" အေမြ "
(၁)
" အေမြ"
အေမေသေတာ့
အေမြ…အေမြ၊ မက္သူေတြက
ေရႊတစ္စ ေငြတစ္စ၊ ေၾကးတစ္စႏွင့္
ေျမစေတာင္မွ မက်န္ရေအာင္
ယူၾကငင္ၾက၊ လုယက္ၾက…။
အေမေသလည္း
မေသေသးတာ စိတ္ဓာတ္ပါပဲ
ငါမွာ ခုထိ အေမြရွိတယ္
သတိၱဇြဲေတြ ဒီအေမြကုိ
ခြဲေ၀မယူေတာ့ဘူးလား။ ။
ေၾသာ္.. အေမြ..အေမြ..အေမြ။ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္၊ ဇူလုိင္လထုတ္ ေရႊေအာင္လံမဂၢဇင္းမွာပါ၀င္သ
(၂)
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လင္ယားႏွစ္ေယာက္ မဂၤလာဦးညက စကားမ်ားခဲ့ၾကသည္။ ျဖစ္ပုံကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ အေမကုိ ေခၽြးမျဖစ္သူ ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးက အထင္လႊဲၿပီးစကားေျပာရာမွ ရန္ျဖစ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေဘးအိမ္ေတြ ကပါေရာက္ရွိလာၿပီး ျဖန္ေျဖရသည္။
ဤတြင္ မိဘဆီမွ ကၽြန္ေတာ္အေမြတစ္ခုရခဲ့ပါသည
" နင္တုိ႔အစား ငါရွက္ပါတယ္ဟယ္။ ရန္ျဖစ္တာ ေဘးအိမ္ေတြသိေလာက္ေအာင္ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ နဲ႕။ နင္တုိ႔သားသမီးေတြရလာရင္ ပုိဆုိးမယ္။ အဲဒီက်ရင္ဒီလုိရန္ျဖစ္လုိ႔မ
အေမက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ ဆုံးမျခင္းျဖစ္သည္။ ဟုတ္သည္ ရန္ျဖစ္ေနသည့္ အေဖအေမၾကားတြင္ သားသမီးျဖစ္သူတုိ႔ မည္သုိ႔ေနမည္နည္း။ ထည့္တြက္သင့္သည္။ ၿပီးေတာ့ ရန္ျဖစ္သည္ကုိ တုိးတုိးတိတ္တိတ္ ျဖစ္သည္တဲ့။ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ျဖစ္မွ ရန္ျဖစ္သည္ဟု အထင္မွတ္ခဲ့ၾကေသာ ကၽြန္ေတာ္။ ခုလုိ တုိးတုိးတိတ္ တိတ္ရန္ျဖစ္တတ္ဖုိ႔လုိမည္။ လင္မယားလွ်ာႏွင့္သြားဆုိသလု
ကၽြန္ေတာ္ ရယူခဲ့ေသာအေမြတစ္ခုျဖစ္ပါသည
(၃)
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ခပ္ငယ္ငယ္က ကုေဋရွစ္ဆယ္ သူေဌးသား အေၾကာင္းကုိ သင္ခဲ့ၾကရပါသည္။ မိဘ ႏွစ္ပါးက ရွစ္ဆယ္ေသာ ကုေဋေတြကုိ ေပးအပ္ခဲ့ပါသည္။ ဖခင္ျဖစ္သူက " တုိ႔မွာ ဒီသားတစ္ေယာက္ပဲရွိတာ၊ အေမြဥစၥာေတြက ကုေဋရွစ္ဆယ္ေတာင္ရွိတာ တစ္သက္စားကုန္မွမဟုတ္ " ဟုဆုိကာ ပညာသင္ရြယ္တြင္ ပညာမသင္ခဲ့ရပါ။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ ဆရာမ်ားက သင္ၾကားခဲ့ရသည္မွာ သူေဌးသားသည္ ပညာအေမြမရခဲ့သည့္အတြက္ ဆင္းရဲၿပီး သူေတာင္းျဖစ္သြားသည္ဟု သင္ခဲ့ၾကရပါသည္။ မဟုတ္ဘူးလားဟုဆုိလွ်င္ ဟုတ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ဆက္ေတြးၾကည့္မိသည္
ေနာက္တစ္ခ်က္မွာ ေပးအပ္သည့္ မိဘတုိ႔၏ အေမြ။ ဥစၥာအေမြ၊ အသိပညာအေမြ၊ ပညာအေမြ တုိ႔တြင္ ေ၀ဖန္ပုိင္းျခားတတ္သည့္ အသိပညာအေမြကုိ မေပးခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္
