Monday, April 30, 2012

The Silence of the Lambs ၊ ကၠတၳိယ၀ါဒ၊ ဖူးကုိး ၊ ဒီလူးစ္ ရႈေထာင္႔မွ ေလ႔လာခ်က္ -


by မင္းခက္ရဲ (Min Khet Ye) on Saturday, January 28, 2012 at 3:36am ·

The Silence of the Lambs ၊ ကၠတၳိယ၀ါဒ၊ ဖူးကုိး ၊ ဒီလူးစ္ ရႈေထာင္႔မွ ေလ႔လာခ်က္

            စိတ္ခြဲပညာရႈေထာင္႔ကေန ရုပ္ရွင္တစ္ခုကုိေလ႔လာမယ္ဆုိရင္ အဓိက ေလ႔လာၾကတာက  ထပ္တူစြဲျခင္း ၊  လူမႈအတၱအေပၚတည္ေဆာက္ပုံေတြကုိ ေလ႔လာၾကတယ္ ။ ဒါမွမဟုတ္ လည္း အဓိကထားဦးတည္ ရုိက္ျပေလ႔ရွိတယ္ ။ ဂႏၳ၀င္ရုပ္ရွင္ေတြမွာ ရုိက္ျပေလ႔ရွိတဲ႔ စိတ္ခြဲပညာရႈေထာင္႔က ရုပ္ရွင္သီအုိရီပါပဲ ။ ကၠတၳိယ၀ါဒသီအုိရီကေတာ႔ လိင္ပုိင္းဆုိင္ ရာ ကြဲျပားျခားနားမႈကုိ ရုိက္ျပေလ႔ရွိတယ္ ။ ေ၀ဖန္ေလ႔လာသူကလည္း ဒီလုိ လိင္ပုိင္ဆုိင္ရာကြဲျပားျခားနားကုိ ေလ႔လာတာပါပဲ ။ ဥပမာ ေယာက္်ားနဲ႔ မိန္းမၾကားထဲမွာ ပါ၀ါဟာဘယ္လုိ မညီမမွ်ျဖစ္ေနသလဲ ၊ ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီလုိ လိင္အရ ကြဲျပားျခားနားမႈကုိ ဘယ္လုိတည္ေဆာက္ထားသလဲ ၊ထိန္းသိမ္းထားသလဲဆုိတာကုိေလ႔လာၾက ၊ေဖာ္ျပၾကေလ႔ ရွိတယ္။ ဒါက ဂႏၳ၀င္ရုပ္ရွင္ေတြမွာေတြ႕ရတဲ႔ ကၠတၳိယ၀ါဒဆုိင္ရာ အျမင္မ်ဳိးပါ ။ ၁၉၇၅ေလာက္က ေလာရာမာေဗးရဲ႕ အက္ေဆး “ Visual Pleasure and Narrative Cinema “ အက္ေဆးမွာကတည္းက ကၠတၳိယ၀ါဒ ရုပ္ရွင္သီအုိရီေတြဟာ ရုပ္ရွင္ၾကည္႔တဲ႔ေနရာမွာ မိန္းမရုပ္ရွင္ၾကည္႔သူရဲ႕ သာယာမႈဟာ ဘယ္လုိရရွိလာႏုိင္သလဲ ၊ ဘယ္လုိေပးရင္ေကာင္းမလဲ ဆုိတာကုိ စဥ္းစားလာၾကပါတယ္။   
                                                                                                          

                   အမ်ဳိးသမီးၾကည္႔ရႈသူေတြ သာယာမႈရလာပုံမွာ အစဥ္အလာ အျမင္အာရုံဆုိင္ရာ သာယာမႈသီအုိရီ ေတြေၾကာင္႔သာမကဘူး၊ ရုပ္ရွင္ ဇာတ္လမ္းအေဆာက္အအုံဆုိင္ရာ အစီအစဥ္ေၾကာင္႔လည္း ပါ၀င္တယ္ ဆုိတာကုိ သေဘာေပါက္လာၾကတယ္။ အလြယ္ေျပာရရင္ေတာ႔ အစဥ္အလာ ျမင္အာရုံဆုိင္ရာ သာယာမႈသီအုိရီဆုိတာ အ၀တ္အစား ဒီဇုိင္းနဲ႔ ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါးသာယာႏွစ္သက္ဖြယ္ရာအာရုံေတြ ၊ ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းအမ်ားစုနဲ႔ ဆုိင္တဲ႔ အရာေတြအေပၚ အထူးျပဳသုံးစြဲ ၿပီး ဆြဲေဆာင္တဲ႔ ပုံစံတစ္မ်ဳိးပဲ ။ ဇာတ္လမ္းအေဆာက္အအုံဆုိင္ရာကေတာ႔ ရုပ္ရုင္ၾကည္႔ျခင္းစိတ္ေပၚလာေအာင္ ၊ သိခ်င္စိတ္ေပၚလာေအာင္ ႏႈိးဆြတဲ႔ ျဖစ္စဥ္ရယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္တယ္။ ဒီလို ဇာတ္လမ္းအေဆာက္အအုံကုိ အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီးျပဳလုပ္ထားတဲ႔ ျဖစ္စဥ္မ်ဳိးကုိ ကၠတၳိယ၀ါဒ ရုပ္ရွင္သီအုိရီေတြက ရွာေဖြလာၾကတာပါပဲ ။ ဥပမာ အစဥ္အလာ ေဟာလိ၀ုဒ္ရုပ္ရွင္ေတြမွာ ကင္မရာ ၾကည္႔ရႈပုံ ၊ ေငးေမာပုံကုိ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္က လြမ္းမုိးႀကီးစုိး ဆဲ တန္ဖုိးစံအတြင္းကေန ေငးေမာပုံ မ်ဳိးနဲ႔ မိန္းမေတြကုိေငးေမာထားတယ္ ။ ယေန႔မွာ အဲဒီလုိ ကင္မရာၾကည္႔ရႈပုံေတြက ေယာက္်ားလြမ္းမုိးမႈကုိဆန္႔က်င္မယ္႔ၾကည္႔ရႈပုံ ၊ မိန္းမတစ္ဦးဟာ သူ႔ရဲ႕သာယာမႈနဲ႔ သီးျခားအမွတ္လကၡဏာကုိ ရွာေဖြႏုိင္ မယ္႔ ၾကည္႔ရႈပုံမ်ဳိးကုိ အသုံးခ်လာတယ္ ။  တနည္းအားျဖင္႔ အစဥ္အလာက လုပ္တဲ႔ ေယာက္်ားေတြရဲ႕ ၾကည္႔ရႈပုံကေန မိန္းမပရိသတ္ေတြရဲ႕ အတၱနဲ႔ လိင္သဘာ၀ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္လုိက္ၿပီး ေယာက္်ားအဓိက တန္ဖုိးစံအတြင္းမွာ ေနရာခ်ထားပုံကုိ ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ျပတယ္  ဒါမွမဟုတ္ ဆန္႔က်င္ရုိက္ကူးျပတယ္။                                                                            

