ေဒါသေမာဟ ေပါမ်ားေသာေခတ္ သရ၀ဏ္ (ျပည္)
ေရြွတိဂံုဘုရားသို.ဧည္.လမ္းညြွန္တစ္ေယာက္အေနျဖင္.က်ြန္ေတာ္မျကာမျကာေရာက္ပါသည္ ။ ထိုသို.ေရာက္တိုင္းလည္း ဗုဒၥဘာသာ၀င္တို.သေဘာထား ၊ ျမတ္စြာဘုရား ၏ ဂုဏ္ေတာ္ တို.ကို တတ္နိုင္သမ်ွရွင္းျပပါသည္ ။
သို.ေသာ္ နိုင္ငံျခားသားအေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဗုဒၥဘာသာမဟုတ္ေသာ ဘာသာျခားမ်ားျဖစ္သျဖင္. ဂုဏ္ေတာ္ေတြ ၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဆံေတာ္ေတြ ၊ဓါတ္ေတာ္ေတြကိုစိတ္မ၀င္စား ၊ သူတို.စိတ္၀င္စားသည္ မွာ ေရြွတိဂံုဘုရားေပါ ္မွ ေက်ာက္မ်က္ရတနာမ်ားျဖစ္သည္ ။ ဘုရားပါတ္လည္ ၀င္း၀င္းလက္ေအာင္ ခ်ထားေသာ ေရြွျပားမ်ားကို သူတို.စိတ္၀င္စားျကသည္ ။ သူတို.စိတ္၀င္စားေတာ.လည္း က်ြန္ေတာ္တို. ဧည္.လမ္းညြွန္မ်ားကေ၀ေ၀ဆာဆာရွင္းျပရသည္
“ ဒီေရြွတိဂံုဘုရားျကီးရဲ.စိန္ဖူးေတာ္ ၊ ငွက္ျမတ္နား ၊ဆပ္သြားဖူး ၊
ထီးေတာ္ ၊ ငွက္ေပ်ာဖူး(ပန္းလည္တိုင္) ေတြမွာ
ဗုဒၥဘာသာ၀င္မ်ားေခတ္အဆက္ဆက္ကလွူးဒါန္းထားတဲ.
အဖို.တန္ေက်ာက္မ်က္ရတနာေတြမ်ားစြာရွိပါတယ္ …. စိန္ဖူးေတာ္မွာဆိုရင္
စိန္အလံုးေရ ၄၃၅၁ ပြင္.ရွိျပီး အျကီးဆံုးစိန္ ဟာ ၇၆ ကာရက္ ရွိပါတယ္ ၊
ငွက္ျမတ္နားေတာ္မွာေတာ. စိန္လံုးေရ ၁၀၉၈ ပြင္.ရွိျပီးအျခားပတၱျမား၊နီလာ ၊
ျမ ၊ စတဲ.အဖိုးတန္ေက်ာက္မ်က္ေတြကေတာ. ၁၃၃၈ လံုးရွိပါတယ္ ၊ ဆပ္သြားဖူးေပါ
္မွာေတာ. ေက်ာက္မ်က္မ်ိဳးစံု ၈၈၆ လံုးရွိပါတယ္
၊ ေစတီေတာ္ျကီးကို တစ္ေပ ပါတ္လည္ ေရြွျပား ေပါင္း ၃၃၆၉၉ ျပားနဲ.
ေရြွခ်ထားတာမို. ေရြွတိဂံုဘုရားမွာရွိတဲ. ေရြွသကၤန္းအေလးခ်ိန္ခ်ည္းပဲ ၃.၀၈
တန္ ( ၂၀၃၄.၆၈ ပိသာ ) ရွိပါတယ္ ၊ ထီးေတာ္မွာေရြွဆည္းလည္း ၄၀၁၆ လံုး
၊ေငြဆည္းလည္း ၄၇၄ လံုး ၊ေရြွေညာင္ရြက္ ၁၈၀၅ ရြက္ ၊ရတနာျကဳတ္ ၉ခု ရွိပါတယ္ “
ဟု ရွင္းျပလိုက္လ်င္
နိုင္ငံျခားသားမ်ားမွာ ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖစ္သြားျကပါသည္ ။ ထို.ထက္အလြန္
ရတနာပစၥည္းမ်ားကိုလက္ေတြ.မ်က္ျမင္ ဗဟုသုတရစိမ္.ေသာငွာ ေစတီေတာ္ရင္ျပင္
ရာဟုေထာင္.ရွိ ဓါတ္ပံုျပတိုက္ သို.၀င္ေရာက္ကာ စိန္ဖူးေတာ္
နွင္.ငွက္ျမတ္နားေပါ ္မွေက်ာက္မ်က္ရတနာမ်ား၏အနီးကပ္ဓါတ္ပံုကို
ျပလိုက္ေသာအခါ နိုင္ငံျခားသားမ်ား သည္ အအံ.ျသျကီး အံ.ျသလ်က္
သူတို.အားလံုးတစ္ညီတစ္ညြတ္ထဲေမးျကေသာေမးခြန္းမွာ
“ ဒီရတနာပစၥည္းေတြကိုဘယ္သူမွ မခိုးျကဘူလား “ ဟူ၍ ျဖစ္သည္ ။
ထိုသို.ေမးတိုင္းက်ြန္ေတာ္ ဂုဏ္ယူစြာျပန္ေျဖ မိသည္မွာ ဘုရားကိုလွဴထားတဲ.ပစၥည္းေတြကို ကာယကံေျမာက္ ခိုးဖို.မေျပာနဲ. စိတ္နဲ.ေတာင္ဘယ္သူမွမျပစ္မွားျကဘူး ၊ငါတို.လူမ်ိဳးက ဆင္းရဲေပမယ္. လွဴဖို.ပဲစဥ္းစားတယ္ ခိုးဖို.ကိုစိတ္ကူးထဲမွာေတာင္မရွိဘူး “
ထိုစကားကိုျကားလိုက္လ်င္ နိုင္ငံျခားသားမ်ားးသည္ ေခါင္းတရမ္းရမ္းနွင္.
