Saturday, February 1, 2014

တရားက်င့္ျခင္း


ဒါနဥၥ ဓမၼစရိယာ စ၊
ဥာတကာနဥၥ သဂၤေဟာ။
အန၀ဇၨာနိ ကမၼာနိ၊
ဧတံ မဂၤလ မုတၱမံ။
ဘုန္းေတာ္ႀကီး ျမတ္စြာဘုရားက နတ္သားတစ္ပါး အေမးရွိလို႕ နတ္ပရိတ္သတ္ေတြကို ေျဖေပးတဲ့ တရားစကား မဂၤလသုတၱန္ တရားေတာ္ျမတ္ႀကီးပါ။

ဒါနဥၥ - အလွဴေပးတာလည္း မဂၤလာပါပဲ။ ဓမၼစရိယာစ - တရားက်င့္တာလည္း မဂၤလာပါပဲ။ အန၀ဇၹာနိကမၼာနိ - အျပစ္ကင္းတဲ့ အလုပ္ေတြ လုပ္တာလည္း မဂၤလာပါပဲ။ ဒီဂါထာမွာ မဂၤလာတရားသံုးမ်ဳိးျပပါတယ္။

ႀကီးပြားခ်မ္းသာ တိုးတက္ေအာင္ျမင္ေစရင္ ဒါမဂၤလာတရားေတြပဲ။ ႀကီးပြားခ်မ္းသာ တိုးတက္ေအာင္ျမင္ဖို႕ရာ အေၾကာင္းေတြလည္း မဂၤလာတရားပါပဲ။ ဒီဂါထာေတာ္ျမတ္မွာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ျမတ္စြာဘုရားက မဂၤလာသံုးပါး ေဟာထားေတာ္မူပါတယ္။

ဒါနဥၥ - ေပးကမ္းစြန္႕ႀကဲလွဴဒါန္းျခင္းဟာလည္း ဒါန။ ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္က ဒါနအေၾကာင္း ေျပာခဲ့ၿပီးၿပီး။ ဒါနအေၾကာင္းေျပာလို႕ကေတာ့ မကုန္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါနဆိုတဲ့ မဂၤလာမည္ပံုဟာ အကုသိုလ္ေတြကို ပယ္ႏိုင္ရင္ မဂၤလာပါပဲ။ နီ၀ရဏေတြကို ပယ္ႏိုင္ရင္ မဂၤလာပါပဲ။ ကိေလသာေတြကို ပယ္ႏိုင္ရင္ မဂၤလာပါပဲ။ ဒုကၡေပးမယ့္ ဆိုးက်ဳိးဒုကၡေတြကို ပယ္ႏိုင္ရင္လည္း မဂၤလာပါပဲ။ ဒါန ေပးကမ္းစြန္႕ႀကဲလွဴဒါန္းတာလည္း မဂၤလာပါပဲ။

ၿပီးေတာ့ ဓမၼာစရိယာစ - တရားက်င့္တာလည္း မဂၤလာတရားပါပဲ။ တရားက်င့္တာနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အလိုက်ေျပာရရင္ တရားက်င့္တယ္ဆိုတာ ေလာကမွာ တရားက်င့္တာရွိတယ္။ မတရားက်င့္တာရွိတယ္။ မတရားက်င့္တာေတြ မလုပ္ဘူးဆိုရင္ တရားက်င့္ျဖစ္ေနတာတဲ့။

သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဆိုတာတရားက်င့္စရာသူေတာ္ေကာင္း သိတၱိေတြပါ။ သူ႕အသက္ သတ္၊ သူ႕ဥစၥာခိုး၊ သူမ်ားအိမ္ရာ လြန္က်ဴး၊ မဟုတ္တမ္းတရမ္းေျပာ၊ လိမ္ညာ၀ါၾကြားေျပာ၊ ကုန္းေခ်ာႀကမ္းတမ္းတဲ့စကားေတြဆို၊ သူမ်ားပစၥည္းကို လိုခ်င္၊ အလကားေနရင္းလိုခ်င္၊ သူမ်ားကိုပ်က္စီးေစခ်င္၊ အယူ၀ါဒဆိုးလို႕ ေျပာရေလာက္ေအာင္ စိတ္ဓာတ္ေတြမေျဖာင့္မွန္ရင္ ဒါ မေကာင္းတဲ့ မတရားတဲ့၊ မေကာင္းတဲ့အက်င့္ ဒုစရိုက္ဆယ္ပါးလို႕ ေခၚပါတယ္။

