ခ်ိဳတူးေဇာ္ ( ဘာသာေရး ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးသူ ) သို႔
ဒီေန႔ FB ေပၚမွာ ညီေလး ရဲမိုး တင္ထားတဲ့ တုန္႔ျပန္ထားတဲ့ Status ေလး တစ္ခုနဲ႔ စာပံုေလးတစ္ခုေတြ႕မိတယ္။ စာပံုေလးကို စိတ္ဝင္တစား ဖတ္ၾကည့္ျဖစ္ေတာ့ အေတာ္စိတ္မေကာင္း စရာ ေတြ႕ရ တယ္။ ခ်ိဳတူးေဇာ္ ဘယ္သူဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္မသိပါ။ သိလည္းမသိခ်င္ပါ။ သူ႔ Status ေလးဖတ္ၾကည့္ၿပီး အေတြးအေခၚ အဆင့္အတန္းလြန္စြာ နိမ့္က်သူျဖစ္မွာ ခန္႔မွန္းမိသြား၍ သိလိုစိတ္ကို မရွိတာပါ။
သူ႔ရဲ႕ ေသးသိမ္ ညံ့ဖ်င္းလွေသာ အေတြးအေခၚ၊ အဆင့္ အတန္းမရွိေသာ အယူအဆ၊
ပါးရွားလွေသာ ဗဟုသုတမ်ားႏွင့္ ဆင့္ျခင္ဥာဏ္ ကင္းမဲ့လွေသာ အေရးအသားကို လူမႈ
ကြန္ယက္ျဖစ္ေသာ FB တြင္ေရးသားထားခ်က္အား ေခတ္လူငယ္မ်ားဖတ္ရႈမိ၍
ဟုတ္ႏိုးႏိုးျဖင့္ အယူတိမ္းပါးကုန္ မည္ကို အလြန္အမင္းစိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾက
မိ၍သာ ျပန္လည္၍ ေရးသားလိုက္မိျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္...
--------------------------------------------------------------
" အို မာဂ႑ိယ ငါသည္သုံးေဆာင္ေသာ ျပႆဒ္ တို႔၌ အတီးအမႈတ္ မ်ိဳးစံုတို႔ျဖင့္ တင့္တယ္စြာ ခံစားစံစားလ်က္ ေနခဲ့၏ " ( မဇၩိမနိကာယ္ မာဂ႑ိယသုတ္)
" ရဟန္းတို႔ ငါသည္ ခ်မ္းသာစြာ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕စြာ ေနရ၏။ မိုးေလးလပါတ္လံုး ျပႆဒ္မွ ေအာက္သို႔မသက္ဆင္းဘဲ ေနရ၏ " (အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ တိကနိပါတ္- သုခုမာလ သုတ္)
ဆိုလိုသည္က ဘုရားအေလာင္း သိဒၶတၳ မင္းသား ဟာ လူ႔ေလာက လူ႔ဘဝမွာ ဘုရင့္သား မင္းစည္းစိမ္ကို အျပည့္အဝ ခံစားေနခဲ့ရသူ၊ လိုေလးေသးမရွိ၊ အရာရာ မေတာင့္မတ မေၾကာင့္မၾက ေနခဲ့ရေသာဘဝ....
ေတာ္ရံုသာမန္လူတို႔ စြန္႔ႏိူင္ခဲေသာဘဝ... ဥပမာ - ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘဝမွာ မျပည့္စံုခင္ အခ်ိန္က ဆႏၵမ်ား၊ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ျပည့္စံုႂကြယ္ဝလာၾကသည့္အခါ ေရာက္ရွိေသာ အဆင့္ ရရွိၿပီးေသာ စည္းစိမ္ေနရာကေန ေလ်ာက်မွာကို ေသမတတ္စိုးရိမ္ၾကတယ္... သိဒၶတၳ မင္းသားကေတာ့ ရရွိၿပီးေသာ မင္းစည္းစိမ္ကိုေတာင္ စြန္႔ထားခဲ့သူ...
ထိုသို႔ စြန္႔ရာတြင္ အဓိက အေၾကာင္း အခ်က္ႀကီး မ်ားရွိသည္-
" ရဟန္းတို႔ ငါသည္ ဘုရားမျဖစ္ေသးမီ ပထမအရြယ္က ဤသို႔ၾကံ၏။ မသိနားမလည္ေသာ သာမန္လူသည္ မိမိကိုယ္ တိုင္ တစ္ေန႔တြင္ အိုရဦးမည္ ျဖစ္ပါလ်က္ သူအိုတစ္ဦးကို ျမင္လၽွင္ စိတ္မသက္မသာ ရြံရွာျခင္း ျဖစ္တတ္၏။ ငါသည္ ဤသို႔ျဖစ္ရန္ မသင့္ေလ်ာ္ပါတကား ။ ဤသို႔ေတြးေတာရင္း ငါ၏ပ်ိဳျမစ္ေသာ အရြယ္၌ တက္ႂကြေနေသာစိတ္သည္ က်ဆင္းကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့၏ " ( အဂၤုတၱရနိကာယ္ တိကနိပါတ္၊ သုခုမာလသုတ္ )
" ရဟန္းတို႔ ငါသည္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ မေရာက္မီက ဤသို႔ အၾကံျဖစ္၏ ။ အဘယ္ေၾကာင့္ ငါသည္ ဇာတိသေဘာရွိသည္ ျဖစ္ပါလ်က္ ညစ္ညဴးျခင္းသေဘာ ရွိသည္ျဖစ္ပါလ်က္ ထိုညစ္ညဴးျခင္း သေဘာကိုသာလၽွင္ ရွာဘိသနည္း။ ငါသည္ ဇာတိမရွိရာ ၊ မအို ၊ မနာ ၊ မေသရာ ျမတ္ေသာနိဗၺာန္ကို ရွာအံ့ ဟူ၍ အၾကံျဖစ္၏ " ( မဇၩိမနိကာယ္၊ အရိယပရိေယသန သုတ္ )
" ရဟန္းတို႔ ငါ့အား ဤသို႔အၾကံျဖစ္၏။ အိမ္ရာေထာင္ ေသာ လူတို႔ေဘာင္၌ ေနရျခင္းသည္ က်ဥ္းေျမာင္းက်ပ္တည္း ၏။ ျမဴမႈန္ထူေသာ ခရီးႏွင့္တူ၏။ အိမ္၌ေနေသာသူသည္ စင္စစ္ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ရန္မလြယ္ကူေခ်။ ငါသည္ ဆံမုတ္ဆိတ္ကို ပယ္ၿပီးေသာ္ ဖန္ရည္စြန္းေသာ အဝတ္ကို ဝတ္ရံု၍ ရဟန္းျပဳရမူ ေကာင္းေလစြတကားဟု အၾကံျဖစ္၏ " ( မဇၩိမနိကာယ္၊ မဟာသစၥကသုတ္ႏွင့္ အျခားသုတ္မ်ား )
ထိုသို႔ေသာအေၾကာင္းအခ်က္မ်ားသည္ ဘာကိုရည္ရြယ္ပါ သနည္း ၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းအတြက္လား အမ်ားအတြက္လား ဆိုတာယေန႔မ်က္ေမွာက္ေခတ္ကာလ အထိသက္ေရာက္လ်က္ရွိေသာ သမထ ဝိပႆနာ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားက အမ်ားသတၱဝါေတြအတြက္ ႀကီးမားေသာ အဖိုးမျဖတ္ႏိူင္သည့္ အေထာက္အပံ့မ်ားေပး ေနဆဲျဖစ္သည္က သက္ေသပင္....
