Friday, February 3, 2012

ဘယ္ေနရာ ေမာင္ေနမတုန္း


Naing Min
  ပရဟိတလုပ္ငန္းေလးေတြကို စြမ္းႏိုင္ရာက လုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့ လူငယ္တစ္စု ေက်ာင္းကိုေရာက္လာၾကပါ
တယ္။ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြမွာ ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္းကေလးေတြ လုပ္ေပးဖို ့နဲ ့ ကိုယ္စြမ္းႏိုင္ရာ ဘာသာရပ္အလိုက္ တတ္ႏိုင္သမွ်သင္ၾကားေပးၾကဖို ့ အစီအစဥ္ကေလးေတြခ်မွတ္ၿပီး လုုပ္ကိုင္ၾကဖို ့ ေလာကတၳစရိယခရီး ထြက္ခါနီးမွာ ၾသ၀ါဒနဲ ့ အႀကံဥာဏ္ရယူဖို ့လာၾကတာတဲ့။

            သူတို ့ရဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ကေလးေတြ သူတို ့ရ့ဲ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မႈနဲ ့ သူတို ့ရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေလးေတြ
အေၾကာင္း ေျပာၿပီးတဲ့အခါ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္အေနနဲ ့ ေက်းလက္ေဒသမွာ ရိွၾကတဲ့ လူငယ္ကေလးေတြ ကို စိတ္ဓာတ္ခြန္အားနဲ ့ အသိဥာဏ္ ဗဟုသုတေလးေတြ မွ်ေ၀ေပးဖို ့ဆိုတဲ့ ေစတနာထားၿပီး အခုလို လုပ္ကိုင္ၾကမွာျဖစ္ေၾကာင္း သိလိုက္ရပါတယ္။



            မိမိအေနနဲ ့ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားျဖည့္ (ဗလ၀ါႏုပၸဒါန) စကားေျပာၾကားေပးေစလိုပါေၾကာင္း ဦးေဆာင္္တဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္က ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။


            "အခုမင္းတို ့လူငယ္ေလးေတြ ေယာက်ၤားေလေတြေရာ မိန္းကေလးေတြေရာေပါ့ေလ၊ မင္းတို ့က သူမ်ားကိုအားျဖည့္ ေပးၾကရေတာ့မွာဆိုေတာ့ ပထမဦးဆုံး ကိုယ္တိုင္ကလည္း  အထိုက္အေလ်ာက္ေတာ့  ခြန္အားျပည့္ေနဖို ့ အေရးႀကီးတယ္။ မင္းတို ့ရဲ့ခြန္အားကို စစ္ေဆးတဲ့အေနနဲ ့ မင္းတုိ ့အားလုံးေရြးခ်ယ္ခြင့္ရိွတဲ့ေနရာ ႏွစ္ခုအေၾကာင္းနည္းနည္းေျပာျပၾကည့္မယ္။


ကိုယ္ႀကဳိက္သလို ဆုံးျဖတ္ေရြးခ်ယ္ၾကေပ့ါ" လို ့ အစခ်ီၿပီး-
            ဒါဟာ ဥပမာတစ္ခုအေနနဲ ့ မဟုတ္ဘဲ တကယ့္ကို ေရြခ်ယ္ရမယ့္ေနရာႏွစ္ခုလို ့ မင္းတို ့စိတ္ထဲမွာခံယူၿပီး
ေရြးခ်ယ္ရမွာပါ။ ေနစရာ ေနရာႏွစ္ခုရိွတယ္။ ပထမေနရာက အလြန္ခမ္းနားသပ္ရပ္ၿပီး အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့ ေနထိုင္
စရာ အေဆာက္အဦးလည္းရိွတယ္။ အိမ္ေနာက္မွာ စားေသာက္ပင္ ၊အိမ္ေရွ ့မွာေတာ့ ေရကူကန္တို ့ ပန္းၿခံတို ့က
လည္း တကယ့္ကိုမွ အပ်ံစား၊အေကာင္းစား၊ အဆင့္ျမင့္ ပန္းမ်ဳိးစုံတို ့နဲ ့ေပါ့။ ဒီအိမ္မွာ မီးမွန္ေရမွန္ဖို ့ဆိုတဲ့ ျပႆနာ
လည္း လုံး၀ကိုမရိွဘူး။ ပူခ်ိန္မွာ ေအးစရာ၊ေအးခ်ိန္မွာ ေႏြးေထြးစရာ ေခတ္မီ အေထာက္အကူေတြလည္း အရန္သင့္။
အဲ.... ၿပီးေတာ့စားစရာ ၀တ္စရာဆိုတာေတြကလည္း အခ်ိန္တန္ရင္ ယူစားယူ၀တ္ရံုပဲ။ ဘာမွကိုယ္တိုင္အပင္ပန္းခံၿပီး
လုုပ္စရာမလိုဘူး။ ဘာမဆို လိုတရဆိုတဲ့ ေနရာႀကီးဆိုပါေတာ့ကြာ။