အဲဒီလို မေကာင္းသျဖင့္က်င့္တာကို ဒုစရိုက္လို႕ေခၚပါတယ္။ မတရားက်င့္တယ္ ေခၚပါတယ္။ အဲဒါရဲ႕ အျပန္အားျဖင့္ မေကာငး္တာမလုုပ္ရင္ သုစရိုက္က်င့္တယ္။ တရားက်င့္တယ္ ေခၚပါတယ္။ သုစရိုက္က်င့္တယ္ဆိုေတာ့ မေကာင္းတဲ့အက်င့္ မေကာင္းတာက်င့္တာေတြကို မလုုပ္ေတာ့ဘူး။ တခုေရွာင္ တစ္ခုသုစရိုက္ ျဖစ္တာပဲ။ ႏွစ္ခုေရွာင္ ႏွစ္ခုသုစရိုက္ျဖစ္တာပဲ။ ဆယ္ခုေရွာင္ ဆယ္ခုသုစရိုက္ ျဖစ္တာပါပဲ။ အဲဒိလို သုစရိုက္ျဖစ္ေအာင္ က်င့္တာမ်ဳိးကို ဓမၼာစရိယလို႕ေခၚပါတယ္။

ေျပာထားခဲ့တဲ့ မဂၤလာတရားေတာ္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ စိတ္ဓာတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ မဂၤလာရွိသြားတယ္။ လုပ္ရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ မဂၤလာရွိသြားတယ္၊ အက်ဳိးေပးနဲ႕ဆိုင္ရာ မဂၤလာရွိသြားတယ္။ အဲဒီလို မဂၤလာနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး အဆင့္ဆင့္ခြဲၿပီး ေျပာခဲ့တာ ရွိပါတယ္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးျမတ္စြာဘုရားေဟာထားတဲ့ “ဓမၼစရိယတရားက်င့္တယ္၊ တရားက်င့္တဲ့သူကို တရားက ေစာင့္ေရွာက္တယ္။ မတရားက်င့္တဲ့သူကိုေတာ့ မတရားကပဲ ဖ်က္ဆီးတယ္” လို႕ဒီလိုေျပာခဲ့ဖူးတာ ရွိပါတယ္။

တရားက ေစာင့္ေရွာက္တယ္ဆိုကတည္းက ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာေတြ ေပးေနတယ္။ အက်ဳိးေပးမဂၤလာေတြ ျပည့္စံုတယ္။ တရားကေစာင့္ေရွာက္ေနမွေတာ့ ဘယ္ေဘး၊ ဘယ္ရန္၊ ဘယ္အႏၱရာယ္မွ် ေရာက္မလာေတာ့ပါဘူး။ အဲဒါမေကာင္းက်ိဳးေတြ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ တရားက်င့္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ သုစရိုက္ဆယ္ပါးကို က်င့္လိုက္ၾကပါ။ ဒုစရိုက္ဆယ္ပါးကို ေရွာင္လိုက္ၾကပါ။

ေလာကမွာ တရားဓမၼလို႕ သတ္မွတ္ထားတာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးျမတ္စြာဘုရားအေနနဲ႕ ဓမၼကိုေျပာရင္ေတာ့ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ၊ ေ၀ယ်ာ၀စၥ၊ အပစာယ်ာန၊ ဓမၼေဒသနာ၊ ဓမၼႆ၀န၊ ပတၱိဒါန၊ ပတၱာႏုေမာဒနာ၊ ဒိ႒ိဇုကမၼလို႕ ဒီလိုကုသိုလ္ဓမၼျဖစ္ေၾကာင္း တရားဆယ္ပါး ရွိပါတယ္။ အဲဒီ ကုသိုလ္ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း ဓမၼတရားတဲ့ အလုပ္ေတြ ကုသိုလ္ျဖစ္မယ့္ အလုပ္ေတြ၊ ေကာင္းက်ဳိးေပးမယ့္ အလုပ္ေတြ၊ အကုသုိလ္ပယ္မယ့္ အလုပ္ေတြ ကုသုိလ္ျဖစ္မယ့္အလုပ္ေတြ၊ ေကာင္းက်ဳိးေပးမယ့္ အလုပ္ေတြ၊ အကုသိုလ္ပယ္မယ့္အလုပ္ေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူတို႕ဟာလည္း မဂၤလာအလုပ္ေတြလို႕ ေခၚပါတယ္။