သိဒၶတၳမင္းသားသည္ ဘုရားအျဖစ္ကိုရရန္ စြန္႔ႏိူင္ခဲေသာ စြန္႔ျခင္းႀကီးတို႔အား -
သုေမဓာ ရွင္ရေသ့ ဘဝမွ ေဝႆႏၲရာမင္း ဘဝတိုင္ေအာင္ မေရမတြက္ႏိူင္ေသာ ဘဝမ်ားစြာတို႔၌
(၁) ေရႊ ေငြ ဆင္ ျမင္း အစရွိသည္ကို လွဴဒါန္းျခင္း ဒါနပါရမီ
(၂) ေျခ၊ လက္၊ နား၊ ႏွေခါင္း အစရွိသည္ကို လွဴျခင္း ဒါနပါရမီ
(၃) ကိုယ့္အသက္ကို လွဴျခင္း ဒါနပရမတၳ ပါရမီ
အစရွိေသာ ပါရမီ သံုးဆယ္တို႔ကို ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူခဲ့သည္။
ထို႔အျပင္ အလြန္စြန္႔ႏိူင္ခဲစြာေသာ-
(၁) ပေဒသရာဇ္၊ ဧကရာဇ္၊ စၾကာမင္းတို႔၏ စည္းစိမ္ဥစၥာ ရတနာကို စြန္႔ျခင္း ဓန ပရိစၥာဂ၊
(၂) သားသမီးကို စြန္႔ျခင္း ပုတၱပရိစၥာဂ၊
(၃) မယားကိုစြန္႔ျခင္း ဘရိယ ပရိစၥာဂ၊
(၄) ေျခ၊ လက္၊ နား၊ ႏွေခါင္း အစရွိသည့္ အဂၤါႀကီးငယ္ကို စြန္႔ျခင္း အဂၤ ပရိစၥာဂ၊
(၅) ကိုယ့္အသက္ ကိုယ္စြန္႔ျခင္း ဇီဝိတ ပရိစၥာဂ၊
ဟုဆိုအပ္ေသာ စြန္႔ျခင္းႀကီး ငါးပါးကို ျဖည့္စြန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။
( ဗုဒၶဘာသာေကာင္း တစ္ေယာက္ - သာ ထြန္း ျပန္႔ )
သိဒၶတၳ မင္းသားဟာ ေတာထြက္ၿပီး ၆ ႏွစ္အၾကာ သက္ေတာ္ ( ၃၅ ) ႏွစ္မွာ
(၁) ေရွးက ေနခဲ့ ( ျဖစ္ခဲ့) ဘူးေသာ ခႏၶာအစဥ္ကို ေအာက္ေမ့တတ္ သိတတ္ေသာ " ပုေဗၸနိဝါသ ႏုႆတိဉာဏ္ "
(၂) နတ္တို႔၏ မ်က္စိႏွင့္တူေသာ စုေတခါနီးေသာ သတၱဝါ စသည္တို႔ကို ျမင္တတ္ေသာ " ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ "
(၃) အာသေဝါတရား ေလးပါးတို႔၏ ကုန္ျခင္းကိုျပဳတတ္ ေသာ " အာသဝကၡယဉာဏ္ " တို႔ကို ရေတာ္မူခဲ့တယ္..
သက္ေတာ္ ၃၅ ကေန သက္ေတာ္ ၈၀ အထိ ၄၅ ဝါ ကာလပါတ္လံုး ေဝေနယ်သတၱဝါတို႔အား ဓမၼစၾကာ စသည့္တရားတို႔ကို ေဟာျပေတာ္မူကာ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ သတၱဝါတို႔၏ အက်ိဳးစီးပြားကို ေန႔ ည မလပ္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့တယ္...
ထိုသို႔ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စား အားထုတ္ႀကိဳးကုတ္ခဲ့ရျခင္းမ်ားသည္ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ ၊ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး ၊ မိသားစုတစ္ခု ေလာက္အတြက္သာ ၾကည့္တတ္ျမင္တတ္သူတို႔အဖို႔ နားလည္ခံစားႏိူင္မည္မဟုတ္ေသာ္လည္း အနႏၱ စၾကာဝဠာ မဟာ ဉာဏ္ေတာ္ႀကီး ပိုင္ရွင္၏ အေမၽွာ္အျမင္ကို သိျမင္ ႏိူင္ရန္ကား လြန္စြာ ခက္ခဲမည္မွာ မုခ်မေသြပင္...
