ဇင္သည္ လည္မ်ိဳလည္း ညွစ္တတ္၏ ~
by Zay Ya on Wednesday, February 22, 2012 at 9:01am ·
တစ္ေန႔~ ဇင္ဆရာ ရင္းဇိုက္ က သူ႔ေက်ာင္းသခၤမ္းမွာ တရား စကား ေျပာၾကား ေနခ်ိန္။ တရား တစ္ပုဒ္ ေဟာဖို႔ လုပ္ေတာ့ လူတစ္ေယာက္ က ထလာ တယ္။ တရားပြဲကို ခဏရပ္ဖို႔ ေျပာတယ္။ ရင္းဇိုက္လည္း ရပ္လိုက္ျပီး ေမးတယ္။
"ဘာျဖစ္လို႔ပါလဲ"
မတ္တပ္ရပ္ေနတဲ့ အဲ့ဒီလူက ျပန္ေျပာတယ္။
"ဆရာသခင္၊ အသက္ဝိညာဥ္ ဆုိတာ ဘာလဲ"
ဇင္ဆရာ ရင္းဇိုက္ ဟာ သူ႕ေတာင္ေဝွး ကို ေကာက္ကိုင္ လိုက္တယ္။ ေရွ႕မွာ ထိုင္ေနတဲ့ သူေတြကို လမ္း ခဏဖယ္ ေပးဖို႔ ေျပာတယ္။ အဲ့ဒီ လူဆီ ထသြား တယ္။ ေမးတဲ့သူ လည္း ရုတ္တရက္ တုန္လႈပ္ သြားပါတယ္။ သူ ေမးတာ ကို ဒီလို ထလာျပီး ေျဖမယ္ လို႔ မထင္ ထားဘူး။ ရင္းဇုိက္ က အဲ့ဒီ လူ အနား ကို ေရာက္လာတယ္။ ခ်က္ခ်င္းပဲ လည္မ်ိဳ ကို ဖမ္းကိုင္ျပီး ညွစ္လိုက္တယ္။ ဖိ ညွစ္တယ္။ လည္မ်ိဳကို အား တင္းတင္း ဖိညွစ္ ထား တာေၾကာင့္ အညွစ္ ခံရတဲ့ ဟိုလူ ခမ်ာမွာ မ်က္လံုးက ျပဴးထြက္ လာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရင္းဇုိက္က ဆက္ညွစ္ ထားတုန္းပဲ ။ ေျပာလိုက္တယ္။ "ခင္ဗ်ား ဘယ္သူလဲ။ မ်က္လံုး ပိတ္ထားလိုက္ပါ" အဲ့ဒီလူ လည္း မ်က္လံုး မွိတ္ လိုက္တယ္။ လည္မ်ိဳ ကေတာ့ ညွစ္ထားရက္ပဲ ~ ရင္းဇိုက္က ထပ္ေမးတယ္။ "ခင္ဗ်ား ဘယ္သူလဲ။ အခု ဘယ္သူလဲ" ။
အဲ့သည္ ခဏ ~ အညွစ္ ခံရတဲ့သူ လည္း မ်က္လံုး ျပန္ဖြင့္ လာတယ္။ ျပီးေတာ့ ရင္းဇုိက္ လက္က ရုန္းထြက္တယ္။ ႏွစ္ႏွစ္ ျခိဳက္ျခိဳက္ ရယ္ပါေတာ့တယ္။"ဆရာသခင္။ ဆရာဟာ က်ေနာ္ ေမးတဲ့ အသက္ ဝိညာဥ္ အေၾကာင္း အျပည့္အစံု ေျဖၾကား ခဲ့ျပီးပါျပီ။ က်ေနာ္ နားလည္ ပါျပီ"။
ရင္းဇိုက္ ရဲ႕ အျပဳအမူဟာ လတ္တေလာ အသံုးခ် လိုက္တဲ့ အရာ တစ္ခု သက္သက္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ အသက္ဝိညာဥ္က ဘာလဲ လို႔ ေမးတိုင္း ဒီလို ပံုစံ ေျဖလို႔ေတာ့ မရဘူးရယ္ ~ ဒါ့ေၾကာင့္ အျခား လူတစ္ေယာက္ က ရင္းဇိုက္ကို ဒီအေၾကာင္း ေမးခဲ့ပါတယ္။ "ဘယ္သူ လာေမးေမး ခင္ဗ်ား အဲ့လို ပံုစံနဲ႔ ပဲ ေျဖမွာလား" ။
ရင္းဇိုက္က ျပန္ေျပာတယ္။
