ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ဟာ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ထက္ပိုၿပီး ကြဲရွခဲ့ပါတယ္
(က)
သည္ေနရာေလးေပါ့။
‘၀မ္းနည္း၀မ္းသာ’ ဇာတ္ကားထဲက ကဗ်ာဆရာအျဖစ္သရုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ မင္းသားႀကီးျမတ္ေလး တံုးလံုးလွဲၿပီး မိုးေကာင္းကင္ကိုေမာ့ၾကည့္ရင္း ကဗ်ာေတြရြတ္ေနခဲ့တာ။ ဒီေနရာေလးမွာပဲ ညငွက္မေလးအျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္တဲ့ ရုပ္ရွင္မင္းသမီးႀကီး ျမင့္ျမင့္ခင္က တံုးလံုးလွဲၿပီးကဗ်ာရြတ္ေနတဲ့ ကဗ်ာဆရာကို ၀င္တိုက္မိတာ။ ကဗ်ာဆရာနဲ႔ ညငွက္မေလးတို႔ စတင္သိကၽြမ္းၾကရတာ။
ပုလိပ္ေတြရန္က ပုန္းေရွာင္ဖို႔ႀကိဳးစားရွာတဲ့ ညငွက္မေလးကို ကဗ်ာဆရာက အကာအကြယ္ေပးခဲ့တဲ့တာဟာ သည္ေနရာေလးေပါ့။
လူေတြ ဟိုမွသည္မွ သြားလာေနတာကိုၾကည့္ၿပီး သူ႔စိတ္ေတြဟာ ေခတ္ကာလ တနံတလ်ားကို ျဖတ္ကူးေနခဲ့ပါေသးတယ္။
က်ဆံုးသြားတဲ့ ေခ်ေဂြဗားရားအေၾကာင္း ေက်ာင္းနံရံကပ္စာေစါင္မွာ ပံုနဲ႔တကြေဖၚျပၿပီး ေဆာင္းပါးေရးရပါ့မလားဆိုၿပီး ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး ဦးေအးျမင့္က ရုံးခန္းထဲေခၚၿပီး ေက်ာင္းထုတ္ပစ္မယ္လို႔ ႀကိမ္းေမာင္းခံခဲ့ရတာကိုလည္း ေတြးျဖစ္ေအာင္ ေတြးမိပါေသးတယ္။
ဒီတုန္းက သူက အသက္ ၂၀ ေတာင္မွမျပည့္ေသးဘူးေလ။ အခု သူေဘးနားမွာ ရပ္ေနၾကတဲ့ လူငယ္ေလးေတြလို ေလာကႀကီးကို သူ႔လက္ဖ၀ါးေလာက္ေတာင္ မက်ယ္ျပန္႔ပါဘူးဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္မာနနဲ႔ ကုိယ္ျဖစ္ခ်င္လုပ္ခ်င္တာေတြအားလံုး အိပ္မက္မက္ပစ္ႏိုင္စြမ္းတဲ့ အရြယ္မွာေပါ့။