“ မင္းတို.နိုင္ငံမွာေတာ.ဟုတ္မွာေပါ . ၊ ငါတို.အေနာက္တိုင္းမွာဆိုရင္ ေတာ. ကုန္တာျကာလွျပီ ၊ဒီေလာက္အဖိုးတန္တာမဆိုထားနဲ. ဘုရားေက်ာင္း က ပ၇ိေဘာဂနဲ. အျခားပစၥည္းေတြေတာင္ အခိုးခံရလြန္းလို. Church ကို အျမဲေသာ.ခတ္ထားရတယ္ “
“ အင္း ..ခုထက္ထိေတာ.ေခတ္ျကီးကေကာင္းေနေသးတယ္ ၊ ငါတို.မ်ိဳးဆက္ ကိုေက်ာ္လြန္ျပီး ေနာက္မ်ိဳးဆက္ေတြမွာ ဘာေတြျဖစ္မလဲ ငါတို.မသိဘူး ၊ အဂၤလိပ္ေခတ္ကေရာ ၊ဂ်ပန္ေခတ္ကပါ ငါတို.ဘိုးေဘးေတြဟာ ဘုရား ဌာပနာေတြ မေပ်ာက္ပ်က္ရေအာင္ အသက္ေပး ကာကြယ္ခဲ.တယ္ ၊ ငါတို.ေခတ္အထိလဲကာကြယ္နိုင္ဆဲပါပဲ ၊ ေနာင္အနာဂါတ္ကိုေတာ. ငါတို.လဲ မေျပာနိုင္ဘူး ၊တကယ္ေတာ. ဒီလို ဘုရားပစၥည္းကိုမခိုးဘူူးဆိုတာလဲ ဥပေဒေျကာင္.ဘာေျကာင္. ဆိုတာထက္ လူေတြရင္ထဲမွာရွိေနေသးတဲ. ရတနာသံုးပါးေပါ ္ရွိေနတဲ.သဒၵါတရား ေျကာင္.ပါပဲ သဒၥါတရားဆိုတာမရွိတဲ.ေန.ကေတာ. အကုသိုလ္အလုပ္ေတြ ျဖစ္လာျကမွာေပါ. ။ အရင္ကနဲ.စာရင္ေတာင္ ျမန္မာနိုင္ငံမွာအခုအခါ ရာဇ၀တ္မွုေတြေပါမ်ားလာျပီ ။ တိုးတက္တာကိုလက္ခံေပမယ္. တိုင္းသူျပည္သားးေတြရဲ. စိတ္ဓါတ္နဲ. စာရိတၱပ်က္လာ တာကိုေတာ.ငါစိုးရိမ္တယ္ “
ဤစကားသည္ အမွန္ျဖစ္ေပ၏ ။ခပ္ေ၀းေ၀းကိုမျကည္.နွင္. က်ြန္ေတာ္တို.ငယ္စဥ္က ( ၁၉၇၀ ျပည္.လြန္ကာလမ်ား ) ဆိုလ်င္ လူတို.သည္ ေလာဘ ေဒါသ ယခုထက္မ်ားစြာနည္းေသး၏ ။ခိုးမွု ၊၀ွက္မွု ၊ လုယက္မွုဆိုသည္မွာေမ.ေလာက္မွတစ္ခါျကားရ၏ ။ မုဒိန္းမွုဆိုသည္မွာ မျကား၀ံ.မနာသာကိစၥျကီးတစ္ခုျဖစ္ျပီး ထိုအမွုမ်ိဳးမွာလည္း ဆယ္နွစ္တြင္တစ္ခါျကားရခဲသည္ ။ လိင္တူျခင္းလက္ထပ္ဖို.ေနေနသာသာ အေျခာက္နွင္.တြဲသြားတြဲလာလုပ္ဖို.ကိုပင္ အရပ္ကမသတီျကေပ ။ ညစ္ညမ္းရုပ္ပံုမ်ားကိုမဆိုထားဘိ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး၏ မလံု.တလံုဓါတ္ပံုပင္လ်င္ အေတာ္ကို ရွားရွားပါးပါးျဖစ္သည္။သျကၤန္တြင္မိန္းမပ်ိဳတစ္ဦး အရက္မူး၍လဲေနသည္ကို က်ြန္ေတာ္တို.ေခတ္သျကၤန္တြင္ တစ္ခါမွမျကားဖူးပါ။ ကေလးအရြယ္လူမမည္မိန္းကေလးမ်ားကို အဓမၼက်င္.ျကံမွုဆိုသည္ကား လံုး၀ပင္မျကားဖူးခဲ.ေခ် ။ ကိုယ္.အေဖကိုယ္ျပန္သတ္ျခင္း ၊ကိုယ္.အေမကိုယ္ျပန္၍ အႏၱရာယ္ျပဳျခင္းဆိုသည္မ်ားမွာ မည္သည္.ေနရာတြင္မွ မျကားရမသိရေသာ အမွဳမ်ားျဖစ္သည္ ။ ဖေအကသမီးအရင္းကိုျပန္၍ က်င္.ျကံျခင္းမွာမူကား က်ြန္ေတာ္.ကေလးဘ၀တြင္ လံုး၀မျကားဖူးေခ်။က်ြန္ေတာ္တို.ျမိဳ.တြင္ ဘုရားပစၥည္းခိုးသျဖင္.ေထာင္က်သြားေသာ ဘုရားေဂါပက တစ္ဦးရွိရာ ထိုေဂါပကသည္ေထာင္ထဲတြင္ေသဆံုးသြားျပီး က်န္ရစ္ရွာေသာသူ. မိသားစုမွာ ျမိဳ.တြင္ လူေတာတိုး၍မရေတာ.ေပ ။
က်ြန္ေတာ္ေနထိုင္ေသာ ျပည္ျမိဳ. ၊ဆံေတာ္ရပ္ကြက္တြင္ အိမ္မ်ားသည္ တစ္အိမ္နွင္. တစ္အိမ္ ျခံစည္းရိုး မရွိေပ ။ က်ြန္ေတာ္တို.သည္ ကိုယ္.အိမ္ထဲသို.အိမ္ေရွ.ေပါက္မွ၀င္လာျပီးေနာက္ေဖးေပါက္မွ သူမ်ား အိမ္ကိုျဖတ္၍ျပန္ထြက္သြားလ်င္လဲရသည္ ။ ကိုယ္.အိမ္ကိုယ္ျပန္ေသာအခါ အိမ္ေရွ.ဘက္မွ မလာပဲ ေနာက္ေဖးဘက္ရွိသူမ်ားအိမ္ထဲသို.ခပ္တည္တည္၀င္သြားကာ ကိုယ္.အိမ္သို.ျပန္လာလ်င္လဲ ရသည္ ။ အျခားကေလးမ်ားသည္လည္း ရပ္ကြက္အတြင္းသူ. အိမ္ငါ.အိမ္မခြဲျခားပဲ ၀င္ျကထြက္ျက ျဖတ္ သန္းျကသည္ ။ တစ္ခါတစ္ရံေဘးတိုက္တန္းစီေနေသာ အိမ္မ်ားသို.တစ္အိမ္ျပီး တစ္အိမ္၀င္ ထြက္သြားလာျကရာ ေညာင္စင္တန္းလမ္းမွ စာတိုက္တန္းလမ္းသို.ပင္ေရာက္သြား၏ ။ အိမ္မ်ားကို မဆိုထားဘိ ဆံေတာ္ဂါတ္ဟူေသာ ျပည္(၂) ရဲစခန္းသို.ပင္ လူျကီးလူငယ္မေရြး တံခါးမရွိ ဓါးမရွိ ၀င္ထြက္နိုင္ျကသည္ ။ တခါတစ္ရံက်ြန္ေတာ္တို.ကေလးမ်ားသည္ ပ်င္းပ်င္းရွိလ်င္ တရားခံကို အမွုစစ္တာရဲစခန္းထဲသို.သြားျကည္.ျကသည္ ။ လူတို.သည္ ကေလးမ်ားကိုျမင္သည္နွင္.မည္သူ၏ သားသမီး ၊ မည္သည္.လမ္းကစသည္ျဖင္.သိျကသည္ ။ တစ္ေယာက္အိမ္မွ သစ္ပင္မ်ားကိုအျခားတစ္အိမ္မွ ခူးဆြတ္ျကသည္ ။ လူတို.တြင္ေလာဘ ေဒါသနည္းျကေသး၏ ။ ။ အိမ္တံခါးဖြင္.၍ထားခဲ.ေသာ္လည္းသူခိုးကားမရွိေပ ။
