Sunday, September 1, 2013

" ျမန္မာ့ ျမန္မာ့ ရုပ္ရွင္ ၊ ႏိုင္ငံ့ ဂုဏ္အင္"

Thit-Htoo-Lwin-blog
Photo: " ျမန္မာ့ ျမန္မာ့ ရုပ္ရွင္ ၊ ႏိုင္ငံ့ ဂုဏ္အင္" ( စံေတာ္ခ်ိန္ေန႔စဥ္ _ ၄.၈.၂၀၁၃ )

. . . . . . . မၾကာေသးတဲ့လပိုင္းမွာ အရပ္သူအမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး က ေျပာတဲ့စကားကို ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္မွာဖတ္ရပါတယ္။ "ကၽြန္မကေလးေတြ ကို ျမန္မာကား ေပးမၾကည့္ဘူး။ ပ်က္စီးလမ္းမွားမွာ စိုးလို႔" တဲ့။

. . . . . . . အမ်ဳိးသမီးက သားသမီးေတြအေပၚ အလြန္ဂရုစိုက္သူ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အရာရာစင္းလုံးေခ်ာရလဒ္ (perfect) ကိုမွ လိုလားသူမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အဆိုးျမင္စိတ္လြန္ကဲၿပီး မိမိရဲ႕ရႈေထာင့္အေပၚ ေစာင္းေပးေျပာဆို တတ္သူမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ 

ဘယ္သို႔ဘယ္ပုံျဖစ္ပါေစ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ အႏုသုခုမ အဆင့္အတန္းဟာ ဒီလိုေျပာစရာ ၊ ဒီလိုေဖာ္ျပစရာ ျဖစ္ခဲ့ၿပီလားခင္ဗ်ာ။

. . . . . . . ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ျမန္မာရုပ္ရွင္၊ဗြီဒီယို ဇာတ္ကားမ်ားကို စိတ္လိုလက္ရ မၾကည့္ျဖစ္တာ ႏွစ္အတန္ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ၀န္ခံရမွာပါ။ 

တဆက္တည္းမွာပဲ ယေန႔ကာလထဲ ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္ျဖစ္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံျခား ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားမ်ားဟာ သရုပ္ေဆာင္၊ အျပင္အဆင္၊ ဇာတ္လမ္းဇာတ္အိမ္၊ 

တင္ျပပုံ၊ ခ်န္ေပးခဲ့ခ်င္ေသာ အခ်က္အလက္ (message) .. အစစအရာရာ သာလြန္ေကာင္းမြန္လွေပမယ့္ ငယ္စဥ္ကၾကည့္ခဲ့ဘူးတဲ့ ျမန္မာရုပ္ ရွင္ကားမ်ားေလာက္ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ မလႊမ္းမိုးႏိုင္ေၾကာင္းကိုလည္း ၀န္ခံရမွာပါပဲ။

. . . . . . . အခြင့္သာတဲ့အခါတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က ရုပ္ရွင္မ်ားထဲမွာ မင္းသားႀကီးက ဘယ္လိုသရုပ္ေဆာင္ ခဲ့ေၾကာင္း ျပန္ေျပာင္းေျပာျပ ခ်င္ေနဆဲပါ။ အလားတူပါပဲ ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ေရွ႕မ်ဳိးဆက္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေဖ၊ အေမ၊ ဦးႀကီး၊ ဘႀကီး မ်ားကလည္း ဓါတ္ရွင္ကို ဇာတ္ပြဲေလာက္မမက္ေၾကာင္း ၊

 ဦးတင္ေမာင္ႀကီးေလာက္ ဘယ္ဓါတ္ရွင္မင္းသားမွ မေတာ္ေၾကာင္း အၿမဲေျပာခ်င္ေနသူမ်ားပါပဲ။ ငယ္ဘ၀ဆိုတာမ်ဳိးဟာ လြယ္လြယ္ေမ့ပစ္ဖို႔ ခက္သားပါဗ်ာ။

. . . . . . . ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္စီျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ငယ္ဘ၀အေတြ႕ အႀကံဳေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္စီအတြက္ ေရွ႕ဘ၀ခရီး လမ္းျပေျမပုံေတြလည္း ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အမွတ္စြဲမိခဲ့တဲ့ ငယ္ဘ၀ကိုယ္စီဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ဦးစီရဲ႕ ႀကီးျပင္းရာ ပုဂၢလပုံရိပ္ေတြကို ျပဌာန္းေပးလိုက္တာပါပဲ။

. . . . . . . ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ေနာက္တစ္ဆင့္ မ်ဳိးဆက္ေတြအတြက္ေရာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘယ္လို လူရည္လူေသြးနဲ႔ ဘယ္လို ပုဂၢလပုံရိပ္မ်ဳိးေတြကို ျပဌာန္းေပးၾကမွာလဲ ခင္ဗ်ာ။ ဒီလိုေတြးမိတဲ့အခါ အမ်ဳိးသမီးအေပၚ အျမင္မၾကည္လင္မႈေတြ သိသိသာသာေလ်ာ့ပါးသြားပါရဲ႕ဗ်ာ။

. . . . . . . ငယ္စဥ္ကေလးဘ၀မွာ လူတိုင္းလိုလို "ရုပ္ရွင္ဆန္"ခဲ့ ဘူးၾကမွာပါ။ ရုပ္ရွင္ဗြီဒီယိုထဲက မင္းသား၊ မင္းသမီး ေနရာမွာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ၀င္ခံစားၾကတာကို ေျပာခ်င္တာပါ။ ရင့္က်က္ႏိုင္စြမ္းနည္းသူမ်ားက ႀကီးတဲ့အထိ "ရုပ္ရွင္ဆန္"ေနတတ္ၾကပါေသးတယ္။ 

ကိုယ္ႀကိဳက္ခဲ့တဲ့ ၊ ၾကည့္ခဲ့တဲ့ ရုပ္ရွင္မ်ားအေလ်ာက္ ကိုယ္ေပ်ာ္ေမြ႕ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ "ရုပ္ရွင္ဆန္မႈ"မ်ားအတိုင္း တစ္ဦးစီရဲ႕ႀကီးျပင္းရာ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးနဲ႔ အေတြးအေခၚ၊ အျပဳအမူ၊ အယူအဆ အထိ ကပ္ၿငိလႊမ္းမိုးျခင္း ခံၾကရၿမဲပါပဲ။

. . . . . . . ရုပ္ရွင္ဗြီဒီယိုအႏုပညာဟာ ႏိုင္ငံတစ္ခုလုံး၊ လူမ်ဳိးတစ္ခုလုံးအတြက္ အေရးႀကီးတာ သိသာျမင္သာပါတယ္။ အခုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ႏိုင္ငံလုံး ကိုရီးယားယဥ္ေက်းမႈ ၀ါးၿမိဳခံေနရတာ ထင္ထင္ရွားရွားပဲမဟုတ္လား။ 

တစ္ခုခုဆို ကိုရီးယားနဲ႔ တန္းညွိတတ္လာၾကတာ ေနရာေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားမွာျဖစ္ေနပါၿပီ။ အားေကာင္းၿပီးသား အိႏၵိယကို မထိုးေဖာက္ႏိုင္တာလည္း ျမင္သာတဲ့အခ်က္တစ္ခုပါပဲ။

. . . . . . . ေခတ္ေတြေျပာင္းကုန္တဲ့အတိုင္း နည္းပညာနဲ႔ ျဖစ္စဥ္ေတြ၊ လုပ္ထုံးေတြဟာ ေျပာင္းလဲကုန္ပါၿပီ။ စစ္တိုက္ၿပီးနယ္ခ်ဲ႕လို႔ ရေကာင္းတဲ့ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ေပမယ့္ နယ္ခ်ဲ႕လိုျခင္းဆိုတဲ့ လူ႔သေဘာကေတာ့ မေျပာင္းလဲေသးပါဘူး။

 ေခတ္သစ္ေက်းကၽြန္ျပဳျခင္းအတြက္ အေကာင္းဆုံးလက္နက္ဟာ အႏုသုခုမရပ္၀န္း ျဖစ္လာတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ သတိျပဳမိၾကဖို႔လိုပါတယ္။

. . . . . . . အေမရိကန္ ေရာ့ခ္ဂီတက ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕လူငယ္ေခတ္ တစ္ေခတ္ကို ဆံပင္ရွည္ထားၿပီး ဂ်င္းပင္အက်ပ္၀တ္ဖို႔ ေစခိုင္းႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အေနာက္ကမာၻရဲ႕ ရက္ပ္ဂီတကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔လူငယ္တစ္ေခတ္ကို အကၤ်ီပြပြ ေဘာင္းဘီပြပြနဲ႔ ရက္ပ္ပါစရုိက္အတိုင္း ေနထိုင္တတ္ေအာင္ ခိုင္းေစႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ 

အခုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုရီးယားဆန္ေစဖို႔ ခိုင္းေစခံေနရျပန္ပါၿပီ။ ေနာက္ထပ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူငယ္ေတြမွာ ဘာေတြအခိုင္းခံရဦးမလဲ လို႔ဗ်ာ။

