Friday, April 18, 2014

စာေကာင္းတပုဒ္

စာေကာင္းတပုဒ္

ကုိသစ္ကုိဟာ ဒီေလာက္စာေရးေကာင္းလိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္မေတြးမိခဲ့တာ အမွန္ပါ။ စိတ္လက္ၾကည္သာ ရွိတဲ့အခါ ဆံုးခန္းတုိင္ ဖတ္ၾကည့္ၾကေစလုိပါတယ္။

(ပန္းေတြနဲ႔ေဝေနတဲ့ထုိင္ခံုေလးဟာ ကိုသစ္ကုိ အတြက္ က်ေနာ္ရည္စူးပါတယ္)

Status Update
By ကို သစ္ကို
အိပ္မရတာနဲ႔ ေဖ့ဘုတ္မွာ ဟိုလွန္သည္လွန္ ေလွ်ာက္လွန္ရင္း 2011 တုန္းက ေရးထားခဲ့ဖူးတာေလးပါ၊ Note အေနနဲ႔ တင္ျဖစ္ခဲ့တာပါ၊ Status အေနနဲ႔ ျပန္ဖတ္လို႔ရေအာင္ ဖုတ္ဖက္ခါ လိုက္ပါတယ္။ သာဓုပါေတာ္ ( ကိုယ့္ဟာကို ေျပာတာပါေနာ္ )

ခံစားမိတဲ့ဘိသိက္ၿပိဳင္

ဘိသိက္ၿပိဳင္တဲ့ ၊ အိပ္ေမာက်ေနေသာ က်ေနာ္၏ စာေရးခ်င္သည့္ စိတ္ဝိညာဥ္ကို လႈပ္ႏိႈးလိုက္ေခ်ၿပီ။ ဘိသိက္ၿပိဳင္ ( ဝါ ) Competition of Consecrations ဟု အမည္ေပးထားေသာ ဇာတ္ကားတစ္ကား ျဖစ္သည္။ ဘိသိက္ၿပိဳင္ ဇာတ္ကား ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ စတင္ခဲ့ေသာ ရြာစားစိန္တင္ဟန္၏ မူရင္းေဆာင္းပါးကို အေျခခံလ်က္ ေမာ္လၿမိဳင္ စာေပေဟာေျပာပြဲ မွ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၏ ေဟာေျပာခ်က္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၂၀၁၀ခုႏွစ္ စကာၤပူႏိုင္ငံစာေပေဟာေျပာပြဲမွ ဆရာလယ္တြင္းသားေစာခ်စ္၏ ေဟာေျပာခ်က္ကို လည္းေကာင္း နားေထာင္ဖူးသူတိုင္း ဘိသိက္ၿပိဳင္ ဟူေသာဇာတ္လမ္းကို အနည္းအက်ဥ္းမွ် နားရည္ဝၾကေလာက္ၿပီ ထင္ပါသည္။ ယခု က်ေနာ္ ေရးသားေဖၚျပမည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ အဆိုပါ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားအား နားမေထာင္လိုက္ရသူမ်ားသို႔ ရည္ညႊန္းသလို နားေထာင္ၿပီးသူမ်ားအားလဲ ထပ္မံ၍တဖန္ မုဒိတာပြားႏိုင္ေစရန္ ရည္ရြယ္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ယခုေရးသားခ်က္မွာ က်ေနာ့္အေတြး က်ေနာ့္ခံစားခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အားနည္းခၽြတ္ေခ်ာ္ခ်က္မ်ား ရွိခဲ့ေသာ္ မူရင္း ဆရာမ်ားႏွင့္ လံုးဝ မသက္ဆိုင္ဘဲ က်ေနာ့္၏ ညံ့ဖ်င္းမႈမွ်သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ႀကိဳတင္ အသိေပးအပ္ပါသည္။

ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္းမွာ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕၊ေသာတပန္ရြာမွ ရွင္ျပဳနားသအလႈေတာ္မဂၤလာ က်င္းပမည္ျဖစ္ရာ အဆိုပါ ဘိသိက္ပြဲအတြက္ အလႈ႕ဒါယိကာ အလႈ႕ဒါယိကာမမ်ားက ဆိုင္းဆရာ ရြာစားစိန္တင္ဟန္ကို ငွားရမ္းခဲ့ၾကသည္။ ရြာစားဆိုင္းဆရာႏွင့္ တြဲဖက္ ၍ ဘိသိက္ေျမွာက္ မဂၤလာက်င္းပရန္အတြက္ ဘိသိက္ဆရာ ငွားဖုိ႔ ျပင္ဆင္ၾကရာမွ ရတနာပံုေရႊၿမိဳ႕ေတာ္မွ အရြယ္ေကာင္း ပညာေတာ္ ရတနာပံုဆရာလိႈင္ဟူေသာ ၿမိဳ႕ဘိသိက္ဆရာကိုငွားခ်င္သည့္ အလႈ႕ဒါယိကာမ ႏွင့္ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ အေနာက္ဖက္ ဆားေတာင္ရြာမွ ဆားေတာင္ေသာင္း ဟူေသာ ေတာဘိသိက္ဆရာကိုမွ ငွားခ်င္သည့္ အလႈ႕ဒါယိကာႀကီး တို႔မွ အစျပဳ၍ ဇာတ္အိမ္ျဖစ္တည္လာခဲ့သည္။ ဘိသိက္ဆရာ ဟု သတ္မွတ္ခံရသည္မွ စ၍ ဘိသိက္အရာ ပညာရွိမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း အထူးေျပာရန္ပင္ မလိုေတာ့ၿပီ။ သို႔ေသာ္ အဆိုပါ ဆရာႏွစ္ဦးစလံုးမွာ ဘိသိက္ပညာရွိမ်ားပင္ျဖစ္ရံုမက သူေတာ္ေကာင္းေျမာက္ေသာ ဘိသိက္ပညာရွိမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါဇာတ္လမ္းက သက္ေသျပထားေပသည္။ ဇာတ္လမ္းမွာ ျဖစ္ရပ္မွန္အေပၚ အေျခခံထားေသာေၾကာင့္လဲ အထူးႏွစ္သက္ဖြယ္ အတိပင္ ျဖစ္သည္။