ဟိုး ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမအေဆာက္အဦးႀကီးရဲ႕ေနာက္က မိုးေကာင္းကင္မွာေတာ့ မိုးသားေတြ ညိဳ႕ဆိုင္းေနပါတယ္။ ဒီ လြတ္လပ္ေရးေက်ာက္တိုင္ႀကီးေအာက္မွာ ကဗ်ာရြတ္ဖို႔ေရာက္လာေနတဲ့သူ႔စိတ္ေတြက ညငွက္မေလးနဲ႔ ကဗ်ာဆရာတစ္ဦးတို႔ရဲ႕ ဇာတ္လမ္းအစကို ေတြးေနမိတယ္။ ေခတ္ႀကီးတစ္ေခတ္ရဲ႕ အနံ႔အသက္ေတြကို သူရေနၿပီေပါ့။ သူ႔ေခတ္သူ႔ဘ၀ရဲ႕ တန္ခိုးအာဏာစက္ မိုးသံေလသံေတြကို သူ ၾကားေနရၿပီေပါ့။ သူက ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ နတ္ေဒ၀ဒါမ်ားကို ပင့္ဖိတ္လိုက္ပါတယ္။ သူ ကဗ်ာရြတ္ေတာ့မယ္မဟုတ္လား။ သူ ကဗ်ာ စတင္ၿပီးရြတ္ေတာ့ မိုးစက္တခ်ိဳ႕ သူ႔ပခံုးေပၚ က်လာခဲ့ပါေသးတယ္။
စက္တင္ဘာလ ၂၁ ရက္။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေန႔။ မဟာဗႏၶဳလပန္းၿခံ၊ လြတ္လပ္ေရးေက်ာက္တိုင္ႀကီးေအာက္မွာ သူဟာ ‘ ျပန္လာခဲ့ပါ ေရႊႀကိဳးၾကာ ’ ကဗ်ာကို ရြတ္ေနပါတယ္။
(ခ)
ဒသမဌာန အညာျမစ္စဥ္တ၀ိုက္က
တိတ္ဆိတ္တဲ့ ျမက္ခင္းေတြ
ေအးျမတဲ့ ေတာင္ေျခေတာအုပ္ေတြ
မာနတစ္စက္မွမရွိတဲ့ တဲအိမ္ေလးေတြဟာ
မင္းရဲ႕အေရျပားေပၚက မီးေလာင္ဖုေတြလား….
မိုးၿခိမ္းသံ တစ္ခ်က္ႏွစ္ခ်က္ဟာ သူ႔အသံကို မလႊမ္းမိုးႏိုင္ပါဘူး။ သူက လူအုပ္ကိုေက်ာ္ၿပီး သူ႔ကဗ်ာစကားလံုးေတြကို ဟိုး ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမႀကီးေရွ႕ေရာက္ေအာင္ ပစ္ေပါက္ေနခဲ့ပါတယ္။ စကားလံုးတစ္လံုးခ်င္းစီ အေသအခ်ာ ခ်ိန္ရြယ္ၿပီးမွ ေလးညွိဳ႕ကို တင္လႊတ္လိုက္တာပါ။ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမႀကီးေရွ႕၊ ဆူးေလဘုရားကုန္းေတာ္တ၀ုိက္၊ ဘတ္စကား ကားဂိတ္ႀကီးအနားမွာ သူ႔ကဗ်ာစကားလံုးေတြဟာ အျပင္းအထန္ တစ္လံုးၿပီးတစ္လံုး က်ေရာက္ေပါက္ကြဲေနပါတယ္။
ျမစ္ႀကီးနားက
သူ႔ ညာဘက္ေျခေထာက္ လက္နဲ႔စမ္းတဲ့အခါ
လိုင္ဇာကိုစမ္းမိ
ညာဘက္ေျခေထာက္ မရွိဘူး။
လုိုင္ဇာက
သူ႔ဘယ္ဘက္ေျခေထာက္ သူျပန္ၿပီး လက္နဲ႔စမ္းတဲ့အခါ
ျမစ္ႀကီးနားကိုစမ္းမိ
ဘယ္ဘက္ေျခေထာက္ မရွိဘူး….
