Thursday, June 21, 2012

လဇၨီ ႏွင္႔ အလဇၨီ ခြဲျခားသိတတ္၍ လဇၨီ မ်ားေအာင္ႀကိဳးစားပါ



ဤေလာက၌ လူဟူသည္ တစ္ေယာက္တည္း ေန၍ရသည္မဟုတ္။ ပတ္ဝန္းက်င္ အသိုင္းအဝိုင္းႏွင္႔ ေနမွ ရသည္ခ်ည္း ျဖစ္၏ ။ သို႔ရာတြင္ လူသည္ ပတ္ဝန္းက်င္ အသိုက္ အဝန္း၌ ေနရေစကာမူ စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာျဖင္႔ ေနခ်င္သည္ခ်ည္း ျဖစ္၏ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ လူသည္ ပတ္ဝန္းက်င္ အသိုက္ အဝန္း၌ ေနရစဥ္ စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာ ႏွင္႔ ေနလိုပါက စိတ္ခ်မ္းသာကိုယ္ခ်မ္းသာ ႏွင္႔ေနရေအာင္ အားထုတ္ဖို႔ပဲ လို၏ ။ စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာႏွင္႔ေနရေအာင္ အားထုတ္နည္းကို ငါးပါးသီလ ဟူ၍ က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ ဆို၏ ။
ငါးပါးသီလသည္ ေလာကလူ႔ေဘာင္ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးအတြက္ လူလူခ်င္းဆက္ဆံရာ၌ လိုက္နာက်င္႔သုံးရန္ ျပ႒ာန္းထားသည္႔ စည္းမ်ဥ္းျဖစ္၏ ။ လူလူခ်င္း ဆက္ဆံေရးဆိုရာ၌ ပတ္ဝန္းက်င္ တစ္ခုလုံးႏွင္႔ ဆက္ဆံေရးလည္း ပါဝင္၏ ။ သို႔ရာတြင္ ေလာက လူ႔ေဘာင္၌ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈ ျဖစ္ထြန္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ လူလူခ်င္းဆက္ဆံေရးသည္ ပို၍ ပဓာန က်ေသာေၾကာင္႔ လူလူခ်င္းဆက္ဆံေရးကို အဓိကအားျပဳ၍ ဆိုျခင္းျဖစ္၏ ။ အမွန္အားျဖင္႔ လူလူခ်င္း ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္မွသာ လူ႔ေဘာင္ေလာကသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမည္ ျဖစ္၏ ။ လူလူခ်င္းဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္ျခင္း ဟူသည္မွာလည္း ငါးပါးသီလ ေစာင္႔ထိန္းမႈ အေပၚ၌ တည္၏ ။ ငါးပါးသီလ ေစာင္႔ထိန္းသည္ႏွင္႔ အမ်ွ လူလူခ်င္းဆက္ဆံေရးသည္ ေကာင္းမြန္ေနမည္ ျဖစ္၏ ။ လူလူခ်င္းဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္ေနသည္ႏွင္႔အမွ် ေလာကလူ႔ေဘာင္သည္ ၿငိမ္းခ်မ္း သာယာေနမည္ ျဖစ္၏ ။ ထိုအခါ လူ႔ဘဝ ရျခင္းသည္ မႏုႆတၱ ဘာေဝါ ဒုလႅေဘာ ဟူသည္ႏွင္႔ အညီ ထိုက္ထိုက္တန္တန္ရျခင္းမည္၏ ။ ရခဲေသာ လူ႔ဘဝကို ထိုက္ထိုက္တန္တန္ ရျခင္းျဖစ္ပါက ေလာေလာဆယ္ ပစၥဳပၸန္၌လည္း ခ်မ္းသာမည္ ျဖစ္၏ ။ တမလြန္၌လည္း ခ်မ္းသာမည္ ျဖစ္၏ ။ ယုံမွားဖြယ္ရာ ဘာမွ မရွိ။

