Tuesday, September 2, 2014

Three Refuges, & 2 Suttras

သရဏဂံု (၃)ပါး (သို႔မဟုတ္) ရတနာသံုးပါးကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ ယံုၾကည္တဲ႔ ကိစၥကို ဘယ္လိုေၿပာရင္ ရမလဲ။ လူေတြရဲ. စိတ္ထဲမွာ အၾကြင္းမဲ႔ ယံုၾကည္ၿခင္း ဒါမွမဟုတ္ရင္ ယံုၾကည္တယ္ ဆိုရံုေလး စသည္ၿဖင္႔ ေၿပာရရင္ခက္ခဲ ပါလိမ္႔မယ္။ ကိုယ္တိုင္လုပ္မွ ကိုယ္တိုင္ၿဖစ္မယ္ ကိုယ္တိုင္ ခံစားရမယ္ ဆိုတဲ႔ “ကံ ကံဧ။္ အက်ိဳး” ဆိုတာ ဗုဒၵလည္း သင္ၾကားခဲ႔တယ္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ယံုၾကည္ၾကတယ္။

ယံုၾကည္မွဳ. အေၾကာင္းကို ကာလာမသုတၱန္မွာ ဗုဒၵသင္ၾကားဆံုးမ ထားခဲ႔တာက ဒီလိုပါ။ အႏွစ္ခ်ဳပ္ အခ်က္ (၁၀) ခ်က္ရွိတယ္။

(၁) တစ္ဆင့္စကားေျပာလာေသာစကားကို မယံုနဲ႔အံုး။
(၂) ေကာလဟာလ စကားကိုလည္း မယံုနဲ႔အံုး။

(၃) စာအုပ္ထဲက ေျပာတဲ့အတိုင္းလည္း မယံုနဲ႔အံုး။
(၄) အစဥ္အလာ ဘိုးဘြားစဥ္ဆက္စကားကိုလည္း မယံုနဲ႔အံုး။
(၅) ဟိုနည္း၊ ဒီနည္း ကူးခ်ၿပီးလည္း မယံုနဲ႔အံုး။
(၆) အေတြးေကာင္းတိုင္း မွန္တယ္ဆိုၿပီးလည္း မယံုနဲ႔အံုး။
(၇) ယုတၱိမ်ားနဲ႔ ဆင္ေျခေပးတိုင္းလည္း မယံုနဲ႔အံုး။
(၈) ငါ့အယူ၀ါဒ မွန္တယ္ဆိုၿပီးလည္း မယံုနဲ႔အံုး။
(၉) ေလးစားၾကည္ညိုထိုက္ေသာသူ ေျပာတိုင္းလည္း မယံုနဲ႔အံုး။
(၁၀) ငါ့ဆရာေျပာတိုင္းလည္း အားလံုးမွန္ၿပီလို႔ မယံုနဲ႔အံုး။
မည္သည့္ အယူ၀ါဒျဖစ္ေစ ကိုယ္တိုင္သာလွ်င္ သိေအာင္လုပ္ၾက၊ ကိုယ္တိုင္ လက္ေတြ႕ လုပ္ၾကည့္လွ်င္ မွားမွန္ဆိုးေကာင္း သိျမင္ၿပီးမွ လက္ခံယံုၾကည္ က်င့္သံုးရန္ ျဖစ္ေပသည္။

ကာလာမသုတၱန္ကို ကိုင္ထားၿပီး သရဏဂံု (၃)ပါး သို႔မဟုတ္ ရတနာသံုးပါး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ ယံုၾကည္မွဳ. အေၾကာင္းကို ေၿပာရရင္ ယံုၾကည္တယ္ ဆိုရံုေလာက္နဲ႔တင္ မလံုေလာက္ပါဘူး။ သရဏဂံု (၃)ပါးကို ကိုယ္တိုင္ သိေနမွ နားလည္သေဘာေပါက္ ေနမွၿဖစ္မွာပါ။ ဒါေၾကာင္႔ သရဏဂံု(၃)ပါး ထဲကေန ေလ႔လာနားလည္ႏိုင္တဲ႔ အဓိက အခ်က္ကို ခ်ဥ္းကပ္ေလ႔လာ ရမွာပါ။ အဓိကအားၿဖင္႔  ဗုဒၵဆိုဆံုးမခဲ႔တဲ႔ သင္ၾကားၿပသခဲ႔တဲ႔ ဓမၼေတြကို ေလ႔လာရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၵဆံုးမခဲ႔တာေတြကို အမွားအမွန္ အေၾကာင္းအက်ိဳး အေကာင္းအဆိုး သိေအာင္ ေလ႔လာသံုးသပ္ ၾကည္႔ရမွာပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ဗုဒၵက လူေတြအတြက္ လမ္းေၾကာင္းေတြ ခ်မွတ္ေပး ခဲ႔ပါတယ္။ လွဴတန္းၿခင္း(ဒါန)၊ သီလ (ကိုယ္က်င္႔တရားနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာ သတ္မွတ္ခ်က္ .. ငါးပါး၊ ၈ပါး၊ ၁၀ပါး၊ သံဃာေတြအတြက္ ဆိုရင္ ၂၂၇ သြယ္ေသာ သိကၡာပုဒ္)၊ ဘာ၀နာ (က်င္႔ၾကံ ၾကိဳးစား အားထုတ္ၿခင္း) စတာေတြကို ဗုဒၵဘာသာ၀င္ေတြ နားလည္ ထားၾကပါတယ္။

