~လူပ်ံေတာ္ပတၱျမား ဦးေမာင္ေမာင္ ~
ဦးေမာင္ေမာင္သည္ ရဟန္းဘ၀မွ လူထြက္ျပီးေနာက္ ရန္ကုန္ျမိဳ. ကပၸလီကြက္သစ္ (ယခု ေတာ္လွန္ေရးပန္းျခံအနီး) ၌ ဆင္းရဲခ်ိဳ.ငဲ.စြာ ေနထိုင္ခဲ.ရ၏။"က်ြန္ေတာ္ အဲဒီတုန္းက မြဲလိုက္တာ မေျပာနဲ.ေတာ.၊ ဓနိမိုးတန္းလ်ားမွာ ရုိက္စရာ သံမ၀ယ္နိုင္လို. ၾကမ္းခင္းကို ရဲရဲမနင္းရဲဘူး။
ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္နဲ.၊ ေအာက္ကဆင္.ကလဲ စံုေအာင္မရွိေတာ. ခဲခုထားရတယ္။"
“ဒီေလာက္မြဲတဲ.ၾကားထဲ ကြဲေနတဲ.မိတ္ေဆြေတြ၊ အထူးသျဖင္. ကိုယ္.ဆရာသမားေတြေတြ.ရင္ မေက်ြးဘဲမေနနိုင္ဘူးဗ်၊ ေတြ.ရာကေန ဇြတ္ဆြဲေခၚ ဇြတ္ပင္.တာပဲ၊ အိမ္ကသာ ၾကယ္ျမင္လျမင္၊ ဆြမ္းေက်ြးက မျပတ္ဘူး၊ တခ်ိဳ. ကိုယ္.ဆရာေတာ္ေတြက အိမ္ကစုတ္ေတာ. မလိုက္ခ်င္ၾကဘူးေပါ.ဗ်ာ၊ မြဲလို. အလွဴမခံရက္တာ၊ သနားတာလဲ ပါမွာေပါ.ဗ်ာ၊ ဒါေပမယ္. က်ဳပ္က ဘယ္ေနမလဲ ဇြတ္ပင္.တာပဲ။"
ဦးေမာင္ေမာင္က တခ်ိန္က သူဆင္းရဲခဲ.ပံုကို က်ြန္ေတာ္.အား ေျပာျပေန၏။
“က်ြန္ေတာ္က သာသနာ ခ်ီးေျမွာက္ခ်င္တဲ.လူဆိုေတာ. သူတို.မၾကြခ်င္လဲ ပင္.ေက်ြးတာပဲ၊ ကိုယ္ေတာ္တုိ. ေနာက္ေတာ. တိုက္ထဲၾကြရမွာပါလို. ေလွ်ာက္ခဲ.ရေသးတယ္။"
“က်ြန္ေတာ္လဲ သာသနာကို ဦးတိုက္ျပီး လုပ္ေနတာ မြဲေပမယ္. စိတ္ထဲကေတာ. မေလွ်ာ.ဘူး။ ေန.တိုင္း ပရိတ္ၾကီး ၁၁ -သုတ္ရြတ္၊ ဂုဏ္ေတာ္ပြား၊ တရားထိုင္၊ တတ္သေရြ.မွတ္သေရြ. ရတနာသံုးပါး ဦးထိပ္ထားျပီး လုပ္ေနတာေပါ.ဗ်ာ။ လူရာမ၀င္ခင္ေတာ. ရွက္စရာ ရယ္စရာေပါ.။"
“ဘယ္ေလာက္ထိလုပ္လဲဆိုေတာ.ဆရာသမားမ်ားဆီကရတဲ. ေဆးနည္းကေလး စမ္းေဖာ္၊ ကိုယ္တိုင္ ေမာင္းထုျပီး ျမိဳ.ထဲလွည္.ေရာင္းရတာဗ်ာ.၊ တခါတေလသိၾကားလိုလို၊ ျဗဟၼာလိုလို၀တ္တန္၀တ္ျပီး ေအာ္ေရာင္းရတာ၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သာသနာကို ဦးတိုက္လုပ္ရတာ ရွက္စရာ မရွိပါဘူး”