ငါးပါးသီလဟူသည္ လူတို႔ အေနျဖင္႔ အၿမဲေစာင္႔ထိန္းေနအပ္ေသာေၾကာင္႔ နိစၥသီလ ဟူ၍ ဆို၏ ။ အၿမဲေစာင္႔ထိန္းျခင္းကို ခါးဝတ္ပုဆိုးကဲ႔သို႔ၿမဲေနေအာင္ သတိျဖင္႔ ေစာင္႔ထိန္းျခင္းဟု တင္စား၍ ဆိုေလ႔ရွိၾက၏ ။ ခါးဝတ္ပုဆိုးကၽြတ္သြားပါက ေလာကတြင္ ရွက္ဖြယ္ ျဖစ္သကဲ႔သို႔ ငါးပါးသီလ မၿမဲပါကလည္း ေလာကတြင္ ရွက္ဖြယ္ျဖစ္၏ ။ သို႔ရာတြင္ လူတို႔အေနျဖင္႔ ပုဆိုးကၽြတ္ျခင္းကိုသာ ေလာကတြင္ ရွက္ဖြယ္အျဖစ္ မွတ္ယူတတ္ၾကၿပီး ငါးပါးသီလ မၿမဲျခင္းကိုမူ ေလာကတြင္ ရွက္ဖြယ္ အျဖစ္ မမွတ္ယူတတ္ ျခင္းက ပို၍မိုက္မဲရာက်၏ ။ တိရစာၦန္တို႔ အျမင္ႏွင္႔ မထူးျခားရာလည္း က်၏ ။ အမွန္အားျဖင္႔ တိရစာၦန္တို႔သည္ ခါးဝတ္ပုဆိုး မရွိျခင္းကိုမူ ရွက္စရာဟူ၍ မထင္မွတ္ၾကသလို လူမိုက္တုိ႔သည္လည္း ငါးပါးသီလ မၿမဲျခင္းကို ရွက္စရာဟူ၍ မမွတ္ထင္ၾက။ ထို႔ေၾကာင္႔ တိရစာၦန္တို႔၏ အသိႏွင္႔ လူမိုက္တို႔၏ အသိသည္ ေလာကလူ႔ေဘာင္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေရး ရႈေထာင္႔မွၾကည္႔လ်ွင္ ၿပီး ျခားနားလွမည္ မဟုတ္ေၾကာင္းကို ေတြ႔ရမည္ ျဖစ္၏ ။ အမွန္အားျဖင္႔ ဤေလာက၌ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈ မရွိျခင္းမွာလည္း လူမိုက္တုိ႔က မ်ားေသာေၾကာင္႔ျဖစ္၏ ။ အေရအတြက္အားျဖင္႔ ဤေလာက၌ လူမိုက္တုိ႔က မ်ားေသာ အခါ အေရအတြက္ အားျဖင္႔ လည္း စီမံဖန္တီးခြင္႔ရွိေသာ ေနရာေကာင္းမ်ားကို လူမိုက္တုိ႔ကပင္ အရမ်ားၾက၏ ။ ထိုအခါ ေလာကလူ႔ေဘာင္၌ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈထြန္းကားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ အေတာ္ပင္ခက္၏ ။

ဓမၼတာ အရ သီလမရွိသျဖင္႔ အရွက္မရွိေသာ အလဇၨီ တစ္ေယာက္သည္ သီလမရွိသျဖင္႔ အရွက္မရွိေသာ အလဇၨီ တစ္ရာကို ဖန္တီးရန္လြယ္ကူပါ၏ ၊ ဓမၼတာအရပင္ သီလရွိသျဖင္႔ အရွက္ရွိေသာ လဇၨီ တစ္ေယာက္သည္ သီလရွိသျဖင္႔ အရွက္ရွိေသာ လဇၨီ တစ္ရာကို ဖန္တီးရန္ အေတာ္ပင္ခက္ပါ၏ ။ ခက္ပါေသာ္လည္း ဖန္တီးရန္တာဝန္သည္ သီလ ရွိသျဖင္႔ အရွက္ရွိေသာ လဇၨီတိုင္း၌ ရွိ၏ ။ ေဒသနာေတာ္ အရလည္း အဓမၼ ဝါဒီအမ်ား၏ အလယ္၌ အဓမၼဝါဒကို အင္အားျဖင္႔ အတည္ျပဳေသာ အခါ ဓမၼဝါဒီ အေနျဖင္႔ ကိုယ္ႏႈတ္တို႔ျဖင္႔ ကန္႔ကြက္ခြင္႔ မရပါက “ နေမတံ ခမတိ ” ငါ မေထာက္ခံဘူးဟု စိတ္ျဖင္႔ ကန္႔ကြက္ျဖစ္ေအာင္ ကန္႔ကြက္ရမည္ ဟူ၍ဆို၏ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ေလာက လူ႔ေဘာင္၌ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးကို လိုလားသူ ဟူသမ်ွသည္ ဤေလာက၌ လူမိုက္မ်ား မည္မ်ွပင္ မ်ားေစကာမူ မိမိ၏ တာဝန္အရ ငါးပါးသီလကို မိ္မိအေနျဖင္႔လည္း ေစာင္႔ထိန္းရမည္ ျဖစ္၏ ။ သူတစ္ပါးကိုလည္း ေစာင္႔ထိန္းျဖစ္ေအာင္ စြမ္းႏိုင္သမ်ွ ဆြဲေဆာင္ရမည္ ျဖစ္၏ ။ သို႔မွသာ မိမိ အေပၚက်ေရာက္ေသာ တာဝန္ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ေက်ျပြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာ ေရာက္ေပလိမ္႔မည္ ။