ဤအေျခအေနသည္ ၁၉၈၈ တြင္စတင္ေျပာင္းလဲသြား၏ ။ လူတို.၏ေကာင္းျမတ္ေသာစိတ္ဓါတ္မ်ားစတင္ကြယ္ရာတြင္ ေျကာက္ရြံ.ျခင္းမွစတင္ျမစ္ဖ်ားခံသည္ ။ ၁၉၈၈ စက္တင္ဘလ (၁၈ )ရက္ေန.တြင္တပ္မေတာ္မွ အာဏာသိမ္းလိုက္ေျကာင္းေျကျငာျပီးေနာက္ ေခတ္ပ်က္ သလိုျဖစ္သြား၏ ။စစ္သားးမ်ားသည္ အာဏာသိမ္းသည္. ညက ျမိဳ.ခံဆႏၵျပသမားမ်ားအား ပစ္ခတ္နွိမ္နွင္း သျဖင္. လူတို.ေသဆံုးျကသည္ကိုျမိဳ.ခံမ်ားသည္ မ်က္ျမင္ဒိဌေတြ.ျကံုရသည္မွစ၍ မိမိနွင္. မိမိမိသားစု ထိုသို.သတ္ျဖတ္ခံရမွာကိုေျကာက္လာ၏။ ညမထြက္ရ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအမိန္.ေျကာင္. လူတို.သည္ စစ္သားမ်ားအပါအ၀င္လူစိမ္းျမင္လ်င္ေျကာက္ရြံ.ေနျကရ၏ ။ ထိုအခါကေလးမ်ားလည္းလြတ္လပ္စြာကစားခြင္.မရျပီ ။ အိမ္မ်ားသည္ ျခံစည္းရိုးစတင္ခတ္လာျကသည္ ။ ဟိုစဥ္ကလို တစ္အိမ္မွတစ္အိမ္ ကူးလူးဆက္ဆံ ျဖတ္သန္းသြားလာ၍မရေတာ. ။ လူတို.၏စိတ္ထဲတြင္ မိမိနွင္.မိမိ မိသားစု အသက္ရွင္ေရးကြက္ကြက္ကိုသာျကည္.ေသာ အတၱဗဟိုျပဳ၀ါဒမသိမသာ ထြန္းကားလာ၏ ။ ထိုထက္ပို၍ စိတ္ဓါတ္ပ်က္ျပားလာရျခင္းမွာ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကာလအတြင္း စစ္တပ္နွင္. ပလဲနံပသင္.ေသာလူမ်ားသည္ စီးပြားေရးလုပ္ကြက္မ်ား ၊ အခြင္.အေရးမ်ားကိုသူမ်ားထက္ပိုရ၏ ။ သင္သည္ပညာတတ္သည္ျဖစ္ေစ ၊အတန္းပညာမဲ.သည္ျဖစ္ေစ ေဒသတြင္အာဏာရွိေသာ စစ္တပ္မွ အရာရွိတစ္ဦးဦးနွင္. ပါတ္သက္ေျကာင္း၊ပိုင္နိုင္ေျကာင္းျပနိုင္လ်င္ သင္၏စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမွာမည္မ်ွ ၀ိသမေလာဘ နွင္.ဥပေဒေဘာင္အျပင္ဘက္မွျဖစ္ေစ မည္သည္. ဥပေဒဘက္ေတာ္သားကမ်ွ ထိရဲတို.ရဲမည္မဟုတ္ ဟူေသာ မသမာသည္.အယူအဆမ်ားျပန္.နွံ.လာသည္ ။ က်ြန္ေတာ္.အသိတစ္ေယာက္သည္ ဘခင္လက္ထက္တြင္ မိရိုးဖလာ ေရြအေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္ရာ တြင္ေခ်ာင္ေခ်ာင္လည္လည္မရွိေသာ္လည္း သူ.လက္ထက္တြင္ ခိုးရာပါေရြွမ်ားကိုအရည္က်ိဳ ပစၥည္းဖ်က္သည္.လုပ္ငန္းကိုလုပ္ကိုင္ရာမွေန.ခ်င္းညျခင္း ခ်မ္းသာသြားသည္ ။ ထိုသို.လုပ္နိုင္ရန္ သူသည္ တိုင္းမွူးနွင္.ခင္မင္ခြင္.ရဖို. စေန တနဂၤေနြတိုင္း ေဂါက္ရိုက္ထြက္သည္ ။ ေတာဘက္မွေရာက္လာေသာ ထိုပုဂၢိဳလ္ သည္ ေဂါက္သီးေတြဘာေတြရိုက္သည္ဆိုေတာ.အေျကာင္းသိမ်ားကရယ္ျကသည္ ။ သို.ေသာ္ကိစၥမရွိ စစ္တပ္နွင္.ပိုင္ေျကာင္းသက္ေသျပနိုင္ဖို.ကအေရးျကီးေသာေခတ္ျဖစ္၍ အရွက္ မရွိျကိဳးစားလိုက္ရာ အေတာ္ပင္အေျခအေနေကာင္းသြားသည္ ။ ေကာင္းေရာင္း၀ယ္လုပ္စားသူမ်ား ထမင္းမ၀ပဲ စစ္တပ္ကိုဖားနိုင္သူမ်ားပညာမတတ္ေသာ္လည္းအလုပ္ျဖစ္သည္.ေခတ္ျဖစ္ရာ လူတို.၏ ကံကံ၏အက်ိဳးကိုယံုျကည္သည္.စိတ္မ်ား ၊ေကာင္းျမတ္သည္.စိတ္ထားမ်ား ၊ မေကာင္းမွုကိုေရွာင္က်ဥ္ လိုသည္.စိတ္ထားမ်ားသည္ စစ္အစိုးရလက္ထက္တြင္ ကုန္းေကာက္စရာမရွိေအာင္ပ်က္စီးသြားျကသည္ ။ ပညာမဲ.မ်ာသည္ စစ္တပ္ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျဖင္. ေလာက၀ယ္လူရာ၀င္တြင္က်ယ္လာ၏ ။ ရိုးသားသူမ်ားက်ဆံုးေသာေခတ္ ၊ သူခိုးမ်ားတြင္က်ယ္ေသာေခတ္ျဖစ္လာသည္ ။ ဤသည္ပင္လ်င္ ေလာဘ ၊ေဒါသ ၊ေမာဟတရားမ်ား စတင္ျကီးစိုးေသာအေမွာင္ေခတ္၏ အစျဖစ္ေတာ.သည္ ။ ေမတၱာ ၊ကရုဏာ ၊ မုဒိတာ ဟူေသာေကာင္းျမတ္ေသာစိတ္တို.အစား အာဏာ ၊ေငြေျကး နွင္. ခက္ထန္မွု တို.ျကီး စိုးေသာေခတ္၏ အစျဖစ္ေတာ.သည္ ။
ဒီမိုကေရေခတ္သို.ေရာက္ပါျပီဟုေျပာျကေသာယေန.ေခတ္အခါသမယ၀ယ္ ငယ္စဥ္က က်ြန္ုပ္တို.ျကံုခဲ. ရေသာ မုဒိတာေခတ္သို.ေရာက္ပါျပီေလာဟုဆန္းစစ္ျကည္.ေသာအခါ ေအာက္ပါအတိုင္းေတြ.ရေလသည္ ။ ဘုရားခိုးဂိုဏ္းမ်ားသည္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ ေရွးေဟာင္းဘုရားရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို လိုက္လံ ခိုး၀ွက္ေနသျဖင္. ဘုရား ဆင္းတုေတာ္မ်ားေနရာအနွံေပ်ာက္ဆံုးေနေလသည္ ။ ေနျပည္ေတာ္ ေကာင္စီ နယ္ေျမ၀ယ္ ဆည္ေျမာင္းဌာနပိုင္ေျမနွင္.မလြတ္၍ဆိုကာ ဘုန္းေတာ္ျကီးေက်ာင္းမ်ားကို ဖ်က္သိမ္းခိုင္းရံု သာမကဘုန္းျကီးမ်ားကို ေထာင္ခ်ပစ္ေလသည္ ။တရားရံုးသို.မလာေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကို တရားခံေျပးေျကျငာလိုက္ေလ၏ ။ ရတနာသံုးပါးတြင္တစ္ပါးအပါအ၀င္ျဖစ္ေသာ သံဃာမ်ားကား ဦသိန္းစိန္အစိုးရနွင္.ေတြ.ကာမွ တရားခံေျပးျဖစ္ရေပကုန္၏ ။ ဘာသာျခားတို.ကဖ်က္ဆီးစရာမလိုပဲ လံုထိမ္းတို.၏လက္ခ်က္ျဖင္. ဘုန္းေတာ္ျကီးေက်ာင္းမ်ား ပ်က္ဆီးပေပ်ာက္သြားေပ၏ ။ ပုဂံသူပုဂံသားတို.လြန္ခဲ.ေသာနွစ္ေပါင္း ကိုးရာ ၊တစ္ေထာင္ကတည္ထားခဲ.ေသာ ဘုရားေစတီအခ်ိဳ.မွာ ယခုအခါ ပုဂံရွိဟိုတယ္ျကီး အခ်ိဳ.၏ အုတ္တံတိုင္းအတြင္းေရာက္ရွိသြားကာ မည္သူမ်ွဖူးခြင္. မရေသာ ျကိတ္ပုန္းဘုရားမ်ားျဖစ္ကုန္ျကျပန္၏ ။အနွစ္နွစ္ဆယ္ေက်ာ္ တပ္မေတာ္သာအမိ တပ္မေတာ္သာ အဖ ဟုေျကြးေျကာ္ခဲ.ရာမွ စိတ္ကူးေျပာင္းကာျပည္သူသာအမိ ၊ျပည္သူသာအဖဟု ေျကြးေျကာ္ သံေျပာင္းပါေတာ.မည္ဟုေျပာေသာ္လည္း မိဘျပည္သူမ်ားနွင္.တူေသာ ျပည္သူလူထု၏ေျမမ်ားကို ယခင္ကသိမ္းခဲ.သည္ကိုလံုး၀ျပန္မေပးနိုင္ပါဟု မိေက်ာင္းကန္ အပိုင္း (၂) ျပည္သူမ်ား၏ သပိတ္စခန္း ကိုျဖိဳခြင္းအျပီးတပ္မေတာ္က ေျဗာင္ေျကျငာလိုက္ေလသည္ ။
