Saturday, July 21, 2012

ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈတုိ႔၏ ဆက္စပ္မႈ (လင္းထိုက္-Y.I.T)


by ျပည္သူ႔ေခတ္ on Friday, July 20, 2012 at 2:20am ·


ယေန႔ေခတ္ ျမန္မာ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္လံုးကို “အာဏာရွင္စနစ္ကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သလား” ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းကို ေမးၾကည့္ရင္ မႀကိဳက္ႏွစ္သက္ပါဘူးလုိ႔ ေျဖၾကမွာပါပဲ။ အာဏာရွင္စနစ္ကို မႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေပမယ့္ ျမန္မာ့ လူမႈ အေတြးအေခၚ အစဥ္အလာႀကီးထဲမွာ အာဏာရွင္ အျပဳအမူမ်ိဳးကို လက္သင့္ခံတဲ့ အေတြးအေခၚနဲ႔ အျပဳအမူ တခ်ိဳ႕ မသိမသာ လႊမ္းမိုးေနတာကို ေလ့လာ သတိထားမိပါတယ္။


ျမန္မာ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ  ေခတ္ အဆက္ဆက္ လုိက္နာၾကရတဲ့    “ဆရာ ဆို ျပန္မေျပာဘူး” “ဆရာနဲ႔ ျပန္ၿပီး ျငင္းခံု ေဆြးေႏြးတာဟာ ဆရာကို မ႐ို ေသရာေရာက္တယ္” “သက္ႀကီးစကား သက္ငယ္ၾကား ဆုိတာရွိတယ္၊ လူႀကီး စကားကို နားေထာင္၊ ျပန္မေျပာနဲ႔” စတဲ့  ယဥ္ေက်းမႈလို႔ အမည္လွေအာင္ သံုးထား တဲ့ အေတြးအေခၚေတြကို ယေန႔လို ဒီမုိက ေရစီ အသြင္ ကူးေျပာင္းမယ္ဆုိတဲ့ အခ်ိန္ အခါမွာ ျပန္လည္  ဆန္းစစ္သံုးသပ္ၾကည့္  ဖို႔ လိုလာပါၿပီ။ ဒီ အေတြးအေခၚေတြကို ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ရမွာ ေက်ာင္းပညာေရး စနစ္ကေန ဒီအေတြးအေခၚေတြကို ေမြး ထုတ္ေပးလုိက္တယ္ဆိုတဲ့ ေလ့လာ သံုး သပ္မႈ တစ္ခု ထြက္ေပၚလာပါတယ္။

