ထာဝရရဲေဘာ္သုိ႔... တမ္းခ်င္း
ထုိင္းျမန္မာနယ္စပ္
မဲေဟာင္ေဆာင္ခရုိင္မွ စတင္ျပီး ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ တေတာဝင္တေတာင္တက္ မေမာမပန္း
ခရီးႏွင္ေနရသည္။ ျမင့္မားမတ္ေစာက္လွေသာ ေတာင္တန္းႀကီးမ်ား
ခ်ဳိင့္ဝွမ္းမ်ားႏွင့္ ေရေခ်ာင္းေပါင္းမ်ားစြာကုိ လည္း ျဖတ္သန္းရသည္။
အဓိကအခက္အခဲ အတားအဆီးမွာ သံလြင္ျမစ္ႀကီးပင္ျဖစ္သည္။ သံလြင္ျမစ္သည္
ေရစီးအလြန္ၾကမ္းတမ္းျပီး ေက်ာက္ေဆာင္ေက်ာက္ကမ္းပါးမ်ားၾကား
ေကြ႔ေကာက္စီးဆင္းရေသာေၾကာင့္ စုပ္ဝဲ၊မႈတ္ဝဲမ်ား အလြန္ေပါမ်ားသလုိ
ျမစ္၏ျမည္ဟီးသံမွာလည္း အေတာ္ပင္ေၾကာက္မက္ ဖြယ္ ေကာင္းလြန္း လွေပသည္။
သံလြင္ျမစ္ကမ္းနဖူးသုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ တဖက္ကမ္းသုိ႔ကူးရန္အတြက္ ေရမေနသစ္ပင္ၾကီးတပင္ကုိ ခုတ္လွ လုိက္ရသည္။ ထုိခုတ္လွဲျပီးသား သစ္ပင္ၾကီးကုိ သစ္လံုးေလွအျဖစ္ထြင္းရသည္။ ထုိထြင္းျပီးသား သစ္လံုးေလွ မွာ လူသံုးေယာက္သာဆန္႔သည္။ ေရွ႕ေနာက္ တေယာက္စီ ေလွာ္၍ အလယ္တြင္တေယာက္ထုိင္လုိက္ရသည္။ လုိအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ားကုိ ေလွဝမ္းအတြင္းထည့္ျပီး သံုးေယာက္စလံုးမွာ အဝတ္အစားမ်ား ခၽြတ္ထားရသည္။ အေရးအေၾကာင္းရွိလွ်င္ ေရကူး၍ထြက္နုိင္ရန္ျဖစ္သည္။ အလယ္တြင္ထုိင္ေသာသူမွာ ေလွနံရံ ႏွစ္ဘက္ကုိကုိင္ ျပီး ျငိမ္သက္စြာ လုိက္ပါရသည္။ လႈပ္ရွားယိမ္းယုိင္မႈမရွိရန္ ခႏၶာကုိယ္ကုိ ထိန္းသိမ္းရသည္။ ေလွကုိ ေရဆန္သုိ႔ အေတာ္ေဝးေဝးသုိ႔ ေလွာ္ခတ္သြားျပီး ဦးေခါင္းလွည့္ကာေရစီးကုိ တေစာင္းျဖတ္၍ေမွ်ာဆင္းရသည္။ မႈတ္ဝဲစုပ္ဝဲ မ်ားကုိ ေရွာင္ရွားရင္း အားသြန္ခြန္စုိက္ေလွာ္ခတ္၍ ေနာက္ဆံုးတဖက္ကမ္းသုိ႔ ေရာက္ရွိရသည္။
အခ်ဳိ႕ကံဆုိးသူမ်ားမွာ စုပ္ဝဲမႈတ္ဝဲေတြၾကား ေလွတိမ္းေမွာက္၍ အသက္ဆံုးရႈံးၾကရသည္လည္း ရွိသည္။ က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္လည္း ၁၉၉၆ ခုႏွစ္က တၾကိမ္ သံလြင္ျမစ္ထဲေမ်ာပါခဲ့ဖူးသည္။ ေသကံမေရာက္ သက္မ ေပ်ာက္ဟု ဆုိရမည္ပင္။ ထုိအေၾကာင္းကုိ “အထီးက်န္ သံလြင္လမ္းခဲြ” ဟူေသာေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ ျပီးျဖစ္ပါသည္။ သံလြင္ျမစ္ကုိ ေအာင္ျမင္စြာ ေက်ာ္ျဖတ္နိင္ျပီးေနာက္ သံုးရက္ခန္႔ခရီးဆက္သြားေသာအခါ ပြန္ေခ်ာင္းသုိ႔ ထပ္မံေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။
