“ဗိုလ္ သခင္ ဆရာ”
by Soe Min on Saturday, April 7, 2012 at 10:35am
အဖိုးတို႔ အဖြားတို႔ေခတ္တုန္းက ရပ္ထဲရြာထဲ လူပုံအလယ္မွာ ဗိုလ္တို႔ သခင္တို႔ ဆရာတို႔ဆိုတာ အသက္ႀကီးငယ္မဟူ ရိုေသေလးစား အေလးထားအပ္ေသာသူေတြလို႔ အလိုလိုနားလည္ထားၾကၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ အေရးအေၾကာင္းဆို သူတို႔ပဲ အားကိုးစရာရွိတယ္ လို႔လည္း ေအာင္႔ေမ႔ၾကတာေပါ႔။ တခါတခါေတာ႔လည္း ေတာ္ေတာ္ျမင္ျပင္းကပ္စရာ ေကာင္းလို႔ထင္ပါရဲ႕။ ဆရာႀကီးတစ္ေယာက္က သူ႔ကိုယ္သူ ဗိုလ္သခင္ဆရာ လို႔ နံမယ္တပ္ၿပီး သေရာ္စာေတြ ေရးခဲ႔ေသးတယ္။ မွတ္ကေရာ။ ဘယ္သူက မေလးမစား ဆက္ဆံခ်င္ေသးသတုန္း။ သူ႔လိုမ်ဳိး ဗိုလ္လည္းဗိုလ္ သခင္လည္းသခင္ ဆရာလည္းဆရာက်တဲ႔သူေတြ မရွိမဟုတ္။ ရွိေတာ႔ ရွိပါတယ္။ အခုလည္း ရွိတာပဲ။ သားေယာက်ၤားေလးေမြးထားရင္ စကားေျပာတတ္၊ ေမးျမန္းစပ္စုတတ္တဲ႔ အရြယ္ေရာက္လာတိုင္း လူႀကီးေတြ ေမးေလ႔ရွိတဲ႔ စကားတစ္ခြန္းရွိသဗ်။ “သားသားႀကီးရင္ ဘာလုပ္မယ္” ဆိုတာေလ။ ကေလးတိုင္းေျဖတတ္တာကေတာ႔ “စစ္ဗိုလ္ႀကီးလုပ္မယ္။” “ဆရာ၀န္ႀကီးလုပ္မယ္။” ေပါ႔။ လူရည္လည္ၿပီး ေလာဘႀကီးတဲ႔ကေလးေတြကေတာ႔ သားေရႊအိုးထမ္းသလို ေျဖၾကတယ္။ “စစ္ဗိုလ္ဆရာ၀န္ႀကီး လုပ္မယ္” တဲ႔။ ဟုတ္တာေပါ႔။
စစ္ဗိုလ္ဆရာ၀န္ဆိုတာ ဆရာ၀န္ေတြလို ၾသဇာလည္းရွိ၊ စစ္ဗိုလ္ေတြလို အာဏာလည္းရွိတယ္ မဟုတ္ဘူးလား။ ကေလးအေတြးေတြပါကြယ္။ ဟုတ္လည္းဟုတ္ပဲနဲ႔ဆိုၿပီး ျပဳံးတမဲ႔မဲ႔ ျဖစ္မကုန္ပါနဲ႔ဦး။ လူႀကီးေတြေရာ သည္လို မေတြးဘူးထင္လို႔လား။ စစ္သူနာျပဳဆရာမေလးေတြကို ခ်ဳိးခ်ဳိးႏွိမ္ႏွိမ္ ေျပာတဲ႔သူေတြက “သူတို႔က စစ္ဗိုလ္ကိုမွန္းခ်င္မွန္း၊ ဆရာ၀န္ကို မွန္းခ်င္မွန္း၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ စစ္ဗိုလ္ဆရာ၀န္ကိုမွ မွန္းၾကတာ။ ေမာင္ရင္တို႔လို အရစ္မရွိ၊ အေစ႔မရွိေတြကို ဘယ္လူရာဘယ္သြင္းပါ႔မလဲ” လို႔ ေျမွာက္ေပးသလိုလိုနဲ႔ ဗလာခ်ီႀကီး ၀င္ကစ္သြားတတ္ေသးတာ။ သြားပုပ္ေလလြင္႔စကားေတြကို ကိုးကားစရာလား ဆိုေပမယ္႔ ဆိုလိုရင္းအခ်က္က စစ္ဗိုလ္ဆရာ၀န္ဆိုတာ ဆရာ၀န္ေတြထက္ေရာ၊ စစ္ဗိုလ္ေတြထက္ပါ တပန္းသာတယ္ လို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။ ဆရာ၀န္အတတ္ပညာအျပင္မွာ ေရရာတဲ႔ေရွ႕ေရးကေလးကလည္း တို႔မ်ားထက္ေတာ႔ သာတယ္ မဟုတ္ဘူးလား။ အနည္းဆုံး လခသာတာကေတာ႔ ျငင္းမရဘူးေပါ႔။ သို႔ေသာ္လည္း ၿမဳိ႔ေပၚကဆရာ၀န္ေတြလို ကုတ္အျဖဴကေလး၀တ္ နားၾကပ္ကေလး ပုခုံးေပၚတင္ၿပီး စတိုင္က်က် ဘိုင္က်က် အလုပ္လုပ္ေနရတာ မဟုတ္ဘူး။ “ျမင္ေစခ်င္စမ္းလွသည္။ ေတာင္တန္းျပာ စစ္စခန္းက ေက်ာပိုးအိပ္ကို လြယ္ကာ …” ဆိုတဲ႔ အစားမ်ဳိးပါ။ လြယ္မယ္ထင္ရင္ တစ္လေလာက္ လာလုပ္ၾကည့္ပါလား။ ဟဲ ဟဲ။ အရင္တစ္ပတ္တုန္းက လက္ေရွာင္ပါတယ္ဆိုၿပီးေတာ႔မွ သည္တခါ ပယ္ပယ္နယ္နယ္ႀကီး ႏႊာေတာ႔မေပါ႔ေလ လို႔ မထင္ပါနဲ႔။ တခ်ဳိ႔လူေတြက ဘာေျပာသြားမွန္းမသိဘူးဆိုလို႔ သည္တခါေတာ႔ အရိပ္မျပေတာ႔ပဲ အေကာင္လိုက္ကေလး သရုပ္ေဖာ္မယ္ေလ။ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါတယ္ဗ်။ မ်က္မျမင္ပုဏၰားေျခာက္ေယာက္ ဆင္စမ္းသလိုေပါ႔။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ထဲထဲ၀င္၀င္ မလုပ္ခဲ႔ဖူးေသာ္ျငား သိျမင္ခံစားမိသမွ်ေလးေတြကို “ဆင္ ဆိုသည္မွာ” စာဖြဲ႔ရတဲ႔အခါ ယပ္ေတာင္ႀကီးပါ။ တိုင္လုံးႀကီးပါ လို႔ေတာ႔ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ မေျပာလိုပါဘူး။ ေကာေ႑ညပုဏၰားကေလးလို တစ္ေခ်ာင္းတည္းေသာ လက္ညွဳိးေထာင္လို႔ တစ္ခြန္းတည္းေသာ စကားဆိုပါ႔မယ္။ ဆင္ေျပာင္ဘယ္ေလာက္ႀကီးႀကီး အၿမီးကေတာ႔ ရွဴးလွပါသဗ်ဳိ႕။ (ခုမွပဲ မရမ္းတလင္းထြက္မွန္း လူသိကုန္ေတာ႔တယ္။ ဧကံသေအာက္ကျမင္႔ လို႔ နံမယ္ေပးရေကာင္းမလား မသိဘူး။ ေရွ႔ကေပါက္တာေတာ႔ ၾကြားစရာလား)။