ဇာတ္လမ္းတစ္ခုလံုးကိုေတာ့ျဖင့္ အက်ယ္ဝိတၱာခ်ဲ႕ မေျပာလိုေတာ့ပါ။ အထူးသျဖင့္ က်ေနာ္ ေဇာင္းေပးေဖၚျပခ်င္မိေသာ အခ်က္ ( သို႔ ) က်ေနာ့္စိတ္ကို ထိထိခိုက္ ျဖစ္ေအာင္ စြဲေဆာင္ႏိုင္ေသာ အကြက္မွာ ဇာတ္သိမ္းျပကြက္ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုျပကြက္အေပၚ တိမ္းညႊတ္မိေလာက္ေအာင္ ဇာတ္လမ္းတစ္ခံုးလံုးကေတာ့ တြန္းပို႔ေပးခဲ့ပါသည္။ ဇာတ္လမ္းတြင္းမွာေတာ့ ရတနာပံုဆရာလိႈင္ႏွင့္ ဆားေတာင္ေသာင္းတို႔ ႏွစ္ဦးမွာ သက္ဆိုင္ရာ ဘိသိက္ေျမွာက္ စာ၊ စကားမ်ား ရြတ္ၾက ေဟာၾကသည္။ ဘိသိက္ဟူေသာ ေဝါဟာရ ကို ၾကားရံုမွ်သာ ၾကားဖူးၿပီး ဘိသိက္ေျမွာက္ပြဲကို ယခုအသက္ ၂၇ႏွစ္အရြယ္ထိ တခါဖူးမွ် မၾကည့္ဖူးေသာ က်ေနာ့္အဖို႔ေတာ့ အသစ္အဆန္းတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ ဘိသိက္ေျမွာက္ျခင္း အစဥ္အလာမွာ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာတစ္မ်ိဳးသားလံုး၏ အဆင့္အတန္းျမင့္မားေသာ ယဥ္ေက်းမႈ တစ္ရပ္ျဖစ္သည္ကို ပို၍ႏွလံုးပိုက္မိေတာ့သည္။ ဇာတ္သိမ္းျပကြက္မွာ ဤသို႔ျဖစ္သည္။

ၿမိဳ႕ဘိသိက္ဆရာ ရတနာပံုဆရာလိႈင္က ေဟာခ်က္ေျပာခ်က္မ်ား ထဲတြင္ ေတာဘိသိက္ ဆားေတာင္ေသာင္းႀကီးအေပၚ ျပစ္တင္ေဝဖန္ ခ်က္မ်ားကို အလ်ဥ္းသင့္သလို ထည့္ထည့္ ေျပာခ်သြားသည္။ ဒီလိုႏွင့္ ေတာဘိသိက္ ဆားေတာင္ေသာင္းႀကီး၏ အလွည့္က်တြင္ စဖြင့္ကတည္းက ဆိုသလို ရတနာပံုဆရာလိႈင္အား ခ်ီးက်ဴးေထာပနာ ျပဳလိုက္ေတာ့သည္။ ထို႔ေနာက္ တေလွ်ာက္လံုး မိမိကိုယ္ကိုယ္ ႏွိမ္ခ်လ်က္ ေတးထပ္ေလးမ်ားဆိုလိုက္၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို ရွင္းျပလိုက္ ဗံုေတာက္ေလးမ်ား တစ္ဖန္ ဆိုလိုက္၊ ေထြရာေလးပါးေလးမ်ား ညွပ္ေျပာလိုက္ျဖင့္ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ႀကီး ေျပာခ်သြားေတာ့သည္။ ဒီေနရာမွာ မိမိကိုယ္ကုိယ္ ႏွိမ္ခ်ျခင္းသည္ လူအထင္ႀကီးေအာင္ လုပ္နည္းတစ္မ်ိဳးဟု က်ေနာ္ ၾကားဖူးသည္။ မွန္သင့္သေလာက္မွန္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕မွာ စကားအရာသာ ႏွိမ္ခ်တတ္ၾကသည္၊ အတြင္းမေနာမွာျဖင့္ မာနဓါတ္ အခုအခံေလးမ်ားရွိတတ္ေသးသည္။ ထားဦးစို႔။ ဒီလိုႏွင့္ ဆားေတာင္ေသာင္းႀကီး အလွည့္ၿပီးေသာအခါ ဘိသိက္ေျမွာက္မဂၤလာ က်င္းပခ်ိန္အေရာက္တြင္ ရတနာပံုဆရာလိႈင္ရင္ထဲမွ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲႏွင့္ပင္ ဆားေတာင္ေသာင္းႀကီးသာ ဘိသိက္သြန္း မဂၤလာကို ဆက္လက္က်င္းပရန္ ေျပာၾကားလာေသာ္လည္း အတူတကြ ဘိသိက္တင္ေျမွာက္ၾကရန္ ဆားေတာင္ေသာင္းဖက္မွ ကမ္းလွမ္းလာခဲ့သည္။ အက်ဥ္းဆိုရေသာ္ ဘိသိက္သြန္းမဂၤလာကို ဆရာႏွစ္ဦး ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ႀကီး က်င္းပလိုက္ၾကေတာ့သည္။ က်ေနာ့္စိတ္ႏွလံုးကို ထိထိခိုက္ ျဖစ္ေစေသာ ျပကြက္ေရာက္လာပါေလၿပီ။