ငါးပါးသီလတြင္ ပထမ သိကၡာပုဒ္မွာ ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္ ျဖစ္၏ ။ ယင္းသိကၡာပုဒ္ကို ၾကင္နာမႈအေပၚ တည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္၏ ။ ၾကင္နာမႈကို ပါဠိေဝါဟာရအားျဖင္႔ အေဒါသ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ေမတၱာ ဟူ၍လည္းေကာင္း ဆုိ၏ ၊ အမွန္အားျဖင္႔ ၾကင္နာမႈ၌ လက္ေတြ႕အားျဖင္႔ ခ်စ္ျခင္းသေဘာလည္း ပါ၏ ။ သနားျခင္းသေဘာလည္း ပါ၏ ၊ ထို႔ေၾကာင္႔ လူလူခ်င္း ဆက္ဆံရာ၌ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦးက ၾကင္နာမည္ ခ်စ္မည္ ဆိုပါလွ်င္ အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံေရး၌ မေျပျပစ္စရာ ဘာမွ် မရွိ၊ မေခ်ာေမြ႔စရာ ဘာမွ် မရွိ ။ ထိုအခါ အခ်င္းခ်င္း၌ မၿငိမ္းခ်မ္းစရာ ဘာမ်ွမရွိ။ မသာယာစရာလည္း ဘာမ်ွမရွိ။ အစစ အရာရာ အားလုံးၿငိမ္းခ်မ္း သာယာေနမည္ ျဖစ္၏ ။ ထိုအခါ တစ္ဦးကို တစ္ဦးက သတ္ဖို႔ မဆိုထားႏွင္႔ တစ္ဦး၏ အက်ဳိးစီးပြားကို တစ္ဦးက ထိခိုက္ေအာင္ နစ္နာေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ပင္ မရွိေခ်။ ထိုေၾကာင္႔ ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္ကို အလိုလိုေစာင္႔ထိန္း မိလ်က္သား ျဖစ္ေခ်မည္ ။

