သခ်ၤာဘုရင္မ (၁)
by Zay Ya on Saturday, June 23, 2012 at 10:16pm
ဒီရက္ပိုင္း အတြင္း ငယ္ခ်စ္ သခ်ၤာ ဘက္သို႔ ျပန္လွည့္ ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ျဖင့္ ငယ္စဥ္က အားျပဳခဲ့၊ ႏွစ္ျခိဳက္ခဲ့ေသာ စာအုပ္ မ်ား ျပန္ေမႊ ျဖစ္ သည္။ လက္ရွိ အနီးဆံုး မွာ - အျခား Text မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ သခ်ၤာေဖာင့္အားျဖင့္ ဤအြန္လိုင္း မ်က္ႏွာစာမ်ားသို႔ မတင္ တတ္ ေသာေၾကာင့္၊ အၾကမ္း ဖ်ဥ္း သမိုင္းေၾကာင္း တို႔ကိုသာ စဥ္းစား ပါသည္။
သခ်ၤာကိန္းဂဏန္း အကၡရာမ်ား ကို အေတာ္အတန္ မသိလ်ွင္ ပင္ စိတ္ဝင္ တစား ရွဳၾကည့္ႏိုင္သည့္ စာမ်ားမွာ - က်ေနာ္ တို႔ ကို သခ်ၤာ ပညာ ျမတ္ႏိုး စိတ္ ေျမေတာင္ ေျမွာက္ေပး ခဲ့သည့္ W.W.Sayer၊ E.T.Bell၊ J.R.Newmann၊ G.H.Hardy၊ ဆရာေဒါက္တာ ခင္ေမာင္ဝင္းႏွင့္ ဆရာ လြဏ္းေမာင္ တို႔ စာမ်ား ျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ့္ငါးႏွစ္ေက်ာ္ က ဆရာ လြဏ္းေမာင္ သည္- ဂ်ီဩေမႀတီ၊ အကၡရာသခ်ၤာ၊ ဂီတ၊ နကၡတၱ ဟူ၍ ေရွးေခတ္ ခြဲျခား ခဲ့သည့္ သခ်ၤာလက္ခြဲ ေလးခု ကို အမ်ား စိတ္ဝင္စားလြယ္ေအာင္ တစ္ခုခ်င္းကို တစ္အုပ္ခ်င္း ေရးသားရန္ ႀကိဳးပမ္း လိုခဲ့သည္ ဆိုပါသည္။ "လူျဖစ္တာ ယူကလစ္ပညာ ေလ့လာဖို႔" - ဂ်ီဩေမႀတီ၊"သခ်ၤာဘုရင္မ" - အကၡရာသခ်ာၤ (ဂဏန္းသခ်ၤာ) တို႔တြင္သာ ထြက္ရွိ ခဲ့ၿပီး၊ "သခ်ၤာပညာရွင္တုိ႔၏ ေကာင္းကင္ဘံု ေပ်ာက္ဆံုးသြားၿပီေလာ" ျဖင့္ အခ်ိဳ႕ကိုလည္းေကာင္း၊ အျခား သခ်ၤာ ပေဟဠိမ်ားကို မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာမ်ားျဖင့္ လည္းေကာင္း စသျဖင့္ တင္ျပ ထားခဲ့သည္မွ အပ၊ အားမလို အားမရ ရွိခဲ့ သည္။ ရည္မွန္း ထားသည့္ အတိုင္း ႀကိဳးပမ္းဆဲ - ကြယ္လြန္ သြား ခဲ့ရ သည္ ျဖစ္၍ - ဂီတႏွင့္ နကၡတၱ ကို မေအာင္ျမင္ ခဲ့ - ဟု သိထားရပါသည္။
ယခု စာမွာ - ၎၏ "သခ်ၤာဘုရင္မ" မွ ေကာက္ႏႈတ္ၿပီး၊ မိတ္ဆက္တြင္ ဦးျမင့္ဟန္၊ ပညာေရး သုေတသန ဗ်ဴ႐ို က ဆရာ လြဏ္းေမာင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဤသို႔ ေရးသားခဲ့ေသးသည္။