တိုင္းျပည္တစ္ျပည္၊ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး ၊ မိသားစုတစ္ခု ေလာက္ကို ဦးစီးလုပ္ေကၽြးရံု လူသာမန္အျဖစ္ကေတာ့ ဘုရင့္သားျဖစ္သည့္ သိဒၶတၳ အတြက္ကေတာ့ စိတ္ကူးထဲေတာင္ထည့္စရာ မလို... သံသရာ တစ္ေလၽွာက္ စုန္ခ်ည္ ဆန္ခ်ည္ စီးေမ်ာရင္း အခ်ိန္ျပည့္ အို နာ ေသ တို႔ႏွိပ္စက္ခံေနရေသာ အနႏၲ သတၱဝါ အေပါင္းတို႔အား တေျပးညီေသာ ေမတၱာ ကရုဏာေတာ္ႀကီးျဖင့္ ဦးေဆာင္ကယ္တင္ လိုေသာ မဟာလုပ္ငန္းစဥ္ႀကီးကို ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္သည္ကို.... တံုးအ ႏံုနဲ႔ သိမ္ဖ်ဥ္းေသာ အေတြး အျမင္ ဉာဏ္ေလာက္သာရွိေသာ ခ်ိဳတူးေဇာ္ အေနႏွင့္ တတ္ႏိူင္သေလာက္ နားလည္ေအာင္ ႀကိဳးစား ၾကည့္ေစခ်င္သည္...
" ေလာက၌ ကာမဂုဏ္ခံစား၍ ႏူးညံ့ေသာေနရာ အိပ္ရာ၌အိပ္ရေသာ္လည္း ကိေလသာမီး ေတာက္ေလာင္ ေနေသာသူသည္ ခ်မ္းသာစြာ အိပ္ရမည္မဟုတ္ ၊ မိမိမွာ ကိေလသာရာဂမီး ပယ္သတ္ၿပီး ျဖစ္၍ မည္သည့္ေနရာ မ်ိဳး၌မဆို ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စက္ရသည္ " ဟု ဟတၳာ အာဠာဝက မင္းသားအား ရင္းတိုက္ေတာတြင္ သီတင္းသံုး စဥ္ မိန္႔ေတာ္မူသည္ ( အဂၤုတၱရ နိကာယ္၊ ဟိတဒဟတၳာဠ ဝကသုတ္ )
အိမ္ယာတည္ေထာင္ လူတို႔ေဘာင္ဆိုသည့္အတိုင္း လူသေဘာသဘာဝအရ သိဒၶတၳ မင္းသားဟာ ယေသာ္ဓယာ မင္းသမီးနဲ႔ အိမ္ယာထူေထာင္၍ သားေတာ္ ရာဟုလာကို ဖြားျမင္ခဲ့သည္။ အိမ္ယာထူေထာင္မႈ သည္ေလာကသဘာဝ အရ ကာမဂုဏ္ အာရံုေၾကာတြင္ နစ္ေျမာျခင္း သက္ဆင္းျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အိမ္ယာကို စြန္႔ျခင္း သားသမီးကို စြန္႔ျခင္း၊ တိုင္းျပည္ကို စြန္႔ျခင္း၊ အမ်ိဳးကိုစြန္႔ျခင္း
အသက္ကိုစြန္႔ျခင္းတို႔သည္ လုပ္ေဆာင္ရန္ လြယ္သည္ ထင္ပါသလား အစမတင္ ရွည္လ်ားလွေသာ သံသရာစဥ္ဆက္ ခံစားရေသာ ႀကီးမားလွသည့္ ဒုကၡသစၥာ အတြင္းမွ သတၱဝါအမ်ား လြတ္ေျမာက္ရန္ ကယ္တင္ေရး ႏွင့္ယွဥ္လာလၽွင္ ျမင္မိုရ္ေတာင္ႏွင့္ ႏွမ္းေစ့ပမာ ေလာက္သာ...
---------------------------------------------------------------
ဗုဒၶသည္ မိဘမ်ားကို ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္မႈ ၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း မ်ားကိုကူညီေထာက္ပံ့မႈ ႏွင့္ သားမယားလုပ္ေကၽြးမႈကို ခ်ီးမြမ္း၍ လူ႔ေလာက၌ မိသားစုစိတ္ဓာတ္ထြန္းကားသည္ကို ျမင္ေတာ္မူလို၏ ။ အိမ္ရာေထာင္ေသာလူ႔ေဘာင္၌ မိန္းမမ်ား၏ အေရးပါမႈကို အသိအမွတ္ျပဳေတာ္မူေၾကာင္း ကို ဇာတ္အ႒ကထာ မ်ား၌ေတြ႕ရၿပီး ဗုဒၶ၏ ၾကင္နာမႈ၊ စိတ္ႏွလံုးျမင့္ျမတ္မႈ၊ မိသားစုစိတ္ဓာတ္ တန္ဘိုးကို နားလည္မႈ စသည္တို႔ကို စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိူင္သည္။ ( ဦးေအးေမာင္ ဗုဒၶႏွင့္ ဗုဒၶဝါဒ- စာ ၅၈/၅၉ )
B. Saint Hilaire: The Buddha and His Religion , pp.11 တြင္ စာေရးသူသည္ ဗုဒၶဝါဒကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ျပစ္တင္ေဝဖန္ေသာသူ ျဖစ္ေသာ္လည္း " ဗုဒၶ၏ ငယ္ဘဝျဖစ္စဥ္သည္ အျပစ္အနာအဆာ ကင္း၏။ ဗုဒၶသည္ အာဇာနည္စိတ္ဓာတ္ရွိမႈ၊ ကိုယ္က်ိဳးမငဲ့ကြက္မႈ၊ ေမတၱာဓာတ္ ႀကီးမားမႈႏွင့္ စိတ္ႏွလံုးႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕မႈ တို႔တြင္ စံျပပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေပသည္ " ဟု ဝန္ခံေရးသားခဲ့၏။
အေဒါ့ေထာမတ္သည္ ဂ်ာမန္ ခရစ္ယာန္ဘုန္းႀကီး တစ္ပါးျဖစ္ သည္။ ဗုဒၶဝါဒကို အေမရိကန္ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားသို႔ လွည့္လည္၍ ကဲ့ရဲ႕ ရႈတ္ခ် ေဟာေျပာ၏။ သို႔ေသာ္ ဗုဒၶကိုကား
