“၀ိဋဋဴဘ နဲ႔ ဖုတ္သြင္းရထား” အမည္ခံ လူမ်ိဳးေရးခြဲျခားမုန္းတီးမႈမ်ားကို သြယ္ဝိုက္အားေပးေနေသာ ေဆာင္းပါးအား ေဝဖန္ခ်က္
by Chanm Nyeim Zaw on Tuesday, June 5, 2012 at 1:29pm
ဒီပို႕ စ္ေရးလို႕ က်ေနာ္ ေတာ္ေတာ္လူမုန္းမ်ားမယ္ဆိုတာ သိသိၾကီးနဲ႕ ပဲ က်ေနာ္ေျပာပါမယ္။ (ဒီဆရာက ခ်ိဳတူးေဇာ္ထက္ေတာင္ လူၾကိဳက္မ်ားတဲ့သူဆိုေတာ့) က်ေနာ္ အေကာက္အယူလြဲတယ္လို႕ လဲ သေဘာထားခ်င္ထားၾကပါ။ စဥ္းေတာ့စဥ္းစားၾကပါ။ ေအာက္ပိုင္းမွာ ေရးသူ ကိုစိုးမင္းကိုပဲ က်ေနာ္ဦးတည္ေျပာမယ္။
“၁။...ဘယ္သူဘယ္၀ါမွန္းမသိေပမယ္႔ အဂၤုလိမာလတို႔လို လူဆိုးလူသြမ္းႀကီးလို႔ပဲ မွတ္ထားလိုက္တာေပါ႔။ ေနာင္ကို ဘုရားေဟာက်မ္းဂန္ေတြ ဖတ္မိတဲ႔အခါမွသာ အခုေခတ္မွာ အရမ္းလူေျပာမ်ားလာတဲ႔ Genocide လို႔ေခၚတဲ႔ လူမ်ဳိးျပဳတ္ေအာင္ သတ္ျဖတ္တတ္သူ အၾကမ္းဖက္သမားႀကီးမွန္း သိလာရပါတယ္။
လူမ်ဳိးေရးပဋိပကၡ အဓိကရုဏ္းဆိုတာမ်ဳိးဟာ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ကတည္းက ရွိခဲ႔ၿပီး ကိုယ္ေတာ္တိုင္ကယ္ခၽြတ္တာေတာင္ မလြတ္တဲ႔သူေတြ ရွိခဲ႔တယ္ လို႔ သိလိုက္ရပါတယ္။ အခုလည္းပဲ ရွိခဲ႔၊ ရွိဆဲ၊ ရွိလတၱံေသာ အျခင္းအရာမ်ားကို ျမင္လာလို႔ မွန္ကန္ေကာင္းမြန္စြာ ဆင္ျခင္နွလုံးသြင္းနိုင္ၾကစိမ္႔ေသာငွာ...”
ဒါကိုေရးတဲ့ခင္ဗ်ားက ဘာအဓိပၸာယ္နဲ႕ ေရးသလဲဆိုတာ ခင္ဗ်ားကိုယ္တိုင္ပဲသိပါလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္သေဘာေပါက္ပံုကို ဆက္ေျပာမယ္။ ခင္ဗ်ားဟာ စကတည္းက ေတြ႕ ရာလူကို လက္ညႈိးျဖတ္သတ္တယ္လို႕ သာ ဇတ္ေၾကာင္းရွိတဲ့ အဂၤုလိမာလကို လူမ်ိဳးတံုးေအာင္သတ္သူဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္ထဲကို ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ သြပ္သြင္းတယ္။ ျပီးေတာ့ ဒီကိစၥအေပၚမွာ ဘာသာေရးအရွိန္အဝါရွိျပီး လူလက္ခံတာကို အသံုးခ်ျပီးေတာ့ လူမ်ိဳးေရးအဓိကရုဏ္းကို ပံုမွန္ျဖစ္တတ္တဲ့သေဘာျဖစ္ေအာင္ ဆက္ပံုသြင္းတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလာကဓမၼတာျဖစ္တတ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ ေလာ့ဂ်စ္ကို က်ေနာ္ အက်ယ္ျငင္းခ်င္တာမဟုတ္ဘူး။ ျငင္းခ်င္တာက ေလာကမွာ ဒါမ်ိဳးေတြျဖစ္တတ္ပါတယ္ဆိုရင္ေတာင္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္ကြာ၊ ျပီးေတာ့လည္းျပီးသြားမွာပါဆိုတဲ့ မတရားမႈကို ဘာသာေရးေခါင္းစဥ္ေအာက္ အကာအကြယ္ယူျပီး ငံု႕ ခံတတ္တဲ့ ေသာက္တလြဲျဖစ္ေနတဲ့ ဗမာေလာ့ဂ်စ္ကို ျငင္းခ်င္တာ။ လူမ်ိဳးတုံးသတ္မႈအပါအဝင္ ဘယ္လိုမတရားမႈပဲျဖစ္ျဖစ္ အနည္းဆံုးကန္႕ ကြက္ရမယ္၊ အမ်ားဆံုး ကိုယ္က တားဆီးႏိုင္တဲ့ အရွိန္အဝါရွိေနရင္ တားဆီးရမယ္၊ ဒါက က်ေနာ့ကိုယ္ပိုင္အျမင္။ ခင္ဗ်ားက သတ္ျဖတ္မႈေတြ ရွိခဲ့တယ္၊ရွိေနတယ္၊ ရွိလာမယ္လို႕ေျပာျပီးေတာ့ တကယ္ရွိလာရင္ ထားရမယ့္ မတရားမႈကို ဆန္႕ က်င္တတ္တဲ့ လူပီသတဲ့စိတ္ကို ဘာသာေရးေခါင္းစဥ္ေအာက္ထဲ မေယာင္မလည္ဆြဲသြင္းျပီး ေမွးမွိန္ေအာင္လုပ္ေနသလိုပဲ။ ေကာင္းမြန္စြာႏွလံုးသြင္းဖို႕ ဆိုတာ ေလာကီကိုပယ္ျပီးျဖစ္တဲ့ ေတာထြက္ရဟန္းေတြအတြက္ဆိုရင္ေတာ့ သူတို႕ ေလာဂ်စ္နဲ႕ သူတို႕ လုပ္တာ အဓိပၸာယ္ရွိတယ္။ လူမေျပာနဲ႕ လူ႕အသိုင္းအဝိုင္းထဲက မထြက္နိုင္ေသးတဲ့ ရဟန္းေတြေတာင္ မတရားမႈကို တားရမယ့္တာဝန္ရွိတယ္။
(ဒါဟာ ဘာသာေရးအျမင္နဲ႕ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ လူအဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ကူးလူးဆက္သြယ္မႈေအာက္က မထြက္ႏိုင္ေသးတဲ့သူေတြအတြက္ ဘယ္ဘာသာဝင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ ေနခ်င္စရာေကာင္းေအာင္ မတရားမႈကို ဆန္႕က်င္တားဆီးရမယ့္ တာဝန္ရိွတယ္လို႕ က်ေနာ္ယူဆတယ္)
၂။“သည္အခါမွာေတာ႔ သူ႔အိမ္သူ႔ဘာသာေနေနတဲ႔ သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးေတြကို Racist ျဖစ္တယ္။ Xenophobic ျဖစ္တယ္။ လူ႔အခြင္႔အေရးခ်ဳိးေဖာက္တယ္ လို႔ ၀ိုင္းစြပ္စြဲၾကေတာ႔မွာပဲ။ သူတို႔ဘက္က စဥ္းစားၾကည့္ေတာ႔လည္း အမ်ဳိးအရင္းႀကီးစစ္စစ္ျဖစ္တဲ႔ ဘုရားရွင္ႀကြခ်ီလာတုန္းကေတာင္ ရွိခိုးရမွာစိုးလို႔ ပတ္ေျပးေနၾကတာ မဟုတ္လား။”
