ေရွာင္ေျပး ရန္ မလိုအပ္ေသာ ~
တရားဘာဝနာ
အမႈကို ျပဳရင္း လူ႕အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ သီးသန္႔ကင္းျပတ္ ေနရင္ ~ အမ်ားစု ဘယ္လို
ေျပာ တတ္ၾကပါသလဲ။ ( ဝါ ) လူ႕ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းထဲ ေနရင္း လူ႕ေဘာင္ အဖြဲ႕အစည္း
ေနာက္ကို မလိုက္ေနဘူး ဆိုရင္ အဲ့ ဒီ လူကို ဘယ္လို ေျပာသလဲ။ လူ႕ အဖြဲ႕အစည္း
အၾကား ကန္႔လန္႔တိုက္ေနသလို ျဖစ္ရင္ ~
အမ်ားစုက ~ သူ႕ကို ဘယ္လို တိုက္တြန္းမလဲ။ ျဖစ္ႏိုင္တာက ~ ေတာထြက္၊ သကၤန္းစည္း ၊ ဝတ္ေၾကာင္ကို စြန္႔ေတာ့ ၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း ျပင္ပမွာ ~ တကိုယ္တည္း သြားေနေတာ့ ~ လို႔ ေျပာတတ္ၾက တယ္။ ျပန္ေမး ဖို႔ ရွိပါတယ္ ~ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း စရိုက္နဲ႔ မကိုက္ညီတိုင္း ~ မေနရဘူး လို႔ ယူဆ ၾကပါ သလား။ လူအဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ ေနမွ ~ ဒီလူ႔ - ဘဝက ျဖစ္မွာလား။
ေရွးအတီေတ ကတည္းကလည္း ဒီလို အယူအဆမ်ိဳး ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒါက ~ တရား ဘာဝနာ စိတ္ႏွလံုး ေရးရာ ( Spirituality ) ဟာ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ( အဖြဲ႕အစည္း၊ အေရးအရာ ၊ စည္းမ်ဥ္းေတြ အပါအဝင္ ) Materialism ကို ဆန္႔က်င္တယ္ ။ ရုပ္ဝတၳဳေတြ ကို ေရွာင္ရွား ႏိုင္ မွ တရားဘာဝနာ ( ဝိညာဥ္ေရးရာ ) ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ အျမင္။ ဒီအျမင္ အင္မတန္ တြင္က်ယ္ပါတယ္။ ထပ္ေမးပါမယ္ ~ တရားဘာဝနာ ျပဳရင္ လူ႕ေဘာင္ကို ခြာမွ ရမွာလား။ လူဝတ္ေၾကာင္ကို စြန္႔မွ ျဖစ္မွာလား ။~ လူရဲ႕ အိမ္ေထာင္ေပ်ာ္ပါးမႈေတြ ေလ်ာ့ခ် ပစ္ခ် ခဲ့မွ ဘာဝနာကို ရရွိသတဲ့လား ။ တနည္း ~ ဒါေတြအတိုင္း ရွိေနရင္ တရား ဘာဝနာ ျပဳေနတာ မဟုတ္ ေတာ့ဘူး လို႔ အထင္အျမင္ ရွိပါသလား။ "မဟုတ္ပါဘူး" ျငင္းေနရင္ေတာင္ အမ်ားစုရဲ႕ အတြင္း စိတ္ဟာ အဲ့ဒီ ေနရာကို ဆိုလို ေနပါတယ္။
