သတိ) မရွိၾကပါ။
စစ္တပ္ကိုသာ မ်က္စိမွိတ္ ဆဲေနၾက ပါတယ္။ စစ္တပ္ရဲ႔ သမိုင္း၊ စစ္တပ္ ဖဲြ႔စည္းပံု – တည္ေဆာက္ပံု၊ စစ္တပ္ အင္အား - လက္ရွိ အေနအထား၊ စစ္တပ္ အတြင္း အားၿပဳိင္မႈ ေတြကို စိတ္မ၀င္စား ႏိုင္ၾကပါ။ ေလ့လာဖို႔ (သတိ) မရွိၾကပါ။ စစ္တပ္ကို ဆဲႏိုင္ရင္ (ဒုိ႔လူ)၊ စစ္တပ္ အေၾကာင္း ေျပာသူဟာ (ဒို႔ရန္သူ) အျဖစ္ လြယ္လြယ္ေတြး၊ လြယ္လြယ္ သတ္မွတ္ လိုက္ၾကပါတယ္။ ေလးေလးနက္နက္ ေတြးရ၊ ၾကည့္ရ၊ ျမင္ရ၊ သိရမယ္ ဆိုတာကိုေတာင္ မသိၾကေတာ့ပါ။ (အသိ) မရွိၾကတာေၾကာင့္ (သတိ) မရွိၾကပါ။
(က်ား) အေႀကာင္း မေလ့လာ၊ မသိဘဲ (က်ား) ကို ရင္ဆိုင္ခဲ့လွ်င္ (က်ား) ကိုက္ ခံရရံုသာ ရွိပါမည္။
အားလံုးလို႔ေတာ့ က်ေနာ္ မဆိုခ်င္ပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒီ ႏိုင္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ က်င့္စဥ္ (Political Culture & Practice) ရွင္သန္ေနတာ ကိုေတာ့ ျငင္းလို႔ မရပါ။ (အသိ) မရွိတာေၾကာင့္ (သတိ) မရွိ၊ (သတိ) မရွိလုိ႔ ရန္သူကို မတိုက္ရဲ၊ မတိုက္ႏိုင္ဘဲ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း ပုတ္ခတ္ တိုက္ခိုက္ လာၾကပါတယ္။ (ျဖဳတ္၊ ထုတ္၊ သတ္) စိတ္ဓာတ္ အႂကြင္းအက်န္ ရွိေနသူ တခ်ဳိ႔မွာ အဆိုးဆံုးလို႔ ထင္ျမင္ မိပါတယ္။ (မျပည့္တဲ့ အိုး၊ ေဘာက္ဘင္ခတ္) တာလို႔ ဆိုရမလား မသိပါ။
ဗုဒၶရဲ႔ ႐ႈေထာင့္က ၾကည့္ရင္ ကံနဲ႔ ကံတရားရဲ့ အက်ဳိးေပးျခင္း မတူညီမႈေၾကာင့္ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ မတူညီ ႏိုင္ၾကပါ။ ဉာဏ္ေကာင္းသူ ရွိသလို ဉာဏ္နဲသူ ရွိပါမယ္။ စိတ္ေကာင္းရွိသူ ရွိသလို၊ ေကာက္က်စ္သူလည္း ရွိပါမယ္။ ဉာဏ္ အေျမာ္အျမင္ ႀကီးမားသူ ရွိသလို ဉာဏ္တိမ္ ယုံလြယ္သူတို႔ ရွိပါမယ္။ အေသအခ်ာ ေလ့လာၿပီး ယံုၾကည္မႈ အျပည့္အ၀နဲ႔ (ကြန္ျမဴနစ္) ျဖစ္သူေတြ ရွိၾကပါတယ္။ ဒီလိုလူမ်ဳိးကို ၀ါဒခ်င္း၊ အျမင္ခ်င္း မတူတဲ့တုိင္ ေလးစား ႏိုင္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္အတြက္ လက္တဲြ တိုက္ပဲြ၀င္ ၀ံ့ပါတယ္။ အဆိုးဆံုး သူေတြကေတာ့ (အသိ) တိမ္ၿပီး၊ (အျမင္) က်ဥ္းကာ (တဖက္သတ္) ေတြး၊ (လြယ္လြယ္) ေကာက္ခ်က္ခ်ရင္း နီးရာတုတ္ (ဒုတ္)နဲ႔ လိုက္ရမ္း ေနသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလို အသိတိမ္ၿပီး အျမင္က်ဥ္းသူေတြ၊ ႏိုင္ငံေရး ေယာင္ေယာင္ သတင္းသမား ေယာင္ေယာင္ေတြ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္မွာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ ဧၿပီ လဆန္းက နယူးေယာက္မွာ အေျချပဳတဲ့ သတင္းဌာနက သမုိင္းကိုလည္း မေလ့လာ၊ အေၾကာင္းအခ်က္ (Facts) ကိုလည္း စံနစ္တက် ရွာေဖြ ဆည္းပူးျခင္း မရွိဘဲ (က်ေနာ္ ၾကားဖူး ပါတယ္)၊ (က်ေနာ္ ထင္ပါတယ္) နဲ႔ က်ေနာ့္ဖခင္ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းကို တိုက္ခိုက္ ေရးသား လာပါတယ္။ (ပထမ အႀကိမ္ မဟုတ္ပါ)