ဒီတခုလည္း ဆင္တူယိုးမွားပဲ၊ ဘုရားေဟာဆိုတဲ့ဟာေတြကို တမင္သံုးျပီး လူမ်ိဳးေရးခြဲျခားတာဟာ ခြဲျခားသူဘက္ကၾကည့္ရင္ေတာ့ မွန္ပါေသးတယ္ဆိုတဲ့အျမင္ကို သြယ္ဝိုက္ျပီးေျပာေနသလိုပဲ။ လူမ်ိဳးေရးခြဲျခားမႈကို ျဖစ္ေနက်လိုသေဘာျဖစ္ေအာင္ေျပာတဲ့သူကို ဘယ္သူျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္လံုးဝရႈံ႕ ခ်ပါတယ္။ ဒီ့အတြက္ကို ဘာသာေရးအကာအကြယ္ယူျပီးေျပာေနတာကလဲ ရြံဖို႕ ေကာင္းတယ္လို႕ ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
၃။“အစတုန္းက တစ္ေက်ာင္းတည္းထြက္လို႔ ေဘာဒါေဘာ္ခ်က္ခ်င္း ေခၚယူေစာင္႔ေရွာက္ကာ စစ္ေသနာပတိခ်ဳပ္ခန္႔ထားတဲ႔ ဗႏၶဳလစစ္သူႀကီးဟာ တိုင္းျပည္မွာ ပါ၀ါေတြသိပ္စြမ္းလာေတာ႔ ငါ႔အာဏာသိမ္းရင္ ခက္ရေခ်ရဲ႕လို႔ ေအာင္႔ေမ႔ေနတုန္း မလိုသူေတြ ေသြးထိုးစကားေၾကာင္႔ သားသုံးဆယ္ႏွစ္ေယာက္ပါ ခ်န္မထားေတာ႔ပဲ သတ္လိုက္သတဲ႔။ (ေတာ္ေသးရဲ႕။ တို႔ဆီကဆို အက်ယ္ခ်ဳပ္ေလာက္ပဲထားတာ)”
ဒါၾကီးကလည္း ေတြးရင္ေတြးသေလာက္ မရိုးမသားဆင္ေျခတခုကို ေနာက္ကြယ္ကေပးေနလားထင္ရတယ္။ လူေတြက ဟာသလို႕ ယူဆခ်င္ယူဆမယ္။ အဲ့ဒီလူေတြကို က်ေနာ္တခုေျပာခ်င္ပါတယ္။ လူသားအေပၚမတရားမႈကို ဟာသလိုျဖစ္ေအာင္ေပါ့ပ်က္ပ်က္ေျပာတာမ်ိဳးဟာ ေကာင္းသလား၊ မေကာင္းဘူးလား ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါ။ ကာတြန္းဆရာေအာ္ပီက်ယ္ ကာတြန္းတခုထဲက လူတေယာက္က တျခားတေယာက္ကို ေက်ာက္တံုးႏွစ္တံုးထမ္းခိုင္းတာမွာ ခိုင္းတဲ့သူက ေက်ာက္တံုးၾကီးေပၚက ေက်ာက္တံုးေလးကို တင္လိုက္ခ်လိုက္လုပ္ျပီး လုပ္ရတဲ့သူကို သက္သာေအာင္လုပ္ေပးတဲ့သေဘာလိုျဖစ္ေအာင္လုပ္၊ ျပီးေတာ့အသားယူေနတာမ်ိဳးဆိုတဲဲ့ ေလာ့ဂ်စ္ကို ဒီဆရာနဲ႕ ကာတြန္းကိုၾကိဳက္သူတိုင္းလိုလိုက နားလည္ၾကပါတယ္။ အခု ေဟာဒီ့ဆရာစိုးမင္းက အဲဒီ့ထဲက ေက်ာက္တံုးထမ္းရတဲ့သူက အဟုတ္ၾကီးလုပ္ျပီး ထမ္းခိုင္းထားတဲ့သူကို ခ်ီးက်ဴးေနတဲ့စကားမ်ိဳးကို သမိုင္းေနာက္ခံလိုလို ဟာသလိုလို ေပ့ါပ်က္ပ်က္ ေျပာတဲ့အခါက်ေတာ့ေရာ... ခင္ဗ်ားတို႕ ကလက္ခံလိုက္ၾကတာပဲလား...။
၃။“အဲသည္ေနာက္ေတာ႔ သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးေတြ ေသြးေခ်ာင္းစီးကုန္တယ္ဆိုတာ ဂ်ာမနီက ဂ်ဴးေတြလိုပဲ ေနမွာေပါ႔။ သိပ္ေတာ႔ အံ႔ၾသစရာ မေကာင္းေတာ႔ပါဘူး။ မီးေတာက္မီးလွ်ံေတြ တဟုန္းဟုန္းေတာက္ကုန္ေတာ႔မွ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေရႊျပည္ေအး တရားေဟာလို႔လည္း မရေတာ႔ဘူး။ ၀ိဘက္ၾကမၼာ မေျပးသာ လို႔ပဲ တရားနဲ႔ေျဖၾကရေတာ႔တယ္။”
