Sunday, July 29, 2012

လၻက္ရည္ေခ်ာဝိုင္း


by တေက်ာ့ ၿပန္ဟစ္ တလာ on Sunday, July 29, 2012 at 9:46pm 


တစ္ေယာက္ထဲေျပာမယ့္ စကားဝိုင္းမွာ ကိုယ္က လၻက္ရည္ၾကမ္း ေသာက္ေနေပမယ့္ ၊ ဖတ္သူေတြထဲ
မွာ ေကာ္ဖီေသာက္သူ ၊ အခ်ိဳရည္ေသာက္သူ ၊ သက္သတ္လြတ္ေဘာင္ထဲဝင္တဲ့ အရက္ပ်ံေသာက္သူ
ေတြလည္း ပါမွာမို႔ ကိုယ့္အၾကမ္းနဲ႔ေရာၿပီး အေခ်ာလို႔ လိုခ်င္ရာ သမလိုက္တာပါ ။
ဒါေပသိ စာကေတာ့ စိတ္ထဲဝင္လာသလို အစဥ္လိုက္ ေရးသြားမွာမို႔ ေခ်ာခ်င္မွ ေခ်ာပါလိမ့္မယ္ ။ ကိုယ္ဖတ္ခ်င္တာနဲ႔ မကိုက္ရင္ ပိုေတာင္ၾကမ္းတယ္လို႔ ထင္ခ်င္ထင္ဦးမွာ ။

□ မ်က္မွန္ ပေဒသာ

“ေနကာမ်က္မွန္ေလးနဲ႔ ေလးႏွမရယ္ကြယ္ …. တစ္ေျပတစ္ရြာစီ ဆက္ဆံေရးမို႔ ေဝးၾကရမယ္ ထင္ပါ

တယ္ …..” ဆိုတဲ့ ေရဒီယိုက သီခ်င္းေလးကို အဖိုးႀကီးအဖြားႀကီး မျဖစ္တျဖစ္ေတြ မွတ္မိၾကမွာပါ ။
ခုလည္း အြန္လိုင္းမွာ ေရာင္စံုမ်က္မွန္ေတြသာမက တစ္ခါတစ္ရံ စိတ္ပါရင္ပါသလို မ်က္မွန္မည္းမည္း
ႀကီးေတြ တပ္ထားၾကတာ မျပတ္မလပ္ ေတြ႕ေနရတယ္ ။ အဲဒီထဲမယ္ မွ်မွ်တတ စဥ္းစားတတ္မယ္လို႔
ယူဆရတဲ့ သက္လတ္ပိုင္းေတြ ၊ အခ်ိဳ႕မ်ားလည္း လူသိမ်ားသူ သို႔မဟုတ္ အေပါင္းသင္း အမ်ားႀကီးလိုက္
ခ်ိတ္ထားသူေတြလည္း ပါတာမို႔ ၊ သက္ျပင္းမ်ားပဲ အခါခါ ခ်မိတယ္ ။ ကိုယ္ၾကားခ်င္တဲ့ သတင္းေတြ ပါ
လာတဲ့အခါ ဇြတ္ကိုကို ဇြတ္မမမ်ားျဖစ္ၿပီး အတင္းေရာကာေရာ ေထာက္ခံေနၾကတာျမင္ရင္ ရင္ကလည္း
ေလးသေပါ့ ။ မေလးဘဲလည္း ေနမလားဗ်ာ ၊ ဒီလိုသာဆို မ်က္မွန္ နီဝါျပာစိမ္းေတြကၽြတ္ၿပီး သာမန္ ရင့္
က်က္တဲ့ လူသားကိုယ္စီေတြ ျဖစ္လာဖို႔ အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီး ယူရဦးမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ့္အေဒၚတစ္
ေယာက္ေျပာတဲ့ “မူလီကလီစီ” ေခတ္ႀကီးဆီကို ခရီးက မနီးႏိုင္ေသးဘူး မဟုတ္လား ။

□ “က”ႀကီး

ဟုတ္ပါတယ္ “က”ႀကီးအစစ္ပါ ။ “က”ႀကီးလို႔ ျမင္ၾကတယ္ မဟုတ္လားဗ် ၊ အဲ … ဒါဆို မဆိုးဘူး ၊ ဆက္
ေျပာလို႔ ရေလာက္ၿပီ ။