ျပည္သူကိုအေျချပဳေသာ ဒီမိုကေရစီေခတ္ျကီးေရာက္ပါျပီဟု ေရဒီယိုမွ တစ္လတစ္ခါပံု မွန္ ေျကျငာေသာ္လည္း ယခင္စစ္အာဏာရွင္အစိုးရလက္ထက္က လုပ္ရပ္အတိုင္း နံနက္မိုးမလင္းမီ အမဂၤလာအခ်ိန္တြင္ ဆႏၵျပသူမ်ား၏သပိတ္စခန္းကို ဘယ္ကမွန္းမသိေသာ လက္ပါတ္အနီ၀တ္ အရပ္သားမ်ားကိုေခါ ္လာကာ ဖ်က္ဆီးေစေသာ လုပ္ရပ္မ်ားလည္း နွစ္ရက္ဆက္တိုက္ျဖစ္ခဲ.ေပ၏ (လုပ္ပံုကိုင္ပံုမွာ ဒီပဲယင္းအေရးအခင္းတြင္အရပ္၀တ္လူမိုက္မ်ားကိုသံုးကာ လုပ္သြား ပံုနွင္. ခပ္ဆင္ဆင္ျဖစ္၏) ။ တည္မိသည္.ဘုရား ဠင္းတပဲနားနားဟုျမန္မာစကားပံုရွိေသာ္လည္း ရဟႏၱာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ျကီးဟု နာမည္ေက်ာ္ေသာ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားျကီးသီတင္းသံုးခဲ.ရာ သိမ္ေက်ာင္းကို ဘူဒိုဇာနွင္.ထိုးခ်ဖ်က္ဆီးခဲ.သည္မွာလည္း ေရွးအဂၤလိပ္ေခတ္ကမဟုတ္ ယခုေခတ္ပင္ျဖစ္ပါသည္ ။ သစ္တစ္ပင္ခုတ္အခ်ဳပ္သံုးနွစ္ ဟုဆင္းရဲသားမ်ားေျကာက္လန္.ေအာငေတာစပ္တြင္္ စာသားမ်ား ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ္လည္း သစ္လံုးကားျကီးမ်ား ေန.စဥ္တရုတ္ျပည္သို.ေျဗာင္ခို (ေမွာင္မခိုပဲေျဗာင္ လုပ္ေနျကသျဖင္. ေျဗာင္ခိုျဖစ္ပါသည္) ထြက္ေနကာ စီးပြားျဖစ္သူတို.ပန္းပန္ေနဆဲ မွာလည္း ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေခတ္မဟုတ္ ယခုေခတ္ပင္ျဖစ္ပါသည္ ။ အရက္ဆိုင္မ်ားမီးတထိန္ထိန္နွင္.ေဆာင္းေဘာက္မ်ားဖြင္.ကာျခိမ္.ျခိမ္.သဲသဲေရာင္းခ်လာျကသည္မွာလည္း ယခုေခတ္ျဖစ္သည္။လူတို.၏ေလာဘ ၊ေမာဟမ်ားကား တစ္ေန.ထက္တစ္ေန.ပ်က္လာျကေပျပီ ။
ယခင္ကဆိုလ်င္က်ြန္ေတာ္တို.သည္ တပ္မေတာ္နွင္.ရဲတပ္ဖြဲ.အေပါ ္တြင္ အေတာ္ပင္ေစတနာရွိျကေပ၏ ။တပ္မေတာ္နွင္.ရဲတပ္ဖြဲ.ကလည္းျပည္သူလူထုကိုအေတာ္ပင္ယံုျကည္အားထားခဲ.ပါသည္ ။ေရွ.တန္းျပန္တပ္မေတာ္သားမ်ားကိုျပည္သူလူထုကျကိဳဆိုျကသည္ ။ ရဲစခန္းထဲသို.မည္သူမဆိုအစစ္ေဆးအေမးအျမန္းမရွိပဲ ၀င္နိုင္၏။ တပ္မေတာ္တြင္လည္း တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ား ပါ၀င္နိုင္ေသာ တကၠသိုလ္ေလ.က်င္.ေရးတပ္ ( University Training Corps ) ဆိုတာရွိသည္ ။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သို.က်ြန္ေတာ္စေရာက္ကာစက စစ္ယူနီေဖာင္း၀တ္ထားေသာ လူငယ္ မ်ားကိုေက်ာင္းထဲ၌မျကာခနေတြ.ရာ စစ္သားေတြတကၠသိုလ္ထဲဘာလာလုပ္သလဲဟုေမးမိေတာ.မွ ထိုသူမ်ားမွာ UTC တြင္တက္ေရာက္ေလ.က်င္.ေနေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ား ျဖစ္ေျကာင္း သိရပါသည္ ။ ယခုအခါတပ္မေတာ္သည္ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုမယံုေတာ.၍လားမသိ တကၠသိုလ္ေလ. က်င္.ေရးတပ္ဆိုတာကို ဘယ္ေတာ.မွျပန္ဖြဲ.မေပးေတာ.ေပ။ ေက်ာင္းသားကို မယံုသည္ မွာ ျပည္သူ လူထုကို မယံုဟုေျပာသလိုျဖစ္ေနေပသည္ ။ ျပည္သူလူကိုမယံုသည္ မွာ ကိုယ္.မိဘကိုကိုယ္ မယံုေတာ.ေသာ အျဖစ္ျဖစ္သည္။ အဘယ္.ေျကာင္.ဆိုေသာ္ ျပည္သူသာအမိ ျပည္သူသာအဖ ဟုေျပာထားခဲ.သည္မဟုတ္ပါလား ။
ျပည္သူ.ရဲမ်ားကိုလည္းယခင္ကလူတို.သည္အေတာ္ပင္အားကိုးခဲ.ျကပါ၏ ။ သို.ေသာ္ အရာရာ ကားေျပာင္းလဲခဲ.ျပီ ။ တရားခံကိုနွိပ္စက္ရာမွလက္လြန္ေသဆံုးေသာအမွုမ်ားစြာျကားလာရသည္ ။ ရဲကက်ဴးလြန္ေသာမုဒိန္းမွုမ်ားပင္ျဖစ္လာသည္ ။ ေလာ ၊ေဒါသမ်ားးလာေသာေခတ္ျဖစ္သည္ ။ မျကာမီက လွည္းကူးတြင္ အဓီကရုန္းဆန္ဆန္ အုပ္စုဖြဲ.ရုန္းရင္းဆန္ခတ္မွုတ္ခုျဖစ္သည္ ။ ထိုရုန္းရင္းဆန္ခတ္မွုတြင္ လူအုပ္က ခဲျဖင္.ေပါက္ေသာေျကာင္.ရဲတစ္ေယာက္ေခါင္းေပါက္သြားေသာသတင္းကိုျကားရသည္ ။ ထို.အတူပင္ ထြက္မေျပးပါပဲလက္ေျမာက္အဖမ္းခံေနေသာလူတစ္ေယာက္ကို ရဲက နံပါတ္ တုတ္ျဖင္.