ဒီမွတ္ခ်က္ၾကီးကလည္း ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္ဖို႕ ေကာင္းပါတယ္။ ဒုတိယကမၻာစစ္မွာ ဂ်ဴးေတြအသတ္ခံရတာဟာ ေသြးေခ်ာင္းစီးတယ္လည္းေျပာရဲ႕ ၊ သိပ္ေတာ့ အံ့ၾသစရာမေကာင္းပါလို႕ ဆက္ေျပာပံုက ေတာ္ေတာ္ဆိုးပါတယ္။ ခင္ဗ်ားဟာ လူ႕ အခြင့္အေရးဥပေဒ အတည္တက်ျဖစ္ျပီးတဲ့ ႏိုင္ငံမ်ိဳးမွာသာေနတယ္ဆိုရင္ လူမႈသတင္းေလာကကြန္ယက္မွာ ဒါမ်ိဳးနာဇီရဲ႕ ၾကမ္းၾကဳတ္မႈကို သမရိုးက်လိုျဖစ္ေအာင္လုပ္မႈနဲ႕ ရံုးေရာက္ေနေလာက္ျပီ။ ပါးစပ္နဲ႕ မေျပာနဲ႕ ေဘာလံုးပြဲမွာ နာဇီလိုအေလးျပဳတာေတာင္ အေရးယူခံရမယ့္ ဥပေဒမ်ိဳးရွိတယ္ဆိုတာ ေဘာလံုးပြဲဝါသနာပါတဲ့ ျမန္မာေတြသိၾကမွာပါ။ ခင္ဗ်ားက ေဆာင္းပါးတခုလံုးရဲ႕ အကာအကြယ္ယူထားတဲ့စည္းမ်ဥ္းအတိုင္းပဲ ဘာသာေရးက ေဂါတမကို ဆြဲထည့္ထားျပန္တယ္။ ျဖစ္မွေတာ့ မကယ္ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ မတရားမႈကို ခပ္လြယ္လြယ္လုပ္ပစ္တဲ့ ေတြးေခၚမႈမ်ိဳးကို ခင္ဗ်ားဘယ္လို စိတ္မ်ိဳးနဲ႕ ေရးတာလဲ။ လုပ္သူဘက္ကေတာ့ တရားနဲ႕ ေျဖဖို႕ ေျပာအားရွိမွာေပါ့၊ ခံရသူက တရားနဲ႕ ေျဖရေအာင္ တရားနဲ႕ ေျဖေကာင္းေျဖတတ္မယ့္ ဘုန္းၾကီးေတြ ဘာသာေရးပဋိပကၡျဖစ္ေနတာမ်ိဳးမွ မဟုတ္တာ။ ”၀ိဘက္ၾကမၼာ မေျပးသာ” ဆိုတာၾကီးကို ဆြဲသံုးထားတာလည္း အေတာ္ဆိုးတယ္။ ဒါက အေၾကာင္းေၾကာင့္အက်ိဳးျဖစ္္တယ္၊အတိတ္ခံေၾကာင့္ခံရတယ္ ဆိုတဲ့ ဟိႏၵဴေလာ့ဂ်စ္ၾကီးကို စကားလွေအာင္ ေလွ်ာက္ေျပာတာပဲဆိုတာ လူတိုင္းသိေလာက္ပါတယ္။ ဒီေလာ့ဂ်စ္ ဘယ္ေလာက္လြဲတယ္ဆိုတာကို အခုလိုအသံုးခ်ၾကည့္ရင္ အရွင္းၾကီးသိသာပါတယ္။ နာဂစ္မွာ လူေတြသိန္းခ်ီေသတာ၊ ကမၻာစစ္မွာ ဂ်ဴးေတြသန္းခ်ီေသတာကို ခင္ဗ်ားက သူတို႕ ေတြ အရင္ဘဝက လုပ္ခဲ့လို႕ ခံရတယ္လို႕ ေျမနိမ့္ရာလွံစိုက္တဲ့ေကာက္ခ်မ်ိဳးခ်မွာလား...။ က်ေနာ္ေတာ့ မခ်ဘူး။ နာဇီေတြ မတရားတာက မတရားတာပဲ၊ ဒီေလာ့ဂ်စ္အတိုင္းဆိုရင္ အရင္ဘဝက အကုသိုလ္လုပ္ခဲ့တဲ့သူေတြကို သတ္ေပးလို႕ နာဇီကိုေက်းဇူးတင္ရမလိုျဖစ္ေနမယ္။ ထို႕အတူ နာဂစ္မွာလည္း အစိုးရေစာက္သံုးမက်လို႕ လူအေသအေပ်ာက္ပိုမ်ားရတာက အားလံုးအသိပဲ၊ ဘာမွ အတိတ္ကံကို ပံုခ်ေနစရာ အေၾကာင္းကို မရိွဘူး။ ဒါထားေတာ့...ေနာက္တခုရွိေသးတယ္။