ကိုယ္ေတြေခတ္တုန္းကေတာ႔ စစ္ဗိုလ္ဆရာ၀န္ဆိုတာ ေဆးေက်ာင္းသားဘ၀မွာကတည္းက ဗိုလ္ေရြးအဖြဲ႔မွာ ဗိုလ္ေလာင္းစာေမးပြဲေျဖ၊ လူေတြ႔စစ္ေဆးၿပီးမွ ေခါင္းေခါက္ေရြးထားတာပါ။ ဒုတိယနွစ္ကတည္းက ေထာက္ပံေၾကးေခၚမလား လစာေခၚမလားမသိ၊ ခ်ီးျမွင္႔ေငြခံစားႏိုင္ၾကၿပီး သူမ်ားေတြလို စာေမးပြဲၿပီးလို႔ ေက်ာင္းပိတ္တဲ႔အခါ ရပ္ရြာမျပန္ႏိုင္ပဲ စစ္ပညာေတြ သင္ရေသးတယ္လို႔ မွတ္ပါတယ္။ မဆလအစိုးရလက္ထက္ဆိုေတာ႔ တပ္မေတာ္သားေတြရဲ႕ ဇာတာစန္းလဂ္ဟာ ေပါ႔ေသးေသးေတာ႔ မဟုတ္ခဲ႔ဘူးဗ်။ (သည္ေန႔က်မွ ေလးႀကီးႀကီး မဟုတ္ေတာ႔တာလို႔ေတာ႔ မဆိုလိုေၾကာင္းပါ) မဂၤလာဒုံစစ္ေဆးရုံ၀န္းက်င္ေတြဟာ ေဆးဗိုလ္ေလာင္းကေလးေတြ က်င္လည္ က်က္စားခဲ႔ရာ ေနရာေတြေပါ႔။ အစေဖာ္ေပးလိုက္လို႔ လြမ္းမ်က္ရည္ သီသီေ၀႔တဲ႔သူေတြ ေ၀႔ကုန္ပါဦးမယ္။ ေဆးရုံ၀င္းထဲမွာကိုက စစ္ပုံမက် မ၀င္ရလို႔ စာကပ္ထားတာမို႔ ယူနီေဖာင္း၀တ္ ဆရာ၀န္ လွတပတ ၾကြတရြတေလးေတြ ပ်ားပန္းခပ္ေနၾကတာ ျမင္ရမွာ မလြဲဘူး။ ကိုယ္႔အတန္းထဲက ဖလန္းဖလန္းထခဲ႔တဲ႔သူေတြကေတာ႔ အခုခ်ိန္မွာ အဘျဖစ္တဲ႔သူျဖစ္၊ မမျဖစ္တဲ႔သူျဖစ္ကုန္ေပါ႔။ လူပုံႀကီးေတြကလည္း စဥ့္အိုးႀကီးေလာက္ ရွိေပလိမ္႔မယ္။ စည္ပိုင္းႀကီးေလာက္ ရွိေပလိမ္႔မယ္။ (ဟီး ခ်စ္လို႔စတာ စိတ္ဆိုးနဲ႔ေနာ္)။ ငယ္ေပါင္းသူငယ္ခ်င္းေတြမို႔ မေတာ္တဆ ျပန္ဆုံၾကတဲ႔အခါ “မေရာက္တာၾကာၿပီ။ မေတြ႔တာၾကာၿပီ။ သတိရလိုက္တာ စာအုရာ” လုပ္မိေလေတာ႔ သူတို႔ကလည္း အၿမဲျခဳံလႊမ္းထားရရွာတဲ႔ ဇာတိ ပုည ဂုဏ္မာနေတြ ခနခၽြတ္လို႔ ခိုေကာင္ေရကိုးရာအားနဲ႔ ညည္းျပၾကပါတယ္။ (အဲဒါေပါ႔ ခိုကိုးရာမဲ႔တယ္ ဆိုတာ။ ကိုယ္ေတာင္ မေနႏိုင္ မထိုင္ႏိုင္ မဲ႔ကာရြဲ႔ကာ ေရးမိပါေပါ႔။) ဆိုလိုရင္းကေတာ႔ အားမက်ခ်င္စမ္းပါနဲ႔။ ကိုယ္႔၀မ္းနာ ကိုယ္သာသိတယ္ ဆိုပါေတာ႔။ အလိုေလးကြယ္။ ဘြဲ႔လြန္ေတြလည္း အစီအရီ။ နိင္ငံျခားဆိုလည္း သြားလိုက္ျပန္္လိုက္၊ ေနေရးထိုင္ေရး စားေရးေသာက္ေရးကလည္း တင္႔ေတာင္႔တင္႔တယ္နဲ႔ဟာ “မ်က္ထားညိဳ ဘာအလိုမ်ားမက်၊ စကားမဆို၀ံ႔ေအာင္ကြယ္ အိုဘယ္႔ သက္လွယ္” လို႔သာ ေမးလိုက္ခ်င္ေတာ႔တယ္။ ဒါနဲ႔မ်ားေတာင္ “အိမ္မွာပဲေနခ်င္တယ္ ေမေမ” လို႔ ဆိုလာေတာ႔ ကိုယ္ကလည္း ေၾကာ္ျငာထဲကအတိုင္း “အေၾကာင္းတစ္ခုခုေတာ႔ ရွိရမယ္။” လို႔ ဆက္ေတြးမိျပန္ေရာ။