                 ယခု SL(The Silence of the Lambs)မွာလည္း  အမ်ဳိးသမီးဇာတ္ေကာင္နဲ႔ အမ်ဳိးသမီးပရိသတ္ေတြၾကားထဲက ဆက္သြယ္ခ်က္ကိုသာမကဘူး ၊  ရုပ္ရွင္အတြင္းက ဇာတ္ေကာင္ေတြရဲ႕ ဇာတ္ေကာင္စရုိက္ေရာေထြးျခင္း ၊ သီးျခားအမွတ္ လကၡာဏာ ရႈပ္ေထြးျခင္ေတြကုိလဲေလ႔လာႏုိင္တယ္ ။ SLမွာ အဓိကေတြ႕ႏုိင္တဲ႔ အရာႏွစ္ခုက ေငးေမာၾကည္႔ျခင္း (gaze) နဲ႔  သီးျခားအမွတ္လကဏၡာ အေျပာင္းအလဲေတြပါပဲ ။

ကၠတၳယ၀ါဒအျမင္မွေလ႔လာခ်က္

            SL ရဲ႕ ဇာတ္လမ္းျဖစ္စဥ္အေျပာင္းအလဲကုိ ေဟာလိ၀ုဒ္အစဥ္အလာမွာ ေတြ႕ရတဲ႔အတုိင္း အေျပာင္းအလဲျဖစ္စဥ္ သုံးခုနဲ႔ထားတယ္ ။ ဇာတ္ေကာင္သုံးေယာက္ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈနဲ႔ အားၿပဳိင္မႈကုိလည္း ယူသုံးထားတယ္။ ပထမဇာတ္ေျပာ ျဖစ္စဥ္က ဘယ္တီေမာဂုိေဒါင္မွာ ကလာ႔ရင္႔စ္ရဲ႕ ရွာေဖြမႈနဲ႔ အဆုံးသတ္တယ္။ ဒုတိယတစ္ခုက အက္ဖ္ဘီအုိင္က ဟာနီေဘာကုိ ျပန္လႊတ္ေပးမယ္ဆုိတဲ႔ လွည္႔ဖ်ားေတာင္းဆုိမႈနဲ႔ ဆုံးတယ္။ တတိယက ဘတ္ဖလုိး အိမ္ကုိ ၀င္စီးမႈပဲ ။ ျဖစ္စဥ္အေျပာင္းအလဲသုံးခုကုိမွ ဇာတ္ေကာင္းစရုိက္သုံးခုနဲ႔ ျပတယ္ ။ ဇာတ္ေျပာတစ္ခုလုံးကုိ ထပ္ခါတလဲျဖစ္ျခင္းနဲ႔ အေျဖထုတ္ျခင္း ႏွစ္ခုကုိ အေျခခံထားတယ္ ။ ကလာရင္႔စ္ က  ဟန္နီေဘာရွိ ခဏခဏလာၿပီးေတြ႕တယ္ ။ ေနာက္ ရသမွ် အခ်က္အလက္နဲ႔ ဆက္တုိက္လူသတ္သမား ဘတ္ဖလုိးကုိ ဖမ္းဖုိ႔ ႀကဳိးစားတာနဲ႔ ဆက္လမ္းကုိ ခ်ိန္ဆက္ထားတယ္။ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုလုံးမွာ အတိတ္၊အနာဂတ္ ၊ပစၥဳပၸာန္ဟာ ထပ္တလဲလဲျဖစ္ေနတယ္။ ဗာလာဒီမာ ပေ၇ာ႔ရဲ႕အျမင္နဲ႔ ၾကည္႔မယ္ ဆုိရင္ သုံးေယာက္စလုံးပါ၀င္ေနတဲ႔ အခန္းဂ႑က ေျပာင္းလဲေနတယ္ ။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ဟန္နီေဘာက ျပဳသူ (actant ) ျဖစ္မယ္ ။ တစ္ခါတစ္ရံ ဘတ္ဖလုိးက ဇာတ္လမ္းရဲ႕ ျပဳသူေနရာ ၊ အကူအညီေပးသူေနရာ ေရာက္မယ္ ။ ကလာရင္႔ လည္း ဒီလုိပဲ ဇာတ္အတြင္းသူ႔ရဲ႕ ေနရာဟာ ပရိသတ္အတြက္ မင္းသမီးျဖစ္ေနေပမယ္႔ ဇာတ္လမ္းရဲ႕ အဓိက ျပဳလုပ္သူ အျမဲျဖစ္ေနတာမဟုတ္ဘူး ။ တစ္ခါတစ္ရံ အကူအညီေပးသူတစ္ေယာက္လုိေတြ႕ရၿပီး ဘတ္ဖလုိးနဲ႔ ဟန္နီေဘာ တုိ႔ ဇာတ္အၿပဳိင္ျဖစ္ေနတဲ႔ ေနရာမွာ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ဇာတ္ေကာင္(antagnist) ေနရာကုိေတာင္ ေရာက္သြားတယ္ ။                                                                                                                      