၄။“ေကအိုင္ေအဆိုတာ ကခ်င္လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္တယ္ဆိုေပမယ္႔ ကိုယ္သိမိသေလာက္ကေတာ႔ ေလာက္ကိုင္က ကိုးကန္႔တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားလိုပဲ တရုတ္ျပည္ရဲ႕ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံနဲ႔လို႔ ျမင္မိတယ္ဗ်။”
ခင္ဗ်ားက ဒါကိုု ဘာအေထာက္အထား၊ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ ေရးတာလဲ။ ေကအိုင္ေအဟာ တရုတ္ေနာက္ခံရွိလို႕ သူ႕ကို စစ္တပ္က ေဆာ္တာ တရားတယ္လို႕ ေျပာခ်င္တာလား၊ ခင္ဗ်ားက အဲဒီ့ေနရာေရာက္ဖူးလို႕ ဒီအခ်က္ဟာ ဟုတ္ပါတယ္လို႕ အေထာက္အထားနဲ႕ ျပခ်င္ျပမယ္၊ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက အဲ့ဒါအဓိကမဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္း ေရွ႕ မွာလုပ္ခဲ့သလိုပဲ မတရားမႈကို ျဖစ္ေနက်လို၊ ျဖစ္သင့္တာလိုမ်ိဳးသေဘာေရာက္ေအာင္ စကားတန္ဆာဆင္ျပီး ေလွ်ာက္ေျပာေနတာမ်ိဳးပဲ။ ေကအိုင္ေအဟာ တရုတ္ေနာက္ခံရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိေစျဖစ္ေစ သူတို႕ တဖက္သက္ခံေနရတာကေတာ့ အားလံုးမ်က္ျမင္ပဲ၊ ဒီေနရာ ခင္ဗ်ားက အစိုးရသတင္းစာထဲကဟာေတြ လာေျပာေနရင္ေတာ့ က်ေနာ့မွာ ဘာမွ ေျပာစရာမရွိဘူး။ ေကအိုင္ေအခံရတာထက္ အေရးၾကီးတာက အရပ္သားေတြ ေရာညွပ္ျပီးခံရတာပဲ၊ ဒါကိုခင္ဗ်ားက ထည့္မေျပာပဲနဲ႕ ေကအိုင္ေအဟာ တရုတ္ေနာက္ခံရွိပါတယ္လို႕ ေျပာတာဟာ ဘာသေဘာလဲ။ ေနာက္ခံရွိတယ္ဆိုရင္လည္း တရုတ္က ကူတိုက္ေပးတာလည္း မၾကားမိဘူး၊ ေကအိုင္ေအေတြခံေနရတာပဲၾကားတယ္။ ခင္ဗ်ားေတာ္ေတာ္မရိုးသားပါ။
၅။“လိုင္ဇာနဲ႔ေလာက္ကိုင္ မတူတာကေတာ႔ ကိုးကန္႔ေဒသဟာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲၿပီးကတည္းက ျမန္မာစစ္တပ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔အစည္း၊ ဌာနဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းေတြအားလုံး။ သူတို႔နယ္ထဲကို အ၀င္ခံတယ္။ တေလးတစား