ထို.ျပင္ အတြင္းသိ မိတ္ေဆြတစ္ဦးကလည္း သူ.အေၾကာင္းနွင္. စပ္၍ - "ဒီလူက လူထူးဗ် ၊ အဲသလို တဲကုပ္ေလးနဲ.သာ ေနတယ္။ ဆြမ္းေက်ြးပြဲမျပတ္သလို ဧည္.သည္လည္း မျပတ္ဘူးဗ်။ သူ.ကိုအားကိုးလာတဲ. ဧည္.သည္ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား သူ.အိမ္မွာ မစားဘဲနဲ.မသြားရဘူး၊ ေနာက္ဆံုး ပိုက္ဆံ မေခ်ာင္လည္တဲ.အလွည္.နဲ. ၾကံဳရင္ ဧည္.သည္မသိေအာင္ အေပါင္ဆိုင္သြားျပီး အသစ္မရွိေတာင္ ခပ္လတ္လတ္ အ၀တ္အစားကေလးေတြ သြားေပါင္ျပီး ဧည္.၀တ္ျပဳတာပဲ။ နည္းနည္းေလးမွ မျငိဳျငင္ဘူး၊ ႏွေျမာတြန္.တိုမႈ မစၧရိယနည္းတာ က်ြန္ေတာ္တို.မ်က္ျမင္ပဲ။ ဒါလဲ တကယ္.လက္ေတြ.က်ရင္ မလြယ္ဘူးဗ်။ ဒါေၾကာင္. ေရွးလူၾကီးေတြက ဧည္.သည္လာရင္ ဆီမကုန္ေစနဲ.၊ ဆန္မကုန္ေစနဲ.လို.ေျပာတာ။ ေက်ြးရျပီး စိတ္မထားတတ္ရင္ ဆီကုန္ ဆန္ကုန္ရုံေပါ.ဗ်ာ။" ဟုေျပာဆိုသည္ကို မွတ္သားရဖူး၏။
ထိုဧည္.၀တ္ကို မျငိဳမျငင္ျပဳစုနိုင္သည္မွာလည္း ထူးျခားသူျဖစ္ေပသည္။ ၾကီးပြားလိုသူတို. လိုက္နာရမည္. ဗလိငါးမ်ိဳးတြင္ အတိထိဗလိ ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ.သည္။
ထိုသို.ဆင္းဆင္းရဲရဲျဖင္. ကိုယ္တိုင္ျမန္မာ.ေဆးမ်ား ေဖာ္စပ္ေရာင္းခ် လူငွားတစ္ေယာက္ အေဖာ္နွင္.၊ ေနာက္ ဂ်စ္ကားစုတ္ကေလးနွင္. တိုးတက္လာကာ ျမန္မာျပည္အနွံ. လူပ်ံေတာ္ပတၱျမားေသြးေဆး ဆိုင္းဘုတ္မ်ားနွင္.အတူ လူပ်ံေတာ္ပတၱျမား ေသြးေဆးတိုက္ပိုင္ရွင္ ဦးေမာင္ေမာင္ ေဒၚျငိမ္းျငိမ္းမိသားစု ေကာင္းမႈ ဟူေသာ ဆိုင္းဘုတ္မ်ားကို ေက်ာင္းကန္ဘုရားအနွံ. ျမင္သူတိုင္း သာဓုေခၚရေသာ အေျခအေနသို. ေရာက္ရွိလာေပေတာ.သည္။
မႏၱေလး ရန္ကုန္ရွိ အထူးသျဖင္. စာသင္တိုက္မ်ား၊ ဓမၼရိပ္သာမ်ား၌ သူ၏ ေကာင္းမႈမ်ားကို ေတြ.နိုင္၏။ ပခုကၠဴနွင္. မႏၱေလး အေနာက္ျပင္၊ ေတာင္ျပင္ရွိ စာသင္တိုက္ၾကီးမ်ား၌ ေရအခက္အခဲရွိသျဖင္. စက္ေရတြင္း လွဴျခင္း၊ ေတာင္ျမိဳ. (အမရပူရ) တူးေမာင္းတိုက္၌ စက္ေရတြင္းနွင္. ကုဋီလွဴျခင္း၊ မႏၱေလး ၄၅ တာ အတြင္း ၂၅၀၀ ဓမၼာရုံၾကီးအနီး ၂ ထပ္တိုက္ သဒၶါဓိက ဓမၼာရုံၾကီး ေဆာက္လွဴ၍ အခမဲ. ဘုရားဖူးဧည္.ရိပ္သာတည္ျခင္း စသည္ျဖင္. မ်ားစြာရွိ၏။ ထင္ရွားေသာ စာသင္တိုက္ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားအား ၅ ပါး စာခန္.ေန.စဥ္ လွဴေသာ ဆြမ္းအုပ္မ်ားလည္း မနည္းေပ။