" ဗုဒၶသည္ စိတ္ႏွလံုးျမင့္ျမတ္၍ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့၏။ မိမိယံုၾကည္ခ်က္ အတြက္ ဘာမဆိုစြန္႔ရဲေသာ ေယာက်ာ္း အာဇာနည္တို႔၏ ႏွလံုးရည္ႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ သီလ သမာဓိႏွင့္ ဥာဏ္ပညာအရာ၌ အျခားသူမ်ားထက္ ျမင့္ျမတ္၏ ။ ခရစ္ေတာ္ မေပၚမီ ႏွစ္ေပါင္း ငါးရာေက်ာ္က ေပၚထြက္ခဲ့ေသာ ဗုဒၶသည္ ၁၉ ရာစုေခတ္ သိပၸံပညာရွင္တို႔ ေတြ႕ရွိခဲ့ေသာ အခ်က္မ်ားကို ႀကိဳတင္သိျမင္ခဲ့၏။ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚမႈကို လိုလား၍ ယခုကာလ သိပၸံပညာရွင္တို႔ကဲ့သို႔ လြတ္လပ္စြာ ဆင္ျခင္သံုးသပ္၏ " လို႔ ခ်ီးက်ဴးေဟာ ေျပာခဲ့သည္
------------------------------------------------------------------
E.A.Burtt: The Teaching of The Compassionate Buddha, pp.22 တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္-
" ေဂါတမ ဗုဒၶသည္ ေလာက၌ အတူေတြ႕ရခဲေသာ ဂုဏ္ အဂၤါႏွစ္ပါးကို ထူးျခားေလးနက္ေသာ အသြင္လကၡဏာျဖင့္ တြဲဖက္၍ ရုပ္လံုးေဖာ္ထားေသာ ပုဂၢိဳလ္ သူျမတ္ျဖစ္၏ ။
- ပထမ ဂုဏ္အဂၤါမွာ သတၱဝါတို႔ကို သနားၾကင္နာမႈ ၊ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕မႈ ၊ သည္းခံမႈ၊ ေစတနာမြန္ျမတ္မႈႏွင့္ စိတ္တည္ၿငိမ္ ၾကံ့ခိုင္မႈ ျဖင့္ ထင္ရွားေသာသီလ သမာဓိ ဂုဏ္ ျဖစ္၏ ။ လူသတၱဝါတို႔အား သူ၏ခင္မင္ၾကင္နာမႈ သည္ ျဖဴစင္ ပြင့္လင္း၍ သူသည္ ကမ႓ာ့ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား သာလၽွင္ ရရွိအပ္ေသာ လူတို႔၏ ၾကည္ညိဳေလးစားမႈကို ရရွိ၏ ။
- ဒုတိယ ဂုဏ္အဂၤါမွာ လူ႔သမိုင္း၌ ၿပိဳင္ဘက္ကင္းေသာ ဥာဏ္ အျမင္ရွိမႈ ျဖစ္၏။ သူသည္ မိမိေခတ္၌ေပၚထြန္းေန ေသာအေတြးအေခၚမ်ားကို ႏႈိက္ခၽြတ္ ေလ့လာ၍ စိစစ္ၿပီး လၽွင္ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္ေသာ အယူမ်ားကို လက္ခံ၍ မေကာင္းေသာ မွားေသာ အယူမ်ားကို စြန္႔လႊတ္ သို႔မဟုတ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲခဲ့၏။ ဤ ဗုဒၶ ဂုဏ္ေတာ္ ေၾကာင့္ပင္ ဗုဒၶဝါဒသည္ ဘဝျပႆနာကို စနစ္တက် ဆင္ျခင္သံုးသပ္ ေလ့လာ အေျဖရွာရာမွ ေပၚေပါက္လာေသာ တစ္ခုတည္း ေသာ ကမ႓ာ့ဘာသာ ဝါဒႀကီးျဖစ္၏။ ဗုဒၶသည္ လူသတၱဝါမ်ား အေပၚ၌ ေရွးဦးလက္မြန္ ေမတၱာ ကရုဏာထားေသာ အသိပညာ ဥာဏ္ႀကီးရွင္ အာဇာနည္ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္၏။
" ရဟန္းတို႔ ၊ သင္တို႔သည္ သူတစ္ပါးက ဗုဒၶဓမၼ ႏွင့္ သံဃာ ကို ကဲ့ရဲ႕စကား သို႔မဟုတ္ ခ်ီးမြမ္းစကား ေျပာလၽွင္ ႏွလံုးမသာယာျခင္း သို႔မဟုတ္ စိတ္တက္ႂကြျခင္း မျဖစ္ဘဲ အေၾကာင္း အက်ိဳး ၊ အေကာင္းအဆိုး သိရွိရန္ အားထုတ္ၾကရာ၏ " ( ဒီဃနိကာယ္ ၊ ျဗဟၼဇာလ သုတ္)
ဆိုလိုခ်င္သည္မွာ ခ်ိဳတူးေဇာ္ သည္ ဘာလူမ်ိဳး ဘာ ဘာသာ ျဖစ္သည္ကို မသိ၊ မည္သို႔ေသာ ဦးေႏွာက္ေလာက္ႏွင့္ Status ကို ေရးသည္မသိ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ငါ့စကားႏြားရ အရွက္မရွိ ကိုယ့္အထုပ္ ကိုယ္ျဖည္ျပျခင္း သာျဖစ္သည္။ သူအရွက္သိကၡာမရွိတာက သူ႔အပိုင္း သို႔ေသာ္ ယခုလို ေပါက္တတ္ကရ အေရးအသား အေတြးအေခၚအား လူမႈကြန္ယက္သို႔ တင္၍ မၽွေဝျခင္းေၾကာင့္ ဘာသာေရးအသိ ႏုနယ္ေသးေသာ လူငယ္မ်ား ထင္ေယာင္ထင္မွား အျဖစ္မခံႏိူင္ပါ ။ သူ႔ ပုစြန္ ဦးေႏွာက္အား လူငယ္ လူရြယ္မ်ား၏ တန္ဘိုးရွိေသာ ဦးေခါင္းမ်ားအတြင္း အေရာက္မခံ ႏိူင္ပါ။ သူေရးထားသလို သူ႔အေတြးသည္ ေပတံ တစ္ေခ်ာင္းသာဆိုပါလၽွင္ ေကာင္းမြန္ေသာေပတံ ေတာ့ မျဖစ္ႏိူင္ပါ။ စုတ္ ျပတ္ က်ိဳး ပဲ့ ေနေသာ အတိုင္းအတာ အမွတ္အသား မပါေသာ ၊ စံျပဳ၍မရေသာ လမ္းေဘးက ေကာက္လာသည့္ ေပတံက်ိဳး တစ္ေခ်ာင္းသာ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္ ။ ။