ပြဲသိမ္းဖ်ာလိပ္ ပတ္စာခြာၾကၿပီ။ ဆားေတာင္ေသာင္းႀကီးက သူ႔ပစၥည္းပစၥယမ်ားကို သိမ္းဆည္းေနခ်ိန္ ရတနာပံုဆရာလိႈင္မွာ ေခါင္းေပါင္းစ ေရႊကိုင္းမ်က္မွန္ နံ႔သာျဖဴယပ္ မ်ားကို အသာခ်ကာ ဆားေတာင္ေသာင္းထံ အေရာက္လာကာ မိမိအေနႏွင့္ ဘိသိက္မဂၤလာ စာ၊ စကားမ်ား ေဟာေျပာေနစဥ္ တေလွ်ာက္လံုး ဆားေတာင္ေသာင္းအေပၚ ထိုးႏွက္ေဝဖန္ခဲ့ခ်က္မ်ားအတြက္ ခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္ဝန္ခ် ေတာင္းပန္လာသည္။ ရတနာပံုဆရာလိႈင္ေနရာ သရုပ္ေဆာင္ေသာ ေဇာ္ဝင္းႏိုင္ ( မန္း ) ၏ သရုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားမွာ ထိမိလွသည္။ မ်က္ရည္ဝဲမတတ္ ဖဝါးဦးတင္ ေတာင္းပန္လာသည္။ က်ေနာ္ပင္ ၾကည့္ရင္း ဝမ္းနည္းသြားမိသည္။ ဒီေနရာတြင္ ဆားေတာင္ေသာင္းႀကီး ေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔ ရွိေနပါက မည္သို႔ ျပဳမူက်င့္ႀကံၾကမည္နည္း။ ကနဦး ဆိုခဲ့သလို ေဟာေျပာစဥ္က မိမိကိုယ္ကို ႏွိမ္ခ်ခဲ့သည္။ ထိုႏွိမ္ခ်တတ္မႈက စကားႏွင့္မဟုတ္ အလုပ္ႏွင့္ပါ သက္ေသျပသြားေသာ ဆားေတာင္ေသာင္းပင္ ျဖစ္သည္။ မိမိအား ပရိသတ္ ဗိုလ္ပံုအလယ္တြင္ မထိခလုတ္ ထိခလုတ္ ေစာ္ကားခဲ့ေသာ၊ မိမိထက္လဲ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ ငယ္ရြယ္ေသာသူ တစ္ဦးမွ ထိုသို႔ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္လာခ်ိန္တြင္ စကားလံုးမ်ားျဖင့္သာ ႏွိမ္ခ်တတ္သူျဖစ္ပါက မည္သို႔ ျပန္လည္ျပဳမူမည္ကို စာဖတ္သူမ်ား ခန္႔မွန္း၍ ရေလာက္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဆားေတာင္ေသာင္းကား ထိုသို႔မဟုတ္။ ထိုသို႔ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္သူအေပၚတြင္လဲ ေလးစားသည္။ ရတနာပံုဆရာလိႈင္မွလဲ မိမိ၏ အျပစ္ကိုအေသအခ်ာျမင္ခဲ့သည္။ သို႔အတြက္ ဝန္ခ်လာသူကို သူေတာ္ေကာင္းႀကီးဟု ခ်ီးမြမ္းကာ တဖန္ျပန္လည္ဂုဏ္တက္ေစသလို မိမိအမွားကိုလဲ ျပဳျပင္ေသာအားျဖင့္ မိမိစြဲလမ္းမိေသာ ေသေရေသရက္ကိုပါ ရာသက္ပန္ မမွီဝဲေတာ့ပါဟု ဝန္ခံကတိ ျပန္လည္ေပးအပ္လိုက္ေသးသည္။ ဆားေတာင္ေသာင္း ေနရာတြင္ သရုပ္ေဆာင္ျပသြားေသာ ဦးမိုးဒီ၏ သရုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားမွာလဲ သူေတာ္ေကာင္းစရုိက္ သက္ဝင္လွေပသည္။

ပရိသတ္ဗိုလ္ပံုအလယ္တြင္ အရွက္ခြဲခံခဲ့ရေသာ္လည္း သည္းခံခြင့္လႊတ္တတ္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ထားမွာ က်ေနာ့္စိတ္ကို အထိခိုက္ဆံုးျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တို႔အေနႏွင့္ ကိစၥေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ မာနတရားကို ေရွ႕တန္းတင္ထား တတ္ၾကသည္။ မာနႀကီးလြန္းေတာ့ ဘဝင္ တဲ့။ ထို႔ေၾကာင့္ မာန္မာန ေမာက္မာေထာင္လႊားတတ္သူမ်ိဳးကို ဘဝင္ျမင့္သည္ ဟူေသာ စကားတစ္ရပ္ျဖင့္ နာမဝိေသသန ျပဳၾကေပေသးသည္ မဟုတ္ေလာ။ နမူနာအေနႏွင့္ က်ေနာ္သည္ ကိစၥအေတာ္မ်ားမ်ားကို ေဒါသႏွင့္ တံု႔ျပန္တတ္သည္။ စိတ္ဆိုးစိတ္တိုလြယ္သည္။ မိမိကိုထိခိုက္လာလွ်င္ ေတာ္ရံုႏွင့္ ေမ့ေဖ်ာက္၍မရ။ တႏံု႔ႏံု႔ႏွင့္ အေတာ္ၾကာေအာင္မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနတတ္သလို တခါတရံ တစ္ေန႔ေတာ့ ေတြ႕ၾကေသးတာေပါ့ကြာ ဟုပင္ ေတးမွတ္ထားတတ္ေသာ အက်င့္ရွိသည္။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ဆားေတာင္ေသာင္းေနရာတြင္ ေရာက္ေနၿပီး ဆားေတာင္ေသာင္းကဲ့သို႔ ျပဳမူခံရပါက ဘယ္လိုနည္းႏွင့္မွ် ေက်နပ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္၊ ပရိသတ္ဗိုလ္ပံုအလယ္တြင္ မိမိကိုယ္ကို ႏွိမ္ခ်ေစဦးေတာ့ ႏွစ္ကိုယ္ၾကား ဝန္ခ်ေတာင္းပန္လာခ်ိန္တြင္ တစံုတခု ျပန္တံုျပန္မိမည္ ဟုေတြးမိသည္။ ထိုအခ်ိန္ မိမိဖက္မွ တံု႔ျပန္လုိက္လွ်င္လဲ ဝန္ခ်သူအေနႏွင့္ ေက်ေက်နပ္နပ္ ခံယူမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားကား ထိုသို႔မေတြး။ ထိုသည္မွာပင္ ခြင့္လႊတ္မႈအႏုပညာ ျဖစ္ေတာ့သည္။ က်ေနာ့္ ႏွလံုးသားကို ထိထိခိုက္ ျဖစ္လာေသာ ဇာတ္ကြက္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဇာတ္လမ္းကိုႏွစ္သက္မိၿပီး က်ေနာ့အေနႏွင့္ ရုတ္တရက္ႀကီး ဆားေတာင္ေသာင္းလို သူေတာ္ေကာင္းႀကီးလဲ ျဖစ္မလာႏိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္ ခြင့္လႊတ္တတ္ေသာ ၊ အမွားကို ဝန္ခ်ေတာင္းပန္တတ္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၏ ႏွလံုးသားမွာ ကာယကံရွင္မ်ားကိုသာ အက်ိဳးသက္ေရာက္သည္သာမက သိရွိၾကားျမင္ရေသာ ပရိသတ္၏ စိတ္ႏွလံုးကိုပါ ညိႈ႕ယူဖမ္းစားႏိုင္ပါလား ဟုမွတ္သားမိပါသည္။