"က်ြန္ေတာ္ မႏၱေလး မစိုးရိမ္တိုက္မေရာက္ခင္ ေတာင္ျမိဳ. တူးေမာင္းတိုက္မွာေနတုန္းက ကုဋီဟာ သိပ္ညစ္ပတ္သဗ်ာ.။ သူေ႒းေတြလဲ ရွိပါရဲ.။ သည္.ျပင္ လူျမင္တဲ. ကုသိုလ္ပဲ လုပ္ခ်င္ၾကတာ။ ကုဋီေတာ. ပုပ္ေစာ္နံတဲ. ကုသိုလ္မလိုခ်င္ပါဘူး ဆိုျပီး သိတဲ.လူကလဲ ေရွာင္သြားတာပဲ။ က်ြန္ေတာ္ဒီဘက္ေခတ္ ေရာက္လို. သြားၾကည္.ေတာ. ဟိုတုန္းက က်ြန္ေတာ္တက္ခဲ.ရတဲ.အတိုင္းပဲ၊ ကုဋီေျမာင္းေပၚထိုင္လိုက္ယင္ တင္ပါးကို ယားလာတာပဲ ဟု သူ၏ ပုပ္ေစာ္နံေသာ ကုသိုလ္ကို က်ြႏု္ပ္အား အမွ်ေ၀ဖူးေသး၏။"
က်ြႏု္ပ္နွင္. ရင္းနွီးစြာသိရေသာ အခ်ိန္မွာ သူေ႒းဦးေမာင္ေမာင္ ဘ၀မွ သာသနာ.ဒါယကာ ဦးေမာင္ေမာင္ ျဖစ္ေနေပျပီ။ ‘အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု’ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ၾကီးအားသက္ေတာ္(၉၅နွစ္)အရတာ၀ါလိန္းရွိျခံထဲ၌ ေနာက္ပါ သံဃာ ေလးငါးပါးနွင္.အတူ ပင္.၍ ေန.စဥ္ ဆြမ္းကြမ္း ေ၀ယ်ာ၀စၥမ်ား လုပ္ေနခ်ိန္ျဖစ္၏။ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ဆႏၵ၊ ဦးေမာင္ေမာင္၏ သဒၶါတရားအရ နိကာယ္သာသနာေတာ္ ထြန္းကားေရး အသင္းၾကီးကိုပင္ ဖြဲ.စည္း၍ ‘နိကာယ္ စာသင္တိုက္ၾကီး’ ေဆာက္ရန္၊ သိန္းသံုးဆယ္ေက်ာ္တန္ ‘ေက်ာက္စာ ဓမၼေစတီေတာ္’ တည္ရန္ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္လ်က္ ရွိေန၏။
သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၾကြေရာက္ သီတင္းသံုးေနျပီျဖစ္၍ ရဟန္းရွင္လူ ဧည္.သည္မ်ား၊ သာသနာေရးစည္းေ၀းပြဲမ်ားကား မျပတ္မလပ္ျဖစ္၏။ ‘အစည္းအေ၀းပြဲမွာ ယေန.ဘာေက်ြးရေကာင္းမလဲ’ ဟု အျမဲၾကံေနသူမွာ ဦးေမာင္ေမာင္ပင္ ျဖစ္သည္။