Photo - ညီ ရဲမိုး ထံမွ ရယူပါသည္ ။
--------------------------------------------------------------
" အို မာဂ႑ိယ ငါသည္သုံးေဆာင္ေသာ ျပႆဒ္ တို႔၌ အတီးအမႈတ္ မ်ိဳးစံုတို႔ျဖင့္ တင့္တယ္စြာ ခံစားစံစားလ်က္ ေနခဲ့၏ " ( မဇၩိမနိကာယ္ မာဂ႑ိယသုတ္)
" ရဟန္းတို႔ ငါသည္ ခ်မ္းသာစြာ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕စြာ ေနရ၏။ မိုးေလးလပါတ္လံုး ျပႆဒ္မွ ေအာက္သို႔မသက္ဆင္းဘဲ ေနရ၏ " (အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ တိကနိပါတ္- သုခုမာလ သုတ္)
ဆိုလိုသည္က ဘုရားအေလာင္း သိဒၶတၳ မင္းသား ဟာ လူ႔ေလာက လူ႔ဘဝမွာ ဘုရင့္သား မင္းစည္းစိမ္ကို အျပည့္အဝ ခံစားေနခဲ့ရသူ၊ လိုေလးေသးမရွိ၊ အရာရာ မေတာင့္မတ မေၾကာင့္မၾက ေနခဲ့ရေသာဘဝ....
ေတာ္ရံုသာမန္လူတို႔ စြန္႔ႏိူင္ခဲေသာဘဝ... ဥပမာ - ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘဝမွာ မျပည့္စံုခင္ အခ်ိန္က ဆႏၵမ်ား၊ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ျပည့္စံုႂကြယ္ဝလာၾကသည့္အခါ ေရာက္ရွိေသာ အဆင့္ ရရွိၿပီးေသာ စည္းစိမ္ေနရာကေန ေလ်ာက်မွာကို ေသမတတ္စိုးရိမ္ၾကတယ္... သိဒၶတၳ မင္းသားကေတာ့ ရရွိၿပီးေသာ မင္းစည္းစိမ္ကိုေတာင္ စြန္႔ထားခဲ့သူ...
ထိုသို႔ စြန္႔ရာတြင္ အဓိက အေၾကာင္း အခ်က္ႀကီး မ်ားရွိသည္-
" ရဟန္းတို႔ ငါသည္ ဘုရားမျဖစ္ေသးမီ ပထမအရြယ္က ဤသို႔ၾကံ၏။ မသိနားမလည္ေသာ သာမန္လူသည္ မိမိကိုယ္ တိုင္ တစ္ေန႔တြင္ အိုရဦးမည္ ျဖစ္ပါလ်က္ သူအိုတစ္ဦးကို ျမင္လၽွင္ စိတ္မသက္မသာ ရြံရွာျခင္း ျဖစ္တတ္၏။ ငါသည္ ဤသို႔ျဖစ္ရန္ မသင့္ေလ်ာ္ပါတကား ။ ဤသို႔ေတြးေတာရင္း ငါ၏ပ်ိဳျမစ္ေသာ အရြယ္၌ တက္ႂကြေနေသာစိတ္သည္ က်ဆင္းကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့၏ " ( အဂၤုတၱရနိကာယ္ တိကနိပါတ္၊ သုခုမာလသုတ္ )
" ရဟန္းတို႔ ငါသည္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ မေရာက္မီက ဤသို႔ အၾကံျဖစ္၏ ။ အဘယ္ေၾကာင့္ ငါသည္ ဇာတိသေဘာရွိသည္ ျဖစ္ပါလ်က္ ညစ္ညဴးျခင္းသေဘာ ရွိသည္ျဖစ္ပါလ်က္ ထိုညစ္ညဴးျခင္း သေဘာကိုသာလၽွင္ ရွာဘိသနည္း။ ငါသည္ ဇာတိမရွိရာ ၊ မအို ၊ မနာ ၊ မေသရာ ျမတ္ေသာနိဗၺာန္ကို ရွာအံ့ ဟူ၍ အၾကံျဖစ္၏ " ( မဇၩိမနိကာယ္၊ အရိယပရိေယသန သုတ္ )
" ရဟန္းတို႔ ငါ့အား ဤသို႔အၾကံျဖစ္၏။ အိမ္ရာေထာင္ ေသာ လူတို႔ေဘာင္၌ ေနရျခင္းသည္ က်ဥ္းေျမာင္းက်ပ္တည္း ၏။ ျမဴမႈန္ထူေသာ ခရီးႏွင့္တူ၏။ အိမ္၌ေနေသာသူသည္ စင္စစ္ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ရန္မလြယ္ကူေခ်။ ငါသည္ ဆံမုတ္ဆိတ္ကို ပယ္ၿပီးေသာ္ ဖန္ရည္စြန္းေသာ အဝတ္ကို ဝတ္ရံု၍ ရဟန္းျပဳရမူ ေကာင္းေလစြတကားဟု အၾကံျဖစ္၏ " ( မဇၩိမနိကာယ္၊ မဟာသစၥကသုတ္ႏွင့္ အျခားသုတ္မ်ား )
ထိုသို႔ေသာအေၾကာင္းအခ်က္မ်ားသည္ ဘာကိုရည္ရြယ္ပါ သနည္း ၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းအတြက္လား အမ်ားအတြက္လား ဆိုတာယေန႔မ်က္ေမွာက္ေခတ္ကာလ အထိသက္ေရာက္လ်က္ရွိေသာ သမထ ဝိပႆနာ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားက အမ်ားသတၱဝါေတြအတြက္ ႀကီးမားေသာ အဖိုးမျဖတ္ႏိူင္သည့္ အေထာက္အပံ့မ်ားေပး ေနဆဲျဖစ္သည္က သက္ေသပင္....