စင္စစ္ တရားဘာဝနာ ဟာ က်ေနာ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ အခုျမင္ေတြ႔ ခံစားေနရတဲ့ အရာ ဝတၳဳ ဘယ္ပစၥည္း ၊ ဘယ္အရာကို မွ မဆန္႔က်င္ေန ဘူး ။ ဇိမ္ခံ ပစၥည္း အပါအဝင္ အေရးအရာ မွန္သမ်ွ ~ ဘယ္အရာမွ တရားဘာဝနာ အတြက္ အေနွာင့္အယွက္ မဟုတ္ဘူး။ ခံစား စံစား ခ်င္ေနတဲ့ လူစင္စစ္ ၊ ခင္ဗ်ား စိတ္ ကသာ ဒီ ဝတၳဳပစၥည္းေတြ အတြက္ အေႏွာင့္အယွက္ ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ လူ စင္စစ္ အေပၚ သန္႔စင္ ရွင္းလင္း ပစ္ျခင္း သာ ဘာဝနာ ရဲ႕ အေရးအရာ ျဖစ္ပါတယ္။ အျခား ပစၥည္း ပစၥယ စြန္႔ပယ္ ေရွာင္ရွားပစ္ျခင္း ဟာ ဘာဝနာ မဟုတ္ ဘူး။
ေတာထြက္ မွ၊ ဝတ္ေၾကာင္ ကို စြန္႔မွ၊ ဆိုင္ရာ ဘာသာေရး အတြင္း ဘုန္းၾကီး ျဖစ္မွ ဓမၼကို ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း မည္သလား ။ ဒီလို ေမးရင္ လည္း ~ အားလံုး က မဟုတ္ပါဘူး ပဲ ေျဖႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ့္ လက္ေတြ႕မွာ လက္မခံဘူး ရယ္။ ဒီ အယူအဆ အျမင္ အထပ္ထပ္ စြဲကပ္ လာရင္း အရွည္ သျဖင့္ ျဖစ္လာတဲ့ အခါ ~ တရားဘာဝနာ ရဲ႕ မူရင္း အႏွစ္သာရ ကင္းဆိတ္ လာေနပါ တယ္။ စင္စစ္ ဘာဝနာ ဟာ အခုခဏ ရွိေနတဲ့ ဘယ္အရာ မဆို အေပၚ စိတ္ႏွလံုး အျပည့္အဝ ၊ အသိရွိရွိ ေနထိုင္ျခင္းသာ ျဖစ္ တယ္။ အဲ့လိုပဲ ျဖစ္ရမယ္ မဟုတ္လား။
အေနရွင္းၾကတဲ့ ၊ အပၸကိေစၥာစ ၊ ကိစၥနည္းျခင္း အမႈရွိၾကတယ္ ဆိုတဲ့ သူေတာ္စင္ မ်ားကို ၾကည့္ျပီး အဲ့လိုေနႏိုင္မွ တရား သိသူ ဆိုရင္ ~ တရားလိုလားသူတိုင္း အဲ့လို ေနၾကရ လိမ့္မယ္။ ဟုတ္တယ္ဟုတ္ ? စင္စစ္ ဒါဟာ လြဲမွားတဲ့ အခ်က္သာ ျဖစ္တယ္။ ရုပ္ဝတၳဳ ပိုင္း မွာ ဘာအျပစ္မွ ရွိမေနဘူး ။
ဒါကို ရုပ္ဝတၳဳေတြ ၊ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းေတြကို ေရွာင္ပါ ထားခဲ့ပါ လို႔ ဇြတ္ဆို တဲ့အခါ ~ ဘာနဲ႔ တူသလဲ ဆိုရင္ ~ ကာေမသု မိစၦာစာရ ကံ က်ဴးလြန္မိမွာ စိုးလို႔ ကိုယ့္အာရံုအတြင္း ဘယ္မိန္းကေလး ဘယ္ဆန္႔က်င္ဘက္ လိင္မွ မေပၚေပါက္ လာ ပါေစနဲ႔လို႔ အတင္းစြတ္မွိတ္ လုပ္ေနသူနဲ႔ အတူတူပဲ။ သူ အဲ့လို လုပ္ေနတာဟာ ~ တကယ္ ဓမၼကို သိတာ ဟုတ္ပါ သလား။ ဘာဝနာ လုပ္ေနတာ ဟုတ္ပါ သလား။ မာတုကာမ ရဲ႕ ျဖားေယာင္းမႈ ေၾကာင့္ မက်ဴးလြန္ခ်င္လို႔ ~ ကိုယ့္ေပါင္ကို ကိုယ္ ဓါးမနဲ႔ ထ ခုတ္ တဲ့ ကိုယ္ေတာ္ ဟာ ~ စင္စစ္ သူ႕သႏၱာန္မွာ ဓမၼ ရွိတာ ဟုတ္ပါရဲ႕လား။ တကယ္က ထိန္းခ်ဳပ္တာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခ်ဳပ္တည္း ပစ္လိုက္ တာ သက္သက္ပဲ။ ခ်ဳပ္တည္းတာ ဟာ ဓမၼ မဟုတ္ေသးေၾကာင္းေတာ့ နားလည္ဖို႔ လိုပါမယ္။