သခ်ၤာဘုရင္မ စာအုပ္ ျပဳစုသူ ဦးလြဏ္းေမာင္ကို ပုဂၢိဳလ္ေရး အရ အတြင္း က်က် သိပါသည္။ သူသည္ သခ်ၤာ ျမတ္ႏိုးသူ တစ္ေယာက္ - "ဘယ္မ်ွ ျမတ္ႏိုးပါသလဲ" ဟု ေမးလာပါအံ့ ။ အတိတ္၏ အရိပ္တစ္ခုကို ေဖာ္ျပၿပီး အေျဖေပးရပါမည္။တစ္ေန႔တြင္ သူသည္ အျမင့္ ၆ ေပ ခန္႔ မီးခံေသတၱႀကီးတစ္လံုး ဝယ္လာသည္။ "ခင္ဗ်ားမွာ စိန္ေရႊ ရတနာေတြ မရွိဘဲ ဘာလုပ္ဖို႔လဲဗ်" ဟု ကၽြန္ေတာ္က ေနာက္လိုက္သည္။ "စိန္ေရႊ ရတနာထက္ အဖိုးတန္တဲ့ ပစၥည္းေတြ ထည့္ဖို႔ ဝယ္တာဗ်" ဟု ျပန္ေျဖပါသည္။ မီးခံ ေသတၱာႀကီး ေနရာခ်ၿပီးသည့္ အခါ သခ်ၤာစာအုပ္ေတြကို တစ္ကန္႔စီ ထည့္ထားသည္ကို ေတြ႔ရေတာ့မွ သူသည္ စိန္ေရႊ ရတနာေတြထက္ သခ်ၤာကို ပိုၿပီး ျမတ္ႏိုး တန္ဖိုးထားသူ တစ္ေယာက္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ေကာက္ခ်က္ခ်မိသည္။
ေကာက္ႏႈတ္ထားေသာ ေအာက္ပါ စာသည္ - ဂဏန္း သခ်ၤာ အေၾကာင္း - ဆိုသည္ထက္ - ဂဏန္းသခ်ၤာ သမိုင္းႏွင့္ ယင္း အေပၚ သေဘာထား ၏ မိတ္ဆက္ မ်ွသာ ျဖစ္ သည္။ အျခား ပံုမ်ားႏွင့္ လိုလားသူ အခ်ိဳ႕ အတြက္ လက္လွမ္းမီ သမ်ွ Ebook မ်ားကို မူ သီးသန္႔ ပူးတြဲ ထည့္သြင္းသည္။
ေဇယ်
.................................
သခ်ၤာဘုရင္မ
(၁)
သမိုင္းမတင္မီ ေခတ္ႀကီး ကုန္ဆံုးၿပီးေနာက္ သမိုင္းတင္ေခတ္ဦး ေလာက္မွ စ၍ လူသည္ ယဥ္ေက်းမႈကို ပ်ိဳးေထာင္တတ္လာသည္။ ယဥ္ေက်းမႈ ကို စနစ္တက် စတင္ ပ်ိဳးေထာင္ ခဲ့ၾကသည့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း မ်ား အနက္ အိႏၵိယ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ ဂရိ လူ႔အဖြဲ႕ အစည္း ႏွစ္ရပ္ သည္ ေရွ႕တန္းသို႔ ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ယင္း လူ႔အဖြဲ႕အစည္း ႏွစ္ရပ္သည္ အျခားလူ႔အဖြဲ႕အစည္း မ်ား ထက္ ေရွ႕ သို႔ ေျခ တစ္လွမ္း ေရာက္ေနရျခင္းမွာ ယင္းတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈ၌ ဒႆန၊ သခ်ၤာႏွင့္ သိပၸံအသိမ်ားကို ထည့္သြင္း ႏိုင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ ဟု ေကာက္ခ်က္ ခ်ပါသည္။
၆၀၀ ဘီစီ မတိုင္ခင္ကပင္ အိႏၵိယ ရွိ ဟိႏၵဴ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း ၌ သခ်ၤာကို တရင္းတႏွီး လုပ္ေဆာင္ ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ကိုလံဘီယာ တကၠသိုလ္ မွ သခ်ၤာပညာ ေဒါက္တာဘြဲ႕ရ "ခရမ္းမား" Dr. Kramer က "သခၤ်ာ၏ ပင္မေရစီး" (Main Stream of Mathematics) အမည္ ရွိ က်မ္း၌ ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပထား၏။ ထိုက်မ္းတြင္ အေရွ႕ကမၻာ၊ အေနာက္ကမၻာ ရွိ ေရွးဦး လူ႔အဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးတို႔ သခ်ၤာအေပၚ အေလးထားခဲ့ၾကပံုမ်ားကို စံုလင္ေအာင္ ပံုျပင္ ဇာတ္နိပါတ္ က အစ ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
"ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ အေလးထားတတ္ၾကသည့္ က်မ္းဂန္ တစ္ဆူ ျဖစ္ေသာ "လာလိတဝိစတိရ" ၌ ေဖာ္ျပ ထားသည္ မွာ -
"ဗုဒၶ အေလာင္း အလ်ာ သည္ ထိမ္းျမားမဂၤလာ ျပဳခ်ိန္ ေရာက္ေသာ အခါ ရည္ရြယ္ထားေသာ သတို႔သမီးေလာင္း 'ဂိုပ' (Gopa) ၏ ခမည္းေတာ္က မိမိ၏ သမီးေတာ္ႏွင့္ စံုဖက္ လိုသူ ေပါင္း ငါးရာ ရွိေန၍ အားလံုး အတြက္ အရည္အခ်င္း စစ္ စာေမးပြဲ တစ္ရပ္ က်င္းပ မည္ ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။ ေျဖဆို ရမည့္ ဘာသာရပ္မ်ားမွာ - စာေပ အေရးအသား၊ ဂဏန္းသခ်ၤာ၊ ေတးဂီတႏွင့္ ေလးအတတ္ ဟူ၍ ေလး ဘာသာ ျဖစ္သည္။ ထိုေလးဘာသာ စလံုး ၌ အျခား ၿပိဳင္ဘက္ အားလံုး အေပၚ ေအာင္ႏိုင္ၿပီးေနာက္ ဗုဒၶေလာင္းလ်ာ သည္ ထိုေခတ္ က အလြန္ ေက်ာ္ၾကားလွသည့္ သခ်ၤာပညာရွင္ႀကီး "အာဇုန" ႏွင့္ ထပ္မံ ယွဥ္ၿပိဳင္ရသည္။ အာဇုန က ဗုဒၶေလာင္းလ်ာ အား သိပၸံႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာ ဗဟုသုတ တစ္ခု ကို ထုတ္ေဖာ္ျပသ ရန္ ေတာင္းဆို သည္။
"ထိုအခါ ဗုဒၶေလာင္းလ်ာက တစ္မိုင္ႏွင့္ ညီမ်ွေသာ ေရွးေခတ္ ဟိႏၵဴ အကြာအေဝး အတိုင္းအတာ ေရာက္ေအာင္ အေျခခံ အဏုျမဴ တို႔ကို တြက္ခ်က္ ဆက္စပ္ ျပသည္။ အေျခခံ အဏုျမဴ ခုႏွစ္လံုးသည္ အလြန္ေသးငယ္ေသာ ျမဴမႈန္ တစ္လံုးကို ဖြဲ႔စည္း ေပးသည္။ ဤ အလြန္ ေသးငယ္ေသာ ျမဴငယ္ ခုႏွစ္လံုးသည္ အတန္အသင့္ ေသးငယ္ေသာ ျမဴမႈန္ တစ္လံုးကို ဖြဲ႔စည္း ေပးျပန္သည္။ ဤ အတန္ သင့္ ေသးငယ္ေသာ ျမဴမႈန္ ခုႏွစ္လံုး သည္ ေလတြင္ လြင့္ေမ်ာတတ္ေသာ ျမွဴမႈန္ တစ္လံုးကို ဖြဲ႔စည္း ေပး၏။ ဤနည္း အတိုင္း တစ္မိုင္ အလ်ား ျပည့္ သည့္ တိုင္ေအာင္ ေျဖဆိုျပ ခဲ့သည္။
"စာရင္းပါ ခုႏွစ္ (၇) အားလံုး၏ ေျမွာက္လဒ္ ဂဏန္းလံုးေရ (၅၀) ပါရွိေသာ ဧရာမ ကိန္းဂဏန္းႀကီး တစ္လံုးကို ေပးရေပလိမ့္မည္။ ဗုဒၶ အေလာင္း အလ်ာ ၏ အေျခခံ အဏုျမဴသည္ ေခတ္သံုး အဏုျမဴ ထက္ ပမာဏ လြန္စြာ ႀကီးေသးသည္ ဟု ေစာဒက တက္လိုက တက္ႏိုင္ ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ၆၀၀ ဘီစီက ဟိႏၵဴတို႔၏ သိပၸံပညာသည္ ႀကီးမားေသာ ကိန္းဂဏန္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ မစိမ္းေၾကာင္း၊ အဆန္းတၾကယ္ မဟုတ္သည့္ အေၾကာင္းကိုသာလ်ွင္ ျပလိုရင္း ျဖစ္သည္" ဟု ခရမ္းမားက ဆိုသည္။