                ဇတ္ကြက္အရ ၿခဳံၾကည္႔မယ္ဆုိရင္စုံေထာက္၀တၳဳအမ်ဳိးအစားေတြမွာ ေတြ႕ရတတ္တဲ႔ ဇာတ္ေျပာပဲ ။  ဇာတ္ေကာင္ေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈအားလုံးဟာ ေနာက္ဆုံးမွာ အေျဖတစ္ရပ္ထြက္ေပၚဖုိ႔ ႀကဳိးစားၾကတယ္ ။အဆုံးသတ္မွာ အဓိကဇာတ္လုိက္အမ်ဳိးသမီး ေအာင္ပြဲခံသြားတယ္ ။ ဇာတ္လမ္းအပိတ္ကုိ အဖြင္႔နဲ႔ ဟန္ခ်က္ညီေအာင္ျပဳလုပ္ေပးထား တယ္ ။ ၀တၳဳဇာတ္လမ္းအစကေတာ႔ အက္ဘီအုိင္ရဲေမ ကလာရင္႔စ္ စတာလင္းဟာ ေလ႔က်င္႔ေရးသင္တန္းသူ အဆင္႔မွာပဲ အလြန္အႏၱာရယ္ႀကီးတဲ႔ ရာဇ၀တ္သား ဟန္နီေဘာ လက္တာနဲ႔ မိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္လုပ္ဖုိ႔တာ၀န္ေပးအပ္ခံရတယ္ ။ လက္တာဟာ လူသားစားထဲ ။ အ၇ူးေထာင္အတြင္းမွာ တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ထိန္းခ်ဳပ္ခံရတယ္ ။ သူ႔ရဲ႕ အထင္ရွားဆုံးအရည္ အေသြးကေတာ႔ သူဟာ ယခင္က နာမည္ေက်ာ္ စိတ္ကုဆရာ၀န္တစ္ဦးျဖစ္ေနတာပဲ ။  ရဲေတြက သူ႔ရဲ႕ အကူအညီကုိ ယူၿပီး ဆက္တုိက္လူသတ္သမား ဘတ္ဖလုိး ဆုိတာဘယ္သူဘယ္၀ါျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ထုတ္ဖုိ႔ႀကဳိးစားတယ္ ။ ဘတ္ဖလုိး ဆုိတာက မိန္းမေတြရဲ႕ အေရးျပားကုိ ျဖတ္ေတာက္ သတ္ျဖတ္သူပါပဲ ။ စတာလင္းဟာ လက္တာနဲ႔ တျဖည္ျဖည္နက္ရႈိင္းနဲ႔ ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈကုိ ေရာက္လာတယ္ ။ လက္တာဟာ စတာလင္းရဲ႕ စိတ္အတြင္းပုိင္အနက္ရႈိင္းဆုံးအထိ ထုိးေဖာက္ ၀င္ေရာက္ ၿပီး စတာလင္ငယ္ငယ္က သုံးေတြနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး စိတ္ဒဏ္သင္႔ခဲ႔တာ  ၊ ကယ္ဆယ္သူမဲ႔ခဲ႔တာေတြ အေမမရွိအေဖေသဆုံးမႈေတြနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနတာ ၊ လိင္ပုိင္းအႀကမ္းဖက္တဲ႔ ဦးေလးဆီကေန ထြက္ေျပးခဲ႔တာေတါအထိ ေဖာ္ျပႏုိင္ခဲ႔တယ္ ။ လက္တာရဲ႕ လမ္းညြန္မႈနဲ႔  စတာလင္းဟာ ဆက္တုိက္လူသတ္သမား ဘတ္ဖလုိးကုိ ေျခရာခံလုိက္တယ္ ။ ေနာက္ဆုံး ဘတ္ဖလုိးကုိ ေျခရာခံမိတယ္ ။ ဘတ္ဖလုိးက သူမကုိ သတ္ဖုိ႔ႀကိဳးစားတယ္ ။ ခုခံကာကြယ္ရင္ စတာလင္းအႏုိင္ရခဲ႔တယ္ ။  ရုပ္ရွင္ကုိ ကလာရင္႔စ္ စတာလင္ရဲ႕ အက္ဘီအုိင္ ေလ႔က်င္ေရး သင္တန္းေက်ာင္းဆင္းပြဲနဲ႔ အဆုံးသတ္ထားတယ္ ။  လက္တာက ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္သြားရာကေန ကလာရင္႔စ္ဆီ ဖုန္းဆက္တယ္ ။ ေနာင္ သူ႔ကုိယ္သူ ထိန္းခ်ဳပ္ဖုိ႔ လူေတြကုိ သတ္ျဖတ္စားေသာက္ခ်င္စိတ္ေပၚလာရင္ ထိန္းခ်ဳပ္ဖုိ႔ရာ ႀကဳိးစားသြားမယ္လုိ႔ ကတိျပဳတယ္ ။                                                                                                            

               The Silence of the Lambs ဟာ ကၠတၳိယ၀ါဒ ရုပ္ရွင္ သီအုိရစ္ေတြ အတြက္ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတယ္ ။ ရုပ္ရွင္ရဲ႕ တင္ျပပုံမွာ လူမႈလိင္နဲ႔ လိင္သဘာ၀ကုိ ေဖာ္ထုတ္ျပထားေတြရွိတယ္ ။ လူေတြရဲ႕ အၾကည္႔ေတြထဲမွာ လူမႈလိင္ဆုိင္ရာ ကြဲျပားျခားနားမႈေတြကုိ အထင္းသားေတြ႕ရမွာ ျဖစ္တယ္ ။ ဘတ္ဖလုိးရဲ႕ လုပ္ေဆာင္မႈဟာလည္း ကၠတၳိယ၀ါဒီေတြ အတြက္ စိတ္၀င္စားစရာပဲ ။ ဘတ္ဖလုိးက မိန္းမေတြအေ၇းျပားကုိ ဆုတ္ၿဖဲၿပီး သူတုိ႔ရဲ႕ လည္ေခ်ာင္းအတြင္းမွာ ပုိးေကာင္းတစ္ေကာင္ထားခဲ႔တယ္ ။ ဒါဟာ သံလြန္စေတြျဖစ္တဲ႔ အခ်ိန္၊ေနရာနဲ႔ ေသဆုံးပုံေတြကုိ ျပရုံသာမကဘူး ေသဆုံးသူရဲ႕ ခႏၶာကုိယ္နဲ႔ ဘတ္ဖလုိးရဲ႕ စိ္တ္ကုိ ဖတ္ရႈအနက္ျပန္ႏုိင္ဖုိ႔ကုိပါေဖာ္ထုတ္ခဲ႔တယ္ ။ ကလာရင္႔ စ္  အသုဘအခန္းအနားတစ္ခုကုိ အလာမွာ ရဲေတြက လိင္ပုိင္ဆုိင္ရာကြဲျပားမႈကုိ ေဖာ္ျပတဲ႔အၾကည္႔နဲ႔၀ုိင္း၀န္းၾကည္႔ၾက တယ္ ။ဒီလုိအၾကည္႔မ်ဳိးကုိ  ဟန္နီေဘာလက္တာနဲ႔ ေတြ႔ဆုံဖုိ႔ သူ႔ဆရာ ခေရာ႔ခ္ဖုိ႔ဒ္ဆီအလာမွာလည္း ၾကည္႔ခံရတယ္ ။ လက္တာရဲ႕ အၾကည္႔ေတြမွာလည္း အထင္သားေတြ႕ရတယ္။ ဒီလုိ လိင္အရာ ကြဲျပားျခားနားမႈကို ထုတ္ေဖာ္ျပ သခ်က္မ်ဳိးကို အၿမဲေတြ႕ေနရတယ္ ။                                                                                                                     