သူက ခႏၵာကိုယ္ကို ေတာင့္ေတာင့္ထား ရင္ကိုပင့္ၿပီး ကဗ်ာရြတ္တဲ့အခါ သူ႔ေရွ႕ကလူအုပ္က အလိုလို လိုက္ၿပီး ေခါင္းေတြကို ေမာ့ထားလိုက္ၾကပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကဗ်ာရြတ္သံကို အခုလို လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ႀကီး ဘယ္သူ ၾကားဖူးသလည္း။ ကဗ်ာရြတ္သံေတြထဲက မိုးၿခိမ္းသံေတြ၊ လက္နက္ႀကီး က်ေရာက္ေပါက္ကြဲလိုက္သံေတြ၊ တင့္ကားတစ္စီး ျဖတ္ေမာင္းလာသံ၊ တိရစာၦန္တစ္ေကာင္ရဲ႕ နာက်င္တုန္လႈိက္စြာ ေအာ္ဟစ္ပစ္လိုက္တဲ့အသံမ်ိဳးကို ဘယ္သူ နားနဲ႔ဆတ္ဆတ္ ၾကားဖူးသလည္း။
ေကာင္းကင္မွာ ငွက္တစ္အုပ္ ပ်ံသြားၾကပါတယ္။ လူတခ်ိဳ႕ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးကို ေမာ့ၾကည့္ေနၾကပါတယ္။ ပန္းၿခံဳတစ္ခုေဘးက ခ်စ္သူႏွစ္ဦးက အႏၱရယ္တစ္စံုတစ္ရာ က်ေရာက္ေတာ့မလားဆိုတဲ့အသိနဲ႔ ခႏၱာကိုယ္ႏွစ္ခု တစ္ခုထဲ ျဖစ္သြားၾကပါတယ္။ ကားလမ္းမေပၚက ကားေတြက ဟြန္းေတြ ၿပိဳင္တူ တီးလိုက္ၾကပါတယ္။ အျပာေရာင္ ေခါင္းစီးပု၀ါကုိယ္စီစည္းထားတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတပ္သား လူအုပ္စုတစ္စုက ပန္းၿခံေရွ႕မွာ လာၿပီးရပ္လိုက္ၾကပါတယ္။
အေမွာင္ထုတစ္ခုက
အေမွာင္ေခတ္တစ္ခုကို
လွ်ာတသိမ္းသိမ္း လုပ္ေနခ်ိန္
မင္းကေတာ့ ေသဆံုးသြားၾကရတဲ့ သားသမီးေတြကို
ျမွဳပ္ႏွံလိုက္ရတယ္
ဒါေပမယ့္
ျမွဳပ္ႏွံမႈကိုၾကေတာ့ မျမွဳပ္ႏွံႏိုင္ခဲ့ေသးဘူး….
လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ငါးႏွစ္ကပါ။ ဘယ္ကဘယ္လို ဘယ္သူက စတင္ေအာ္လိုက္မွန္းပင္မသိပဲ မဲပလိရြာက ရြာသားေတြ အလန္႔တၾကားျဖစ္ၿပီး ရြာပ်က္တဲ့အခါ ရြာသားတခ်ိဳ႕နဲ႔အတူ သူလည္း ေတာထဲကို ထြက္ေျပးလာခဲ့ရတယ္။ လူေတြၾကားမွာ သူဟာ အေရွ႕အေနာက္ ေတာင္ေျမာက္ဘယ္မွာဆိုတာေတာင္မွမသိဘဲ ေတာစပ္ကို တိုး၀င္လိုက္ရတယ္။ လူႀကီးေတြက အသံမထြက္ၾကေပမယ့္ ကေလးေတြက ေအာ္ဟစ္ၿပီး ငိုုၾကယိုၾက။ ေခြးေတြ ဦးတည္ရာမဲ့ေျပးၿပီး ေဟာင္ၾက။ သူဟာ စမ္းေခ်ာင္းေဘးက ၀ါးရုံပင္ေအာက္မွာ တစ္ညအိပ္ခဲ့ရတာေပါ့။ လေရာင္ေတြ သြန္က်ေနတဲ့ စမ္းေခ်ာင္းေလးေဘးက ေသာင္စပ္မွာ လွဲအိပ္ခဲ့ရတာေပါ့။ လူေတြ ၿငီးၾကျငဴၾက။ ကေလးေတြ ႀကိတ္ၿပီး ငိုၾက။ အတားအဆီးမဲ့ ေခါင္းထိုးၿပီး ခုန္ခ်လာေနတဲ့ လေရာက္ေတြေအာက္မွာ သူ႔စိတ္ေတြ ေသြးအလိမ္းလိမ္း ဖံုအလူးလူးနဲ႔ေပါ့။