စင္စစ္ ဘာဝနာ၊ ဓမၼဟာ ဘဝေနထိုင္မႈ အေပၚ ေလးနက္ သိျမင္သြားေစတာ ။ မိမိ အျမင္ကို ရွင္းလင္း သြားေစတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ား ရုပ္ဝတၳဳ စည္းစိမ္ေတြၾကားလည္း ေရာက္ေနႏိုင္တယ္။ ေတာလည္း ထြက္ေနႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေတာထြက္ သည္ ျဖစ္ေစ၊ ေရႊဘံုေပၚ မွာ ေနသည္ ျဖစ္ေစ ~ တြယ္ျငိမေန ဘဲ လြတ္လပ္ ေနတာ သက္သက္ ကိုပဲ ရည္ရြယ္ပါတယ္ ။ ရုပ္ဝတၳဳ၊ ဇိမ္ခံ ပစၥည္း၊ အေရးအရာ၊ သူတပါး၊ ပတ္ဝန္းက်င္၊ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း ~ သူတို႔ ရွိျခင္း မရွိျခင္း က ခင္ဗ်ား အတြက္ အေရး မဟုတ္ဘူးရယ္။ အဲ့အရာ ေတြ အေပၚ တြယ္ညိေန တဲ့ စိတ္၊ ခံစား စံစား ေဖာက္ဖ်က္လိုတဲ့ စိတ္ကိုသာ ~ ဘာဝနာ က တိုက္ဖ်က္တယ္။ အျခား အေရး အရာ၊ ရုပ္ဝတၳဳ ေတြနဲ႔ မဆိုင္ဘူး။ ခင္ဗ်ား တစ္ဦးတည္း နဲ႔ပဲ ဆိုင္ပါတယ္။ ဒါ ဘာ ျပႆနာ ရွိပါသလဲ။
ခင္ဗ်ား မွာ စားစရာ ရွိ ရင္ စားမယ္။ ဝတ္စရာ ရွိရင္ ဝတ္မယ္။ အိမ္လွလွ တစ္လံုး ရွိရင္ ေနမယ္။ ပန္းခ်ီဆြဲခ်င္ ဆြဲမယ္။ သီခ်င္း ဂီတ လုပ္ခ်င္ လုပ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကေရာ ဘာျပႆနာ ရွိဦးမလဲ။ အဲ့ဒီ အရာေတြထဲက ဘယ္အရာကေရာ ပစ္ခ်ထား ခ်င္စရာ ျဖစ္ေန ပါသလဲ။ အဲ့လို စြန္႔ခြာ ခဲ့ရေလာက္ေအာင္ ေကာ သူတို႔က ဘာ အျပစ္ ရွိေနပါသလဲ။ တကယ္ စင္စစ္ အျပစ္ ရွိေကာင္း ရွိရင္ ~ တြယ္ညိေနႏိုင္ တဲ့ ၊ မလြတ္မလပ္ ျဖစ္ေနတဲ့ ခင္ဗ်ား စိတ္သႏၱာန္၊ ဥပါဒါန္နဲ႔ စိတ္ေစတနာ၊ ေဝဒနာေတြ ကသာ အျပစ္ ျဖစ္ပါ လိမ့္မယ္။
ေရွးအတီေတက စျပီး ဘာသာေရးဟာ အဲ့ဒီ လို အိမ္ရာ လူ႕ေဘာင္ စြန္႔ခြာ မွ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ လို႔ ေတြးၾကမယ္ ~ ဒါဆိုရင္ ~ အဲ့အေတြး ဟာ စင္စစ္ လူေတြရဲ႕ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း၊ အာရံုအျမင္ကုိ သတ္ပစ္ေနတာ နဲ႔ အတူတူ ပါပဲ။ အဲ့ဒီ အေတြးေတြနဲ႔ သူေတာ္စင္ သူေတာ္ေကာင္း တိုင္း ဟာ ~ ျခိဳးျခံမႈ မရွိပါဘူးဆိုတဲ့ အျခား သူယုတ္မာေတြကို ႏွိမ္ခ် ေနၾကရင္း သူတို႔ကိုယ္တိုင္က သူယုတ္မာေတြ ျဖစ္သြား ေနၾကတုန္း ပဲ။ စင္စစ္ ဘာသာေရး ဟာ ၊ ဘာဝနာဟာ ~ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း ကို ဖ်က္ဆီး ပစ္ရမွာ မဟုတ္ဘူး - ဖန္တီးလို စိတ္ ဆႏၵ အလြဲအမွား အစြဲအလမ္း ကိုသာ ဖယ္ဖ်က္ပစ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိ ဘဝကို ေရွာင္ခြာ ပစ္ဖို႔ မဟုတ္ဘူး ~ လက္ရွိ ဘဝအေပၚ တြယ္ညိ ေနတဲ့ သႏၱာန္ ၊ တြယ္ကပ္ေနတဲ့ သႏၱာန္ ကိုသာ ရွင္းလင္းခဲ့ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပတဲ့ အမ်ားစုရဲ႕ အျမင္အရ ~ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းကို သတ္ပစ္မွ၊ လက္ရွိဘဝကို ေရွာင္ခြာပစ္မွ ~ ဓမၼျပဳရာ ေရာက္တယ္ ျမင္လာေန ၾကဟန္ ရွိေနပါ တယ္။ အဲ့ဒီ ျမင္တဲ့သူေတြ ကိုယ္တိုင္ အဲ့လို ေနၾကမယ္ ဆိုရင္ ဒီလူအမ်ား ဘယ္ေလာက္ သနား စရာ ေကာင္းပါသလဲ။ လူေတြ ကို လက္ရွိ အျဖစ္ က ဘာေၾကာင့္မ်ား ထြက္ေျပး ေစရပါသလဲ။ သူတို႔ရဲ႕ စည္းစိမ္ဥစၥာ ကို သိျမင္လို႔ စြန္႔ပစ္တာ မဟုတ္ဘဲ၊ စြန္႕ခြာမွ ကို ရမယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔ စြန္႔ၾကတဲ့ အခါ ဘယ္ေလာက္ ဝဋ္ဒုကၡ ၾကီးပါသလဲ။ အဲ့ဒီ တည္ရွိေနျပီး အရာဝတၳဳေတြ အတြင္း ကေန ဘာေၾကာင့္ ကင္းဆိတ္ဖို႔ တိုက္တြန္းေနရတာတဲ့လဲ။ ဓမၼေရးရာ၊ ဘာဝနာ ဟာ ~ အလွတရား ကင္းဆိတ္ေန တဲ့ ေျခာက္ေသြ႕ေသြ႕ အရာတစ္ ခု မဟုတ္ဘူး ရယ္။ ဒါကို ဘာလို႔ ေမ့ရစ္၊ ထားရစ္ခဲ့ ၾကပါသလဲ။
က်ေနာ့အတြက္ ~ ဘာဝနာဟာ လက္ရွိ ဘဝ ခဏအေပၚ အျပည့္အဝ ေနထိုင္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သိမွတ္စိတ္ ဘာဝနာ နဲ႔ အျပည့္အဝ ရွင္သန္ ေနထိုင္ တယ္။ အဲ့ဒီအခါ ~ အခု ခဏ အတြင္းမွာ အဆံုး ထိ ေမ်ွာ္မွန္း စိတ္၊ တမ္းတစိတ္ ေတြ အေငြ႕ပ်ံသြား၊ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားပါ လိမ့္မယ္။ မိမိ ဟာ ရုပ္ဝတၳဳ ရွိျခင္း မရွိျခင္း နဲ႔ မဆိုင္ဘူး ဆိုတာ ေတြ႕လာရပါလိမ့္မယ္။ ~ ကိုယ့္သႏၱာန္ အတြင္းမွာတင္ ရွင္းလင္း လြတ္လပ္ ေနတယ္။ မိမိကိုယ္ကိုယ္ အေၾကာင္းအရာ အေကာင္းအဆိုး ျဖစ္လိုရာ ျဖစ္လာပါေစ အဲ့ဒါေတြက သူ႕သဘာဝနဲ႔ သူုသာ ေရႊ႕ေလ်ာ သြားမယ္။ ေရာက္လိုရာ ေရာက္လာျပီး ေပ်ာက္လိုရာ ေပ်ာက္သြားၾကပါလိမ့္မယ္။ မိမိ သႏၱာန္မွာေတာ့ ခ်မ္းေျမ့မႈ အျပည့္သာ ထင္က်န္ ရွိေနေတာ့တယ္။ ဘယ္ေတာ ကို သြားေနမွ ျဖစ္မွာတဲ့လဲ။
..............