              ဟန္နီေဘာလက္တာနဲ႔ ပထမဆုံးအင္တာဗ်ဴးတဲ႔အခန္းမွာလည္း ဒီလုိပဲ ။ ကလာ႔ရင္႔စ္က လက္တာရဲ႕ မ်က္ႏွာကုိ အကဲေခတ္ဖုိ႔ၾကည္႔ေနဟန္နဲ႔ လက္တာရဲ႕ မ်က္နွာတစ္ခုတည္းကုိ ကြပ္ၿပီးရုိက္ျပတယ္ ။ဒါေပမယ္႔ အခန္းရဲ႕ အလင္းေရာင္နဲ႔ သူတုိ႔ႏွစ္ၾကားထဲမွာကာထားတဲ႔မွန္ေၾကာင္႔ တကယ္ေလ႔လာေနသူက ကလာရင္႔စ္ မဟုတ္ဘဲ လက္တာသာ  မွန္ေၾကာင္႔ ကလာရင္႔စ္ရဲ႕ ေနာက္ေက်ာ္ေရာက္ေနသလုိျဖစ္လာၿပီး ကလာရင္႔စ္ကုိ ေစာင္႔ၾကည္႔စူးစမ္းေနတဲ႔ ပုံေပၚလာတယ္ ။ ေနာက္ဆုံးအခန္းမွာ ဘတ္ဖလုိးရဲ႕ေမွာင္မည္းေနတဲ႔ ေျမေအာက္ခန္းမွာ တုိက္ခုိက္ၾကတယ္။ ဘတ္ဖလုိးက ေမွာင္မည္း သြားေအာင္ မီးကုိ ျဖတ္လုိက္တယ္ ။ ေနာက္ေတာ႔ ညၾကည္႔မ်က္မွန္တပ္ၿပီး ကလာရင္႔စ္ကုိ ေစာင္႔ၾကည္႔ေနတယ္ ။ အဲဒီ ေစာင္႔ၾကည္႔မႈေအာက္မွာ ကလာ႔ရင္႔စ္ရဲ႕ ေၾကာက္ရြ႕ံထိတ္လန္႔ၿပီး ၾကံရာမရျဖစ္ေနတဲ႔ပုံကုိ ေဖာ္ျပထားတယ္။ သူမကုိ ဘတ္ဖလုိးကၾကည္႔ေနတယ္ဆုိတာကုိ လည္းသိပုံမရဘူး ။ အႏၱရာယ္ျပဳေတာ႔မယ္႔ ေယာက္်ားအဓိက အၾကည္႔ေတြၾကားမွ မဆန္မႈရဲ႕ ေယာက္ယက္ခတ္ေနပုံကုိ အထင္းသားေတြ႕ရမယ္ ။ ကလာ႔ရင္႔စ္ သူမရဲ႕ေသနတ္ကုိ က်ည္ျဖည္႔ထားေတာင္မွ ဘတ္ဖလုိးရဲ႕ အၾကည္႔က သေရာ္ေတာ္ေတာ္လုပ္ေနပုံေပၚတယ္ ။ ဘတ္ဖလုိးရဲ႕ ပုိင္ဆုိင္ ၊ ပုိင္ႏုိင္မႈအတြင္းက မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေနရာကုိ လည္းေတြ႕ရမယ္။                                                                                             

            ကၠတၳိယ၀ါဒေ၀ဖန္ေရးအတြက္ ေနာက္ထပ္ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတဲ႔ အခ်က္တစ္ခုကေတာ႔ လူမႈလိင္ ၊ လက္ရာ အမ်ဳိးအစားေတြနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ႔ေမးခြန္းပဲ ။SLဟာ ဟစ္ရွ္ေကာ႔ ဆန္တဲ႔ ရုပ္ရွင္ပဲ ။ ဟစ္ရွ္ေကာ႔ရဲ႕  Psycho နဲ႔ The Birds  ပါးမားရဲ႕ Dressed to Kill ? ဂၽြန္ကာပန္တာရဲ႕ Hallowenn ရုပ္ရွင္ေတြမွာ ေတြ႕ရသလုိပဲ ။ အမ်ဳိးသမီးစုံေထာင္ဟာ စုံေထာက္ဖုိ႔အတြက္ တြန္းအားေပးခံရတယ္ ၊ အႏၱာရယ္ရွိတဲ႔ နယ္ေျမထဲကုိ ၀င္ေရာက္သြားမယ္၊ အဲဒီမွာ သူမရဲ႕ လိင္၊နဲ႔ ခႏၶာကုိယ္ဟာ အင္အားခ်ိနဲ႔ၿပီး အႏၱာရယ္ျပဳခံရေတာ႔မယ္႔အလား ကင္မရာရဲ႕ အၾကည္႔ခံရမယ္။ မိန္းမ တစ္ေယာက္အၾကည္႔ခံရပုံဟာ SLမွာ ဟစ္ရွ္ေကာ႔ရဲ႕ အစိတ္အပုိင္းေတြပါ၀င္ေနတယ္ ။ ဒါေပမယ္႔လည္းတစ္ဖက္မွာ လည္း  ဟစ္ရွ္ေကာ႔ ဒီကြန္စထရပ္လုပ္ခဲ႔တဲ႔ လက္ရာအမ်ဳိးအစားေတြရဲ႕ အစိတ္အပုိင္ ပါ၀င္ေပါင္းစပ္ေနတာကုိလည္း ေတြ႕ရတယ္ ။ ဟစ္ရွ္ေကာ႔ကုိ ဒီကြန္စထရပ္လုပ္ထားတဲ႔ အစိတ္အပုိင္းေတြမွာက မိန္းမေတြရဲ႕ ခြန္းအားကုိ ၿဖည္႔ဆည္းေပးမယ္႔ အညြန္းျပဳေတြကုိ အမ်ားဆုံးအသုံးျပဳတာပါပဲ ။ ကလာ႔ရင္႔စ္ဟာ ဆက္တုိက္သမားကုိ သူမတစ္ေယာက္ထဲ စုံစမ္းေထာက္လွမ္းရရုံသာကမဘူး ၊သူမရဲ႕ သတၱိနဲ႔ စိတ္ဓါတ္ခုိင္မာမႈကုိျပတယ္ ။ ေယာက္်ားေတြ၀ုိင္း ရံထားတဲ႔ ေလာကႀကီးထဲက မိန္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္မႈကုိ ေတြ႕နုိင္တယ္ ။ကလာရင္႔စ္ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္မႈေၾကာင္႔ ကလာရင္႔စ္ရဲ႕ လိင္သဘာ၀ဟာ မ-ဆန္မႈသက္သက္မဟုတ္ေတာ႔ဘဲ ဟန္နီေဘာ ၊ ဘတ္ဖလုိးတုိ႔ဆီကုိပါ ထုိးေဖာက္၀င္ေရာက္ထားတဲ႔ လိင္သဘာ၀အျပန္အလွန္ခ်ိတ္ဆက္မႈသေဘာေဆာင္လာတယ္ ။ တနည္းအားျဖင္႔ ရဲေတြရဲ႕ ေယာက္်ားဆန္တဲ႔ အၾကည္႔ေတြအတြင္းက မိန္းမရဲ႕ လူမႈလိင္ကုိ ခြဲျခားျပရင္းက မိန္းမတစ္ေယာက္ ရဲ႕ ပါ၀ါဟာ ဆက္လက္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားဖုိ႔ အားျဖည္႔ေနတာဟာ လူမႈလိင္သဘာ၀ အျပန္အလွန္ခ်ိတ္ဆက္ျခင္းျဖစ္လာေစတာပါပဲ ။