"သူ အဆင္သင့္ရွိေနတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အခုခဏ အတြင္း - ဒီလို လုပ္ရပါတယ္။ သူ က်ဳပ္ ကို ေမးတာက ~ သူ႕အသိနဲ႔ ညွိႏိႈင္းဖို႔၊ စစ္ေၾကာ ဖို႔၊ ေမးခြန္း ျပန္ထုတ္ဖို႔ for a question's sake အေနနဲ႔ ေမးေနတာ မဟုတ္ဘူး။ သူ တကယ္ သိခ်င္ လို႔ကို ေမးေနတာရယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူ အဆင္သင့္ ရွိေနျပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ ေမးေနတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ သူ ေမးတဲ့ ေမးခြန္း ကလည္း ေသေရး ရွင္ေရး ျပႆနာ တစ္ခု လို ျဖစ္သြားတယ္။ သူ႕ ေမးခြန္းကို ၾကည့္ၾကည့္ပါ။ အသက္ ဝိညာဥ္ ( Soul ) ဆိုတာ ဘာလဲ ~ တဲ့။ ဟုတ္တယ္ဟုတ္။ အဲ့ဒီ အတြက္ သူ႕ရင္တြင္းမွာ အေျဖျပည့္ဝ သိႏိုင္ဖို႔ အေၾကာင္း ျပည့္စံု ပါတယ္။ သူအခု လက္ရွိ ရွင္သန္ ေနတာ ကိုသာ ေတြေဝ သံသယ ရွိေနမိရံုေလး ျဖစ္ေနတယ္ ။ အဲ့အတြက္လည္း သူ ေမးတဲ့ေမးခြန္းက "ဘဝ ဆိုတာ ဘာလဲ" လို႔ ေမးတယ္ ။ ဒါဟာ အတူတူပဲ မဟုတ္လား။
ဒီေမးခြန္း အတြက္ က်ဳပ္က အဆိုအမိန္႔ စကားေတြ သံုးျပီး အဓိပၸာယ္ ျပည့္ေအာင္ ဘယ္လို ေျဖေျဖ ~ သူ႕အတြက္ အေျဖစင္စစ္ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႕ကို လက္ေတြ႕ ခ်က္ခ်င္း ျမင္သာေအာင္ ကူညီမွကို ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ပဲ"
တကယ္လို႔ အဲ့ဒီ ေမးခြန္း ထုတ္တဲ့သူ ေနရာမွာ ခင္ဗ်ား ဆိုပါေတာ့။ ခင္ဗ်ား လည္မ်ိဳကို ရင္းဇိုက္က အသည္းအသန္ ရုန္းမရေအာင္ ညွစ္ထားျပီ ဆိုရင္ ခင္ဗ်ား ဘာျဖစ္မလဲ။ က်ိန္းေသတာက အဲ့ဒီ ခဏ ~ ခင္ဗ်ား အနာဂတ္ အေၾကာင္း ေတြးမေန ႏိုင္ေတာ့ဘူး မဟုတ္လား ။ ခင္ဗ်ား အတိတ္အေၾကာင္း လည္း ျပန္မၾကည့္ ေနႏိုင္ ေတာ့ဘူးရယ္။ စင္စစ္ အခု ခင္ဗ်ား လည္မ်ိဳ အစ္လို႔ မ်က္လံုးျပဴး ထြက္လာျပီပဲ။ အခုခဏ အတြင္း ခင္ဗ်ား အသည္းအသန္ ရုန္းကန္ ဖို႔သာ ရွိေတာ့တယ္။
စင္စစ္ အခု ခဏ ပစၥဳပၸန္ ဒီေနရာေလးမွာသာ ခင္ဗ်ား ရွိေနပါတယ္။ ဒီ အခ်ိန္ ေလး အတြင္း ခင္ဗ်ား ဇီဝိန္ ခ်ဳပ္သြားႏိုင္တယ္ ။ ဒီ အခ်ိန္ ဟာ ခင္ဗ်ား အတြက္ ေသေရး ရွင္ေရး အေရးၾကီး ေနတဲ့ ခဏတာ အခ်ိန္ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲ့သည္ ခဏ ခင္ဗ်ား စိတ္သႏၱာန္ အတြင္း ~ ခပ္နက္နက္ တိုးဝင္ ၾကည့္တဲ့အခါ ခင္ဗ်ား ဘယ္သူ ဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္။ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ရွဳျမင္ထားတဲ့ ယခင္ အျမင္ေတြ အကုန္လံုး အသြင္ေျပာင္း သြားပါလိမ့္မယ္။ မိမိရဲ႕ ရွင္သန္မႈဟာ ~ အခု အခ်ိန္ေလး တည့္တည့္ အေပၚမွာ တိတိပပ ထင္ရွား ရွင္သန္ ေနေၾကာင္း ေတြ႕ ရေတာ့တယ္။
စင္စစ္ ယခု ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ အေပၚ ~ ခဏတိုင္း မျပတ္ ~ သိ ( ဝါ ) တည္ ေနတဲ့ အခါ - ခင္ဗ်ား သႏၱာန္ အတြင္း အခ်ိန္ကာလ သတ္မွတ္ ခ်က္ ကုန္ဆံုး သြားတယ္။ ( ကုန္ဆံုးသြားတယ္ ဆိုတဲ့ စကားက လိုအပ္ေနပါတယ္။ စင္စစ္ ၊ အခ်ိန္ကာလ သတ္မွတ္ခ်က္ မရွိေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္း သိသြားတယ္ လို႔ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။ ) ခင္ဗ်ား ရွင္သန္ေနတဲ့ ယခု ဘဝဟာ အတိတ္ မရွိ~ အနာဂတ္ မရွိ ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္ ဆိုတာ လည္း စင္စစ္ မရွိေၾကာင္း "သိ" တယ္။ (ဝါ ) အခ်ိန္ကာလ ဆိုတဲ့ အညႊန္းေဘာင္ မရွိေၾကာင္း ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္က် အသိ သက္သက္ သာ ရွိေတာ့ တယ္။ ဒါဟာ စိတ္ကူး နဲ႔ ၊ အေတြးနဲ႔ ~ ေတြးေခၚၾကည့္လို႔ မရေၾကာင္း သတိျပဳ မိဖုိ႔ လိုပါမယ္။ မိမိသႏၱာန္ အတြင္း စင္စစ္ ထြင္းေဖာက္ ဝင္ႏိုင္မွသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ သႏၱိ၊ ခ်မ္းေျမ့မႈ၊ ခ်ဳပ္ျငိမ္းမႈ ဆိုတာ ဟာ "သိျမင္ျခင္း သက္သက္" နဲ႔ အနက္ အဓိပၸာယ္ ထပ္တူ ပဲလို႔ ဆရာ့ဆရာ အမ်ား ဆိုေလ့ ရွိၾကပါတယ္ ။ ဒီ "အသိ" သက္သက္ဟာ အေၾကာင္းအခ်က္ ၊ အသိ သညာ၊ ဗဟုသုတ၊ ဝါဒ၊ ဒႆန ေတြနဲ႔ မပတ္သက္ဘူး။ "အခု၊ ဒီေနရာ၊ ဒါ" ကို သိရင္ "အားလံုး" ကို သိတယ္။ ( တနည္း ) What is all is THIS! ~ "အခု၊ ဒီေနရာ၊ ဒါ" သာလ်ွင္ "အားလံုး" ျဖစ္ပါတယ္။
..................
Just Be. That's Enough.
...................
http://zayya.blog.com/
http://zayya.wordpress.com/
http://zayyablogger.blogspot.com/
..................
0 comments:
Post a Comment