အျငိဳးတျကီး ရိုက္နွက္ေနေသာ ဓါတ္ပံုကိုလည္း 7 Day Daily သတင္းစာ( ၆.၄.၂၀၁၄ ) မ်က္နွာဖံုးတြင္ေတြ.ျမင္ရရာ စိတ္မေကာင္းစရာျဖစ္သည္ ။အရိုက္ခံရေသာလူငယ္အတြက္လည္း စိတ္မေကာင္း၊ ဥပေဒဘက္ေတာ္သားဟျပည္သူလူထုကေက်ြးေသာ ရိကၡာလစာခံစားေနပါလ်က္ ရဲတပ္ဖြဲ. နာမည္ပ်က္သိကၡာက်ေအာင္ စစ္အာဏာရွင္ေခတ္ကလိုလူမိုက္ဂိုဏ္းဆန္ဆန္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ ရဲတပ္ဖြဲ.၀င္အတြက္လည္းစိတ္မေကာင္းပါ ။ ေလာဘ ၊ေဒါသ ၊ေမာဟ လြန္ကဲေသာေခတ္ျဖစ္လာေပျပီ ။ ဤသို.မေကာင္းေသာစိတ္ထားမ်ားကိုသာဆက္၍ လြွတ္ေပးထားပါက ျမန္မာနိုင္ငံသည္ အေနာက္ တိုင္းနိုင္ငံသားမ်ား မျကာခနေမးေလ.ရွိေသာ ေရြွတိဂံုဘုရားမွ အဖိုးတန္ရတနာမ်ားအခိုးမခံရဘူးလားဟူေသာ စိုးရိမ္ေျကာင.္ျကမွုသည္ အကုသိုလ္ကြင္းဆက္လိုက္ကာ တစ္ေန.ေန.တြင္ျဖစ္လာလိမ္.မည္ ။ရတနာသံုးပါးအေပါ ္ ယံုျကည္မွုသဒၥါတစ္ရားမရွိေတာ.ေသာအခါ ဘာသာေရးတန္ဖိုးထားမွုမ်ားလည္း ကြယ္ေပ်ာက္သြားပါလိမ္.မည္ ။ ထိုအခါ မေကာင္းမွုကို လုပ္ရမွာ ရွက္ျက ေျကာက္ျကေတာ.မည္မဟုတ္ပါ ။
ယခုအခါအစိုးရဘက္ကေရာ တိုင္းသူျပည္သားဘက္ကပါ ေကာင္းျမတ္ေသာ စိတ္ထားမ်ား နည္းသထက္နည္းလာေပျပီ ။ အစိုးရဘက္မွ၀န္ျကီး ၀န္ကေလး ၊ အရပ္ဘက္ ၊စစ္ဘက္၊ ရဲဘက္မွပုဂၢိဳလ္မ်ား သည္ ငါနွင္.ငါသာနွိုင္းစရာ ၊ငါတို.သာနိုင္ငံေတာ္ကိုခ်စ္သည္ ၊နိုင္ငံေတာ္ကို ကာကြယ္ေစာင္.ေရွာက္ေနသည္ ဟူေသာ တစ္လမ္းသြားေလာဘ ေမာဟ မာန္မာနမ်ားကိုေလ်ွာ.ခ်၍ ဘာသာ သာသနာ ၊ တိုင္းျပည္နွင္.လူမ်ိဳးအက်ိဳးအတြက္ေကာင္းျမတ္ေသာစိတ္ဓါတ္ကိုေမြးျမဴကာ ဟီရိျသတပၹတရားတို.ျဖင္. နွစ္သစ္ကိုေလ်ာက္လွမ္းနိုင္ပါေစေျကာင္း ျမန္မာနွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန. မဂၤလာအခါသမယ၀ယ္ ေမ်ွာ္လင္.ဆုေတာင္းလိုက္ရပါသည္ ။
သရ၀ဏ္(ျပည္)
ကိုးကား
ေမာင္ဆုရွင္ (ျမတ္ဘုရားေရြွတိဂံု)
“ ဒီရတနာပစၥည္းေတြကိုဘယ္သူမွ မခိုးျကဘူလား “ ဟူ၍ ျဖစ္သည္ ။
ထိုသို.ေမးတိုင္းက်ြန္ေတာ္ ဂုဏ္ယူစြာျပန္ေျဖ မိသည္မွာ ဘုရားကိုလွဴထားတဲ.ပစၥည္းေတြကို ကာယကံေျမာက္ ခိုးဖို.မေျပာနဲ. စိတ္နဲ.ေတာင္ဘယ္သူမွမျပစ္မွားျကဘူး ၊ငါတို.လူမ်ိဳးက ဆင္းရဲေပမယ္. လွဴဖို.ပဲစဥ္းစားတယ္ ခိုးဖို.ကိုစိတ္ကူးထဲမွာေတာင္မရွိဘူး “
ထိုစကားကိုျကားလိုက္လ်င္ နိုင္ငံျခားသားမ်ားးသည္ ေခါင္းတရမ္းရမ္းနွင္.
“ မင္းတို.နိုင္ငံမွာေတာ.ဟုတ္မွာေပါ . ၊ ငါတို.အေနာက္တိုင္းမွာဆိုရင္ ေတာ. ကုန္တာျကာလွျပီ ၊ဒီေလာက္အဖိုးတန္တာမဆိုထားနဲ. ဘုရားေက်ာင္း က ပ၇ိေဘာဂနဲ. အျခားပစၥည္းေတြေတာင္ အခိုးခံရလြန္းလို. Church ကို အျမဲေသာ.ခတ္ထားရတယ္ “
“ အင္း ..ခုထက္ထိေတာ.ေခတ္ျကီးကေကာင္းေနေသးတယ္ ၊ ငါတို.မ်ိဳးဆက္ ကိုေက်ာ္လြန္ျပီး ေနာက္မ်ိဳးဆက္ေတြမွာ ဘာေတြျဖစ္မလဲ ငါတို.မသိဘူး ၊ အဂၤလိပ္ေခတ္ကေရာ ၊ဂ်ပန္ေခတ္ကပါ ငါတို.ဘိုးေဘးေတြဟာ ဘုရား ဌာပနာေတြ မေပ်ာက္ပ်က္ရေအာင္ အသက္ေပး ကာကြယ္ခဲ.တယ္ ၊ ငါတို.ေခတ္အထိလဲကာကြယ္နိုင္ဆဲပါပဲ ၊ ေနာင္အနာဂါတ္ကိုေတာ. ငါတို.လဲ မေျပာနိုင္ဘူး ၊တကယ္ေတာ. ဒီလို ဘုရားပစၥည္းကိုမခိုးဘူူးဆိုတာလဲ ဥပေဒေျကာင္.ဘာေျကာင္. ဆိုတာထက္ လူေတြရင္ထဲမွာရွိေနေသးတဲ. ရတနာသံုးပါးေပါ ္ရွိေနတဲ.သဒၵါတရား ေျကာင္.ပါပဲ သဒၥါတရားဆိုတာမရွိတဲ.ေန.ကေတာ. အကုသိုလ္အလုပ္ေတြ ျဖစ္လာျကမွာေပါ. ။ အရင္ကနဲ.စာရင္ေတာင္ ျမန္မာနိုင္ငံမွာအခုအခါ ရာဇ၀တ္မွုေတြေပါမ်ားလာျပီ ။ တိုးတက္တာကိုလက္ခံေပမယ္. တိုင္းသူျပည္သားးေတြရဲ. စိတ္ဓါတ္နဲ. စာရိတၱပ်က္လာ တာကိုေတာ.ငါစိုးရိမ္တယ္ “
ဤစကားသည္ အမွန္ျဖစ္ေပ၏ ။ခပ္ေ၀းေ၀းကိုမျကည္.နွင္. က်ြန္ေတာ္တို.ငယ္စဥ္က ( ၁၉၇၀ ျပည္.လြန္ကာလမ်ား ) ဆိုလ်င္ လူတို.သည္ ေလာဘ ေဒါသ ယခုထက္မ်ားစြာနည္းေသး၏ ။ခိုးမွု ၊၀ွက္မွု ၊ လုယက္မွုဆိုသည္မွာေမ.ေလာက္မွတစ္ခါျကားရ၏ ။ မုဒိန္းမွုဆိုသည္မွာ မျကား၀ံ.မနာသာကိစၥျကီးတစ္ခုျဖစ္ျပီး ထိုအမွုမ်ိဳးမွာလည္း ဆယ္နွစ္တြင္တစ္ခါျကားရခဲသည္ ။ လိင္တူျခင္းလက္ထပ္ဖို.ေနေနသာသာ အေျခာက္နွင္.တြဲသြားတြဲလာလုပ္ဖို.ကိုပင္ အရပ္ကမသတီျကေပ ။ ညစ္ညမ္းရုပ္ပံုမ်ားကိုမဆိုထားဘိ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး၏ မလံု.တလံုဓါတ္ပံုပင္လ်င္ အေတာ္ကို ရွားရွားပါးပါးျဖစ္သည္။သျကၤန္တြင္မိန္းမပ်ိဳတစ္ဦး အရက္မူး၍လဲေနသည္ကို က်ြန္ေတာ္တို.