            ေနာက္ထပ္ေနရာတစ္ခုကေတာ့ ေတာရိုင္းေျမလြတ္ေခၚရမလားပဲ ဘာအေဆာက္အဦးမွ မရိွဘူး ျမက္ရိုင္း
ေတြ သစ္ပင္ၿခဳံပုတ္ေတြနဲ ့ေျမကြက္ေပါ့။ ဒီေနရာမွာေနမယ့္လူဟာ ျမက္ရိုင္းေတြ ၿခဳံပုတ္ေတြကိုလည္း ရွင္းရမယ္၊
ေျမကိုလည္း ညိွတန္ ညွိရမယ္။ ေနစရာ အေဆာက္အဦးကလည္း ကိုယ္စြမ္းကိုယ္စနဲ ့ပဲ ေဆာက္လုပ္ရမွာ။ ေရတြင္း
ေရကန္ဆိုတာလည္း ကိုယ့္အစီအစဥ္နဲ ့ ကိုယ္တိုင္တည္ေဆာက္ရမွာ။ စားစရာေသာက္စရာရယ္လို ့ ဘာမွမယ္မယ္
ရရမရိွလွတဲ့အတြက္ ကိုယ္တိုင္ စိုက္ပ်ဳိးၾကရမွာျဖစ္လို ့ ေျမကြက္ကေတာ့ လိုခ်င္သေလာက္လို ့ ဆိုရေလာက္ေအာင္
အက်ယ္အ၀န္းရႏိုင္တဲ့ေနရာေပါ့။


            အဲဒီႏွစ္ေနရာကို မင္းတို ့ ဘယ္ေနရာေနခ်င္သလဲဆိုတာ ေရြးခ်ယ္ရမွာ။ ဒီေနရာမွာ အေရးႀကီးတဲ့ စည္းကမ္း
ခ်က္တစ္ခုေတာ့ရိွတယ္။ အဲဒါကိုလည္း ထည့္စဥ္းစားရမွာေပါ့။ စည္းကမ္းခ်က္ကေတာ့ ပထမေနရာကို ေရြးခ်ယ္သူ
ဟာ လုပ္ကိုင္စရာ အလုပ္အကိုင္ရယ္လို ့ ဘာမွမရိိွတဲ့အတြက္ ဘာအတ္ပညာမွ သင္ၾကားေပးမွာမဟုတ္ဘူး။ ပညာ
သင္စရာေနရာတို ့ ပညာသင္ေပးမယ့္ဆရာသမားဆိုတာလည္း မရိွဘူးေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ဒီေနရာမွာက ေနၾကသူအားလုံး
ဟာ အဆင့္အတန္းတူလို ့ ဆိုရေလာက္ေအာင္ ခ်ဳိ ့တဲ့မႈမရိွတဲ့ေနရာေလး။  အားလုံးဇိမ္နဲ ့ခ်ည္းေနရတာျဖစ္လို ့ အား
ကစားတို ့လို  အခ်င္းခ်င္းၿပဳိင္ဆိုင္စရာ ၿပဳိင္္ပဲြဆိုတာလည္းမရိွတဲ့အတြက္ အားကစားပညာရပ္ဆိုတာလည္းမရိွဘူး။