ဖူးကုိး ရႈေထာင္႔အျမင္

            SL မွာဖူးကုိးအျမင္အတြက္ အေရးႀကီးဆုံးက Panoptic Gaze ပါပဲ ။ အက်ဥ္းေထာင္ေတြရဲ႕ အလယ္ဗဟုိ ေမွ်ာ္စင္ကုိ Panoptical လုိ႔ေခၚပါတယ္ ။ အလယ္ဗဟုိ ေမွ်ာ္စင္ကေန အက်ဥ္းခန္းအတြင္းက အက်ဥ္းသားေတြကုိ အျမဲ ေစာင္႔ၾကည္႔ကြပ္မတ္တယ္ ။ ဖူးကုိးအျမင္အရာဆုိရင္ အလယ္ဗဟုိ ေမွ်ာ္စင္ကေန ေစာင္႔ၾကည္႔ကြပ္မတ္မႈမွာ  ေစာင္႔ၾကည္႔သူေရာ ၊ ေစာင္႔ၾကည္႔ကြပ္မတ္ခံရသူကုိပါ လြမ္းမုိးထိန္းခ်ဳပ္ခံရတဲ႔ သေဘာရွိတယ္ ။ SLမွာ အဲဒီလုိ ေစာင္႔ၾကည္ ကြပ္မတ္မႈေတြကုိ ေတြ႕နုိင္တယ္ ။ ဖူးကုိးရဲ႕ လက္ရာေတြက ရုပ္ရွင္ကုိ ခြဲျခားစိတ္ျဖာရာမွာ ရုပ္ရုပ္အတြင္း အင္စတီးက်ဴးရွင္းဆန္ဆန္အရာေတြရဲ႕ ေရးသားပုိ႔ခ်မႈကုိ ေလ႔လာစူးစမ္းေစတယ္ ။ SLမွာဆုိရင္ ရဲအကယ္ဒမီဟာ အင္စတီက်ဴးရွငး္ပဲ ။  အဲဒီလုိ အင္စတီက်ဴးရွင္းေတြက ေရးသားပုိ႔ခ်မႈေတြကို ဘယ္လုိလည္ပတ္အလုပ္လုပ္သလဲဆုိတာ ကုိ ေလ႔လာေစတယ္ ။                                                                                                                      

                 ပါ၀ါနဲ႔စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းအတြဲေတြကုိလည္း ေလ႔လာေစတယ္ ။ ကင္မရာ ဒါမွမဟုတ္ ဇာတ္ေကာင္ တစ္ေကာင္ရဲ႕ ၾကည္႔ျခင္းထက္ အၾကည္႔ခံရျခင္းေၾကာင္႔ျဖစ္ေပၚလာတဲ႔ အက်ဳိးဆက္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ျပတယ္ ။ အၾကည္႔ခံရျခင္းမွာ ရုပ္ရွင္အတြင္း ဇာတ္ေကာင္ရဲ႕ အၾကည္႔ခံရျခင္းသားမကဘူး ။ရုပ္ရွင္ကုိ ၾကည္႔ေနသူရဲ႕ စိတ္အတြင္းေပၚေပါက္လာတဲ႔ ဆက္စပ္မႈေတြကုိပါ ေဖာ္ထုတ္ျပတယ္ ။ ရုပ္ရွင္ဟာ ပါ၀ါတစ္ခုသာမကဘူး ၊ ပါ၀ါနဲ႔ ဆက္စပ္ ျဖစ္ေပၚေနတဲ႔ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြကုိ ခ်မွတ္လြမ္းမုိးတဲ႔ အရာအျဖစ္ျမင္တာ။  ဥပမာ ကၠတၳိယ ၀ါဒေ၀ဖန္ေရးက ရုပ္ရွင္ကုိ ၾကည္႔တဲ႔ အခါ ေယာက္်ားလႊမ္းမုိးမႈအတြင္းက အၾကည္႔ခံေတြရယ္ ၊ ဇာတ္လမ္းအေဆာက္အအုံနဲ႔ ရုပ္ရွင္ၾကည္႔သူၾကားထဲက အၾကည္႔ခံေတြအေၾကာင္းကုိေဆြးေႏြးတယ္ ။ဖူးကုိးကေတာ႔“ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ဟာ ၾကည္႔ရႈသူသာ မကဘူး ၊ ေစာင္႔ၾကည္ကြပ္မတ္ခံရသူေတြလည္းျဖစ္တယ္ ။”လုိ႔ဆုိတယ္ ။ ရုပ္ရွင္ကုိ ၾကည္႔ေနျခင္းဟာ ရုပ္ရွင္လည္ပတ္အလုပ္လုပ္ေနတဲ႔ အက်ဥ္းေထာင္အလယ္ဗဟုိေမွ်ာ္စင္ဆန္ဆန္ စက္ယႏၱရားအတြင္း ေစာင္႔ၾကည္႔ ကြပ္မတ္ခံရတယ္လုိ႔ ဆုိတယ္ ။                                                                                                                 

                   ရုပ္ရွင္ထဲက အၾကည္႔ေတြကုိ ေလ႔လာစူးစမ္းတဲ႔အခါလုပ္သင္႔တာက လူမႈလိင္အရမညီမွ်မႈေတြကုိသာ ေလ႔လာ စူးစမ္းေနရုံသက္သက္မဟုတ္ဘဲ အၾကည္႔ေတြ၊ေျပာစကားေတြၾကားထဲမွာ အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္ေနတဲ႔ ပါ၀ါကုိ လည္း ေလ႔လာသင္႔တယ္ ။ အၾကည္႔ေတြ ၾကည္ပုံေတြၾကားထဲက အဆက္အစပ္ေတြနဲ႔ အဲဒီလုိအဆက္အစပ္ေတြၾကားထဲက ကုိယ္႔ကုိယ္ကုိယ္ ေစာင္႔ၾကည္ကြပ္မတ္သလုိ ျဖစ္လာပုံေတြကုိ ရွာေဖြတယ္ ။ အတုိခ်ဳံးေျပာရင္ေတာ႔ အၾကည္႔ေတြေၾကာင္႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ႔ ပါ၀ါဆက္သြယ္ခ်က္ေတြ ၊ လည္ပတ္အလုပ္လုပ္ပုံေတြကုိ ေလ႔လာတာပါပဲ ။      

