Wednesday, February 1, 2012

အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင္႔ ျဖစ္ႏိုင္ေသာစိတ္မ်ား


Htar Htar Moe

12 October 2011

ေဆာင္းပါးအမွတ္စဥ္(၁)

ေသာတာပတၱိမဂၢ႒ာန္ပုဂၢိဳလ္တြင္ ေသာတာပတၱိမဂ္စိတ္တစ္ခုႏွင္႔ ဆိုင္ရာေစတသိက္မ်ားသာျဖစ္သည္၊

ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ (ဖလ႒ာန္) တြင္မူ စိတ္္ေပါင္းငါးဆယ္ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ ဤေဆာင္းပါးတြင္မဂၢ႒ာန္ပုဂၢိဳလ္အေၾကာင္းေရးပါမည္။ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားကို၊ ဖူးျမင္ရျခင္းသည္၊ မဂၤလာမည္၏ဟူ၍ မဂၤလသုတ္ေတာ္ တြင္ျမတ္ဗုဒၶ၏ေဟာေတာ္ မူခ်က္ ရွိပါသည္။ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူေသာ ဆံုးမစကားမ်ားကို တိတိက်က် က်င္႔သံုးတတ္ေသာေၾကာင္႔ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားကိုျမင္႔ျမတ္သည္႔ သူေတာ္စင္မ်ားဟုေခၚၾကေပသည္။ ထိုအရိယာမ်ားကို ပူေဇာ္ၾကသူ လူ အေပါင္းသည္ လယ္ယာေျမေကာင္းတြင္ မ်ိဳးေစ႔မ်ား ႀကဲခ်သူပမာ ကုသိုလ္အက်ိဳးကိုျပည္႔ျပည္႔၀၀ ရၾက မည္ျဖစ္ေပသည္။ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ရွစ္ပါးအရိယာ သံဃာဟုေခၚဆိုေလ႔ရွိပါသည္။ အရိယာပုဂၢိဳလ္ ရွစ္ေယာက္ဟုလည္း သံုးစဲြေလ႔ရွိပါသည္။ေဆာင္းပါး အမွတ္စဥ္ရွစ္အထိ ေရးသားရန္ ရည္ရြယ္ထားပါသည္။



သံဃာေတာ္မ်ားကို တစ္ပါး၊ႏွစ္ပါးသံုးပါးဟု သံုးစဲြရိုးရွိပါသည္။ အင္း၀ေခတ္က တစ္ခါေသာ္ ခုံေတာ္ေမာင္ က်ဖမ္းသည္ ဆြမ္းခံတန္းစီၾကြလာေတာ္မူခဲ႔ၾကေသာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ စသျဖင္႔ေရတြက္ခဲ႔ရာ အရွင္မဟာရ႒သာရက တစ္ပါးႏွစ္ပါးျဖင္႔ မေရတြက္ဘဲ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ တစ္ေယာက္ ၊ႏွစ္ေယာက္ဟုေရတြက္ခဲ႔သျဖင္႔ေမာင္က်ဖမ္းကိုမႏွစ္သက္သျဖင္႔မးျမန္းခဲ႔ရာတြင္ အရွင္ဘုရား၊ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုေသာ္မွ အရိယာရွစ္ေယာက္ဟု သံုးစဲြရိုးရွိပါသည္ဘုရား၊ အရွင္ဘုရားတို႔လို ပုထုဇဥ္ သံဃာေတာ္မ်ားကို တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ႏွင္႔ေရတြက္ေျပာဆိုသည္မွာ အရိယာႏွင္႔ တန္းတူထား လို၍ ေျပာဆိုရျခင္းျဖစ္ပါသည္ဘုရားဟု ခံုေတာ္ေမာင္က်ဖမ္းမွ ေလ်ာက္ထားေသာ္ အရွင္မဟာရ႒သာရမွာ ဟင္ ဟုသာ သက္ျပင္းခ်လိုက္ရသည္ဟု ဖတ္ဖူးထားပါသည္။ စကားကပ္ၿပီး အရွင္မဟာရ႒သာရအေပၚတြင္ အႏိုင္ယူလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