ေက်ာင္းသားမ်ား ေမးခြန္း မထုတ္တတ္ေတာ့ျခင္း

စာေမးပြဲ ေမးခြန္းကို ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ပါ။ ေက်ာင္းသားမ်ားက ဆရာကို ေမးခြန္း မထုတ္၊ ေမးခြန္း မထုတ္ရဲ ျဖစ္ေအာင္ ျမန္မာ့ ပညာေရးစနစ္က ဖန္တီးေနျခင္းကို အဓိက တင္ျပလိုရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိ ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္က ပညာေရးစနစ္ရဲ႕  ၀ိေသသ လကၡဏာေတြျဖစ္တဲ့ ၿခံဳငံု သံုးသပ္ႏုိင္စြမ္း၊ ခြဲျခမ္း စိတ္ျဖာႏုိင္မႈ၊ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္မႈနဲ႔ တီထြင္ဖန္တီးၪာဏ္  စတဲ့ လကၡဏာရပ္ေတြကို တစ္ခုမွ ေဖာ္ထုတ္ေပးႏုိင္ျခင္း မရွိပါဘူး။ ျမန္မာ့ ပညာေရးစနစ္မွာ ေက်ာင္းသားေတြက ၿပိဳင္ဆိုင္တတ္ရမယ္။ ဆရာစကားကုိ ေျမ၀ယ္မက် နားေထာင္ရမယ္။ (ဆရာက အမွန္ေတြ ေျပာလည္း နားေထာင္၊ အမွားေတြ ေျပာလည္း နားေထာင္)။ ေက်ာင္းသားက ဆရာကို ေမးခြန္း ထုတ္တာ၊ ျငင္းခံု ေဆြးေႏြးတာဟာ ဆရာကို အာခံတာလို႔ ျမန္မာ့ လူမႈ ယဥ္ေက်းမႈစနစ္ႀကီးက ပံုေသ သတ္မွတ္ ထားဟန္တူပါတယ္။
                ဆရာကို အာခံတယ္ဆိုတဲ့ စြဲခ်က္ ထက္ ပိုဆိုးတာက ေမးခြန္းထုတ္တဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ျငင္းခံု ေဆြးေႏြးတဲ့ ေက်ာင္း သားဆိုရင္ ဆရာေတြက ျပႆနာေကာင္ လို႔ တစ္ညီတၫြတ္တည္း သတ္မွတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈေတြျဖစ္ေတာ့ ေက်ာင္းေတြ ပိတ္လုိက္ၿပီး စာသင္ႏွစ္ ေနာက္တစ္ႏွစ္ မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တက္ေနရတဲ့ အင္းစိန္၊ ႀကိဳ႕ကုန္း၊ (R.I.T) (ရန္ကုန္ စက္မႈ တကၠသိုလ္) ေက်ာင္းကို တက္ခြင့္ မေပး ေတာ့ဘဲ ရာထူးတစ္ဆင့္ ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး နည္းပညာ ေကာလိပ္တစ္ခုမွာ တက္ ေရာက္ရပါတယ္။ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္း သားကေန ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသားအျဖစ္  ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရာထူး က်သြားပါတယ္။ အဲဒီလို တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားလိုလို၊  ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသားလိုလိုနဲ႔ အူလည္ လည္ ျဖစ္ေနတုန္း စာသင္ခန္း တစ္ခန္းမွာ  သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္နဲ႔ ဆရာမ တစ္ေယာက္ ျပႆနာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ေက်ာင္းရဲ႕ စည္းမ်ဥ္းေတြ ကလည္း တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ အဖို႔ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို အူေၾကာင္ ေၾကာင္ ႏုိ္င္ပါတယ္။ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း ေက်ာင္းေတြမွာလုိ အတန္း ေခါင္းေဆာင္ရွိတယ္။ ေက်ာင္းေခၚႀကိမ္ ေခၚရင္ မတ္တတ္ ထျပရတယ္။ အတန္း ေခါင္းေဆာင္က ေက်ာက္သင္ပုန္းမွာ စာထြက္ေရးရတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြက လိုက္ကူးရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ အဲဒါ ေတြ တစ္ခုမွ လုိက္မလုပ္ခဲ့ဘူး။ အဲဒီ စာသင္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္လံုး မွတ္မွတ္ရရ ကၽြန္ေတာ္ အတန္းခ်ိန္ တက္တာ အခ်ိန္ ၂၀ မေက်ာ္ပါဘူး။ ခုန ျပႆနာကို ျပန္ေျပာရရင္ ရယ္စရာေတာ့ ေကာင္းပါ တယ္။ အဂၤလိပ္စာ အခ်ိန္မွာ အဂၤလိပ္စာ သင္တဲ့ ဆရာမက ကေလးေတြကို တစ္ေယာက္ခ်င္း မတ္တတ္ ထခိုင္းၿပီး စာေမးပါတယ္။ ျပႆနာျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း အလွည့္က်ေတာ့  ဆရာမ ေမးတာကို သူက အဂၤလိပ္လို ထေျဖ ပါတယ္။ (ဆရာမက ျမန္မာလို ေမးတာ ျဖစ္ပါတယ္)။ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ အဂၤလိပ္စကား ေျပာႏႈန္းကလည္း သိပ္ အျမန္ႀကီး မဟုတ္ ပါဘူး။ သူငယ္ခ်င္းလည္း အဂၤလိပ္လို ေျဖၿပီးေရာ ဆရာမက သူငယ္ခ်င္းကို အခန္းထဲက ေမာင္းထုတ္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာ အခ်ိန္မွာ အဂၤလိပ္စာ ဆရာမ က ျမန္မာလို ေမးတာကို အဂၤလိပ္လို ျပန္ေျဖမိတာနဲ႔ သေကာင့္သား ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းမွာ အတန္းထဲက ေမာင္းထုတ္ ခံရပါတယ္။ အ့ံၾသဖို႔ မေကာင္းေပဘူးလား။