ဒီေတာ့ မိဘေတြဆီက ဥစၥာအေမြထက္ အသိပညာအေမြ၊ စိတ္ဓာတ္ေကာင္းအေမြတုိ႔ကုိ ရယူတတ္ဖုိ႔ လုိပါမည္။ လက္ခံတတ္ဖုိ႔လုိပါမည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဥစၥာဓနအေမြကုိသာ အေမြအျဖစ္ ရယူတတ္ၾကပါ သည္။ တစ္သက္လုံးခ်စ္ခင္စြာ ေနထုိင္လာခဲ့ေသာ ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမမ်ားသည္ မိဘေသလြန္၍ ဥစၥာမ်ားအား ခြဲေ၀သည့္အခါမွ ရုံးေရာက္ဂါတ္ေရာက္ ျဖစ္ၾကရေတာ့သည္။ အေမြလုသည္၊ အေမြဆုိင္ခြဲသည္။
မိဘႏွစ္ပါး၏ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လုံးျဖတ္သန္းခဲ
(၄)
" ခ်စ္သား…သုံးပါးေသာ ေလာက၀ယ္ အတုမရ အသဒိသစစ္ျဖစ္ေတာ္မူ၍ နတ္ လူ အလုံးတုိ႔ ညြတ္ရုံးဦးခုိက္ၾကကာ ရဟႏၱာႏွစ္ေသာင္း ၿခံရံလ်က္ စံပယ္ေတာ္မူေသာ ဤပုဂိၢဳလ္ျမတ္သည္ကား အျခားမဟုတ္၊ သားေမာင့္ဖခင္ ေက်းဇူးရွင္တည္း၊ ေမြးမိခင္ႏွင့္ ေရႊနန္းျပင္၀ယ္ စံရႊင္ေတာ္မူေသာ ကာလက တစ္ယူဇနာသုံးဂါ၀ုတ္မွ်ႀကီးက
" ဘယ္အရပ္ ဘယ္ကြက္ ဘယ္သူ႔လက္၌ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခဲ့သည္ဟု မသိရပါ၊ ငါ့သားမွာမူ ေအာင္ခ်ာျပည္ႀကီး ေရႊထီးေရႊနန္း သည္တုိင္းခန္းကုိ သိမ္းျမန္းစုိးခ်ဳပ္ ရွစ္ျဖဴအုပ္၍ မင္းလုပ္ရမည့္သူ ျဖစ္ေခ်သည္။ ဘုိးေတာ္ ဘြားေတာ္ မယ္ေတာ္တုိ႔အား ႏွစ္ လ ရွည္လ်ား သင္ခ်စ္သားပင္ ေစာင့္စား ေကၽြးေမြးရလိမ့္မည္၊ သားဟူသမွ်သည္ အဘအေမြကုိ ခံရစၿမဲျဖစ္သည္။ သုိ႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေမာင္ဘဘုရားမွာ သြား၍ အေမြေတာင္းေခ်ေလာ့" ဟု ယေသာဓရာမိဖုရားသည္ သားေတာ္ရာဟုလာအား ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံ အေမြေတာင္းရန္ ေစလႊတ္လုိက္သည္။
ဘုရားသခင္ဆြမ္းဘုဥ္းေပးၿပီး
ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က " ငါ့သား ရာဟုလာသည္ ဥစၥာအေမြကုိ အလုိရွိ၏။ ထုိဥစၥာကား ၀ဋ္တရား၌ ရွည္လ်ားစြာ က်င္လည္ရ ေၾကာင္း မေကာင္းေသာ အေဆာက္အဦသာ ျဖစ္သည္။ ေမာင့္ဘျမတ္စြာ ငါဘုရားသည္ ႀကိဳးစားကုတ္ကပ္၍ ရွာသျဖင့္ မဟာေဗာဓိပင္ ပလႅင္ေရႊဘုံ၌ အလုံးစုံရအပ္ေသာ ေလာကုတၱရာ ဓမၼအေမြကုိသာ ငါေပးေတာ္မူမည္" ဟုမိန္႔ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ရွင္သာရိပုတၱရာကုိ ေခၚေတာ္မူ၍ " ဤရာဟုလာမင္းသားကုိ ငါအေမြ သနားေတာ္မူလုိသည္၊ ရွင္ျပဳဘိေလာ့ " ဟုမိန္႔ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ရွင္မဟာေမာဂၢလာန္သည္ ဆံရိတ္၍ သကၤန္း၀တ္ေပး၏။ ရွင္သာရိပုတၱရာသည္ သရဏဂုံေပး၏။ ရွင္မဟာကႆပသည္ ၾသ၀ါဒဆရာ ျဖစ္၏။
က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀက
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာ့မႈလူ၀န္းက်င္တြင္ သားျဖစ္လွ်င္ ရွင္ျပဳေပး၍၊ သမီးျဖစ္လွ်င္ နားသမႈတုိ႔ကုိ မျဖစ္ မေနလုပ္ၾကသည္။ သားျဖစ္သူကုိ ရွင္ျပဳေပးရန္အတြက္ ဘ၀မ်ိဳးစုံကုိ ရုန္းကန္ရင္း ျခစ္ျခဳတ္၍ ရွင္ျပဳပြဲလုပ္ၾက သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ရွင္ျပဳေပးၾကသနည္း။ သားျဖစ္သူအား ရွင္ျပဳရဟန္းခံေပးျခင္းျဖင့
မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ သာသနာ့ေဘာင္တြင္းသုိ႔ သြပ္သြင္းေပးျခင္းသည္ အင္မတန္ေကာင္းမြန္ေသာ အလုပ္တစ္ခုျဖစ္သလုိ အဖုိးျဖတ္မရေသာ သာသနာ့အေမြပင္ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ တစ္ခါတစ္ခါတြင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား၊ စိတ္သေဘာထားမ်ားကြဲလြဲလာသည္
ေပ်ာ္သေလာက္၀တ္ေစ၊ ရာသက္ပန္ ၀တ္ေစ၊ တရားအသိ သိေအာင္အားထုတ္ေစ ဟူေသာ စိတ္မ်ိဳးျဖင့္ သားသမီးအေပၚ ဓမၼအေမြ၊ သာသနာ့အေမြေပးအပ္ျခင္းသည္ကာ
(၅)
" သားတုိ႔ သမီးတုိ႔ သြားလမ္းသာလုိ႔ လာလမ္းေျဖာင့္ပါေစ"
" ေပးတဲ့ဆုနဲ႔ ျပည့္ပါေစ "
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဦးသုံးႀကိမ္ခ် ကန္ေတာ့လုိက္သည္။ လုပ္ငန္းရွိရာ တစ္ေနတစ္ေက်းသုိ႔ ျပန္ရေတာ့မည္ ျဖစ္သျဖင့္ မိဘႏွစ္ပါးအား ကန္ေတာ့ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ခရီးသြားသည့္အခါတုိင္း မိဘကုိ ကန္ေတာ့ျခင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာမႈဓေလ့တစ္ခုျဖစ္သလုိ ဘာသာတရား၏ ဆုံးမသြန္သင္မႈေၾကာင့္လည္းျ
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးတုိ႔သည္ ဂါရေ၀ါစ၊ နိ၀ါေတာစ တရားတုိ႔ကုိ လုိက္နာက်င့္သုံးေနထုိင္ တတ္ ၾကပါသည္။ ဤသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ ေရွးဘုိးေဘးဘီဘင္တုိ႔က လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့ေသာ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ အေမြျဖစ္သည္။
ယဥ္ေက်းေသာ၊ သိမ္ေမြ႕ေသာ၊ သည္းခံတတ္ေသာ၊ စာနာတတ္ေသာ၊ ေဖာ္ေရြတတ္ေသာ ျမန္မာတုိ႔၏ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့အေမြ၊ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာတုိ႔အတြက္ ေကာင္းက်ိဳးကုိလုိလား တတ္ေသာ ဆုိဆုံးမစကားအေမြအႏွစ္တုိ႔က
ထုိ႔ျပင္ သဘာ၀သယံဇာတ၊ ေတာေတာင္ေရေျမ၊ ျမစ္ေခ်ာင္းအင္းအုိင္ႀကီးတု
(၆)
ဥစၥာဓနအေမြ၊ အသိပညာအေမြ၊ ေလာကအက်ိဳးသယ္ပုိးခ်င္ေသာ စိတ္ဓာတ္ေကာင္းမြန္ေသာအေမြ၊
ေနာင္မ်ိဳးဆက္တုိ႔ကုိ ကၽြန္ေတာ္လက္ထဲတြင္ရွိေနသာ အမိျမန္မာျပည္ႀကီး၏ သဘာ၀အေမြ၊ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့စရုိက္အေမြ၊ ဆုိဆုံးမစကားအေမြတုိ႔ကုိ ေကာင္းမြန္ေသာ၊ ႀကံ့ခုိင္ေသာအေနအထားျဖင့္ ျပန္ လည္ လက္ဆင့္ကမ္းရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ေနာင္လား ေနာင္သားတုိ႔အတြက္ ဆုိးေသာအေမြတုိ႔ကုိ လက္ကမ္း ေပးရန္၊ ခ်န္ထားေပးရန္ မသင့္ပါၿပီ။
အေမြ..အေမြ..အေမြ…။
ကၽြန္ေတာ့္တုိ႔ကုိ ေပးခဲ့သည့္အေမြ။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လက္ထဲက အေမြ။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျပန္လည္ေပးရမည့္အေမြ။
***************
ေမာင္ပုိင္
၂-၂-၂၀၁၄။
0 comments:
Post a Comment