            ဒုတိယေနရာကေတာ့ စားစရာ၊ ၀တ္စရာ၊ ေနစရာကစၿပီး ဘာမဆို လိုအပ္သမ်ွက ကိုယ္ႀကဳိးစားမွ
ကိုယ္ျပည့္ုစုံမွာဆိုေတာ့ ပညာရပ္ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးလည္းရိွသလို ပညာသင္စရာေကု်ာင္းေတြ၊ ဆရာေတြဆိုတာလည္း
ရိွမယ္၊ ကိုယ့္ပညာရပ္ကိုယ္သင္ၿပီး ကိုယ့္ဘ၀ အဆင့္အတန္ကို ကိုယ္တိုင္ျမွင့္တင္ရမယ့္ေနရာေလး။ ေနထိုင္မႈ
အဆင့္အတန္း သေျပးညီေတာ့ မျဖစ္ဘူး ႀကဳိးစားသူ ေတာ္သူေတြက အဆင့္အတန္းျမင့္ၿပီး ပ်င္းရိသူညံ့သူေတြ
ေအာက္က် ေနာက္က်ေနရတဲ့ေနရာ။ ဒီေနရာမွာအဆင့္အတန္း အနိမ့္အျမင့္အတြက္ ဇဲြလုံ ့လနဲ ့ အရည္အခ်င္းေတြ
ကို ၿပဳိင္ရမွာျဖစ္သလို ၿပဳိင္ပဲြေတြအမ်ဳိးမ်ဳိးလည္းရိွတယ္၊ ဒီအတြက္ သင္တန္းေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးူနဲ ့ အသင္းအဖဲြ ့ေတြ
အမ်ဳိးမ်ဳိးဆိုတာလည္းရိွတာေပါ့ အဲဒါေတြပါထည့္တြက္ စဥ္းစားၿပီးမွမင္းတို ့ႀကဳိက္ရာကို ေရြးရမွာပါ။
ကဲ.... စဥ္းစားၿပီးေရြးၾကစမ္းပါ။ ဘယ္ေနရာေနၾကမတုန္း " ဆိုၿပီး မိမိက စကားကို ခဏရပ္လိုက္ပါတယ္။


            လူငယ္တစ္စု ခဏေလာက္ၿငိမ္ေနၾကတယ္။ စဥ္းစားေရြးခ်ယ္ေနၾကတာျဖစ္မွာေပါ့။ ၿပီးေတာ့မွာ တစ္
ေယာက္က ပထမေနရာကိုပဲ ေရြးမွာေပါ့လို ့ေျဖလိုက္တယ္၊ ေနာက္ထပ္သုံးေလးေယာက္ကလည္း ဒီအတိုင္းပဲ
ေျဖလိုက္္ၾကေတာ့ က်န္တဲ့ လူမ်ားက အသံမထြက္ေတာ့ဘူး။ သူတို ့ကေတာ့ ေရြးခ်ယ္ရခက္ေနၾကတာပဲလား ျမန္မာ
ပီပီ ေရွ ့လူက အသံက်ယ္လာရင္ က်န္တဲ့လူက သေဘာမတူေပမဲ့ အားနားၿပီးေျပာမထြက္ၾကေတာ့တာလား ေတာ့
မသိဘူး။


            ေအးေပါ့ေလ....... ေမာင္ရင္တို ့က တြက္ေျခကိုက္ဖို ့ စဥ္းစားၾကတာဆိုရင္ေတာ့ ပထမေနရာက ဘာမွ
အရင္းစိုက္စရာမလိုဘဲ အျပည့္အစုံရမွာဆိုေတာ့ တြက္ေျခကိုက္တယ္လို ့ပဲ ဆိုႏိုင္တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ေရြးခ်ယ္လိုက္
ၾကတာထင္ပါရဲ့ေနာ္။


             ေလာကမွာ  အာဇာနည္ပုဂၢဳိလ္လို ့သိမွတ္ေလးစားထိုက္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြကေတာ့ ကိုယ့္အတြက္တြက္ေျခ
ကိုက္တဲ့ အလုပ္ထက္  အမ်ားအတြက္အက်ဳိးရိွမယ့္ အလုပ္ေတြကိုပဲ ေရြးၿပီးလုပ္ၾကသတဲ့။ အဲဒီေတာ့ ေမာင္ရင္တို ့
ကေတာ့ ဘယ္လိုလဲ ၊ ကိုယ္က်ဳိးတြက္ေျခကိုက္ဖို ့လုပ္ၾကမွာလား၊ အမ်ားအတြက္အက်ဳိိးရိွဖို ့လုပ္ၾကမွာလား ဒါကို
ျပတ္ျပတ္သားသား သုံးသပ္ၿပီး ဆုံးျဖတ္ၾကပါ။ ေလာကမွာ အေခ်ာင္လိုက္ရင္ အၾကပ္ဆိုက္တတ္တယ္၊ အၾကပ္ကို
လိုက္ႏိုိင္မွ အေခ်ာင္ဆိုက္မယ္" ဆိုတဲ့ ေရွးလူႀကီးသူမတို ့ဆိုရိုးစကားေတာ့ရိွတယ္ေနာ္။ အဲဒါကိုလည္း သတိထားပါ။


