Monday, July 16, 2012

“ပန္းၿမဳိင္လယ္ စပယ္ရွယ္တီးလို႔ ရိုးတိုးရြတ ခနခနေပ်ာ္တဲ႔ၿမဳိင္”


by Soe Min on Monday, July 16, 2012 at 5:26am

“ေရႊၾကာျပဒုံ ေနအာရုဏ္ခသည့္ႏွယ္ မရႊင္လန္းလိုက္ပါတဲ႔ ေမ႔ဟဒယအိမ္၀ယ္။ အပါးရပ္လို႔ နွစ္နားကပ္ကာ တိုင္ပင္ခ်င္တယ္။ ေလပါတီရဲ႕ ငယ္ခ်စ္ကေလးရယ္..။ မျမရင္ရဲ႕ ငယ္ခ်စ္ကေလးရယ္…။ ညစဥ္မကြာပါတယ္ မၾကာမီလည္း ေနာင္အၿမဲ နွစ္လရွည္၊ ျမရင္မွာေမာင္ရယ္ တစ္နာရီတည္း ေမာင္နဲ႔ခ်စ္ပါရစီ..။”
          အဲသလို ေျခဆင္းကေလးကို ေက်ာခိုင္းလ်က္ စ လိုက္ရင္ကိုပဲ ပရိသတ္အလုံးစုံက ၿငိမ္တိတ္ၿပီး အၿငိမ္႔မင္းသမီးေလးရဲ႕ သဒၵါ႔အသံကေလးကို အရသာခံလို႔ သာသာကေလး လွည့္လာမယ္႔ မ်က္နွာ၀င္း၀င္းကေလးကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနၾကတာ မ်က္ေတာင္ခတ္ဖို႔ အသက္ရွဴဖို႔ေတာင္ ေမ႔ေနသလား ေအာင္႔ေမ႔ရပါသတဲ႔။ အဲဒါ ဆိုင္းက မပါေသးဘူး။ ပတၱလားသံေလးနဲ႔တင္ ခင္းထားပ်ဳိးထားတာ။ လက္ကေလးတစ္ခ်က္ မခ်ဳိးရေသးဘူး။
ကႀကဳိးေလးတစ္ကြက္ မဆင္ရေသးဘူး။ ဒါေပမယ္႔ သည္မင္းသမီး ပညာအတိမ္အနက္ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ အဲသည္ေျခဆင္းနဲ႔တင္ ပြဲခင္းတစ္ခုလုံး သိၿပီးၿပီ။ မေကာင္းဘူးထင္ရင္ သည္ေနရာမွာကတည္းက လွည့္ျပန္တဲ႔သူျပန္တယ္။ မေကာင္းမကန္းမ်ား ဘယ္သူကမွ အိပ္ပ်က္ခံ ေျခေညာင္းခံ မၾကည့္ဘူး။ တကယ္႔အၿငိမ္႔ေကာင္းေကာင္းမ်ား လာလို႔ကေတာ႔ မိုးအလင္း မတ္တပ္ငုတ္တုတ္လည္း ေညာင္းဖို႔ငိုက္ဖို႔ ဘယ္သတိရလိမ္႔မလဲ။ ေျပာမယ္႔သာ ေျပာေနရတာပါ။ အခုေခတ္မွာ ဒါမ်ဳိး ဘယ္သူမွ မၾကည့္ဖူးၾကေတာ႔တာမို႔ မ်က္မျမင္ကို ဗ်ဳိင္းဆိုတာ အျဖဴေရာင္ကေလးလို႔ ရွင္းျပရသလိုပဲ ေနလိမ္႔မယ္။ အၿငိမ္႔မ်ား မၾကည့္ဖူးစရာလား။ အခုၾကည့္ခ်င္ အခုအေခြထိုးျပမယ္။ အင္တာနက္ေပၚေတာင္ ၾကည့္လို႔ရသပ။ ေရတြင္းပ်က္ႀကီးေတာင္ ကားရိုက္မစားေတာ႔ပဲ အၿငိမ္႔ေထာင္စားေတာ႔မေလာက္ ဘာညာသာရကာႏွင္းဆီေတြ ဆီးရီးလိုက္ရိုက္ေနတာ ကမာၻလွည့္ ကလို႔ေတာင္ ရေနၿပီ၊ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ေျပာစရာပါပဲ။ ဒါေပသိ အဲသဟာေတြက အၿငိမ္႔မွ မဟုတ္ပဲဗ်ာ။ ေျပာရရင္ ရင္နာလြန္းလို႔ ရင္ဘတ္ႀကီး ထုထုၿပီးေတာင္ ငိုခ်င္ေသး။ အၿငိမ္႔ေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္ပတုန္းလို႔ ကိုယ္႔လာေမးရင္ေတာ႔ စိတ္နာနာနဲ႔ ေသကုန္တာ ၾကာလွေပါ႔ လို႔ ေျဖမိမယ္ထင္ပါတယ္။ ယပက္လက္ ယမင္းခင္ကေလးေတြ ကႀကဳိးဆင္လိုက္ရင္ ခ်စ္စရာ ဓါတ္ပုံကေလးေတြ ေၾကာ္ျငာပိုစတာကေလးေတြေတာ႔ ထြက္လာၾကသားေပါ႔။ မိုးယုစံကေလးနဲ႔ ၾကည့္မလား။ ေခ်ာရတနာကေလးနဲ႔ ၾကည့္မလား။ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ရင္႔ရင္႔က်က္က်က္ အလွနဲ႔ၾကည့္ခ်င္ ေမသန္းႏုႀကီးနဲ႔လည္း ၾကည့္လို႔ရတယ္။ ဓါတ္ပုံကိုသာၾကည့္။ ကတာေတာ႔ မၾကည့္ပါနဲ႔။ မေတာ္မတည့္ေတြ မ်က္စိထဲအဟုတ္မွတ္ၿပီး စြဲကုန္မစိုးလို႔။ စည္းခ်က္က်က် ေျခခ်ဳိးလက္ခ်ဳိးရုံနဲ႔ အကမျဖစ္ဘူးဆိုတာ စံရွားတင္၊ ႏြဲ႔ႏြဲ႔စန္း၊ အမာစိန္တို႔ ကတာကို ေတြ႔ဖူးထားမွ သေဘာေပါက္မယ္။ သူတို႔အရြယ္ႀကီးေတြက်ေတာ႔လည္း ပညာပဲက်န္ေတာ႔တာ ရူပါက ခ်ဴခ်ာကုန္ေတာ႔ နတ္ကေတာ္အိုႀကီး မႏွဲေလး၀င္ေနတာ ၾကည့္ရသလိုပဲ။ စကတည္းက ယဥ္သကိုတဲ႔။ နိဒါန္းခ်ီကတည္းက ခုႏွစ္ရက္သားသမီး သတ္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ အေမႊဇယားခင္းေနမိတယ္။ လြန္တာရွိရင္ ၀ႏၱာမိေနာ္။ တကယ္႔အၿငိမ္႔အစစ္ဆိုတာ ဘယ္လိုဟာမ်ဳိးလဲ သိေအာင္ လြမ္းဇာတ္ကေလး ခင္းျပမယ္။ ဟုတ္ၿပီလား။
          ျမန္မာရွင္ဘုရင္ေတြေခတ္တုန္းက ေျမ၀ိုင္းသဘင္ဆိုတာ ရွိေပမယ္႔ မင္းသမီးတစ္ေယာက္တည္း တပင္တိုင္ ဆိုလိုက္ကလိုက္ လုပ္ရတဲ႔ အၿငိမ္႔မ်ဳိးကေတာ႔ မေပၚေသးဘူးတဲ႔။ အီေနာင္ဇာတ္တို႔၊ ရာမဇာတ္တို႔၊ ၀ိဇယကုမၼာျပဇာတ္တို႔လို ဇာတ္ေတာ္ေတြ ခင္းရင္း ဆိုၾကကၾကတာေတာ႔ ရွိတာေပါ႔။ ယင္းေတာ္မေလးတို႔ ဆင္ခိုးမေလးတို႔ဆိုတဲ႔ မင္းသမီးမ်ားဟာ ဇာတ္မင္းသမီးမ်ားသာ ျဖစ္ေပလိမ္႔မယ္။ သီခ်င္းႀကီးသီခ်င္းခန္႔နဲ႔ ဇာတ္၀င္ေတးသြားသီခ်င္းမ်ားကို ဆိုင္းနဲ႔၀ိုင္းနဲ႔ က်က်နန ထိုင္ဆိုတဲ႔ ထိုင္ဆိုအၿငိမ္႔ေတြေတာ႔ ရွိသတဲ႔။ ပထမအၿငိမ္႔သဘင္ေခတ္ဆိုတာကို စခဲ႔တာကေတာ႔ ဦးခ်စ္ဖြယ္နဲ႔ ေဒၚစိန္သုံတို႔က အရင္ဆုံး လို႔ မွတ္သားထားမိတယ္။ ျမန္မာသီခ်င္းေကာင္းေကာင္းေတြဟာ နားေထာင္ရင္းေထာင္ရင္း မေနႏိုင္မထိုင္နိုင္ ထကခ်င္လာေလာက္ေအာင္ ျမဴးတယ္ ၾကြတယ္။ နား၀င္ၿငိမ္႔ေျငာင္းတယ္ဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ဖူးတဲ႔သူတိုင္းသိၾကပါတယ္။ သူတို႔လည္း ဆိုရင္းဆိုရင္း လမိုင္းေတြကပ္ၿပီး ထထကၾကတယ္ထင္ပါရဲ႕။ အဲလိုနဲ႔ အၿငိမ္႔ေပၚလာေရာ။ ကိုသုေမာင္ႀကီး ျပန္ဆိုတဲ႔ “အလြန္တကယ္ သေရာ္ေလွာင္ အလြန္တကယ္သေရာ္ေလွာင္ ရြံတယ္ကၽြန္္ေတာ္ေရွာင္။ ခုနွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေတာင္ ကိုၿမဳိ႕မနဲ႔ကြဲမယ္ မထင္ေပါင္။ သားေတြကေလွာင္ သမီးေတြကေလွာင္၊ ပြဲတီးတဲ႔အခါ မိန္းမကေလွာင္။ ေန႔တိုင္းမင္းတို႔ က်ဳပ္ကိုေလွာင္ ေလွာင္ ေလွာင္ ေလွာင္။ ေလွာင္ရက္ေပမယ္႔ကြယ္ ခ်စ္ဖြယ္ႀကီး တရားမခ်ဳိ႔ေပါင္ သနားဖို႔အေကာင္။” ဆိုတာ အဲဒီဦးခ်စ္ဖြယ္ႀကီး ဆိုခဲ႔တဲ႔ ေလွာင္သီခ်င္းပါ။ ကိုသိန္းတန္ဆိုခဲ႔တဲ႔ လူပ်က္ကေလးေမာင္ေရႊရိုး ဇာတ္လမ္းကေလးကလည္း ဦးခ်စ္ဖြယ္ ေဒၚစိန္သုံတို႔ကတည္းက ခင္းခဲ႔ကခဲ႔ၾကပါသတဲ႔။ ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္လို႔သာ သူတို႔သီခ်င္းေတြမရွိေတာ႔ေပမယ္႔ မန္းေလး နွစ္တစ္ရာ႔ငါးဆယ္ပြဲမွာေတာ႔ အကႌႌႌ်ပါး သီခ်င္းေလးတစ္ပိုဒ္ ျပန္ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ “မယ္သုံရယ္ အထည္စုံ၀ယ္ခဲ႔မယ္။ ခင္သုံရယ္ အဆင္စုံ၀ယ္ခဲ႔မယ္။ ေၾသာ္ သားကငယ္ သမီးကငယ္ အက်ႌႌႌပါး မ၀တ္ေစခ်င္တယ္။ ဘာေရာညာေရာ အ၀ွာေရာ အျမင္မတင္႔တယ္။ မဖုံးတယ္ အလုံးအထည္။ ပိုးျဖဴရင္ဖုံး ဆင္ဦးမယ္။” တဲ႔။ သူတို႔ အၿငိမ္႔စကတဲ႔အရြယ္ဟာ သားတြဲေလာင္း သမီးတြဲေလာင္း သိပ္မငယ္လွတဲ႔ လူလတ္ပိုင္းခပ္ႀကီးႀကီးေရာက္ေနေပမယ္႔ အၿငိမ္႔ရယ္လို႔ သဘင္စာမ်က္နွာသစ္ဖြင္႔နိုင္တာကို ၾကည့္ရင္ သူတို႔အဆိုအက ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလိမ္႔မလဲ မွန္းလို႔ရပါတယ္။