ျခံထဲတြင္ ဆရာေတာ္မ်ား အျမဲသီတင္းသံုးရန္ ၀ိနည္းေတာ္အရ အပ္အပ္စပ္စပ္ရွိဖို. သီးသန္.တိုက္ၾကီး တစ္လံုးကိုပင္ အပူတျပင္း ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းေလးသည္။ ထိုတိုက္ အုတ္ျမစ္ခ်တူးေဖာ္ေနခိုက္ အစည္းအေ၀းရွိ၍ က်ြႏု္ပ္ ေရာက္သြားရာ လူသံုးေယာက္က အုတ္ျမစ္မ်ားကို တူးေနၾက၏။ ဦးေမာင္ေမာင္ကား ေနပူက်ဲက်ဲ ျခံစည္းရိုး ၀ါးရုံခ်ံဳေအာက္၌ ခေမာက္ၾကီးေဆာင္ျပီး အလုပ္သမားမ်ားကို စီမံေနရင္း ပါးစပ္က တတြတ္တြတ္နွင္. ပရိတ္ရြတ္ေနသည္ကို ေတြ.ရသည္။
:ကိုေ႒းလႈိင္ လာပါဦးဗ်ာ" ဟု ေခၚ၍ ေရွဆက္လုက္ကိုင္ရမည္. သာသနာေရးကိစၥမ်ားကို ေဆြးေႏြးေျပာဆိုၾက၏။ ဦးေမာင္ေမာင္က ‘ လူေတြက ခက္တာပဲဗ်ာ.။ ခုဆုိရင္ သတင္းစာထဲမွာ ဦးေမာင္ေမာင္က သိန္းသံုးဆယ္ေက်ာ္တန္ ေက်ာက္စာဓမၼ ေစတီေတာ္ၾကီး တည္မယ္ဆိုတာ ဖတ္ၾကရေတာ. က်ြန္ေတာ္.ကို သိန္းတစ္ရာနွစ္ရာ ခ်မ္းသာေနျပီလို. ထင္ၾကတယ္။ သူတို.နဲ. ကိုယ္ခ်င္းစာၾကတာေပါ.ဗ်ာ။ လူေတြဟာ တစ္ဆယ္ရွိမွ အလြန္ဆံုး တစ္က်ပ္လွဴၾကတာကလား။"
‘က်ြန္ေတာ္.ကိုလဲ သူတို.လိုပဲထင္ျပီး တကယ္. မီလ်ံနာသူေ႒းၾကီး ေအာက္ေမ.ေနၾကသလားမသိဘူး။ က်ြန္ေတာ္က လူတစ္မ်ိဳးဗ်။ အခု က်ြန္ေတာ္ လုပ္တာ သာသနာအတြက္ လုပ္ေနတာ။ သူတို.လို ဇိမ္ခံဖို. ဂုဏ္ျဒပ္ၾကီးဖို. မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္လဲ က်ြန္ေတာ္.လက္ထဲမွာ ငါးေသာင္းျပည္.ေအာင္ မရွိပါဘူး။ ေျပာရင္ ယံုမွာမဟုတ္ဘူးဗ်..ခက္တာက။"
"သိန္းသံုးဆယ္ဆိုတာ ေလွ်ာ.ေျပာတာ ကိုေ႒းလႈိင္ေရ၊ က်ြန္ေတာ္ လုပ္ခ်င္တာက သိန္းတရာအနည္းဆံုး။ စိတ္ထဲရွိတာေျပာရင္ လူေတြက သူတို.လို ကိုယ္ခ်င္းစာျပီး ဒုကၡေပးၾကမွာစိုးလို.။ ရေသ.ၾကီး ဦးခႏၱီလို ေငြလုပ္တဲ.စက္ ရွိသလားလို. စံုစမ္းခံေနရဦးမယ္ဗ်ာ.။ "
"က်ြန္ေတာ္က ကိုယ္.ကိုယ္ကို ယံုၾကည္တယ္ေလဗ်ာ.. ငါလုပ္ရင္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ။ ဒါ စိတ္ကူးယဥ္တာ မဟုတ္ဘူး။ အၾကိမ္ၾကိမ္ က်ြန္ေတာ္. လက္ေတြ.ပဲ။ ေဗဒင္ ေဟာထားလို. ယံုစားေနတာမ်ိဳးလဲ မဟုတ္ဘူး။ ေန.စဥ္ ပရိတ္ရြတ္သဗ်ား။ ဂုဏ္ေတာ္ပြား၊ တရားထိုင္သဗ်ား။ ဒါေတြကို က်ြန္ေတာ္အားကိုးျပီး လုပ္ေနတာဗ်ာ.။ က်ြန္ေတာ္. ေငြလုပ္တဲ.စက္က ရတနာသံုးပါးပဲ။"