ေႏြရာသီတြင္ ပြန္ေခ်ာင္းကုိ သစ္ပင္မ်ားခုတ္လွဲျပီး လမ္းခင္း၍သြားနိုင္ေသာ္လည္း မုိးရာသီတြင္ ေဖာင္ဖဲြ႔၍ကူး ၾကရသည္။ တခ်ဳိ႕က ပစၥည္းပစၥယအားလံုးကုိ မုိးကာထဲစုထုပ္ျပီး ေရထဲတြင္ ခ်ိန္ဆခ်ၾကည့္ျပီး မုိးကာထုပ္ကုိ ဖက္၍ခက္ခက္ခဲခဲ ျဖတ္ကူးၾကရသည္။ ထုိသုိ႔အခက္အခဲမ်ားကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ရင္း ေနာက္ဆံုး ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတုိင္ျဖစ္ေသာ ကယန္းျပည္သစ္ပါတီ တည္ရွိရာ ဆီးဘူးျမိဳ႕ေလးသုိ႔ ေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။
ျပည္ရန္ေအး စခန္းေပၚသုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ စတင္ထိေတြ႔ဆက္ဆံခြင့္ရခဲ့သူမွာ နုိင္ငံေရးမွဴး ကုိေစာလြင္ (ကုလားေလး ေဌးေအာင္)ပင္ျဖစ္သည္။ ကုိေစာလြင္က အရပ္ ၅ေပ ၆/၇ ေလာက္ရွိျပီး အစၥလာမ္လူမ်ဳိး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။ စခန္း ေပၚတြင္ သူ႔ဇနီး၊သားေလးတဦးႏွင့္ ရဲေဘာ္တခ်ဳိ႕သာရွိသည္။ သူ႔မ်က္နွာမွာ အျမဲတမ္းတည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းေနျပီး အရာရာကုိ ေတြးေတာခ်င့္ခ်ိန္ဆံုးျဖတ္နုိင္စြမ္းရွိသူ ျဖစ္ပါသည္။
ညေနပုိင္း က်ေနာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္စကားေျပာျဖစ္ေသာအခါ ကုိေစာလြင္မွာ ဆီးဘူးျမိဳ႕မွေက်ာ္၍ အျခားေဒသသုိ႔ သြားလာခြင့္မရွိ။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားျပဳေကာ္မတီ(CRPP) ကုိေထာက္ခံေသာေၾကာင့္ စစ္အစုိးရမွ အက်ယ္ခ်ဳပ္ျဖင့္ စခန္းကုန္းေပၚ၌သာေနေစခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ကုိေစာလြင္မွာ နုိင္ငံေရးသမားစစ္စစ္တဦး ျဖစ္ေပသည္။ ၁၉၇၄ ဦးသန္႔အေရးအခင္း၌ဦးေဆာင္ပါဝင္ခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္သလုိ လူ႔ေဘာင္သစ္ဒီမုိကရက္တစ္ပါတီ တည္ေထာင္ရာတြင္လည္း ပါဝင္ခဲ့သည္။
တေန႔ သူနဲ႔က်ေနာ္ ထမင္းစားေနခိုက္မွာ သူက-
“ငါဟာ အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္တဦးျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ တုိင္းျပည္နဲ႔လူမ်ဳိးကုိေတာ့ အသက္မကခ်စ္ျမတ္နုိး တယ္။ အၾကမ္းဖက္ သမားလည္း မဟုတ္ဘူး။ စနစ္ဆုိးကုိ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြ မခံစားရဖုိ႔အတြက္ အသက္ ေသတဲ့အထိ တုိက္ပဲြဝင္ သြားမွာ ျဖစ္တယ္။ ငါဟာဆုိရင္ စစ္အစုိးရရဲ႕ ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္ဒဏ္ေတြကုိ အလူးအလဲနဲ႔ ခံစားခဲ့ရတယ္။ အခု ခင္ဗ်ားျမင္တဲ့အတုိင္းပဲ၊ က်ေနာ့္ပါးစပ္ထဲမွာ သြားဆုိလုိ႔တေခ်ာင္းမွ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒီၾကားထဲ လည္ပင္းမွာလည္း သားေရပတ္ၾကီးခံျပီး သြားရည္ေတြကုိ သုတ္သင္ေနခဲ့ရတယ္။ လူမ်ဳိးျခားဆုိျပီး စစ္ေၾကာေရးက ငါ့ကုိပုိျပီးေတာ့ ႏွိပ္စက္ၾကတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ႏွိပ္စက္ႏွိပ္စက္ ငါဒူးေထာက္အညံ့မခံခဲ့ဘူး။ စနစ္ဆုိး ခ်ဳပ္ျငိမ္းတဲ့အထိေတာ့ ရပ္နုိင္သေလာက္ ရပ္တည္ေနမွာပဲ။ ဒီေန႔ခ်ိန္ထိ ဘာအခြင့္အေရးမွလည္း မေတာင္းဆုိဖူးဘူး။ ခင္ဗ်ားလည္း က်ေနာ္နဲ႔ထမင္းအတူစားေနတာပဲ။ ဟင္းဆုိတာ ဘယ္မွာလည္းဗ်ာ..။ အဲဒီအေပၚမွာ ဘယ္ေတာ့မွ ေနာင္တမရ ခဲ့ပါဘူး။ ကုိယ္က်ဳိးမရွာခဲ့ပါဘူး။ ”
“နုိင္ငံေရးသမားေတြမွာ သေဘာထားေသးသိမ္သူက သူတပါးအျပစ္ကုိသာ ျမင္တတ္ျပီး ကုိယ့္အျပစ္ကုိေတာ့ မျမင္နုိင္ျဖစ္ေနတယ္။ နုိင္ငံေရးသေဘာထားၾကီးသူက သူတပါးအျပစ္ကုိျမင္တတ္သလုိ ကုိယ့္အျပစ္ကုိလည္း ျပန္ျမင္တတ္တယ္။ နုိင္ငံေရးသေဘာတရားျပည့္ဝသူက ဘယ္သူ႔ကုိမွ အျပစ္မျမင္ အျပစ္မတင္တတ္ေတာ့ဘူး။ ျဖစ္နုိင္ရင္ ကုိယ္နဲ႔ရင္ဆုိင္တုိက္ခုိက္ေနရတဲ့ ရန္သူအေပၚမွာေတာင္ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ အမုန္းတရား မရွိအပ္ပါဘူး”
“နုိင္ငံေရးအရ ခြင့္လႊတ္တယ္ဆုိတာကလည္း အရႈံးေပးတာမဟုတ္သလုိ အနုိင္ယူတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ နာက်ည္းစရာ အတိတ္ ျဖစ္ရပ္ေတြက ရုန္းထြက္နုိင္ဖုိ႔ျဖစ္တယ္။ ႏွစ္ဘက္စလံုးမွာလည္း ျပင္ဆင္ခြင့္ရွိဖုိ႔လုိပါ တယ္။ နုိင္ငံေရးသမားဆုိတာ အေျခအေန၊အခ်ိန္အခါလိုက္ျပီး ကုိယ့္ရဲ႕အယူအဆ၊ အေတြးအေခၚေတြကုိ ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္ခြင့္ရွိတယ္။ ျပင္လည္း ျပင္နုိင္ရမယ္။ အဲဒါကိုေဖာက္ျပန္တယ္လုိ႔ မယူဆနုိင္ဘူး။ ”
“မင္းအေနနဲ႔ မွန္တယ္၊ အမ်ားအတြက္အက်ဳိးရွိမယ္လုိ႔ ယံုၾကည္ထားတဲ့အရာေတြမွာ ဘယ္သူေတြကပဲ ကုိယ့္ကုိ ဆန္႔က်င္ပါေစ။ ကုိယ္ယံုၾကည္တဲ့တုိင္း ရပ္တည္ခ်က္ကုိ ခုိင္ခုိင္ျမဲျမဲ ေတာင့္ထားနုိင္ရမယ္။ တုိ႔တေတြ ေဝးသြားပါေစ။ ဘယ္ေနရာပဲေရာက္ေရာက္ ယံုၾကည္ခ်က္အတုိင္း ဆက္လက္ခ်ီတက္ၾကမယ္။ အဲဒါဟာ တုိ႔ႏွစ္ ေယာက္အၾကားက သစၥာတရားပဲ..”