. . . . . . . ကမာၻလုံးခ်ီတဲ့ ေရစီးေၾကာင္းႀကီးေတြဟာ အရွိန္အဟုန္ျပင္းလြန္းတဲ့အတြက္ ဆန္႔က်င္အန္တုဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။ ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ ရက္ပ္ဂီတဟာ ကမာၻသုံးဂီတတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ၿပီမဟုတ္ပါလား။

. . . . . . . မဆန္႔က်င္ႏိုင္ေသာ္လည္း ေရစီးမွာ နစ္ျမဳပ္ပ်က္စီးမသြားေစဖို႔ေတာ့ ႀကိဳးစားရပါလိမ့္မယ္။ အလိုက္သင့္စီးေမ်ာ ရင္း လိုရာဘက္ဆီကို ေလွာ္ခတ္ပဲ့ထိန္းေပးႏိုင္မယ့္ ကိုယ္ပိုင္"ေလွ"ေတာ့ ရွိရမွာေပါ့ဗ်ာ။ 

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလွ က ႀကံ႕ခိုင္ေရးေကာင္းေနဖို႔လိုပါ တယ္။ ေလွေကာင္းေကာင္းေလွာ္တတ္သူမ်ားနဲ႔ ေလွာ္ခ်င္စိတ္ရွိသူမ်ားလည္း အခ်ိန္မီ လိုအပ္ပါေသးတယ္။

. . . . . . . 'ေလွထဲ၀င္ထိုင္မွ ျမန္ျမန္ေသလိမ့္မယ္'လို႔ ယုံၾကည္ထားတဲ့ အထက္ပါအမ်ဳိးသမီးလို လူမ်ဳိးေတြ မ်ားလာျခင္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလွႀကီးရဲ႕ အေျခအေနကို ျမန္ျမန္ဆန္းစစ္ဖို႔ အခ်က္ေပးသံ ျဖစ္ေနမလားခင္ဗ်ာ။

. . . . . . . စီးပြားေရးဆိုတာ အျမတ္အစြန္း၊ အက်ဳိးအျမတ္နဲ႔ တိုက္ရိုက္ဆက္စပ္ေနတာမ်ဳိးပါ။ ဒါေပမယ့္ စီးပြားေရးသမားဆိုတာ အက်ဳိးအျမတ္သာ ေရွ႕ရႈၿပီး စိတ္ခံစားမႈကိုဖယ္ထားရမယ္လို႔ေတာ့ အဓိပၹါယ္မရပါဘူး။ 

စီးပြားေရးအလုပ္တိုင္းဟာ ေစတနာကိုေရာထည့္ၿပီး လုပ္လို႔ရပါတယ္။ လုပ္လည္း လုပ္ေကာင္းပါတယ္။ 

အက်ဳိးအျမတ္ ေလ်ာ့နည္းေကာင္းေလ်ာ့နည္းသြားႏိုင္ေပမယ့္ စီးပြားေရးသမားနဲ႔ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းကိုယ္တိုင္က လူ႔ေဘာင္အတြက္ တန္ဖိုးႀကီးလာမွာကို သတိရၾကည့္ပါ။

. . . . . . . စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ ေစတနာေရာထည့္ေပးတတ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္ျမန္သင္ယူသင့္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ တစ္ဦးတည္းနဲ႔ဆိုင္တာမ်ဳိးမဟုတ္တဲ့ ဘယ္စီးပြားေရးမွာမဆို ျဖစ္ပါတယ္။ လူမ်ဳိးႏိုင္ငံနဲ႔ခ်ီၿပီး ဆက္ႏြယ္ပတ္သတ္တဲ့ အလုပ္ေတြမွာ ပိုၿပီးသတိႀကီးႀကီးထားသင့္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ 

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာအတြက္ အလုပ္လုပ္ေနတာလဲ ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕အသက္ရွင္ ရပ္တည္ ရုန္းကန္မႈက ဘာအတြက္လဲ .. ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္ကို ျပန္ေမးၾကည့္ရင္ အေျဖကို ေတြ႕ႏိုင္လိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။

. . . . . . . "စီးပြားေရးသမားကေတာ့ စီးပြားေရးသမားလို လုပ္မွာပဲ" ဆိုတဲ့ ဒိုင္ယာေလာ့ဂ္အမွားႀကီးကို ျမန္ျမန္လႊင့္ပစ္လိုက္ၾကပါစို႔။ ကိုယ့္အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ အလုပ္လုပ္သူအားလုံးဟာ စီးပြားေရးသမားခ်ည္းပါပဲ။ 