~ Osho
..............
http://zayya.blog.com/
http://zayya.wordpress.com/
http://zayyablogger.blogspot.com/
.............
အမ်ားစုက ~ သူ႕ကို ဘယ္လို တိုက္တြန္းမလဲ။ ျဖစ္ႏိုင္တာက ~ ေတာထြက္၊ သကၤန္းစည္း ၊ ဝတ္ေၾကာင္ကို စြန္႔ေတာ့ ၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း ျပင္ပမွာ ~ တကိုယ္တည္း သြားေနေတာ့ ~ လို႔ ေျပာတတ္ၾက တယ္။ ျပန္ေမး ဖို႔ ရွိပါတယ္ ~ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း စရိုက္နဲ႔ မကိုက္ညီတိုင္း ~ မေနရဘူး လို႔ ယူဆ ၾကပါ သလား။ လူအဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ ေနမွ ~ ဒီလူ႔ - ဘဝက ျဖစ္မွာလား။
ေရွးအတီေတ ကတည္းကလည္း ဒီလို အယူအဆမ်ိဳး ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒါက ~ တရား ဘာဝနာ စိတ္ႏွလံုး ေရးရာ ( Spirituality ) ဟာ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ( အဖြဲ႕အစည္း၊ အေရးအရာ ၊ စည္းမ်ဥ္းေတြ အပါအဝင္ ) Materialism ကို ဆန္႔က်င္တယ္ ။ ရုပ္ဝတၳဳေတြ ကို ေရွာင္ရွား ႏိုင္ မွ တရားဘာဝနာ ( ဝိညာဥ္ေရးရာ ) ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ အျမင္။ ဒီအျမင္ အင္မတန္ တြင္က်ယ္ပါတယ္။ ထပ္ေမးပါမယ္ ~ တရားဘာဝနာ ျပဳရင္ လူ႕ေဘာင္ကို ခြာမွ ရမွာလား။ လူဝတ္ေၾကာင္ကို စြန္႔မွ ျဖစ္မွာလား ။~ လူရဲ႕ အိမ္ေထာင္ေပ်ာ္ပါးမႈေတြ ေလ်ာ့ခ် ပစ္ခ် ခဲ့မွ ဘာဝနာကို ရရွိသတဲ့လား ။ တနည္း ~ ဒါေတြအတိုင္း ရွိေနရင္ တရား ဘာဝနာ ျပဳေနတာ မဟုတ္ ေတာ့ဘူး လို႔ အထင္အျမင္ ရွိပါသလား။ "မဟုတ္ပါဘူး" ျငင္းေနရင္ေတာင္ အမ်ားစုရဲ႕ အတြင္း စိတ္ဟာ အဲ့ဒီ ေနရာကို ဆိုလို ေနပါတယ္။
စင္စစ္ တရားဘာဝနာ ဟာ က်ေနာ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ အခုျမင္ေတြ႔ ခံစားေနရတဲ့ အရာ ဝတၳဳ ဘယ္ပစၥည္း ၊ ဘယ္အရာကို မွ မဆန္႔က်င္ေန ဘူး ။ ဇိမ္ခံ ပစၥည္း အပါအဝင္ အေရးအရာ မွန္သမ်ွ ~ ဘယ္အရာမွ တရားဘာဝနာ အတြက္ အေနွာင့္အယွက္ မဟုတ္ဘူး။ ခံစား စံစား ခ်င္ေနတဲ့ လူစင္စစ္ ၊ ခင္ဗ်ား စိတ္ ကသာ ဒီ ဝတၳဳပစၥည္းေတြ အတြက္ အေႏွာင့္အယွက္ ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ လူ စင္စစ္ အေပၚ သန္႔စင္ ရွင္းလင္း ပစ္ျခင္း သာ ဘာဝနာ ရဲ႕ အေရးအရာ ျဖစ္ပါတယ္။ အျခား ပစၥည္း ပစၥယ စြန္႔ပယ္ ေရွာင္ရွားပစ္ျခင္း ဟာ ဘာဝနာ မဟုတ္ ဘူး။