အလွဴအတန္း ဒါနေတြ ၿပဳ.လုပ္မယ္။ မည္သည္႔ဘာသာ မည္သည္႔လူမ်ိဳး မည္သည္႔ တိုင္းၿပည္က လူေတြမဆို အလွဴအတန္းေတြ ၿပဳ.လုပ္ၾကပါတယ္။ ဒါန အပိုင္းနဲ႔ ပတ္သတ္ရင္ ဗုဒၵဘာသာ၀င္ ၿဖစ္ၿဖစ္ အၿခားဘာသာ၀င္ၿဖစ္ၿဖစ္ တက္တက္ၾကြၾကြ လုပ္ေဆာင္တတ္ၾကပါတယ္။ သီလ (က်င္႔၀တ္) အပိုင္းမွာ ဆိုရင္လည္း ဘာသာတိုင္းမွာ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ စံသတ္မွတ္ ခ်က္ေတြရွိပါတယ္။ အၿခားဘာသာေတြနဲ႔ ကြဲၿပားၿခားနားမွဳ.က်ေတာ႔ ဘာ၀နာ (က်င္႔ၾကံ အားထုတ္ၿခင္း)မွာ မတူပါဘူး။ ဘာ၀နာ အပိုင္းမွာေတာ႔ ခက္ခဲမွဳ.ေတြ အမ်ားၾကီး ရွိေနတယ္ဆိုတာ လက္ေတြ႔ လူေတြရဲ. အေၿပာအဆို စိတ္ခံစားမွဳ.ေတြကို ၾကည္႔ရင္ သိႏိုင္ပါလိမ္႔မယ္။ ခန္႔မွန္းအကဲၿဖတ္ခ်က္ အရေတာ႔ ဗုဒၵဘာသာ၀င္လို႔ ဆိုထားတဲ႔ လူေတြ ၁၀၀၀ (တစ္ေထာင္)မွာ တစ္ဦးေလာက္ေတာင္ အားထုတ္ ေလ႔လာတာကို သိပ္မေတြ႔ပါဘူး။

သရဏဂံုနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ေလ႔လာမယ္ဆိုရင္ ဗုဒၵဆံုးမခဲ႔တဲ႔ စာေတြကို ပထမဆံုးေလ႔လာမယ္။ စိတ္နဲ႔ ၾကံစည္ေတြးေတာၿပီး ကိုယ္႔အတြက္ အက်ိဳးရွိႏိုင္မလား အက်ိဳးမဲ႔ႏိုင္မလား ဆိုတာ ဆင္ၿခင္ဆံုးၿဖတ္ ၾကည္႔မယ္။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ ပထမဆံုး ခ်ဥ္းကပ္ ေလ႔လာႏိုင္မွ အဆင္ေၿပႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ေလာကမွာ ရွိတယ္ လူေတြအေတာ္မ်ားမ်ား ေသၿပီးတဲ႔ ေနာက္ဘ၀ တမလြန္ဘ၀ကို စိတ္၀င္စား တတ္ၾကပါတယ္။ ေသၿပီးရင္ ဘာဆက္ၿဖစ္မလဲ ဆိုတာေတြ ဆံုးၿဖတ္ စိတ္ကူးလို႔မရတဲ႔ အေၾကာင္း အရာေတြပါ။

ဗုဒၵက ေသၿပီးတဲ႔အခါ ေနာက္ဘ၀ေတြ၊ မေသခင္/ အသက္ရွင္ေနစဥ္ (ေရွးဘ၀) အေၾကာင္းေတြကိုနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး လံုး၀မဆံုးမ ခဲ႔ပါဘူး။ ဗုဒၶၵရဲ. တရားေတာ္ေတြထဲမွာ စူဠမာလုတ်သုတ္ ဆိုတာရွိပါတယ္။ မာလုတ်ပုတၱ ဆိုတဲ႔ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးက ဗုဒၶၵကိုေမးခြန္း ဆယ္ခု ေမးေလွ်ာက္တယ္။ အကယ္လို႔ ဗုဒၶက အဲ႔ဒီေမးခြန္း ၁၀ ခုကို မေၿဖခဲ႔ရင္ သာသနာေတာ္ကေန လူထြက္ေတာ႔မယ္ လို႔ၾကံစည္ၿပီး ေမးၿမန္းတာပါ။ ေမးခြန္းေတြကေတာ႔
၁. ေလာကဆိုတာ တည္ၿမဲလား
၂. ေလာကဆိုတာ မၿမဲဘူးလား
၃. ေလာကဆိုတာ အဆံုးရွိလား
၄. ေလာကဆိုတာ အဆံုးမရွိဘူးလား
၅. အတၱလိပ္ၿပာနဲ႔ ခႏၵာကိုယ္က တၿခားစီပဲလား
၆. အတၱလိပ္ၿပာနဲ႔ ခႏၵာကိုယ္က အတူတူပဲလား
၇. သတၱ၀ါေတြဟာ ေသၿပီးရင္ ေနာင္ဘ၀ ၿဖစ္လား
၈. သတၱ၀ါေတြဟာ ေသၿပီးရင္ ေနာင္ဘ၀ မၿဖစ္ဘူးလား
၉. သတၱ၀ါေတြဟာ ေသၿပီးရင္ ေနာင္ဘ၀ ၿဖစ္တာလည္း ရွိတယ္ မၿဖစ္တာလည္း ရွိတယ္ ဆိုတဲ႔သေဘာလား
၁၀.သတၱ၀ါေတြဟာ ေသၿပီးရင္ ေနာင္ဘ၀ ၿဖစ္တာလည္း မရွိသလို မၿဖစ္တာလည္း မရွိဘူး ဆိုတဲ႔ သေဘာလား စသည္ၿဖင္႔….။