က်င့္၀တ္ေစာင့္ထိန္းၿပီး စိတ္ေကာင္းေစတနာရွိတဲ့ စီးပြားေရးသမားမ်ား ဟာလည္း စီးပြားေရးသမားစစ္ စစ္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္ဗ်ာ။

. . . . . . . ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဗုဒၥယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ မဆန္႔က်င္ပဲ ေခတ္မီေအာင္ ရိုက္လို႔ရမွာပါ။ သရုပ္ပ်က္၊ လမ္းေၾကာင္းအလြဲေတြ မပါပဲလည္း လူငယ္ႀကိဳက္ေအာင္ ရိုက္လို႔ရမွာပါ။ အညွီအေဟာက္ဆန္တဲ့ ဇာတ္၀င္ခန္းေတြမပါပဲလည္း အဆင့္ျမင့္ေအာင္ ရိုက္လို႔ရမွာပါ။

. . . . . . . ေဆးလိပ္ေသာက္ခန္းေတြလို ဥပေဒနဲ႔တားျမစ္ခံရလို႔ မဟုတ္ပဲ မိမိအသိစိတ္နဲ႔ အရက္ေသာက္တဲ့ ဇာတ္၀င္ခန္းေတြကို ျဖဳတ္လို႔ရ ရင္ ျဖဳတ္ၾကည့္ပါဦး။

 အိမ္အေကာင္းစားႀကီး၊ ကားအေကာင္းစားႀကီး ပါေသာ္လည္း စိတ္ထားေကာင္းေလး၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းေလး၊ ေစတနာေကာင္းေလး တစ္ခုမပါတဲ့ ဇာတ္ကားႀကီးဟာ အဆင့္ျမင့္ဇာတ္ကား ျဖစ္ပါ့မလားခင္ဗ်ာ။ အဆင့္ျမင့္တယ္ဆိုတာ ဘာမ်ားလဲလို႔ အခ်ိန္သိပ္မေႏွာင္း ခင္ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ ရေအာင္ပါ။ ေရာဂါသိပ္မကၽြမ္းသြားခင္ ႀကိဳးစားကုရေအာင္ပါ။

. . . . . . . ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလုံးအတြက္ ဘာေတြကို ခ်န္ထားေပးခဲ့ၾကမွာလဲ ခင္ဗ်ာ။ ကင္မရာအေကာင္းစား၊ ရိုက္ခ်က္အေကာင္းစား၊ စကားလုံးအမိုက္စား ႀကီးေတြထက္ ပိုတန္ဖိုးရွိမယ့္ တစ္စုံတစ္ရာကို လက္ဆင့္ကမ္း ခ်န္ထားေပးခဲ့ႏိုင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါရေစ။ 

အသိစိတ္နဲ႔ တာ၀န္ယူမႈကို သိနားလည္ၿပီး က်င့္၀တ္ေစာင့္ထိန္းတတ္တဲ့ ၊ သိကၡာကိုတန္ဖိုးထားတတ္တဲ့ ေကာင္းေသာစီးပြားေရးသမားမ်ားနဲ႔ ရုပ္ရွင္အႏုပညာ ေလာကႀကီးျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ အရွိန္ျပင္းတဲ့ေရစီးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလုံး အားကိုးစရာ ေလွႀကီးေပါ့ဗ်ာ။

. . . . . . . 'အေပါင္း'ေတြကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်င္ပါတယ္။ မျဖစ္ႏိုင္ရင္ေတာင္ သုညကေနဆင္းသြားတဲ့ 'အႏုတ္' မျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ကိုယ္စီတာ၀န္ရွိၾကပါလိမ့္မယ္။ အတုခိုးမွားစရာ ၊ တလြဲ၀ါဒ နဲ႔ လမ္းေၾကာင္းအေစာင္းႀကီးေတြ ကိုေတာ့ ခ်မေပးၾကဖို႔ ေတာင္းပန္ပါရေစ။

. . . . . . . အဘိုးတို႔က 'ေရႊဘႀကီး .. ေရႊဘႀကီး' ဆိုၿပီး ဂုဏ္ယူစြာနဲ႔ေျပာခဲ့ၾကပါတယ္။ အေဖတို႔က 'ဦးေက်ာ္ဟိန္းႀကီးက' ဆိုၿပီး အားပါးတရ ေျပာတတ္ၾကတယ္။ 

ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕သားေျမးမ်ားကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဲဒီလိုအားပါးတရ တစ္ခုခု ျပန္ေျပာျပခ်င္မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕သားေျမးေတြမွာလည္း သူတို႔ရဲ႕သားေျမးမ်ားကို ျပန္ေျပာျပစရာေကာင္းေကာင္းေတြ ရွိေစခ်င္တာပါပဲ။ ။