ေတာထြက္ မွ၊ ဝတ္ေၾကာင္ ကို စြန္႔မွ၊ ဆိုင္ရာ ဘာသာေရး အတြင္း ဘုန္းၾကီး ျဖစ္မွ ဓမၼကို ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း မည္သလား ။ ဒီလို ေမးရင္ လည္း ~ အားလံုး က မဟုတ္ပါဘူး ပဲ ေျဖႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ့္ လက္ေတြ႕မွာ လက္မခံဘူး ရယ္။ ဒီ အယူအဆ အျမင္ အထပ္ထပ္ စြဲကပ္ လာရင္း အရွည္ သျဖင့္ ျဖစ္လာတဲ့ အခါ ~ တရားဘာဝနာ ရဲ႕ မူရင္း အႏွစ္သာရ ကင္းဆိတ္ လာေနပါ တယ္။ စင္စစ္ ဘာဝနာ ဟာ အခုခဏ ရွိေနတဲ့ ဘယ္အရာ မဆို အေပၚ စိတ္ႏွလံုး အျပည့္အဝ ၊ အသိရွိရွိ ေနထိုင္ျခင္းသာ ျဖစ္ တယ္။ အဲ့လိုပဲ ျဖစ္ရမယ္ မဟုတ္လား။
အေနရွင္းၾကတဲ့ ၊ အပၸကိေစၥာစ ၊ ကိစၥနည္းျခင္း အမႈရွိၾကတယ္ ဆိုတဲ့ သူေတာ္စင္ မ်ားကို ၾကည့္ျပီး အဲ့လိုေနႏိုင္မွ တရား သိသူ ဆိုရင္ ~ တရားလိုလားသူတိုင္း အဲ့လို ေနၾကရ လိမ့္မယ္။ ဟုတ္တယ္ဟုတ္ ? စင္စစ္ ဒါဟာ လြဲမွားတဲ့ အခ်က္သာ ျဖစ္တယ္။ ရုပ္ဝတၳဳ ပိုင္း မွာ ဘာအျပစ္မွ ရွိမေနဘူး ။
ဒါကို ရုပ္ဝတၳဳေတြ ၊ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းေတြကို ေရွာင္ပါ ထားခဲ့ပါ လို႔ ဇြတ္ဆို တဲ့အခါ ~ ဘာနဲ႔ တူသလဲ ဆိုရင္ ~ ကာေမသု မိစၦာစာရ ကံ က်ဴးလြန္မိမွာ စိုးလို႔ ကိုယ့္အာရံုအတြင္း ဘယ္မိန္းကေလး ဘယ္ဆန္႔က်င္ဘက္ လိင္မွ မေပၚေပါက္ လာ ပါေစနဲ႔လို႔ အတင္းစြတ္မွိတ္ လုပ္ေနသူနဲ႔ အတူတူပဲ။ သူ အဲ့လို လုပ္ေနတာဟာ ~ တကယ္ ဓမၼကို သိတာ ဟုတ္ပါ သလား။ ဘာဝနာ လုပ္ေနတာ ဟုတ္ပါ သလား။ မာတုကာမ ရဲ႕ ျဖားေယာင္းမႈ ေၾကာင့္ မက်ဴးလြန္ခ်င္လို႔ ~ ကိုယ့္ေပါင္ကို ကိုယ္ ဓါးမနဲ႔ ထ ခုတ္ တဲ့ ကိုယ္ေတာ္ ဟာ ~ စင္စစ္ သူ႕သႏၱာန္မွာ ဓမၼ ရွိတာ ဟုတ္ပါရဲ႕လား။ တကယ္က ထိန္းခ်ဳပ္တာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခ်ဳပ္တည္း ပစ္လိုက္ တာ သက္သက္ပဲ။ ခ်ဳပ္တည္းတာ ဟာ ဓမၼ မဟုတ္ေသးေၾကာင္းေတာ့ နားလည္ဖို႔ လိုပါမယ္။