            အခုေမာင္ရင္တို ့ အဲ..... ေမာင္ရင္ေရာ မယ္ရင္ေရာေပါ့ေလ .... ေမာင္တို ့မယ္တို ့ေပါ့ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ပြင့္
ပြင့္လင္းလင္းျပတ္ျပတ္သားသား ျပန္ၿပီးေမးပါ။ ဒီလုပ္ငန္းကို (၁) ေနရာရခ်င္လုိ ့လုပ္မွာလား၊ (၂) နာမည္ေကာင္းရဖို ့
ဂုဏ္သတင္းေက်ာ္ေဇာဖို ့လုပ္မွာလား၊ (၃) ကိုယ္က်ဳိးတြက္ေျခကိုက္ဖို ့လုပ္မွာလား၊ (၄) အမ်ားအက်ဳိးသည္ပိုး
ေဆာင္ရြက္ဖို ့လုုပ္မွာလား၊ ေအး ၁+၂+၃ သမားဆိုရင္ေတာ့ တျခားစီးပြါးေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုခုရွာၿပီးလုပ္ၾကပါ။


ပရဟိတလုပ္ငန္းအမည္ခံၿပီး ကိုယ္က်ဳိးမရွာခ်င္ၾကပါနဲ ့လို ့အႀကံေပးခ်င္တယ္။ နံပါတ္(၄)သမားဆိုရင္ေတာ့ မင္း
တို ့မွာ အမ်ားယုံၾကည္ထိုက္တဲ့ အရည္အခ်င္းရိွလို ့ အေျခခံေကာင္းတယ္လို ့ပဲ သတ္မွတ္ပါတယ္။


              ေအး...... နံပါတ္(၄) ပရဟိတသမားဆိုတာ ေလာကတၳစရိယသမားျဖစ္တယ္။ တို ့ကိုးကြယ္ရာျဖစ္တဲ့
ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ အေလာင္းေတာ္ ပါရမီျဖည့္တယ္ဆိုတာ ပထမဆုံး အေျခခံလုပ္ငန္းအေနနဲ ့ '' ေလာကတၳစရိယာ =
ေလာကရဲ့ေကာင္းက်ဳိး သက္သက္ကိုသာ ၾကည့္ၿပီး စြမ္းႏုိင္ရာက လုပ္တာေပါ့ " ။ ဒီလိုပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးကို အာဇာနည္
သူရဲေကာင္းလုိ ့ေခၚတာ။ ဒီလို အာဇာနည္ သူရဲေကာင္းမ်ားဟာ ဘယ္လိုကိစၥမ်ဳိးကိုပဲ ေဆာင္ရြက္ေဆာင္ရြက္ " ေလာ
ကဂုဏ္သိန္ ၊ စည္းစိမ္မဖက္ ၊ သက္သက္အလွဴ၊ခံယူသူသာ ၊ ခ်မ္းသာေစေၾကာင္း ၊ ငဲ့ညွာေရွာင္း၊ အေလာင္းေတာ္တို ့
ဒါနမွတ္ " ဆိုတဲ့ ေတာင္ၿမဳိ ့ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး( အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ) ရဲ့ လကၤာအတိုင္း စိတ္္ထားရ
မယ္။ ဒီလကၤာမွာ အစဆုံးပါရမီျဖစ္လို ့ " ဒါန " ကို ဆိုလိုက္တာပါ။ အမွန္ကေတာ့ ဒါနမွ မဟုတ္ပါဘူး သီလ စတဲ့
ပါရမီေတြကို ျပဳလုပ္ရာမွာလည္း အေလာင္းေတာ္ရဲ့ စိတ္ထားက ဒီအတိုင္းခ်ည္းပါပဲ။