ေခတ္သျကၤန္တြင္ တစ္ခါမွမျကားဖူးပါ။ ကေလးအရြယ္လူမမည္မိန္းကေလးမ်ားကို အဓမၼက်င္.ျကံမွုဆိုသည္ကား လံုး၀ပင္မျကားဖူးခဲ.ေခ် ။ ကိုယ္.အေဖကိုယ္ျပန္သတ္ျခင္း ၊ကိုယ္.အေမကိုယ္ျပန္၍ အႏၱရာယ္ျပဳျခင္းဆိုသည္မ်ားမွာ မည္သည္.ေနရာတြင္မွ မျကားရမသိရေသာ အမွဳမ်ားျဖစ္သည္ ။ ဖေအကသမီးအရင္းကိုျပန္၍ က်င္.ျကံျခင္းမွာမူကား က်ြန္ေတာ္.ကေလးဘ၀တြင္ လံုး၀မျကားဖူးေခ်။က်ြန္ေတာ္တို.ျမိဳ.တြင္ ဘုရားပစၥည္းခိုးသျဖင္.ေထာင္က်သြားေသာ ဘုရားေဂါပက တစ္ဦးရွိရာ ထိုေဂါပကသည္ေထာင္ထဲတြင္ေသဆံုးသြားျပီး က်န္ရစ္ရွာေသာသူ. မိသားစုမွာ ျမိဳ.တြင္ လူေတာတိုး၍မရေတာ.ေပ ။
က်ြန္ေတာ္ေနထိုင္ေသာ ျပည္ျမိဳ. ၊ဆံေတာ္ရပ္ကြက္တြင္ အိမ္မ်ားသည္ တစ္အိမ္နွင္. တစ္အိမ္ ျခံစည္းရိုး မရွိေပ ။ က်ြန္ေတာ္တို.သည္ ကိုယ္.အိမ္ထဲသို.အိမ္ေရွ.ေပါက္မွ၀င္လာျပီးေနာက္ေဖးေပါက္မွ သူမ်ား အိမ္ကိုျဖတ္၍ျပန္ထြက္သြားလ်င္လဲရသည္ ။ ကိုယ္.အိမ္ကိုယ္ျပန္ေသာအခါ အိမ္ေရွ.ဘက္မွ မလာပဲ ေနာက္ေဖးဘက္ရွိသူမ်ားအိမ္ထဲသို.ခပ္တည္တည္၀င္သြားကာ ကိုယ္.အိမ္သို.ျပန္လာလ်င္လဲ ရသည္ ။ အျခားကေလးမ်ားသည္လည္း ရပ္ကြက္အတြင္းသူ. အိမ္ငါ.အိမ္မခြဲျခားပဲ ၀င္ျကထြက္ျက ျဖတ္ သန္းျကသည္ ။ တစ္ခါတစ္ရံေဘးတိုက္တန္းစီေနေသာ အိမ္မ်ားသို.တစ္အိမ္ျပီး တစ္အိမ္၀င္ ထြက္သြားလာျကရာ ေညာင္စင္တန္းလမ္းမွ စာတိုက္တန္းလမ္းသို.ပင္ေရာက္သြား၏ ။ အိမ္မ်ားကို မဆိုထားဘိ ဆံေတာ္ဂါတ္ဟူေသာ ျပည္(၂) ရဲစခန္းသို.ပင္ လူျကီးလူငယ္မေရြး တံခါးမရွိ ဓါးမရွိ ၀င္ထြက္နိုင္ျကသည္ ။ တခါတစ္ရံက်ြန္ေတာ္တို.ကေလးမ်ားသည္ ပ်င္းပ်င္းရွိလ်င္ တရားခံကို အမွုစစ္တာရဲစခန္းထဲသို.သြားျကည္.ျကသည္ ။ လူတို.သည္ ကေလးမ်ားကိုျမင္သည္နွင္.မည္သူ၏ သားသမီး ၊ မည္သည္.လမ္းကစသည္ျဖင္.သိျကသည္ ။ တစ္ေယာက္အိမ္မွ သစ္ပင္မ်ားကိုအျခားတစ္အိမ္မွ ခူးဆြတ္ျကသည္ ။ လူတို.တြင္ေလာဘ ေဒါသနည္းျကေသး၏ ။ ။ အိမ္တံခါးဖြင္.၍ထားခဲ.ေသာ္လည္းသူခိုးကားမရွိေပ ။
ဤအေျခအေနသည္ ၁၉၈၈ တြင္စတင္ေျပာင္းလဲသြား၏ ။ လူတို.၏ေကာင္းျမတ္ေသာစိတ္ဓါတ္မ်ားစတင္ကြယ္ရာတြင္ ေျကာက္ရြံ.ျခင္းမွစတင္ျမစ္ဖ်ားခံသည္ ။ ၁၉၈၈ စက္တင္ဘလ (၁၈ )ရက္ေန.တြင္တပ္မေတာ္မွ အာဏာသိမ္းလိုက္ေျကာင္းေျကျငာျပီးေနာက္ ေခတ္ပ်က္ သလိုျဖစ္သြား၏ ။စစ္သားးမ်ားသည္ အာဏာသိမ္းသည္. ညက ျမိဳ.ခံဆႏၵျပသမားမ်ားအား ပစ္ခတ္နွိမ္နွင္း သျဖင္. လူတို.ေသဆံုးျကသည္ကိုျမိဳ.ခံမ်ားသည္ မ်က္ျမင္ဒိဌေတြ.ျကံုရသည္မွစ၍ မိမိနွင္. မိမိမိသားစု ထိုသို.သတ္ျဖတ္ခံရမွာကိုေျကာက္လာ၏။ ညမထြက္ရ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအမိန္.ေျကာင္. လူတို.သည္ စစ္သားမ်ားအပါအ၀င္လူစိမ္းျမင္လ်င္ေျကာက္ရြံ.ေနျကရ၏ ။ ထိုအခါကေလးမ်ားလည္းလြတ္လပ္စြာကစားခြင္.မရျပီ ။ အိမ္မ်ားသည္ ျခံစည္းရိုးစတင္ခတ္လာျကသည္ ။ ဟိုစဥ္ကလို တစ္အိမ္မွတစ္အိမ္ ကူးလူးဆက္ဆံ ျဖတ္သန္းသြားလာ၍မရေတာ. ။ လူတို.၏စိတ္ထဲတြင္ မိမိနွင္.မိမိ မိသားစု အသက္ရွင္ေရးကြက္ကြက္ကိုသာျကည္.ေသာ အတၱဗဟိုျပဳ၀ါဒမသိမသာ ထြန္းကားလာ၏ ။ ထိုထက္ပို၍ စိတ္ဓါတ္ပ်က္ျပားလာရျခင္းမွာ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကာလအတြင္း စစ္တပ္နွင္. ပလဲနံပသင္.ေသာလူမ်ားသည္ စီးပြားေရးလုပ္ကြက္မ်ား ၊ အခြင္.အေရးမ်ားကိုသူမ်ားထက္ပိုရ၏ ။ သင္သည္ပညာတတ္သည္ျဖစ္ေစ ၊အတန္းပညာမဲ.သည္ျဖစ္ေစ ေဒသတြင္အာဏာရွိေသာ စစ္တပ္မွ အရာရွိတစ္ဦးဦးနွင္. ပါတ္သက္ေျကာင္း၊ပိုင္နိုင္ေျကာင္းျပနိုင္လ်င္ သင္၏စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမွာမည္မ်ွ ၀ိသမေလာဘ နွင္.ဥပေဒေဘာင္အျပင္ဘက္မွျဖစ္ေစ မည္သည္. ဥပေဒဘက္ေတာ္သားကမ်ွ ထိရဲတို.ရဲမည္မဟုတ္ ဟူေသာ မသမာသည္.အယူအဆမ်ားျပန္.နွံ.လာသည္ ။ က်ြန္ေတာ္.အသိတစ္ေယာက္သည္ ဘခင္လက္ထက္တြင္ မိရိုးဖလာ ေရြအေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္ရာ တြင္ေခ်ာင္ေခ်ာင္လည္လည္မရွိေသာ္လည္း သူ.လက္ထက္တြင္ ခိုးရာပါေရြွမ်ားကိုအရည္က်ိဳ ပစၥည္းဖ်က္သည္.လုပ္ငန္းကိုလုပ္ကိုင္ရာမွေန.ခ်င္းညျခင္း ခ်မ္းသာသြားသည္ ။ ထိုသို.လုပ္နိုင္ရန္ သူသည္ တိုင္းမွူးနွင္.ခင္မင္ခြင္.ရဖို. စေန တနဂၤေနြတိုင္း ေဂါက္ရိုက္ထြက္သည္ ။ ေတာဘက္မွေရာက္လာေသာ ထိုပုဂၢိဳလ္ သည္ ေဂါက္သီးေတြဘာေတြရိုက္သည္ဆိုေတာ.