Monday, March 14, 2011

အႀကိဳည ရင္ခံုသံ


            မနက္ျဖန္ဆိုရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရင္ျပင္ တိုင္းရင္းသားသင္တန္းေက်ာင္းမွာ သင္တန္းသားေတြနဲ႔ အႀကိဳေတြ႔ဆံုပဲြ အခမ္း အနားက်င္းပေတာ့မယ္။ ဒီအခမ္းအနားမွာ သင္တန္းနည္းျပေတြက ကိုယ္သင္ရမယ့္ဘာသာရပ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မိတ္ဆက္ ရွင္းျပၾကဖို႔ေပါ့။ သင္ၾကားမယ့္ဘာသာရပ္ေတြကမ်ားေပမယ့္ အုပ္စုခဲြလိုက္ရင္ ၅ ခု ပဲရွိတာပါ။ က်ေနာ္တို႔အဖဲြ႔ကို ေယဘုယ်အေနနဲ႔ သေဘာတရားေရးအဖဲြ႔လို႔ နာမည္ေပးထားတယ္။
က်န္တဲ့အဖဲြ႔ေတြကေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာအဖဲြ႔၊ အဂၤလိပ္စာအပါအ၀င္ ႏိုင္ငံရပ္ျခား ဘာသာစကား သင္ၾကားေရးအဖဲြ႔၊ ေနာက္… တိုင္းရင္းသားဘာသာစကား သင္ၾကားေရးအဖဲြ႔နဲ႔ အားကစားဆိုင္ရာ သင္ၾကားေရး အဖဲြ႔ဆိုၿပီး အသီးသီးစုဖြဲ႔ထား ၾကပါတယ္။
            က်ေနာ္တို႔အဖဲြ႔ထဲမွာမွ ဦးခင္လြန္းက သတင္းႏွင့္စာနယ္ဇင္း၊ ကိုေနဦးက ပန္းခ်ီပညာရပ္၊ ဦးအာေဘာ္နဲ႔ ကိုခင္ေမာင္စိုးက ျမန္မာစကားနဲ႔ျမန္မာစာေပ၊ ကိုေဇယ်ာက ေခါင္းေဆာင္မႈနဲ႔ စီမံခန္႔ခဲြမႈအတတ္ပညာ၊ က်ေနာ္က ေတာ့ လူထုအဓိကလူ႔အဖဲြ႔အစည္း ( Civil Society ) စတဲ့ဘာသာရပ္ေတြကို သင္ၾကားေပးၾကဖို႔ တာ၀န္ယူထားၾကတယ္ေလ။ ပညာရွင္ႀကီးေတြမဟုတ္ၾကေပမယ့္ တတ္စြမ္းသမွ်ေ၀ငွၾကဖို႔ အျမင္တူသူေတြလို႔လည္း ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔အဖဲြ႔ကို သေဘာတရားေရးအဖဲြ႔လို႔ေခၚတာထက္ လူမႈေဗဒအဖဲြ႔ ဒါမွမဟုတ္ လူမႈအႏုပညာအဖဲြ႔လို႔ေတာင္ နာမည္ေပးခ်င္တယ္။ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းႀကီးကို အႏုစိတ္ခ်ယ္မႈန္း တည္ေဆာက္ မယ့္ ပညာရပ္ေတြနဲ႔ စုဖဲြ႔ထားတာမို႔ပါ။