ယေန႔ေခတ္တြင္ က်ေနာ္တို႔ အမ်ားဆံုးၾကားေနၾကရေသာ စကားလံုး ႏွစ္လံုးမွာ IQ ႏွင့္ EQ ျဖစ္သည္။ လူတစ္ေယာက္ ေအာင္ျမင္ရန္ အတြက္ EQ ႏွင့္ IQ အရည္အခ်င္းႏွစ္ရပ္စလံုး မည္မွ် အေရးႀကီးေၾကာင္း ေရးသားထုတ္ေဝေသာ စာအုပ္မ်ားမွာလဲ က်ေနာ့္စိတ္ထင္ မနည္းမေနာပင္ ျဖစ္လိမ့္မည္။ သို႔ရာတြင္ ထိုေဝါဟာရ ႏွစ္ခု ကို ေယာင္လို႔မွ်ေရးေရးမၾကားဖူးေသးေသာ ေခတ္ကတည္းက စ၍ပင္ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား၏ စိတ္ႏွလံုးတြင္ ကိန္းေအာင္းေနႏွင့္ၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း အဆုိပါဇာတ္ကားက သက္ေသျပထားသည္။ ဆားေတာင္ေသာင္းေရာ ရတနာပံုဆရာလိႈင္ပါ လူ၏ ျမင့္မားေသာ တန္ဖိုးကို ျပသႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ပညာသည္ အေၾကာင္းကို သိျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ဖြင့္ၾကသည္။ ထို႔အတူ ပညာသည္ အမွားအမွန္ကို ေဝဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္စြမ္းရွိျခင္းဟုလဲ ဆိုၾကျပန္သည္။ က်ေနာ္ တို႔၏ ရတနာပံုဆရာလိႈင္ေရာ ဆားေတာင္ေသာင္းႀကီးႏွစ္ဦးစလံုး ပါ ေခတ္ပညာ ဘြဲ႔ဒီဂရီမ်ား ရခဲ့ၾကမည္ဟု က်ေနာ္မထင္။ သို႔ေသာ္ ပညာရွိတစ္ဦး၏ အဆင့္အတန္း သူေတာ္ေကာင္းတစ္ဦး၏ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့ေသာ ႏွလံုးသားမ်ားကို ေဖၚထုတ္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုသို႔ ေဖၚထုတ္ႏိုင္သည္မွာ ေထြေထြထူးထူးမဟုတ္ဘဲ ဗုဒၵ၏ အဆံုးအမမ်ားေၾကာင့္ဟု က်ေနာ္ ျမင္မိသည္။

ၿပိဳင္ပြဲထံုးစံ
ရံႈးမခံလည္း
ႏိုင္ျပန္အရံႈး
ဇာတ္မဆံုးဘူး
အမုန္းသံသရာ လည္ၾကၿပီ။
အမွန္ကိုျမင္
အမွားျပင္မွ
ကင္းစင္မာန
အတၱမပါ
သာယာေအးခ်မ္း ရွိေလၿပီ။ ။

ဇာတ္လမ္းအဆံုးတြင္ အဆိုပါ ကဗ်ာေလးကို ဒါရိုက္တာ ညာဏတင္စိုးက ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၏ အသံႏွင့္တကြ ထည့္သြင္း ေဖၚျပေပးထားသည္။ ထို႔အတူ "ဆားေတာင္ေသာင္းႏွင့္ ရတနာပံုဆရာလိႈင္တို႔၏ ထိုဘိသိက္ၿပိဳင္ကို က်ေနာ္သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ် ေမ့၍ရေတာ့မည္ မဟုတ္ပါတကား" ဟူသည့္ စကားေျပာကို ရြာစားစိန္တင္ဟန္၏ ၿပံဳးေနေသာ အမူအရာႏွင့္ လွလွပပေလး သိမ္းထားသည္။

အဆိုပါျဖစ္ရပ္မွန္အား ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ေရး၍ သဘင္မဂဇင္း သို႔ စာမူ ပို႔ခဲ့ေသာ ဆိုင္းဆရာ ရြာစားစိန္တင္ဟန္၊ အဆိုပါ ေဆာင္းပါးအား ဂုဏ္ျပဳေဆာင္းပါးအျဖစ္ ေရးသားေဖၚျပခဲ့ေသာ ဆရာလယ္တြင္းသားေစာခ်စ္၊ အဆုိပါ ေဆာင္းပါးႏွစ္ရပ္စလံုးအား ဝမ္းေျမာက္ၾကည္ႏူးစြာျဖင့္ ေဖၚျပေပးခဲ့သည့္ သဘင္မဂဇင္း ထုတ္လုပ္စဥ္က အယ္ဒီတာအျဖစ္တာဝန္ယူခဲ့ေသာ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၊ အဆုိပါ ေဆာင္းပါးႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆရာလယ္တြင္းသားေစာခ်စ္၏ ေဝဖန္ခ်က္ကို ထုတ္လႊင့္ျပသခဲ့ေသာ MRTV-4၊ အဆိုပါ အစီအစဥ္ကို ၾကည့္ရႈမိသည္မွ အစျပဳ၍ ဇာတ္လမ္းအျဖစ္ ေပၚေပါက္လာေအာင္ အင္အားစိုက္ထုတ္ခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ အရွင္ေဆကိႏၵ၊ ရုပ္ရွင္အျဖစ္ အသက္သြင္းေပးခဲ့ေသာ ဒါရိုက္တာ ညာဏတင္စိုး၊ အဆိုပါဇာတ္ကားအား Memory Stick ထဲသို႔ ကိုယ္တုိင္ကိုယ္က်ပင္ ကူးေပးလိုက္ေသာ ကိုလင္းေအာင္ျပည့္ တို႔အား ဤေနရာ၊ ဤစာမ်က္ႏွာမွ တဆင့္ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါေၾကာင္း ေဖၚျပအပ္ပါသည္။ သက္ဆိုင္ရာဆရာမ်ားအေနႏွင့္ ေရာက္ရာအရပ္မွ သာဓုေခၚၾကပါကုန္။

သက္ဆိုင္ရာ နယ္ပယ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အခ်ိဳ႕ေဝါဟာရမ်ားကို က်ေနာ့အေနႏွင့္မွန္ကန္စြာ မေဖၚျပႏိုင္လွ်င္ စာဖတ္သူမ်ားအေနႏွင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးၾကပါခင္ဗ်ာ။

ပို႔သေသာေမတၱာ သက္ဆိုင္သူထံသြားပါေစ

ကုိသစ္ကုိ(https://www.facebook.com/kothitko/posts/10203382918391014?fref=nf)