            ဒီလကၤာထဲမွာ" ေလာကဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္မဖက္ "ဆိုတာ ေလာကထဲမွာ ရရိွခံစားႏုိင္တဲ့ ရာထူးဂုဏ္သိန္
စည္းစိမ္ဥစၥာတို ့ ဂုဏ္သတင္းေက်ာ္ေဇာျခင္းတို ့၊ ယုတ္စြအဆုံး ခ်ီးမြမ္းတာတို ့ ေက်းဇူးတင္တာတို ့အထိေပါ့။ အဲဒီလို
ဂုဏ္သိန္ကိုေရာ စည္းစိမ္ဥစၥာကိုေရာ ဘာမွ်မဖက္ဘူး။ ေလာကႀကီးဆီက ကိုယ္က်ဳိးတြက္ေျခကိုက္စရာ ဘာမွ်ကို
မေမွ်ာ္ဘူး။ ေရွးလူႀကီးမ်ား ေျပာသလိုဆိုရင္ေတာ့ " ျပန္ဂဏန္း မေမ်ွဘူး " ေပါ့ကြာ။ အဲဒီလို စိတ္ထားတာ ေလာက
ကို ေလာဘနဲ ့မၾကည့္ဘူး၊ စြန္ ့လႊတ္မႈအတြက္သက္သက္နဲ ့ပဲၾကည့္တယ္လို ့ ဆိုလိုတာ။


            "သက္သက္အလွဴ ၊ ခံယူသူသာ၊ ခ်မ္းသာေစေၾကာင္း ၊ ငဲ့ညွာေရွာင္း " ဆိုတာကေတာ့ သူတစ္ပါးခ်မ္းသာ
ေရးအတြက္သက္သက္ပဲ ေရွးရႈတာေပါ့။ ဒါကေတာ့ ေလာကကို ေဒါသနဲ ့မၾကည့္ဘူး ေမတၱာစိတ္သက္သက္နဲ ့ပဲ
ၾကည့္တယ္လို ့ ဆိုလိုတာ။ ဒါဟာ အာဇာနည္တို ့စိတ္ထားပဲ။ ကဲ..... ေမာင္တုိ ့မယ္တုိ ့ကေရာ ေလာကႀကီးကို
ဘာနဲ ့ၾကည့္မွာလဲ အဲဒါကို   ေျဖၾကည့္ပါ။


            အာဇာနည္တို ့ရဲ့လုပ္ငန္းဆိုတာ ကိုယ္က်ဳိးကို ငဲ့ၿပီးလုပ္လို ့မရဘူး။ ကိုယ္က်ဳိးစြန္ ့ၿပီးေတာ့မွ လုပ္္လုိ ့ရတာ
" အာဇာနည္ျဖစ္ခ်င္ရင္ ပထမဆုံးရိွရမည့္ သတၱိက ကိုယ္က်ဳိးစြန္ ့ရဲတဲ့ သတၱိပဲ " လို ့ဆိုလိုက္ေတာ့ အားလုံးက "
ကိုယ္က်ဳိးစြန္ ့ဖို ့ပါ " ဆိုၿပီးၿပဳိင္တူေျဖၾကပါတယ္။


            ေအး..... ဒါဆိုရင္ ေစာေစာကေျပာခဲ့သလို အေျခခံအားျဖင့္ေတာ့ ေကာင္းပါၿပီ ဒါေပမဲ့ အာဇာနည္ ပုဂၢဳိလ္
ျဖစ္ဖို ့ဆိုတာ
              (၁)ယုံၾကည္ထိုက္သူျဖစ္ေအာင္လည္း ရိုးသားရမယ္။
              (၂)အားကိုးထို္က္သူျဖစ္ေအာင္လည္း ႀကဳိးစားရမယ္။
              (၃)ေလးစားထိုက္သူျဖစ္ေအာင္လည္း ျဖဴစင္(စင္ၾကယ္)ရမယ္။
            အခုမင္းတို ့ရၿပီးသားလိုျဖစ္ေနတဲ့ " မေကာင္းမႈေရွာင္၊ ေကာင္းမႈေဆာင္ ၊ ျဖဴေအာင္စိတ္ကိုထား " ဆိုတာနဲ ့
တစ္သေဘာတည္းပဲေပ့ါ။