               ဖူးကုိးအျမင္ကေန SLကုိ ေလ႔လာၾကည္႔ရင္ အဓိကေတြ႕ရမွာက အက္ဖ္ဘီအုိင္ အင္စတီက်ဴးရွင္းရဲ႕ အလုပ္လုပ္ပုံ ပဲ ။ အက္ဖ္ဘီအုိင္ အင္စတီးက်ဴးရွင္းရဲ႕ ေရးသားပုိ႔ခ်မႈကုိ ပုံစံႏွစ္မ်ဳိးနဲ႔ ေတြ႕ရမယ္ ။ အင္စတီးက်ဴးရွင္းက ျပင္ပေလာကအ တြက္ ဥပေဒအာဏာတည္လာေအာင္ အားျဖည္႔ေပးမယ္ ။  သူ႔ရဲ႕ အင္စတီက်ဴးရွင္းအတြင္းမွာေတာ႔ ရဲအဖြဲ႔အ၀င္ေတြ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းနဲ႔ အညီေနေအာင္ ခ်မွတ္လုပ္ေဆာင္တယ္ ။ ေအးဂ်င္႔ ကလာရင္႔စ္ စတာလင္ဟာ ေအာင္ျမင္ခဲ႔တယ္ ။ အစပထမမွာ သူဟာ မိန္းမသဘာ၀နဲ႔ျဖစ္တည္ခဲ႔တယ္ ။ ဒါေပမယ္႔  ဘတ္ဖလုိးကုိသတ္လုိက္ႏုိင္ျခင္း နဲ႔ အက္ဖ္ဘီအုိင္ အင္စတီက်ဴးရွင္ရဲ႕ ဘြဲ႔ကုိ ရရွိလုိက္ျခင္းအဆုံးမွာ သူမရဲ႕ မသဘာအတြင္းကုိ ဖုိ-ဆန္မႈဟာ တရား၀င္ထုိးေဖာက္၀င္ လာတယ္ ။ ေယာက္်ားေတြသာပုိင္ဆုိင္တတ္တဲ႔ ပါ၀ါ - ရမၼက္ဆႏၵ-လြမ္းမုိးထိန္းခ်ဳပ္မႈ ေတြကုိ ပုိင္ဆုိင္လာတယ္ ။ ဒါေပမယ္႔ ကလာ႔ရင္႔စ္စတာလင္းဆုိတဲ႔ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ပုဂၢလိက သဘာ၀က ဘာလဲလုိ႔ေတာ႔ ေမးခြန္းထုတ္ရမယ္ ။  

                  ကလာ႔ရင္စ္္႔စတာလင္းရဲ႕ ေအာင္ပြဲဟာ သူမရဲ႕ က်ဆုံးမႈလုိလုိ ဘာေၾကာင္႔ျဖစ္ရတာလဲလုိ႔ေမးခြန္းထုတ္ရင္ အင္စတီက်ဴးရွင္း နယ္လ္အေလ႔အက်င္႔နဲ႔ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းအေျခခံအေလ႔အက်င္႔(disciplinary practice )ေၾကာင္႔ပဲ လုိ႔ဆုိရမယ္ ။ ကလာ႔ရင္႔ဟာ ေအာင္ပြဲခံႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း အေျခခံ စမ္းသပ္မႈ ေပါင္းမ်ားစြာကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ရတယ္ ။ ရုပ္ရွင္ စစခ်င္းမွာ ကလာ႔ရင္႔စ္ဟာ စစ္ေလ႔က်င္႔ခန္းေတြကုိ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္နည္းတူ ေလ႔က်င္႔မႈနဲ႔ စတင္ထားတယ္ ။ သူမရဲ႕ေလ႔က်င္မႈေတြကုိ ကင္မရာက အက်ဥ္းေထာင္အလယ္ဗဟုိေမွ်ာ္စင္ကေန ေစာင္႔ၾကည္႔ေနသလုိ ေစာင္ၾကည္႔ေနတယ္ ။ ေလ႔က်င္႔ခန္းေတြ အတြင္း တျဖည္းျဖည္းေက်ာခုိင္းသြားတဲ႔ ကလာ႔ရင္႔စ ေနာက္ကေနမွ ရဲအရာရွိတစ္ေယာက္ေပၚလာၿပီး ကလာ႔ရင္႔စ္ကုိ တာ၀န္ေပးဖုိ႔ သူ႔အထက္အရာရွိကလာေတြ႕ခုိင္းတဲ႔ အေၾကာင္းေျပာၾကားလုိက္တယ္ ။ ကလာ႔ရင္႔ဟာ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္အလုပ္ ၊ အင္စတီက်ဴးရွင္းေတြအတြင္း ခ်မွတ္ထားတဲ႔ အရာေတြနဲ႔ သင္႔ေလ်ာ္မယ္႔ တသီးပုဂၢလသဘာ၀ကုိ သူ႔ကုိယ္သူတည္ေဆာက္ေနရတာကုိက အင္စတီက်ဴရွင္းအေလ႔ အက်င္႔အတြင္းကုိယ္႔ကုိယ္ကုိ အလိုက္သင္႔ေျပာင္းလဲေပးတဲ႔ ခႏၶာကုိယ္ ၊ လူမႈအတၱသဘာ၀ေတြအျဖစ္ေျပာင္း လဲေပးရတာပဲ။ ဖူးကုိးရဲ႕ အသုံးအရေတာ႔ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းအေျခခံအေလ႔အက်င္႔ေအာက္မွာ ၊တနည္းအားျဖင္႔ ကလာ႔ရင္႔စ္ႀကဳံေတြ႕ရတဲ႔ စမ္းသပ္မႈအမ်ဳိးမ်ဳိးေအာက္မွာ ယဥ္ပါးေသာခႏၶာကုိယ္(docile body) ျဖစ္လာတာပါပဲ ။ဒါ ေၾကာင္႔ ကလာ႔ရင္႔စ္ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈဟာ အင္စတီးက်ဳးရွင္းနဲ႔ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းအေျခခံအတြင္းက အေလ႔အက်င္႔ေတြ ေၾကာင္႔ျဖစ္လာတဲ႔ ယဥ္ပါးေသာ ခႏၶာကုိယ္ေၾကာင္႔ျဖစ္ၿပီး သူမရဲ႕ ပုဂၢလိကသဘာ၀ေပ်ာက္ဆုံးသြားတဲ႔အတြက္ က်ဆုံးမႈလုိ႔ ျမင္ႏုိင္တယ္ ။

ဒီလူးစ္ရႈေထာင္႔အျမင္
            ဒီလူးစ္ဟာ ဖူးကုိးရဲ႕ ပါ၀ါအျမင္ကုိ ႏွစ္ဆယ္ရာစုနဲ႔ အညီဆက္လက္ထုတ္ေဖာ္ခဲ႔တယ္ ။ ဖူးကုိးကုိယ္တုိင္က  တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ႏွစ္ဆယ္ရာစုကုိ ဒီလူးစ္ေခတ္ရယ္လုိ႔ အသိအမွတ္ျပဳလာၾကလိမ္႔မယ္ လုိ႔ဆုိခဲ႔တယ္ ။ ဖူးကုိးနဲ႔ မတူတဲ႔ အခ်က္ေတြထဲမွာေတာ႔ ဒီလူးစ္ဟာ ရုပ္ရွင္နဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး အဓိကအေရးပါတဲ႔ လက္ရာႏွစ္ခုကုိ ထုတ္ေဖာ္ခဲ႔တယ္။လက္ရာ ႏွစ္ခုလုံးက ျပင္သစ္ရဲ႕ ေရွ႕မ်ဳိးဆက္ေတြလက္စြဲထားတဲ႔ ရုပ္ရွင္သီအုိရီအျမင္ေတြကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ႏုိင္တယ္ ။ အင္ဒေရဘာဇင္ အလြန္လက္ရာေတြရယ္လုိ႔ျဖစ္လာတာပဲ ။ ဂႏၳ၀င္ရုပ္ရွင္နဲ႔ ေခတ္သစ္ရုပ္ရွင္ေတြထဲက သမုိင္းဆုိင္ရာ ျပတ္ေတာက္မႈ ေတြကုိ အဓိပၸာယ္ဖြင္႔ခဲ႔တယ္။                                                                                       