သိဒၶတၳမင္းသားသည္ ဘုရားအျဖစ္ကိုရရန္ စြန္႔ႏိူင္ခဲေသာ စြန္႔ျခင္းႀကီးတို႔အား -
သုေမဓာ ရွင္ရေသ့ ဘဝမွ ေဝႆႏၲရာမင္း ဘဝတိုင္ေအာင္ မေရမတြက္ႏိူင္ေသာ ဘဝမ်ားစြာတို႔၌
(၁) ေရႊ ေငြ ဆင္ ျမင္း အစရွိသည္ကို လွဴဒါန္းျခင္း ဒါနပါရမီ
(၂) ေျခ၊ လက္၊ နား၊ ႏွေခါင္း အစရွိသည္ကို လွဴျခင္း ဒါနပါရမီ
(၃) ကိုယ့္အသက္ကို လွဴျခင္း ဒါနပရမတၳ ပါရမီ
အစရွိေသာ ပါရမီ သံုးဆယ္တို႔ကို ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူခဲ့သည္။
ထို႔အျပင္ အလြန္စြန္႔ႏိူင္ခဲစြာေသာ-
(၁) ပေဒသရာဇ္၊ ဧကရာဇ္၊ စၾကာမင္းတို႔၏ စည္းစိမ္ဥစၥာ ရတနာကို စြန္႔ျခင္း ဓန ပရိစၥာဂ၊
(၂) သားသမီးကို စြန္႔ျခင္း ပုတၱပရိစၥာဂ၊
(၃) မယားကိုစြန္႔ျခင္း ဘရိယ ပရိစၥာဂ၊
(၄) ေျခ၊ လက္၊ နား၊ ႏွေခါင္း အစရွိသည့္ အဂၤါႀကီးငယ္ကို စြန္႔ျခင္း အဂၤ ပရိစၥာဂ၊
(၅) ကိုယ့္အသက္ ကိုယ္စြန္႔ျခင္း ဇီဝိတ ပရိစၥာဂ၊
ဟုဆိုအပ္ေသာ စြန္႔ျခင္းႀကီး ငါးပါးကို ျဖည့္စြန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။
( ဗုဒၶဘာသာေကာင္း တစ္ေယာက္ - သာ ထြန္း ျပန္႔ )
သိဒၶတၳ မင္းသားဟာ ေတာထြက္ၿပီး ၆ ႏွစ္အၾကာ သက္ေတာ္ ( ၃၅ ) ႏွစ္မွာ
(၁) ေရွးက ေနခဲ့ ( ျဖစ္ခဲ့) ဘူးေသာ ခႏၶာအစဥ္ကို ေအာက္ေမ့တတ္ သိတတ္ေသာ " ပုေဗၸနိဝါသ ႏုႆတိဉာဏ္ "
(၂) နတ္တို႔၏ မ်က္စိႏွင့္တူေသာ စုေတခါနီးေသာ သတၱဝါ စသည္တို႔ကို ျမင္တတ္ေသာ " ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ "
(၃) အာသေဝါတရား ေလးပါးတို႔၏ ကုန္ျခင္းကိုျပဳတတ္ ေသာ " အာသဝကၡယဉာဏ္ " တို႔ကို ရေတာ္မူခဲ့တယ္..
သက္ေတာ္ ၃၅ ကေန သက္ေတာ္ ၈၀ အထိ ၄၅ ဝါ ကာလပါတ္လံုး ေဝေနယ်သတၱဝါတို႔အား ဓမၼစၾကာ စသည့္တရားတို႔ကို ေဟာျပေတာ္မူကာ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ သတၱဝါတို႔၏ အက်ိဳးစီးပြားကို ေန႔ ည မလပ္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့တယ္...
ထိုသို႔ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စား အားထုတ္ႀကိဳးကုတ္ခဲ့ရျခင္းမ်ားသည္ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ ၊ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး ၊ မိသားစုတစ္ခု ေလာက္အတြက္သာ ၾကည့္တတ္ျမင္တတ္သူတို႔အဖို႔ နားလည္ခံစားႏိူင္မည္မဟုတ္ေသာ္လည္း အနႏၱ စၾကာဝဠာ မဟာ ဉာဏ္ေတာ္ႀကီး ပိုင္ရွင္၏ အေမၽွာ္အျမင္ကို သိျမင္ ႏိူင္ရန္ကား လြန္စြာ ခက္ခဲမည္မွာ မုခ်မေသြပင္...
တိုင္းျပည္တစ္ျပည္၊ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး ၊ မိသားစုတစ္ခု ေလာက္ကို ဦးစီးလုပ္ေကၽြးရံု လူသာမန္အျဖစ္ကေတာ့ ဘုရင့္သားျဖစ္သည့္ သိဒၶတၳ အတြက္ကေတာ့ စိတ္ကူးထဲေတာင္ထည့္စရာ မလို... သံသရာ တစ္ေလၽွာက္ စုန္ခ်ည္ ဆန္ခ်ည္ စီးေမ်ာရင္း အခ်ိန္ျပည့္ အို နာ ေသ တို႔ႏွိပ္စက္ခံေနရေသာ အနႏၲ သတၱဝါ အေပါင္းတို႔အား တေျပးညီေသာ ေမတၱာ ကရုဏာေတာ္ႀကီးျဖင့္ ဦးေဆာင္ကယ္တင္ လိုေသာ မဟာလုပ္ငန္းစဥ္ႀကီးကို ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္သည္ကို.... တံုးအ ႏံုနဲ႔ သိမ္ဖ်ဥ္းေသာ အေတြး အျမင္ ဉာဏ္ေလာက္သာရွိေသာ ခ်ိဳတူးေဇာ္ အေနႏွင့္ တတ္ႏိူင္သေလာက္ နားလည္ေအာင္ ႀကိဳးစား ၾကည့္ေစခ်င္သည္...