ကုိသစ္ကုိဟာ ဒီေလာက္စာေရးေကာင္းလိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္မေတြးမိခဲ့တာ အမွန္ပါ။ စိတ္လက္ၾကည္သာ ရွိတဲ့အခါ ဆံုးခန္းတုိင္ ဖတ္ၾကည့္ၾကေစလုိပါတယ္။ (ပန္းေတြနဲ႔ေဝေနတဲ့ ထုိင္ခံုေလးဟာ ကိုသစ္ကုိ အတြက္ က်ေနာ္ရည္စူးပါတယ္)
Status Update
By ကို သစ္ကို

အိပ္မရတာနဲ႔ ေဖ့ဘုတ္မွာ ဟိုလွန္သည္လွန္ ေလွ်ာက္လွန္ရင္း 2011 တုန္းက ေရးထားခဲ့ဖူးတာေလးပါ၊ Note အေနနဲ႔ တင္ျဖစ္ခဲ့တာပါ၊ Status အေနနဲ႔ ျပန္ဖတ္လို႔ရေအာင္ ဖုတ္ဖက္ခါ လိုက္ပါတယ္။ သာဓုပါေတာ္ ( ကိုယ့္ဟာကို ေျပာတာပါေနာ္ )
ခံစားမိတဲ့ဘိသိက္ၿပိဳင္
ဘိသိက္ၿပိဳင္တဲ့ ၊ အိပ္ေမာက်ေနေသာ က်ေနာ္၏ စာေရးခ်င္သည့္ စိတ္ဝိညာဥ္ကို လႈပ္ႏိႈးလိုက္ေခ်ၿပီ။ ဘိသိက္ၿပိဳင္ ( ဝါ ) Competition of Consecrations ဟု အမည္ေပးထားေသာ ဇာတ္ကားတစ္ကား ျဖစ္သည္။ ဘိသိက္ၿပိဳင္ ဇာတ္ကား ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ စတင္ခဲ့ေသာ ရြာစားစိန္တင္ဟန္၏ မူရင္းေဆာင္းပါးကို အေျခခံလ်က္ ေမာ္လၿမိဳင္ စာေပေဟာေျပာပြဲ မွ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၏ ေဟာေျပာခ်က္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၂၀၁၀ခုႏွစ္ စကာၤပူႏိုင္ငံစာေပေဟာေျပာပြဲမွ ဆရာလယ္တြင္းသားေစာခ်စ္၏ ေဟာေျပာခ်က္ကို လည္းေကာင္း နားေထာင္ဖူးသူတိုင္း ဘိသိက္ၿပိဳင္ ဟူေသာဇာတ္လမ္းကို အနည္းအက်ဥ္းမွ် နားရည္ဝၾကေလာက္ၿပီ ထင္ပါသည္။ ယခု က်ေနာ္ ေရးသားေဖၚျပမည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ အဆိုပါ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားအား နားမေထာင္လိုက္ရသူမ်ားသို႔ ရည္ညႊန္းသလို နားေထာင္ၿပီးသူမ်ားအားလဲ ထပ္မံ၍တဖန္ မုဒိတာပြားႏိုင္ေစရန္ ရည္ရြယ္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ယခုေရးသားခ်က္မွာ က်ေနာ့္အေတြး က်ေနာ့္ခံစားခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အားနည္းခၽြတ္ေခ်ာ္ခ်က္မ်ား ရွိခဲ့ေသာ္ မူရင္း ဆရာမ်ားႏွင့္ လံုးဝ မသက္ဆိုင္ဘဲ က်ေနာ့္၏ ညံ့ဖ်င္းမႈမွ်သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ႀကိဳတင္ အသိေပးအပ္ပါသည္။
ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္းမွာ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕၊ေသာတပန္ရြာမွ ရွင္ျပဳနားသအလႈေတာ္မဂၤလာ က်င္းပမည္ျဖစ္ရာ အဆိုပါ ဘိသိက္ပြဲအတြက္ အလႈ႕ဒါယိကာ အလႈ႕ဒါယိကာမမ်ားက ဆိုင္းဆရာ ရြာစားစိန္တင္ဟန္ကို ငွားရမ္းခဲ့ၾကသည္။ ရြာစားဆိုင္းဆရာႏွင့္ တြဲဖက္ ၍ ဘိသိက္ေျမွာက္ မဂၤလာက်င္းပရန္အတြက္ ဘိသိက္ဆရာ ငွားဖုိ႔ ျပင္ဆင္ၾကရာမွ ရတနာပံုေရႊၿမိဳ႕ေတာ္မွ အရြယ္ေကာင္း ပညာေတာ္ ရတနာပံုဆရာလိႈင္ဟူေသာ ၿမိဳ႕ဘိသိက္ဆရာကိုငွားခ်င္သည့္ အလႈ႕ဒါယိကာမ ႏွင့္ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ အေနာက္ဖက္ ဆားေတာင္ရြာမွ ဆားေတာင္ေသာင္း ဟူေသာ ေတာဘိသိက္ဆရာကိုမွ ငွားခ်င္သည့္ အလႈ႕ဒါယိကာႀကီး တို႔မွ အစျပဳ၍ ဇာတ္အိမ္ျဖစ္တည္လာခဲ့သည္။ ဘိသိက္ဆရာ ဟု သတ္မွတ္ခံရသည္မွ စ၍ ဘိသိက္အရာ ပညာရွိမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း အထူးေျပာရန္ပင္ မလိုေတာ့ၿပီ။ သို႔ေသာ္ အဆိုပါ ဆရာႏွစ္ဦးစလံုးမွာ ဘိသိက္ပညာရွိမ်ားပင္ျဖစ္ရံုမက သူေတာ္ေကာင္းေျမာက္ေသာ ဘိသိက္ပညာရွိမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါဇာတ္လမ္းက သက္ေသျပထားေပသည္။ ဇာတ္လမ္းမွာ ျဖစ္ရပ္မွန္အေပၚ အေျခခံထားေသာေၾကာင့္လဲ အထူးႏွစ္သက္ဖြယ္ အတိပင္ ျဖစ္သည္။
ဇာတ္လမ္းတစ္ခုလံုးကိုေတာ့ျဖင့္ အက်ယ္ဝိတၱာခ်ဲ႕ မေျပာလိုေတာ့ပါ။ အထူးသျဖင့္ က်ေနာ္ ေဇာင္းေပးေဖၚျပခ်င္မိေသာ အခ်က္ ( သို႔ ) က်ေနာ့္စိတ္ကို ထိထိခိုက္ ျဖစ္ေအာင္ စြဲေဆာင္ႏိုင္ေသာ အကြက္မွာ ဇာတ္သိမ္းျပကြက္ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုျပကြက္အေပၚ တိမ္းညႊတ္မိေလာက္ေအာင္ ဇာတ္လမ္းတစ္ခံုးလံုးကေတာ့ တြန္းပို႔ေပးခဲ့ပါသည္။ ဇာတ္လမ္းတြင္းမွာေတာ့ ရတနာပံုဆရာလိႈင္ႏွင့္ ဆားေတာင္ေသာင္းတို႔ ႏွစ္ဦးမွာ သက္ဆိုင္ရာ ဘိသိက္ေျမွာက္ စာ၊ စကားမ်ား ရြတ္ၾက ေဟာၾကသည္။ ဘိသိက္ဟူေသာ ေဝါဟာရ ကို ၾကားရံုမွ်သာ ၾကားဖူးၿပီး ဘိသိက္ေျမွာက္ပြဲကို ယခုအသက္ ၂၇ႏွစ္အရြယ္ထိ တခါဖူးမွ် မၾကည့္ဖူးေသာ က်ေနာ့္အဖို႔ေတာ့ အသစ္အဆန္းတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ ဘိသိက္ေျမွာက္ျခင္း အစဥ္အလာမွာ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာတစ္မ်ိဳးသားလံုး၏ အဆင့္အတန္းျမင့္မားေသာ ယဥ္ေက်းမႈ တစ္ရပ္ျဖစ္သည္ကို ပို၍ႏွလံုးပိုက္မိေတာ့သည္။ ဇာတ္သိမ္းျပကြက္မွာ ဤသို႔ျဖစ္သည္။
ၿမိဳ႕ဘိသိက္ဆရာ ရတနာပံုဆရာလိႈင္က ေဟာခ်က္ေျပာခ်က္မ်ား ထဲတြင္ ေတာဘိသိက္ ဆားေတာင္ေသာင္းႀကီးအေပၚ ျပစ္တင္ေဝဖန္ ခ်က္မ်ားကို အလ်ဥ္းသင့္သလို ထည့္ထည့္ ေျပာခ်သြားသည္။ ဒီလိုႏွင့္ ေတာဘိသိက္ ဆားေတာင္ေသာင္းႀကီး၏ အလွည့္က်တြင္ စဖြင့္ကတည္းက ဆိုသလို ရတနာပံုဆရာလိႈင္အား ခ်ီးက်ဴးေထာပနာ ျပဳလိုက္ေတာ့သည္။ ထို႔ေနာက္ တေလွ်ာက္လံုး မိမိကိုယ္ကိုယ္ ႏွိမ္ခ်လ်က္ ေတးထပ္ေလးမ်ားဆိုလိုက္၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို ရွင္းျပလိုက္ ဗံုေတာက္ေလးမ်ား တစ္ဖန္ ဆိုလိုက္၊ ေထြရာေလးပါးေလးမ်ား ညွပ္ေျပာလိုက္ျဖင့္ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ႀကီး ေျပာခ်သြားေတာ့သည္။ ဒီေနရာမွာ မိမိကိုယ္ကုိယ္ ႏွိမ္ခ်ျခင္းသည္ လူအထင္ႀကီးေအာင္ လုပ္နည္းတစ္မ်ိဳးဟု က်ေနာ္ ၾကားဖူးသည္။ မွန္သင့္သေလာက္မွန္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕မွာ စကားအရာသာ ႏွိမ္ခ်တတ္ၾကသည္၊ အတြင္းမေနာမွာျဖင့္ မာနဓါတ္ အခုအခံေလးမ်ားရွိတတ္ေသးသည္။ ထားဦးစို႔။ ဒီလိုႏွင့္ ဆားေတာင္ေသာင္းႀကီး အလွည့္ၿပီးေသာအခါ ဘိသိက္ေျမွာက္မဂၤလာ က်င္းပခ်ိန္အေရာက္တြင္ ရတနာပံုဆရာလိႈင္ရင္ထဲမွ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲႏွင့္ပင္ ဆားေတာင္ေသာင္းႀကီးသာ ဘိသိက္သြန္း မဂၤလာကို ဆက္လက္က်င္းပရန္ ေျပာၾကားလာေသာ္လည္း အတူတကြ ဘိသိက္တင္ေျမွာက္ၾကရန္ ဆားေတာင္ေသာင္းဖက္မွ ကမ္းလွမ္းလာခဲ့သည္။ အက်ဥ္းဆိုရေသာ္ ဘိသိက္သြန္းမဂၤလာကို ဆရာႏွစ္ဦး ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ႀကီး က်င္းပလိုက္ၾကေတာ့သည္။ က်ေနာ့္စိတ္ႏွလံုးကို ထိထိခိုက္ ျဖစ္ေစေသာ ျပကြက္ေရာက္လာပါေလၿပီ။
ပြဲသိမ္းဖ်ာလိပ္ ပတ္စာခြာၾကၿပီ။ ဆားေတာင္ေသာင္းႀကီးက သူ႔ပစၥည္းပစၥယမ်ားကို သိမ္းဆည္းေနခ်ိန္ ရတနာပံုဆရာလိႈင္မွာ ေခါင္းေပါင္းစ ေရႊကိုင္းမ်က္မွန္ နံ႔သာျဖဴယပ္ မ်ားကို အသာခ်ကာ ဆားေတာင္ေသာင္းထံ အေရာက္လာကာ မိမိအေနႏွင့္ ဘိသိက္မဂၤလာ စာ၊ စကားမ်ား ေဟာေျပာေနစဥ္ တေလွ်ာက္လံုး ဆားေတာင္ေသာင္းအေပၚ ထိုးႏွက္ေဝဖန္ခဲ့ခ်က္မ်ားအတြက္ ခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္ဝန္ခ် ေတာင္းပန္လာသည္။ ရတနာပံုဆရာလိႈင္ေနရာ သရုပ္ေဆာင္ေသာ ေဇာ္ဝင္းႏိုင္ ( မန္း ) ၏ သရုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားမွာ ထိမိလွသည္။ မ်က္ရည္ဝဲမတတ္ ဖဝါးဦးတင္ ေတာင္းပန္လာသည္။ က်ေနာ္ပင္ ၾကည့္ရင္း ဝမ္းနည္းသြားမိသည္။ ဒီေနရာတြင္ ဆားေတာင္ေသာင္းႀကီး ေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔ ရွိေနပါက မည္သို႔ ျပဳမူက်င့္ႀကံၾကမည္နည္း။ ကနဦး ဆိုခဲ့သလို ေဟာေျပာစဥ္က မိမိကိုယ္ကို ႏွိမ္ခ်ခဲ့သည္။ ထိုႏွိမ္ခ်တတ္မႈက စကားႏွင့္မဟုတ္ အလုပ္ႏွင့္ပါ သက္ေသျပသြားေသာ ဆားေတာင္ေသာင္းပင္ ျဖစ္သည္။ မိမိအား ပရိသတ္ ဗိုလ္ပံုအလယ္တြင္ မထိခလုတ္ ထိခလုတ္ ေစာ္ကားခဲ့ေသာ၊ မိမိထက္လဲ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ ငယ္ရြယ္ေသာသူ တစ္ဦးမွ ထိုသို႔ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္လာခ်ိန္တြင္ စကားလံုးမ်ားျဖင့္သာ ႏွိမ္ခ်တတ္သူျဖစ္ပါက မည္သို႔ ျပန္လည္ျပဳမူမည္ကို စာဖတ္သူမ်ား ခန္႔မွန္း၍ ရေလာက္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဆားေတာင္ေသာင္းကား ထိုသို႔မဟုတ္။ ထိုသို႔ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္သူအေပၚတြင္လဲ ေလးစားသည္။ ရတနာပံုဆရာလိႈင္မွလဲ မိမိ၏ အျပစ္ကိုအေသအခ်ာျမင္ခဲ့သည္။ သို႔အတြက္ ဝန္ခ်လာသူကို သူေတာ္ေကာင္းႀကီးဟု ခ်ီးမြမ္းကာ တဖန္ျပန္လည္ဂုဏ္တက္ေစသလို မိမိအမွားကိုလဲ ျပဳျပင္ေသာအားျဖင့္ မိမိစြဲလမ္းမိေသာ ေသေရေသရက္ကိုပါ ရာသက္ပန္ မမွီဝဲေတာ့ပါဟု ဝန္ခံကတိ ျပန္လည္ေပးအပ္လိုက္ေသးသည္။ ဆားေတာင္ေသာင္း ေနရာတြင္ သရုပ္ေဆာင္ျပသြားေသာ ဦးမိုးဒီ၏ သရုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားမွာလဲ သူေတာ္ေကာင္းစရုိက္ သက္ဝင္လွေပသည္။
ပရိသတ္ဗိုလ္ပံုအလယ္တြင္ အရွက္ခြဲခံခဲ့ရေသာ္လည္း သည္းခံခြင့္လႊတ္တတ္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ထားမွာ က်ေနာ့္စိတ္ကို အထိခိုက္ဆံုးျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တို႔အေနႏွင့္ ကိစၥေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ မာနတရားကို ေရွ႕တန္းတင္ထား တတ္ၾကသည္။ မာနႀကီးလြန္းေတာ့ ဘဝင္ တဲ့။ ထို႔ေၾကာင့္ မာန္မာန ေမာက္မာေထာင္လႊားတတ္သူမ်ိဳးကို ဘဝင္ျမင့္သည္ ဟူေသာ စကားတစ္ရပ္ျဖင့္ နာမဝိေသသန ျပဳၾကေပေသးသည္ မဟုတ္ေလာ။ နမူနာအေနႏွင့္ က်ေနာ္သည္ ကိစၥအေတာ္မ်ားမ်ားကို ေဒါသႏွင့္ တံု႔ျပန္တတ္သည္။ စိတ္ဆိုးစိတ္တိုလြယ္သည္။ မိမိကိုထိခိုက္လာလွ်င္ ေတာ္ရံုႏွင့္ ေမ့ေဖ်ာက္၍မရ။ တႏံု႔ႏံု႔ႏွင့္ အေတာ္ၾကာေအာင္မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနတတ္သလို တခါတရံ တစ္ေန႔ေတာ့ ေတြ႕ၾကေသးတာေပါ့ကြာ ဟုပင္ ေတးမွတ္ထားတတ္ေသာ အက်င့္ရွိသည္။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ဆားေတာင္ေသာင္းေနရာတြင္ ေရာက္ေနၿပီး ဆားေတာင္ေသာင္းကဲ့သို႔ ျပဳမူခံရပါက ဘယ္လိုနည္းႏွင့္မွ် ေက်နပ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္၊ ပရိသတ္ဗိုလ္ပံုအလယ္တြင္ မိမိကိုယ္ကို ႏွိမ္ခ်ေစဦးေတာ့ ႏွစ္ကိုယ္ၾကား ဝန္ခ်ေတာင္းပန္လာခ်ိန္တြင္ တစံုတခု ျပန္တံုျပန္မိမည္ ဟုေတြးမိသည္။ ထိုအခ်ိန္ မိမိဖက္မွ တံု႔ျပန္လုိက္လွ်င္လဲ ဝန္ခ်သူအေနႏွင့္ ေက်ေက်နပ္နပ္ ခံယူမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားကား ထိုသို႔မေတြး။ ထိုသည္မွာပင္ ခြင့္လႊတ္မႈအႏုပညာ ျဖစ္ေတာ့သည္။ က်ေနာ့္ ႏွလံုးသားကို ထိထိခိုက္ ျဖစ္လာေသာ ဇာတ္ကြက္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဇာတ္လမ္းကိုႏွစ္သက္မိၿပီး က်ေနာ့အေနႏွင့္ ရုတ္တရက္ႀကီး ဆားေတာင္ေသာင္းလို သူေတာ္ေကာင္းႀကီးလဲ ျဖစ္မလာႏိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္ ခြင့္လႊတ္တတ္ေသာ ၊ အမွားကို ဝန္ခ်ေတာင္းပန္တတ္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၏ ႏွလံုးသားမွာ ကာယကံရွင္မ်ားကိုသာ အက်ိဳးသက္ေရာက္သည္သာမက သိရွိၾကားျမင္ရေသာ ပရိသတ္၏ စိတ္ႏွလံုးကိုပါ ညိႈ႕ယူဖမ္းစားႏိုင္ပါလား ဟုမွတ္သားမိပါသည္။