အရိယာပုဂၢိဳလ္ရွစ္ေယာက္ဆိုရာတြင္ ဆိုင္ရာကိေလသာကို ပယ္သတ္ဆဲ မဂၢ႒ာန္ပုဂၢိဳလ္ေလးေယာက္၊ ပယ္သတ္ၿပီး ဖလ႒ာန္ပုဂၢိဳလ္ေလးေယာက္အားျဖင္႔ ရွစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။ ရွစ္ပါး အရိယာ သံဃာဟုလည္းေခၚၾကပါသည္။ မဂ္စိတ္သည္ တစ္ႀကိမ္သာျဖစ္ပါသည္။ ထိုတစ္ႀကိမ္သည္လည္း တစ္စကၠန္႔ ကို အပံုတစ္သိန္းပုံ တစ္ပံုစာမွ်သာ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုအႀကိမ္၊ ထိုအခ်ိန္ေလး အတြင္း၌သာ မဂၢ႒ာန္ပုဂၢိဳလ္ကို ဖူးေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။ အမွန္ေျပာရပါမူ ဖူးေတြ႔ႏိုင္ခြင္႔ပင္ မရွိေခ်။ မဂ္စိတ္ျဖစ္ခ်ိန္သည္ အလြန္ျမန္လြန္း လွသျဖင္႔ အဘယ္ကဲ႔သိုလွ်င္မဂ္ပုဂၢိဳလ္ကို ဖူးေတြ႔ႏိုင္မည္နည္း။ မဂ္စိတ္သာလွ်င္ျမန္လြန္းသည္ မဟုတ္၊ အျခားေသာစိတ္မ်ားလည္း အတူတူပင္ျဖစ္ေပသည္။ ထိုမဂ္စိတ္သည္နာမ္တရားျဖစ္သည္ႏွင္႔အညီ ယွဥ္ဘက္ေစတသိက္ေပါင္းအမ်ားဆံုးအေနျဖင္႔ သံုးဆယ္႔ေျခာက္ပါးလည္း အတူတကြျဖစ္ၾကသည္။ အည သမာန္းေစတသိက္တစ္ဆယ္႔သံုးပါး၊အပၸမညာေစတသိက္ၾကဥ္ေသာ ေသာဘနေစတသိက္ ႏွစ္ဆယ္႔သံုးပါးျဖစ္ေပသည္။ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္၏ ထိုမဂ္စိတ္သည္ ဒုတိယ စ်ာန္ရွိေသာမဂ္စိတ္ျဖစ္ပါမူ အတူျဖစ္ေသာေစတသိက္ အေရအတြက္သည္ တစ္ပါးေလ်ာ႔ သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ တတိယစ်ာန္ရွိေသာမဂ္စိတ္ျဖစ္မူ ယွဥ္ဘက္ေစတ သိက္ႏွစ္ပါးေလ်ာ႔ သြားမည္။ စတုတၳ စ်ာန္ရွိေသာမဂ္စိတ္ျဖစ္ပါမူ ၀ိတက္၊၀ိစာရ၊ပီတိဟူသည္႔ ယွဥ္ဘက္ေစတသိက္သံုး ပါးေလ်ာ႔ပါးသြားမည္ စသျဖင္႔ပၪၥမစ်ာန္အထိ သိထားသင္႔ေပသည္။ စ်ာန္ရွိေသာဟုေရးသားရျခင္းမွာ စ်ာန္မရွိေသာ၊ စ်ာန္မရေသာ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း ရွိေသာေၾကာင္႔ေပတည္း။

ေသာတာပတၱိမဂၢ႒ာန္ ပုဂၢိဳလ္ကို ဖူးေတြ႔ရန္ခဲယဥ္းသည္ဟု ဆိုပါေသာ္လည္း မရွိသည္္ေတာ႔ မဟုတ္ေပ၊ မဂ္ပုဂၢိဳလ္ကို ဖူးေတြ႔ႏိုင္မည္႔ အခ်ိန္နည္းလြန္းသည္ဟု ဆိုရပါသည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ႏိုင္ေသာစိတ္ကို တြက္ျပထားသည္မွာေသာတာပတၱိမဂ္စိတ္ တစ္ပါးတည္းသာျဖစ္ေပသည္။ေသာတာ ပတိၱဖလ႒ာန္ပုဂၢိဳလ္ အတြက္မူ ရႏိုင္ေသာ စိတ္မ်ားမွာ ငါးဆယ္ျဖစ္ေပသည္၊ ေနာက္ေဆာင္းပါးတြင္ ေဖၚျပပါမည္။