“ ပဲနိ ကိုသာ မိမိက ထိန္းသိမ္းႏိုင္ပါလ်ွင္ ေပါင္ သည္ သူ႔ကိုယ္သူ ထိန္းသိမ္းၿပီးသာ ျဖစ္၏ ” ဟူ၍ ဆိုရိုးစကားရွိ၏ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္အရ မိမိႏွင္႔ ဆက္ဆံရသူမ်ား အေပၚ မိမိကသာ တကယ္တမ္း ခ်စ္မည္၊ တကယ္တမ္း ၾကင္နာမည္၊ တကယ္တမ္းျမတ္ႏိုးမည္ ဆိုပါလ်ွင္ မိမိအေနျဖင္႔ ပါဏာတိ ပါတ သိကၡာပုဒ္ကို လုံၿခဳံေအာင္ ထိန္းသိမ္းရာ ေရာက္ၿပီး က်န္ေသာ သိကၡာပုဒ္မ်ားကို လုံၿခဳံေအာင္ ထိန္းသိမ္းဖို႔လည္း ဘာမ်ွ မခက္ခဲ၊ က်န္ေသာ သိကၡာပုဒ္မ်ားသည္ သူတို႔ကိုယ္ကို ပင္ သူတို႔ကပင္ ထိန္းသိမ္းၾကေပလိမ္႔မည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ငါးပါးသီလတြင္ ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္ကို လုံၿခဳံေအာင္ ထိန္းသိမ္းဖို႔ အေရးႀကီးပါ၏ ။ ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္ကို တကယ္တမ္း လုံၿခဳံေအာင္ ထိန္းသိမ္းမည္ ဆိုပါလ်ွင္ မိမိအေနျဖင္႔ မိမိႏွင္႔ ဆက္ဆံရသူမ်ားအေပၚ တကယ္တမ္း ၾကင္နာတတ္ဖို႔ လိုပါ၏ ။ ၾကင္နာသည္ဆိုရာ၌ ေမတၱသုတ္ ပရိတ္ေတာ္လာ အတိုင္း မိခင္ျဖစ္သူက မိမိ၏ တစ္ဦးတည္းေသာ သားအေပၚ ၾကင္နာျခင္းမ်ဳိးျဖင္႔ ၾကင္နာႏိုင္ေလ ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္သည္ ပို၍လုံၿခဳံေလ ျဖစ္၏ ။ ၾကင္နာမႈသည္ ထိုထက္ ပိုနည္းလ်ွင္ လုံၿခဳံမႈ ပိုနည္းေလ ျဖစ္ေပလိမ္႔မည္ ။

အမွန္အားျဖင္႔ ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္ လုံၿခဳံမႈႏွင္႔စပ္လ်ဥ္း၍ ဆိုရလ်ွင္ သူတဖက္သား အေပၚ ၾကင္နာမႈသည္ မ်ားစြာျပ႒ာန္းထား၏ ။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ သူတစ္ဖက္သားအေပၚ ၾကင္နာမႈ မပါဘဲႏွင္႔ ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္ကို ေစာင္႔ထိန္းျခင္းသည္ လူ႔ေဘာင္ေလာက ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးအတြက္ သိပ္ၿပီး ထိေရာက္ လွမည္ မဟုတ္ေခ်။

သူတစ္ဖက္သား အေပၚ ၾကင္နာဖို႔ဆိုသည္မွာ တာဝန္သိစိတ္ရွိမွ ၾကင္နာ၍ရသည္။ မိခင္သည္ မိမိ၏သားကို ေမြးျမဴဖို႔ တာဝန္ရွိ၏ ။ ထိုတာဝန္ကို မိခင္က သိ၏ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ မိခင္က သားကို ၾကင္နာျခင္း ျဖစ္၏ ။ သားကလည္း မိမိ၏ မိခင္ကို ျပဳစုဖို႔ တာဝန္ရွိ၏ ။ ထိုတာဝန္ကို သားက သိ၏ ။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ သားက မိမိ၏မိခင္ကို ၾကင္နာၾကျခင္းျဖစ္၏ ။ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမမ်ားသည္လည္း အခ်င္းခ်င္း ယိုင္းပင္းဖုိ႔ တာဝန္ရွိၾက၏ ။ ထိုတာဝန္ကို သူတို႔ သိၾက၏ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ားသည္ အခ်င္းခ်င္း ၾကင္နာျခင္း ျဖစ္၏ ။ ပ႒ာန္း ဥပနိႆယ ပစၥည္း အရ ဤေျမ ဤေရ ဤႏိုင္ငံသားမ်ားသည္ မိမိအေပၚ ဥပနိႆယ ပစၥည္းျဖင္႔ ေက်းဇူးျပဳၾက၏ ။ ထိုေက်းဇူးကို ျပန္ဆပ္ဖုိ႔ မိမိ၌ တာဝန္ရွိ၏ ။ ထိုတာဝန္ကို မိမိက သိပါလ်ွင္ မိမိအေနျဖင္႔ ဤေျမဤေရ ဤႏိုင္ငံသားမ်ားအေပၚ မၾကင္နာႏိုင္စရာ ဘာမ်ွ မရွိ ။ တာဝန္ကို ေက်ျပြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေသာ အားျဖင္႔ ဤေျမ ဤေရ ဤႏိုင္ငံသားမ်ား အေပၚ ၾကင္နာရိုးမွန္ပါလ်ွင္ ဤေျမ ဤေရ ဤႏိုင္ငံသားမ်ား၏ အက်ဳိးစီးပြားကို ထိခုိက္ နစ္နာေအာင္ ဘာမ်ွလုပ္လိမ္႔မည္ မဟုတ္။ ဤသေဘာသည္ ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္ကို လုံၿခဳံေအာင္ ထိန္းသိမ္းျခင္း၌ အတြင္းဝင္၏ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ပါဏာတိပါတ သိကၡာအနက္သည္ သဒၵတၳအားျဖင္႔ သူတစ္ပါး၏ အသက္ကို မသတ္ျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း အဓိပၸာယတၳ ႏွင္႔ သာဝတၳအားျဖင္႔ မိမိအေပၚရွိေသာ သူတစ္ပါ၏ ေက်းဇူးကို ျပန္ဆပ္ရန္ တာဝန္ကို သိျခင္း၊ ၾကင္နာျခင္း ႏွင္႔ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္းျခင္းတို႔ ျဖစ္ၾကေလ၏ ။

