တစ္လင္တစ္မယားဥပေဒအေၾကာင္း
တစ္လင္တစ္မယားဥပေဒအေၾကာင္း ၾကားရေတာ့ ေျဖထားတဲ့ စာေမးပြဲက စာေလးေတြ ထြက္လာတယ္။
အဂၤလိပ္ေတြ ျမန္မာျပည္ကို သိမ္းၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ သူတို႕ရဲ႕ ဥပေဒကို ျမန္မာျပည္ကို ယူလာခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ယဥ္ေက်းမႈသိပ္ကြာတဲ့အတြက္ သူတို႕ရဲ႕ ဥပေဒေတြက အရာရာအတြက္ အေျဖမျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႕ ယုံၾကည္ခဲ့ၾကတယ္တဲ့။ ဒါနဲ႕ပဲ ျမန္မာေတြရဲ႕ တရားစီရင္ေရးစနစ္ကို ျမန္မာဝန္ႀကီးေတြ ပညာရွိေတြကို ေမးၿပီး ေလ့လာၾကတယ္။ အဲဒီလိုေလ့လာရာမွာ ဓမၼသတ္ ၁၇၅ ေစာင္ကို ေလ့လာခဲ့တယ္။ အဲဒီထဲမယ္ မႏုက်ယ္ဓမၼသတ္က ထင္ရွားတယ္။ ေနာက္ၿပီး ကင္းဝန္မင္းႀကီးဦးေကာင္းရဲ႕ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ ဥ႔ပေဒစီရင္ထံုးေပါင္းခ်ဳပ္ကလည္း ထင္ရွားတယ္။
ျမန္မာေတြရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ကို ေရွးစကားမွာ ဒီလိုေတြ႕ရတယ္။ ဓမၼသတ္ကို ရာဇသတ္က ခ်ဳပ္သည္။ ရာဇသတ္ကို ကတိက ခ်ဳပ္သည္ တဲ့။ ဓမၼသတ္က မည္သို႕ပင္ဆိုေစ ဘုရင့္လႊတ္ေတာ္က ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ ဘုရင့္အမိန္႕ေတာ္ဥပေဒျဖစ္တဲ့ ရာဇသတ္က လႊမ္းမိုးျပင္ဆင္ႏိုင္တယ္။ ဒီလိုပဲ ဘုရင့္ ရာဇသတ္က ဘယ္လိုပဲဆိုေစ အရပ္ထဲမွာ အခ်င္းခ်င္း သေဘာမွ်ရံုနဲ႕လည္း အဆင္ေျပရင္ လႊမ္းမိုးလို႕ရျပန္သတဲ့။ နားလည္မႈဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားက အလကားေပၚလာတာမွ မဟုတ္တာကလား။ သမိုင္းနဲ႕ကို ခ်ီၿပီး နားလည္ခဲ့ၾကတဲ့ ျမန္မာေတြေပါ့။
အဲလိုနဲ႕ အဂၤလိပ္ေတြက Burma Laws Act ဆိုတာကို ၁၈၉၈ မွာ ျပဌာန္းခဲ့တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ Buddhist Law လို႕လည္း သံုးခဲ့တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဥပေဒပညာရွင္ေတြက ျမန္မာအားလံုးရဲ႕ ဓေလ့ထံုးတမ္းေတြကို အေျခခံထားတဲ့ ဥပေဒျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာတစ္ခုတည္းအတြက္ မဟုတ္ဘူးလို႕ ဆိုခဲ့ၾကရာက ၁၉၆၈ မွာ ဥပေဒပညာရွင္ ဦးျမစိန္က ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒသာ ျဖစ္သင့္တယ္လို႕ သူ႕ရဲ႕ Myanmar Customary Law စာအုပ္မွာ ေရးသားခဲ့ပါတယ္။
ဒီဥပေဒကို ပိုမုိရွင္းလင္းတိက်ေအာင္ အက္ဥပေဒႏွစ္ခုကို ထပ္ၿပီး ျဖည့္စြက္ ျပဌာန္းခဲ့ၾကပါေသးတယ္။
(၁) ကိတၱိမသားသမီးေမြးစားျခင္းမွတ္ပံုတင္ဥပေဒ(၁၉၃၉)
(၂)ဗုဒၶဘာသာမိန္းမမ်ားအထူး ထိမ္းျမားေရးႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈအက္ဥပေဒ (၁၉၄၀၊ ၁၉၅၄) တို႕ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းအရ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ဟာ မိန္းမတစ္ေယာက္ထပ္ ပိုယူခြင့္ကို အသိအမွတ္ျပဳထားပါတယ္။ မိန္းမတစ္ေယာက္ကေတာ့ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ထက္ ပိုယူခြင့္မရွိပါဘူး။ ယူခဲ့ရင္ ေနာက္ေယာက္်ား(လင္ငယ္)ကို မယားခိုးမႈနဲ႕ အေရးယူလို႕ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဖာက္ျပန္တဲ့မိန္းမကိုေတာ့ အားေပးကူညီသူအျဖစ္ အေရးယူလိုု႕မရပါဘူး။ မူလေယာက္်ား(လင္ႀကီး)က ႀကီးစြာေသာရက္စက္မႈအျဖစ္ တရားရံုးမွာ သက္ေသထြက္ဆိုၿပီး ကြာရွင္းခြင့္ေတာင္းလို႕ပဲ ရပါတယ္။
အဲဒီဥပေဒေတြမွာ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးေတြကို ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ကာကြယ္ေပးထားသလဲဆိုရင္၊ အျခားတည္ဆဲ ဥပေဒမ်ား၊ ဥပေဒကဲ့သို႕ အာဏာရွိေသာ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားႏွင့္ မည္သို႕ပင္ ဆန္႕က်င္ေစကာမူ၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မိန္းမႏွင့္ ထိုမိန္းမ၏ ဗုဒၶဘာသာဝင္မဟုတ္ေသာ လင္ေယာက္်ားတိုင္းအေပၚတြင္ အာဏာသက္ေရာက္ရမည္ လို႕ကို ဆိုထားပါတယ္။ ဘယ္ဘာသာရဲ႕ ဥပေဒကမွ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာအမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းနဲ႕ အေမြဆက္ခံျခင္းကို စြက္ဖက္ ကန္႕သတ္လို႕မရပါဘူး။
အထင္ရွားဆံုးကေတာ့ ေဒၚၾကည္ၾကည္နဲ႕ မစၥ(စ္) ေမရီဝိန္တို႕ရဲ႕ အမႈပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဦးထင္ဝိန္ႏွင့္ မစၥ(စ္)ေမရီဝိန္တို႕ဟာ ခရစ္ယာန္ေတြျဖစ္ၿပီး ခရစ္ယာန္ထိမ္းျမားျခင္းဥပေဒနဲ႕အညီ လက္ထပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဦးထင္ဝိန္က ေဒၚၾကည္ၾကည္ကို ထပ္ယူတယ္။ ဦးထင္ဝိန္ေသေတာ့ ေဒၚၾကည္ၾကည္က သူဟာလည္း တရားဝင္မယားျဖစ္ေၾကာင္းနွင့္ အေမြရလိုေၾကာင္း တရားစြဲဆိုပါတယ္။ မစၥ(စ္)ဝိန္ကေတာ့ သူတို႕လင္မယားဟာ ခရစ္ယာန္ဥပေဒအရ တစ္လင္တစ္မယားသာ ရွိတာမို႕ ေဒၚၾကည္ၾကည္မွာ တရားဝင္မယားမဟုတ္ပါ။ အေမြမရထိုက္ပါလို႕ ကန္႕ကြက္ပါတယ္။