ေသာတာပတၱိမဂ္စိတ္သည္ လုပ္ငန္းတာ၀န္အားျဖင္႔ တစ္ခုသာရွိပါသည္။ အကုသိုလ္ စိတ္ငါး ပါးကို တစ္ ႀကိမ္တည္း၊တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ အျမစ္ျပတ္သုတ္သင္သည္႔ တာ၀န္ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းငါးပါးမွာေလာဘ မူဒိ႒ိဂတ၀ိပၸယုတ္စိတ္ေလးပါး (မွားမွာယြင္း အလိုရွိခ်င္စိတ္မ်ား)ႏွင္႔ ၀ိစိကိစၦာစိတ္တစ္ခု (ဘုရား၊ တရား စသည္၌ သံသယစိတ္) တို႔ျဖစ္ပါသည္။ေဒြးပၪၥ၀ိဥာဥ္စိတ္ ဆယ္ပါးသည္လည္းျမင္ျခင္း လုပ္ငန္းစသည္ကို တစ္ႀကိမ္စီေဆာင္ရြက္တတ္ၾကပါသည္။ ပၪၥဒါရာ၀ဇၨာန္းႏွင္႔ သမၸဋိစၦိဳင္းေဒြးတို႔သည္လည္း သူတို႔ႏွင္႔ သက္ဆိုင္သည္႔ကိစၥမ်ားကို တစ္ႀကိမ္စီ ေဆာင္ရြက္ တတ္ၾကပါသည္။ က်န္သည္႔ သကဒါဂါမိ၊အနာဂါမိႏွင္႔ အရဟတၱမဂ္ဟူေသာ စိတ္သံုးပါးသည္လည္း တစ္ႀကိမ္သာ ၿပီးျပတ္သြားေအာင္ေဆာင္ရြက္တတ္ၾက ပါသည္။ တစ္ႀကိမ္သာျဖစ္၊ ဆယ္႔ခုႏွစ္တည္းဟု၊ နားလည္လြယ္ေစရန္အတြက္ လကၤာမ်ားကိုေရွးဆရာမ်ား က သီကံုးေပးထားပါသည္။

မဂ္စိတ္သည္ ဆိုင္ရာကိေလသာစိတ္ငါးပါးကို တစ္ႀကိမ္တည္းျဖင္႔ အၿပီးသတ္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစပါသည္။ ခဏ တျဖဳတ္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစျခင္း မဟုတ္ေခ်။ ဘုရားရွိခိုးေနျခင္း၊ တရားနာယူေနျခင္းစသည္႔ တစ္ခ်ိဳ႔ေသာ ကုသိုလ္ စိတ္ေၾကာင္႔ အကုသိုလ္စိတ္မ်ားသည္ေကာင္းမွဳျပဳစဥ္တြင္ မိမိသႏၱာန္၌ မတည္ရွိေသာ္လည္း ကုသိုလ္ႏွင္ ႔ေ၀းေနသည္႔ အခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ ေနာင္တစ္ဖန္ ထိုအကုသိုလ္စိတ္ မ်ားသည္ ျပန္ေပၚတတ္ေပသည္။ မဂ္စိတ္ႏွင္႔ ပယ္သတ္ၿပီးသည္႔ အကုသိုလ္ငါးပါးသည္ မည္သည္႔ အခါတြင္မွ ျပန္မေပၚေတာ႔ေပ။