တေလာက ကိစၥတခ်ိဳ႕ကို ေရႏႉးၾကည့္ရေအာင္ ။
သဘာဝနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနတဲ့ဟာေလး တစ္ခုႏွစ္ခုေလာက္ပဲ ေျပာပါမယ္ဗ်ာ ။ ပထမတစ္ခ်က္ ၊ ျမန္မာျပည္
မွာ စူပါမင္း မေမြးေသးဘူးေနာ္ … ေသခ်ာေအာင္ ေျပာထားတာပါ ။ ဆိုေတာ့ကာ က်ေနာ္တို႔ ကခ်င္မွာ
ကရင္မွာ တိုက္ပြဲေတြျဖစ္တယ္ ။ ျပည္မစစ္တပ္က အထိနာတာမ်ားတယ္ ၊ ဒါဟာ အမွန္တရား ။ ဒါေပ
မယ့္ မေမ့ရမွာက တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေတြဟာ စူပါမင္းေတြ မဟုတ္ၾက ၊ ဒီေတာ့ သူတို႔လည္း
ထိၾကခုိက္ၾက ေသေၾကၾကတာပဲ ။ သို႔ေပမယ့္ ရခိုင္မွာေတာ့ တစ္ဖက္သတ္ကို ခံေနၾကရတဲ့ပံုစံ သရုပ္
ေဖၚေနၾကတယ္ ။ လွ်ပ္စစ္နဲ႔ ထၼင္းခ်က္တဲ့ က်ေနာ့္မ်က္စိေတြ မီးခိုးမြန္ေနတာေတာ့ မဟုတ္တန္ရာဘူး
ထင္တာပါပဲ ။ ဘယ္ဖက္ရဲ့ အၾကမ္းဖက္မႈကိုမွ အားမေပးေပမယ့္ စူပါမင္းေတြ ေမြးေနၿပီလို႔ အဓိပၸါယ္
ေပါက္တဲ့ စကားေတြ ေရးလာေျပာလာတာေတြျမင္ရင္ က်ေနာ္ မ်က္စိနည္းနည္း စပ္တယ္ဗ်ာ ။

တစ္ဆက္ထဲ ယုတၱိယုတၱာနဲ႔ယွဥ္ၿပီး တစ္ခုျမင္မိေသးတယ္ ။ တည့္တည့္ေတာ့ မေျပာေတာ့ဘူးဗ်ာ ၊ မိတ္
ေဆြေတြကိုလည္း အားနာလို႔ပါ ။ ဥပမာ ထားပါေတာ့ဗ်ာ ၊ က်ေနာ္တို႔ကရင္နဲ႔ ျမန္မာမြတ္ဆလင္ေတြ ျပ
ႆနာျဖစ္တယ္ ၊ သူတို႔က ဘူဒိုဇာေတြနဲ႔ ကရင္အိမ္ေတြကို လိုက္ထိုးၿဖိဳေနတယ္ ဆိုၾကပါစို႔ ။ က်ေနာ္
ဘာလုပ္မလဲ ၊ ျခံေရွ႕အိမ္ေရွ႕မွာ “ကရင္အိမ္” လို႔ေရးၿပီး ဘူဒိုဇာႀကီးကို ဖိတ္ေခၚမလား ၊ ဒါမွမဟုတ္ “မြတ္
ဆလင္အိမ္” လို႔ေရးၿပီး အိမ္အၿဖိဳမခံရေအာင္ လုပ္မလား ။ ေတြ႕ခဲ့တဲ့ ဓါတ္ပံုအခ်ိဳ႕အေပၚ မူတည္ၿပီး ေပၚ
လာတဲ့ အေတြးပါဗ်ာ ၊ ဘာမွမဟုတ္ဘူးထင္ရင္လည္း ဘာမွမဟုတ္ပါဘူး ။ ေယာင္တိေယာင္နနဲ႔ ဓါတ္ပံု
လိုက္ရိုက္ၿပီး ဟိုအေပၚဒီအေပၚ လိုက္တင္သူေတြကိုသာ အျပစ္တင္သင့္ တင္ရေတာ့မွာပဲ ။