ဒီက်ိန္စာက
မေလာင္ၾကြမ္းေသးတဲ့ ၀ိညဥ္ေတြ
ေလာင္ၾကြမ္းၿပီးတဲ့ ၀ိညဥ္ေတြ
အခ်င္းခ်င္းဖက္ၿပီး ငိုေၾကြးဖို႔ကိုေတာင္မွ
ခြင့္မျပဳခဲ့ေလဘူး….။
(ဂ)
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ရြတ္ဆိုေတာ့မယ္ဆိုရင္ သူဟာ သူ႔စိတ္ကို ဦးစြာပထမ မွ်ားယူရပါေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္ကြင္းအႏွ႔ံလည္း လႊတ္ေက်ာင္းရပါေသးတယ္။ တစ္ခါ ေနလွမ္းၿပီးလို႔ ေျခာက္ေသြ႕ေနတဲ့ အ၀တ္တစ္ထည္လို အေသအခ်ာေခါက္သိမ္းရပါေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔ လေရာင္ေတြကို ထုပ္ပိုးၿပီး သူ႔ပခံုးေပၚတင္လိုက္ရပါေသးတယ္။
သူနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွာ ရပ္ေနတဲ့ လူငယ္ေတြရဲ႕မ်က္လံုးေတြထဲက လႈပ္ရွားေနတဲ့ သူတို႔ရဲ႕စိတ္အာရုံေတြကို သူ ေကာင္းေကာင္းေတြ႕ေနရပါတယ္။ သူနဲ႔ ရင္ေဘာင္တန္းလ်က္ရပ္ေနတဲ့ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးဆီက စိတ္နဲ႔လိုက္ရြတ္ေနတဲ့ ‘လူအခ်င္းခ်င္း ႏွိပ္စက္ျခင္း ကင္းေ၀းၾကပါေစ’ ဆိုတဲ့ ဆုေတာင္းသံကို သူ လိုက္ဆြဲထားမိတယ္။ လက္ထဲမွာ ျပတ္ပါလာတဲ့ ေခတ္ႀကီးတစ္ေခတ္ရဲ႕ လက္တစ္ဖက္က သူ႔ကို ျပန္ၿပီး ေပြ႕ဖက္လိုက္တဲ့အခါ သူ႔ကဗ်ာရြတ္သံက လြတ္လပ္ေရးေက်ာက္တိုင္ႀကီးေဘးမွာ ေဆာက္တည္ရာမရ ေျပးေနေတာ့တယ္။
ေနာက္ကို ျပန္လိမ့္ဆင္းလာေနတဲ့ ဒီစစ္ႀကီးကို
ငါတို႔လည္း
ဂ်မ္းတံုး၀င္ၿပီး ခုခဲ့ၾကပါတယ္
တဟူးဟူး တရားရား တိုက္ခတ္ေနတဲ့
မုန္တိုင္းတစ္ခုေအာက္မွာ
ငါတို႔လည္း
ေျခမၿမဲလို႔ လက္ၿမဲေအာင္ ဆြဲထားၾကပါတယ္…
ဒီတုန္းက ‘ႏိုင္၀င္းေဆြ’ ဆိုတဲ့ လူရုပ္တုတစ္ခုကို မယ္တုကၡီေခ်ာင္းေဘးက တဲအိမ္ေလးေဘးမွာ သည္အတိုင္း ေပါက္တူးထမ္းလ်က္ ေတႊ႕ရလိမ့္မယ္လို႔ ဘယ္ႀကိဳၿပီးသိႏိုင္ခဲ့မွာလည္း။ သူ႔ စိတ္ထဲမွာ ရဟန္းပ်ိဳသမဂကုန္းေတာ္ေပၚ ေက်ာင္းသင္ခန္းကေလးဆီက ကမၻာႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းပါေစေၾကာင္း ေၾကးစည္ထု