မေန႔၊ မနက္၊ မနက္ျဖန္ တို႔၏ ပစၥဳပၸန္
by Zay Ya on Thursday, May 31, 2012 at 11:45pm
အခ်ိန္နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး တိတိပပ ေရးခဲ့ေလ့ မရွိေပမယ့္ - ေရးမိခဲ့သမ်ွ ေရွ႕အပုဒ္ ပို႔စ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဟာ အခ်ိန္ နဲ႔ တိုက္ရိုက္ (သို႔မဟုတ္) သြယ္ဝိုက္ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ - ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ - ဟိုတစ္ေန႔က အကို တစ္ေယာက္ ရဲ႕ အေမးစကား ရွိတယ္။ သူက ဘာဝနာ နဲ႔ ဆက္ႏြယ္ျပီး ေမးခြန္းျပဳတဲ့ စကား ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ - က်ေနာ္လည္း ျပန္ေျဖခဲ့တယ္။ အဲ့ အေမး၊ အေျဖ ႏွစ္ခုစလံုး ကို ဒီမွာ ပူးတြဲ တင္ရွိ ပါတယ္။ အဲ့ဒါ အျပင္ - ျဖည့္စြက္ အေနနဲ႔ - ေနာက္ဆက္ ထပ္ေရးတယ္။
(ေဇယ်)
................
Question: ပစၥဳပၸန္ ရဲ႕ အခ်ိန္ အပုိင္းအၿခား က ဘယ္ေလာက္ ရွိသလဲ မသိဘူးဗ်။ ေနာက္ျပီး - အနာဂတ္ အေၾကာင္း (သိပ္) မစဥ္းစား ပဲ လုံးလုံး - ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ မွာ ေနတယ္ ဆုိတာေကာ ၿဖစ္ႏုိင္ ပါ့ မလား ဗ်ာ။ သိခ်င္လို႔ပါ။
Answer: (က်ေနာ့ကို by name တပ္ ထားတဲ့ အတြက္- က်ေနာ့ အေနနဲ႔ ေျပာရင္) ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ ဟာ အခ်ိန္ မဟုတ္ဘူး အကို။ ဒါ့ေၾကာင့္ အခ်ိန္ အပိုင္းအျခား လို႔ ေျပာစရာ ကို ရွိမေနပါဘူး။
ဘာလို႔ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ကို ၾကည့္ၾကည့္ပါမယ္ ။ က်ေနာ္တို႔ အခ်ိန္လို႔ ေျပာတဲ့ အရာေတြ ( ပစၥဳပၸန္ ဖယ္ျပီး အတိတ္နဲ႔ အနာဂတ္ - အခ်ိန္ဆိုတာေတြဟာ ) က်ေနာ္တို႔ စိတ္ကူးထည္ေတြ၊ အခ်က္အလက္ ေတြသာ ျဖစ္ေန တာ ေတြ႕ရပါ လိမ့္မယ္။
ဆိုပါစို႔ - အတိတ္ ။ ဒီ အတိတ္ ဆိုတာ- က်ေနာ္တို႔ အခုအခ်ိန္ မွာ ယခင္ျဖစ္ျပီးသားကို ျပန္လွန္ ေတြးတဲ့ စိတ္ကူး ထည္ (ဒါမွမဟုတ္) စာအုပ္ တြင္း ပါ၊ ျဖစ္ရပ္ မွတ္သားခ်က္ ၊ အခ်က္အလက္ေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။
အလားတူ - အနာဂတ္ ။ သူကလည္း - က်ေနာ္တို႔ အခု အခ်ိန္မွာ - ေမ်ွာ္ေတြးတဲ့ စိတ္ကူး ထည္၊ အလို ဆႏၵ၊ (ဝါ) အႏုမာန၊ စီမံ ခ်က္၊ မွန္းဆ ခ်က္ ေတြ သာ ျဖစ္ ပါ တယ္။
ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ မွာ ေနလို႔ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား ဆိုရင္ -- ေနၾကည့္ပါလို႔ပဲ က်ေနာ္ ေျပာရ ပါလိမ့္မယ္ အကို။ ဘာလို႔ဆို - ေတြးၾကည့္လို႔ မရဘဲ- ေနၾကည့္လို႔ သာ - ရေနလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
က်ေနာ္ တို႔ စိတ္နဲ႔ ေတြးၾကည့္ရင္သာ --- မေနႏိုင္ဘူး လို႔ ထင္ျမင္ရတယ္။-- ဒါေပတဲ့ - က်ေနာ္ တုိ႔ (စိတ္၊နာမ္ မဟုတ္တဲ့) ရုပ္ခႏၶာ နဲ႔ သဘာဝ အားလံုး ဟာ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ မွာ သာ တကယ္ ရွိေန တာ ျဖစ္ပါတယ္။
က်ေနာ္ တစ္ေနရာမွာ ေျပာခဲ့ သလို၊ ပစၥဳပၸန္မွာ ေနၾကည့္ဖို႔ - ေတြးမယ္ ဆိုရင္ -- ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ ပါဘူး အကို။ ပစၥဳပၸန္မွာ ေနၾကည့္ဖို႔ က --တကယ္ သတိနဲ႔ "ေနၾကည့္ ဖို႔" တစ္ခုတည္း သာ ျဖစ္ ပါတယ္။ အဲ့အခ်ိန္မွာ - အေတြး မဝင္ႏိုင္ေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္း ေတြ႕ႏိုင္ ပါတယ္။
အဲ့ဒါကို အကို သိႏိုင္ဖို႔ က - အခ်ိန္ လည္း သိပ္ၾကာၾကာ မလိုပါ ဘူး။ အခု ဒီစာဖတ္ေနရင္း တစ္ခဏ ဒီ စာလံုးေတြ အေပၚ၊ ဒါမွ မဟုတ္ အကို႕သႏၱာန္ အခု - ထင္ရွားရာ အေပၚ သတိျပဳ ၾကည့္ရင္ -- အကိုေတြးလို႔ မရေတာ့ေၾကာင္း - အခု ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
ဘာဝနာ လို႔ ျမန္မာမႈ ျပဳတဲ့ ( Meditation ) တိုင္းရဲ႕ အႏွစ္သာရ ဟာ ဒီပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ ေနထိုင္ျခင္း အေပၚမွာ အေျချပဳတယ္လို႔ က်ေနာ္ နားလည္ထား ပါတယ္။ ေက်းဇူး
.....................
What is Time?
အခ်ိန္ ဆိုတာ ဘာလဲ လို႔ - ေမးတဲ့ အခါ-
Chronological Time
အခ်ိန္ အတြက္ အဓိပၸာယ္ ႏွစ္မ်ိဳးျပီး ခြဲေျဖရမွာ ပါပဲ။ တစ္မ်ိဳးက - Chronological Time။ ဒါကို ပစ္ပယ္လို႔ မရပါဘူး။ သူက - ကေန႔ သတ္မွတ္ ေခၚဆိုၾကတဲ့ - နာရီ၊ ရာသီ ေန႔ရက္ ႏြယ္တဲ့ အခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ့ အေနနဲ႔ - ဒီတစ္မ်ိဳး ကို ေျဖဖို႔ မသင့္ေတာ္ ပါဘူး ။ တိက်ေအာင္ ေျပာဖို႔ က- ဆိုင္ရာ ရူပေဗဒ စသည္ သိပၸံ ပညာသည္၊ သုေတသီ မ်ား ေျဖရွင္း တာက ပို အဆင္ေျပ ပါလိမ့္မယ္။
ဘာလို႔ဆို -
(က) က်ေနာ္ ခံယူလိုတဲ့ နယ္ပယ္ မဟုတ္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