လြန္ခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္ေပါင္း ၂၆၀၀ က ေမးတဲ႔ေမးခြန္း (၁၀) ခုကို ဗုဒၶက တိတိက်က် လံုး၀ကို မေၿဖခဲ႔ပါဘူး။ မာလုတ်ပုတၱရဟန္းကို ေမးခြန္းေတြရဲ. အေၿဖအစား ေမးခြန္းၿပန္ေမးၿပီး ရွင္းၿပခဲ႔တယ္။ ရင္၀ကို ၿမွားမွန္ေသာသူသည္ မွ်ားဧ။္လားရာကို အရင္ဆံုး စူးစမ္းၾကည္႔မွာလား အစခ်ီတဲ႔ ေမးခြန္းနဲ႔ ရွင္းၿပခဲ႔တယ္။ လူေတြရဲ. ေတြးေခၚၾကံဆမွဳ. အလြန္ၿဖစ္ေနတဲ႔ တမလြန္ဘ၀ ကိစၥကို လူေတြအေနနဲ႔ ေတြးေတာၾကံစည္ေနရင္ အလကားပဲ ဆိုတဲ႔ သေဘာမ်ိဳးပါ။

သရဏဂံု (၃)ပါး၊ ကာလာမသုတၱန္နဲ႔ စူဠမာလုတ်သုတၱန္ ေရးထားတဲ႔ အေၾကာင္းအရာ (၃) ခုစလံုးကို အစၿပန္ေကာက္ရရင္ ဘယ္လို သရဏဂံု တည္မွာလဲ။ ဘယ္လိုယံုၾကည္ ကိုးကြယ္မွာလဲ၊ တမလြန္ဘ၀ ဆိုတာဘယ္လိုမ်ိဳးလဲ ဆိုတဲ႔ ေမးခြန္းေတြ စိတ္ကူးထဲမွာ ရွဳတ္ေထြးေန ပါလိမ္႔မယ္။ ဧဟိပသိေကာ - လာလွည္႔ ရွဳ.လွည္႔ ဆိုတဲ႔ ဗုဒၵရဲ. စကားအဆံုးအမနဲ႔ ဆိုရင္ လက္ေတြ႔ အေနနဲ႔ ဗုဒၵစာေပေတြကို ေလ႔လာမယ္။ ကိုယ္တိုင္က်င္႔ၾကံ အားထုတ္မယ္ ဆိုရင္ ရွဳတ္ေထြးေနတဲ႔ စိတ္ကူးအေတြးေတြကို ရွင္းလင္းဖို. ဆံုမွတ္တစ္ခုေတာ႔ ရလာမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဗုဒၵဘာသာ၀င္လို႔ ဆိုတဲ႔သာမန္ ကြ်န္ေတာ္တို.ေတြ အတြက္ေတာ႔ သမုတိ သရဏဂံု ဆုိတာမ်ိဳးပဲ တည္ေဆာက္ မိရက္သား ၿဖစ္မွာပါ။ အဆံုးစြန္းအထိ အၾကြင္းမဲ႔ သရဏဂံု တည္ေနဖို႔ အတြက္မွာေတာ႔ လက္ေတြ႔ က်င္႔ၾကံ အားထုတ္ဖို႔ ဆိုတဲ႔ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုထဲ ရွိေနပါလိမ္႔မယ္။


PS- တအားအၿမင္႔ၾကီးေတြ ၿဖစ္ေနတယ္ဆိုၿပီး စိတ္ရွဳတ္ေထြးသြားတဲ႔ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္အတြက္ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွင္းၿပၿပီး ေရးသားမိလိုက္တာပါ။ ဆြဲေဆာင္ၿခင္းနဲ႔ ဗုဒၵဘာသာကို ယံုၾကည္လို႔ မရပါဘူး။ ကိုယ္တိုင္ လုပ္ရမယ္႔အလုပ္ေတြ ကိုယ္တုိင္ ခံစားရမယ္႔ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေတြနဲ႔ ဗုဒၵတရားေတာ္ေတြ ၿဖစ္ပါတယ္။

Soe Htet
10:21PM, Sat,
30th August,2014,
Myanmar.

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...