                         ဖူးကုိးနဲ႔ ကြဲျပားတဲ႔ ဒုတိယအခ်က္က ဒီလူးစ္ဟာ ၾကည္႔ျခင္းအေျခခံသီအုိရီအျမင္ေတြထက္စာရင္ ကြန္ယက္သေဘာ အေျခခံကုိ အဓိကထားတာပဲ ။ ၾကည္႔ျခင္း (the look) ဟာ လုိအပ္မလုိအပ္ မေသခ်ာဘူး။ မ်က္လုံးက ေနၾကည္႔လုိက္တဲ႔ လက္ေအာက္ခံသေဘာတစ္ခုထဲရွိေနတယ္ဆုိတဲ႔ သေဘာထက္ ကင္မရာေဘာင္ နဲ႔ ဖန္သားျပင္ေပၚက ရွိသမွ်အရာေတြအားလုံးဟာ ကြန္ယက္သဖြယ္ခ်ိတ္ဆက္ေနတယ္ ဆုိတဲ႔ သေဘာကုိသာ လက္ခံတယ္ ။ ေဘာင္အတြင္း က အရာေတြဟာ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုယွက္ႏြယ္ေနတဲ႔ ပုံစံကုိသာ ဒီလူးစ္က အဓိကထားတယ္ ။                            

                    တတိယအခ်က္ကေတာ႔ ဖူးကုိးလုိ လူမႈလိင္နဲ႔  လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာ ကြဲျပားျခားနားမႈေတြကုိ အဓိကထားတာမဟုတ္ ဘူး ။ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာကြဲျပာျခားနားမႈ ၊ကၠတၳိယ၀ါဒ၊ ေဂးႏုိင္ငံေရးေတြနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ႔ ေဆြးေႏြးမႈေတြကုိ တုိက္ရုိက္ေဆြးေႏြးခဲ႔တာမ်ဳိးမရွိဘူး ။ Rhizome, Deterritorialization ၊ body- wihtout-organs, becoming ….woman ဆုိတဲ႔ အယူအဆေတြကုိ အဓိကထားတယ္ ။ The Silence of the Lambs ကုိ ဒီလူးစ္အေတြးအေခၚအရၾကည္႔ရင္ ထင္ထင္ရွားရွားေတြ႕ရမယ္႔ အယူအဆက ရုိက္ဇုန္းပဲ ။ အဓိကဇာတ္ေကာင္သုံးေကာင္ရဲ႕ စိတ္ပုိင္းေတြဟာ ေရာယွက္ၿပီး ပုံစံအသစ္အသစ္ျဖစ္ေနတယ္ ။ သူတုိ႔ရဲ႕ အတၱ၊ ညဥ္ ေတြဟာ ပထမ တစစီၿပိဳကြဲသြားတယ္ ၊ ေနာက္ေရာယွက္သြားတယ္ ေနာက္ဆုံးမွာ ပုံစံအသစ္ေတြနဲ႔ ေျပာင္းလဲျဖစ္တည္လာတယ္ ။ ဒီသေဘာကုိ ဒီလူးစ္တုိ႔က deterrtorializing လုိ႔ဆုိတယ္ ။ နယ္နမိတ္ေဘာင္ ၊ အကန္႔အသတ္ေတြကေန တျဖည္းျဖည္းေ၀းကြာသြားတဲ႔ စိတ္ပုိငး္ဆုိင္ရာ ပုံစံအသစ္ျဖစ္ထြန္းမႈဆီကုိ ေရြ႕လ်ားသြားတဲ႔သေဘာပဲ ။                                                                                                              

                 ဟန္နီေဘာလက္တာရဲ႕ အေၾကာင္းကုိပဲ စဥ္းစားၾကည္႔ရေအာင္ပါ ။ သူရဲ႕ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈက ဒီလူးစ္အယူ အဆထဲကုိ ၀င္သြားတယ္ ။ သူ႔ရဲ႕ လူသားစားမႈဆုိတာက လူေတြရဲ႕ အေျခခံစည္းမ်ဥ္းေတြကုိ ခ်ဳိးေဖာက္ျပတဲ႔ ပုံစံတစ္ရပ္ပဲ ။ တနည္းအားျဖင္႔ ခႏၶာကုိယ္အခ်င္ခ်င္းၾကား ၊ ခႏၶာကုိယ္အမ်ားစုၾကား အေျခခံအက်ဆုံးေသာ နယ္နမိတ္ကုိ ၿဖိဳခြဲျပလုိက္ တာပဲ ။ၿပီးေတာ႔ အဲဒီကေနရတဲ႔ ခြန္အားနဲ႔ သူရဲ႕ အရည္အေသြးနဲ႔ ရွင္သန္မႈကုိ ဆက္လက္တုိးပြားေအာင္လုပ္တယ္ ။ ျပင္ပက ခႏၶာနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ အတြင္းခႏၶာကုိယ္ေရာယွက္လုိက္တယ္။ ဘတ္ဖလုိး က အေျခခံအက်ဆုံးတိရစၦာန္သဘာ၀ ရွိတယ္။ သူသတ္ျဖတ္ခဲ႔သူေတြရဲ႕ အရည္ျပားကုိ ၀တ္တာမွာေတြ႕နုိင္တယ္ ။ ဟန္နီေဘာ လက္တာက လူေတြရဲ႕ အသည္းကုိ စားတယ္ ၊ မ်က္ႏွာကုိ ကုိက္ျဖတ္တယ္ ၊  ဒါမွမဟုတ္လူေတြရဲ႕ အစိတ္အပုိင္းတစ္ရပ္ရပ္ကုိ စားေသာက္တယ္ ။ ဒီျဖစ္ရပ္ ႏွစ္ခုဟာ ကြန္ယက္ ၀ါ  ရုိက္ဇုမ္းဆန္ဆန္ ခ်ိတ္ဆက္ထားတာ ။ ဒီလူးစ္၀ါဒီေတြကေတာ႔ Body without organs လုိ႔ ညြန္းတယ္ ။ ဒီေနရာမွာေတာ႔ လူမႈေရးစည္းမ်ဥ္းေဘာင္ေတြကုိ ဖြဲ႔စည္းေပးတဲ႔ ပါ၀ါဆက္သြယ္ခ်က္ေတြကုိ ပုံသဏၭန္ေျပာင္းလဲေပးဖုိ႔အတြက္ အစြန္းေရာက္ၿဖဳိဖ်က္မႈပဲ ။  လူအခ်င္းခ်င္းသာမန္ဆက္သြယ္မႈပုံစံနဲ႔ ျခားနားတဲ႔ ပုံစံေတြကေန စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြကုိ ျဖဳိဖ်က္တယ္ ။  ကၠတၳိယ၀ါဒီ နဲ႔ဖူးကုိးတုိ႔ေတြးတဲ႔ ၾကည္႔ျခင္းထက္ လက္တာနဲ႔ ဘတ္ဖလုိးတုိ႔ရဲ႕ အေျခခံတက္ဘူးေတြကုိ ခ်ဳိးေဖာက္ပုံ ကြန္ယက္သဖြယ္ျဖန္႔က်က္မႈကုိ ဒီလူးစ္၀ါဒီေတြက ၾကည္႔မွာ ျဖစ္တယ္ ။ဒီႏွစ္ထဲ ခ်ိတ္ဆက္ထားတာလားဆုိေတာ႔ မဟုတ္ဘူး ။ ကလာ႔ရင္႔စ္ စတာလင္းရဲ႕ သုိးေတြနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ႔ စိတ္ဒဏ္သင္႔မႈဟာ  လူသားေလာက အေျခခံစည္းမ်ဥ္း ၀ါ တက္ဘူးေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတယ္ ။  အဓိက ဇာတ္ေကာင္းဟာ လည္း လက္တာနဲ႔ ဘတ္ဖလုိးတုိ႔လုိ ေရွးမူလေခတ္ဦးဆီျပန္လွည္႔သြားတယ္ ။ အေလးအျမတ္ အထြတ္အထိပ္ထားစရာ  အရာနဲ႔ သတ္ျဖတ္မႈဆုိတာကုိ သုိးဆုိတဲ႔ ပုံရိပ္က ျပထားတယ္ ။ ဒီအေပၚ အစြဲျပဳၿပီး ရုပ္ရွင္ကုိက The Silence of the Lambs လုိ႔ သုံးတယ္ ။                                                                                                                      