ယေန႔ေခတ္တြင္ က်ေနာ္တို႔ အမ်ားဆံုးၾကားေနၾကရေသာ စကားလံုး ႏွစ္လံုးမွာ IQ ႏွင့္ EQ ျဖစ္သည္။ လူတစ္ေယာက္ ေအာင္ျမင္ရန္ အတြက္ EQ ႏွင့္ IQ အရည္အခ်င္းႏွစ္ရပ္စလံုး မည္မွ် အေရးႀကီးေၾကာင္း ေရးသားထုတ္ေဝေသာ စာအုပ္မ်ားမွာလဲ က်ေနာ့္စိတ္ထင္ မနည္းမေနာပင္ ျဖစ္လိမ့္မည္။ သို႔ရာတြင္ ထိုေဝါဟာရ ႏွစ္ခု ကို ေယာင္လို႔မွ်ေရးေရးမၾကားဖူးေသးေသာ ေခတ္ကတည္းက စ၍ပင္ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား၏ စိတ္ႏွလံုးတြင္ ကိန္းေအာင္းေနႏွင့္ၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း အဆုိပါဇာတ္ကားက သက္ေသျပထားသည္။ ဆားေတာင္ေသာင္းေရာ ရတနာပံုဆရာလိႈင္ပါ လူ၏ ျမင့္မားေသာ တန္ဖိုးကို ျပသႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ပညာသည္ အေၾကာင္းကို သိျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ဖြင့္ၾကသည္။ ထို႔အတူ ပညာသည္ အမွားအမွန္ကို ေဝဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္စြမ္းရွိျခင္းဟုလဲ ဆိုၾကျပန္သည္။ က်ေနာ္ တို႔၏ ရတနာပံုဆရာလိႈင္ေရာ ဆားေတာင္ေသာင္းႀကီးႏွစ္ဦးစလံုး ပါ ေခတ္ပညာ ဘြဲ႔ဒီဂရီမ်ား ရခဲ့ၾကမည္ဟု က်ေနာ္မထင္။ သို႔ေသာ္ ပညာရွိတစ္ဦး၏ အဆင့္အတန္း သူေတာ္ေကာင္းတစ္ဦး၏ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့ေသာ ႏွလံုးသားမ်ားကို ေဖၚထုတ္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုသို႔ ေဖၚထုတ္ႏိုင္သည္မွာ ေထြေထြထူးထူးမဟုတ္ဘဲ ဗုဒၵ၏ အဆံုးအမမ်ားေၾကာင့္ဟု က်ေနာ္ ျမင္မိသည္။
ၿပိဳင္ပြဲထံုးစံ
ရံႈးမခံလည္း
ႏိုင္ျပန္အရံႈး
ဇာတ္မဆံုးဘူး
အမုန္းသံသရာ လည္ၾကၿပီ။
အမွန္ကိုျမင္
အမွားျပင္မွ
ကင္းစင္မာန
အတၱမပါ
သာယာေအးခ်မ္း ရွိေလၿပီ။ ။
ဇာတ္လမ္းအဆံုးတြင္ အဆိုပါ ကဗ်ာေလးကို ဒါရိုက္တာ ညာဏတင္စိုးက ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၏ အသံႏွင့္တကြ ထည့္သြင္း ေဖၚျပေပးထားသည္။ ထို႔အတူ "ဆားေတာင္ေသာင္းႏွင့္ ရတနာပံုဆရာလိႈင္တို႔၏ ထိုဘိသိက္ၿပိဳင္ကို က်ေနာ္သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ် ေမ့၍ရေတာ့မည္ မဟုတ္ပါတကား" ဟူသည့္ စကားေျပာကို ရြာစားစိန္တင္ဟန္၏ ၿပံဳးေနေသာ အမူအရာႏွင့္ လွလွပပေလး သိမ္းထားသည္။
အဆိုပါျဖစ္ရပ္မွန္အား ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ေရး၍ သဘင္မဂဇင္း သို႔ စာမူ ပို႔ခဲ့ေသာ ဆိုင္းဆရာ ရြာစားစိန္တင္ဟန္၊ အဆိုပါ ေဆာင္းပါးအား ဂုဏ္ျပဳေဆာင္းပါးအျဖစ္ ေရးသားေဖၚျပခဲ့ေသာ ဆရာလယ္တြင္းသားေစာခ်စ္၊ အဆုိပါ ေဆာင္းပါးႏွစ္ရပ္စလံုးအား ဝမ္းေျမာက္ၾကည္ႏူးစြာျဖင့္ ေဖၚျပေပးခဲ့သည့္ သဘင္မဂဇင္း ထုတ္လုပ္စဥ္က အယ္ဒီတာအျဖစ္တာဝန္ယူခဲ့ေသာ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၊ အဆုိပါ ေဆာင္းပါးႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆရာလယ္တြင္းသားေစာခ်စ္၏ ေဝဖန္ခ်က္ကို ထုတ္လႊင့္ျပသခဲ့ေသာ MRTV-4၊ အဆိုပါ အစီအစဥ္ကို ၾကည့္ရႈမိသည္မွ အစျပဳ၍ ဇာတ္လမ္းအျဖစ္ ေပၚေပါက္လာေအာင္ အင္အားစိုက္ထုတ္ခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ အရွင္ေဆကိႏၵ၊ ရုပ္ရွင္အျဖစ္ အသက္သြင္းေပးခဲ့ေသာ ဒါရိုက္တာ ညာဏတင္စိုး၊ အဆိုပါဇာတ္ကားအား Memory Stick ထဲသို႔ ကိုယ္တုိင္ကိုယ္က်ပင္ ကူးေပးလိုက္ေသာ ကိုလင္းေအာင္ျပည့္ တို႔အား ဤေနရာ၊ ဤစာမ်က္ႏွာမွ တဆင့္ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါေၾကာင္း ေဖၚျပအပ္ပါသည္။ သက္ဆိုင္ရာဆရာမ်ားအေနႏွင့္ ေရာက္ရာအရပ္မွ သာဓုေခၚၾကပါကုန္။
သက္ဆိုင္ရာ နယ္ပယ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အခ်ိဳ႕ေဝါဟာရမ်ားကို က်ေနာ့အေနႏွင့္မွန္ကန္စြာ မေဖၚျပႏိုင္လွ်င္ စာဖတ္သူမ်ားအေနႏွင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးၾကပါခင္ဗ်ာ။
ပို႔သေသာေမတၱာ သက္ဆိုင္သူထံသြားပါေစ
ကုိသစ္ကုိ(https://www.facebook.com/kothitko/posts/10203382918391014?fref=nf)

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...