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကေရာ အဲသည္ေလာက္ေကာင္းတဲ႔အလုပ္ကို ဘာျဖစ္လို႔မ်ား ၀င္မလုပ္ခဲ႔မိတာပါလိမ္႔။ ေရွ႔တန္းလိုက္သြားရရင္ “ခရာဆူးျခဳံ ဟိုအထဲက ေမွ်ာ႔နက္မည္းႀကီး တြယ္တတ္တယ္” ဆိုၿပီး ရႊံစင္မွာ ေၾကာက္တဲ႔အစားထဲကေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ အလုပ္မ၀င္ခင္မွာ ဘဘအႀကီးႀကီးတစ္ေယာက္က “စစ္ထဲ၀င္ပါလား။ ဘာမွ မပူနဲ႔။ သူ႔တာ၀န္ထား။” လို႔ ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးခ်င္တာေၾကာင္႔ အခြင္႔အလမ္းကေလးမ်ား ေပးသနားဖူးပါတယ္။ သူ႔ကိုေတာ႔ မယုံႏိုင္စရာ ဘာအေၾကာင္းမွ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ မယုံလို႔ ေရထဲက ဆြဲတင္မယ္႔လက္ကို ဘူးခါခဲ႔ရတယ္။ (သူက လက္ေပး လက္ေပး လို႔ ေျပာတာကိုး။ ငါ႔လက္ကိုယူလိုက္လို႔မွ မေျပာပဲနဲ႔။) လူကိုက ကပ္သီးကပ္ဖဲ႔ဗ်။ ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး ကိုယ္႔ၾကမၼာကို ကုိယ္႔ဘာသာပဲ ဖန္တီးခ်င္တယ္။ သူမ်ားဖန္တီးေပးထားတဲ႔ဘ၀ႀကီးကို ေစြ႔ကနဲတက္မထိုင္ခ်င္ဘူး။ ေပကပ္ကပ္နဲ႔ စြာက်ယ္ဆိုတဲ႔အစားမ်ဳိး။ ေစတနာနဲ႔ မတန္ဘူးလို႔ ေျပာခ်င္ေျပာ။ အဲသည္အထဲကို မ၀င္ခ်င္ဘူး။ ေၾကာက္တယ္ ဆိုတာ ေရွ႔တန္းထြက္ရလို႔။ အေနအစားဆင္းရဲမွာစိုးလို႔ မဟုတ္ဘူး။ အရွင္ေမြးေတာ႔ ေန႔ခ်င္းႀကီးႏိုင္မွန္း သိေပမယ္႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားမ်ားလို အရွင္႔ေနာက္ပါး တဖ၀ါးမခြာ မခစားခ်င္ဘူး။ ေဗာင္းေတာ္ညိတ္လည္း စိတ္ေတာ္မသိခ်င္ဘူး။ ကိုယ္႔စိတ္နဲ႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ပဲေနခ်င္တယ္။ တစ္စုံတစ္ေယာက္ကို ေၾကာက္ရြံ႕စြာနဲ႔ ပ်ပ္၀ပ္က်ဳိးႏြံ မျပဳခ်င္ဘူး။ သည္လိုေျပာေတာ႔ အထဲကလူေတြကို အဲလိုေနေနရတယ္ လို႔ မဆိုလိုပါဘူး။ ကိုယ္႔စိတ္နဲ႔ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ေတြးမိတာ။ အရပ္ဘက္မွာ အထက္လူႀကီးေၾကာက္ရတယ္ဆိုေပမယ္႔ အိမ္ကမိန္းမေတြ ကေလးေတြ ကိုယ္နဲ႔လိုက္ၿပီး ခစား၀န္းရံ သစၥာခံစရာမွ မလိုတာ။ သည္ကေန႔ အလုပ္မလုပ္ခ်င္ေတာ႔ရင္ ေသခ်ာေအာင္ ဆုံးျဖတ္။ ေနာက္ေန႔ အလုပ္မသြားပဲ ေနလိုက္ရုံေပါ႔။ ေနရင္းထိုင္ရင္း တပ္ေျပး တရားခံေျပး မျဖစ္ဘူး။ အဓိကကေတာ႔ ကိုယ္ဟာ အမိန္႔မနာခံတတ္တဲ႔သူမွန္း ကိုယ္႔ဘာသာ သိတယ္။ တပ္ထဲမွာ အဲဒါမပါရင္ ဘာမွ လုပ္လို႔ မရဘူး။ အဲဒါနဲ႔ အဓိကဖြဲ႔စည္းထားရတာ။ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းႀကီးကို အဲဒါနဲ႔မွ မအုပ္ခ်ဳပ္ရင္ ဘာနဲ႔သြားအုပ္ခ်ဳပ္မွာလဲ။ ဒါေၾကာင္႔ အေတာင္ပါတဲ႔ ငွက္ေတြကို ေရထဲကငါးက ဖားတု ခရုခုန္ မလုပ္ဘူး။
ဘြဲ႔လြန္၀င္ခြင္႔အင္တာဗ်ဴးေျဖေတာ႔ ဆရာႀကီးဦးသာလွေရႊက “ခြဲစိတ္ရတာခ်င္းအတူတူ၊ မီးယပ္သားဖြားက်ေတာ႔ ဘာလို႔ မေျဖတာလဲ” တဲ႔။ “ကၽြန္ေတာ္က မိန္းမေတြၾကားထဲမွာခ်ည့္ပဲ မေနတတ္လို႔ပါ။” လို႔ ေျဖလိုက္တယ္။ ဆရာႀကီးက “ေၾသာ္ ဆရာေလးက လူပ်ဳိမို႔လား။” လို႔ ေမးေရာ။ အခုလည္း အဲသလို ေမးရမယ္႔ပုံေပါက္ေနၿပီ။ အရပ္ဘက္မွာေတာ႔ စည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႔ အထက္လူႀကီးစကား နားမေထာင္ပဲေနရတာမို႔လား လို႔ ေမးခ်င္စရာ။ အာဏာစက္ခ်င္းေတာ႔ မတူတာ အမွန္ဗ်။ က်ိဳက္ထီးရိုးက ၀ယ္လာတဲ႔ စက္ေသနတ္ေတြလို “ျပန္မခ်စ္ရင္ ပစ္သတ္မယ္” ဆိုတာမ်ဳိးေတာ႔ လုပ္လို႔ မရဘူး မဟုတ္လား။ ဒါေပမယ္႔ တပ္ထဲက်ရင္ အဘအိမ္က ကားဆရာေနမေကာင္းတာလည္းပဲ ဗီအိုင္ပီလူနာထဲပါတယ္ဗ်။ က်ားလည္းေၾကာက္ရတယ္။ က်ားေခ်းက ပိုေၾကာက္ရတယ္။ (နံတာကိုးဗ်)။ ကိုယ္က အရပ္ထဲသြားရင္သာ ဗိုလ္ သခင္ ဆရာ။ အလုပ္ထဲမွာေတာ႔ ငယ္ကၽြန္ ေအာက္ဆြဲ တပည့္ လက္သား။ ရုတ္ရုတ္ရုတ္ရုတ္ မလုပ္နဲ႔ ဂုတ္ဂုတ္ဂုတ္ဂုတ္ ျဖစ္သြားမယ္။ လူႀကီးအိမ္ လူနာသြားၾကည့္ရတယ္ဆိုတာ ျခေသၤ႔ မ်က္စဥ္းခပ္ရသလိုပဲ။ မယုံရင္ အခုေဆးရုံမွာ လူနာၾကည့္နည္းနဲ႔ သြားစမ္းၾကည့္ပါလား။ ဒိုင္းေညာင္႔ အေျမွာက္တစ္သိန္းနဲ႔ ေလာက္ေတာင္မေလာက္ဘူး။ အိမ္မွာဆင္ထားတဲ႔ ပုခက္ျပဳတ္က်လို႔ စပြန္ဆာေပးတဲ႔ ကံထရိုက္ေခၚၿပီး နားထင္ ေျခာက္လုံးျပဴးႀကီးနဲ႔ ေတ႔တယ္ဆိုလား ၾကားဖူးဖတ္ဖူးလိုက္တယ္။ အရပ္သားေတြ ေလ်ာ္ေၾကးေတာင္းတာ ဘာဟုတ္ေသးတုန္း။ ဘုရားလက္ထက္က ဆရာဇီ၀ကႀကီးေတာင္ ဥေတနမင္းကိုေဆးကုေတာ႔ ဆင္ေကာင္းတစ္စီးနဲ႔ အသျပာေထာင္ထုပ္ေတာင္းတာဟာ သူ႔အတြက္ ေျခၾကြခမဟုတ္ပါဘူးတဲ႔။ ေထာပတ္အနံ႔မခံနိုင္တဲ႔ ရွင္ဘုရင္ကို အနံ႔သတ္ထားတဲ႔ေထာပတ္နဲ႔ ေဆးကုၿပီး ေလခ်ဥ္တက္လို႔ ေထာပတ္နံ႔ရတဲ႔အခါ လိုက္သတ္ခိုင္းလိုက္တဲ႔လူေတြလက္က လြတ္ေအာင္ေျပးႏိုင္ဖို႔ အတြက္ပါတဲ႔။ ဆင္ေပၚကေန အသျပာေတြ က်ဲၿပီး ထြက္ေျပးရတာဆိုပဲ။ အဲလိုလူနာမ်ဳိး ေန႔တိုင္းကုရမယ္ဆိုရင္ ေသရခ်ည္ရဲ႕ဗ်ာ။ ဒါေပသိ ၀ါသနာပါတဲ႔သူေတြကေတာ႔ အဘအိမ္ကေခၚတာကိုမွ ကံထရိိုက္ဆြဲ ကုခ်င္တာလည္း ရွိသေပါ႔။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရားအတြက္ စက္ေတာ္ခ်င္းတီးေပးရမွ စိန္ဆိုင္းျမဆိုင္း ျဖစ္တာကလား။ နန္းသုံးေတာ္၀င္ ေရႊသဇင္ဆရာ၀န္ႀကီးေတြကို နွယ္ႏွယ္ရရမွတ္လို႔။ လူနာေဆာင္ထဲေရာက္တာေတာင္ ရွင္ဘုရင္႔ဖင္ႏႈိက္ထားတဲ႔ လက္ကေလး ေရႊခ်ထားေတာ႔မေလာက္ တသသေထာင္ထားတယ္။ ကိုယ္လိုငတုံးေတြသာ ေတာကရႊံ႕တပိႆာနဲ႔ ငမြဲေတြကို ဆဲဆဲဆိုဆို ဆံထုံးထုံးဆီစိုက္ ကုခ်င္တာ။ သူမ်ားေတြျဖင္႔ ပီယ၀ါစာေလးနဲ႔ ေရႊလွည္းစီး ေငြလွည္းစီး။ လိုက္ပါတယ္။ ျပာပုံနဲ႔။ ေႏြးမွေႏြး။ ကိုယ္႔အေၾကာင္း ကိုယ္အသိဆုံး။