ဆက္ဆံတယ္။ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ကိုယ္တိုင္လည္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တို႔၊ ညီလာခံတို႔ တက္တယ္။ အေရြးခံတယ္။ ဟိုကေတာ႔ နဂိုကတည္းက ျမန္မာအ၀င္မခံတဲ႔ၿမဳိ႔။ အရင္ကနဲ႔ကြာသြားတာ တစ္ခုပဲ ရွိတယ္။ ရပ္စဲထားတဲ႔ အပစ္အခတ္က အရင္လိုျပန္ျဖစ္သြားတာ။ ျပႆနာေတြကေတာ႔ ဟိုးေရွးေရွး ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး မတည္ေဆာက္ႏိုင္ခင္ကတည္းက စ ခဲ႔တာဆိုေတာ႔ အခု ေနာက္မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြ လက္ထဲေတာင္ ေရာက္လာၿပီေလ။ အဲဒီေတာ႔ ဟိုးအရင္ ျပႆနာျဖစ္တဲ႔ မူလဘူတကို ျပန္မသြားပဲနဲ႔ အေျဖထြက္ႏိုင္လိမ္႔မယ္ မထင္ပါဘူး။”
ဒီလိုေျပာတာလဲ ရိုးသားမႈမရွိပါ။ ကိုးကန္႕ မွာာ ဗမာအဝင္ခံတယ္တို႕ ၊ တေလးတစားဆက္ဆံတယ္ဆိုရေအာင္ သူတို႕ လက္ခံတဲ့၊ အဝင္ခံတယ္ဆိုတဲ့ ဗမာစစ္တပ္ရဲ႕ သိကၡာရွိမရွိ၊ အျမတ္ရမႈရွိမရွိနဲ႕ ခင္ဗ်ားတိုင္းေပါ့။ အားလံုးမသတီတဲ့ ဗမာစစ္တပ္ကို အဝင္ခံတဲ့သူကိုမွ က်ေနာ္တို႕ က အေရးလုပ္ရမယ္ဆိုတာမ်ိဳးက ဘယ္လိုၾကီးလဲ..။ တဖက္နဲ႕ တဖက္ သူ႕ အက်ိဳးကိုယ့္အက်ိဳးလိုလို႕ ဖြတ္လႊတ္ေတာ္မွာ အေရြးခံတာမ်ိဳးကို စကားထဲထည့္ေျပာေနတဲ့ ခင္ဗ်ားကို ေတာ္ေတာ္ရြံတယ္။ ဗမာအဝင္မခံတာေတြဘာေတြ ဝါးလံုးခ်ီးသုတ္ရမ္းတာမ်ိဳးကေတာ့ ေျပာစရာမလိုေအာင္ကို စိတ္ပ်က္ဖို႕ ေကာင္းေနတဲ့အေျပာမ်ိဳး။ အခု စစ္တပ္က သူ႕ အၾကံနဲ႕ သူ လႊတ္ထားျပီး အခုမွ အျပည့္အဝထိန္းခ်ဳပ္ခ်င္လို႕ ဘာမွထည့္မတြက္ပဲ ဝင္ေဆာ္ေနတာမ်ိဳးကို ဘာကိစၥ ဟိုးအရင္ ျပႆနာေတြပါလို႕ လံုးျပီးေျပာရတာလဲ။ ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ မူလဘူတ ျပႆနာဆိုတာ ဘာလဲရွင္းေအာင္ေျပာအုန္းမွေပါ့။ အဆံုးမေတာ့ ခင္ဗ်ားက လံုးရိုက္ျပီး ကိုယ္ေျပာခ်င္တာ ေလွ်ာက္ေျပာေနတာပါပဲ။
၆။“ရိုဟင္ဂ်ာကိစၥလည္း အတူတူပဲ။ အခု မီးေတြပ်က္ေနတာေတာင္ ေကအိုင္ေအ လက္ခ်က္ဆိုေတာ႔ ဆုံမွတ္တစ္ခုေတာ႔ ရွိေနသလိုပဲ။”
ဒီစကားကို လိုက္ခ္ လုပ္ၾကတဲ့သူေတြ မဖတ္မိပဲ ေက်ာ္မ်ားသြားၾကတာလား...။ ဒီေစာက္သံုးမက်တဲ့ အစိုးရဆင္ေျခကို သံုးျပီးေျပာတာမ်ိဳးကို ခင္ဗ်ားတို႕ ဆက္ၾကိဳက္မယ္ဆိုလည္း ၾကိဳက္ၾကေပါ့။ ဒီအေျပာရဲ႕ ေစာက္သံုးမက်မႈကို က်ေနာ္ထပ္မရွင္းေတာ့ဘူး။ (ဒီကိစၥက အေျပာင္အပ်က္လုပ္ေျပာစရာလည္း မဟုတ္ဘူး။)