စိတ္ဓာတ္ေရးရာအေနနဲ႕ မဂၤလာရွိရံုတင္မကဘူး။ အလုပ္လည္း တကယ္မဂၤလာရွိေအာင္ လုပ္ရပါတယ္။ လွဴလည္း လွဴရတယ္။ သီလလည္းေစာင့္ရတယ္။ ဘာ၀နာတရားေတြလည္း ပြားမ်ားရတယ္။ ဒီအလုပ္ ဆယ္မ်ဳိးကို ကုသလကမၼပထ ဆယ္ပါး၊ ကုသုိလ္ျဖစ္ေၾကာင္း မဂၤလာျဖစ္ေၾကာင္းဆယ္ပါးကို လုပ္ရ က်င့္ရတာပါ။ ကုသုိလ္ရေအာင္လုပ္ရမယ့္ လုပ္ငန္းဆယ္ပါးကို အဲဒါ ဓမၼစရိယာလို႕ ေျပာတာပါ။

တရားက်င့္တယ္ဆိုတာ အဲဒီ ဆယ္မ်ဳိးကိုက်င့္တာ။ တစ္မ်ဳိးက်င့္ႏိုင္ရင္ တမ်ဳိးက်င့္၊ ေက်းဇူးမ်ားတာပါပဲ။ နွစ္မ်ဳိးက်င့္ႏိုင္ ႏွစ္မ်ဳိးက်င့္၊ ေက်းဇူးမ်ားတာပါပဲ။ ဆယ္မ်ဳိးက်င့္ႏိုင္ ဆယ္မ်ဳိးစလံုးက်င့္၊ ေက်းဇူးမ်ားတာပါပဲ။ မဂၤလာ တကယ္ရွိခ်င္တယ္။ ႀကီးပြားခ်င္တယ္။ တိုးတက္ခ်င္တယ္၊ ေအာင္ျမင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဒီဆယ္မ်ဳိးလံုး က်င့္ၾကပါ။

ႀကီးပြားစရာေတြကလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ မဂၤလာဆုိတာ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာကို ေပးတယ္။ အမဂၤလာကို ပယ္တယ္။ ဆိုးက်ဳိးေတြ မလာဘူးလို႕ ဒီလိုတစ္ခုေျပာရံုတင္ မကဘဲနဲ႕ ပစၥည္းဥစၥာခ်မ္းသာခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ဒါနက်င့္ရမွာပဲ၊ လွဴရမွာ။ တခ်ဳိ႕က ဘယ္ေလာက္ပဲ ပစၥည္းဥစၥာ ခ်မ္းသာ ခ်မ္းသာ သီလမျပည့္စံုဘူး။ အဲဒီလို ဓမၼာစရိယ သီလအက်င့္ကို မက်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ အသက္မရွည္ဘူး။ အနာေရာဂါမ်ားမွာပါပဲ။

ကုသိုလ္တရားအလုပ္ကို ဆယ္ပါးခြဲလိုက္တယ္။ ဒီဓမၼက်င့္စရာ အက်င့္ခြဲလိုုက္တာဟာ အက်ဳိးေပးေတြ ဆယ္မ်ဳိးကို ျပန္ခြဲတာပါပဲ။ အက်ဳိးေပးမဂၤလာနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိၾကတဲ့အထဲမွာ ဆယ္မ်ဳိးရွိတယ္လို႕ ႏွလုံးသြင္းၿပီးေတာ့ လုပ္ရမယ့္အလုပ္ဆယ္မ်ဳိး ခြဲလိုက္တာပါ။