ေသာတာပတၱိမဂ္စိတ္ တစ္ႀကိမ္သာျဖစ္ပံုကိုေလးသမားသည္ မ်က္ႏွာကိုအ၀တ္ရစ္လ်က္ (အ၀တ္စည္း ထားသည္) ယႏၱယားစက္၌ တည္ရပ္၍ စက္လွည္႔သူေပးေသာ တုတ္သံအမွတ္ျဖင္႔ ရွစ္ဥသဘအပ္၌ ထားေသာ(နီးနီးမဟုတ္၊ေ၀းေသာေနရာတြင္ရွိေသာ) ပိေတာက္ႏွစ္ ပ်ဥ္ခ်ပ္တစ္ရာကို (ရိုးရိုးသစ္သား တစ္ခ်ပ္တည္း မဟုတ္၊ မာေသာပိေတာက္အႏွစ္သား အခ်ပ္ေပါင္း တစ္ရာကို) ပစ္ေဖါက္သကဲ႔ သို႔ေဂါၾတဘုဥာဏ္ကေပးေသာအမွတ္ကို မလြတ္ဘဲေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟ အစိုင္ အခဲကိုေဖာက္ခဲြ တတ္သည္႔ေသာတာပတၱမဂ္ဥာဏ္သည္ တစ္ႀကိမ္သာျဖစ္သည္ဟု ပရမတၳသရူပေဘဒနီက်မ္း ဆရာေရႊ က်င္ဒုတိယသာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ႀကီးက ယင္းက်မ္းစာ ဒုတဲြ စာမ်က္ႏွာ ၆၁၉ ကမၼ႒ာန္းပိုင္းတြင္ ဋီကာ ပါဠိကို ကိုးကားၿပီး ေရးသားထားပါသည္။

ေသာတာပန္အမ်ိဳးအစား ေလးမ်ိဳးရွိသည္ဟု မဟာ၀ဂၢသံယုတ္တြင္ ေဟာေတာ္မူပါသည္။ စူဠေသာတာပန္ သံသယႏွင္႔အယူမွားမ်ားမရွိေသာပုဂၢိဳလ္။ ဤအဆင္႔ရွိေသာ စူဠေသာတာပန္သည္ ပုဂၢိဳလ္သည္ေသာတာ ပန္အဆင္႔အထိ မမီေသးေပ။ သတၱကၡတၱဳပရမေသာတာပန္ ဘ၀သံသရာတြင္ ကာမဘံုခုႏွစ္ဘံု၌ သင္႔ေလ်ာ္ သည္႔ဘ၀တြင္ ခုႏွစ္ႀကိမ္၊ ခုႏွစ္ဘ၀ျဖစ္ၿပီး နိဗၺာန္၀င္စံေသာ ပုဂၢိဳလ္၊ေကာလံေကာလေသာတာ ပန္ေသာတာ ပတၱိမဂ္ရၿပီးေနာက္ ကာမဘံု၌ႏွစ္ဘ၀မွေျခာက္ဘ၀အတြင္း အဆင္႔အတန္းရွိေသာ အမ်ဳိးမွ အျခားအဆင္႔အ တန္းရွိေသာ အမ်ိဳးသို႔ေျပာင္းေရြ႔ျဖစ္ေသာပုဂၢိဳလ္၊ ဧကဗီဇိေသာတာပန္ မဂ္ရၿပီးေနာက္ တစ္ဘ၀သာ လူ႔ျပည္ ၌ ပဋိသေႏၶေနႏိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္အားျဖင္႔ ေလးမ်ိဳး ကဲြျပားသြားပါသည္။

စူဠေသာတာပန္ဆိုသည္မွာေသာတာပန္အငယ္စားဟု နားလည္ရမည္ျဖစ္ၿပီး အစစ္အမွန္ေသာတာပန္ကိုမူ မဟာေသာတာပန္ဟုေခၚၿပီးေသာတာပန္အႀကီးစားဟု မွတ္ယူနားလည္ရပါမည္။ ဤအႀကီးစားေသာတာ ပန္သည္ျမင္စရာရွိသည္႔ နိဗၺာန္ကို မွန္းဆႀကည္႔ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ လက္ေတြ႔ မ်က္စိႏွင္႔ျမင္ရသကဲ႔သို႔ ကိုယ္တိုင္ျမင္ၿပီးျဖစ္ျခင္း၊ေရာက္ရမည္႔ နိဗၺာန္ကို ကိုယ္တိုင္ဥာဏ္ျဖင္႔ အာရံုျပဳျခင္းျဖင္႔ေရာက္ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ သိစရာရွိသည္႔ တရားဓမၼကို ကိုိယ္တိုင္လက္ေတြ႔ သိၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ဆင္ျခင္ဥာဏ္ျဖင္႔လည္း နက္နက္နဲနဲ သိၿပီးျဖစ္ပါသည္။ေယာင္၀ါးသိ၊ၿဖီးျဖန္းသိ မဟုတ္ပါ။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာအေပၚတြင္ မိရိုးဖလာ၊ အစဥ္ အလာကိုးကြယ္မွဳမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ဂုဏ္ကို တကယ္သိ၍ ၾကည္ညိဳသည္။ မရွင္းလင္းေသးသျဖင္႔ ယခုေခတ္ မသိနားမလည္သူမ်ားသည္ ခဏခဏ ေစာဒကတက္ျငင္းခ်က္ထြက္သကဲ႔သို႔ေစာဒကတက္စရာ မရွိေပ။ ဘာသာျခားကိုလည္း ကူးေျပာင္းမည္ မဟုတ္ေပ။ ဘုရားသာသနာကို လံုး၀ စိတ္ခ်ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ အထက္ပါ ရွင္းလင္းခ်က္မွာ ဒိ႒ဓေမၼာ၊ ပတၱဓေမၼာ၊ ၀ိဒိတဓေမၼာ၊ ပရိေယာဂါဠွဓေမၼာ စသည္႔ ထိုထိုပါဠိေတာ္တြင္ပါသည္႔ ဘုရားေဟာေတာ္မူခ်က္ကို စကားတို႔ကို အမ်ားနားလည္ေစရန္ေခတ္ျမန္မာစကားျဖင္႔ ေရးလိုက္ျခင္းျဖစ္ ပါသည္။

မဟာ၀ဂၢသံယုတ္တြင္ပင္ေသာတာပန္၏ အဂၤါေလးပါးကိုျပဆိုထားပါသည္။ေသာတာပတၱိ မဂၢ႒ာန္ ပုဂၢိဳလ္တြင္ ဘုရားရွင္အေပၚ၌ မတုန္မလွဳပ္ ၾကည္ညိဳေလးစားျခင္း၊ က်င္႔စဥ္ တရားေတာ္အေပၚ၌ မတုန္ မလွဳပ္ၾကည္ညိဳေလးစားျခင္း၊ သံဃာေတာ္အေပၚ၌ မတုန္မလွဳပ္ ၾကည္ညိဳေလးစားျခင္း၊ငါးပါးသီလကို မည္သည္႔အေနအထားေၾကာင္႔ပင္ျဖစ္ေစ ခ်ြင္းခ်က္မရွိျပည္႔စံုစြာေဆာက္တည္ျခင္းတို႔ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ျခား မေကာင္းမွဳမ်ားကိုျပဳလုပ္ျခင္းႏွင္႔ မကင္းႏိုင္ေသးေသာ္လည္း အပါယ္ဆင္းရဲျဖစ္ေစေလာက္ေသာ အကု သိုလ္မ်ိဳးကိုေသာတာပန္စသား အရိယာမ်ားက မက်ဴးလြန္ၾကေပ။ တခ်ိဳ႔ညာခ်င္သူေတြက ငါေသာတာ ပန္ျဖစ္ေနၿပီ၊ ငါဘာလုပ္လုပ္အပါယ္မလားေတာ႔ဘူး၊ ကိစၥမရွိေတာ႔ဘူး၊မင္းတို႔ကေသာတာပန္မဟုတ္ ၾကေသးေတာ႔ မင္းတို႔ဘာမွ မလုပ္ၾကနဲ႔လို႔ မေတာ္တေရာ္လုပ္တဲ႔သူေတြရွိတယ္ဟု အဘိဓမၼာပို႔ခ်ခ်က္စာအုပ္ အတဲြတစ္ စာမ်က္ႏွာ ၁၈၉ တြင္ ဖတ္ရဖူးပါသည္။ ေသာတာပန္ အပါယ္မလားဘူးဆိုတာ အပါယ္လားေစတဲ႔ အကုသိုလ္ကို မလုပ္လို႔ကို အပါယ္မလားတာဟုေထာက္ျပခဲ႔ပါသည္။ ပရိတ္ႀကီး ရတနသုတ္ တြင္လည္းေသာ တာပန္ျပဳေသာ အကုသိုလ္သည္ ငရဲ၊တိရိစၦာန္စေသာ အပါယ္ေလးဘံုေရာက္ေစတတ္သည္႔ အကုသိုလ္ မ်ိဳးကို မဟုတ္ေၾကာင္း သံဃာေတာ္၏ အရည္အေသြးကို သစၥာျပဳျပထားပါသည္။