( ခ ) ရုပ္၊ စြမ္းအင္ တို႔နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေျပာင္းလဲမႈ ျဖစ္ေပၚမွႈ သေဘာတရား ေရးရာ အမ်ားစုကို ကေန႔ သိပၸံသမားမ်ား အေျဖရွာၾက၊ နက္နက္ နဲနဲ စူးစမ္း ၾက၊ ေလ့လာၾက တယ္။ အထူးသျဖင့္ ရူပေဗဒ ပညာရွင္ေတြမွာ - ( Lorentz၊ Maxwell၊ Einstein က စျပီး ကေန႔ Worm Hole, Singularity Point စသျဖင့္ သီဝရီေတြ တင္ျပ ေဖာ္ထုတ္ ၾကတဲ့ ပညာရွင္မ်ား အထိ ) ေလ့လာၾက၊ စူးစမ္းၾကရင္း -- ရုပ္ပိုင္း အခ်က္ အလက္ အမ်ားနဲ႔ - အခ်ိန္ကို - အႏုမာန ယူဆ၊ ေျဖရွင္းၾကတာက -
"Time is the fourth Dimension of Space.""အခ်ိန္ဆိုတာ - ေဒသသေဘာ (Space) ရဲ႕ စတုတၳအညႊန္းေဘာင္ ျဖစ္တယ္။" ဒီသေဘာ အေပၚမွာ အျပည့္အဝ အေျခတည္ ထားေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ကေန႔ သိပၸံေလာက အၾကားမွာ အခ်ိန္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သီဝရီ အမ်ားအျပားနဲ႔ က်ဥ္းရယ္၊ ခ်ံဳ႕ရယ္၊ ေျဖရွင္း ၾကတယ္။ ေဒသသေဘာရဲ႕ စတုတၳ အညႊန္းေဘာင္ -- လို႔ ဆိုရျခင္း အဓိပၸာယ္ဟာ -- ေလးနက္မႈကို ေျဖရွင္းတာ မဟုတ္၊ ပိုျပီး ေလးနက္သြားေစတဲ့ အဆို ျဖစ္ ပါတယ္။ ယခင္ (၂၀ ရာစု အေစာပိုင္း အထိ ) အခ်ိန္ (Time) နဲ႔ ေဒသ (Space) ဟာ သီးျခားျဖစ္တဲ့ ဘက္ႏွစ္ဘက္ သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမင္ ထား တယ္။ လက္ရွိ သီဝရီ အမ်ားမွာ- အခ်ိန္နဲ႔ ေဒသသေဘာဟာ တစ္ခုတည္း ျဖစ္ေၾကာင္း အခိုင္အမာ ညႊန္းဆို တယ္။ အဲ့ဒီ ေျဖရွင္း ခ်က္ ဟာ - ေျပရွင္းသြားတာ မဟုတ္ဘဲ - ပိုျပီး ေလးနက္တဲ့ အျမင္ အယူအဆ တစ္ရပ္ ျဖစ္လာပါတယ္။ အခ်ိန္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ နက္နဲ မႈ ေလးနက္ မႈ ဟာ ေလ်ာ့ပါး မသြားဘူး၊ ကေန႔အထိ ဆက္လက္ က်န္ရွိေနဆဲ ပဲ လို႔ ဆိုလိုတယ္။ ေရွးအတီေတ ကစျပီး ေလးနက္ ခဲ့တဲ့ ဒီေမးခြန္း၊ ဒီအေျဖ ေတြဟာ - ကေန႔ထက္ တိုင္ သိရခက္ဆဲ၊ ေလးနက္ေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။
စိန္႔ဩဂတ္စတင္းရဲ႕ အဆိုတစ္ခု ရွိတယ္။
"I know what time is if nobody asks me; if somebody asks me then I don't know""ဘယ္သူမွ မေမးတဲ့ အခါ က်ဳပ္ အခ်ိန္ကို သိပါတယ္။ ေမးလာျပီဆိုရင္ေတာ့ - က်ဳပ္ မသိေတာ့ဘူး"
Psychological Time
အခ်ိန္ကို သိပၸံသမားမ်ားလို ေျဖရွင္းဖို႔ က်ေနာ္ စိတ္မဝင္စားတဲ့ အတြက္၊ ဒုတိယ တစ္မ်ိဳးနဲ႔ ေျဖပါမယ္။ အဲ့ တစ္မ်ိဳးက - ဘာဝနာ အားျဖင့္၊ ဘာသာတရား အားျဖင့္ ရွဳျမင္တဲ့ အခ်ိန္ပါပဲ။ သူ႕ကို - Psychological Time စိတ္ကူးထည္နဲ႔ ႏြယ္တဲ့ အခ်ိန္သေဘာ လို႔ ဆိုပါစို႔။
စိတ္ကူးထည္နဲ႔ ႏြယ္တဲ ့အခ်ိန္သေဘာ ဆိုျပီး စာစကား အရ အျမင္ခက္ေနႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ -- အဓိကက - Mind is Time - စိတ္ကူး ထည္ သာလ်ွင္ အခ်ိန္ ျဖစ္တယ္ - အဲ့ဒါေလးပဲ။ ဘာဝနာ အားေၾကာင့္ ခင္ဗ်ား စိတ္ႏွလံုး ျငိမ္ဝပ္လာတဲ့ အခါ၊ (ဝါ) အေတြး စိတ္ကူး ထည္ တို႔ ျငိမ္ဆိတ္သြားတဲ့ အခါ - ခင္ဗ်ား အတြက္ အခ်ိန္ ဆိုတာ သီးျခား ထပ္ရွိမေနေတာ့ ဘူးရယ္။ ျပင္ပ ရုပ္ဝတၳဳ နာရီ - တ တစ္တစ္ သြားေနႏိုင္ေပမယ့္ - ခင္ဗ်ား သႏၱာန္ အတြင္းက နာရီ ရပ္တန္႔ သြားတယ္။ အခ်ိန္လည္း ရပ္တန္႔သလို၊ ခင္ဗ်ား ေလာကလည္း ရပ္တန္႔ ေန တယ္။ ဒီေနရာဟာ က်ေနာ္ ေျဖဆိုလိုတဲ့ - ဘာဝနာ ရွဳေထာင့္က အခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။
အခ်ိန္ႏွင့္ စိတ္အေတြး
ဘာဝနာ ထံုမႊမ္းတဲ့ မိမိ သႏၱာန္မွာ ပိုျပီး နက္ရွိဳင္းေအာင္ သာ တိုးဝင္ သြားၾကည့္ပါ။ နက္နက ္ရွိဳင္းရွိဳင္း ဝင္ေရာက္ ႏိုင္ေလ - အခ်ိန္ ရဲ႕ အညႊန္းေဘာင္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားေလ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမင္ပါတယ္။ ဘာဝနာ ျပည့္ဝ ျပီး တဲ့ အခါမွာေတာ့- ခင္ဗ်ား အတြက္ အခ်ိန္ ဆိုတာ သီးျခား ရွာေတြ႕ မေနဘူး။ ျဖစ္တည္ခ်က္ အားလံုး၊ ဘဝလႈပ္ရွားမႈ အားလံုး၊ သဘာဝ အားလံုး ဟာ - ရုတ္ျခည္း ပစၥဳပၸန္ မွာသာ တည္ရွိ ေနေၾကာင္း - သိျမင္ တယ္။ ရုပ္ဝတၳဳ အပါအဝင္ သဘာဝ အားလံုးဟာ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္မွာသာ ရွိေနျပီး၊ စိတ္ကူး အေတြး ေတြ ကသာ - အတိတ္၊ အနာဂတ္ ဖန္တီးျခယ္လွယ္ ပါတယ္။
ေရွး Mystics ဆရာမ်ားဟာ - ဒီအေၾကာင္းေၾကာင့္ - စိတ္နဲ႔ အခ်ိန္ကို ထပ္တူျပဳ ေဟာေျပာတာ ျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ နားလည္ ပါတယ္။ စိတ္ကူး ထည္ နဲ႔ အခ်ိန္ဟာ သီးျခား မဟုတ္ဘူး၊ - စိတ္ကူး ရွိရင္ - အခ်ိန္ ရွိလာျပီး၊ စိတ္ကူး ေပ်ာက္ကြယ္ ရင္ အခ်ိန္ ေပ်ာက္ ကြယ္ျပီး ျဖစ္ တယ္။ စိတ္ကူး၊ အိပ္မက္၊ အႏုမာနေတြ ဟာ အခ်ိန္ဆန္႔တန္း ျဖန္႔က်က္ ႏိုင္မွသာ ရွင္သန္တယ္။ - စိတ္ကူးနဲ႔ အခ်ိန္ဟာ ဒဂၤါး တစ္ျပားရဲ႕ ေခါင္း၊ ပန္း မ်က္ႏွာစာမ်ား ျဖစ္ျပီး၊ အခ်ိန္နဲ႔ စိတ္ကူး အညမည မွီခိုေနတာ ျဖစ္တယ္- အခ်ိန္သာလ်ွင္ စိတ္ကူး တို႔ ရွင္က်န္ တည္ရွိဖို႔ တစ္ခုတည္းေသာ နည္းလမ္း ျဖစ္တယ္ လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။