ဆုေတာင္းလိုက္တဲ့အသံကို ဘယ္ ေျခရာခံလို႔ရႏိုင္မွာလည္း။ မေန႔တေန႔ကမွ ေရးျခားရပ္ေ၀းတစ္ေနရာမွာ ေခါင္းခ်သြားတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးနဲ႔အတူ မာနယ္ပေလာ ေတာင္ၾကားထဲ လက္နက္ႀကီးက်ည္ဆံေတြ က်ေရာက္ေပါက္ကြဲေနတဲ့ၾကားထဲ စာအုပ္ေတြကို တြင္းတူးၿပီး ျမွုဳပ္ႏွံ၀ွက္ထားခဲ့ရလိမ့္မယ္လို႔ဘယ္ ႀကိဳၿပီး သိႏိုင္ခဲ့မွာလည္း။
အခုေတာ့ ‘ကိုခါး(ကြမ္းၿခံကုန္း)’နဲ႔အတူ သူဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးကို ေရႊျမင္းလွည္းေလးနဲ႔ လည္ေနရျပန္ၿပီ။ ‘ေအာင္ဇင္မင္း’ ရဲ႕ ကဗ်ာဖတ္ျပ ရွင္းျပေနတဲ့အသံေတြနဲ႔အတူ တိမ္ေကာက္ပြဲ ႏႊဲေနရျပန္ၿပီ။ ႏွစ္ေပါင္း ေလးဆယ္ေလ။ သူဟာ ေသနတ္ထဲ ကဗ်ာေတြထည့္ၿပီး လြတ္လပ္ေရးေက်ာက္တိုင္ႀကီးေအာက္မွာ ေခတ္ႀကီးတစ္ေခတ္ရဲ႕ တံစက္ၿမိတ္မွာ ကင္းေစါင့္ေနရျပန္ၿပီ။ မေန႔တေန႔ကလိုပါပဲ။ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ဟာ တကယ့္ကို လြမ္းမကုန္တဲ့ မဟာေတာ္၀င္ ဇာတ္၀င္ခန္းေတြပါပဲ။
ဒီလိုနဲ႔သူ႔နားထဲမွာ ေလတိုးသံေတြ ၾကားေနရၿပီ။ ေရစီးသံလြင္လြင္ကို ၾကားလာရၿပီ။ ေနေရာင္ျခည္ေတြ ျဖာက်လာတာကို ျမင္ေနရၿပီ။ မိဆိုင္းေက်ာက္ေတာင္ႀကီးေပၚကတဆင့္ သစ္ေတာေတြ၊ ေတာင္ကုန္းေတာင္တန္းေတြၾကား ေခါင္းထိုးၿပီး၀င္သြားလိုက္ ေခါင္းေထာင္ၿပီးထိုးထြက္လာလိုက္လုပ္ေနတဲ့ သံလြင္ျမစ္ႀကီးကို ျမင္ေနရၿပီ။
ငါတို႔သည္လည္းပဲ
ေပါေလာေမ်ာလာေနတဲ့
တုတ္တပ်က္ ဓါးတပ်က္ ေန၀င္ခ်ိန္ေတြေအာက္မွာ
ခလုပ္လည္းထိ ဆူးလည္း ညိခဲ့ၾကတာပါပဲ။
(ဃ)
သူ႔ေရွ႕မွာ သံဆူးႀကိဳးေတြတန္းထားတယ္။ သူ႔မ်က္လံုးအိမ္ထဲမွာ မိုးတိမ္ေတြ လွမ္းျမင္ေနရတယ္။ မငိုပါနဲ႔ ‘ဆြမ္လြတ္ရြယ္ဂ်ာ’ လို႔ ေအာ္ဟစ္ရြတ္ဆိုလိုက္တဲ့ သူ႔ကဗ်ာရြတ္သံေနာက္ကို ဆူးေလဘုရားလမ္းထဲက လူတစ္ခ်ိဳ႕ ေခါင္းငဲ့ၿပီး နားေထာင္သြားၾကတယ္။ မွတ္မိေသးတယ္။ ‘စစ္ျဖစ္လ်င္ အေဖမရွိေသာသားႏွင့္ သားမရွိေသာ အေဖကို ေတြ႕မည္’ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာကိုရြတ္ေတာ့ ဒုကၡသည္တခ်ိဳ႕ဆီက အံႀကိတ္ၿပီး ငိုရႈိက္လိုက္တဲ့အသံေတြက ႏို႔ဖိုးဒုကၡသည္စခန္းတစ္ခုလံုးကို ေရလိႈင္းေတြလို တ၀ုန္း၀ုန္းနဲ႔ ရိုက္ပုတ္ဖံုးလႊမ္းသြားခဲ့ဖူတယ္။ လက္မွတ္ထိုးေပးေနတဲ့ သူ႔လက္ေတြက သူ႔ကဗ်ာရြတ္သံေတြထက္ ပိုၿပီး ကြဲေၾကေနၾကရတယ္။