အသိဟူသည္ အဆင္႔အားျဖင္႔ သုံးဆင္႔ရွိ၏ ။ ပထမအဆင္႔မွာ “စာေပသိ ” ျဖစ္၏ ။ ဒုတိယအဆင္႔မွာ “ ေလာကသိ ” ျဖစ္၏ ။ တတိယအဆင္႔မွာ “ ဘဝသိ ” ျဖစ္၏ ။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ အသိဟူသည္ စာေပအဆင္႔တြင္ မရပ္ေကာင္း၊ ေလာကသိ အဆင္႔သို႔ ေရာက္ေအာင္ သြားရ၏ ။ ေလာကသိ အဆင္႔သို႔ ေရာက္ျပန္ပါကလည္း ေလာကသိအဆင္႔တြင္ မရပ္ေကာင္း၊ ဘဝသိ အဆင္႔သို႔ ေရာက္ေအာင္ သြားရ၏ ။ ဘဝသိ အဆင္႔သို႔ ေရာက္မွသာ အသိသည္ ျပည္႔စုံ၏ ။ သို႔မဟုတ္ပါက အသိသည္ မျပည္႔စုံေခ် ။ ျပည္႔စုံေသာ အသိသည္ ေလာကအတြက္ လည္းေကာင္း၊ မိမိအတြက္လည္းေကာင္း မွန္ကန္ေသာ အက်ဳိးကို ျဖစ္ေစႏိုင္၏ ။ မျပည္႔စုံေသာ အသိသည္ ေလာကအတြက္ လည္းေကာင္း၊ မိမိအတြက္လည္းေကာင္း မွန္ကန္ေသာ အက်ဳိးကို မျဖစ္ေစတတ္၊ တစ္ခါတစ္ရံ အစြန္းေရာက္ သေဘာကို ေဆာင္တတ္သျဖင္႔ အႏၲရာယ္ကို ျဖစ္ေစတတ္၏ ။