လွဴရင္ ခ်မ္းသာတဲ့ အက်ဳိးရမွာပဲ။ ခ်မ္းသာတဲ့ မဂၤလာရွိမွာပဲ။ ပစၥည္းဥစၥာခ်မ္းသာတယ္။ ကိုယ့္ကသူမ်ားကို လွဴရင္ ကိုယ့္ကိုလည္း သူမ်ားက ျပန္လွဴမွာပဲ။ ကိုယ္က သူမ်ားကို ကူညီရင္ ကိုယ့္ကိုယ္လည္းသူမ်ားက ျပန္ကူညီမွာပဲ။ ဒါေတြကေတာ့ ဓမၼသေဘာေတြပါ။ တရားက တရားရွိတဲ့သူကို ေစာင့္ေရွာက္တယ္ဆိုတဲ့အတိုင္း ေစာင့္ေရွာက္တာပါပဲ။ ဒါေတြကလည္း နည္းနည္းလိုခ်င္ရင္ နည္းနည္းက်င့္ၾကည့္မွ သိရမယ့္တရားသေဘာေတြပါ။ မ်ားမ်ားလိုခ်င္လည္း မ်ားမ်ားက်င့္ၾကည့္မွ သိရမွာပါ။ လိုခ်င္တယ္ဆိုတဲ့စကားထက္ မ်ားမ်ားက်င့္ေလေလ မ်ားမ်ား ပိုသိလာေလ ပါပဲလို႕ ေျပာခ်င္သံုးခ်င္ပါတယ္။

ဒါနၿပီးေတာ့ သီလ။ ဘယ္ေလာက္ပဲလွဴလွဴဒါနအက်ဳိးေၾကာင့္ စီးပြားဥစၥာျပည့္စံုတယ္။ ဒါေပမဲ့လို႕ သီလအားနည္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက်ေတာ့ က်န္းမာေရး မေကာင္းတာေတြ တစ္ပံုႀကီးရွိတတ္ပါတယ္။ အသက္တိုသြားၾကတာေတြ တစ္ပံုႀကီး။ “ဟာ - ဘုန္းသာႀကီးတယ္ကြာ အသက္မရွည္ဘူး” ဆိုတာမ်ဳိးေတြေပါ့။ “ဟာ - အသက္သာရွည္တယ္ကြာ၊ စားစရာ ေသာက္စရာမရွိဘူး” ဆိုတာမ်ဳိးေတြေပါ့။ ေလာကမွာ ဓမၼသေဘာေတြက တစ္က႑စီ တစ္က႑စီ အေၾကာင္းအက်ဳိး ဆက္စပ္ၿပီး ျဖစ္ေနတာ။ ဒီေလာကမွာက်င့္တဲ့ အက်င့္တရားေတြဟာ တခုက်င့္ရင္ တစ္ခုေကာင္းက်ဳိးရတယ္။ ေရာေထြးတာမဟုတ္ဘူး။ တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ ရွင္းေနပါတယ္။

ဘာ၀နာတရား ပြားမ်ားတာမွာ သမထ ဘာ၀နာပြားမ်ားရင္ စိတ္ၾကည္တယ္။ ၀ိပႆနာဘာ၀နာပြားမ်ားရင္ ဥာဏ္ေကာင္းတယ္။ ဟုတ္တယ္။ တခ်ဳိ႕ခ်မ္းသာတယ္ လွဴခဲ့လို႕။ ဒါလည္း တရားက်င့္ခဲ့လို႕ပါပဲ။ တခ်ဳိ႕က က်န္းမာေရးေကာင္းတယ္။ ဒါလည္းသီလတရား က်င့္ခဲ့လို႕ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဥာဏ္မေကာင္းရွာဘူး၊ စိတ္ၾကည္တာ စိတ္မၾကည္တာနဲ႕ မဆိုင္ေတာ့ဘူး။ တခ်ဳိ႕မ်က္ရည္နဲ႕မ်က္ခြက္ ျဖစ္ေနရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြအမ်ားႀကီးပဲ။