မူလရံုးက ၁၉၅၄ခုႏွစ္ ဗုဒၶဘာသာမိန္းမမ်ား လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းနွင့္ အေမြဆက္ခံေရးဥပေဒအရ ေဒၚၾကည္ၾကည္တို႕ဟာ တရားဝင္လင္မယားအရာေျမာက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဦးထင္ဝိန္က ေသတမ္းစာထဲမွာ မစၥ(စ္)ဝိန္ကိုပဲ အေမြေတြေပးခဲ့တာဟာ ပ်က္ျပယ္တယ္။ ေဒၚၾကည္ၾကည္အေမြရထိုက္တယ္လို႕ ဆံုးျဖတ္ပါတယ္။
ဒါကို မေက်နပ္လို႕ မစၥ(စ္)ဝိန္က အယူခံဝင္ပါတယ္။ ပထမအယူခံရံုးက ေဒၚၾကည္ၾကည္ဟာ တရားဝင္ မယားျဖစ္ေၾကာင္း အသိအမွတ္ျပဳေသာ္လည္း မယားငယ္ အဆင့္သာရွိ၍ အေမြ ငါးပံုႏွစ္ပံုသာ ရထိုက္တယ္လို႕ ဆံုးျဖတ္ပါတယ္။
ေဒၚၾကည္ၾကည္က သူ႕ကို မယားငယ္လုိ႕ ေခၚတာကို မေက်နပ္သလို၊ မစၥ(စ္)ဝိန္ကလည္း အေမြခြဲေပးရမယ္ဆိုတာကို မေက်နပ္ပါ။ ဒါနဲ႕ ႏွစ္ဦးစလံုးက အယူခံတက္ၾကတဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ဦးေဆာင္တဲ့ စံုညီခံုရံုးကို ေရာက္ပါတယ္။
စံုညီခံုရံုးက အထူးအက္ဥပေဒဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို မယားငယ္မ်ားျဖစ္ေအာင္ ျပဌာန္းထားသည္မဟုတ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္မဟုတ္ေသာ ေယာက္်ားမ်ား၏ အငယ္အေႏွာင္းသဖြယ္ (သို႕) ေရွ႕ဓမၼသတ္အဆို ေျပာင္ကၽြန္မသဖြယ္ ေနရေသာ ဗုဒၶဘာသာအမ်ဳိးသမီးမ်ားအား ယင္းဘဝမွ လြတ္ေျမာက္၍ တရားဝင္မယားအျဖစ္သို႕ ေရာက္ေစေအာင္ ပို႕ေဆာင္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းသို႕ ပို႕ေဆာင္ရာတြင္ အျခားဓေလ့ထံုးတမ္း ဥပေဒမ်ား အျခားဥပေဒမ်ားက မည္သို႕ပင္ ဆိုေစကာမူ ေဖာ္ျပသည့္နည္းအတိုင္း ေပါင္းဖက္ေနထိုင္ၾကလွ်င္ တရားဝင္ထိမ္းျမားၿပီးျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူရမည္။ အေမြဆက္ခံခြင့္ စသည့္အခြင့္အေရးမ်ားကို ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒအရ ရရွိေစရမည္ဟု ျပဌာန္းထားျခင္းျဖစ္သည္လို႕ ဆိုပါတယ္။
တရားဝင္မယားသည္ မယားငယ္ မဟုတ္ႏိုင္ေခ်။ မယားၿပိဳင္အျဖစ္ တန္းတူရည္တူ လင့္အေမြခံယူထိုက္တယ္လို႕ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီေလာက္ရွင္းတဲ့ ဥပေဒေတြ ရွိေနပါလ်က္နဲ႕ ဘယ္လိုေတြမ်ား ျပင္ဆင္ခ်င္ၾကသလဲ နားမလည္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ တကယ္လို႕မ်ား တစ္လင္တစ္မယားဥပေဒကို ျပဌာန္းလိုက္တယ္ ဆိုပါစို႕။ ထပ္ယူရင္ ဘာလုပ္မွာလဲ။ ထပ္ယူတာကို ဘယ္လို တားဆီးမွာလဲ။ (ကတ္ေၾကးျဖင့္ကိုက္ေစလို႕ ဥပေဒထဲမွာ ထည့္ေရးမွာလား)
ပထမ မယားကသာ တရားဝင္ျဖစ္တယ္လို႕ ဆိုခဲ့ရင္ ေနာက္ထပ္ အယူခံရတဲ့ ျမန္မာမိန္းကေလးေတြအားလံုးဟာ အငယ္အေႏွာင္းေတြျဖစ္ၿပီး အေမြဆက္ခံခြင့္မရတာပဲ အဖတ္တင္ပါလိမ့္မယ္။ ဘယ္သူေတြ နစ္နာမွာလဲကို ႀကိဳတင္ စဥ္းစားၾကဖိုု႕ ေကာင္းပါတယ္။