(၂)
၆၀၀ ရာစု ဘီစီ ကာလတြင္ ဂရိ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ၌ ဒႆန၊ သခ်ၤာႏွင့္ သိပၸံတို႔ အထူးတလွယ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာခဲ့သည္။ "ဂဏန္း သခ်ၤာ၊ ဂီတ၊ ဂ်ီဩေမႀတီ ႏွင့္ နကၡတၱပညာ ေလမ်ိဳးစပ္ ကြာဒရီဗီယမ္" ကို "သခ်ၤာ" ဟု ပိုက္သာဂိုရ က သတ္မွတ္သည္။ ယင္းသခ်ၤာကို "ဘဝ လမ္းညႊန္ ဒႆန" အျဖစ္ ၎က ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။ ပိုက္သာဂိုရက -
"ကိန္းသီအိုရီ (ဂဏန္းသခ်ၤာ) ကို ေလ့လာျခင္းသည္ အက်ိဳးအျမတ္ နည္းပါးလြန္းသည္ ဆိုျခင္းမွာ မွန္သည္။ သို႔ရာတြင္ ဤ လမ္းစဥ္ သည္ ဘဝသံသရာ မွ လြတ္ေျမာက္ေရး၊ ဘဝတစ္ဖန္ ျပန္မျဖစ္ေရး လမ္းစဥ္ ျဖစ္၏" ဟု ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ဆိုခဲ့၏။
ဤေနရာတြင္ "သီအိုရီ" ဟူေသာ ေဝါဟာရအေၾကာင္း၊ ယင္းေဝါဟာရ အေရးပါလာပံုအေၾကာင္းကို အနည္း အက်ဥ္း ေလ့လာၾကည့္ သင့္သည္။ "သီအိုရီ" Theory သည္ မူလက "ေအာ့ဖစ္" Orphist ဘာသာေရး ဂိုဏ္းဝင္မ်ား၏ အသံုးအႏႈန္း ျဖစ္သည္။ ဂရိေဗဒ ပညာရွင္ "ကြန္းဖို႔"က - သီအိုရီ ဟူသည္ မွာ -အသက္တမ်ွ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ရွာေဖြ အားထုတ္မႈ ဟု ဖြင့္ဆို ေဖာ္ျပ၏။ တစ္နည္း - "အရာခပ္သိမ္း အေပၚ ၾကည့္ရွဳ ရွာေဖြ အားထုတ္ေန သူကို ထာဝရ ဘုရားသခင္ အေပၚခံစားျခင္း ႏွင့္ တစ္သေဘာတည္း ထားသည္။ ၎ ေသဆံုး ေပ်ာက္ ကြယ္ ျခင္း သည္ ဘုရားသခင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း ေပ်ာက္ကြယ္ သြားျခင္း ျဖစ္ၿပီး၊ ၎ဘဝ သစ္ တစ္ဖန္ ျပန္ျဖစ္ျခင္း ၌ ဘုရား သခင္ တစ္ဖန္ ရွင္သန္ျပန္သည္" ဟု ဆိုျခင္း ျဖစ္သည္။
ပိုက္သာဂိုရ အဖို႔ - "အသက္တစ္မ်ွ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ရွာၾကံအားထုတ္မႈ" Theory ဟူသည္ ပိုင္းျခားသိတတ္ေသာ တိဟိတ္ဉာဏ္ႏွင့္ ပတ္သက္ သည္ဟု ယူဆသည္။ သခ်ၤာဆိုင္ရာ သိျမင္မႈ အတြင္း၌ ယင္းအဓိပၸာယ္သည္ ေကာင္းစြာ ေပၚထြက္လာ၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ပိုက္သာဂိုရ ဝါဒမွ တစ္ဆင့္ ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရာ "သီအိုရီ" သည္ တစ္စတစ္စ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ အဓိပၸာယ္သို႔ ကူးေျပာင္းလာခဲ့သည္။ သို႔ရာ တြင္ ပိုက္သာဂိုရ၏ လံႈ႕ေဆာ္မႈ ေအာက္၌ ေရာက္ေနၾကသူ အမ်ား အတြက္ အေျခခံ မူ တစ္ခုကို ဘဝင္တက် စြဲစြဲျမဲျမဲ ဆုပ္ကိုင္ မိေစသည္။
ဤေဝါဟာရ ဖြင့္ဆိုခ်က္သည္ ေက်ာင္းသင္ခန္စာ မ်ား၌ စိတ္မပါ့တပါ အနည္းငယ္မ်ွ သင္ၾကားဖူးသူ မ်ား အဖို႔ ထူးဆန္းလွခ်ည့္၊ အဓိပၸာယ္ မရွိ ဟု ျမင္ေကာင္း ျမင္ေနႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ သခ်ၤာခ်စ္သူမ်ား အတြင္း သခ်ၤာက ေပးသည့္အေတြ႔အၾကံဳ ရင့္က်က္သူမ်ား အတြက္ ဤေဝါဟာရ သည္ ႏွစ္လိုဖြယ္ အတိရွိ၏။
လက္ေတြ႔ မ်က္ေတြ႔ ဝါဒီ ဒႆန ပညာရွင္မ်ာသည္ ႐ုပ္၏ ေက်းကၽြန္ သဖြယ္ ျဖစ္ေနၾကၿပီး သခ်ၤာပညာရွင္ တစ္ဦး အတြက္မွာမူ ဂီတ ပညာရွင္ တစ္ဦးႏွင့္ ပမာတူသည္။ စီစဥ္တက် လွပစြာ တည္ေဆာက္ထားေသာ စိတ္ကူး ေလာက၏ လြတ္လပ္ေသာ ဖန္ဆင္းရွင္ တစ္ဦး ျဖစ္ လ်က္ ရွိသည္။
ပိုက္သာဂိုရသည္ ကမၻာ့ပထမဆံုး သခ်ၤာေက်ာင္းႀကီးကို တည္ေထာင္ၿပီး "သီအိုရီ ပညာရွင္မ်ား" - "သီအိုရီယန္" မ်ား ကို ေမြး ထုတ္ေပးခဲ့သည္။ မ်ိဳးဆက္သစ္ ေမြးထုတ္နည္းကို အဦးဆံုး ႀကံစည္ခဲ့သည္ ဟုလည္း ယူဆႏိုင္ပါသည္။ ဂိုဏ္းဝင္ အေပါင္း တို႔ က်င့္ႀကံ ေနထိုင္ရမည့္ သေဘာကိုလည္း - ဥပမာငယ္ တစ္ခုေပး၍ သြန္သင္ ျပသခဲ့ေသးသည္။
"ဂရိတြင္ အိုလံပစ္ပြဲေတာ္ႀကီးကို စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပေလ့ ရွိသည္။ ဤပြဲေတာ္ က်င္းပခ်ိန္တြင္ - ပြဲေတာ္သို႔ လူအမ်ား လာေရာက္ သည္ ျဖစ္၍ - ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားမႈ စီးပြားရွာရန္ အလို႔ငွာ ေရာက္လာသူမ်ား ရွိသည္။ အိုလံပစ္ ၿပိဳင္ပြဲသို႔ ဝင္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ မည့္ သူမ်ား ရွိသည္။ စီးပြားေရးအလို႔ငွာ လည္း မဟုတ္၊ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္သူ လည္း မဟုတ္ - ပြဲၾကည့္ရန္ အလို႔ငွာ သက္သက္ လာ သူမ်ားလည္း ရွိသည္။ ပိုက္သာဂိုရက ၎ အသင္းသားမ်ား ၏ သေဘာထားမွာ ထိုကဲ့သို႔ပင္ - ၿပိဳင္ပြဲကို ၾကည့္ရွဳ႐ံု သက္သက္၊ ေလ့လာ႐ံုသက္သက္၊ အကဲခတ္႐ံု သက္သက္ လာေရာက္ ၾကည့္ရွဳသူမ်ား ကဲ့သို႔ ေနထိုင္သြားရမည္ ဟု သြန္သင္၏။ အက်ိဳး