"က်ြန္ေတာ္ ေဘာက္ေထာ္ စြန္းလြန္းရိပ္သာ သဒၶါဓိကဓမၼာရုံ ေဆာက္ဖို. ဆရာေတာ္ကို သြားျပီး တာ၀န္ခံ ေလွ်ာက္ထားလိုက္တယ္။ အနည္းဆံုး ငါးသိန္းတန္ ေဆာက္ဖို. ဆံုးျဖတ္တယ္။ ဒါေပမယ္. အဲဒီအခ်ိန္က လက္ထဲမွာ ေသာင္းကိုးေထာင္ လာတာ၊ မၾကပါဘူး၊ က်ြန္ေတာ္. ေငြလုပ္တဲ.စက္က ငါးသိန္းတန္ ဓမၼာရုံၾကီး ျပီးသြားတာပါပဲ။ လူေတြက ရတနာသံုးပါးေက်းဇူးကို မယံုၾကဘူးဗ်ာ.။"
ဦးေမာင္ေမာင္သည္ ေျခသလံုးအိမ္တိုင္ဘ၀မွ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ အကုန္အက်ခံ၍ သာသနာ.ဒါယကာ ျပဳလုပ္နိုင္သူ ျဖစ္၏။ မည္မွ် ခ်မ္းသာၾကြယ္၀သည္ဟု က်ြႏု္ပ္တို.မသိေသာ္လည္း ခ်မ္းသာသမွ် သာသနာအတြက္ ဟု စြန္.စားရဲသူ ျဖစ္သည္ကိုမူ ေျပာ၀ံ.ေပ၏။
စိတၱသူၾကြယ္ ကဲ.သို. အနည္းဆံုး တစ္က်ပ္ရွိလွ်င္ ျပားငါးဆယ္သည္ သာသနာအတြက္ဟု လ်ာထားရာ မိမိနွင္.သာသနာကို မခြဲျခားဘဲ က်င္.သံုးသူ အပၸဋိ၀ိဘတၱ ေဘာဂီ ဟုေခၚဆိုရေလသည္။
"ဦးေလးေမာင္၊ ဦးေလးလို သဒၶါမ်ား၍ ၾကြယ္၀သူေတြကို ဓါတ္လံုးဆရာ၊ ၀ိဇၨာဆရာေတြ မ တတ္တယ္။ သတိျပဳပါ။ ကိုယ္.ဟာကို ပရိတ္ရြတ္ ဂုဏ္ေတာ္ပြား တရားသျဖင္. က်င္.ၾကံေနထိုင္လို. ၾကီးပြားလာတာကို သူတို.တန္ခိုးနဲ.မစလို. ျဖစ္ေနဦးမယ္။သာသနာျပဳတဲ. ေနရာမွာလဲ ေက်ာင္းကန္ဘုရားကို မရွိမျဖစ္တဲ. ေနရာမ်ိဳးမွာသာလုပ္ပါ။ ဗဟိဒၶသာသနာ၊ ရုပ္၀တၳဳ သာသနာ ဟာ အေရးမၾကီးဘူး၊ အင္အားလဲမပါဘူး။ ကိုယ္ပိုင္ အဇၥ်တၱိကသာသနာ အေရးၾကီးပါတယ္" စသည္ျဖင္ ေဆြးေႏြးရွင္းျပခဲ.ဖူး၏။
ဦးေမာင္ေမာင္ ထိုယံုၾကည္ခ်က္နွင္. အသိဥာဏ္၀င္လာသည္မွာ ပင္ကိုယ္အခံရွိသကဲ.သို. ဆရာေကာင္းသမားေကာင္း အမွီရျခင္းေၾကာင္.လည္း ျဖစ္ေပသည္။ဆရာေကာင္းသမားေကာင္းအမွီဟူသည္ အျခားမဟုတ္၊ သက္ေတာ္၉၆နွစ္ရွိ‘အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု’ ေက်းဇူးရွင္ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးပင္တည္း။
"ကိုေ႒းလႈိင္ ၊ က်ြန္ေတာ္ ခုလိုအသိဥာဏ္ရတာ ခင္ဗ်ားဆရာ၊ က်ြန္ေတာ္.ဆရာ ဒီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေက်းဇူးပဲဗ်။ ပထမကေတာ. ဒီေလာက္မယံုဘူး ဆိုပါေတာ.။ ရတနာသံုးပါး ဦးထိပ္ထားျပီး သာသနာျပဳလုပ္ငန္းကို ေတာ္ေတာ္ကေလးလည္း လုပ္မိေရာ ေကာင္းေကာင္းၾကီးယံုစရာေတြ ေတြ.လာတာပဲဗ်’။