သမထတရား ပြားမ်ားအားထုတ္ရင္ စိတ္ၾကည္တဲ့ အက်ဳိးရတယ္။ မ်က္ရည္နဲ႕မ်က္ခြက္က လြတ္တယ္ေပါ့။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း အသိဥာဏ္နည္းလိုက္တာ။ မဆံုးျဖတ္တတ္ရွာဘူး။ မေဆာင္ရြက္တတ္ရွာဘူး။ မစီစဥ္တတ္ရွာဘူး။ ၀ိပႆနာတရားကို အားထုတ္ရင္ အသိဥာဏ္ေကာင္းလာပါတယ္။ ခ်မ္းသာတာနဲ႕ စီစဥ္တတ္တာနဲ႕ မဆိုင္ပါဘူး။ တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ တျခားစီပါပဲ။ အဲဒီလိုပဲ အက်ဳိးေပးေတြက ကြာျခားသြားပါတယ္။

မဂၤလာရွိရင္ၿပီးတာပဲလို႕ ဆိုတာမ်ဳိးကေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာေတြကိုေတာ့ ရတာပါပဲ။ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာေတြကိုေတာ့ ရတာပါပဲ။ အက်ဳိးေပးမဂၤလာေတြနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီးေကာင္းက်ဳိးေပးတာေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဆယ္မ်ဳိးခြဲျပထားတယ္။ ေ၀ယ်ာ၀စၥနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကိုယ္က ပစၥည္းဥစၥာခ်မ္းသာတယ္။ သူမ်ားကို ေပးေကြ်းေနတယ္။ ေ၀ယ်ာ၀စၥေတာ့လုပ္မေပးျဖစ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ကို ေ၀ယ်ာ၀စၥ ျပန္ၿပီးလုပ္ေပးမယ္လို႕မတြက္ပါနဲ႕။ ကိုယ္က သူတို႕ကို ေ၀ယ်ာ၀စၥလုပ္ေပးေန၊ လုပ္ေပးခဲ့ဖူးမွ သူတို႕ကလ္း ေ၀ယ်ာ၀စၥ ျပန္လုပ္ေပးတာေတြ ရွိလာမွာပါ။

အပစာယန - လူႀကီးသူမေတြကို ရိုေသတယ္။ ကုိုယ္က လူႀကီးသူမကို မရိုေသဘူးဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုလည္း ကိုယ့္သားသမီး ဘယ္ေတာ့မွ် မရိုေသပါဘူး။ ကိုယ္က သူမ်ားကို ရိုေသတဲ့မဂၤလာက ကိုယ့္ကိုသူမ်ားက ျပန္ရိုေသတဲ့ အက်ဳိးေပးမဂၤလာကို ရရွိေစပါတယ္။

ဒီသူေတာ္ေကာင္းဓာတ္ေတြက တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ အေၾကာင္းအက်ဳိး ျပန္လွန္ ဆက္စပ္ေနသလို ဒီ တရားဓာတ္က တရားရွိတဲ့သူကို ေစာင့္ေရွာက္တယ္ဆိုတာ အဲဒီလိုပါပဲ။ အပစာယန - လူႀကီးသူမကို ရိုေသတယ္။ ဘုရား တရား သံဃာကို ရိုေသတယ္။ ကိုယ့္လည္း ရိုေသသမႈ ျပဳတာခံရတာပါပဲ။

ေနာက္တရားေဟာေပးတယ္။ ကိုယ္က သူမ်ားကို တရားေဟာေပးတယ္။ တရားေဟာေပးတယ္ဆိုေတာ့ ခုလို ပလႅင္ေပၚတက္ၿပီး ေဟာတာမ်ဳိးလည္း တရားေဟာတာပါပဲ။ သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္နားလည္ေအာင္ စာေပသင္ၾကားေပးတာလည္း တရားေဟာတာပါပဲ။ ကိုယ္ကသူမ်ားကို စာေတြေပေတြ စိတ္ပါလက္ပါ သင္ၾကားေပးရင္ ကိုယ္အတတ္ပညာသင္ရတာ လြယ္တာေပါ့။ ကိုယ္သူမ်ားကို ေျပာေပးတယ္။ ကိုယ့္ကိုသူမ်ားက တရားေဟာေပးတဲ့အခါမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ တရားနာတယ္။ သူမ်ား ဆံုးမေပးတဲ့အခါ သူမ်ားအဆံုးအမေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္တယ္ ဆိုလို႕ရွိရင္ ကိုယ့္အလွည့္က်လည္း ကိုယ္ေျပာရင္ သူမ်ားေတြက ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ေပးပါတယ္။