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ဳိးသမီးေတြဟာ ဘယ္ဘာသာဝင္နဲ႕ပဲ လက္ထပ္ပါေစ အငယ္အေႏွာင္းမျဖစ္ဘူး။ အေမြဆက္ခံခြင့္ကို ဗုဒၶဘာသာဓေလ့ထံုးတမ္းအတိုင္းသာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာထက္ ပိုေသခ်ာတဲ့ အာမခံခ်က္ ရွိမယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ မယံုၾကည္ပါ။
မယူနဲ႕ဆိုတာ စကားအျဖစ္သာ ေျပာလို႕ရပါတယ္။ ဥပေဒထုတ္လည္း ထုတ္ ထုတ္ပါပဲ။ ေငြေၾကာင့္ပဲျဖစ္ေစ၊ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ပဲျဖစ္ေစ၊ မတရားအလုပ္ခံရလို႕ပဲျဖစ္ေစ၊ သိပ္ခ်စ္လြန္းလို႕ပဲျဖစ္ေစ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ဳိးသမီးေတြ ဘာသာျခားနဲ႕ လက္ထပ္တာေတြ ရွိေနဦးမွာပါ။ အဲဒါကို ဥပေဒနဲ႕ တားလို႕ရမယ္လို႕ မထင္ပါ။
(ဥပေဒပိုင္း အေကာက္အယူမ်ား အမွားအယြင္းရွိခဲ့လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္၏ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားတြင္ တာဝန္မရွိဘဲ ေပါ့ေလ်ာ့စြာ ေလ့လာသင္ယူခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ အမွားဟုသာ မွတ္ယူၾကပါရန္။)
Copied from MOCT
ျမန္မာ့ဓေလ့ ထုုံးတမ္းအရ ေယာက်ာ္းက မိန္းမတစ္ေယာက္ထက္ ပိုုယူခြင့္ကိုု အသိအမွတ္ျပဳထားၿပီး မိန္းမက ေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္ထက္ ပုုိယူခြင့္ မရွိပါ ... ဒါေပမဲ့ လင္ရွိမိန္းမက ေနာက္ထပ္ ေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္ ရွိခဲ့ရင္ ဥပေဒအရ အေရးယူတာက ေနာက္ေယာက်္ားကိုုသာ ျဖစ္ၿပီး မိန္းမကုုိ အေရးယူလိုု႔ မရ လင္ႀကီးက ကြာရွင္းခြင့္သာ ေတာင္းလိုု႔ ရတယ္ ဆုုိတာကိုု သတိျပဳမိပါတယ္ ...
ေ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေယာက်ာ္းက ေနာက္မိန္းမယူရင္ ျမန္မာ့ဓေလ့ထုုံးတမ္းအရ ေနာက္မိန္းမဟာ မယားငယ္ မျဖစ္ဘဲ ပထမမယားနဲ႔ တန္းတူ မယားၿပိဳင္သာ ျဖစ္တယ္ ဆုုိတာ သတိျပဳမိပါတယ္ ...
တတိယအခ်က္ကေတာ့ ဗုုဒ္ဓဘာသာ ျမန္မာ မိန္းမဟာ သူကုုိယ္တုုိင္က ဘာသာမေျပာင္းသေရြ႔ သူ႔ရဲ့ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းနဲ႔ အေမြဆက္ခံျခင္းကုုိ ျမန္မာ့ဓေလ့ထုုံးတမ္း (ဗုုဒ္ဓဘာသာ အစဥ္အလာ) အရသာ ဆုုံးျဖတ္ရမယ္ ဆုုိတာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္ ...