          သူတို႔ေနာက္ အၿငိမ္႔အေၾကာင္းေျပာရင္ မပါမျဖစ္တာက အေမေထြးနဲ႔ ျမေျခက်င္းေငြၿမဳိင္ပါ။ အေမႀကီးလူထုေဒၚအမာ ေရးထားခဲ႔တာေတြကို ဟိုကိုးသည္ကားလုပ္ၿပီး စာမဆန္႔ခ်င္ပါဘူး။ မဖတ္ဖူးေသးရင္ေတာ႔ ဖတ္ျဖစ္ေအာင္ ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသည္မ်ားတဲ႔။ အသက္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္မွ သူႀကီးမင္းတစ္ေယာက္ ေခါင္းေခါက္လို႔ယူႏိုင္ေသးတဲ႔ စင္ေပၚမွာ ဆယ္႔ေျခာက္ႏွစ္သမီးကေလးရွဳံးတဲ႔ ၾကာဗ်ာပါေတြ စုံေအာင္တတ္တယ္လို႔ နံမယ္ေက်ာ္တဲ႔ သတင္းႀကီးသည့္ မင္းသမီးမေထြးေလးအေၾကာင္းကေတာ႔ ျမန္မာစာဖတ္စာထဲမွာ ပါလို႔ သိဖူးၾကားဖူးၾကပါလိမ္႔မယ္။ မဆိုမကပဲ မတ္တပ္ကေလး ရပ္ေနတာေတာင္ ယဥ္ပုံတစ္မူထူးတယ္ လို႔ ဖတ္ခဲ႔ဖူးပါသဗ်။ ျမေခ်က်င္းမေငြၿမဳိင္ရဲ႕သီခ်င္းေတြကေတာ႔ ေဒၚေမလွၿမဳိင္ ျပန္ဆိုထားတဲ႔ ၿမဳိင္ သီခ်င္းကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၾကာဖူးပါလိမ္႔မယ္။ “ေအာင္ပင္လယ္ ေတာထဲက ေရႊက်ီးညဳိ၊ ေငြၿမဳိင္လာရင္ ဆီးလို႔ႀကဳိ” ဆိုတာလည္း ၾကားဖူးတယ္။ “ေမာင္မလိုက္ခ်င္ရင္ ေနပါလားရွင္႔ သတင္းစာဖတ္လို႔ အိမ္မွာသာပင္ ေငြၿမဳိင္လာရင္ ႀကဳိေရးျပင္ အိုးပုတ္ကေလးနဲ႔ ခ်ဳိးရုပ္၀ယ္ခဲ႔မရွင္” ဆိုတာကေတာ႔ လွည္းျပင္ တဲ႔။ “ေနာက္မ်ားက်ေတာ႔ေလ ေနာက္မ်ားက်ေတာ႔ေလ။ ေမ႔မွာလားေမာင္ေရ ေမ႔မွာလားေမာင္ေရ။ ေငြၿမဳိင္ကို အေပၚယံသေဘာနဲ႔ မေၾကာနဲ႔ေလ။ ခ်စ္သူအကိုေရ ေၾကာက္လြန္းလို႔ေလ။ ေရႊသြားနဲ႔ အိုး ေမာင္ေမာင္ေရ။ ႀကဳိက္ႀကိဳက္သေလ” ဆိုတာက ေရႊသြား တဲ႔။ “လြမ္းေတာ္မူလို႔ စာကိုစီတယ္။ တိမ္နီတိမ္၀ါ တိမ္ျပာေတြသန္းျပန္ေတာ႔ ဘယ္ဆီသို႔ ဘယ္ရြာသို႔ လြမ္းရမယ္။ ညႊန္းပါ႔ကြယ္။ ၾကာပင္အိုင္ႀကီးအလယ္” ဆိုတာလည္း သူဆိုတာပဲတဲ႔။ ညႊန္းလြန္းတယ္လို႔ ဆိုခ်င္ဆိုပါဗ်ာ။ အဲဒီသီခ်င္းကေလးေတြမွ အရသာခံနားမေထာင္တတ္ေသးရင္ ျမန္မာျဖစ္ရက်ဳိး မနပ္ေသးဘူးလို႔ကို ေျပာခ်င္ေတာ႔တယ္။