(ယကၡ) ရဲႀကီး ။ ၃၁.၇.၁၃ ။ ( စံေတာ္ခ်ိန္ေန႔စဥ္ _ ၄.၈.၂၀၁၃ )
https://www.facebook.com/yekkha.yejee

. . . . . . . မၾကာေသးတဲ့လပိုင္းမွာ အရပ္သူအမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး က ေျပာတဲ့စကားကို ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္မွာဖတ္ရပါတယ္။ "ကၽြန္မကေလးေတြ ကို ျမန္မာကား ေပးမၾကည့္ဘူး။ ပ်က္စီးလမ္းမွားမွာ စိုးလို႔" တဲ့။

. . . . . . . အမ်ဳိးသမီးက သားသမီးေတြအေပၚ အလြန္ဂရုစိုက္သူ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အရာရာစင္းလုံးေခ်ာရလဒ္ (perfect) ကိုမွ လိုလားသူမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အဆိုးျမင္စိတ္လြန္ကဲၿပီး မိမိရဲ႕ရႈေထာင့္အေပၚ ေစာင္းေပးေျပာဆို တတ္သူမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ဘယ္သို႔ဘယ္ပုံျဖစ္ပါေစ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ အႏုသုခုမ အဆင့္အတန္းဟာ ဒီလိုေျပာစရာ ၊ ဒီလိုေဖာ္ျပစရာ ျဖစ္ခဲ့ၿပီလားခင္ဗ်ာ။

. . . . . . . ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ျမန္မာရုပ္ရွင္၊ဗြီဒီယို ဇာတ္ကားမ်ားကို စိတ္လိုလက္ရ မၾကည့္ျဖစ္တာ ႏွစ္အတန္ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ၀န္ခံရမွာပါ။

တဆက္တည္းမွာပဲ ယေန႔ကာလထဲ ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္ျဖစ္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံျခား ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားမ်ားဟာ သရုပ္ေဆာင္၊ အျပင္အဆင္၊ ဇာတ္လမ္းဇာတ္အိမ္၊

တင္ျပပုံ၊ ခ်န္ေပးခဲ့ခ်င္ေသာ အခ်က္အလက္ (message) .. အစစအရာရာ သာလြန္ေကာင္းမြန္လွေပမယ့္ ငယ္စဥ္ကၾကည့္ခဲ့ဘူးတဲ့ ျမန္မာရုပ္ ရွင္ကားမ်ားေလာက္ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ မလႊမ္းမိုးႏိုင္ေၾကာင္းကိုလည္း ၀န္ခံရမွာပါပဲ။

. . . . . . . အခြင့္သာတဲ့အခါတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က ရုပ္ရွင္မ်ားထဲမွာ မင္းသားႀကီးက ဘယ္လိုသရုပ္ေဆာင္ ခဲ့ေၾကာင္း ျပန္ေျပာင္းေျပာျပ ခ်င္ေနဆဲပါ။ အလားတူပါပဲ ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ေရွ႕မ်ဳိးဆက္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေဖ၊ အေမ၊ ဦးႀကီး၊ ဘႀကီး မ်ားကလည္း ဓါတ္ရွင္ကို ဇာတ္ပြဲေလာက္မမက္ေၾကာင္း ၊

ဦးတင္ေမာင္ႀကီးေလာက္ ဘယ္ဓါတ္ရွင္မင္းသားမွ မေတာ္ေၾကာင္း အၿမဲေျပာခ်င္ေနသူမ်ားပါပဲ။ ငယ္ဘ၀ဆိုတာမ်ဳိးဟာ လြယ္လြယ္ေမ့ပစ္ဖို႔ ခက္သားပါဗ်ာ။

. . . . . . . ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္စီျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ငယ္ဘ၀အေတြ႕ အႀကံဳေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္စီအတြက္ ေရွ႕ဘ၀ခရီး လမ္းျပေျမပုံေတြလည္း ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အမွတ္စြဲမိခဲ့တဲ့ ငယ္ဘ၀ကိုယ္စီဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ဦးစီရဲ႕ ႀကီးျပင္းရာ ပုဂၢလပုံရိပ္ေတြကို ျပဌာန္းေပးလိုက္တာပါပဲ။

. . . . . . . ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ေနာက္တစ္ဆင့္ မ်ဳိးဆက္ေတြအတြက္ေရာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘယ္လို လူရည္လူေသြးနဲ႔ ဘယ္လို ပုဂၢလပုံရိပ္မ်ဳိးေတြကို ျပဌာန္းေပးၾကမွာလဲ ခင္ဗ်ာ။ ဒီလိုေတြးမိတဲ့အခါ အမ်ဳိးသမီးအေပၚ အျမင္မၾကည္လင္မႈေတြ သိသိသာသာေလ်ာ့ပါးသြားပါရဲ႕ဗ်ာ။