အဂၤလိပ္ေတြ ျမန္မာျပည္ကို သိမ္းၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ သူတို႕ရဲ႕ ဥပေဒကို ျမန္မာျပည္ကို ယူလာခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ယဥ္ေက်းမႈသိပ္ကြာတဲ့အတြက္ သူတို႕ရဲ႕ ဥပေဒေတြက အရာရာအတြက္ အေျဖမျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႕ ယုံၾကည္ခဲ့ၾကတယ္တဲ့။ ဒါနဲ႕ပဲ ျမန္မာေတြရဲ႕ တရားစီရင္ေရးစနစ္ကို ျမန္မာဝန္ႀကီးေတြ ပညာရွိေတြကို ေမးၿပီး ေလ့လာၾကတယ္။ အဲဒီလိုေလ့လာရာမွာ ဓမၼသတ္ ၁၇၅ ေစာင္ကို ေလ့လာခဲ့တယ္။ အဲဒီထဲမယ္ မႏုက်ယ္ဓမၼသတ္က ထင္ရွားတယ္။ ေနာက္ၿပီး ကင္းဝန္မင္းႀကီးဦးေကာင္းရဲ႕ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ ဥ႔ပေဒစီရင္ထံုးေပါင္းခ်ဳပ္ကလည္း ထင္ရွားတယ္။
ျမန္မာေတြရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ကို ေရွးစကားမွာ ဒီလိုေတြ႕ရတယ္။ ဓမၼသတ္ကို ရာဇသတ္က ခ်ဳပ္သည္။ ရာဇသတ္ကို ကတိက ခ်ဳပ္သည္ တဲ့။ ဓမၼသတ္က မည္သို႕ပင္ဆိုေစ ဘုရင့္လႊတ္ေတာ္က ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ ဘုရင့္အမိန္႕ေတာ္ဥပေဒျဖစ္တဲ့ ရာဇသတ္က လႊမ္းမိုးျပင္ဆင္ႏိုင္တယ္။ ဒီလိုပဲ ဘုရင့္ ရာဇသတ္က ဘယ္လိုပဲဆိုေစ အရပ္ထဲမွာ အခ်င္းခ်င္း သေဘာမွ်ရံုနဲ႕လည္း အဆင္ေျပရင္ လႊမ္းမိုးလို႕ရျပန္သတဲ့။ နားလည္မႈဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားက အလကားေပၚလာတာမွ မဟုတ္တာကလား။ သမိုင္းနဲ႕ကို ခ်ီၿပီး နားလည္ခဲ့ၾကတဲ့ ျမန္မာေတြေပါ့။
အဲလိုနဲ႕ အဂၤလိပ္ေတြက Burma Laws Act ဆိုတာကို ၁၈၉၈ မွာ ျပဌာန္းခဲ့တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ Buddhist Law လို႕လည္း သံုးခဲ့တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဥပေဒပညာရွင္ေတြက ျမန္မာအားလံုးရဲ႕ ဓေလ့ထံုးတမ္းေတြကို အေျခခံထားတဲ့ ဥပေဒျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာတစ္ခုတည္းအတြက္ မဟုတ္ဘူးလို႕ ဆိုခဲ့ၾကရာက ၁၉၆၈ မွာ ဥပေဒပညာရွင္ ဦးျမစိန္က ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒသာ ျဖစ္သင့္တယ္လို႕ သူ႕ရဲ႕ Myanmar Customary Law စာအုပ္မွာ ေရးသားခဲ့ပါတယ္။
ဒီဥပေဒကို ပိုမုိရွင္းလင္းတိက်ေအာင္ အက္ဥပေဒႏွစ္ခုကို ထပ္ၿပီး ျဖည့္စြက္ ျပဌာန္းခဲ့ၾကပါေသးတယ္။
(၁) ကိတၱိမသားသမီးေမြးစားျခင္းမွတ္ပံုတင္ဥပေဒ(၁၉၃၉)