အေျကာင္းသိမ်ားကရယ္ျကသည္ ။ သို.ေသာ္ကိစၥမရွိ စစ္တပ္နွင္.ပိုင္ေျကာင္းသက္ေသျပနိုင္ဖို.ကအေရးျကီးေသာေခတ္ျဖစ္၍ အရွက္ မရွိျကိဳးစားလိုက္ရာ အေတာ္ပင္အေျခအေနေကာင္းသြားသည္ ။ ေကာင္းေရာင္း၀ယ္လုပ္စားသူမ်ား ထမင္းမ၀ပဲ စစ္တပ္ကိုဖားနိုင္သူမ်ားပညာမတတ္ေသာ္လည္းအလုပ္ျဖစ္သည္.ေခတ္ျဖစ္ရာ လူတို.၏ ကံကံ၏အက်ိဳးကိုယံုျကည္သည္.စိတ္မ်ား ၊ေကာင္းျမတ္သည္.စိတ္ထားမ်ား ၊ မေကာင္းမွုကိုေရွာင္က်ဥ္ လိုသည္.စိတ္ထားမ်ားသည္ စစ္အစိုးရလက္ထက္တြင္ ကုန္းေကာက္စရာမရွိေအာင္ပ်က္စီးသြားျကသည္ ။ ပညာမဲ.မ်ာသည္ စစ္တပ္ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျဖင္. ေလာက၀ယ္လူရာ၀င္တြင္က်ယ္လာ၏ ။ ရိုးသားသူမ်ားက်ဆံုးေသာေခတ္ ၊ သူခိုးမ်ားတြင္က်ယ္ေသာေခတ္ျဖစ္လာသည္ ။ ဤသည္ပင္လ်င္ ေလာဘ ၊ေဒါသ ၊ေမာဟတရားမ်ား စတင္ျကီးစိုးေသာအေမွာင္ေခတ္၏ အစျဖစ္ေတာ.သည္ ။ ေမတၱာ ၊ကရုဏာ ၊ မုဒိတာ ဟူေသာေကာင္းျမတ္ေသာစိတ္တို.အစား အာဏာ ၊ေငြေျကး နွင္. ခက္ထန္မွု တို.ျကီး စိုးေသာေခတ္၏ အစျဖစ္ေတာ.သည္ ။
ဒီမိုကေရေခတ္သို.ေရာက္ပါျပီဟုေျပာျကေသာယေန.ေခတ္အခါသမယ၀ယ္ ငယ္စဥ္က က်ြန္ုပ္တို.ျကံုခဲ. ရေသာ မုဒိတာေခတ္သို.ေရာက္ပါျပီေလာဟုဆန္းစစ္ျကည္.ေသာအခါ ေအာက္ပါအတိုင္းေတြ.ရေလသည္ ။ ဘုရားခိုးဂိုဏ္းမ်ားသည္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ ေရွးေဟာင္းဘုရားရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို လိုက္လံ ခိုး၀ွက္ေနသျဖင္. ဘုရား ဆင္းတုေတာ္မ်ားေနရာအနွံေပ်ာက္ဆံုးေနေလသည္ ။ ေနျပည္ေတာ္ ေကာင္စီ နယ္ေျမ၀ယ္ ဆည္ေျမာင္းဌာနပိုင္ေျမနွင္.မလြတ္၍ဆိုကာ ဘုန္းေတာ္ျကီးေက်ာင္းမ်ားကို ဖ်က္သိမ္းခိုင္းရံု သာမကဘုန္းျကီးမ်ားကို ေထာင္ခ်ပစ္ေလသည္ ။တရားရံုးသို.မလာေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကို တရားခံေျပးေျကျငာလိုက္ေလ၏ ။ ရတနာသံုးပါးတြင္တစ္ပါးအပါအ၀င္ျဖစ္ေသာ သံဃာမ်ားကား ဦသိန္းစိန္အစိုးရနွင္.ေတြ.ကာမွ တရားခံေျပးျဖစ္ရေပကုန္၏ ။ ဘာသာျခားတို.ကဖ်က္ဆီးစရာမလိုပဲ လံုထိမ္းတို.၏လက္ခ်က္ျဖင္. ဘုန္းေတာ္ျကီးေက်ာင္းမ်ား ပ်က္ဆီးပေပ်ာက္သြားေပ၏ ။ ပုဂံသူပုဂံသားတို.လြန္ခဲ.ေသာနွစ္ေပါင္း ကိုးရာ ၊တစ္ေထာင္ကတည္ထားခဲ.ေသာ ဘုရားေစတီအခ်ိဳ.မွာ ယခုအခါ ပုဂံရွိဟိုတယ္ျကီး အခ်ိဳ.၏ အုတ္တံတိုင္းအတြင္းေရာက္ရွိသြားကာ မည္သူမ်ွဖူးခြင္. မရေသာ ျကိတ္ပုန္းဘုရားမ်ားျဖစ္ကုန္ျကျပန္၏ ။အနွစ္နွစ္ဆယ္ေက်ာ္ တပ္မေတာ္သာအမိ တပ္မေတာ္သာ အဖ ဟုေျကြးေျကာ္ခဲ.ရာမွ စိတ္ကူးေျပာင္းကာျပည္သူသာအမိ ၊ျပည္သူသာအဖဟု ေျကြးေျကာ္ သံေျပာင္းပါေတာ.မည္ဟုေျပာေသာ္လည္း မိဘျပည္သူမ်ားနွင္.တူေသာ ျပည္သူလူထု၏ေျမမ်ားကို ယခင္ကသိမ္းခဲ.သည္ကိုလံုး၀ျပန္မေပးနိုင္ပါဟု မိေက်ာင္းကန္ အပိုင္း (၂) ျပည္သူမ်ား၏ သပိတ္စခန္း ကိုျဖိဳခြင္းအျပီးတပ္မေတာ္က ေျဗာင္ေျကျငာလိုက္ေလသည္ ။
ျပည္သူကိုအေျချပဳေသာ ဒီမိုကေရစီေခတ္ျကီးေရာက္ပါျပီဟု ေရဒီယိုမွ တစ္လတစ္ခါပံု မွန္ ေျကျငာေသာ္လည္း ယခင္စစ္အာဏာရွင္အစိုးရလက္ထက္က လုပ္ရပ္အတိုင္း နံနက္မိုးမလင္းမီ အမဂၤလာအခ်ိန္တြင္ ဆႏၵျပသူမ်ား၏သပိတ္စခန္းကို ဘယ္ကမွန္းမသိေသာ လက္ပါတ္အနီ၀တ္ အရပ္သားမ်ားကိုေခါ ္လာကာ ဖ်က္ဆီးေစေသာ လုပ္ရပ္မ်ားလည္း နွစ္ရက္ဆက္တိုက္ျဖစ္ခဲ.ေပ၏ (လုပ္ပံုကိုင္ပံုမွာ ဒီပဲယင္းအေရးအခင္းတြင္အရပ္၀တ္လူမိုက္မ်ားကိုသံုးကာ လုပ္သြား ပံုနွင္. ခပ္ဆင္ဆင္ျဖစ္၏) ။ တည္မိသည္.ဘုရား ဠင္းတပဲနားနားဟုျမန္မာစကားပံုရွိေသာ္လည္း ရဟႏၱာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ျကီးဟု နာမည္ေက်ာ္ေသာ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားျကီးသီတင္းသံုးခဲ.ရာ သိမ္ေက်ာင္းကို ဘူဒိုဇာနွင္.ထိုးခ်ဖ်က္ဆီးခဲ.သည္မွာလည္း ေရွးအဂၤလိပ္ေခတ္ကမဟုတ္ ယခုေခတ္ပင္ျဖစ္ပါသည္ ။ သစ္တစ္ပင္ခုတ္အခ်ဳပ္သံုးနွစ္ ဟုဆင္းရဲသားမ်ားေျကာက္လန္.ေအာငေတာစပ္တြင္္ စာသားမ်ား ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ္လည္း သစ္လံုးကားျကီးမ်ား ေန.စဥ္တရုတ္ျပည္သို.ေျဗာင္ခို (ေမွာင္မခိုပဲေျဗာင္ လုပ္ေနျကသျဖင္. ေျဗာင္ခိုျဖစ္ပါသည္) ထြက္ေနကာ စီးပြားျဖစ္သူတို.ပန္းပန္ေနဆဲ မွာလည္း ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေခတ္မဟုတ္ ယခုေခတ္ပင္ျဖစ္ပါသည္ ။ အရက္ဆိုင္မ်ားမီးတထိန္ထိန္နွင္.ေဆာင္းေဘာက္မ်ားဖြင္.ကာျခိမ္.ျခိမ္.သဲသဲေရာင္းခ်လာျကသည္မွာလည္း ယခုေခတ္ျဖစ္သည္။လူတို.၏ေလာဘ ၊ေမာဟမ်ားကား တစ္ေန.ထက္တစ္ေန.ပ်က္လာျကေပျပီ ။