သူႏွစ္က်ေနာ္ ေနာက္ထပ္မဆံုျဖစ္ေတာ့ပါ။ ယခု ဆယ္စုႏွစ္တခုေက်ာ္ၾကာျမင့္ျပီးသည့္ အခ်ိန္မွာ သူ႔အေၾကာင္း ျပန္စဥ္းစားမိေတာ့ သူ႔အေပၚ ေလးစားဂုဏ္ယူမႈေတြ ဆထက္တုိးလာမိပါသည္။ သူဟာ ယေန႔တုိင္ တုိင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ဳိး လြတ္ေျမာက္ေကာင္းစားေရးအတြက္ သူ႔ဘဝကုိ သံတုိင္ေတြၾကားမွာ စေတးကာ တုိက္ပဲြဝင္ေနဆဲ။ သူေျပာခဲ့သည့္အတုိင္း သူ႔အသက္ႏွင့္ခႏၶာတည္ျမဲေနသေရြ႕ သူခ်စ္ျမတ္နုိးလွေသာ ျပည္သူလူထု အတြက္ ယံုၾကည္ခ်က္ကုိ မဆုပ္မနစ္ဆက္လက္ကုိင္စဲြသြားမည့္သူဟု က်ေနာ္ အၾကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္ေနမိပါသည္။
သူကုိယ္တုိင္ အက်ဥ္းေထာင္အတြင္းမွ အျမန္ဆံုးလြတ္ေျမာက္ျပီး မိသားစုႏွင့္အတူ ေအးအတူပူအမွ် ေနထုိင္ကာ တုိင္းျပည္တည္ေဆာက္ေရးတြင္ ဆက္လက္ပါဝင္နုိင္္ပါေစ။
အုပ္ႀကီးေဖ
၅-၂-၂၀၁၂
သံလြင္ျမစ္ကမ္းနဖူးသုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ တဖက္ကမ္းသုိ႔ကူးရန္အတြက္ ေရမေနသစ္ပင္ၾကီးတပင္ကုိ ခုတ္လွ လုိက္ရသည္။ ထုိခုတ္လွဲျပီးသား သစ္ပင္ၾကီးကုိ သစ္လံုးေလွအျဖစ္ထြင္းရသည္။ ထုိထြင္းျပီးသား သစ္လံုးေလွ မွာ လူသံုးေယာက္သာဆန္႔သည္။ ေရွ႕ေနာက္ တေယာက္စီ ေလွာ္၍ အလယ္တြင္တေယာက္ထုိင္လုိက္ရသည္။ လုိအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ားကုိ ေလွဝမ္းအတြင္းထည့္ျပီး သံုးေယာက္စလံုးမွာ အဝတ္အစားမ်ား ခၽြတ္ထားရသည္။ အေရးအေၾကာင္းရွိလွ်င္ ေရကူး၍ထြက္နုိင္ရန္ျဖစ္သည္။ အလယ္တြင္ထုိင္ေသာသူမွာ ေလွနံရံ ႏွစ္ဘက္ကုိကုိင္ ျပီး ျငိမ္သက္စြာ လုိက္ပါရသည္။ လႈပ္ရွားယိမ္းယုိင္မႈမရွိရန္ ခႏၶာကုိယ္ကုိ ထိန္းသိမ္းရသည္။ ေလွကုိ ေရဆန္သုိ႔ အေတာ္ေဝးေဝးသုိ႔ ေလွာ္ခတ္သြားျပီး ဦးေခါင္းလွည့္ကာေရစီးကုိ တေစာင္းျဖတ္၍ေမွ်ာဆင္းရသည္။ မႈတ္ဝဲစုပ္ဝဲ မ်ားကုိ ေရွာင္ရွားရင္း အားသြန္ခြန္စုိက္ေလွာ္ခတ္၍ ေနာက္ဆံုးတဖက္ကမ္းသုိ႔ ေရာက္ရွိရသည္။