. . . . . . . ငယ္စဥ္ကေလးဘ၀မွာ လူတိုင္းလိုလို "ရုပ္ရွင္ဆန္"ခဲ့ ဘူးၾကမွာပါ။ ရုပ္ရွင္ဗြီဒီယိုထဲက မင္းသား၊ မင္းသမီး ေနရာမွာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ၀င္ခံစားၾကတာကို ေျပာခ်င္တာပါ။ ရင့္က်က္ႏိုင္စြမ္းနည္းသူမ်ားက ႀကီးတဲ့အထိ "ရုပ္ရွင္ဆန္"ေနတတ္ၾကပါေသးတယ္။

ကိုယ္ႀကိဳက္ခဲ့တဲ့ ၊ ၾကည့္ခဲ့တဲ့ ရုပ္ရွင္မ်ားအေလ်ာက္ ကိုယ္ေပ်ာ္ေမြ႕ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ "ရုပ္ရွင္ဆန္မႈ"မ်ားအတိုင္း တစ္ဦးစီရဲ႕ႀကီးျပင္းရာ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးနဲ႔ အေတြးအေခၚ၊ အျပဳအမူ၊ အယူအဆ အထိ ကပ္ၿငိလႊမ္းမိုးျခင္း ခံၾကရၿမဲပါပဲ။

. . . . . . . ရုပ္ရွင္ဗြီဒီယိုအႏုပညာဟာ ႏိုင္ငံတစ္ခုလုံး၊ လူမ်ဳိးတစ္ခုလုံးအတြက္ အေရးႀကီးတာ သိသာျမင္သာပါတယ္။ အခုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ႏိုင္ငံလုံး ကိုရီးယားယဥ္ေက်းမႈ ၀ါးၿမိဳခံေနရတာ ထင္ထင္ရွားရွားပဲမဟုတ္လား။

တစ္ခုခုဆို ကိုရီးယားနဲ႔ တန္းညွိတတ္လာၾကတာ ေနရာေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားမွာျဖစ္ေနပါၿပီ။ အားေကာင္းၿပီးသား အိႏၵိယကို မထိုးေဖာက္ႏိုင္တာလည္း ျမင္သာတဲ့အခ်က္တစ္ခုပါပဲ။

. . . . . . . ေခတ္ေတြေျပာင္းကုန္တဲ့အတိုင္း နည္းပညာနဲ႔ ျဖစ္စဥ္ေတြ၊ လုပ္ထုံးေတြဟာ ေျပာင္းလဲကုန္ပါၿပီ။ စစ္တိုက္ၿပီးနယ္ခ်ဲ႕လို႔ ရေကာင္းတဲ့ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ေပမယ့္ နယ္ခ်ဲ႕လိုျခင္းဆိုတဲ့ လူ႔သေဘာကေတာ့ မေျပာင္းလဲေသးပါဘူး။

ေခတ္သစ္ေက်းကၽြန္ျပဳျခင္းအတြက္ အေကာင္းဆုံးလက္နက္ဟာ အႏုသုခုမရပ္၀န္း ျဖစ္လာတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ သတိျပဳမိၾကဖို႔လိုပါတယ္။

. . . . . . . အေမရိကန္ ေရာ့ခ္ဂီတက ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕လူငယ္ေခတ္ တစ္ေခတ္ကို ဆံပင္ရွည္ထားၿပီး ဂ်င္းပင္အက်ပ္၀တ္ဖို႔ ေစခိုင္းႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အေနာက္ကမာၻရဲ႕ ရက္ပ္ဂီတကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔လူငယ္တစ္ေခတ္ကို အကၤ်ီပြပြ ေဘာင္းဘီပြပြနဲ႔ ရက္ပ္ပါစရုိက္အတိုင္း ေနထိုင္တတ္ေအာင္ ခိုင္းေစႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

အခုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုရီးယားဆန္ေစဖို႔ ခိုင္းေစခံေနရျပန္ပါၿပီ။ ေနာက္ထပ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူငယ္ေတြမွာ ဘာေတြအခိုင္းခံရဦးမလဲ လို႔ဗ်ာ။

. . . . . . . ကမာၻလုံးခ်ီတဲ့ ေရစီးေၾကာင္းႀကီးေတြဟာ အရွိန္အဟုန္ျပင္းလြန္းတဲ့အတြက္ ဆန္႔က်င္အန္တုဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။ ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ ရက္ပ္ဂီတဟာ ကမာၻသုံးဂီတတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ၿပီမဟုတ္ပါလား။