            တကယ္ေတာ့ ဒီလိုသင္တန္းသားေတြနဲ႔ အႀကိဳေတြ႔ဆံုဖို႔ အစီအစဥ္ျဖစ္လာတာကလည္း က်ေနာ္တို႔အဖဲြ႔ ေၾကာင့္ပဲလို႔ ေျပာရင္ရႏိုင္ပါတယ္။ သိၾကတဲ့အတိုင္း က်ေနာ္တို႔ျမန္မာ့လူ႔အဖဲြ႔အစည္းမွာက ဒီလိုပညာရပ္ေတြကို သင္တန္းေပးမယ္ဆို စိတ္၀င္တစားသင္ၾကားၾကမယ့္ သူက အရွားသားမို႔လား။ အထူးသျဖင့္ တတိယႏုိင္ငံထြက္ ခြါေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚေရာက္ေနတဲ့ ဒုကၡသည္စခန္းထဲမွာက ပိုဆိုးတာေပါ့။ တတိယႏိုင္ငံေရာက္ရင္ လတ္တေလာအသံုး၀င္မယ့္ ကြန္ပ်ဴတာတို႔၊ အဂၤလိပ္စာတို႔ကိုပဲ စိတ္၀င္စားၾကတာေလ။ ေခါင္းေလးၿပီး လက္ေတြ႔အသုံး၀င္မႈ ထင္သာျမင္သာသိပ္မရွိတဲ့ ဒီလိုပညာရပ္မ်ဳိးကို စိတ္၀င္စားမႈ အားနည္း ၾကတာလည္း အျပစ္မဆိုသာပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဒီသင္တန္းမွာ ဒီအုပ္စုအတြက္ စိတ္၀င္တစားေလ့လာလိုစိတ္ရွိတဲ့သင္တန္းသားေတြ သိပ္အားနည္းမ သြားဖုိ႔အတြက္ သင္တန္းေက်ာင္းျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီရဲ့ အစီအမံတခုဆိုရင္လည္း မမွားဘူးေပါ့။ ဟုတ္ေတာ့ လည္း ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီသင္တန္းေက်ာင္းႀကီးျဖစ္ေျမာက္ဖို႔အတြက္ အိပ္မက္ခဲ့ၾကတဲ့ လူႀကီးေတြကိုယ္တိုင္က  မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြကို အေတြးအျမင္၊ သေဘာတရားေတြနဲ႔ သိပ္ေ၀းသြားမွာကို စိုးရိမ္မိခဲ့ၾကလို႔ ခုလိုမိတ္ဆက္ပဲြ က်င္းပေပးခ်င္တဲ့ ေစတနာေတြေလ။

ဇာတ္ရည္လည္ေအာင္ရွင္းျပရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔အခုေနတဲ့ ႏို႔ဖိုးဒုကၡသည္စခန္းကို ႏိုင္ငံေရး ဒုကၡသည္ ေတြေရာက္ၿပီး ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ေလာက္ကစရပါမယ္။ ဒီစခန္းထဲမွာမူလရွိႏွင့္ေနၿပီးသား ကရင့္ႏိုင္ငံေရး ဒုကၡသည္ေဟာင္းေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးဒုကၡသည္အသစ္ေတြ အလြတ္သေဘာစကား၀ိုင္းေတြကေန သေႏတည္ခဲ့ၾကတာေပါ့။ ေသြးေသာက္ရင္ျပင္ဆိုတဲ့ တရား မ၀င့္တ၀င္ စကား၀ိုင္းေတြကေနတဆင့္ တိုင္းရင္းသားညီၫြတ္မႈ တည္ေဆာက္ေရးေကာ္မတီဆိုတာအထိလည္း ျဖစ္ေပၚတိုးတက္ ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကရင္ဒုကၡသည္ေကာ္မတီရဲ့ စိုးရိမ္ပူပန္မႈေတြေၾကာင့္ လႈပ္ရွားမႈေတြ အရွိန္အဟုန္က်သြားခဲ့ရၿပီး၊ “တိုင္းရင္းသားမ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားအား ပညာေပးေရး” ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္တခုကို ပြင့္လန္ေစရာက ေပၚေပါက္လာရတဲ့ ျဖစ္တည္မႈ လို႔ဆိုရမွာပါ။

            က်ေနာ္တို႔အဖဲြ႔မွာ ဦးခင္လြန္းနဲ႔က်ေနာ္က စကားေျပာဖို႔ တာ၀န္ယူခဲ့ရပါတယ္။ ေရလယ္ေရာက္မွ ျပႆ နာရွိလာတယ္ေျပာရမလိုပါပဲ။ က်င္းပဖို႔ရက္နီးလာကာမွ ဦးခင္လြန္းက က်န္းမာေရးၫံ့လာတယ္ေလ။ ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အႀကိဳေဆြးေႏြးရ၊ အခမ္းအနားအတြက္ျပင္ရ၊ ေၾကာ္ျငာနဲ႔လက္ကမ္းစာေစာင္အတြက္ျပင္ရနဲ႔ ပင္ပမ္း တဲ့အျပင္၊ ရက္္ဆက္ေစြတဲ့ မိုးမိလိုက္တာေၾကာင့္ အေအးမိသြားပံုရပါတယ္။ ဒီေတာ့တာ၀န္ေတြက က်ေနာ့္ဆီ ပံုလာတာေပါ့။ ဘာေတြေျပာရမလဲ။ အခ်ိန္က တဖဲြ႔ကို (၁၅) မိနစ္။ ႀကိဳမျပင္ထားရင္ေတာ့ အဆင္သိပ္ေခ်ာမွာ  မဟုတ္ဘူး။
            တကယ္တမ္းျပင္ရၿပီဆိုေတာ့လည္း အခက္အခဲသိပ္မရွိခဲ့ပါဘူး။ ဒီအခါမ်ဳးိမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံေရွ႕ေနမ်ားေကာင္စီ (BLC) ရဲ့ ေက်းဇူးေတြကို သတိမရပဲမေနႏိုင္ပါ။ BLC မွာ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ကာလအတြင္း  ခုလို စကားေျပာဖို႔အတြက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေလ့က်င့္ခြင့္ရခဲ့တာကိုး။ ၁၅ မိနစ္၊ နာရီ၀က္၊ တနာရီ စသျဖင့္ တျဖည္းျဖည္း အခ်ိန္တိုးသြားရာက တပတ္စာ သင္ၾကားပို႔ခ်ႏိုင္တဲ့ အေနအထားအထိ ေလ့က်င့္ခြင့္ရခဲ့တာဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံလိုအ တိုင္းအတာမ်ဳိးမွာ တကယ့္အခြင့္ထူးတရပ္ပါ။ ေလ့က်င့္သူအခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္အၾကံေပးမႈ၊ ပိုနားလည္သူ ေတြရဲ႕လမ္းၫႊန္၊ ေထာက္ျပမႈနဲ႔ ဒီအေတြ႔အႀကံဳေတြဟာ မေမ့ႏိုင္စရာပါ။ 