□ ငတံုး ႏိုင္ငံျခားသားေတြ

ျမန္မာျပည္ေပါက္မဟုတ္ရင္ ျမန္မာျပည္အေၾကာင္း ဘာမွမသိတာေၾကာင့္ ဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္
အေျပာခံရတဲ့ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကို ျမင္ျပန္တယ္ ။ တစ္ေန႔က Aljazeera အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုကို နား
ေထာင္ျဖစ္တယ္ ။ ေဒၚစုအေၾကာင္း စာအုပ္တစ္အုပ္ေရးခဲ့တဲ့သူကေန ျမန္မာျပည္ရဲ့ ေနာက္ဆံုးျပႆနာ
ေတြမွာ အလႊာေတြအဆင့္ဆင့္ ရွိေနတယ္ဆိုတာ အတိုခ်ဳပ္ေျပာသြားတယ္ ။ သဘာဝက်တယ္လို႔ ျမင္မိ
တယ္ ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔လိုလူေတြကို အျပစ္ျမင္တဲ့ ကိုယ့္ဖက္ကလူေတြမွာေတာ့ ဒါေတြကို လက္ခံႏိုင္ၾက
ပံုမရ ။ ဒီေတာ့ ၈၈ ေက်ာင္းသားမ်ိဳးဆက္ ကိုျမေအးတို႔လိုလူေတြလည္း ေျပလည္ရာေျပလည္ေၾကာင္း စ
ကားေတြေျပာရေတာ့တယ္ ။ သူ႕စကားေတြကို မေမာမပမ္း ကိုးကားၾကရတာလည္း အေမာ ။ ေျပာစရာ
တစ္ခုေတာ့ရွိလာတယ္ ။ လူနည္းစု အစုအဖြဲ႕ဝင္ ကိုယ္တိုင္ျဖစ္ဖူးၾကရင္ေတာ့ “ငါးခူျပံဳးေလးေတြ ျပံဳးေနမိ
ၾကမယ္” လို႔ပါ ။ စာရင္းခ်ဳပ္ရင္ ေဘးလူေတြက ပိုျမင္သလား ၊ ကိုယ္ပဲ မ်က္မွန္မည္းႀကီးေတြ တပ္ထားမိ
သလား ၊ ကိုယ့္ကို အက်ိဳးျပဳခဲ့တုန္းကေတာ့ မိတ္ေဆြ ၊ သေဘာမမွ်ေတာ့မွ ျပည္ဖ်က္မိစၦာႀကီးေတြလို ျမင္
ဖို႔ ပံုေဖၚဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကသလား ။ စဥ္းစားၾကည့္တာပါ ။

□ ေဒၚပု

စစ္တိုက္ရင္ ေငြေတြနဲ႔ ပစ္ေပါက္ၾကရသလိုပဲ ။ လက္နက္ခဲယမ္း ၊ လူသူယႏၱယား ၊ ေကၽြးေမြးလစာ ၊
သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးေတြကအစ ေငြလိုလာတယ္ ။ ေနာက္ဆံုး ရန္ကုန္အစိုးရလို႔ နာမည္ရတဲ့ အေနထား
မွာ အဲဒါကို ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးခဲ့သူေတြထဲမွာ ေငြေတြ ရေအာင္ရွာေပးခဲ့သူ တစ္
ေယာက္ကေတာ့ “ဟာဂ်ီမ ေဒၚပု” ပါ ။ ေက်ာက္မ်က္ရတနာအေၾကာင္း နားလည္တဲ့သူ႕ရဲ့ ျပည္ပမွာ ေလ
ယာဥ္နဲ႔သြားၿပီး ႏိုင္ငံပိုင္ရတနာေတြကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ထုခြဲေပးႏိုင္ခဲ့တာကို ဗမာမ်ိဳးခ်စ္သားေကာင္း
ဆိုသူမ်ား မေမ့သင့္ပါ ။ ျမန္မာမြတ္ဆလင္ေတြအားလံုး ပုတ္တစ္ခုထဲမွာ ေရာထည့္ၿပီး တိုက္ခိုက္ေနတာ
ေတြကို ကူတားသင့္ပါတယ္ ။ ခုလို ႏြားေရွ႕ထြန္က်ဴးျပရတာ က်ေနာ့္လို ကရင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လြန္
လွပါၿပီ ၊ ကိုယ့္ဘာသာ ဆက္ေတြးၾကပါ ။

