Sunday, May 20, 2012

" သတိတရားနဲ႔ ဆက္စပ္၍ သံုးသပ္တင္ျပျခင္း "

  သုည

ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟ အခိုးအေငြ႕ေတြ အံုဖြဲ႕ကာ ရြာခ်မယ့္ မိုးေအာက္မွာသာဆိုရင္
အားလံုးေသာ သက္ရွိ/သက္မဲ့ေတြ ပ်က္စီးၾကရေပမည္။
ဒီလို ပ်က္စီးသြားေအာင္ ဖ်က္ဆီးႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ တရားဆိုးေတြ
မိမိတို႔သႏၲာန္မွာ ျဖစ္ေပၚခြင့္မရေအာင္ သတိရွိဖို႔လိုတယ္ဆိုတဲ့ -
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ဟာ မိမိကိုယ္ ခ်စ္တတ္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းေတြ ခ်မွတ္တဲ့
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ပဲလို႔ သံုးသပ္ခံယူပါတယ္။

ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ေကာင္းကို မိမိတို႔တြက္ အက်ိဳးမ်ားေစဖို႔ မိမိတို႔လည္း
ခ်မွတ္သင့္ပါတယ္။ ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ခ်မွတ္ၿပီး ဆက္လက္
အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ အေကာင္အထည္ေဖာ္တယ္ဆိုတာကေတာ့
သတိရွိေအာင္ေနတာကို ေျပာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

" သတိရွိပါ" ဆိုတဲ့ စကားကို ေန႔စဥ္ၾကားေနက် ရင္းႏွီးေနသည့္
စကားလံုးျဖစ္ေသာ္လည္း ထိုစကား၏ အသြားသေဘာ၌ အကၽြမ္းမဝင္ျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္  အနည္းငယ္  ခြဲျခမ္း၍ သံုးသပ္ၾကည့္လိုတယ္။ ဤသို႔ ခြဲျခမ္း
သံုးသပ္ျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ-
          သတိရွိျခင္း၌ ေလးနက္စြာ နားလည္သေဘာေပါက္၍---> သတိရွိေအာင္
ေနလိုစိတ္မ်ား ထက္သန္ရန္.....ျဖစ္ပါတယ္။
သတိရွိပါ ဆိုသည့္ စကားကို -
 + ျပဳလုပ္မႈမွာ သတိရွိျခင္း ႏွင့္
 +အာရံုနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါ သတိရွိျခင္း
  ဟူ၍ အသြင္ႏွစ္မ်ိဳးတင္၍ သံုးသပ္ျပလိုပါတယ္။

ျပဳလုပ္မႈမွာ သတိရွိျခင္း
------------------------
ျပဳလုပ္မႈမွာ သတိရွိပါ ဆိုေတာ့ ျပဳလုပ္မႈကိုလည္း အျပားအားျဖင့္ သိရပါမယ္။
သတိရွိျခင္းဆိုတာကိုလည္း နားလည္သေဘာေပါက္ရပါမယ္။
ျပဳလုပ္မႈ ျပဳလုပ္မႈတိုင္း ဆိုတာ ေျပာဆိုမႈ၊ ကိုယ္လက္လုပ္ရွားမႈ၊
ေတြးႀကံမႈ တို႔ကို ျပဳလုပ္မႈကိစၥဟု သိရမည္။
သတိရွိျခင္းဆိုသည္မွာ ျပဳလုပ္မႈကိစၥတိုင္း၌ "သိေနျခင္း"ကို ဆိုသည္။
ျပဳလုပ္မႈမွာ သတိရွိေအာင္ ႀကိဳးစားေနသူအဖို႔ အဘယ္သို႔ေသာ အက်ိဳးအျမတ္
ျဖစ္သနည္းဟု ေမးျမန္းစစ္ေဆးရမည္။

ေလာကီဖက္၌
---------------
ေလာကီဖက္၌ ျပဳလုပ္မႈမွာ သတိရွိေအာင္ ႀကိဳးစားေနသူအဖို႔  အတိုမွ်
ေျပာရလ်င္ လစ္ဟင္းမႈမရွိေသာ အက်ိဳးကိုရရွိမည္။ လစ္ဟင္းမႈမရွိေသာ
အက်ိဳးကို ဉာဏ္ျဖင့္ နားလည္သေဘာေပါက္ ျမင္သာဖို႔ရန္မွာ  အကယ္၍သာ
ျပဳလုပ္မႈကိစၥတစ္ခုခုမွာ လစ္ဟင္းမႈျဖစ္သြားခဲ့လွ်င္ ဆိုသည့္ ေမးခြန္းနဲ႔
သံုးသပ္စစ္ေဆးၾကည့္ရန္ျဖစ္သည္။ လစ္ဟင္းမႈ၏ အက်ိဳးရလာဒ္သည္
ဆိုးက်ိဳးေပါင္းမ်ားစြာ၊ ပ်က္စီးမႈေပါင္း မ်ားစြာ ႏွင့္
နစ္နာဆံုးရံႈးမႈရလာဒ္တို႔သာ မ်ားစြာထြက္ေပၚလာမည္။ ထို႔ေၾကာင့္
လစ္ဟင္းမႈမရွိျခင္းအက်ိဳးသည္ လြန္စြာ အက်ိဳးႀကီးမားသည္။ ဤသို႔ ဉာဏ္ကို
အသံုးခ်၍ အကယ္၍သာဟု နိဒါန္းခ်ီကာ မရွိသေဘာကို တင္၍ ယွဥ္တြဲသံုးသပ္မႈသည္
ထိုသူကို ရွင္းလင္းေသာ အေျဖေပး၏။