ဦးေမာင္ေမာင္သည္ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ဆံုးမစကားမ်ားအရ ယခုကဲ.သို. အသိဥာဏ္သဒၶါတရား တိုးပြားလာရပံုကို ဆက္၍ေျပာျပ၏။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ဦးေမာင္ေမာင္အားသာသနာျပဳစိတ္ထားနွင္.စပ္၍ အားက်ဖြယ္စံနမူနာအျဖစ္ မႏၱေလးျမိဳ.ရွိ နာမည္ေက်ာ္ မစိုးရိမ္ေက်ာင္းဒကာ ဦးသက္ရွည္၊ သား ဦးေက်ာ္တို.အေၾကာင္းကို မၾကာခဏဆံုးမေျပာဆိုခဲ.သည္ဟုဆိုေလသည္။ဦးေမာင္ေမာင္ကိုယ္တိုင္လည္း ထိုေက်ာင္းတြင္ စာေပသင္ၾကားခဲ.ဖူးသူ ျဖစ္၍ ထိုေက်ာင္းဒကာ၊ ဒကာမတို.၏ သဒၶါတရားကိုလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ ေတြ.ထိ သိျမင္ခဲ.ရဖူးသူျဖစ္၏။ ဆရာေတာ္ေဟာေသာ ထိုတရားသည္ သူ.စိတ္ထားနွင္. တစ္သားတည္း အံကိုက္ျဖစ္သြားခဲ.သည္။
ရတနာသံုးပါးေက်းဇူးသိ၍ အဇၥ်တၱိကသာသနာေခၚ ကိုယ္ပိုင္စြမ္းအား ရွိထားသူတို.သည္နတ္သိၾကားမသည္ထက္ပင္ခ်မ္းသာၾကြယ္၀လိုတိုင္းရ၍ မေၾကာင္.မၾကပင္ သာသနာျပဳနိုင္ၾကေလသည္။တိုက္ျပိဳင္ ကားျပိဳင္ မိဘတို.မွ ေမြးဖြားသည္.တိုးတက္သည္ဆိုေသာ ေနွာင္းေခတ္လူငယ္တို.ကား ထိုေက်ာင္းဒကာမ်ားကို မၾကားဖူးရွာၾက။ ထိုေက်ာင္းတိုက္ၾကီးမ်ိဳးကို သြားေရာက္ ေလ.လာၾကည္.ရႈရေကာင္းမွန္းလည္း မသိ။ ယင္းသို.ဆိုေသာ္ ရတနာသံုးပါးနွင္.စပ္၍ ေရွ.သို.ဆက္လက္သိျမင္ရန္ ပို၍ အလွမ္းကြာခဲ.ၾကရရွာ၏။
ထိုေက်ာင္းတိုက္ၾကီးမ်ိဳးကို ဦးစီးခ်ဳပ္ကိုင္သည္. ဆရာေတာ္မ်ားအေၾကာင္း၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ လူသားတိုင္းအတြက္ ကိုယ္စီျငိမ္းခ်မ္းမႈကို မည္မွ်ေလာက္ ဦးေဆာင္ေပးစြမ္းနိုင္ၾကေၾကာင္း၊ ရတနာသံုးပါးေက်းဇူး….. ေနွာင္းလူတို.ကား ဘ၀ျခားၾကရွာေလျပီ။
ယင္းသို. သာသနာေတာ္ကို အေျခခံက်က် တည္ေဆာက္ထားေသာ ပင္မ အင္အားမ်ားနွင္.အလွမ္းကြားေနခဲ.ရသူမ်ားအတြက္ ေဗဒင္ဘုန္းၾကီး၊ ေဆးဘုန္းၾကီး၊ ၀ိဇၨာဘုန္းၾကီးမ်ိဳးကိုသာ အလုအယက္ ခ်ဥ္းကပ္အားကိုးေနၾကသည္မွာ မဆန္းေတာ.ေခ်။ ထိုလူမ်ိဳးအတြက္ အားကိုးရာသည္ ထိုဟာမ်ိဳးသာလွ်င္ ျဖစ္ေပ၏။
ထိုသို.ေသာ ေခတ္လူငယ္မ်ားအတြက္ ပိုက္ဆံရွိရင္ ဘာမဆိုလုပ္နိုင္၊ လွဴနိုင္သည္၊ ရွိလို. လွဴၾကတာပဲဟူေသာအေတြးအထင္မ်ားနွင္. ေပးလွဴရင္ ကုန္ဆံုး၍ က်င္.ၾကံရင္ ပင္ပန္းရုံပါပဲ ဟူေသာ ခံယူခ်က္မ်ားကို ရွင္းလင္းေျပာၾကားေပးရန္မွာ ကြင္းဆက္ေတြ အမ်ားၾကီးေက်ာ္လြန္ေနေလျပီ။ကိုယ္ပိုင္အင္အား သတၱိနွင္. ရတနာသံုးပါးေက်းဇူးကို ၾသကာသ အစက ျပန္၍ေကာက္ၾကရန္ တိုက္တြန္းဖို.သာရွိေတာ.သည္။
ဆရာေကာင္း သမားေကာင္း ၊ ရဟန္းေကာင္းမ်ားကို ဆည္းကပ္ရ၍ ၾကီးမားေသာ သာသနာ.တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ေနရသူမ်ား၌ ဘာသာေရးမိႈင္းမိကာ မေသခ်ာေသာ အနာဂတ္၊ စိတ္ကူးယဥ္ ရည္မွန္းခ်က္ၾကီးမ်ားကို ရင္၀ယ္ပိုက္၍ ယခုကဲ.သို. အင္တိုက္ အားတိုက္ လုပ္ေနၾကျခင္းမဟုတ္၊ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ ကင္းမဲ.ကာ သဒၶါလြန္ ယံုလြယ္သူမ်ားလည္း မဟုတ္။
သူတို.၌ တစ္စတစ္စ သိျမင္လာေသာ လက္ေတြ.မ်ားရွိၾက၏။ လွဴရင္း လွဴရင္း၊ က်င္.ရင္း က်င္.ရင္းက သာသနာ၌ အသက္ကိုပင္စြန္.ကာ အေလ်ာ္အစား လုပ္ရဲလာၾကသည္။
ကိုယ္ခံ အင္အားေၾကာင္. ထပ္ကူအင္အားေကာင္းမ်ား ကိန္း၀ပ္လာကာ’သာသနာအတြက္ ဘာပဲလုပ္ရလုပ္ရ၊ အသက္ပင္ေသပေစ’ ဟူေသာ စြန္.လႊတ္နိုင္စိတ္၊ စြန္.စားစိတ္မ်ား အလိုလို၀င္လာၾကစျမဲပင္ျဖစ္သည္။
သီလ၏အင္အားသည္ မည္မွ်ၾကီးမား၍ ကိုယ္ခ်င္းစာ (ေမတၱ၊ သမာဓိ) စိတ္ဓါတ္တန္ခိုးသည္ အနႏၱပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလံုး ရုိက္ခတ္လႊမ္းဖံုးကာ မည္မွ်ေလာက္ ဆြဲေဆာင္စည္းရုံးနိုင္အားရွိလ်က္၊ ပညာ၏စြမ္းအင္ျဖင္. မည္သို. ပဲ.ကိုင္ထိန္းခ်ဳပ္ေပးနိုင္သည္ကို ေလ.လာသင္.ၾက၏။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ အစိေႏၱယ် တရားေတာ္ပါေပ။