တကယ္တမ္းက်ေတာ့ တရားေတာ္ေတြက သတၱိ တစ္ခုစီ တစ္ခုစီခြဲလုိက္ရင္ မဂၤလာဆိုတာ တစ္ခုတည္းဆိုေပမဲ့ အခု မဂၤလာျဖစ္ေၾကာင္း ဓမၼစရိယာစ တရားအက်င့္ဆယ္မ်ဳိးမွာ သူ႕အပိုင္းသူ႕အပိုင္း သူ႕က႑စီ ျဖစ္သြားၾက၊ ရွိသြားၾကတာပါ။

ကိုယ္ကသူမ်ားကို စာေပေတြ ဒီေလာက္သင္ေပးလ်က္နဲ႕ ကိုယ့္စကားကို ဘာလို႕ နားမေထာင္တာတံုးဆိုရင္ ကိုယ္က စာသင္ေပးတာ သက္သက္ပဲ။ ကိုယ္ကသူမ်ားကို စာသင္ေပးတယ္။ ကိုယ္က သူမ်ားကို ဆံုးမတယ္ဆိုလို႕ရွိရင္ ကိုယ့္ကိုစာသင္ေပးမယ့္သူ ဆံုးမေပးမယ့္သူေပၚတာပါပဲ။ ရွိတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့သူမ်ားက ကိုယ့္ကို ဆံုးမတယ္။ စာသင္ေပးတယ္။ ကိုယ္က ေသေသခ်ာခ်ာ နားမေထာင္ဘူးဆိုရင္ ကိုယ့္က်ေတာ့လည္း ဘယ္သူမွ် ေသေသခ်ာခ်ာ နားမေထာင္ပါဘူး။ ဓမၼႆ၀န တရားနာတာရဲ႕ အက်ဳိဆက္ေတြပါ။

ဓမၼေဒသနာ - တရားေဟာတာပါ။ တရားေဟာေပးတယ္။ တရားနာတယ္။ ဒါလည္းပဲ ဓမၼာစရိယာ တရားအက်င့္ က်င့္တာပါပဲ။ မတရားက်င့္တာ မဟုတ္ဘူး။ ၿပီးၾကေတာ့ အမွ်ေ၀တယ္၊ ပတၱိဒါန။ ကို္ယ္ျပဳထားတဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ အစုစုေတြကို သူမ်ားေတြကိုလည္း ရေစခ်င္လို႕စိတ္နဲ႕ ႏႈတ္နဲ႕ ေ၀ငွေပးတာပါ။ လုပ္ရပ္လည္း အျမင္ေကာငး္တယ္။ မဂၤလာပါပဲ။ စိတ္ဓာတ္လည္း ေစတနာေကာင္းတယ္။ မဂၤလာပါပဲ။ အက်ဳိးေပးလည္း မဂၤလာပဲ လာမွာေပါ့။

သူမ်ားရဲ႕ အသိပညာေတြ သူမ်ားရဲ႕ ကုသုိလ္ေတြ ကိုယ့္ကို အမွ်ေ၀ေပးမွာပဲ။ ကိုယ္ကသူမ်ားတစ္ေတြကို အမွ်ေပးေ၀ရင္ ကိုယ္က၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ သာဓုေခၚသလို သူမ်ားလုပ္ရပ္ကို ခ်ီးမြမ္းၿပီး သာဓာေခၚသလို ကိုယ့္လုပ္ရပ္ကိုလည္း သူမ်ားေတြက ခ်ီးမြမ္း သာဓုေခၚမွာပါပဲ။

ေနာက္ အယူေလးေျဖာင့္မွန္တာ၊ စိတ္ထားေျဖာင့္တာပါ။ အယူ၀ါဒ ေျဖာင့္တာပါ။ ဒီသမၼာဒိ႒ိလို႕ေခၚတဲ့ စိတ္ထားေျဖာင့္တာေလး ရွိၾကတဲ့အခါက်ေတာ့ ဇေ၀ဇ၀ါ မေတြးရေတာ့ဘူး။ ဒီလိုေလးလား။ ဟိုလိုေလးလား။ ဒီလိုလုပ္ရင္ ေကာင္းမလား။ ဟိုလိုလုပ္ရင္ ေကာင္းမလားလို႕ ေတြးကို မေတြးးရေတာ့ဘူး။