ေလာကုတၱရာဖက္၌
---------------------
ေလာကုတၱရာဖက္၌ ျပဳလုပ္မႈမွာ သတိရွိေအာင္ ႀကိဳးစားေနသူအဖို႔  အတိုမွ်
ေျပာရလ်င္ အလိုေဇာျဖင့္ စိတ္ေမာပူေလာင္မႈ၊ မလိုေဇာျဖင့္ စိတ္အိုက္
ပူေလာင္မႈ၊ ထိုင္းမိႈင္းမႈျဖင့္ ေလးလံထံုထိုင္းျခင္း၊
စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ျခင္းေၾကာင့္ ေျခာက္ကပ္ကပ္ အခ်ိန္ကုန္မႈ ေရမကိုင္မိ
မီးမကိုင္မိ ျဖစ္ေနမႈ၊၊ အတိတ္ေတြး၍ ပူေဆြးရမႈ၊ ခြဲျခားမသိ၍ ေတြေဝမႈ
ဆိုသည့္ ေရၾကည္ကို ညစ္ႏြမ္းေစသည့္ အေႏွာင့္တရားမ်ား ကင္းရွင္းျခင္း
အက်ိဳးရရွိ၏။ ထိုအေႏွာင့္တရားမ်ား ကင္းရွင္း၍ ျဖစ္ေပၚမည့္ ခ်မ္းသာကို
ဉာဏ္ျဖင့္ သေဘာေပါက္သိျမင္ဖို႔ရန္မွာ ထိုအေႏွာင့္တရားမ်ားထဲက
တစ္ခုခုလႊမ္းမိုးျခင္းကို ခံေနရလ်င္ အဘယ္သို႔ေသာ သေဘာရွိမည္နည္းဟု
ေဝဖန္သံုးသပ္ရန္ျဖစ္သည္။ အတိုခ်ဳပ္ေျပာရလ်င္ သမာဓိခ်မ္းသာ ကို ရရွိသည္။

အာရံုနဲ႔ဆက္ဆံတဲ့အခါ သတိရွိျခင္း
-------------------------------------
အာရံုနဲ႔ ဆက္ဆံသည္ဆိုသည္မွာ အာရံုနဲ႔ ထိေတြ႕ျခင္းကိုပဲ
ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ အာရံုကို အျပားအားျဖင့္ ခြဲျခားျပရလ်င္ အဆင္း၊ အသံ၊
အနံ႔၊ အရသာ၊ အထိအေတြ႕ႏွင့္ ႀကံေတြးစရာ(သိစရာ) ဟူ၍ အျပားအားျဖင့္ ၆
မ်ိဳးရွိသည္။ အာရံုနဲ႔ဆက္ဆံတဲ့အခါ သတိရွိျခင္းဆိုသည္မွာ အာရံုနဲ႔
ထိေတြ႕ခိုက္၍ အာရံု၏ သေဘာကို 'ေကာင္းစြာသိေနျခင္း' ကို ဆိုသည္။