            ခုလည္း ၁၅ မိနစ္ဆိုေတာ့ ဘယ္လိုထိေရာက္ေအာင္ ေျပာရမလဲဆိုတာကို ႀကိဳျပင္ဖို႔လိုၿပီ။ ဒီေနရာမွာ ဆရာဦးေအာင္ထူးရဲ့ လမ္းၫြန္မႈေတြဟာ ခုထိက်ေနာ့္သင္ၾကားေရးေတြအတြက္ သင္ၾကားေရးဆိုင္ရာလက္နက္ ျဖစ္ေနဆဲပါ။
            “သင္ၾကားေရးဆိုတာ အႏုပညာတခုပါ။ ကိုယ့္ရဲ့သင္ၾကားမႈထိေရာက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အၿမဲတမ္းျပင္္ဆင္ ႀကိဳးစားေန သင့္တယ္။ စိတ္၀င္စားစရာမေကာင္းတဲ့၊ အဓိပၸါယ္မရွိတဲ့၊ အက်ဳိးမရွိတဲ့စကားေတြကို ဘယ္သူကအခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး နားေထာင္ ခ်င္မွာလဲ။ မလဲႊမေရွာင္သာနားေထာင္ရရင္ေတာင္ နားထဲေရာက္ၾကမွာမဟုတ္ဘူး။ တကယ့္သင္ၾကားေရးစစ္မွန္ဖို႔၊ ထိေရာက္ဖို႔ဆိုရင္ နားထဲမကဦးေႏွာက္ထဲအထိ ေရာက္သြားဖို႔လိုတယ္။ အထိေရာက္ဆံုးျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္ ႏွလံုးသားထဲအထိေရာက္ေအာင္ကို ထည့္ေပး ႏိုင္ဖို႔လိုတယ္” တဲ့။ ဒါဟာ ဆရာ့ဆီက ရလိုက္တဲ့ သင္ၾကားေရးဆိုင္ရာ သေဘာတရားလက္ေဆာင္တခုေပါ့။