၇။“သည္လိုအျဖစ္အပ်က္ အဓိကရုဏ္းမ်ဳိးဆိုတာ ကိုယ္႔ထက္အင္အား အဆမတန္ႀကီးတဲ႔ အိႏၵိယမွာေတာင္ ဟိႏၷဴဘက္ေရာ မူဆလင္ဘက္ကေရာ လူသန္းနဲ႔ခ်ီ ေသေၾကပ်က္စီးခဲ႔ၿပီးမွ နွစ္ဘက္စလုံးကေလွ်ာ႔ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းသြားတာပါ။ ကိုယ္ေတြဆီမွာ အဲသည္ေလာက္ရင္းစရာမရွိေသးပါဘူး။”
ဒီစကားက ဘယ္လုိအေျခေရာက္သြားသလဲဆိုတာ ခင္ဗ်ားမသိဘူးေျပာရင္ ခင္ဗ်ားလိမ္ေနတာပဲျဖစ္မယ္။ လူမ်ိဳးေရးကိစၥျငိမ္းခ်မ္းဖို႕ လူေတြအမ်ားၾကီးေသျပီးမွ အဆင္ေျပသြားမယ္လို႕ သြယ္ဝိုက္ေျပာေနတာလား၊ အဲ့ေလာက္ရင္းစရာမရွိေသးပါဘူးဆိုတာက ဘာအဓိပၸာယ္နဲ႕ ေျပာတာလဲ...။ ေသစရာ၊ ရင္းစရာလူမရွိေသးလို႕ ေသကုန္ၾကလည္း မျငိမ္းခ်မ္းႏိုင္ေသးဘူးလို႕ လည္း တဖက္သတ္က်ေနာ္ ေကာက္ခ်က္မခ်ခ်င္ဘူး။ ခင္ဗ်ားဘာသာခင္ဗ်ား စဥ္းစားေပါ့။
၈။“အခုေခတ္ေရာက္ေတာ႔မွ ကိုယ္ကမင္းေလာင္းျဖစ္ခ်င္တိုင္း ဖုတ္ၿပိတ္တေစၦ၊ ကေ၀မွင္စာ မာၾတာ ယကၡိုဳက္ေတြ ကိုယ္႔ျပည္တြင္းသြင္းလို႔ ပလႅင္ေပၚတက္မထိုင္ျဖစ္ေအာင္ ေနာင္လာေနာက္သားညီငယ္ညီမငယ္မ်ားအတြက္ မဆိုစေကာင္းဆိုစေကာင္း ေတာက္တဲ႔ေခါင္းေပါင္းေပါင္းၾကသည္ရွိေသာ္”
ခင္ဗ်ားရဲ႕ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းၾကီး လူမ်ိဳးေရးခြဲျခားမႈ၊ လူမ်ိဳးျခားကို ယုတ္ည့ံတဲ့သေဘာေရာက္ေအာင္ အရွက္မရွိေျပာလိုမႈေတြဟာ ခင္ဗ်ားရဲ႕ နိဂံုးပိုင္းမွာ ဘြားဘြားေပၚတာပဲ။ ဒီေနရာမွာ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ေလာ့ဂ်စ္က ဖဘက အမည္မေဖာ္၊လူမေဖာ္တဲ့ အစိုးရလႊတ္ထားတဲ့ အဖြအဆြသမားေတြနဲ႕ ဘာမွ မထူးဘူး။ အခုဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ ေနရာလိုခ်င္ရင္၊ လူလက္ခံေစခ်င္ရင္၊ နာမည္ထြက္ခ်င္ရင္ NLDနဲ႕ အဓိကအားျဖင့္ ေဒၚစုကိုသာ ေထာက္ခံျပဖားျပျပီး ႏိုင္ငံေရးနယ္ထဲဝင္တာက အလြယ္ဆံုးျဖစ္မယ္ဆိုတာာ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ အသိသာၾကီးပါ။ အမည္မေဖာ္လိုသူအဖြအဆြသမားေတြ ဘယ္လိုဆက္စပ္ျပီးေျပာၾကမွန္းမသိတဲ့ေလာ့ဂ်စ္ျဖစ္တဲ့ “ရိုဟင္ဂ်ာေတြကို အသံုးခ်ျပီး လက္ခံလာျခင္းအားျဖင့္ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးမွာ လူဝင္ဆန္႕ မယ့္အျပင္ ေခါင္းေဆာင္ေနရာေတာင္ရႏိုင္တယ္” ဆိုတာမ်ိဳးကို ခင္ဗ်ားက ဘယ္လိုဦးေႏွာက္နဲ႕ ေျပာတာလဲ။ အဖြအဆြသမားေတြရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က ရည္ရြယ္ရင္းကေတာ့ ရွင္းတယ္၊ လက္ရွိႏိုင္ငံေရးေျပာင္းလဲတယ္ဆိုျပီး ေျပာေနၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ တကယ္မေျပာင္းပဲ ပိုဆိုးလာလို႕ မေက်မနပ္ျဖစ္လာၾကမယ့္သူေတြကို အာရံုလႊဲဖို႕ က အဓိကပဲ။ တျခားရည္ရြယ္ခ်က္ေတြလည္း ရွိခ်င္ရွိမွာပဲ။ ခင္ဗ်ားက်ေတာ့ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ ဒီေလာ့ဂ်စ္ကိုသံုးျပီး အတင္းဆက္စပ္ပစ္ရတာလဲ။ က်ေနာ္ေတာ့နားမလည္ႏိုင္ဘူး။
က်ေနာ့ရဲ႕ ခင္ဗ်ားေဆာင္းပါးအေပၚသံုးသပ္ခ်က္ကေတာ့ ဒီမွာပဲျပီးပါျပီ။ ဆဲခ်င္၊ ဘေလာ့ခ်င္သူမ်ားလည္း ဆဲႏိုင္၊ဘေလာ့ႏိုင္ၾကပါျပီ။ ခင္ဗ်ားကို လူၾကိဳက္မ်ားလြန္းလို႕ အက္ထားေပမယ့္ ဘယ္စာမွမၾကိဳက္ပါ။ အခုလို လူမ်ိဳးေရးကိစၥအတြက္ အားလံုးေသြးဆူေနၾကတုန္းမွာ ခင္ဗ်ားရဲ႕ (ခင္ဗ်ားေပါေတာေတာေျပာသလိုေျပာရရင္) မသိမသာဂ်င္းထည့္ျပီး မီးေလာင္ရာေလပင့္ဖို႕ ယပ္ေတာင္(အေၾကာင္းျပခ်က္)ေတြ အမ္းေနတဲ့အတြက္ က်ေနာ္ ေဝဖန္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ဘာေကာင္မွလည္း မဟုတ္ပါ။ ခင္ဗ်ားလို ဆရာဝန္မဟုတ္တဲ့အတြက္ နယ္ေတြသြားျပီး လူမႈေရးကူတာမ်ိဳးလဲ က်ေနာ္မလုပ္ႏိုင္ပါ။ က်ေနာ္ သူ႕ လို လုပ္ႏိုင္မွ သူ႕ ကို ေဝဖန္ရမယ္ဆိုတဲ့သူေတြကိုလည္း ၾကိဳေျပာလိုက္မယ္၊ ဒီႏွစ္ခုက လံုးဝသီးျခားျဖစ္စဥ္ႏွစ္ခုပါ။ သူကူညီလို႕ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ အက်ိဳးေက်းဖူးရေပမယ့္ သူ႕ ရဲ႕ ယပ္ေတာင္ကမ္းေနတဲ့ အျပဳအမူကလည္း ျမန္မာလူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းက လူ႕အသက္ေတြကို သြယ္ဝိုက္ျပီး ထိခိုက္ႏိုင္တဲ့အတြက္ က်ေနာ့အျမင္ကို ေျပာရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါပါပဲ။
0 comments:
Post a Comment