" ေလာက၌ ကာမဂုဏ္ခံစား၍ ႏူးညံ့ေသာေနရာ အိပ္ရာ၌အိပ္ရေသာ္လည္း ကိေလသာမီး ေတာက္ေလာင္ ေနေသာသူသည္ ခ်မ္းသာစြာ အိပ္ရမည္မဟုတ္ ၊ မိမိမွာ ကိေလသာရာဂမီး ပယ္သတ္ၿပီး ျဖစ္၍ မည္သည့္ေနရာ မ်ိဳး၌မဆို ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စက္ရသည္ " ဟု ဟတၳာ အာဠာဝက မင္းသားအား ရင္းတိုက္ေတာတြင္ သီတင္းသံုး စဥ္ မိန္႔ေတာ္မူသည္ ( အဂၤုတၱရ နိကာယ္၊ ဟိတဒဟတၳာဠ ဝကသုတ္ )
အိမ္ယာတည္ေထာင္ လူတို႔ေဘာင္ဆိုသည့္အတိုင္း လူသေဘာသဘာဝအရ သိဒၶတၳ မင္းသားဟာ ယေသာ္ဓယာ မင္းသမီးနဲ႔ အိမ္ယာထူေထာင္၍ သားေတာ္ ရာဟုလာကို ဖြားျမင္ခဲ့သည္။ အိမ္ယာထူေထာင္မႈ သည္ေလာကသဘာဝ အရ ကာမဂုဏ္ အာရံုေၾကာတြင္ နစ္ေျမာျခင္း သက္ဆင္းျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အိမ္ယာကို စြန္႔ျခင္း သားသမီးကို စြန္႔ျခင္း၊ တိုင္းျပည္ကို စြန္႔ျခင္း၊ အမ်ိဳးကိုစြန္႔ျခင္း
အသက္ကိုစြန္႔ျခင္းတို႔သည္ လုပ္ေဆာင္ရန္ လြယ္သည္ ထင္ပါသလား အစမတင္ ရွည္လ်ားလွေသာ သံသရာစဥ္ဆက္ ခံစားရေသာ ႀကီးမားလွသည့္ ဒုကၡသစၥာ အတြင္းမွ သတၱဝါအမ်ား လြတ္ေျမာက္ရန္ ကယ္တင္ေရး ႏွင့္ယွဥ္လာလၽွင္ ျမင္မိုရ္ေတာင္ႏွင့္ ႏွမ္းေစ့ပမာ ေလာက္သာ...
---------------------------------------------------------------
ဗုဒၶသည္ မိဘမ်ားကို ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္မႈ ၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း မ်ားကိုကူညီေထာက္ပံ့မႈ ႏွင့္ သားမယားလုပ္ေကၽြးမႈကို ခ်ီးမြမ္း၍ လူ႔ေလာက၌ မိသားစုစိတ္ဓာတ္ထြန္းကားသည္ကို ျမင္ေတာ္မူလို၏ ။ အိမ္ရာေထာင္ေသာလူ႔ေဘာင္၌ မိန္းမမ်ား၏ အေရးပါမႈကို အသိအမွတ္ျပဳေတာ္မူေၾကာင္း ကို ဇာတ္အ႒ကထာ မ်ား၌ေတြ႕ရၿပီး ဗုဒၶ၏ ၾကင္နာမႈ၊ စိတ္ႏွလံုးျမင့္ျမတ္မႈ၊ မိသားစုစိတ္ဓာတ္ တန္ဘိုးကို နားလည္မႈ စသည္တို႔ကို စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိူင္သည္။ ( ဦးေအးေမာင္ ဗုဒၶႏွင့္ ဗုဒၶဝါဒ- စာ ၅၈/၅၉ )
B. Saint Hilaire: The Buddha and His Religion , pp.11 တြင္ စာေရးသူသည္ ဗုဒၶဝါဒကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ျပစ္တင္ေဝဖန္ေသာသူ ျဖစ္ေသာ္လည္း " ဗုဒၶ၏ ငယ္ဘဝျဖစ္စဥ္သည္ အျပစ္အနာအဆာ ကင္း၏။ ဗုဒၶသည္ အာဇာနည္စိတ္ဓာတ္ရွိမႈ၊ ကိုယ္က်ိဳးမငဲ့ကြက္မႈ၊ ေမတၱာဓာတ္ ႀကီးမားမႈႏွင့္ စိတ္ႏွလံုးႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕မႈ တို႔တြင္ စံျပပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေပသည္ " ဟု ဝန္ခံေရးသားခဲ့၏။
အေဒါ့ေထာမတ္သည္ ဂ်ာမန္ ခရစ္ယာန္ဘုန္းႀကီး တစ္ပါးျဖစ္ သည္။ ဗုဒၶဝါဒကို အေမရိကန္ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားသို႔ လွည့္လည္၍ ကဲ့ရဲ႕ ရႈတ္ခ် ေဟာေျပာ၏။ သို႔ေသာ္ ဗုဒၶကိုကား
" ဗုဒၶသည္ စိတ္ႏွလံုးျမင့္ျမတ္၍ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့၏။ မိမိယံုၾကည္ခ်က္ အတြက္ ဘာမဆိုစြန္႔ရဲေသာ ေယာက်ာ္း အာဇာနည္တို႔၏ ႏွလံုးရည္ႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ သီလ သမာဓိႏွင့္ ဥာဏ္ပညာအရာ၌ အျခားသူမ်ားထက္ ျမင့္ျမတ္၏ ။ ခရစ္ေတာ္ မေပၚမီ ႏွစ္ေပါင္း ငါးရာေက်ာ္က ေပၚထြက္ခဲ့ေသာ ဗုဒၶသည္ ၁၉ ရာစုေခတ္ သိပၸံပညာရွင္တို႔ ေတြ႕ရွိခဲ့ေသာ အခ်က္မ်ားကို ႀကိဳတင္သိျမင္ခဲ့၏။ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚမႈကို လိုလား၍ ယခုကာလ သိပၸံပညာရွင္တို႔ကဲ့သို႔ လြတ္လပ္စြာ ဆင္ျခင္သံုးသပ္၏ " လို႔ ခ်ီးက်ဴးေဟာ ေျပာခဲ့သည္