ဘဏ္စနစ္လို ပညာေရး

ျမန္မာ့ အေျခခံ ပညာေရးစနစ္မွာ ေက်ာင္းသားရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဟာ ကြန္ပ်ဴတာ  တစ္လံုးလို၊ ဘူးအခြံတစ္ခုလို ျဖစ္ေနမွ စနစ္နဲ႔ အံ၀င္ခြင္က်တဲ့ ေက်ာင္းသားအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံရပါတယ္။ စာသင္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ တာ ပတ္လံုး ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ ႁပြတ္ သိပ္ထိုးထည့္သမွ်ကို ေက်ာင္းသားရဲ႕ ဦးေႏွာက္က ကြန္ပ်ဴတာ တစ္လံုးလို၊ ဘူး တစ္ဘူးလို မေပ်ာက္မပ်က္ သိမ္းဆည္းရ ပါတယ္။ အခ်က္အလက္ေတြကို မေပ်ာက္ မပ်က္ ထိန္းသိမ္းတတ္သူကို ၪာဏ္ ေကာင္းတယ္လို႔ ဆရာ၊ ဆရာမေတြက ခ်ီးက်ဴးလိုက္ပါေသးတယ္။ စာေမးပြဲႀကီး  စစ္ေဆးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကိုယ္သိမ္းဆည္း ထားသမွ် အခ်က္အလက္ ဘူးႀကီးကို အေျဖလႊာေပၚမွာ သြန္ခ်ရပါတယ္။ အဲဒီ မွာ စုေဆာင္းထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ကို အေျဖလႊာေပၚမွာ အမ်ားဆံုး သြန္ခ်  တတ္သူဟာ အမွတ္ေကာင္းရၿပီး ဂုဏ္ထူး ရွင္လုိ႔ သတ္မွတ္ခံရတယ္။
                ႁပြတ္သိပ္ ထိုးထည့္ထားတဲ့ ေက်ာင္း သားရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဘူးႀကီးဟာ စာေမးပြဲမွာ သြန္ခ်လည္း ၿပီးေရာ ဘာမွ မရွိေတာ့တဲ့  ဘူးခြံႀကီး ျပန္ျဖစ္သြားပါတယ္။
                အဲဒါနဲ႔ တကၠသိုလ္ ေရာက္ေတာ့ ဘူးခြံႀကီးကို ျပန္ျဖည့္၊ ျပန္သြန္ခ်၊ ျပန္ျဖည့္၊ ျပန္သြန္ခ်နဲ႔ ဧည့္ခန္းနံရံမွာ ဘြဲ႕ဓာတ္ပံု ႀကီး ခ်ိတ္ႏုိင္တဲ့ အဆင့္ထိ ေရာက္လာပါ တယ္။ ထူးေတာ့ ထူးဆန္းပါတယ္။ မိဘ ေတြကလည္း ဧည့္သည္လာတုိင္း ကိုယ့္ သားသမီးရဲ႕ နံရံကပ္ ဘူးခြံပံုႀကီးကို လက္  ညိႇဳး တထုိးထိုးနဲ႔ ဂုဏ္ယူႂကြား၀ါၾက ပါတယ္။
                တစ္ႏွစ္တာ ပတ္လံုး အခ်က္အလက္ ေတြကို ႁပြတ္္သိပ္သိုမွီးၿပီး စာေမးပြဲအခ်ိန္ မွာ ျဖန္႔သြန္ခ်တဲ့ စနစ္ကို ဘဏ္စနစ္လို သိုမွီးအပ္ႏွံတဲ့ ပညာေရး (banking concept of education) လုိ႔ ပညာေရး  သုေတသီေတြက ဆုိပါတယ္။ ဒီစနစ္မွာ ဆရာမေတြ စုၿပံဳ႐ိုက္သြင္းတဲ့ အခ်က္ အလက္ေတြကို ႐ို႐ိုေသေသ လုိက္နာ ခံယူတတ္သူဟာ ေက်ာင္းသားေကာင္း အျဖစ္ ခ်ီးက်ဴးခံရပါတယ္။ ႐ိုက္သြင္းခံ ရတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ျခင္း၊ ေ၀ဖန္ျခင္း၊ ေမးခြန္းထုတ္ ျခင္း လုပ္တဲ့ ေက်ာင္းသားကေတာ့ ျပႆနာအျဖစ္ တစ္ႏွစ္တာ ပတ္လံုး ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ အၿငိဳအျငင္ကို ခံရ ေတာ့တာပါပဲ။
                ဘဏ္စနစ္လို ပညာေရးနဲ႔ ႀကီးျပင္း လာတဲ့ ေက်ာင္းသားဟာ လူမႈ ပတ္၀န္း က်င္ လုပ္ငန္းခြင္ထဲ ေရာက္သြားတဲ့ အခါ မွာလည္း ေမးခြန္း မထုတ္တတ္ေတာ့ပါ ဘူး။ (complain) သာ မတက္ရဲတယ္။ “ဟုတ္ကဲ့” “ဟုတ္ကဲ့” ဆိုတာေတာ့ ေကာင္းေကာင္း က်င့္သံုးတတ္သြားတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ႀကီးစိုးခဲ့တဲ့ “ဟုတ္ကဲ့” ယဥ္ေက်းမႈႀကီးနဲ႔ ၀န္ထမ္းေတြ အသား  က်သြားတာဟာ ပညာေရး စနစ္က တြန္းပို႔လိုက္တဲ့ အခ်က္ တစ္ခ်က္လို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ တုိင္းျပည္ တစ္ျပည္ရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ဟာ အဲဒီႏိုင္ငံရဲ႕ ႏုိင္ငံေရး  စနစ္ ပံု႑ာန္ကို ပံုေဖာ္ႏိုင္တဲ့အထိ အေရးပါပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ငါးဆယ္ လံုးလံုး “ဟုတ္ကဲ့” ယဥ္ေက်းမႈႀကီး ထြန္း ကားခဲ့တာမွာ ပညာေရးစနစ္ အားနည္း ခ်က္က အခ်က္တစ္ခ်က္ အေနနဲ႔ ပါ၀င္ ပါတယ္။