အခ်ဳိ႕ကံဆုိးသူမ်ားမွာ စုပ္ဝဲမႈတ္ဝဲေတြၾကား ေလွတိမ္းေမွာက္၍ အသက္ဆံုးရႈံးၾကရသည္လည္း ရွိသည္။ က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္လည္း ၁၉၉၆ ခုႏွစ္က တၾကိမ္ သံလြင္ျမစ္ထဲေမ်ာပါခဲ့ဖူးသည္။ ေသကံမေရာက္ သက္မ ေပ်ာက္ဟု ဆုိရမည္ပင္။ ထုိအေၾကာင္းကုိ “အထီးက်န္ သံလြင္လမ္းခဲြ” ဟူေသာေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ ျပီးျဖစ္ပါသည္။ သံလြင္ျမစ္ကုိ ေအာင္ျမင္စြာ ေက်ာ္ျဖတ္နိင္ျပီးေနာက္ သံုးရက္ခန္႔ခရီးဆက္သြားေသာအခါ ပြန္ေခ်ာင္းသုိ႔ ထပ္မံေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။
ေႏြရာသီတြင္ ပြန္ေခ်ာင္းကုိ သစ္ပင္မ်ားခုတ္လွဲျပီး လမ္းခင္း၍သြားနိုင္ေသာ္လည္း မုိးရာသီတြင္ ေဖာင္ဖဲြ႔၍ကူး ၾကရသည္။ တခ်ဳိ႕က ပစၥည္းပစၥယအားလံုးကုိ မုိးကာထဲစုထုပ္ျပီး ေရထဲတြင္ ခ်ိန္ဆခ်ၾကည့္ျပီး မုိးကာထုပ္ကုိ ဖက္၍ခက္ခက္ခဲခဲ ျဖတ္ကူးၾကရသည္။ ထုိသုိ႔အခက္အခဲမ်ားကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ရင္း ေနာက္ဆံုး ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတုိင္ျဖစ္ေသာ ကယန္းျပည္သစ္ပါတီ တည္ရွိရာ ဆီးဘူးျမိဳ႕ေလးသုိ႔ ေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။
ျပည္ရန္ေအး စခန္းေပၚသုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ စတင္ထိေတြ႔ဆက္ဆံခြင့္ရခဲ့သူမွာ နုိင္ငံေရးမွဴး ကုိေစာလြင္ (ကုလားေလး ေဌးေအာင္)ပင္ျဖစ္သည္။ ကုိေစာလြင္က အရပ္ ၅ေပ ၆/၇ ေလာက္ရွိျပီး အစၥလာမ္လူမ်ဳိး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။ စခန္း ေပၚတြင္ သူ႔ဇနီး၊သားေလးတဦးႏွင့္ ရဲေဘာ္တခ်ဳိ႕သာရွိသည္။ သူ႔မ်က္နွာမွာ အျမဲတမ္းတည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းေနျပီး အရာရာကုိ ေတြးေတာခ်င့္ခ်ိန္ဆံုးျဖတ္နုိင္စြမ္းရွိသူ ျဖစ္ပါသည္။
ညေနပုိင္း က်ေနာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္စကားေျပာျဖစ္ေသာအခါ ကုိေစာလြင္မွာ ဆီးဘူးျမိဳ႕မွေက်ာ္၍ အျခားေဒသသုိ႔ သြားလာခြင့္မရွိ။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားျပဳေကာ္မတီ(CRPP) ကုိေထာက္ခံေသာေၾကာင့္ စစ္အစုိးရမွ အက်ယ္ခ်ဳပ္ျဖင့္ စခန္းကုန္းေပၚ၌သာေနေစခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ကုိေစာလြင္မွာ နုိင္ငံေရးသမားစစ္စစ္တဦး ျဖစ္ေပသည္။ ၁၉၇၄ ဦးသန္႔အေရးအခင္း၌ဦးေဆာင္ပါဝင္ခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္သလုိ လူ႔ေဘာင္သစ္ဒီမုိကရက္တစ္ပါတီ တည္ေထာင္ရာတြင္လည္း ပါဝင္ခဲ့သည္။
တေန႔ သူနဲ႔က်ေနာ္ ထမင္းစားေနခိုက္မွာ သူက-
“ငါဟာ အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္တဦးျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ တုိင္းျပည္နဲ႔လူမ်ဳိးကုိေတာ့ အသက္မကခ်စ္ျမတ္နုိး တယ္။ အၾကမ္းဖက္ သမားလည္း မဟုတ္ဘူး။ စနစ္ဆုိးကုိ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြ မခံစားရဖုိ႔အတြက္ အသက္ ေသတဲ့အထိ တုိက္ပဲြဝင္ သြားမွာ ျဖစ္တယ္။ ငါဟာဆုိရင္ စစ္အစုိးရရဲ႕ ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္ဒဏ္ေတြကုိ အလူးအလဲနဲ႔ ခံစားခဲ့ရတယ္။ အခု ခင္ဗ်ားျမင္တဲ့အတုိင္းပဲ၊ က်ေနာ့္ပါးစပ္ထဲမွာ သြားဆုိလုိ႔တေခ်ာင္းမွ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒီၾကားထဲ လည္ပင္းမွာလည္း သားေရပတ္ၾကီးခံျပီး သြားရည္ေတြကုိ သုတ္သင္ေနခဲ့ရတယ္။ လူမ်ဳိးျခားဆုိျပီး စစ္ေၾကာေရးက ငါ့ကုိပုိျပီးေတာ့ ႏွိပ္စက္ၾကတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ႏွိပ္စက္ႏွိပ္စက္ ငါဒူးေထာက္အညံ့မခံခဲ့ဘူး။ စနစ္ဆုိး ခ်ဳပ္ျငိမ္းတဲ့အထိေတာ့ ရပ္နုိင္သေလာက္ ရပ္တည္ေနမွာပဲ။ ဒီေန႔ခ်ိန္ထိ ဘာအခြင့္အေရးမွလည္း မေတာင္းဆုိဖူးဘူး။ ခင္ဗ်ားလည္း က်ေနာ္နဲ႔ထမင္းအတူစားေနတာပဲ။ ဟင္းဆုိတာ ဘယ္မွာလည္းဗ်ာ..။ အဲဒီအေပၚမွာ ဘယ္ေတာ့မွ ေနာင္တမရ ခဲ့ပါဘူး။ ကုိယ္က်ဳိးမရွာခဲ့ပါဘူး။ ”
“နုိင္ငံေရးသမားေတြမွာ သေဘာထားေသးသိမ္သူက သူတပါးအျပစ္ကုိသာ ျမင္တတ္ျပီး ကုိယ့္အျပစ္ကုိေတာ့ မျမင္နုိင္ျဖစ္ေနတယ္။ နုိင္ငံေရးသေဘာထားၾကီးသူက သူတပါးအျပစ္ကုိျမင္တတ္သလုိ ကုိယ့္အျပစ္ကုိလည္း ျပန္ျမင္တတ္တယ္။ နုိင္ငံေရးသေဘာတရားျပည့္ဝသူက ဘယ္သူ႔ကုိမွ အျပစ္မျမင္ အျပစ္မတင္တတ္ေတာ့ဘူး။ ျဖစ္နုိင္ရင္ ကုိယ္နဲ႔ရင္ဆုိင္တုိက္ခုိက္ေနရတဲ့ ရန္သူအေပၚမွာေတာင္ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ အမုန္းတရား မရွိအပ္ပါဘူး”