------------------------------------------------------------------
E.A.Burtt: The Teaching of The Compassionate Buddha, pp.22 တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္-
" ေဂါတမ ဗုဒၶသည္ ေလာက၌ အတူေတြ႕ရခဲေသာ ဂုဏ္ အဂၤါႏွစ္ပါးကို ထူးျခားေလးနက္ေသာ အသြင္လကၡဏာျဖင့္ တြဲဖက္၍ ရုပ္လံုးေဖာ္ထားေသာ ပုဂၢိဳလ္ သူျမတ္ျဖစ္၏ ။
- ပထမ ဂုဏ္အဂၤါမွာ သတၱဝါတို႔ကို သနားၾကင္နာမႈ ၊ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕မႈ ၊ သည္းခံမႈ၊ ေစတနာမြန္ျမတ္မႈႏွင့္ စိတ္တည္ၿငိမ္ ၾကံ့ခိုင္မႈ ျဖင့္ ထင္ရွားေသာသီလ သမာဓိ ဂုဏ္ ျဖစ္၏ ။ လူသတၱဝါတို႔အား သူ၏ခင္မင္ၾကင္နာမႈ သည္ ျဖဴစင္ ပြင့္လင္း၍ သူသည္ ကမ႓ာ့ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား သာလၽွင္ ရရွိအပ္ေသာ လူတို႔၏ ၾကည္ညိဳေလးစားမႈကို ရရွိ၏ ။
- ဒုတိယ ဂုဏ္အဂၤါမွာ လူ႔သမိုင္း၌ ၿပိဳင္ဘက္ကင္းေသာ ဥာဏ္ အျမင္ရွိမႈ ျဖစ္၏။ သူသည္ မိမိေခတ္၌ေပၚထြန္းေန ေသာအေတြးအေခၚမ်ားကို ႏႈိက္ခၽြတ္ ေလ့လာ၍ စိစစ္ၿပီး လၽွင္ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္ေသာ အယူမ်ားကို လက္ခံ၍ မေကာင္းေသာ မွားေသာ အယူမ်ားကို စြန္႔လႊတ္ သို႔မဟုတ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲခဲ့၏။ ဤ ဗုဒၶ ဂုဏ္ေတာ္ ေၾကာင့္ပင္ ဗုဒၶဝါဒသည္ ဘဝျပႆနာကို စနစ္တက် ဆင္ျခင္သံုးသပ္ ေလ့လာ အေျဖရွာရာမွ ေပၚေပါက္လာေသာ တစ္ခုတည္း ေသာ ကမ႓ာ့ဘာသာ ဝါဒႀကီးျဖစ္၏။ ဗုဒၶသည္ လူသတၱဝါမ်ား အေပၚ၌ ေရွးဦးလက္မြန္ ေမတၱာ ကရုဏာထားေသာ အသိပညာ ဥာဏ္ႀကီးရွင္ အာဇာနည္ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္၏။
" ရဟန္းတို႔ ၊ သင္တို႔သည္ သူတစ္ပါးက ဗုဒၶဓမၼ ႏွင့္ သံဃာ ကို ကဲ့ရဲ႕စကား သို႔မဟုတ္ ခ်ီးမြမ္းစကား ေျပာလၽွင္ ႏွလံုးမသာယာျခင္း သို႔မဟုတ္ စိတ္တက္ႂကြျခင္း မျဖစ္ဘဲ အေၾကာင္း အက်ိဳး ၊ အေကာင္းအဆိုး သိရွိရန္ အားထုတ္ၾကရာ၏ " ( ဒီဃနိကာယ္ ၊ ျဗဟၼဇာလ သုတ္)
ဆိုလိုခ်င္သည္မွာ ခ်ိဳတူးေဇာ္ သည္ ဘာလူမ်ိဳး ဘာ ဘာသာ ျဖစ္သည္ကို မသိ၊ မည္သို႔ေသာ ဦးေႏွာက္ေလာက္ႏွင့္ Status ကို ေရးသည္မသိ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ငါ့စကားႏြားရ အရွက္မရွိ ကိုယ့္အထုပ္ ကိုယ္ျဖည္ျပျခင္း သာျဖစ္သည္။ သူအရွက္သိကၡာမရွိတာက သူ႔အပိုင္း သို႔ေသာ္ ယခုလို ေပါက္တတ္ကရ အေရးအသား အေတြးအေခၚအား လူမႈကြန္ယက္သို႔ တင္၍ မၽွေဝျခင္းေၾကာင့္ ဘာသာေရးအသိ ႏုနယ္ေသးေသာ လူငယ္မ်ား ထင္ေယာင္ထင္မွား အျဖစ္မခံႏိူင္ပါ ။ သူ႔ ပုစြန္ ဦးေႏွာက္အား လူငယ္ လူရြယ္မ်ား၏ တန္ဘိုးရွိေသာ ဦးေခါင္းမ်ားအတြင္း အေရာက္မခံ ႏိူင္ပါ။ သူေရးထားသလို သူ႔အေတြးသည္ ေပတံ တစ္ေခ်ာင္းသာဆိုပါလၽွင္ ေကာင္းမြန္ေသာေပတံ ေတာ့ မျဖစ္ႏိူင္ပါ။ စုတ္ ျပတ္ က်ိဳး ပဲ့ ေနေသာ အတိုင္းအတာ အမွတ္အသား မပါေသာ ၊ စံျပဳ၍မရေသာ လမ္းေဘးက ေကာက္လာသည့္ ေပတံက်ိဳး တစ္ေခ်ာင္းသာ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္ ။ ။
Photo - ညီ ရဲမိုး ထံမွ ရယူပါသည္ ။
0 comments:
Post a Comment