(၂)ဗုဒၶဘာသာမိန္းမမ်ားအထူး ထိမ္းျမားေရးႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈအက္ဥပေဒ (၁၉၄၀၊ ၁၉၅၄) တို႕ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းအရ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ဟာ မိန္းမတစ္ေယာက္ထပ္ ပိုယူခြင့္ကို အသိအမွတ္ျပဳထားပါတယ္။ မိန္းမတစ္ေယာက္ကေတာ့ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ထက္ ပိုယူခြင့္မရွိပါဘူး။ ယူခဲ့ရင္ ေနာက္ေယာက္်ား(လင္ငယ္)ကို မယားခိုးမႈနဲ႕ အေရးယူလို႕ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဖာက္ျပန္တဲ့မိန္းမကိုေတာ့ အားေပးကူညီသူအျဖစ္ အေရးယူလိုု႕မရပါဘူး။ မူလေယာက္်ား(လင္ႀကီး)က ႀကီးစြာေသာရက္စက္မႈအျဖစ္ တရားရံုးမွာ သက္ေသထြက္ဆိုၿပီး ကြာရွင္းခြင့္ေတာင္းလို႕ပဲ ရပါတယ္။
အဲဒီဥပေဒေတြမွာ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးေတြကို ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ကာကြယ္ေပးထားသလဲဆိုရင္၊ အျခားတည္ဆဲ ဥပေဒမ်ား၊ ဥပေဒကဲ့သို႕ အာဏာရွိေသာ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားႏွင့္ မည္သို႕ပင္ ဆန္႕က်င္ေစကာမူ၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မိန္းမႏွင့္ ထိုမိန္းမ၏ ဗုဒၶဘာသာဝင္မဟုတ္ေသာ လင္ေယာက္်ားတိုင္းအေပၚတြင္ အာဏာသက္ေရာက္ရမည္ လို႕ကို ဆိုထားပါတယ္။ ဘယ္ဘာသာရဲ႕ ဥပေဒကမွ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာအမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းနဲ႕ အေမြဆက္ခံျခင္းကို စြက္ဖက္ ကန္႕သတ္လို႕မရပါဘူး။
အထင္ရွားဆံုးကေတာ့ ေဒၚၾကည္ၾကည္နဲ႕ မစၥ(စ္) ေမရီဝိန္တို႕ရဲ႕ အမႈပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဦးထင္ဝိန္ႏွင့္ မစၥ(စ္)ေမရီဝိန္တို႕ဟာ ခရစ္ယာန္ေတြျဖစ္ၿပီး ခရစ္ယာန္ထိမ္းျမားျခင္းဥပေဒနဲ႕အညီ လက္ထပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဦးထင္ဝိန္က ေဒၚၾကည္ၾကည္ကို ထပ္ယူတယ္။ ဦးထင္ဝိန္ေသေတာ့ ေဒၚၾကည္ၾကည္က သူဟာလည္း တရားဝင္မယားျဖစ္ေၾကာင္းနွင့္ အေမြရလိုေၾကာင္း တရားစြဲဆိုပါတယ္။ မစၥ(စ္)ဝိန္ကေတာ့ သူတို႕လင္မယားဟာ ခရစ္ယာန္ဥပေဒအရ တစ္လင္တစ္မယားသာ ရွိတာမို႕ ေဒၚၾကည္ၾကည္မွာ တရားဝင္မယားမဟုတ္ပါ။ အေမြမရထိုက္ပါလို႕ ကန္႕ကြက္ပါတယ္။
မူလရံုးက ၁၉၅၄ခုႏွစ္ ဗုဒၶဘာသာမိန္းမမ်ား လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းနွင့္ အေမြဆက္ခံေရးဥပေဒအရ ေဒၚၾကည္ၾကည္တို႕ဟာ တရားဝင္လင္မယားအရာေျမာက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဦးထင္ဝိန္က ေသတမ္းစာထဲမွာ မစၥ(စ္)ဝိန္ကိုပဲ အေမြေတြေပးခဲ့တာဟာ ပ်က္ျပယ္တယ္။ ေဒၚၾကည္ၾကည္အေမြရထိုက္တယ္လို႕ ဆံုးျဖတ္ပါတယ္။