“နုိင္ငံေရးအရ ခြင့္လႊတ္တယ္ဆုိတာကလည္း အရႈံးေပးတာမဟုတ္သလုိ အနုိင္ယူတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ နာက်ည္းစရာ အတိတ္ ျဖစ္ရပ္ေတြက ရုန္းထြက္နုိင္ဖုိ႔ျဖစ္တယ္။ ႏွစ္ဘက္စလံုးမွာလည္း ျပင္ဆင္ခြင့္ရွိဖုိ႔လုိပါ တယ္။ နုိင္ငံေရးသမားဆုိတာ အေျခအေန၊အခ်ိန္အခါလိုက္ျပီး ကုိယ့္ရဲ႕အယူအဆ၊ အေတြးအေခၚေတြကုိ ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္ခြင့္ရွိတယ္။ ျပင္လည္း ျပင္နုိင္ရမယ္။ အဲဒါကိုေဖာက္ျပန္တယ္လုိ႔ မယူဆနုိင္ဘူး။ ”
“မင္းအေနနဲ႔ မွန္တယ္၊ အမ်ားအတြက္အက်ဳိးရွိမယ္လုိ႔ ယံုၾကည္ထားတဲ့အရာေတြမွာ ဘယ္သူေတြကပဲ ကုိယ့္ကုိ ဆန္႔က်င္ပါေစ။ ကုိယ္ယံုၾကည္တဲ့တုိင္း ရပ္တည္ခ်က္ကုိ ခုိင္ခုိင္ျမဲျမဲ ေတာင့္ထားနုိင္ရမယ္။ တုိ႔တေတြ ေဝးသြားပါေစ။ ဘယ္ေနရာပဲေရာက္ေရာက္ ယံုၾကည္ခ်က္အတုိင္း ဆက္လက္ခ်ီတက္ၾကမယ္။ အဲဒါဟာ တုိ႔ႏွစ္ ေယာက္အၾကားက သစၥာတရားပဲ..”
သူႏွစ္က်ေနာ္ ေနာက္ထပ္မဆံုျဖစ္ေတာ့ပါ။ ယခု ဆယ္စုႏွစ္တခုေက်ာ္ၾကာျမင့္ျပီးသည့္ အခ်ိန္မွာ သူ႔အေၾကာင္း ျပန္စဥ္းစားမိေတာ့ သူ႔အေပၚ ေလးစားဂုဏ္ယူမႈေတြ ဆထက္တုိးလာမိပါသည္။ သူဟာ ယေန႔တုိင္ တုိင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ဳိး လြတ္ေျမာက္ေကာင္းစားေရးအတြက္ သူ႔ဘဝကုိ သံတုိင္ေတြၾကားမွာ စေတးကာ တုိက္ပဲြဝင္ေနဆဲ။ သူေျပာခဲ့သည့္အတုိင္း သူ႔အသက္ႏွင့္ခႏၶာတည္ျမဲေနသေရြ႕ သူခ်စ္ျမတ္နုိးလွေသာ ျပည္သူလူထု အတြက္ ယံုၾကည္ခ်က္ကုိ မဆုပ္မနစ္ဆက္လက္ကုိင္စဲြသြားမည့္သူဟု က်ေနာ္ အၾကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္ေနမိပါသည္။
သူကုိယ္တုိင္ အက်ဥ္းေထာင္အတြင္းမွ အျမန္ဆံုးလြတ္ေျမာက္ျပီး မိသားစုႏွင့္အတူ ေအးအတူပူအမွ် ေနထုိင္ကာ တုိင္းျပည္တည္ေဆာက္ေရးတြင္ ဆက္လက္ပါဝင္နုိင္္ပါေစ။
အုပ္ႀကီးေဖ
၅-၂-၂၀၁၂
0 comments:
Post a Comment