          သူ႔ေနာက္ေခတ္က အၿငိမ္႔မင္းသမီးေတြကေတာ႔ ေခတ္ေကာင္းတုန္းအခါမို႔ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ေက်ာ္ၾကားၾကပါေပတယ္။ ဂီတမယ္လွေလးစိန္တဲ႔။ သူ႔သီခ်င္းထဲမွာ သိၾကတာ ေမာင္ေမာင္ဆိုေလ ထီးရိုးရွည္တဲ႔။ ေဒၚၾသဘာေသာင္းကေတာ႔ ေလွႀကီးထိုး ရိုးရိုး၊ ဘလူးဘလက္နက္ျပာေမွာင္ တို႔၊ ကာတစ္ တို႔နဲ႔ နံမယ္ေက်ာ္ပါတယ္။ သူ႔ကို အၿငိမ္႔သဘင္မိခင္ႀကီးလို႔ ေျပာၾကတာက မႏၱေလး ပန္တ်ာေက်ာင္းမွာ အကနည္းျပတဲ႔အခါ ကဗ်ာလြတ္အက ကႀကဳိးေတြကို တီထြင္သြားတဲ႔အတြက္ပါတဲ႔။ မဟာဂီတအဆိုသင္တဲ႔အခါ စည္းနဲ႔၀ါး အေျခခံ ႀကိဳးသီခ်င္းဆယ္႔သုံးပုဒ္ကို သင္ရိုးအျဖစ္ ထားသလိုပဲ အကသင္တဲ႔အခါမွာေတာ႔ ေခါင္းခါးေျခလက္ ဤေလးခ်က္ မပ်က္ေစရ သုခုမဆိုတာကို အသားေသေအာင္ က်င္႔ေပးတာ ကဗ်ာလြတ္သင္ရိုးအကေတြနဲ႔ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေခတ္ မင္းသမီးကေလးေတြ ကႀကဳိးေပ်ာက္ၿပီး ေလ႔က်င္႔ခန္းဆန္ေနတာ၊ ခါးမက်ဳိး လက္မက်ဳိး ေျခခြင္မက်ျဖစ္ေနရတာ အဲဒါေတြက်က်နန မသင္ခဲ႔ရလို႔ပါ။ “စည္း ဖေနာင္႔ ေဗ်ာက္ ဖ၀ါး” ဆိုတာေတာင္ မသိပဲ “အားေပးၾကပါဦးရွင္ အကိုႀကီးမ်ားရဲ႕ မိေမာ္လြင္” ဆို ပလာထမီအနားႀကီး ခ်ာကနဲလည္ေအာင္ကလည္း ရမ္းပလိုက္ခ်င္ေသးတာ။ မၾကားဘူးတဲ႔သူေတြ အတြက္ေျပာျပရရင္ေတာ႔ “တပ္ ေဗတိုးေဗ တပ္ ေဗတိုးေဗ ေဗ ေဗ တပ္ေဗး တပ္ေဗး ဂ်ိ။” ဆိုတဲ႔အကမ်ဳိးေတြကို ေျပာတာေလ။ သူတို႔က ၀မ္း တူး ခ်ားခ်ားခ်ားေလာက္ပဲ တတ္ၾကတယ္ ထင္ပ။ ေဒၚအမာစိန္တို႔ ေဒၚႏြဲ႔ႏြဲ႔စန္းတို႔ အကညက္ေနတာ ေဒၚၾသဘာေသာင္းရဲ႕ လက္ထြက္ေတြမို႔ပါတဲ႔။