ပညာေရး စနစ္ေၾကာင့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ျပန္႔ႀကဲသြားျခင္း

ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္မွာ ပညာရပ္မ်ား စုေ၀း ရာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ရဲ႕ သင္ၾကားေရး မဟာဌာနေတြကို မိခင္ တကၠသိုလ္ႀကီး ကေန ခြဲထုတ္ၿပီး ေဆးတကၠသိုလ္၊ ပညာ ေရး တကၠသိုလ္ စက္မႈတကၠသိုလ္ စသ ျဖင့္ ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာ သီးသန္႔ တကၠသိုလ္ေတြအျဖစ္ ခြဲထုတ္ခဲ့ပါတယ္။
                ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွား မႈ ေနာက္ပိုင္းမွာ တကၠသိုလ္ အသီးသီး ကို သူ႔ဆိုင္ရာဆုိင္ရာ နယ္ပယ္မွာသာ တက္ခြင့္ရွိေတာ့တဲ့ အေနအထားမ်ိဳး ျဖစ္ ေအာင္ အနယ္နယ္၊ အရပ္ရပ္မွာ တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္ အေျမာက္အျမား ဖန္တီးၿပီး ေက်ာင္းသား စုစည္းမႈ အင္အား ကို ေသးငယ္ေအာင္ ထပ္မံ စိတ္ပိုင္းျခင္း ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ယခင္က တကၠသိုလ္ တစ္ခုမွာပဲ ကခ်င္၊ ကရင္၊ မြန္၊ရခိုင္၊ရွမ္း စတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ဗမာ ေက်ာင္း သားေတြဟာ လည္ပင္းဖက္ ေပါင္းသင္းတဲ့ ညီရင္းအစ္ကိုေတြလို ျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ ယဥ္ေက်းမႈ မတူကြဲျပား မႈေတြၾကားမွာ၊ မတူညီတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ေနာက္ခံေတြကို အျပန္အလွန္ နားလည္ ဖလွယ္ႏုိင္ခဲ့ၾက ပါတယ္။ မတူကြဲျပားမႈ ေတြထဲက ညီၫြတ္ မႈ (Unity in diversity) ကို ေက်ာင္း သားထု အတြင္းမွာ ရရွိခဲ့တယ္။
                တုိင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ားစြာ ေနထိုင္ တဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ အလြန္ကိုပဲ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ေသြးခ်င္းညီအစ္ကို ညီၫြတ္မႈ၊ မတူကြဲျပားမႈေတြကို လက္ခံ ႏုိင္စြမ္း၊ သည္းခံႏုိင္စြမ္း (Tolerance) ေတြအတြက္ အေလ့အက်င့္ေကာင္းမ်ား ရရွိခဲ့တယ္။ အေရာင္ အေသြးစံု ယဥ္ေက်းမႈ ၀ါဒ (multi-culturalism) ဟာ တကၠသိုလ္ ပရ၀ဏ္မွာ ထြန္းကားခဲ့တယ္။
                ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းမွာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတြကို စိတ္ပိုင္းၿပီး အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွာ ျဖန႔္ၾကက္ တည္ေဆာက္ခဲ့တယ္။ တုိင္းရင္းသား ေဒသအသီးသီးက ေက်ာင္းသားေတြဟာ သူ႔ဆုိင္ရာဆုိင္ရာ ဇာတိ နယ္ေျမမွာပဲ ပညာ သင္ယူၾကရေတာ့တယ္။
                အက်ိဳးဆက္ကေတာ့ ရခိုင္လူမ်ိဳး ေက်ာင္းသားဟာ ရခိုင္လူမ်ိဳး ေက်ာင္း သား အခ်င္းခ်င္းသာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ ခြင့္ရွိၿပီး အလားတူ ကရင္၊ ခ်င္း၊ မြန္၊ ရွမ္း စတဲ့ တိုင္းရင္းသား ေက်ာင္းသားေတြဟာ လည္း  ကိုယ့္လူမ်ိဳး အခ်င္းခ်င္းသာ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံခြင့္ရေတာ့တဲ့ အမ်ိဳး  သားေရးဆုိင္ရာ က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ ဆက္ဆံ ေရးမ်ိဳး ျဖစ္သြားပါတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ဆံုစည္းရာ တကၠသိုလ္ အ၀န္းအ၀ိုင္း ဆုိတာ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒါဟာ ကိုယ့္ လူမ်ိဳးစု အေပၚမွာသာ ကြက္ၿပီး ရြာတဲ့ မ်ိဳးခ်စ္ကြက္က်ားမိုးဆိုတဲ့ ႏုိင္ငံေရး ရာသီ ဥတု အေျခအေနတစ္ရပ္ကို ဖန္တီးသလို ျဖစ္သြားပါတယ္။