□ ၂၁ နဲ႔ ၅

ဦးဘိုဘိုေက်ာ္ၿငိမ္းရဲ့ ေဆာင္းပါးေတြဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ျပည္တြင္းစစ္မွာ ရန္ကုန္ကို ကာကြယ္ေနၾကတဲ့
ျပည္မတပ္ေတြလက္ထဲ တစ္ေယာက္မွ က်ည္ဆံ ၂၁ ေတာင့္ပဲ ရွိၾကေတာ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္ ။ ခုေခတ္
အျမင္နဲ႔ၾကည့္ရင္ အင္မတန္မွ ေသြးပ်က္စရာပါ ။ က်ေနာ္လည္း လက္ခံပါတယ္ ။

တစ္ခုပဲ ရွိတယ္ဗ်ာ ၊ ကရင္စစ္သားအိုႀကီးေတြရဲ့ ေျပာစကားတစ္ခြန္းကို သတိရတယ္ ၊ “ငါတို႔ စစ္တိုက္
တာ က်ည္ဆံ ၅ ေတာင့္နဲ႔ တိုက္လာတာကြ” တဲ့ ။ အဲ … ၿပီးေရာ ၊ ဘယ္လိုေျပာရမွန္း မသိေတာ့ဘူး ၊
က်ည္ဆံ ၂၁ ေတာင့္နဲ႔ ၅ ေတာင့္ ဘယ္လိုကြာလဲဆိုတာေတာ့ ဆက္သာေတြးၾကပါဗ်ာ ။ က်ေနာ္ကေတာ့
သာတယ္နာတယ္ မေျပာလိုပါဘူး ။

□ လယ္ဟင္

ဆက္စပ္ သတိရတာတစ္ခု ေျပာျပခ်င္လြန္းလို႔ပါဗ်ာ ။
က်ေနာ္ငယ္ငယ္က “ဝိုင္”လို႔ေခၚတဲ့ စစ္သေဘၤာေပၚ ေရာက္ဖူးတယ္ ။ ဘားအံ ေမာ္လၿမိဳင္ဖက္မွာေတာ့
သေဘၤာအမွတ္ ၃၀၁ ၊ ၃၀၂ ၊ ၃၀၃ စသည္ျဖင့္ ရွိၾကပါတယ္ ။ အဲဒီထဲက တစ္စီးေပၚ ေရာက္ခဲ့ဖူးတာေပါ့
ဗ်ာ ။ အဲဒီသေဘၤာေတြမွာ တပ္ထားတာက Bofor အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္ပစ္ စက္အေျမာက္ေတြပါ ။ တစ္
လံုး သို႔မဟုတ္ သံုးလံုးတြဲေတြ ဆက္တိုက္ပစ္ႏိုင္ၿပီး သံုးမိုင္အထိ ထိေရာက္မႈရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ ။ ေလ
ကြဲက်ည္ ၊ ေျမက်ေပါက္က်ည္ ၊ ေဖါက္ထြင္းက်ည္ စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးစံု သံုးလို႔ရပါတယ္ ။

ဒီလိုနဲ႔ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီရဲ့ အနာဂါတ္သားေကာင္းက်ေနာ္ ရန္ကုန္ေရာက္ျဖစ္တယ္ ။ တပ္
မေတာ္ခန္းမေရွ႕မွာ အဲသည္လို အေျမာက္ႀကီးကို သြားေတြ႕တယ္ ။ အင္းစိန္တိုက္ပြဲမွာ သံုးခဲ့တယ္လို႔ ေရး
ထားတယ္ ။ တစ္ဆက္ထဲ အင္းစိန္တိုက္ပြဲကို ျပန္သရုပ္ေဆာင္ျပထားတဲ့ ရုပ္ရွင္ေတြကိုလည္း ၾကည့္ရ
တယ္ ။

အဲဒီမွာ အတူလက္တြဲခဲ့ၾကတဲ့ ဗမာနဲ႔ ကရင္စစ္ဗိုလ္ႏွစ္ေယာက္ စကားေျပာခန္းပါတယ္ ။ ကရင္စစ္ဗိုလ္
က ဗမာစစ္ဗိုလ္တားတာကို လက္မခံပဲ “စစ္ေျမျပင္မွာ သူရဲေကာင္းေတြလို ရင္ဆိုင္ၾကတာေပါ့”လို႔ ေျပာ
တယ္ ။