ေဇတ၀န္ေက်ာင္းဒကာ အနာထပိဏ္သူေ႒းၾကီးပင္ အလွူရဲ၍ ဘက်ပ႑ာက်ီၾကမ်ား တက္တက္ေျပာင္ေအာင္ မြဲသြားကာ ကုန္းေကာက္စရာမရွိေသာဘ၀သို.ေရာက္ေအာင္ ေနွာက္ယွက္တတ္ေသာ အေမႊဓါတ္၏သေဘာနွင္. ျဖဴစင္ ျမင္.ျမတ္၍ မေလွ်ာ.ေသာ စိတ္ဓါတ္ေၾကာင္. တပ္ကူအင္အားေကာင္းမ်ား၀င္လာကာ အတိုင္းမသိ ၾကီးပြားခ်မ္းသာလာရပံု (ဧကနိပါတ္၊ ခဒိရဂၤါဇာတ္) စေသာ ငုပ္ကြယ္ေနသည္. ေလာကမာယာ ကိုလည္း အတြင္းႏိႈက္၍ သိနိုင္ရန္ ကိုယ္ပိုင္အင္အား မရွိ၍ မျဖစ္ပါေခ်။
ကာလတန္ေၾကးအရ ဦးေမာင္ေမာင္၏ အရပ္ရပ္ ျပဳလုပ္ျပီး ေကာင္းမႈမ်ားမွာလည္း ခန္.မွန္းေျခ သိန္းေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာရွိေပမည္။ သို.ရာတြင္ အျမဲတမ္း သူ.လက္ထဲ၌ ေသာင္းဂဏန္းထက္ပို၍ ေငြသားရွိသူ မဟုတ္ပါေခ်။ ရွိေသာ မရွိေသာမသိ။သူက ေငြလိုတိုင္းေတာင္းရာ ေက်ာင္းအမၾကီး ေဒၚျငိမ္ျငိမ္းမွာ ပထမတြင္ စိတ္ညစ္ခဲ.ရသည္။ဦးေမာင္ေမာင္ အလိုရွိေသာ ရက္ပိုင္းအတြင္း၌ပင္ (အလြန္ထူးျခားလွသည္ဟု မဆိုသာေသာ) သူ.ေဆးမ်ားမွ ေထာင္နွင္.ေသာင္းနွင္.ခ်ီ၍ ေငြမ်ားရလာတတ္၏။
ထိုသေဘာမ်ားကို တစ္စတစ္စ သိျမင္လာေသာအခါ သာသနာအတြက္ ေပးလွဴရမည္. ဟာကြက္ကိုသာ ငံ.လ်က္ေနမိခဲ.ၾက၏။ ပရိတ္ရြတ္ရင္း၊ တရားထိုင္ရင္း၊ ေရာင္းရင္း၀ယ္ရင္း ၊ စားရင္းေသာက္ရင္းနွင္. သာသနာျပဳ၍ မတင္းတိမ္ခဲ.ၾက။
ဦးေမာင္ေမာင္သည္ ထိုသာသနာျပဳလုပ္ငန္း လုပ္လက္စမ်ားကို လက္လႊတ္ရကာ ၁၃၃၇ ခုနွစ္၊ သီတင္းက်ြတ္လ၊ အသက္ (၆၇) နွစ္အရတြင္ ကြယ္လြန္ခဲ.ရရွာ၏။
‘က်ြန္ေတာ္ ဒီနည္းကိုရတာ နည္းနည္းေနာက္က်သြားသဗ်ာ။ ခပ္ငယ္ငယ္ကသာ ရလိုက္ရင္ သာသနာျပဳရတာ ဘယ္ေလာက္ေပ်ာ္စရာေကာင္းလိုက္မလဲ’ ညည္းတြားခဲ.ရရွာသည္။
( ေရေန တစ္ေတာင္ရွိေသာ ေရတြင္းမွ ေရကို ခပ္ယူျပီး သံုးစြဲေသာ္လည္း မၾကာမီ တစ္ေတာင္ျပည္.ေအာင္ ေရျပန္ထြက္ျမဲျဖစ္၏။ ကုန္မည္စိုး၍ မခပ္ယူမသံုးစြဲလွ်င္လည္း ေရတစ္ေတာင္သာရွိ၏။
(ေၾကာင္ပန္းဆရာေတာ္)
ဓမၼာစရိယဦးေ႒းလႈိင္
(ရတနာသံုးပါးေက်းဇူး စာအုပ္မွ)
နွင္းဆီဖူးေလးမ်ား-Love BUDS
https://www.facebook.com/loveBUDS.6
photo from google
0 comments:
Post a Comment