သူဟာ ေသာင္ရင္းျမစ္ေဘးက ေသာင္ျပင္ေပၚမွာ ကဗ်ာရြတ္ခဲ့ဖူးၿပီ။ မာနယ္ပေလာရဲ႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လမ္းကေလးထဲမွာလည္း ငိုေၾကြးေအာ္ဟစ္ရင္း ကဗ်ာရြတ္ခဲ့ဖူးၿပီ။ ထြီးပါး၀ီးက်ိဳးေတာင္ေျခမွာလည္း လက္နက္ႀကီးပစ္သံေတြၾကားထဲ ကဗ်ာရြတ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ ကရင္လူငယ္အစည္းအရုံး ခန္းမေဆာင္ထဲမွာလည္း ကဗ်ာရြတ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ ဒူးဆစ္ေလာက္ ျမဳပ္၀င္ေနတဲ့ ႏွင္းထုႀကီးထဲမွာ လွံစိုက္သလိုရပ္ၿပီးလည္း ကဗ်ာရြတ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ ေဒါနေတာင္ေၾကာေပၚက ေတာင္ယာတဲကေလးေပၚမွာလည္း ကဗ်ာရြတ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ ေျချပတ္လက္ျပတ္လူနာေတြရဲ႕ ေအာ္ဟစ္ၿငီးျငဴသံေတြေအာက္မွာလည္း ကဗ်ာရြတ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ အခု… လြတ္လပ္ေရးေက်ာက္တိုင္ႀကီးေအာက္မွာ ကဗ်ာရြတ္ေနရျပန္ၿပီ။
ယံုၾကည္လိုက္ပါ
အတိတ္ဟာ ငါတို႔အတြက္ မေအးစက္ေသးခင္
အနာဂတ္ဟာ ငါတို႔အတြက္ ပူေႏြးေနပါလိမ့္မယ္။
သံဆူးႀကိဳးေတြ ဖယ္ပစ္လိုက္ပါ။ ေခတ္ႀကီးတစ္ခုလံုးရဲ႕ႏွလံုးသားေပၚနင္းဖိထားတဲ့ ေျခေထာက္ႀကီးကို ဖယ္ပစ္လိုက္ပါ။ ဖလံေတာင္ရြာသူ မေရသူရဲ႕ မ်က္ရည္ေတြကို သုပ္ပစ္လိုက္ပါ။ ပါးရိုက္ခံရတဲ့ က်ံဳးစိန္ရြာ သူႀကီးမ ေဒၚေစာၿမိဳင္ကို လက္တြဲေခၚခဲ့ပါ။ ေက်ာင္းထုတ္တန္းမွာ ေဇာက္ထိုးဆြဲၿပီး စစ္ဖိနပ္နဲ႔ ေၾကးစည္အထုခံရတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးရဲ႕ သီးခံႏိုင္မႈကို အသိအမွတ္ျပဳပါ။
ေဟာဒီေခတ္ႀကီးထဲမွာ သူလည္းပဲ နင္းေခ်ခံခဲ့ရတာပါပဲ။ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ ခ်စ္သူနဲ႔ ခြဲေနခဲ့ရတာပါပဲ။ ကဗ်ာက်ည္ဆံေတြ အသင့္ထိုးထားတဲ့ ေသနတ္တစ္လက္ကိုထမ္းၿပီး မယ္ေညာခီးေတာင္တန္းေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့ရတာပါပဲ။ က်ည္ကြယ္မ်က္ကြယ္ေတာင္မွ ရွာခ်ိန္ျပဳခ်ိန္မရေလာက္ေအာင္ ေခတ္ႀကီးတစ္ခုရဲ႕ သတ္ကြင္းထဲ ျဖတ္တက္လာခဲ့ရတာပါပဲ။ အခုေတာ့ သူဟာ သူ႔ထက္ အသက္ ေလးဆယ္ေလာက္ျခားတဲ့ လူငယ္ေလးေတြနဲ႔အတူ ေဟာဒီေခတ္ႀကီးရဲ႕ ဇာပု၀ါပါးပါး ကန္႔လန္႔ႀကီးရဲ႕ေရွ႕မွာ ဇာတ္၀င္ခန္းတစ္ခုရဲ႕ ဇာတ္ေကာင္တစ္ဦးအျဖစ္ ကျပေနရျပန္ၿပီ။ လြမ္းဖို႔ေကာင္း ခ်စ္ဖို႔ေကာင္း။ တကယ့္ကို ရွည္လ်ား ၿငိမ့္ေညာင္းလွတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးအလြမ္းဇာတ္ မဟာကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ သူကိုယ္တိုင္ ခ်ေရးပစ္လိုက္ရၿပီပဲ။
မိုးသားေတြကင္းစင္တဲ့တမနက္မွာ သူဟာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ရဲ႕ေနာက္ဆံုးစာပိုဒ္ကို ေအာ္ဟစ္ရြတ္ဆိုေနတဲ့အခ်ိန္တုန္းကမ်ား သူ႔မ်က္လံုးအိမ္ေတြထဲ မ်က္ရည္ေတြ အိုင္ထြန္းေနခဲ့တယ္။ သူကိုယ္တိုင္ေရးၿပီး သူကိုယ္တိုင္ရြတ္ဆိုေနတဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ထက္ပိုၿပီး ကြဲရွလြန္းလွတဲ့ သူ႔ဘ၀ရဲ႕ ျမစ္ေခ်ာင္းကမ္းပါးဟူသမွ် သူ႔ေနာက္က တ၀ုန္း၀ုန္းနဲ႔ ၿပိဳက်လိုုက္လာေနတဲ့ အသံေတြကိုလည္း သူၾကားေနရတယ္။ ခမ္းနားၿပီး ၾကြယ္၀လွတဲ့ ဘ၀တစ္ခုရဲ႕ မာယာဘံုတစ္ခုဟာ သူ႔ဘ၀ပါပဲ။ ပန္းစႀကၤာမွန္ေျပာင္းလို ဘယ္လိုပဲၾကည့္ၾကည့္ ေတာက္ပၿပီး အေရာင္စံုလွတဲ့ သူ႔ဘ၀ရဲ႕ ညေနဆည္းဆာမ်ားဟာလည္း သူ႔ ကဗ်ာေတြပါပဲ။
သူက ရွိရွိသမွ် ခြန္အားဟူသမွ်ကို စုစည္းလိုက္တယ္။ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးကို မတ္မတ္ေထာင္ထားလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ေနာက္ဆံုးကဗ်ာပိုဒ္ကို ရြတ္ဆိုတယ္။ လက္ခုပ္သံေတြ ေအာ္ဟစ္အားေပးသံေတြၾကားမွာ သူ႔ကဗ်ာရြတ္သံက ဆူးေလဘုရားတစ္၀ုိက္မွာ ပဲ့တင္ထပ္ေနခဲ့တယ္။
ကဗ်ာဆိုတာ
က်မတို႔ရဲ႕ ရုန္းကန္သံပါပဲ တဲ့လား။
ဒါဆိုရင္
ငါတို႔ေခတ္ရဲ႕ အႏုပညာပစၥည္းေတြထဲ
အေျပာင္ေျမာက္ဆံုးကဗ်ာတစ္ပုဒ္
ငါတို႔ကိုယ္တိုင္ ျဖစ္ခဲ့ၾကၿပီပဲ။
မငိုပါနဲ႔ ဆြမ္လြတ္ရြယ္ဂ်ာ
ဒီရြာကို
ႀကိဳးၾကာငါးရာ
ေနာင္ႏွစ္မွာ
တခါ ျပန္လာပါလိမ့္မယ္။ ။
ၿငိမ္းေ၀ (ကဗ်ာ့အိုးေ၀)
0 comments:
Post a Comment