သံယုတ္ပါဠိေတာ္တြင္ ေသာတာပန္သည္ ဣႆာ (သူတစ္ပါးေကာင္းစားသည္ကို မနာလို သည္႔စိတ္ထား) မစၦရိယ (ကိုယ္႔ပစၥည္းကို မေပးလို၍ သို၀ွက္တတ္သည္႔ ၀န္တိုစိတ္ထား) မ်ားပင္ မရွိဟုျမတ္ဗုဒၶကေဟာ ထားပါသည္။

ေနာက္တစ္မ်ိဳးမွာ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို နာယူမွတ္သားႏိုင္ရန္ အရည္အေသြးႏွင္႔ျပည္႔စံုသူကို ဆည္း ကပ္ျခင္း၊ တရားေတာ္ကို ရိုေသစြာ နာယူျခင္း၊ တရားေတာ္ကို အားထုတ္ျခင္းတို႔ျဖစ္ေပသည္။ ဤသည္ မွာ ေသာတာပန္မျဖစ္ခင္ ျပည္႔စံုရမည္႔ အဂၤါရပ္မ်ား ျဖစ္ေပသည္။

ေထရ၀ါဒသည္ ဤဘ၀တြင္ေသာတာပန္ျဖစ္လွ်င္လည္းေက်နပ္သည္႔ ၀ါဒတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ မဟာယာန ၀ါဒမွာမူ ဘုရားအျဖစ္ လူတိုင္းေဆာင္ရြက္ရမည္ဆိုေပရာ ဤဘ၀တြင္ေသာတာပန္ ျဖစ္ရန္အခြင္႔ မရွိပါေခ်။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္မ်ားဟူသည္ ဘုရားမျဖစ္သေရြ႔ မည္သည္႔အခါမွ အရိယာ အျဖစ္သို႔ မေရာက္ပါေခ်။ ပါရမီမ်ားကိုျဖည္႔ၾကရေပမည္။ ေထရ၀ါဒတြင္လည္း ဘုရားအေလာင္းျဖစ္ခြင္႔ကို ခြင္႔ျပဳထားပါသည္ သို႔ေသာ္ အလြန္စြမ္းရည္ရွိသူမ်ား အတြက္သာျဖစ္ေပသည္။ သို႔အတြက္ စိတ္ခ်ရေသာေသာတာပတၱိမဂ္ရေစရန္ အားထုတ္ၾကပါမူ အာမခံရေသာ ပစၥည္းကိုေစ်းမွ၊ဆိုင္မွ ၀ယ္ယူသကဲ႔သို႔ပင္ ဤသာသနာတြင္ သံသရာ အာမခံခ်က္ ရရွိေပမည္။ အာမခံခ်က္ မရေသာပစၥည္းကို ၀ယ္ယူသံုးစဲြမူ မေသခ်ာသျဖင္႔ စိတ္လံုၿခံဳမွဳ ရမည္ မဟုတ္ေပ။ေသခ်ာေနေသာဤသာသနာတြင္ေသေသခ်ာခ်ာ လုပ္ေဆာင္သင္႔၊မသင္႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ခ် မွတ္ထိုက္ေပသည္။

က်မ္းကိုးစာရင္း

၁။နိဒါန၀ဂၢသံယုတ္၊

၂။မဟာ၀ဂၢသံယုတ္၊ သိဂီၤတိသုတ္ပါဠိ၊

၃။အဘိဓမၼတၳသဂၤဟ၊

၄။ပရမတၳသရူပေဘဒနီ၊

၅။မဟာ၀ဂၢက႑၊၀ိနည္းမဟာ၀ါပါဠိေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္နႏၵက ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...