            ဒီသုံးခ်က္္ထဲမွာ (၁) ယုံၾကည္ထိုက္သူ ျဖစ္ေအာင္ရိုးသားရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္အရ  အထက္မွာေျပာခဲ့
သလို အေလာင္းေတာ္တို ့၏ ထုံးကို စံနမူနာယူၿပီး ကိုယ္က်ဳိးငဲ့ကြက္မႈအားလုံးကိုလည္း စြန္ ့ႏိုင္ရမွာ။ အနည္းဆုံး
ေက်းဇူးတင္စကားေလး အေျပာခံခ်င္္တာတို ့လို ကိုယ္က်ဳိးငဲ့မႈမ်ဳိးကို မရိွမွ ျဖစ္မွာေနာ္။


            ဂ်ပန္ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ့ ေထရုပၸတၱိထဲမွာ ျဖစ္ရပ္ကေလး တစ္ခုရိွတယ္္ကြ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက သီလ
ဂုဏ္ သမာဓိဂုဏ္ပညာဂုဏ္လည္း အလြန္ႀကီးမားၿပီး မင္းေရာျပည္သူကပါ ေလးစားခံရတဲ့ ဘုန္းႀကီးမ်ဳိးေပါ့။
အဲဒီဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းေဆာက္ဖို ့ သူေ႒းႀကီးတစ္ဦးက ေရႊဒဂၤါး ၅၀၀ ႀကီးမ်ားေတာင္ သြားလွဴတာတဲ့။


            သူေ႒းႀကီးက ဘုန္ေတာ္ႀကီးေရွ ့မွာ ေရႊဒဂၤါးထုပ္ႀကီးကို ခ်ၿပီး " ဒီမွာဆရာေတာ္ဘုရား ေက်ာင္း
ေဆာက္ဖို ့ေရႊဒဂၤါးျပား ၅၀၀ ပါဘုရားလုိ ့ေလွ်ာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက " ေအး.... ထားခဲ့ " လို ့ေျပာၿပီး သူ ့
အလုပ္သူ ဆက္လုပ္ေနတယ္။


            တေအာင့္ေလာက္ၾကာေတာ့ သူေ႒းႀကီးက " ဆရာေတာ္..... တပည့္ေတာ္လွဴတာ ေရႊဒဂၤါးေတြ ဘုရား ၊
၅၀၀ ေတာင္ရွိတယ္ဆိုေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက " ေအး.... ခုနက မင္းေျပာၿပီးၿပီေလကြာ ငါသိၿပီးသားပါ " ဆိုၿပီး
အလုပ္ကို ဆက္လုပ္ေနတယ္။ သူေ႒းႀကီးကေတာ့ သိပ္ဘ၀င္က်ပုံမေပၚဘဲ ဆက္ထိုင္ေနတယ္၊။


            ၿပီးေတာ့မွ " ဆရာေတာ္..... ဒီေရႊဒဂၤါးေတြဟာ တန္ဖိုးအေတာ္ႀကီးတယ္၊ အရပ္ထဲမွာဆိုရင္ ဒါမ်ဳိးေရႊဒဂၤါး
သုံးျပားေလာက္ဆိုရင္ေတာင္မွ ရင္းႏွီးလုပ္ကိုင္စားလို ့ရတယ္ " ဆိုၿပီး ထပ္ေလ်ွာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက
" ေအးပါကြာ..... ဒါေတြ ငါသိပါတယ္။ ဘာလဲ  မင္းက  ေက်းဇူးတင္စကား ေျပာေစခ်င္္လို ့လား" လို ့ တဲ့တိုးႀကီး
ေမးလိုက္ေတာ့ " တင္္ပါ့ .... အဲဒီေလာက္ေတာ့ ေျပာသင့္တာေပါ့ ဘုရား" လို ့ျပန္ေလွ်ာက္သတဲ့။ ဆရာေတာ္ႀကီး
က " ဘာကြ .... ေက်းဇူးတင္ရမယ္ ဟုတ္လား မင္းကို ငါက ဘာျဖစ္လို ့ေက်းဇူးတင္ရမွာလဲ တင္ျခင္းတင္ရင္ မင္း
ကေတာင္ ငါ့ကို ေက်းဇူးတင္ရမွာကြ" လို ့ မိန္ ့ၾကားလိုက္ပါသတဲ့။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...