အတိတ္၊ အနာဂတ္
စိတ္ကူး က အနာဂတ္ အခ်ိန္ကို ဖန္တီးပါတယ္။ ဘာလို႔ဆို - ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္၊ ဆႏၵ၊ အိပ္မက္ အလိုရမၼက္တို႔ တည္ရွိေနလို႔ပဲ။ စင္စစ္ ၾကည့္ၾကည့္ ေစခ်င္ ပါတယ္။ အနာဂတ္ ဆိုတာ - စိတ္ကူးထည္ သက္သက္ကလြဲလို႔ - အျခား အျဖစ္ ရွိမေနဘူး ရယ္။
အလားတူ - စိတ္ဟာ အတိတ္ကိုလည္း တမ္းစြဲျပန္တယ္။ ဒါကိုလည္း ၾကည့္ၾကည့္ပါ။ အတိတ္ဟာ - မိမိ မွတ္သားမႈ မွတ္ဥာဏ္ အျဖစ္က လြဲလို႔ အျခား ရွိမေန ျပန္ဘူးရယ္။
အတိတ္ဟာ မရွိေတာ့သလို၊ အနာဂတ္ဟာ မေရာက္ေသး ပါဘူး - ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီ အတိတ္ေရာ၊ အနာဂတ္ကိုပါ စိတ္အေတြးက ဖန္တီး သိမ္းပိုက္ တယ္။ အတိတ္ကိုေရာ၊ အနာဂတ္ကိုပါ အရွိအျဖစ္ မွတ္ယူေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒီ အတိတ္၊ အနာဂတ္ တည္ရွိလာတဲ့ အျဖစ္ေၾကာင့္ ခင္ဗ်ား ဆီမွာ အခ်ိန္ ရွိေနရေတာ့တယ္။
ေရွးဆရာ အမ်ားဟာ - ကေန႔ ပိုင္းျခားသလို- အခ်ိန္ကို သံုးပိုင္း မပိုင္းဘူး။ အတိတ္နဲ႔ အနာဂတ္ အျဖစ္- ႏွစ္ပိုင္းသာ ပိုင္းျခားေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒါဆို - လက္ရွိ - က်ေနာ္တို႔ သတ္မွတ္ေလ့ ရွိတဲ့ အခုတည့္တည့္ အခ်ိန္က ဘာလဲ။
ယခု (ဝါ) Mind is Time.
The Present is Timeless because the present is mindless.
ပစၥဳပၸန္ လို႔ ပါဠိသက္ ေခၚတဲ့ အခုတည့္တည့္ဟာ - အတိတ္၊ အနာဂတ္နဲ႔ မတူဘူး။ ဘာဝနာ ထံုမႊမ္းထားႏိုင္သူ အတြက္ - အခု တည့္တည့္ တခဏ ဟာ အေတြး ရွိမေနပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူ႕အတြက္ အခုတခဏဟာ အခ်ိန္ အပိုင္းအျခား မဟုတ္ဘူး။ အခ်ိန္ အညႊန္းေဘာင္ က ကင္းလြတ္တဲ့ လက္ရွိ အျဖစ္၊ ျဖစ္တည္ခ်က္ တစ္ခုသာ ျဖစ္တယ္။ အခုအခ်ိန္၊ အခုေနရာ တည့္တည့္ - (ယခုစာရွဳသူ ဖတ္ေန တဲ့ စကားလံုး တည့္တည့္၊ အခ်ိန္တည့္တည့္ အေပၚ အသိ၊ သတိနဲ႔ ေနၾကည့္ပါ) စိတ္ကူး၊ အေတြး မရွိ၊ အသိ သက္သက္ သာ ျဖစ္ေနသလို၊ အခ်ိန္ အညႊန္းေဘာင္က လြတ္ကင္းေနေၾကာင္း သိျမင္ႏိုင္တယ္။ အခ်ိန္ရဲ႕ သေဘာကို ေက်ာ္လြန္တဲ့ - အတိတ္၊ အနာဂတ္ တို႔ အလြန္- သီးျခား ေလာက