အျမတ္ တစ္စံုတစ္ရာ ကုိမ်ွ ေမ်ွာ္ကိုးမႈ မရွိေစဘဲ ဤေလာကသို႔ ေလ့လာၾကည့္ရွဳ ႐ံုသက္သက္သာ ဘဝကို အသံုးခ်သြား ၾကရန္ ျဖစ္ သည္။""ဥေရာပ ဒႆန ႏွင့္ သခ်ၤာပညာကို ထူေထာင္ေပးရာတြင္ ပိုက္သာဂိုရသည္ သခ်ၤာဒႆန အေမြမ်ားစြာႏွင့္ ကံစြပ္မိေသာ မွန္းဆခ်က္ မ်ားလည္း ေပး ခဲ့သည္။ ကံစြပ္မိေသာ ဟု သံုးရျခင္းမွာ - ယင္းသို႔သာ မဟုတ္ပါက အရာတို႔၏ အတြင္းက်ဆံုး အပိုင္း သို႔ ေဖာက္ ထြင္း ျမင္ႏိုင္ ၍ အနာဂတ္ကို ႀကိဳတင္ေဟာကိန္း ထုတ္ႏိုင္သေလာ၊ မဟိဒၶိ ပုဂၢိဳလ္ထူး တစ္ဦး၏ ဉာဏ္အလင္းပင္ ျဖစ္ခဲ့ေလသေလာ" ဟု အဂၤလိပ္ သခ်ၤာပညာရွင္ ဝိႈက္ဟက္ (A.N.Whitehead) က အံ့ဩဘနန္း ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့သည္။
(၃)
ပိုက္သာဂိုရ ၏ "သခ်ၤာ" ဖြင့္ဆိုခ်က္ႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ဆက္လက္ က်င့္သံုးခဲ့သူ အထင္ကရ ပုဂၢိဳလ္မွာ ပေလတို (Plato) ျဖစ္သည္။ "သခ်ၤာ ကို နားလည္သိျမင္ေအာင္ စိုက္လိုက္ မတ္တပ္ အားထုတ္ ျခင္းသည္ ဘဝအတြက္ (ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ) ျဖစ္၏" ဟု ပေလတို ကလည္း ေဟာေျပာပို႔ခ် ၏။ "ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ" ဟူသည္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပေလတို၏ ေဟာေျပာပြဲကို တက္ေရာက္ နားေထာင္သူ အမ်ားဆံုး ျဖစ္ခဲ့ ဖူးသည္ ဟု အရစၥတိုတယ္လ္က ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္ ေျပာျပတတ္သည္။
ယင္းေဟာေျပာပြဲသို႔ တက္ေရာက္သူတိုင္းက ေမ်ွာ္လင့္ထားသည္မွာ ကံၾကမၼာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ (ဝါ) ဓနဥစၥာ ရတနာ ႂကြယ္ဝျခင္း ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ (ဝါ) က်န္းမာေရး ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ (ဝါ) ခြန္အားႀကီးမားျခင္း ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ လက္ေဆာင္တစ္ရပ္ စသျဖင့္ အက်ိဳး ရွိေစမည့္ တစ္စံုတစ္ခုကို ပေလတိုက ေဟာေျပာလိမ့္မည္ ဟူေသာ ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ တကယ္ လက္ေတြ႔ ေဟာေျပာေသာ အေၾကာင္း အရာ မွာ သခ်ၤာ၊ ဂီတ၊ ဂ်ီဩေမႀတီ ႏွင့္ နကၡတ္ ပညာတို႔သာ ျဖစ္ေန၍ ပရိသတ္က အလြန္အံ့အား သင့္သြား ခဲ့ရ သည္ ဆို၏။ ထိုအရာတို႔ကုိ ျပဳလုပ္လ်ွင္ အမွန္ပင္ ဘဝအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ ကုိ ရရွိမည္ဟု ပေလတိုက နိဂံုးခ်ဳပ္ ေျပာၾကားခဲ့သည္ ဆို၏။