ဒါကို မေက်နပ္လို႕ မစၥ(စ္)ဝိန္က အယူခံဝင္ပါတယ္။ ပထမအယူခံရံုးက ေဒၚၾကည္ၾကည္ဟာ တရားဝင္ မယားျဖစ္ေၾကာင္း အသိအမွတ္ျပဳေသာ္လည္း မယားငယ္ အဆင့္သာရွိ၍ အေမြ ငါးပံုႏွစ္ပံုသာ ရထိုက္တယ္လို႕ ဆံုးျဖတ္ပါတယ္။
ေဒၚၾကည္ၾကည္က သူ႕ကို မယားငယ္လုိ႕ ေခၚတာကို မေက်နပ္သလို၊ မစၥ(စ္)ဝိန္ကလည္း အေမြခြဲေပးရမယ္ဆိုတာကို မေက်နပ္ပါ။ ဒါနဲ႕ ႏွစ္ဦးစလံုးက အယူခံတက္ၾကတဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ဦးေဆာင္တဲ့ စံုညီခံုရံုးကို ေရာက္ပါတယ္။
စံုညီခံုရံုးက အထူးအက္ဥပေဒဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို မယားငယ္မ်ားျဖစ္ေအာင္ ျပဌာန္းထားသည္မဟုတ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္မဟုတ္ေသာ ေယာက္်ားမ်ား၏ အငယ္အေႏွာင္းသဖြယ္ (သို႕) ေရွ႕ဓမၼသတ္အဆို ေျပာင္ကၽြန္မသဖြယ္ ေနရေသာ ဗုဒၶဘာသာအမ်ဳိးသမီးမ်ားအား ယင္းဘဝမွ လြတ္ေျမာက္၍ တရားဝင္မယားအျဖစ္သို႕ ေရာက္ေစေအာင္ ပို႕ေဆာင္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းသို႕ ပို႕ေဆာင္ရာတြင္ အျခားဓေလ့ထံုးတမ္း ဥပေဒမ်ား အျခားဥပေဒမ်ားက မည္သို႕ပင္ ဆိုေစကာမူ ေဖာ္ျပသည့္နည္းအတိုင္း ေပါင္းဖက္ေနထိုင္ၾကလွ်င္ တရားဝင္ထိမ္းျမားၿပီးျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူရမည္။ အေမြဆက္ခံခြင့္ စသည့္အခြင့္အေရးမ်ားကို ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒအရ ရရွိေစရမည္ဟု ျပဌာန္းထားျခင္းျဖစ္သည္လို႕ ဆိုပါတယ္။
တရားဝင္မယားသည္ မယားငယ္ မဟုတ္ႏိုင္ေခ်။ မယားၿပိဳင္အျဖစ္ တန္းတူရည္တူ လင့္အေမြခံယူထိုက္တယ္လို႕ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီေလာက္ရွင္းတဲ့ ဥပေဒေတြ ရွိေနပါလ်က္နဲ႕ ဘယ္လိုေတြမ်ား ျပင္ဆင္ခ်င္ၾကသလဲ နားမလည္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ တကယ္လို႕မ်ား တစ္လင္တစ္မယားဥပေဒကို ျပဌာန္းလိုက္တယ္ ဆိုပါစို႕။ ထပ္ယူရင္ ဘာလုပ္မွာလဲ။ ထပ္ယူတာကို ဘယ္လို တားဆီးမွာလဲ။ (ကတ္ေၾကးျဖင့္ကိုက္ေစလို႕ ဥပေဒထဲမွာ ထည့္ေရးမွာလား)
ပထမ မယားကသာ တရားဝင္ျဖစ္တယ္လို႕ ဆိုခဲ့ရင္ ေနာက္ထပ္ အယူခံရတဲ့ ျမန္မာမိန္းကေလးေတြအားလံုးဟာ အငယ္အေႏွာင္းေတြျဖစ္ၿပီး အေမြဆက္ခံခြင့္မရတာပဲ အဖတ္တင္ပါလိမ့္မယ္။ ဘယ္သူေတြ နစ္နာမွာလဲကို ႀကိဳတင္ စဥ္းစားၾကဖိုု႕ ေကာင္းပါတယ္။