အသိသုံးဆင္႔တြင္ စာေပသိကို သဒၵတၳမွ ရ၏ ။ ေလာကသိကို အဓိပၸာယတၳမွ ရ၏ ။ ဘဝသိကို ဘာဝတၳမွရ၏ ။ ဘဝသိကို ခႏၶာသိဟူ၍လည္းဆိုၾက၏ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ပါဏာတိပါတပုဒ္ႏွင္႔စပ္လ်ဥ္း၍ အနက္ကို ဆိုေသာအခါ သူ၏အသက္ကို သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏ ဟူေသာ သဒၵတၳတြင္ မရပ္ဘဲ ယင္းအနက္မွ အစဥ္ေလ်ွာက္၍ တာဝန္ကိုသိျခင္း၊ ၾကင္နာျခင္း၊ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ျခင္း အထိ ယူရျခင္း ျဖစ္၏ ။ အမွန္အားျဖင္႔ ဥပနိႆယ ပစၥည္းအရ တာဝန္ရႈေထာင္႔မွ ၾကည္႔လ်ွင္ ေလာကတြင္ ေက်းဇူးရွင္ ႏွင္႔ ေက်းဇူးစား ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးသာ ရေကာင္း၏ ။ ဤသည္မွာ ပ႒ာန္းဥပနိႆယ ပစၥည္းအရ ႏွစ္မ်ဳိးခြဲျခင္း ျဖစ္၏ ။ သို႔ျဖစ္၍ သက္ရွိသက္မဲ႔ ျဖစ္ေသာ ပတ္ဝန္းက်င္သည္ ေက်းဇူးရွင္ ျဖစ္လ်ွင္ မိမိသည္ ေက်းဇူးစား ျဖစ္၏ ။ မိမိသည္ ေက်းဇူးစား ျဖစ္လ်ွင္ မိမိအေပၚတင္ရွိေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ေက်းဇူးကို ျပန္ဆပ္ဖုိ႔တာဝန္ရွိ၏ ။ ထိုကဲ႔သို႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေက်းဇူးရွင္အျဖစ္ျမင္ပါမွ ပတ္ဝန္းက်င္ကို မိမိ၏ ေက်းဇူးရွင္ အျဖစ္ ေလးစားလာမည္ ျဖစ္၏ ။ ၾကင္နာလာမည္ ျဖစ္၏ ။ ထိုအခါမွသာ မိမိသည္ ပတ္ဝန္းက်င္၏ အက်ဳိးစီးပြားကို ေဆာင္ရြက္ခ်င္လာမည္ ျဖစ္၏ ။ မိမိပတ္ဝန္းက်င္ဟူသည္ ပဓာနအားျဖင္႔ မိမိ၏ ႏိုင္ငံ မိမိ၏ လူမ်ဳိးႏွင္႔ မိမိ၏ ယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္၏ ။ အမွန္အားျဖင္႔ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ အျခားႏိုင္ငံ အျခားလူမ်ဳိးႏွင္႔ ယင္းတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ပါဝင္ေသာ္လည္း မိမိအေပၚ ေက်းဇူးျပဳျခင္း၌မူ မိမိႏိုင္ငံ မိမိလူမ်ဳိးႏွင္႔ မိမိ ယဥ္ေက်းမႈက ပို၍ ပဓာနက်၏ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ေက်းဇူး ဆပ္ရာ၌ ပဓာန သေဘာအရ ယင္းတုိ႔အေပၚထက္ မိမိ ႏိုင္ငံအေပၚ မိမိ လူမ်ဳိးမ်ားအေပၚ မိမိ ယဥ္ေက်းမႈအေပၚ ပို၍ ေက်းဇူးဆပ္ရမည္ ျဖစ္၏ ။ ပို၍တာဝန္ကို သိရမည္ ျဖစ္၏ ။ ပို၍ ၾကင္နာရမည္ ျဖစ္၏ ။ ပို၍ ၾကင္နာသည္ႏွင္႔အမ်ွ ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္သည္ ပို၍လုံၿခံဳ၏ ။

တကယ္တမ္း ၾကင္နာလာၿပီဆိုပါလ်ွင္ မိမိ ၾကင္နာရသူထံမွ မေပးဘဲ သူ႔ပစၥည္းကို ယူဖို႔ မဆိုထားႏွင္႔ ေပးေသာပစၥည္းကိုပင္ ယူလိုစိတ္မရွိဘဲ မိမိကသာ မိမိ ၾကင္နာရသူအား မိမိ ပစၥည္းကို ေပးခ်င္၏ ။ သူ႔အက်ဳိးေက်းဇူး ရွိေရးအတြက္ အဘက္ဘက္မွ ပံ႔ပိုးခ်င္၏ ။ ထိုအခါ ငါးပါးသီလတြင္ အဒိႏၷာဒါန သိကၡာပုဒ္ကို လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင္႔ထိန္းရာ၌ သူမေပးဘဲ သူ႔ဥစၥာကို မယူျခင္း သက္သက္သည္ပင္ သီလသေဘာအရ ဤသိကၡာပုဒ္ကို လုံၿခဳံေအာင္ ထိန္းသိမ္းရာ ေရာက္ပါ၏ ။ သို႔ရာတြင္ ထိုကဲ႔သို႔ ထိန္းသိမ္းျခင္းကား ပါရမီသေဘာမပါလ်ွင္ ေလာကပါလ တရားအေနျဖင္႔ ေလာက၌ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ထိေရာက္စြာ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ဖုိ႔ အခြင္႔အလမ္း သိပ္မရွိေခ်။ ထို႔ေၾကာင္႔ ပါရမီသေဘာအရ အဓိသီလအေနျဖင္႔ ဤသိကၡာပုဒ္ကို လုံၿခဳံေအာင္ ထိန္းသိမ္းရာ၌ မိမိဘက္မွ အနစ္နာခံသည္႔ သေဘာပါရ၏ ။