ဒီလိုနဲ႔ အင္းစိန္စစ္ေျမျပင္ကို ရိုက္ျပျပန္တယ္ ။ ကရင္စစ္သားေတြ လယ္ကြင္းထဲမွာ တက္လာၾကတာကို
ျပည္မတပ္က အေပၚကေျပာတဲ့ ေလယာဥ္ပစ္အေျမာက္ႀကီးနဲ႔ ထုသဗ် ။ အမေလးဗ်ာ .. လယ္ကြင္းထဲမွာ
ေလယာဥ္ပစ္အေျမာက္နဲ႔ အထုခံရတာ ဘယ့္ႏွယ္ သူရဲေကာင္းလို ရင္ဆိုင္ျဖစ္မွာတုန္း ၊ အတံုးအရံုး ေသ
ၾကတာေပါ့ ။ ၿပီးေတာ့ ရိုင္ဖယ္က်ည္ဆံက ၅ ေတာင့္ထဲနဲ႔ တိုက္ပြဲမွာ ထိေရာက္မႈက “ရိုင္ဖယ္:ေလယာဥ္
ပစ္အေျမာက္ - ၁:၃ မိုင္” ဆိုတာလည္း ထည့္တြက္ဦးေလ ။

က်ေနာ္ဆိုခ်င္တာက ျဖစ္စရာရွိတာေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္ ။ အဲဒီအထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးက အေရးပါခဲ့သလို ၊
ဥာဏ္အျပင္ ေငြအားနဲ႔ က်ားကန္ထားတဲ့ လက္နက္လူသူေတြဟာလည္း အမ်ားႀကီး သက္ေရာက္မႈ ရွိခဲ့
တယ္ ဆိုတာပါ ။ ဒါကိုေထာက္ရင္ အခ်ိဳ႕ကရင္ေတြ ေျပာၾကသလို ႏိုင္ငံေရးအရ လွည့္စားခံရတယ္ ဆို
တာတစ္ခုထဲကို အျပည့္ဝ ပံုခ်လို႔ မရသလို ၊ လက္နက္ လူသူအင္အားမမွ်ပဲ ရန္ကုန္ကို စြမ္းစြမ္းတမံ ခုခံ
ကာကြယ္ခဲ့ၾကရတယ္ဆိုတဲ့ အမြမ္းတင္ထားတာေတြဟာလည္း အတိအက် မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာႏိုင္ပါ
တယ္ ။ က်ေနာ့္တစ္ကိုယ္စာ အျမင္ပါ ။

□ ႏြား ၊ ကၽြန္ ၊ ၾကက္

ဆက္စပ္ၿပီး သမိုင္းေနာက္ခံတစ္စ တင္ျပခ်င္တယ္ ။ သခၤန္းစာယူခ်င္ရင္ ယူလို႔ရတယ္ ၊ အေၾကာင္း
ေၾကာင့္ အက်ိဳးေတြ ဘယ္လိုျဖစ္လာတယ္ဆိုတာ ေျခရာခံဖို႔ အသံုးဝင္ႏိုင္တယ္ ၊ စာနာေပးဖို႔ စိတ္တစ္
မွ်င္ေလာက္ ရွိေကာင္းရွိရင္လည္း စာနာႏိုင္တယ္ ။ မုန္းဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနသူေတြအတြက္ေတာ့ က်ေနာ္
လည္း ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ပါ ။