က်ေနာ္ ျပံဳးလိုက္မိပါတယ္။
က်ေနာ့္မွာ သားသမီး မရွိပါ။ က်ေနာ့္မွာ ေခြးေလးတေကာင္ ရွိပါတယ္။ သမီး တေယာက္လိုပဲ ခ်စ္ပါတယ္။ ကုတင္ေပၚမွာ အိပ္ၿပီး၊ က်ေနာ္ စားတဲ့အတုိင္း ခ်က္ေကၽြးပါတယ္။ မအားရင္ ၾကက္ကင္ ၀ယ္ေကၽြးပါတယ္။ က်ေနာ့္ရဲ့ ေခြးမေလးဟာ ေရွးဘ၀ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ အခုဘ၀မွာ ေခြး ျဖစ္ေနေပမယ့္ ခ်င္ခင္သူ၊ ၾကင္နာသူနဲ႔ ေတြ႔ရလို႔ လူလိုပဲ ေနထိုင္ စားေသာက္ ရပါတယ္။ (အသိ) မွာလည္း လူျမင္ရင္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ဖက္လ်က္ ႏႈတ္ဆက္ ရမွန္း သိပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ … ကံအက်ဳိးေပး မေကာင္းတာေၾကာင့္ လမ္းေပၚ ႀကီးရတဲ့ ေခြးေလ၊ ေခြးလြင့္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ရရာကို လုစား ၾကရၿပီး ရန္လိုတဲ့ ေခြးဆိုးေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ေခြးေတြေတာင္ (အသိ) ခ်င္း မတူေတာ့ပါ။ သူတပါး မစင္ကို အလုအယက္ စားသံုးေနတဲ့ (ေခြးဆိုး) ေတြကို ၀င္တားရင္ ေခြးကိုက္ ခံရ႐ံုသာ ရွိပါမယ္။ ေခြး႐ူး အကိုက္ခံရရင္ (လူ)သာ နာစရာ ရွိပါတယ္။ စိတ္ဆိုးစရာ အေၾကာင္း မရွိေတာ့ပါ။ (အသိ) နဲ႔ ယွဥ္ၿပီး (သတိ) ရွိရပါမယ္။ ယင္ေကာင္ ျဖစ္ရင္ အညီႇ ႀကဳိက္ပါမယ္၊ � င္းတ (လဒ) ျဖစ္ရင္ အပုပ္ အသိုးကို ခုံမင္ ပါမယ္။ သဘာ၀ကို နားလည္ ေပးရ႐ံုသာ ရွိပါတယ္။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို တန္ဖိုးထားတဲ့၊ ေလးစားတဲ့ (Self respect) ရွိသူေတြဟာ ကိုယ္ေျပာတဲ့ စကား၊ ကိုယ္ေရးတဲ့ အေရးအသား ကိုလည္း တန္ဖိုး ထားၾက ရပါမယ္။ ေသခ်ာမွ ေရးသား ၾကပါတယ္။ Ethic လို႔ေခၚတဲ့ (က်င့္၀တ္) ကို အေလးေပး (သတိ) ရွိၾကပါတယ္။
အရမ္းေျပာ၊ အရမ္း ေရးသူေတြ ရွိသလို ၾကားသမွ် ယံု၊ ေျပာသမွ် နားေထာင္ၿပီး ေခါင္းညွိမ့္သူေတြ ရွိၾကပါတယ္။ မသူေတာ္ ခ်င္းခ်င္း သတင္းေလြ႔ေလြ႔ Birds of the feather flock together လို႔ ဆိုရမယ္ ထင္ပါတယ္။ နအဖ ဆီက ၀ါဒ ျဖန္႔ခ်ိေရး သမားေတြ၊ တဖက္သတ္ ေဖာ္လံဖား ေရးသူေတြနဲ႔ ဘာမ်ား ထူးပါသလဲ။ ငါးမင္းေဆြကို ေ၀ဖန္ရင္း သူတို႔ ကိုယ္တုိင္ (ဖက္လိုက္ - ဖားမင္းေဆြ) ကေလးေတြ ျဖစ္ေနမွန္းေတာင္ သိပံုမရပါ။ (အသိ) ရွိမွ (သတိ) ရွိႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါလား။
က်ေနာ္ဟာ က်ေနာ္တို႔ ဆန္႔က်င္ ေနပါတယ္ ဆိုတဲ့ နအဖ ရဲ့ စစ္တပ္၊ စစ္တပ္ ဖဲြ႔စည္း ေပၚေပါက္ပံု၊ စစ္သား စစ္ဗိုလ္ အခ်င္းခ်င္း အားၿပဳိင္မႈေတြကို သိေစလိုတာေၾကာင့္ မဇၩိမ (အဂၤလိပ္ က႑) မွာ “Understanding the SPDC Generals” ဆိုတဲ့ အမည္နဲ႔ ေဆာင္းပါး (အရွည္) ေရးသား ခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္ တႏွစ္ခဲြ ေက်ာ္ေက်ာ္ ေလ့လာၿပီး စစ္မႈထမ္းေဟာင္းေတြ၊ စစ္တပ္နဲ႔ ဆက္ဆံ ရသူေတြ၊ နအဖ စစ္တပ္ကို ေလ့လာသူ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြး ေမးျမန္း႐ံုမက စာအုပ္၊ ေဆာင္းပါး၊ စာရြက္စာတမ္း မ်ားစြာကို ဖတ္႐ႈ ေလ့လာၿပီးမွ ေရး၀ံ့ ပါတယ္။ အင္တာနက္ ေပၚက ရတဲ့ အီးေမးလ္ (Email) ကို မီွၿပီး (ၾကားဖူးပါတယ္)၊ (ေျပာၾက ဖူးပါတယ္)၊ (ထင္မိပါတယ္) လို႔ ဆို႐ံုေလာက္နဲ႔ေတာ့ မေရး၀့ံပါ။ က်ေနာ့္ တင္ျပခ်က္ေတြကို ေထာက္ပံ့ဖို႔ အေထာက္အထား ရွိရပါမယ္။ အတင္းအဖ်င္းကို သတင္းဆိုၿပီး မသိဟန္ေဆာင္ကာ မေ၀ဖန္ ၀ံ့ပါ။ ကိုယ္ မသိတာကို သိဟန္ေဆာင္ၿပီး လူ အထင္ႀကီးေအာင္ မေရး၀ံ့ပါ။ စာေရးဆရာနဲ႔ သတင္းသမားေတြရဲ့ က်င့္၀တ္ (Writers & Journalistic Ethic) တို႔ကို နားလည္၊ အေလးထား၊ တန္ဖိုးထားၿပီး လိုက္နာ ရပါမယ္။ ကိုယ့္ ေရးသားခ်က္ေတြကို (ကိုယ္) ကိုယ္တုိင္က တန္ဖိုးမထားရင္ ဘယ္သူက ေလးစား တန္ဖိုးထား ပါလိမ့္မလဲ။ အသိ၊ အျမင္၊ သတိ၊ က်င့္၀တ္၊ ကိုယ့္ ေရးသားခ်က္ေတြ အေပၚ တန္ဖိုးထားမႈခ်င္း ကြာျခား ၾကတာေၾကာင့္ ျဖစ္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အတင္းအဖ်င္း (သတင္း) မ်ားကို (Tabloid Journalists) လို႔ ေခၚၾကပါတယ္။ သတၱိမဲ့စြာ၊ ႏုိင္ငံေရး ခြက္ေစာင္းခုတ္ ခ်င္သူေတြကို Yellow Journalism လို႔ သမုတ္ၾကပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ရဲ႔ လက္ေခ်ာင္းေတြေတာင္ အတိုအရွည္ မညီႏိုင္ေသးရင္ လူတုိင္းလည္း မတူႏုိင္ပါ။ ဗုဒၶတရားမွ ကံနဲ႔ ကံအက်ဳိး ေပးျခင္းကို သတိရၿပီး ျပံဳးမိပါတယ္။
(မွတ္ခ်က္။ Understanding the SPDC Generals ေဆာင္းပါးကို (နအဖ ဆိုတာ ခ်ဳိ ( ၿဂဳိဟ္) နဲ႔ လား။ ဆိုတဲ့ အမည္နဲ႔ ေရးသား ထားတဲ့ ေဆာင္းပါးကို တင္ျပ ပါဦးမယ္၊၊)
ရာဇ၀င္ (သမိုင္း) ျဖစ္ရပ္ေတြမွာ လူအမ်ားစုဟာ ကိုယ္သန္ရာ ႐ႈေထာင့္က ၾကည့္ၿပီး လြယ္လြယ္ ေကာက္ခ်က္ ခ်တတ္ ပါတယ္။ သမိုင္းဆရာ (သို႔) ရာဇ၀င္ ပညာရွင္ေတြကေတာ့ ဘက္ေပါင္းစံု၊ အခ်က္အလက္ အစံုအလင္ကို စုၿပီးမွ တင္ျပေလ့ ရွိပါတယ္။ စာဖတ္သူ ပရိသတ္ သိသာေစဖို႔၊ ခ်ိန္ဆႏိုင္ဖို႔၊ ေနာင္ေခတ္ သမိုင္းဆရာေတြ ဖတ္႐ႈႏိုင္ဖို႔ က်ေနာ္တင္ျပပါရေစ …
မဇၥ်ိမ
0 comments:
Post a Comment