စင္စစ္ ဘာဝနာ၊ ဓမၼဟာ ဘဝေနထိုင္မႈ အေပၚ ေလးနက္ သိျမင္သြားေစတာ ။ မိမိ အျမင္ကို ရွင္းလင္း သြားေစတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ား ရုပ္ဝတၳဳ စည္းစိမ္ေတြၾကားလည္း ေရာက္ေနႏိုင္တယ္။ ေတာလည္း ထြက္ေနႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေတာထြက္ သည္ ျဖစ္ေစ၊ ေရႊဘံုေပၚ မွာ ေနသည္ ျဖစ္ေစ ~ တြယ္ျငိမေန ဘဲ လြတ္လပ္ ေနတာ သက္သက္ ကိုပဲ ရည္ရြယ္ပါတယ္ ။ ရုပ္ဝတၳဳ၊ ဇိမ္ခံ ပစၥည္း၊ အေရးအရာ၊ သူတပါး၊ ပတ္ဝန္းက်င္၊ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း ~ သူတို႔ ရွိျခင္း မရွိျခင္း က ခင္ဗ်ား အတြက္ အေရး မဟုတ္ဘူးရယ္။ အဲ့အရာ ေတြ အေပၚ တြယ္ညိေန တဲ့ စိတ္၊ ခံစား စံစား ေဖာက္ဖ်က္လိုတဲ့ စိတ္ကိုသာ ~ ဘာဝနာ က တိုက္ဖ်က္တယ္။ အျခား အေရး အရာ၊ ရုပ္ဝတၳဳ ေတြနဲ႔ မဆိုင္ဘူး။ ခင္ဗ်ား တစ္ဦးတည္း နဲ႔ပဲ ဆိုင္ပါတယ္။ ဒါ ဘာ ျပႆနာ ရွိပါသလဲ။
ခင္ဗ်ား မွာ စားစရာ ရွိ ရင္ စားမယ္။ ဝတ္စရာ ရွိရင္ ဝတ္မယ္။ အိမ္လွလွ တစ္လံုး ရွိရင္ ေနမယ္။ ပန္းခ်ီဆြဲခ်င္ ဆြဲမယ္။ သီခ်င္း ဂီတ လုပ္ခ်င္ လုပ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကေရာ ဘာျပႆနာ ရွိဦးမလဲ။ အဲ့ဒီ အရာေတြထဲက ဘယ္အရာကေရာ ပစ္ခ်ထား ခ်င္စရာ ျဖစ္ေန ပါသလဲ။ အဲ့လို စြန္႔ခြာ ခဲ့ရေလာက္ေအာင္ ေကာ သူတို႔က ဘာ အျပစ္ ရွိေနပါသလဲ။ တကယ္ စင္စစ္ အျပစ္ ရွိေကာင္း ရွိရင္ ~ တြယ္ညိေနႏိုင္ တဲ့ ၊ မလြတ္မလပ္ ျဖစ္ေနတဲ့ ခင္ဗ်ား စိတ္သႏၱာန္၊ ဥပါဒါန္နဲ႔ စိတ္ေစတနာ၊ ေဝဒနာေတြ ကသာ အျပစ္ ျဖစ္ပါ လိမ့္မယ္။
ေရွးအတီေတက စျပီး ဘာသာေရးဟာ အဲ့ဒီ လို အိမ္ရာ လူ႕ေဘာင္ စြန္႔ခြာ မွ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ လို႔ ေတြးၾကမယ္ ~ ဒါဆိုရင္ ~ အဲ့အေတြး ဟာ စင္စစ္ လူေတြရဲ႕ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း၊ အာရံုအျမင္ကုိ သတ္ပစ္ေနတာ နဲ႔ အတူတူ ပါပဲ။ အဲ့ဒီ အေတြးေတြနဲ႔ သူေတာ္စင္ သူေတာ္ေကာင္း တိုင္း ဟာ ~ ျခိဳးျခံမႈ မရွိပါဘူးဆိုတဲ့ အျခား သူယုတ္မာေတြကို ႏွိမ္ခ် ေနၾကရင္း သူတို႔ကိုယ္တိုင္က သူယုတ္မာေတြ ျဖစ္သြား ေနၾကတုန္း ပဲ။ စင္စစ္ ဘာသာေရး ဟာ ၊ ဘာဝနာဟာ ~ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း ကို ဖ်က္ဆီး ပစ္ရမွာ မဟုတ္ဘူး - ဖန္တီးလို စိတ္ ဆႏၵ အလြဲအမွား အစြဲအလမ္း ကိုသာ ဖယ္ဖ်က္ပစ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိ ဘဝကို ေရွာင္ခြာ ပစ္ဖို႔ မဟုတ္ဘူး ~ လက္ရွိ ဘဝအေပၚ တြယ္ညိ ေနတဲ့ သႏၱာန္ ၊ တြယ္ကပ္ေနတဲ့ သႏၱာန္ ကိုသာ ရွင္းလင္းခဲ့ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပတဲ့ အမ်ားစုရဲ႕ အျမင္အရ ~ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းကို သတ္ပစ္မွ၊ လက္ရွိဘဝကို ေရွာင္ခြာပစ္မွ ~ ဓမၼျပဳရာ ေရာက္တယ္ ျမင္လာေန ၾကဟန္ ရွိေနပါ တယ္။ အဲ့ဒီ ျမင္တဲ့သူေတြ ကိုယ္တိုင္ အဲ့လို ေနၾကမယ္ ဆိုရင္ ဒီလူအမ်ား ဘယ္ေလာက္ သနား စရာ ေကာင္းပါသလဲ။ လူေတြ ကို လက္ရွိ အျဖစ္ က ဘာေၾကာင့္မ်ား ထြက္ေျပး ေစရပါသလဲ။ သူတို႔ရဲ႕ စည္းစိမ္ဥစၥာ ကို သိျမင္လို႔ စြန္႔ပစ္တာ မဟုတ္ဘဲ၊ စြန္႕ခြာမွ ကို ရမယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔ စြန္႔ၾကတဲ့ အခါ ဘယ္ေလာက္ ဝဋ္ဒုကၡ ၾကီးပါသလဲ။ အဲ့ဒီ တည္ရွိေနျပီး အရာဝတၳဳေတြ အတြင္း ကေန ဘာေၾကာင့္ ကင္းဆိတ္ဖို႔ တိုက္တြန္းေနရတာတဲ့လဲ။ ဓမၼေရးရာ၊ ဘာဝနာ ဟာ ~ အလွတရား ကင္းဆိတ္ေန တဲ့ ေျခာက္ေသြ႕ေသြ႕ အရာတစ္ ခု မဟုတ္ဘူး ရယ္။ ဒါကို ဘာလို႔ ေမ့ရစ္၊ ထားရစ္ခဲ့ ၾကပါသလဲ။
က်ေနာ့အတြက္ ~ ဘာဝနာဟာ လက္ရွိ ဘဝ ခဏအေပၚ အျပည့္အဝ ေနထိုင္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သိမွတ္စိတ္ ဘာဝနာ နဲ႔ အျပည့္အဝ ရွင္သန္ ေနထိုင္ တယ္။ အဲ့ဒီအခါ ~ အခု ခဏ အတြင္းမွာ အဆံုး ထိ ေမ်ွာ္မွန္း စိတ္၊ တမ္းတစိတ္ ေတြ အေငြ႕ပ်ံသြား၊ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားပါ လိမ့္မယ္။ မိမိ ဟာ ရုပ္ဝတၳဳ ရွိျခင္း မရွိျခင္း နဲ႔ မဆိုင္ဘူး ဆိုတာ ေတြ႕လာရပါလိမ့္မယ္။ ~ ကိုယ့္သႏၱာန္ အတြင္းမွာတင္ ရွင္းလင္း လြတ္လပ္ ေနတယ္။ မိမိကိုယ္ကိုယ္ အေၾကာင္းအရာ အေကာင္းအဆိုး ျဖစ္လိုရာ ျဖစ္လာပါေစ အဲ့ဒါေတြက သူ႕သဘာဝနဲ႔ သူုသာ ေရႊ႕ေလ်ာ သြားမယ္။ ေရာက္လိုရာ ေရာက္လာျပီး ေပ်ာက္လိုရာ ေပ်ာက္သြားၾကပါလိမ့္မယ္။ မိမိ သႏၱာန္မွာေတာ့ ခ်မ္းေျမ့မႈ အျပည့္သာ ထင္က်န္ ရွိေနေတာ့တယ္။ ဘယ္ေတာ ကို သြားေနမွ ျဖစ္မွာတဲ့လဲ။
..............
~ Osho
..............
http://zayya.blog.com/
http://zayya.wordpress.com/
http://zayyablogger.blogspot.com/
.............
0 comments:
Post a Comment