‘ဗမာျပည္တြင္ စုစုေပါင္း လူဦးေရ၏ ၁၀%မွ်ရွိေသာ ကရင္လူမ်ိဳးသည္ အႀကီးဆံုးလူမ်ိဳး
စုငယ္ျဖစ္သည္ ။ …. ဗမာျပည္တြင္း ၿဗိတိသွ်တို႔ ေရာက္ရွိလာျခင္းသည္ ကရင္မ်ားအတြက္
ေသခ်ာေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးကို ေတြ႕ရွိေစခဲ့သည္ ။ ၁၈၂၆ အဂၤလိပ္-ဗမာစစ္ပြဲတြင္ ၿဗိတိ
သွ်တို႔သည္ အင္းဝကိုရင္ဆိုင္ရန္ ေစလႊတ္ခဲ့သည့္ စစ္ဆင္ေရးမ်ားတြင္ ကရင္မ်ားကို လမ္း
ျပမ်ားအျဖစ္ အသံုးျပဳခဲ့သည္ ။ စစ္ပြဲအၿပီးတြင္ ဗမာဘုရင္မွ သူတို႔ အား ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား
ႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္သြယ္မႈမ်ားကို လံုးဝဥသံု တားျမစ္ပိတ္ပင္ခဲ့သည္ ။ ၁၈၅၁ တြင္ ရန္ကုန္
ရွိ ဗမာဘုရင္ခံမွ စာဖတ္တတ္ေသာ ကရင္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုေတြ႕လွ်င္ ထိုေနရာတြင္
ပင္ ပစ္ခတ္မည္ဟု ႀကိမ္းဝါးခဲ့သည္ ။ ဒုတိယ အဂၤလိပ္-ဗမာစစ္ပြဲတြင္လည္း ကရင္မ်ားသည္
ၿဗိတိသွ်တို႔ထံတြင္ လမ္းျပမ်ားအျဖစ္ ထမ္းရြက္ခဲ့သည္ ။ ဤသည္ကို လက္တုန္႔ျပန္ေသာ
အားျဖင့္ ရန္ကုန္တစ္ဝိုက္ အခ်င္းမိုင္ ၅၀ ပတ္လည္ရွိ ကရင္ေက်းရြာမ်ားအားလံုးကို ဗမာမ်ား
က မီးရိႈ႕ဖ်က္ဆီးခဲ့သည္ ။ ေနာက္ပိုင္း ခုႏွစ္မ်ားတြင္ ပူးေပါင္းပါဝင္လုပ္ေဆာင္တတ္ေသာ
သေဘာထားႏွင့္ အေနာက္တိုင္းပညာေရးအေပၚ စိတ္အားထက္သန္ျခင္းအားျဖင့္ ကရင္
မ်ားသည္ ၿဗိတိသွ် အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱယားထဲတြင္ အေရးပါေသာ ေနရာမ်ားကို ရရွိခဲ့ၾကသည္ ။
မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ၊ ကရင္မ်ား၏ ၿဗိတိသွ်တို႔ႏွင့္ ပူးေပါင္းပါဝင္လုပ္ေဆာင္ မႈမ်ားအေပၚ ဗမာ
မ်ားမွ မႏွစ္မ်ိဳ႕ေသာအၾကည့္မ်ားျဖင့္ ရႈျမင္ခဲ့ၾကသည္ ။’
(၁၉၆၄ ထုတ္ Journal of Southeast Asian History, Vol.5, No. 1, စာမ်က္ႏွာ ၁-၁၆ မွ George A. Theodorson ေရးေသာ Minority Peoples in the Union of Burma ကို ထုတ္ႏႈတ္ျပန္ဆိုပါသည္ ။)


မန္းကိုကို
၂၇ ၊ ၀၇ ၊ ၂၀၁၂



(အားလံုးေရးၿပီးမွ တစ္ခုသတိရလို႔ ထပ္ျဖည့္ထားတာပါ ။ ရခိုင္ကိစၥမွာ ကိုယ္ၾကားခ်င္တာ လိုက္ရွာဖတ္ ၊
သတင္းေတြကို ကိုယ္လိုသလိုျပင္ ၊ ေကာလဟာလေတြျဖန္႔ ၊ မ်က္ႏွာမျပပဲ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္း ၊
လိုတာထက္ ထြန္႔ထြန္႔လူးျပေနခဲ့သူေတြရဲ့ စြမ္းေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ တစ္ပတ္ျပန္လည္လာတဲ့ အသီးအပြင့္
ေတြလို အက်ိဳးခံစားရဖို႔ အလားအလာေတြ ေရးေရးေလး ျမင္လာရပါၿပီ ။ အဲဒီ အလားအလာေတြကိုမွ
တန္ျပန္ သဲသဲလႈပ္ျပ ေနၾကေသးရင္ေတာ့ မည္သူမျပဳ မိမိမႈမို႔ တာဝန္ရွိတဲ့သူေတြအတြက္ မပူပင္လွေပ
မယ့္ ၊ ဘုမသိ ဘမသိနဲ႔ မဆီမဆိုင္သူေတြပါ ထိခိုက္လာေတာ့မွာကို စိတ္ေလးတာေတာ့အမွန္)

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...