ျဖစ္တည္ေနတာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ က်ေနာ့ကို အခ်ိန္ဆိုတာ ဘာလဲ ေျပာပါလို႔ ဆိုလာရင္ -- အဲ့အခ်ိန္ဟာ ခင္ဗ်ား စိတ္၊ အေတြး က လြဲလို႔ အျခား မဟုတ္ဘူးပဲ။ စိတ္ကူး အေတြးဟာ အတိတ္ ျဖစ္ရပ္၊ မွတ္ဥာဏ္ကို ေျခကုပ္ ယူျပီး၊ အနာဂတ္ (မိမိ ျဖစ္လုိရာ၊ လုိလားရာ ဆႏၵ) ကို ဖန္တီး ပံုေဖာ္တယ္။ အဲ့ဒီ လူ - ဖန္တီးတဲ့ အခ်ိန္ဟာ - အဲ့ဒီ စိတ္ကူး အေတြးက လြဲလို႔ လက္ရွိ အျဖစ္ မဟုတ္ေနဘူးရယ္။
အတိတ္ဟာ မရွိေတာ့သလို၊ အနာဂတ္ဟာ မေရာက္ေသးဘူး။ အလားတူ - မိမိ စိတ္ကူးအေတြးက ယခုလက္ရွိမွာလည္း တည္မေနႏိုင္ဘူး ဆိုရင္ -- အဲ့ဒီ လူဟာ အရွိအျဖစ္ေပၚ တည္မေနသူ၊ မရွိတဲ့ အရာအေပၚသာ မွီတြယ္ေနသူ၊ ျဗဟၼဏ၊ ဟိႏၵဴဝါဒ တို႔အဆိုအရ - Maya အိပ္မက္ေလာကမွာသာ ရွင္သန္ ေနသူ သက္သက္ပဲ။
အပၸမာဒ
ဒါ့ေၾကာင့္ ဗုဒၶရဲ႕ ညႊန္ၾကားစကားမွာ - "အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ" - မေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၊ အသိ၊ သတိရွိေနျခင္း ကို အထူးညႊန္းဆိုပါတယ္။ က်ေနာ္ နားလည္တဲ့ အနက္အဓိပၸာယ္ဟာ- "Live in this moment" ယခုခဏ အတြင္း အသိသတိနဲ႔ ရွင္သန္ေနဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလို႔ဆို ယခုခဏ မဆိုင္း အေပၚ အသိ၊ သတိရွိ ေနထိုင္ျခင္း ကသာ - အခ်ိန္အညႊန္းေဘာင္က လြန္ေျမာက္ဖို႔ အေၾကာင္း ျဖစ္တယ္။ လက္ရွိ တည့္တည့္ အသိရွိ ေနထိုင္ျခင္း ကသာ ဘာဝနာ အစစ္အမွန္ ျဖစ္တယ္၊ အတိတ္၊အနာဂတ္ - အတုနယ္ပယ္က ကင္းလြတ္တယ္။ လက္ရွိ အျဖစ္ အတြင္း သိျမင္မႈ သက္သက္သာ ရွိျပီး - အခ်ိန္အားလံုး လြန္ေျမာက္ျပီး ျဖစ္လို႔ပါပဲ။
နိဂံုး
ဒါ့ေၾကာင့္ အခ်ိန္ကို - Chronological Time အရ မဆိုပဲ၊ Psychological Time အရပဲ ေျဖလိုပါတယ္-
Time is mind. Time is death. Going beyond time is going beyond mind and beyond death.
အခ်ိန္ဟာ စိတ္အေတြးအၾကံ ျဖစ္သလို၊ အခ်ိန္ဟာ ေသျခင္းမရဏလည္း ျဖစ္တယ္။ အခ်ိန္ ရဲ႕ အညႊန္းေဘာင္က လြတ္ေျမာက္ လာျခင္း ဟာ - စိတ္ အေတြးအၾကံ က လြန္ေျမာက္ လာျခင္း ျဖစ္သလို၊ ေသျခင္း တရား က လြန္ေျမာက္ လာျခင္း လည္း ျဖစ္ပါတယ္။
.............................
The Guest သို႔ ဦးညႊတ္ရင္း
............................
June 1st 2012 at 1:00 PM
............................
0 comments:
Post a Comment