ထိုသို႔ ေဟာေျပာျခင္းေၾကာင့္ တက္ေရာက္သူ တစ္ခ်ိဳ႕က ပေလတိုအား ေလွာင္ေျပာင္၍ တစ္ခ်ိဳ႕က အျပစ္တင္သြားၾကသည္ ဆိုသည္။ လူအမ်ားစုက မယံုၾကည္ မႏွစ္ၿမိဳ႕သည့္တိုင္ေအာင္ ပိုက္သာဂိုရ ၏ ကြာဒရီဗီယမ္ သည္ ဆက္လက္ စိတ္ဝင္စားသူ မ်ားထံ၌ ရွင္သန္ ေနဆဲ ျဖစ္သည္။
(၄)
"သီအိုရီကို ရွာႀကံႏိုင္ေသာ ဉာဏ္ႀကီးရွင္မ်ား ျဖစ္ေအာင္ ျပဳမူ ေနထိုင္သြားၾကပါ" ဟူေသာ ပိုက္သာဂိုရ၏ တိုက္တြန္း သြန္သင္ခ်က္သည္ သူ၏ ဂိုဏ္းဝင္မ်ား သာမက၊ ဂိုဏ္းဝင္မဟုတ္ေသာ အျခား ဂရိမ်ား အေပၚမွာပါ လႊမ္းမိုးမႈ ရွိခဲ့သည္။ ယင္းလႊမ္းမိုးမႈ အစြဲအလမ္းေၾကာင့္ ဂရိတို႔ သည္ သခ်ၤာ အသိပညာကို ရွာေဖြ ၾကေသာ္လည္း ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္း တြင္ လည္းေကာင္း၊ ႀကီးပြား ခ်မ္းသာေရး အတြက္ လည္းေကာင္း အသံုး မျပဳခဲ့ၾကေခ်။ အသိပညာသည္ အသိပညာ အတြက္သာ ျဖစ္သည္ဟု ရည္စူး ၾကသည္။ အသိပညာသည္ လူ႔ အက်ိဳးျပဳ အတြက္ ပင္ ျဖစ္မလာခဲ့။ ယင္း အသိပညာကို လက္ေတြ႔တြင္ အသံုးခ်မိပါက အလြန္နိမ့္က်ေသာ အဆင့္သို႔ ေလ်ာ့ခ်သြားၿပီ ဟု ယံုႀကည္ ၾကသည္။
ယူကလစ္ (Euclid) လက္ထက္တြင္ တပည့္တစ္ဦးက "ဂ်ီဩေမႀတီ ပညာျဖင့္ လက္ေတြ႔ အဘယ္အက်ိဳး ေက်းဇူးမ်ား ခံစားရ ပါမည္ နည္း" ဟု ညည္း တြား ဆိုသည္ကို ၾကား၍ ယူကလစ္က အေစခံ တစ္ဦးကုိ "ေဟ့ ဟိုသူငယ္ကို ပိုက္ဆံ တစ္ျပား ေပးလိုက္စမ္းပါ။ ငါ့ဆီ လာၿပီး ပညာသင္ရတဲ့ အက်ိဳး ေက်းဇူးကို သူ လက္ငင္းခံစားရပါေစ" ဟု ေထ့ေငါ့ဖူးသည္။ ယင္း ျဖစ္ရပ္သည္ ယင္းေခတ္ အခ်ိန္က သခ်ၤာ အသိသညာ အေပၚ မည္မ်ွ ခံယူထားၾကေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုးျပလ်က္ ရွိ၏။
"သီအိုရီယမ္ တစ္ဦးသည္ ေန႔စဥ္ လက္ေတြ႔ဘဝ၏ အထက္ကသာ ေနရသည္" ဟု ပိုက္သာဂိုရ ၏ သတ္မွတ္ခ်က္ကို ဂရိတို႔က အစဥ္ တစိုက္ လိုက္နာခဲ့ၾကသည္။ ပိုက္သာဂိုရ (Pythagoras)၊ ပေလတို (Plato)၊ ယူဒိုဇတ္ (Eudoxus)၊ ယူကလစ္ (Euclid) ႏွင့္ အာခိမိဒိ (Archimedes) အစရွိေသာ ပညာရွင္ အဆက္ဆက္သည္ ဤလမ္းစဥ္ အတိုင္း က်င့္သံုးခဲ့ၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ အာခိမိဒိ လက္ထက္တြင္ အနည္းငယ္ ပ်က္ယြင္းစ ျပဳလာၿပီ ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ အဘယ္ ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ အာခိမိဒိသည္ ထိုအယူအဆကို လက္ခံထား သူ ျဖစ္ေသာ္ လည္း အခ်ိဳ႕ကိစၥတို႔၌ လက္ေတြ႔ လုပ္ကိုင္ အသံုးခ်မိသည္မ်ား ရွိ၏။ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္မိသည့္ အတြက္ မိမိ ကိုယ္ကိုယ္ ရွက္လြန္းလွ၍ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို မွတ္တမ္း မထားခဲ့ ဟု အဆို ရွိ၏။
.............
ဆက္ရန္ ~
.............
EBook Download.
World of Mathematics - James R. Newman
4 Volumes in One.
Download Link - http://www.mediafire.com/?xiacf14owcea7sx/
...............
AN eminent mathematician once remarked that he was never satisfied with his knowledge of a mathematical theory until he could explain it to the next man he met in the street. That is hardly exaggerated; however, we must remember that a satisfactory explanation entails duties on both sides. Anyone of us has the right to ask of a mathematician, "What is the use of mathematics?" Anyone may, I think and will try to show, rightly suppose that a satisfactory answer, if such an answer is anyhow possible, can be given in quite simple terms. Even men of a most abstract science, such as mathematics or philosophy, are chiefly adapted for the ends of ordinary life; when they think, they think, at the bottom, like other men. They are often more highly trained, and have a technical facility for thinking that comes partly from practice and partly from the use of the contrivances for correct and rapid thought given by the signs and rules for dealing with them that mathematics and modem logic provide. But there is no real reason why, with patience, an ordinary person should not understand, speaking broadly, what mathematicians do, why they do it, and what, so far as we know at present, mathematics is.
..........................
0 comments:
Post a Comment