ကိုယ္႔ဘာသာ မလုပ္ခ်င္တာနဲ႔ပဲ စပ်စ္သီးခ်ဥ္သေလး ဘာေလး။ အေကာင္ႀကီး အၿမီးရွဴးသေလးဘာေလး။ ပုတ္ပုတ္ခတ္ခတ္ ေျပာစရာလား။ ေျပာရဲေပါင္ဗ်ာ။ ဒါေပသိ သယ္ရင္းႀကီးေတြ ကိုယ္႔ဘာသာ အသိဆုံးျဖစ္ေပလိမ္႔မယ္။ အခက္ႀကီး အေခြႀကီးေတြ ေလးလာတဲ႔အခါ ဘ၀တက္လမ္းဆိုတာ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး ၾကဳိးစားအားထုတ္မႈေတြနဲ႔ ဘယ္လိုမွ မပတ္သက္ေတာ႔ဘူးဗ်။ အိုလို႔ေသကာမွေသေရာ၊ လုပ္သက္ေတြ စြမ္းေဆာင္ရည္ေတြကလည္း အသုံး၀င္လိမ္႔မယ္ မဟုတ္ဘူး။ စင္ေတာ္မေကာက္သေရြ႕ ဖင္ေပၚေအာင္ ေလွ်ာက္ေစဦး ေလေတာင္ အသလပ္ခံရမယ္ ထင္သလား။ အရွင္ေမြးေတာ႔ ေန႔ခ်င္းႀကီးသလို အရွင္ေသေတာ႔ ေန႔မကူးခင္ ကိုယ္လည္းလိုက္ရေရာ။ ေဘာ္ဒါေတြ တစ္ခြန္းတည္းနဲ႔ ဓါတ္သြားေအာင္ ေျပာရရင္ သည္ေနရာမွာ ေအာက္ဖဲက စကားေျပာလာၿပီဗ်။ လိမ္မာတယ္။ အဲေလာက္ဆို ေပါက္ေတာ႔ေနာ္။ တို႔မ်ားက ေသြးခြဲစကားေတြ မဆိုခ်င္ဘူး။ သူမ်ားအတင္းလည္း မေျပာတတ္ပါ။ စပ္မိစပ္ရာ ကြိစိကြစေလာက္ကေလး။
အခုေခတ္ကာလ သားသမီးေတြမ်ားက်ေတာ႔ ကိုယ္ကေတာင္ လႊတ္အားက်ဖို႔ ေကာင္းေနျပန္ေရာ။ ေက်ာင္းၿပီးရုံနဲ႔ လုပ္သက္လည္းမလို၊ ၀င္ခြင္႔လည္း ေျဖစရာမလို၊ ေအာ္တိုငုတ္တုတ္ ဘြဲ႔လြန္တက္ခြင္႔ရေလတယ္။ အခ်ဳိးေျပတဲ႔သူေတြဆို ျပည္တြင္းဘြဲ႔လြန္ေတြေတာင္မဟုတ္။ ဆိုဗီယက္ျပန္ႏြဲ႕ႏြဲ႕စန္းတို႔၊ ယိုးဒယားျပန္အမာစိန္တို႔ ျဖစ္ကုန္တာ ျမန္မွျမန္။ ဗူးကလည္းေကာင္း စင္ကလည္းခံဆိုေတာ႔ အညြန္႔တလူလူေပါ႔ေနာ္။ တစ္ခုေတာ႔ရွိတယ္။ ကိုယ္၀ါသနာပါရာ၊ အားသန္ရာ ဘာသာရပ္ကို ေရြးခြင္႔ရဖို႔ကေတာ႔ ေအာက္ဖဲလိုျပန္ေရာ။ ဇာတ္ဆရာအလိုက်ေတြ မကင္းေလဘူးတဲ႔။ ခက္တာက ဗူးမခါးေသာ္ျငား ဆူးၾကားမွာ သီးၾကရတဲ႔အတြက္ အေနၾကပ္တာကေတာ႔ အမွန္ပါ။ အၿမီးေတြဘြဲ႔ေတြကို မေရပဲ အေစ႔ေတြအဆန္ေတြ ေရတဲ႔အရပ္မို႔ “ေပ်ာ္ႏိုင္မွာလား။ ရွားဖဲေလး တျခားတစ္ေယာက္ထဲပါတာ မသိလိုက္တဲ႔ဘ၀” ဆိုတဲ႔ ေမၿမဳိ႕ညေတြရဲ႕ ခါးသီးမႈေတြကို ခံႏိုင္ရည္ရွိဖို႔လိုပါတယ္။ တကယ္ပညာတတ္လာလို႔ ပညာတတ္မာန္ေတြ၀င္လာတဲ႔အခါ ေျခသုတ္ပုဆိုး ေျမြစြယ္က်ဳိးေနႏိုင္ဖို႔ ခက္တာေပါ႔။ နဂိုကမွ ျမင္းကို ခ်ဳိတပ္ေပးထားၿပီးသား မဟုတ္လား။
လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ အသက္ေမြးမႈနယ္ပယ္တိုင္းမွာ ေကာင္းတာေတြခ်ည့္ပဲလည္း မရွိဘူး။ ဆိုးတာေတြခ်ည့္ပဲလည္း မရွိဘူး။ အျပင္ကျမင္ရသေလာက္ ေရႊေက်ာင္းေျပာင္ေျပာင္ေတြမွာလည္း ၀မ္းေခါင္ေခါင္ေတြ သီတင္းသုံးခ်င္သုံးေနတတ္တာပဲ။ ကိုယ္႔စိတ္ ကိုယ္႔စရိုက္ကို ကိုယ္႔ဘာသာသိဖို႔ပဲ လိုတာေပါ႔။ ကိုယ္တိုင္ မက်င္လည္ဖူးတဲ႔ သူတပါးရပ္ရြာကို ေကာင္းသည္ဆိုးသည္၊ ခ်ဳိသည္ခါးသည္၊ ေ၀ဖန္စရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး။ (ေအာင္မယ္ေလး မေ၀ဖန္ေပလို႔သာ ေတာ္ေတာ႔တယ္)။ တစ္ခုေတာ႔ သတိေပးခ်င္ပါတယ္။ အစစအရာရာ ကိုယ္႔ေခါင္းမသုံးပဲ သူမ်ားဦးေႏွာက္နဲ႔ ေစလိုရာေစဘ၀မွာ အသားေသလာမိရင္ တေန႔က် အလုပ္ကထြက္ၿပီးတဲ႔အခါမွာေတာင္ အေတြးအေခၚေတြက အညြန္႔တုံးသြားမွာ စိုးရပါတယ္။ မုန္႔ဖိုးပဲဖိုးေလာက္နဲ႔ ထိုင္ဆိုထိုင္ ထဆိုထ အက်င္႔ႀကီးေတြ ပါေနတဲ႔အခါ အဘတို႔က ခိုင္းလို႔သာ လုပ္ေနရတယ္။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ ဘာေတြလုပ္ၿပီး ဘာေကာင္ျဖစ္ေနမွန္း နည္းနည္းေလးမွ မရိပ္မိေလရွာသူေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ႔ မခက္ပါလားကြယ္။ စင္ေပၚကယမင္းရုပ္ကေလးမ်ားဟာ အသြင္လည္း တင္႔တယ္လွပါေလရဲ႕။ ဆင္ျမန္းေပးထားတာေတြကလည္း ပိုးဖဲကတၱီပါ၊ ရတနာမ်ားေတာင္ ပါလိမ္႔ဦးမယ္။ မီးေရာင္ေအာက္မွာ ဗိုလ္ရႈခံစင္ေတာ္မင္းသမီးဘ၀ေပမယ္႔ အရုပ္ဆိုးဆိုး အဖိုးမထိုက္တဲ႔ သစ္သားရုပ္ကေလး ပင္ေနာ႔ခ်ဳိလိုေတာ႔ ကိုယ္ပိုင္ဘ၀မရွိေလဘူးဗ်။ ကိုယ္႔ဘ၀ကို ကိုယ္႔အားကိုယ္ကိုး ကိုယ္ပိုင္အသိဥာဏ္နဲ႔ ကိုယ္တိုင္ထုဆစ္ႏိုင္သူေတြ ျဖစ္ႏိုင္ၾကေစသားလို႔ ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္။
0 comments:
Post a Comment