အဲ့ဒိစိတ္ထားေျဖာင့္ ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ သူမ်ားကို ကူညီခဲ့ဖူးတယ္။ မဂၤလာရွိေအာင္ သူမ်ာကို ကူညီေပးတယ္။ ကိုယ့္စိတ္ကေလး ေျဖာင့္ေျဖာင့္ေလးလို႕ ေအာက္ထစ္ဆံုး အဲဒီေလာက္ကေလးထားၾကည့္။ အယူ၀ါဒ သမၼာဒိ႒ိေျဖာင့္တာ ခဏထား။ ဒိ႒ိဇုကမၼ - စိတ္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ေလး ထားၾကည့္။ ကိ္ုယ့္ေျဖာင့္ေျဖာင့္စင္းစင္း ရိုးရိုးသားသားေလးနဲ႕ ကူညီခဲ့တယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ကိုလည္းျပန္ၿပီး ကူညီတဲ့သူကလည္း ေျဖာင့္ေျဖာင့္စင္းစင္းေလး ရိုးရိုးသားသားေလးနဲ႕ ျပန္ကူညီမွာပါပဲ။ အဲဒါဓမၼတရား ဆယ္ပါး၊ ကုသလကမၼပထ တရားကုသိုလ္ မဂၤလာျဖစ္ေၾကာင္း ဆယ္ပါးေတြပါပဲ။

အဲဒိ အက်င့္ေတြကို က်င့္ရတာမဂၤလာျဖစ္ပါတယ္။ မဂၤလာရွိပါတယ္။ မဂၤလာရပါတယ္။ အဲ့ဒိအက်င့္ေတြကို တစ္ခုစီက်င့္ရင္ေတာင္ မဂၤလာရွိပါတယ္ဆိုရင္ ဆယ္ခုစလံုးက်င့္ႏိုင္ရင္ေတာ့ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ အလြန္႕အလြန္ကို မဂၤလာနဲ႕ျပည့္စံုႏိုင္ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ထိ ျပည့္စံုလာသလဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ဓာတ္ေရးရာ မဂၤလာေတြတအား အားေကာင္းလာပါတယ္။ အဲဒိ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ မဂၤလာေတြ အားေကာင္းလာရင္ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ မဂၤလာလို႕ေခၚတဲ့ ကိေလသာနီ၀ရဏေတြ ကင္းလာပါတယ္။ လုပ္ရပ္ေရးရာမဂၤလာေတြ အားေကာင္းလာရင္ ကိုယ့္လုပ္ရပ္လည္း အကုသလိုလ္ အမဂၤလာ လုပ္ရပ္ဆိုးေတြ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ အက်ဳိးေပးတာေတြက ေကာင္းသထက္ ေကာင္းလာေတာ့တာပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္မို႕ ဓမၼစရိယာ မဂၤလာအေနနဲ႕တရားကိုက်င့္ပါ။ တရားကကိုယ့္ကို ေစာင့္ေရွာက္တယ္။ ကိုယ္သိုလ္ေကာင္းမႈျဖစ္ေၾကာင္း ဆယ္မ်ဳိးကိုျပဳပါ။ အဲဒီ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြက ကို္ယ့္ကိုေစာင့္ေရွာက္တယ္။ ဒုစရိုက္ မက်င့္သင့္ မလုပ္သင့္တဲ့အဓမၼေတြကို သုစရိုက္စပဲ ပယ္ႏိုင္ပါတယ္။

သုစရိုက္တရားဆယ္ပါး က်င့္ႀကံ ႀကိဳးကုတ္အားထုတ္ႏုိင္သျဖင့္ စိတ္ဓာတ္လည္း မဂၤလာရွိ လုပ္ရပ္လည္း မဂၤလာရွိၿပီး၊ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာမဂၤလာေတြ ႀကီးပြားတိုးတက္ ေအာင္ျမင္တဲ့၊ နိဗၺာန္တိုင္ထိ ေအာင္ျမင္တဲ့၊ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ရႏိုင္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းေတြ ျဖစ္ၾကပါေစ ကုန္သတည္း။ ။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...