ေလာကီဖက္၌
------------------
ေလာကီဖက္၌ အာရံုနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါ သတိရွိေနျခင္းျဖင့္ အဘယ္သို႔ေသာ
အက်ိဳးျမတ္ကို ခံစားခြင့္ရသနည္းဟု ေမးခြန္းတင္ သံုးသပ္လ်င္ အာရံုကို
ေကာင္းစြာ သိႏိုင္၊ ခံစားႏိုင္ ျခင္းအက်ိဳးကို ရရွိသည္။ အဆင္းအာရံုနဲ႔
ထိေတြ႕ဆက္ဆံေနခိုက္ သတိမရွိသူသည္  မ်က္မျမင္နဲ႔ တူသည္။ အသံအာရံုနဲ႔
ထိေတြ႕ဆက္ဆံေနခိုက္ သတိမရွိသူသည္ နားမၾကားသည့္သူနဲ႔ တူသည္။ အနံ႔ အာရံုနဲ႔
ထိေတြ႕ဆက္ဆံေနခိုက္ သတိမရွိသူသည္  ႏွာေစး၍ ႏွာေခါင္းပိတ္ေနသူနဲ႔ တူသည္။
အရသာ အာရံုနဲ႔ ထိေတြ႕ဆက္ဆံေနခိုက္ သတိမရွိသူသည္ ေနမေကာင္းျဖစ္၍
လွ်ာပ်က္ေနသူနဲ႔ တူသည္။ အထိအေတြ႕နဲ႔ ထိေတြ႕ဆက္ဆံေနခိုက္ သတိမရွိသူသည္
အနာႀကီးေရာဂါျဖစ္ေန၍ အေရျပားပ်က္စီးေနေသာသူနဲ႔ တူသည္။ ႀကံေတြးစရာ(သိစရာ)
အာရံုနဲ႔ ထိေတြ႕ဆက္ဆံေနခိုက္ သတိမရွိသူသည္  အရူးနဲ႔ တူသည္။   ဤသို႔
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ အာရံု၌ ေကာင္းစြာမသိသူအဖို႔ အမွားမွားအယြင္းယြင္း
ျပဳလုပ္ေတာ့သည္။  အမွားမွားအယြင္းယြင္း ဆံုးျဖတ္ေတာ့သည္။ ထိုသို႔
မွားယြင္းမႈ၏ အက်ိဳးဆက္က ႀကီးစြာေသာ နစ္နာမႈကို ျဖစ္ေစသည္။

ေလာကုတၱရာဖက္၌
----------------------
ေလာကုတၱရာဖက္၌ အာရံုနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါ သတိရွိေနျခင္းျဖင့္ အဘယ္သို႔ေသာ
အက်ိဳးျမတ္ကို ျဖစ္ေပၚေစသနည္း။ အာရံု၏ အမွန္သေဘာ၊ သဘာဝအမွန္ကို
ေကာင္းစြာသိျမင္သည့္ ပညာအလင္းျဖစ္ေပၚေအာင္ ေက်းဇူးျပဳသည့္
အေထာက္အပံ့အက်ိဳးျမတ္ကို ျဖစ္ေပၚေစသည္။
အကယ္၍သာ အာရံု၏ အမွန္သေဘာ၊ သဘာဝအမွန္ကို သိႏိုင္သည့္
ပညာဉာဏ္အလင္းျဖစ္ေပၚေအာင္ ေထာက္ပံ့မႈ ေက်းဇူးမျပဳႏိုင္ခဲ့ေသာ္
->မၿမဲတဲ့အာရံု၌ ၿမဲတယ္လို႔ အျမင္မွားၿပီး အစြဲႀကီးမယ္။
->ဒုကၡေရာက္ၿပီး ဆင္းရဲေနတဲ့ အာရံုကို ခ်မ္းသာတယ္လို႔ အျမင္မွားၿပီး
အမွားကိုယူစြဲ၍ ထိုအစြဲေတြ ႀကီးထြားလာေတာ့မည္။
->အစိုးမရသည္ကို စိုးပိုင္သည္၊ အစိုးရသည္ဟု အျမင္မွားၿပီး အမွားကိုယူစြဲ၍
ထိုအစြဲေတြ ႀကီးထြားလာေတာ့မည္။
->မတင့္တယ္သည္ကို တင့္တယ္သပၸာယ္သည္ဟု အျမင္မွားၿပီး အမွားကိုယူစြဲ၍
ထိုအစြဲေတြ ႀကီးထြားလာေတာ့မည္။
--- ဤသို႔ ေရကို ဆီမွတ္မွားလို႔ အစြဲႀကီးရင္ ႀကီးသေလာက္ပဲ အမွားႀကီးႀကီးျပဳေတာ့မယ္၊
>အမွားႀကီးရင္ အျပစ္ႀကီးမယ္။
>အျပစ္ဆိုတာ အခ်ိန္ကာလနဲ႔အမွ် ဆင္းရဲဒုကၡေတြအမ်ိဳးအမ်ိဳး ေျပာင္းခံၿပီး ေပးဆပ္ က်ခံရပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ -> အစြဲမ်ားသေလာက္ အျပစ္စြဲတာပါပဲ။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ သံုးသပ္ခ်က္
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ သံုးသပ္လ်င္ သတိပ်က္ယြင္းသြားခိုက္သည္ အမိုက္ဖံုး၍
ခ်မ္းသာျခင္းသုခ ဆံုးရံႈးေစ၏။ ဆင္းရဲမႈေတြ လႊမ္းမိုးခ်ယ္လွယ္ျခင္းကို
ေရာက္ေစ၏။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...