                အမ်ိဳးသားေရး ၀ါဒဆုိရာမွာ လူမ်ိဳး ေရး ၀ါဒကို အေလးကဲျခင္းဟာ ဒီမိုကေရစီ ဖဲြ႕စည္းမႈ ပံု႑ာန္ကို ၿခိမ္းေျခာက္မယ့္ အႏၲရာယ္တစ္ရပ္လို႔ ႏုိင္ငံေရး ပညာရွင္  မ်ားရဲ႕ သံုးသပ္မႈရွိပါတယ္။
                ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံရဲ႕ ကံၾကမၼာဟာ ပညာ ေရး စနစ္ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ အားသာခ်က္ မ်ားအေပၚမွာ မ်ားစြာ မူတည္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြရဲ႕ အေျခအေန၊ အခ်ိန္ အခါအေပၚ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ႏုိင္စြမ္း၊ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္မႈ၊ ထိုးထြင္း သိျမင္ႏုိင္မႈ ေတြဟာ ႏုိင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ကို ပံုေဖာ္မွာ ျဖစ္ၿပီး အထက္ပါ စြမ္းရည္ေတြဟာ ပညာ ရဲ႕ လကၡဏာရပ္ေတြ ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။
                အိႏိ္ၵယႏိုင္ငံမွာ တစ္ႏုိင္ငံလံုး အက်င့္ ပ်က္ ျခစားမႈေတြနဲ႔ ယိုယြင္းပ်က္စီးေနတဲ့ ကာလ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ပညာေရးဌာန တစ္ခုထဲသာ ႁခြင္းခ်က္အျဖစ္ ေတာင့္ခံ ထားႏုိင္ခဲ့တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ဘယ္သူ တရားပ်က္ပ်က္ ကိုယ္တရား မပ်က္ဘူး ဆုိတဲ့ မူနဲ႔ ပညာေရးဌာန တစ္ခုတည္းသာ ခိုင္ခိုင္မာမာ ရပ္တည္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။
                လက္ရွိ အိႏိ္ၵယရဲ႕ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး ကမၻာ့ထိပ္တန္း ေရာက္ရွိခဲ့မႈမွာ ပညာေရးဌာနဟာ အေရးအပါဆံုး အခန္း က႑က ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ ႏုိင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံရဲ႕ ကံၾကမၼာကို ပညာေရး စနစ္က ကယ္တင္ႏုိင္တယ္ ဆိုတဲ့ သက္ေသ သာဓက ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ႏုိင္ငံအုပ္စိုးသူမ်ား အေနနဲ႔ ပညာေရးကို အက်ိဳးအျမတ္ ခ်က္ခ်င္း မေပၚတတ္တ့ဲ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ တစ္ခုလို႔  ျမင္ႏုိင္ပါမွ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ေျခလွမ္းကို စတင္ ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။                          ၊

လင္းထိုက္ (Y.I.T)
(ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ-၂၊ အမွတ္-၁၀၃၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇူလုိင္ ၁၉)

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...