အနာခံျခင္း ဟူသည္မွာ ေလာဘကို သတ္ျခင္းျဖစ္၏ ။ ေလာဘေသပါမွ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ရမည္ ျဖစ္၏။ ေလာဘကို သတ္ရာတြင္ အေလာဘသည္ ပါရ၏ ။ ဤသိကၡာပုဒ္ကို ေစာင္႔ထိန္းရာတြင္ အေလာဘအေပၚ အေျခခံပါမွ ထိုက္ထိုက္တန္တန္ ေစာင္႔ထိန္းရာ ေရာက္၏ ။ ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္ကို ေစာင္႔ထိန္းရာတြင္ အေဒါသ အေပၚ အေျခခံရသလို အဒိႏၷာဒါန သိကၡာပုဒ္ကို ေစာင္႔ထိန္းရာတြင္ အေလာဘအေပၚအေျခခံရျခင္း ျဖစ္၏ ။ အေဒါသ သေဘာပါဝင္ေသာအခါ ၾကင္နာျခင္းသေဘာသည္ ျပ႒ာန္း၏ ။ အေလာဘ သေဘာပါဝင္ေသာအခါ ဘာကိုမ်ွ မေမ်ွာ္ကိုးဘဲ လြတ္လြတ္စြန္႔လႊတ္ျခင္း သေဘာသည္ ျပ႒ာန္း၏ ။

မိဘသည္ သားသမီးမ်ားကို ပံ႔ပိုးေသာအခါ သူတုိ႔ထံမွ ျပန္လည္ရေကာင္းေစ ဟူ၍ တစ္စုံတစ္ရာ ေမ်ွာ္ကိုးျခင္း မရွိဘဲ သူတုိ႔ေကာင္းစားေရး၊ သူတုိ႔စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာ ျဖစ္ေရးႏွင္႔ သူတုိ႔ႀကီးပြားေရး အတြက္သာ ေမ်ွာ္ကိုး၏ ။ မိမိအတြက္မူ ဘာမ်ွ မေမ်ွာ္ကိုး။ ဤသည္မွာ အေလာဘ၏ သေဘာကို ေပၚလြင္ေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္၏ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ အေလာဘအေပၚ အေျခခံ၍ အဒိႏၷဒါန သိကၡာပုဒ္ကို ေစာင္႔ထိန္းေသာအခါ သူတစ္ပါးအေပၚ ပံ႔ပိုးခ်င္ေသာ စိတ္သက္သက္ျဖင္႔ မိမိစြမ္းႏိုင္သလို အဘက္ဘက္မွ ပံ႔ပိုး၏ ။ အၾကံအား ဥာဏ္အားလိုလ်ွင္ အၾကံအား ဥာဏ္အား ျဖင္႔ပံ႔ပိုး၏ ။ ေမတၱာအားျဖင္႔လည္း ပံ႔ပိုး၏ ။

အဒိႏၷဒါန သိကၡာပုဒ္အရ သူတစ္ပါးပစၥည္းကို သူမေပးဘဲ မယူျခင္းသည္ လူလူခ်င္း ဆက္ဆံရာ၌ ေလာကၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈ ျဖစ္ေအာင္ အၾကမ္းဆုံးေဆာင္ရြက္မႈသာ ျဖစ္၏ ။ အထိေရာက္ဆုံး ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာ၌မူ သူကေပးသည္ကို မယူဘဲ ၾကင္နာေသာ စိတ္ထားျဖင္႔ ဘာကိုမ်ွ တုံ႔ျပန္ေမ်ွာ္ကိုး ျခင္း မရွိဘဲ မိမိတတ္ႏိုင္သလို အဘက္ဘက္မွ သူတစ္ပါးကို ပံ႔ပိုးေပးရမည္ ျဖစ္၏ ။ ထိုအခါ လူမႈဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္၌ လူ႔ဘဝကို ရျခင္းသည္ ထိုက္တန္ေသာ ရျခင္း ျဖစ္ေပလိမ္႔မည္ ။

(ဦးေရႊေအာင္၊ ဘဝအျမင္သစ္၊ အခန္း ၅)

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...