                      ဒီလူးစ္ရႈေထာင္႔တစ္ခုျဖစ္တဲ႔ Deterritorializations ကုိေတာ႔ အရာ၀တၳဳေတြနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ႔ တင္ျပပုံမွာ ေတြ႔ရမယ္ ။ ဘတ္ဖလုိးက သူသတ္ျဖတ္ခဲ႔သူေတြရဲ႕ လည္ေခ်ာင္ထဲမွာ ပုိးေကာင္ကုိ ထည္႔ခဲ႔တာကုိက အသြင္ေျပာင္းလဲျခင္း (metamophosis)ကုိျပေနတယ္ ။ ဒီသေလာက နယ္ပယ္နယ္နိမိတ္ေဘာင္ေရြ႕လ်ားေျပာင္းလဲျခင္းပဲ ။ ဒီလူးစ္ရဲ႕အယူအဆတစ္ခုျဖစ္တဲ႔ ျဖစ္ေနျခင္း(becoming)နဲ႔ လည္းယွဥ္ၾကည္႔ႏုိင္တယ္ ။ တစ္ေနရာထဲမွာ ရပ္တန္႔မေနဘဲ တစ္စုံတစ္ခုနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ေျပာင္းလဲဖုိ႔ ႀကဳိးစားေနာမ်ဳိး ပဲ။ ဒီလူးစ္က ကာဖကာအေၾကာင္းေရးရာမွာ အဓိကထားသုံးခဲ႔တယ္ ။ အထူးသျဖင္႔ ကာဖကာရဲ႕ အသြင္ေျပာင္းလဲျခင္း ၀တၳဳမွာပဲ  အေရးအသားဟန္တစ္ရပ္ဟာ သူရဲ႕ ရုပ္ပုိငး္ ၊ စာေပးအပုိင္း၊ ရည္ညြန္းဆုိလိုခ်က္အပုိင္းမွာ ဘယ္အရာမွာ အေသမရွိဘဲ အလွည္႔အေျပာင္းအျပဳအမူ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္သြားႏုိင္တဲ႔ အေျခအေနပဲ ။ ဘတ္ဖလုိးရဲ႕ ေသဆုံးသူလည္ေခ်ာင္းအေပၚ ပုိးေကာင္ထားတဲ႔ပုံဟန္ ကာဖကာရဲ႕ အသြင္းေျပာင္းလဲျခင္းဟန္ မ်ဳိးျဖစ္ၿပီး “ျဖစ္ေနျခင္း” ကုိျပတဲ႔ ဟန္တစ္ခုပဲ ။ ဘတ္ဖလုိးရဲ႕ အျပဳအမူေတြက သူဟာတစ္ခုခုကုိ ေျပာင္းလဲေတာ႔မယ္ဆုိတာကုိ ျပေနတယ္ ။ သူဟာ အျမဲမရပ္မနားေျပာင္းလဲေနမွာ ။ ဒီလူးစ္ရဲ႕ အယူအဆအရဆုိရင္ Becoming …animal , insect , woman  ေတြ ဘာမဆုိျဖစ္သြားႏုိင္တယ္ ။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ဆုိလုိခ်င္တာက ဒီလူးစ္ရဲ႕ အယူအဆရႈေထာင္႔ကေနဖတ္ရႈတာရယ္ ၊ ဒီလူးစ္ရဲ႕ အယူအဆကုိ နားလည္ေစရုံသက္သက္ရယ္ပဲ ။ ရုပ္ရွင္မွာက ကာဖကာလုိ အေရးအသား ဟန္မွာ ေပၚေပါက္ေနတဲ႔ ျဖစ္ေနျခင္းကုိ မေျပာတာကာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အတြက္ အတုယူ အားက်ႏုိင္ဖုိ႔ ခဲယဥ္းမယ္ ။ ဘာကုိမ်ားေျပာသလဲလုိ႔ ေမးခြန္းထုတ္ေကာင္း ထုတ္ႏုိင္တယ္ ။ ဒီးလူးစ္အယူအဆက လူမႈေရးအရအထက္ေအာက္ဖိစည္းထားတဲ႔ အယူအဆေတြကုိ ျဖစ္ေနျခင္း နဲ႔ ခ်ဳိးေဖာက္ေက်ာ္လြန္ႏုိင္တယ္။ လူသားရဲ႕ အတၱသဘာ၀ ကြန္ယက္သဖြယ္ခ်ိတ္ဆက္ျဖစ္ထြန္းေနတဲ ျဖစ္ေနျခင္း ေတြရွိရမယ္လုိ႔ ဆုိတာ ျဖစ္တယ္ ။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...