. . . . . . . မဆန္႔က်င္ႏိုင္ေသာ္လည္း ေရစီးမွာ နစ္ျမဳပ္ပ်က္စီးမသြားေစဖို႔ေတာ့ ႀကိဳးစားရပါလိမ့္မယ္။ အလိုက္သင့္စီးေမ်ာ ရင္း လိုရာဘက္ဆီကို ေလွာ္ခတ္ပဲ့ထိန္းေပးႏိုင္မယ့္ ကိုယ္ပိုင္"ေလွ"ေတာ့ ရွိရမွာေပါ့ဗ်ာ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလွ က ႀကံ႕ခိုင္ေရးေကာင္းေနဖို႔လိုပါ တယ္။ ေလွေကာင္းေကာင္းေလွာ္တတ္သူမ်ားနဲ႔ ေလွာ္ခ်င္စိတ္ရွိသူမ်ားလည္း အခ်ိန္မီ လိုအပ္ပါေသးတယ္။

. . . . . . . 'ေလွထဲ၀င္ထိုင္မွ ျမန္ျမန္ေသလိမ့္မယ္'လို႔ ယုံၾကည္ထားတဲ့ အထက္ပါအမ်ဳိးသမီးလို လူမ်ဳိးေတြ မ်ားလာျခင္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလွႀကီးရဲ႕ အေျခအေနကို ျမန္ျမန္ဆန္းစစ္ဖို႔ အခ်က္ေပးသံ ျဖစ္ေနမလားခင္ဗ်ာ။

. . . . . . . စီးပြားေရးဆိုတာ အျမတ္အစြန္း၊ အက်ဳိးအျမတ္နဲ႔ တိုက္ရိုက္ဆက္စပ္ေနတာမ်ဳိးပါ။ ဒါေပမယ့္ စီးပြားေရးသမားဆိုတာ အက်ဳိးအျမတ္သာ ေရွ႕ရႈၿပီး စိတ္ခံစားမႈကိုဖယ္ထားရမယ္လို႔ေတာ့ အဓိပၹါယ္မရပါဘူး။

စီးပြားေရးအလုပ္တိုင္းဟာ ေစတနာကိုေရာထည့္ၿပီး လုပ္လို႔ရပါတယ္။ လုပ္လည္း လုပ္ေကာင္းပါတယ္။

အက်ဳိးအျမတ္ ေလ်ာ့နည္းေကာင္းေလ်ာ့နည္းသြားႏိုင္ေပမယ့္ စီးပြားေရးသမားနဲ႔ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းကိုယ္တိုင္က လူ႔ေဘာင္အတြက္ တန္ဖိုးႀကီးလာမွာကို သတိရၾကည့္ပါ။

. . . . . . . စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ ေစတနာေရာထည့္ေပးတတ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္ျမန္သင္ယူသင့္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ တစ္ဦးတည္းနဲ႔ဆိုင္တာမ်ဳိးမဟုတ္တဲ့ ဘယ္စီးပြားေရးမွာမဆို ျဖစ္ပါတယ္။ လူမ်ဳိးႏိုင္ငံနဲ႔ခ်ီၿပီး ဆက္ႏြယ္ပတ္သတ္တဲ့ အလုပ္ေတြမွာ ပိုၿပီးသတိႀကီးႀကီးထားသင့္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာအတြက္ အလုပ္လုပ္ေနတာလဲ ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕အသက္ရွင္ ရပ္တည္ ရုန္းကန္မႈက ဘာအတြက္လဲ .. ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္ကို ျပန္ေမးၾကည့္ရင္ အေျဖကို ေတြ႕ႏိုင္လိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။

. . . . . . . "စီးပြားေရးသမားကေတာ့ စီးပြားေရးသမားလို လုပ္မွာပဲ" ဆိုတဲ့ ဒိုင္ယာေလာ့ဂ္အမွားႀကီးကို ျမန္ျမန္လႊင့္ပစ္လိုက္ၾကပါစို႔။ ကိုယ့္အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ အလုပ္လုပ္သူအားလုံးဟာ စီးပြားေရးသမားခ်ည္းပါပဲ။

က်င့္၀တ္ေစာင့္ထိန္းၿပီး စိတ္ေကာင္းေစတနာရွိတဲ့ စီးပြားေရးသမားမ်ား ဟာလည္း စီးပြားေရးသမားစစ္ စစ္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္ဗ်ာ။

. . . . . . . ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဗုဒၥယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ မဆန္႔က်င္ပဲ ေခတ္မီေအာင္ ရိုက္လို႔ရမွာပါ။ သရုပ္ပ်က္၊ လမ္းေၾကာင္းအလြဲေတြ မပါပဲလည္း လူငယ္ႀကိဳက္ေအာင္ ရိုက္လို႔ရမွာပါ။ အညွီအေဟာက္ဆန္တဲ့ ဇာတ္၀င္ခန္းေတြမပါပဲလည္း အဆင့္ျမင့္ေအာင္ ရိုက္လို႔ရမွာပါ။

. . . . . . . ေဆးလိပ္ေသာက္ခန္းေတြလို ဥပေဒနဲ႔တားျမစ္ခံရလို႔ မဟုတ္ပဲ မိမိအသိစိတ္နဲ႔ အရက္ေသာက္တဲ့ ဇာတ္၀င္ခန္းေတြကို ျဖဳတ္လို႔ရ ရင္ ျဖဳတ္ၾကည့္ပါဦး။

အိမ္အေကာင္းစားႀကီး၊ ကားအေကာင္းစားႀကီး ပါေသာ္လည္း စိတ္ထားေကာင္းေလး၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းေလး၊ ေစတနာေကာင္းေလး တစ္ခုမပါတဲ့ ဇာတ္ကားႀကီးဟာ အဆင့္ျမင့္ဇာတ္ကား ျဖစ္ပါ့မလားခင္ဗ်ာ။ အဆင့္ျမင့္တယ္ဆိုတာ ဘာမ်ားလဲလို႔ အခ်ိန္သိပ္မေႏွာင္း ခင္ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ ရေအာင္ပါ။ ေရာဂါသိပ္မကၽြမ္းသြားခင္ ႀကိဳးစားကုရေအာင္ပါ။

. . . . . . . ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလုံးအတြက္ ဘာေတြကို ခ်န္ထားေပးခဲ့ၾကမွာလဲ ခင္ဗ်ာ။ ကင္မရာအေကာင္းစား၊ ရိုက္ခ်က္အေကာင္းစား၊ စကားလုံးအမိုက္စား ႀကီးေတြထက္ ပိုတန္ဖိုးရွိမယ့္ တစ္စုံတစ္ရာကို လက္ဆင့္ကမ္း ခ်န္ထားေပးခဲ့ႏိုင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါရေစ။

အသိစိတ္နဲ႔ တာ၀န္ယူမႈကို သိနားလည္ၿပီး က်င့္၀တ္ေစာင့္ထိန္းတတ္တဲ့ ၊ သိကၡာကိုတန္ဖိုးထားတတ္တဲ့ ေကာင္းေသာစီးပြားေရးသမားမ်ားနဲ႔ ရုပ္ရွင္အႏုပညာ ေလာကႀကီးျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ အရွိန္ျပင္းတဲ့ေရစီးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလုံး အားကိုးစရာ ေလွႀကီးေပါ့ဗ်ာ။

. . . . . . . 'အေပါင္း'ေတြကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်င္ပါတယ္။ မျဖစ္ႏိုင္ရင္ေတာင္ သုညကေနဆင္းသြားတဲ့ 'အႏုတ္' မျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ကိုယ္စီတာ၀န္ရွိၾကပါလိမ့္မယ္။ အတုခိုးမွားစရာ ၊ တလြဲ၀ါဒ နဲ႔ လမ္းေၾကာင္းအေစာင္းႀကီးေတြ ကိုေတာ့ ခ်မေပးၾကဖို႔ ေတာင္းပန္ပါရေစ။

. . . . . . . အဘိုးတို႔က 'ေရႊဘႀကီး .. ေရႊဘႀကီး' ဆိုၿပီး ဂုဏ္ယူစြာနဲ႔ေျပာခဲ့ၾကပါတယ္။ အေဖတို႔က 'ဦးေက်ာ္ဟိန္းႀကီးက' ဆိုၿပီး အားပါးတရ ေျပာတတ္ၾကတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕သားေျမးမ်ားကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဲဒီလိုအားပါးတရ တစ္ခုခု ျပန္ေျပာျပခ်င္မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕သားေျမးေတြမွာလည္း သူတို႔ရဲ႕သားေျမးမ်ားကို ျပန္ေျပာျပစရာေကာင္းေကာင္းေတြ ရွိေစခ်င္တာပါပဲ။ ။

(ယကၡ) ရဲႀကီး ။ ၃၁.၇.၁၃ ။ ( စံေတာ္ခ်ိန္ေန႔စဥ္ _ ၄.၈.၂၀၁၃ )
https://www.facebook.com/yekkha.yejee

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...