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ဳိးသမီးေတြဟာ ဘယ္ဘာသာဝင္နဲ႕ပဲ လက္ထပ္ပါေစ အငယ္အေႏွာင္းမျဖစ္ဘူး။ အေမြဆက္ခံခြင့္ကို ဗုဒၶဘာသာဓေလ့ထံုးတမ္းအတိုင္းသာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာထက္ ပိုေသခ်ာတဲ့ အာမခံခ်က္ ရွိမယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ မယံုၾကည္ပါ။
မယူနဲ႕ဆိုတာ စကားအျဖစ္သာ ေျပာလို႕ရပါတယ္။ ဥပေဒထုတ္လည္း ထုတ္ ထုတ္ပါပဲ။ ေငြေၾကာင့္ပဲျဖစ္ေစ၊ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ပဲျဖစ္ေစ၊ မတရားအလုပ္ခံရလို႕ပဲျဖစ္ေစ၊ သိပ္ခ်စ္လြန္းလို႕ပဲျဖစ္ေစ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ဳိးသမီးေတြ ဘာသာျခားနဲ႕ လက္ထပ္တာေတြ ရွိေနဦးမွာပါ။ အဲဒါကို ဥပေဒနဲ႕ တားလို႕ရမယ္လို႕ မထင္ပါ။
(ဥပေဒပိုင္း အေကာက္အယူမ်ား အမွားအယြင္းရွိခဲ့လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္၏ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားတြင္ တာဝန္မရွိဘဲ ေပါ့ေလ်ာ့စြာ ေလ့လာသင္ယူခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ အမွားဟုသာ မွတ္ယူၾကပါရန္။)
Copied from MOCT
ျမန္မာ့ဓေလ့ ထုုံးတမ္းအရ ေယာက်ာ္းက မိန္းမတစ္ေယာက္ထက္ ပိုုယူခြင့္ကိုု အသိအမွတ္ျပဳထားၿပီး မိန္းမက ေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္ထက္ ပုုိယူခြင့္ မရွိပါ ... ဒါေပမဲ့ လင္ရွိမိန္းမက ေနာက္ထပ္ ေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္ ရွိခဲ့ရင္ ဥပေဒအရ အေရးယူတာက ေနာက္ေယာက်္ားကိုုသာ ျဖစ္ၿပီး မိန္းမကုုိ အေရးယူလိုု႔ မရ လင္ႀကီးက ကြာရွင္းခြင့္သာ ေတာင္းလိုု႔ ရတယ္ ဆုုိတာကိုု သတိျပဳမိပါတယ္ ...
ေ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေယာက်ာ္းက ေနာက္မိန္းမယူရင္ ျမန္မာ့ဓေလ့ထုုံးတမ္းအရ ေနာက္မိန္းမဟာ မယားငယ္ မျဖစ္ဘဲ ပထမမယားနဲ႔ တန္းတူ မယားၿပိဳင္သာ ျဖစ္တယ္ ဆုုိတာ သတိျပဳမိပါတယ္ ...
တတိယအခ်က္ကေတာ့ ဗုုဒ္ဓဘာသာ ျမန္မာ မိန္းမဟာ သူကုုိယ္တုုိင္က ဘာသာမေျပာင္းသေရြ႔ သူ႔ရဲ့ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းနဲ႔ အေမြဆက္ခံျခင္းကုုိ ျမန္မာ့ဓေလ့ထုုံးတမ္း (ဗုုဒ္ဓဘာသာ အစဥ္အလာ) အရသာ ဆုုံးျဖတ္ရမယ္ ဆုုိတာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္ ...
0 comments:
Post a Comment