            ၁၅ -မိနစ္စာကို က်ေနာ္ (၃) ပိုင္းပိုင္းၿပီး၊ မိမိကိုယ္ကိုမိတ္ဆက္၊ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာမိတ္္ဆက္နဲ႔ ျပန္လွန္ ေမးေျဖဆိုၿပီး (၅) မိနစ္စီ ရာထားလိုက္တယ္။ မိမိကိုယ္ကိုမိတ္ဆက္ကို (၅) မိနစ္ယူထားလို႔ ဒီေလာက္ေတာ့ မလိုပါဘူး ထင္ေကာင္းထင္ၾက ႏိုင္ပါတယ္။ က်ေနာ့္အတြက္ေတာ့ လိုတာအမွန္ပါ။ ဒါက သီအိုရီသက္သက္အရ မဟုတ္ပဲ ကိုယ္ေတြ႔အရပါ။ ကုိယ့္အေၾကာင္း၊ ကိုယ္စိတ္၀င္စားရာနဲ႔စဖြင့္ရင္ စကားေျပာျခင္းအစီအစဥ္ေတြ ေအာင္ျမင့္ေလ့ရိွလို႔ေလ။ ဒီေနရာမွာ အခ်က္(၂) ခ်က္ကို စဥ္းစား ထားပါတယ္။ ပထမအခ်က္က သင္ၾကားေရး နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ က်ေနာ့္အိပ္မက္နဲ႔ ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ Civil Society နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ က်ေနာ့္ယံုၾကည္ခ်က္ ေတြပါပဲ။
            သင္ၾကားေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ က်ေနာ့္အိပ္မက္ကေတာ့ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္၊ ကရင္ျပည္နယ္၊ သံေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ ဘဲြကရင္ရြာေတြမွာ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္၊ ရဲေဘာ္ဘ၀နဲ႔လႈပ္ရွာခဲ့စဥ္က မက္ခဲ့ရတဲ့အိပ္မက္ပါ။ ကရင္ရြာေတြ ကို စစ္အစိုးရတပ္ေတြက မီးရႈိ႕လိုက္လို႔ ေတာေတာင္ေတြထဲ ပုန္းေအာင္ေနရတဲ့ကေလးငယ္ေတြကို စာသင္ေပးရင္း မက္ခဲ့ရတာပါ။ နီးစပ္ရာရြာေတြက ကေလးေတြ ကိုစုစည္းၿပီး စစ္ေၾကာင္းရန္ေတြကို ေရွာင္ရွားရင္းသစ္ရိပ္၊ ၀ါးရိပ္ေတြေအာက္မွာ စာသင္ေပးရင္းမက္ခဲ့ရတာပါ။ ဒီအိပ္မက္ေလးက “ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ကာလနဲ႔ တစံုတရာျပည့္စံုတဲ့ အေျခအေနေတြေအာက္မွာ ေက်ာင္းသား၊ ဒါမွမဟုတ္ သင္တန္းသားေတြကို လြတ္လြတ္ လပ္လပ္သင္ၾကား ခြင့္ရခ်င္တယ္” ဆိုတဲ့ အိပ္မက္ကေလးပါပဲ။ ခုသင္တန္းက အိပ္မက္ေလးပုံေပၚလာတာ မဟုတ္လား။

            ေနာက္တခ်က္ျဖစ္တဲ့ Civil Society နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ က်ေနာ့္ယံုၾကည္ခ်က္ကိစၥ။ က်ေနာ့္ဘ၀မွာ Civil Engineer (ၿမိဳ႔ျပအဂ်ၤင္နီယာ), Composer ( ေတးေရးဆရာ), Politician ( ႏိုင္ငံေရးသမား) ဆိုတဲ့ ရူးသြပ္မႈအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ျဖစ္သန္းခဲ့ရၿပီးပါၿပီ။ ေက်နပ္ခြင့္ကို မခံစားခဲ့ရဖူးပါ။ တစံုလံုးကိုၿခံဳျမင္ႏိုင္တဲ့ အသိကို မရခဲ့ဖူးပါ။ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံေရွ႕ေနမ်ားေကာင္စီ (BLC) ရဲ႕ သင္တန္းတခုမွ Civil Society ဘာသာရပ္ကို ေလ့လာမိမွသာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို လူပီသတဲ့လူအျဖစ္ ေက်နပ္ခြင့္ကိုရရွိခဲ့ပါတယ္။ တစံုလံုးကိုလည္း ထင္းကနဲျမင္လိုက္ရသလို ခံစား ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ က်ေနာ့္လိုပဲ အျခားသူမ်ားကိုလည္း ဒီဘာသာရပ္ကို ေလ့လာခြင့္ရေစခ်င္လာတယ္။ က်ေနာ့္လို ဘာသာစကား (အထူးသျဖင့္ အဂၤလိပ္စာ) အားနည္းတဲ့သူေတာင္ ဒီေလာက္ သိျမင္နားလည္ခြင့္ရရင္ ဘာသာ စကား အားေကာင္းတဲ့လူငယ္ေတြအတြက္ဆိုရင္ … ။

            ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာမိတ္ဆက္ကေတာ့ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္ထက္၊ အေတြးအေခၚပိုင္းေလာက္ ကိုပဲ ဦးစားေပး ေျပာမယ္လို႔ စိတ္ကူးထားပါတယ္။ Civil Society ကို Post- modern Politic (ေခတ္လြန္ ႏိုင္ငံေရး) လို႔ေခၚေၾကာင္း။ သုေတသန လူ႔အဖဲြ႔အစည္း၊ ပညာလူ႔အဖဲြ႔အစည္း၊ Participatory Democracy (ျပည္ သူကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ခြင့္ရွိတဲ့ ဒီမိုကေရစီ) ၊ ဗုဒၶရဲ့ အလယ္ အလတ္လမ္းစဥ္နဲ႔ နီးစပ္ေၾကာင္း ။ Post- modern Politic မွာ သူျဖဴကိုယ္မဲ၊ ရန္သူ၊ စစ္၊ ဘက္လိုက္မႈ၊ တရားေသမူေဘာင္၊ လက္၀ဲ၊ လက္်ာ၊ မရွိေၾကာင္း။  သမိုင္းႏွင့္ သတ္မွတ္ျပဌာန္းခ်က္ေတြအေပၚ အေသထိုင္ျခင္းမ်ဳိးမရွိေၾကာင္း။ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းတရပ္ ဖံြ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေအာင္ ကာယကံ၊ ၀ဇီကံ၊ မေနာကံတို႔ျဖင့္ တည္ေဆာက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းကိုပင္ ႏိုင္ငံေရးလို႔ေခၚေၾကာင္း ေတြကို ရွင္းျပခ်င္ ပါတယ္။ Brain Stormy (ဦးေႏွာက္ႏွိးဆြရံု) သေဘာေပါ့။

            အခ်ိန္ရမယ္ဆိုရင္ စာေရးဆရာမဂ်ဴးရဲ့ “အမုန္းေၾကာင့္ျဖစ္ေသာစစ္ပဲြမ်ား”စာအုပ္ထဲက “လူေတြက အ ေဆာက္အဦးေတြကို ေဆာက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အေဆာက္အဦးေတြက လူေတြကိုျပန္ေဆာက္တယ္” ဆိုတဲ့ သေဘာတရားနဲ႔ အေမဇံုဒ႑ာရီထဲက ဘုရားရဲ့ ငရဲနဲ႔ နိဗၺာန္ကို ရွင္းျပပံုေလးေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ “လူေတြ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ခံြေကၽြးဖို႔ အသက္ရွင္သန္ေနၾကတာဟာ နိဗၺာန္ေပါ့”တဲ့။ ဒါဆိုရင္ Civil Society ဆိုတာ ေလာကနိဗၺာန္ကိုသြားရာ ယာဥ္ ဒါမွမဟုတ္ လမ္းေၾကာင္းတခုပဲေပါ့။

            ေျပာစရာကေတာ့ ကုန္မွာမဟုတ္ေပမယ့္ တက္ေရာက္လာတဲ့သူေတြ သိခ်င္တာမျဖစ္ခဲ့ရင္ ရႈံးမွာ။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔သိခ်င္တာ ဘာလဲ။ ကိုယ္ေျပာတဲ့အထဲက သူတို႔စိတ္၀င္စားတာ  ဘာလဲ။ ဘာေတြမရွင္းလိုက္ ဘူးလဲ။ ဘာေတြပိုသိခ်င္ေသးလဲ။ ဘာေတြတလဲြမွတ္သြားလဲ စတာေတြကိုသိႏိုင္ဖို႔ ေနာက္ဆံုး (၅) မိနစ္ကို သံုးရမယ္။ ေမးၾကပါေစ။ ၿပီးမွထပ္ၿပီး ေျဖေျပာ ေျပာမယ္ ေလ။ ဒါမွ ပစ္မွတ္ကိုျမင္ရၿပီး၊ ပစ္မွတ္နဲ႔ နီးစပ္ခြင့္ကိုပိုရႏိုင္မွာ။
            ၁၅ မိနစ္အတြင္းမွာ ဒီေလာက္ဆို အဆင္ေျပမယ္လို႔ေတြးထားေပမယ့္ တကယ္ေျပာျဖစ္ရင္ လိုတာေတြ၊ ပိုတာ ေတြေတာ့ရွိဦးမွာပါ။ အကယ္၍သာ နားေထာင္သူေတြ ဘ၀င္က်ၾကရင္ေတာ့ အခ်ိန္ဆိုတာဆဲြဆန္႔လို႔ရႏိုင္ပါတယ္။ အဆစ္ေတာင္ ေတာင္းလို႔ရႏိုင္ပါေသးတယ္။ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴေပးၾကမွာပါ။ ဒါဆိုရင္ဒီမိတ္ဆက္ပဲြက သင္တန္းျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ေလာင္စာ တခု ဒါမွမဟုတ္ အဟာရတခုျဖစ္ၿပီေပါ့။
ေျပာဆိုေဆြးေႏြးရမယ့္ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လည္း မနက္ျဖန္မနက္မွာ စိတ္လက္ၾကည္ၾကည္လင္လင္ရွိၿပီး၊ ရာသီဥတု အေထြေထြလည္း သာယာပါေစဗ်ာ။       ။

လူဗိုလ္

၂၇ ၊ ၆ ၊ ၂၀၀၉   
(ေတြ႔ဆံုပဲြ အႀကိဳည)

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...