ယခင္ကဆိုလ်င္က်ြန္ေတာ္တို.သည္ တပ္မေတာ္နွင္.ရဲတပ္ဖြဲ.အေပါ ္တြင္ အေတာ္ပင္ေစတနာရွိျကေပ၏ ။တပ္မေတာ္နွင္.ရဲတပ္ဖြဲ.ကလည္းျပည္သူလူထုကိုအေတာ္ပင္ယံုျကည္အားထားခဲ.ပါသည္ ။ေရွ.တန္းျပန္တပ္မေတာ္သားမ်ားကိုျပည္သူလူထုကျကိဳဆိုျကသည္ ။ ရဲစခန္းထဲသို.မည္သူမဆိုအစစ္ေဆးအေမးအျမန္းမရွိပဲ ၀င္နိုင္၏။ တပ္မေတာ္တြင္လည္း တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ား ပါ၀င္နိုင္ေသာ တကၠသိုလ္ေလ.က်င္.ေရးတပ္ ( University Training Corps ) ဆိုတာရွိသည္ ။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သို.က်ြန္ေတာ္စေရာက္ကာစက စစ္ယူနီေဖာင္း၀တ္ထားေသာ လူငယ္ မ်ားကိုေက်ာင္းထဲ၌မျကာခနေတြ.ရာ စစ္သားေတြတကၠသိုလ္ထဲဘာလာလုပ္သလဲဟုေမးမိေတာ.မွ ထိုသူမ်ားမွာ UTC တြင္တက္ေရာက္ေလ.က်င္.ေနေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ား ျဖစ္ေျကာင္း သိရပါသည္ ။ ယခုအခါတပ္မေတာ္သည္ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုမယံုေတာ.၍လားမသိ တကၠသိုလ္ေလ. က်င္.ေရးတပ္ဆိုတာကို ဘယ္ေတာ.မွျပန္ဖြဲ.မေပးေတာ.ေပ။ ေက်ာင္းသားကို မယံုသည္ မွာ ျပည္သူ လူထုကို မယံုဟုေျပာသလိုျဖစ္ေနေပသည္ ။ ျပည္သူလူကိုမယံုသည္ မွာ ကိုယ္.မိဘကိုကိုယ္ မယံုေတာ.ေသာ အျဖစ္ျဖစ္သည္။ အဘယ္.ေျကာင္.ဆိုေသာ္ ျပည္သူသာအမိ ျပည္သူသာအဖ ဟုေျပာထားခဲ.သည္မဟုတ္ပါလား ။
ျပည္သူ.ရဲမ်ားကိုလည္းယခင္ကလူတို.သည္အေတာ္ပင္အားကိုးခဲ.ျကပါ၏ ။ သို.ေသာ္ အရာရာ ကားေျပာင္းလဲခဲ.ျပီ ။ တရားခံကိုနွိပ္စက္ရာမွလက္လြန္ေသဆံုးေသာအမွုမ်ားစြာျကားလာရသည္ ။ ရဲကက်ဴးလြန္ေသာမုဒိန္းမွုမ်ားပင္ျဖစ္လာသည္ ။ ေလာ ၊ေဒါသမ်ားးလာေသာေခတ္ျဖစ္သည္ ။ မျကာမီက လွည္းကူးတြင္ အဓီကရုန္းဆန္ဆန္ အုပ္စုဖြဲ.ရုန္းရင္းဆန္ခတ္မွုတ္ခုျဖစ္သည္ ။ ထိုရုန္းရင္းဆန္ခတ္မွုတြင္ လူအုပ္က ခဲျဖင္.ေပါက္ေသာေျကာင္.ရဲတစ္ေယာက္ေခါင္းေပါက္သြားေသာသတင္းကိုျကားရသည္ ။ ထို.အတူပင္ ထြက္မေျပးပါပဲလက္ေျမာက္အဖမ္းခံေနေသာလူတစ္ေယာက္ကို ရဲက နံပါတ္ တုတ္ျဖင္.အျငိဳးတျကီး ရိုက္နွက္ေနေသာ ဓါတ္ပံုကိုလည္း 7 Day Daily သတင္းစာ( ၆.၄.၂၀၁၄ ) မ်က္နွာဖံုးတြင္ေတြ.ျမင္ရရာ စိတ္မေကာင္းစရာျဖစ္သည္ ။အရိုက္ခံရေသာလူငယ္အတြက္လည္း စိတ္မေကာင္း၊ ဥပေဒဘက္ေတာ္သားဟျပည္သူလူထုကေက်ြးေသာ ရိကၡာလစာခံစားေနပါလ်က္ ရဲတပ္ဖြဲ. နာမည္ပ်က္သိကၡာက်ေအာင္ စစ္အာဏာရွင္ေခတ္ကလိုလူမိုက္ဂိုဏ္းဆန္ဆန္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ ရဲတပ္ဖြဲ.၀င္အတြက္လည္းစိတ္မေကာင္းပါ ။ ေလာဘ ၊ေဒါသ ၊ေမာဟ လြန္ကဲေသာေခတ္ျဖစ္လာေပျပီ ။ ဤသို.မေကာင္းေသာစိတ္ထားမ်ားကိုသာဆက္၍ လြွတ္ေပးထားပါက ျမန္မာနိုင္ငံသည္ အေနာက္ တိုင္းနိုင္ငံသားမ်ား မျကာခနေမးေလ.ရွိေသာ ေရြွတိဂံုဘုရားမွ အဖိုးတန္ရတနာမ်ားအခိုးမခံရဘူးလားဟူေသာ စိုးရိမ္ေျကာင.္ျကမွုသည္ အကုသိုလ္ကြင္းဆက္လိုက္ကာ တစ္ေန.ေန.တြင္ျဖစ္လာလိမ္.မည္ ။ရတနာသံုးပါးအေပါ ္ ယံုျကည္မွုသဒၥါတစ္ရားမရွိေတာ.ေသာအခါ ဘာသာေရးတန္ဖိုးထားမွုမ်ားလည္း ကြယ္ေပ်ာက္သြားပါလိမ္.မည္ ။ ထိုအခါ မေကာင္းမွုကို လုပ္ရမွာ ရွက္ျက ေျကာက္ျကေတာ.မည္မဟုတ္ပါ ။
ယခုအခါအစိုးရဘက္ကေရာ တိုင္းသူျပည္သားဘက္ကပါ ေကာင္းျမတ္ေသာ စိတ္ထားမ်ား နည္းသထက္နည္းလာေပျပီ ။ အစိုးရဘက္မွ၀န္ျကီး ၀န္ကေလး ၊ အရပ္ဘက္ ၊စစ္ဘက္၊ ရဲဘက္မွပုဂၢိဳလ္မ်ား သည္ ငါနွင္.ငါသာနွိုင္းစရာ ၊ငါတို.သာနိုင္ငံေတာ္ကိုခ်စ္သည္ ၊နိုင္ငံေတာ္ကို ကာကြယ္ေစာင္.ေရွာက္ေနသည္ ဟူေသာ တစ္လမ္းသြားေလာဘ ေမာဟ မာန္မာနမ်ားကိုေလ်ွာ.ခ်၍ ဘာသာ သာသနာ ၊ တိုင္းျပည္နွင္.လူမ်ိဳးအက်ိဳးအတြက္ေကာင္းျမတ္ေသာစိတ္ဓါတ္ကိုေမြးျမဴကာ ဟီရိျသတပၹတရားတို.ျဖင္. နွစ္သစ္ကိုေလ်ာက္လွမ္းနိုင္ပါေစေျကာင္း ျမန္မာနွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန. မဂၤလာအခါသမယ၀ယ္ ေမ်ွာ္လင္.ဆုေတာင္းလိုက္ရပါသည္ ။
သရ၀ဏ္(ျပည္)
ကိုးကား
ေမာင္ဆုရွင္ (ျမတ္ဘုရားေရြွတိဂံု)
0 comments:
Post a Comment