          သူတို႔နဲ႔ေခတ္ၿပိဳင္ အဆိုေရာအကေရာ စပယ္ရွယ္ကလပ္စ္ဆိုတဲ႔ မင္းသမီးကေတာ႔ ေလပါတီ မျမရင္ပါ။ ဘယ္ဘုရားသခင္လက္ထက္ကတည္းက အၿငိမ္႔မင္းသမီးဆုပန္လာသလဲမသိဘူး။ အသံကေလးခ်ည့္ ၾကားဖူးတာေတာင္ လက္ဖ်ားခါပါတယ္။ သီခ်င္းထပ္သြားရင္ ရိုးသြားရင္ မဆိုခ်င္ဘူးဆိုလို႔ သူ႔အတြက္ သီခ်င္းေရးဆရာခ်ည့္ပဲ ေလးငါးဆယ္ေယာက္ထားလို႔ သင္ယူတက္ယူပါသတဲ႔။ သူ႔သီခ်င္းေတြအေၾကာင္း သူ႕အေၾကာင္းကေတာ႔ စာအုပ္ေတာင္ တစ္အုပ္သပ္သပ္ ထုတ္ယူရေလာက္တယ္။ ေျပာမဆုံးေပါင္ ေတာသုံးေတာင္။ အင္မတန္ကုသိုလ္ကံေကာင္းလို႔ သူဆိုတာကတာ မီလိုက္ၾကည့္လိုက္ရတဲ႔သူေတြကို အားက်မိပါရဲ႕။ အဲသည္ေနာက္ ကိုလံဘီယာဓါတ္ျပားကုမၸဏီမွာ ပင္တိုင္အဆိုေတာ္ႀကီးျဖစ္လာတဲ႔ မၾကည္ေအာင္တို႔၊ စိန္ပါတီတို႔ေတာင္မွပဲ အၿငိမ္႔မင္းသမီးကေန ဓါတ္ျပားအဆိုေတာ္ေတြ ျဖစ္ကုန္တာ လို႔ သိရတယ္။ ဒါေၾကာင္႔လည္း သူတို႔သီခ်င္းေတြ သည္ေလာက္ေကာင္းတာကိုး။ ေကာလိပ္စိန္၊ ေကာလိပ္ၿမဳိင္၊ စိန္ပိုးတီ၊ ေရႊလိပ္ျပာမေအးၾကည္၊ စိန္လွၾကည္၊ အၿငိမ္႔မင္းသမီးေတြ အၿပဳိင္အဆိုင္ ေပၚထြက္လာခဲ႔တဲ႔ ေခတ္တစ္ေခတ္လည္း ရွိခဲ႔ပါတယ္။ မန္းေလးမွာေတာ႔ လမင္းတစ္ရာ မေဌးေဌးျမင္႔လည္း တစ္ေခတ္ျဖစ္ခဲ႔တယ္။ ရုပ္ရွင္မင္းသမီးထဲက စန္းစန္းေအးတို႔ ႏွင္းဆီတို႔ေတာင္ အေမခန္းမရိုက္ခင္က အၿငိမ္႔သဘင္ထဲ ေရာက္သြားခဲ႔ပါေသးတယ္။ အမာစိန္တို႔ ႏြဲ႔ႏြဲ႔စန္းတို႔ကေတာ႔ အၿငိမ္႔ကေန ရုပ္ရွင္ထဲေရာက္သြားတာေပါ႔။
          ရုပ္ျမင္သံၾကားေပၚလာတဲ႔ေနာက္မွာ အၿငိမ္႔သဘင္က ပုံစံတစ္မ်ဳိးနဲ႔ ဆန္းသစ္လာျပန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကိုယ္႔ဘာသာကိုယ္ေတာ႔ အဲဒါ အၿငိမ္႔အစစ္လို႔ ခံစားလို႔ မရေတာ႔ပါဘူး။ မင္းသမီးေတြက သူတို႔ဘာသာ သီခ်င္းမဆိုနိုင္ၾကပဲ ႏႈတ္ခမ္းေလးတရြရြနဲ႔ ဆီမန္းမန္းသလို မန္းၿပီး ကတာကိုး။ ကေနတာကိုလည္း တစ္ကိုယ္လုံး မျမင္ရေတာ႔ပဲ မ်က္ႏွာလွလွေလး ကပ္ကပ္ျပၿပီး ဘာေတြ၀တ္ထား ဘာေတြဆင္ထား ဘာပန္းပန္ထားတာေလာက္ပဲ အာရုံထားကုန္ၾကပါတယ္။ ဒါေတာင္ သီတာ၀င္းေရာ ေအးေအးျမင္႔ေရာ ေသေသခ်ာခ်ာ ကတတ္တဲ႔သူေတြပါ။ အျပင္မွာ လိုက္ကရင္ေတာင္ အကပိုဒ္ေရာက္ရင္ အေခြဖြင္႔ၿပီးကေတာ႔ အဆို႔အပိတ္၊ အေပးအယူ၊ အဆစ္အပိုင္းေတြ ေပ်ာက္ကုန္ပါတယ္။ လမိုင္းေတြ စ်ာန္ေတြ မရွိပဲ ခြင္နဲ႔ အ၀င္အထြက္သေဘာပဲ ရွိလာတဲ႔အခါ အနုပညာက အရွင္မဟုတ္ေတာ႔ပဲ အေသသေဘာမ်ဳိး ေဆာင္လာတာေပါ႔။ တကယ္ ကတတ္တဲ႔သူ ဆိုတတ္တဲ႔သူ မရွိဘူးလားဆိုရင္ ရွားေတာင္႔ရွားပါး ရွိေတာ႔ ရွိသားပါေလ။ ယဥ္ေက်းမႈကထြက္တဲ႔ မင္းသမီးေတြသာ နင္လားငါလား ဆိုႏုိင္ကနိုင္ၾကတယ္။ ျမင္႔ျမင္႔ၾကည္၊ ခိုင္သဇင္သင္း၊ ၀ါ၀ါခိုင္၊ သနၱာလင္းတို႔က ငယ္လည္းငယ္ လွလည္းလွ ကလည္းကႏိုင္ ဆိုလည္းဆိုႏိုင္ၾကပါတယ္။ အၿငိမ္႔ေခတ္မဟုတ္ေတာ႔လို႔ ေမာ္ဒယ္ေလွ်ာက္တဲ႔ ကေလးမကေလးေတြေလာက္ေတာ႔ စန္းမေကာင္းရွာဘူး။ ကိုယ္ပိုင္သီခ်င္းေကာင္းေကာင္း ေရးေပးႏိုင္တဲ႔သူလည္း မရွိေတာ႔လို႔ အသက္သာႀကီးသြားတယ္။ ဘာမွ မွတ္တမ္းမွတ္ရာ တင္မက်န္ရစ္ခဲ႔ဘူး။ ေတာ္ပါေသးရဲ႕ေလ။ ဘင္ခရာေတြ ေအာ္ဂင္ေတြနဲ႔ ဂ်ိန္းတုတ္တုတ္ မကပဲ ဆိုင္းနဲ႔၀ိုင္းနဲ႔ ဆိုေနကေနၾကေပေသးလို႔။ ေနာင္ဆို သီခ်င္းေတြလည္း ဘယ္သူမွ ဆိုႏိုင္တီးႏိုင္ၾကေတာ႔မွာ မဟုတ္ဘူး။ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ဆိုတာ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းက တိုက္စားသြားရင္ ကမ္းပါးမ်ား ၿပဳိသလို ၿပဳိရရွာတယ္။
          သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ အဲဒါေတြ မေပ်ာက္မပ်က္ေအာင္ ဘယ္လိုမ်ား ထိန္းသိမ္းထားပါလိမ္႔ သိခ်င္မိတယ္။ တရုတ္ျပည္မွာေတာ႔ ေမာ္စီတုံးႀကီးတက္လာတဲ႔အခါ ပီကင္းေအာ္ပရာ ဇာတ္အဖြဲ႔ေတြကို ပေဒသရာဇ္စံနစ္ ျပန္အသက္သြင္းခ်င္တဲ႔ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္လိုသူေတြ၊ ေတာ္လွန္ေရးသစၥာေဖာက္ေတြဆိုၿပီးေတာ႔ ဇာတ္ပစၥည္းေတြ မီးရႈိ႕၊ သဘင္သည္ေတြကို ရင္ဘတ္စာဆြဲၿပီး လူလည္ေခါင္ ခဲနဲ႔ေပါက္ခိုင္းခဲ႔ပါတယ္။ အဲဒီပညာေတြကလည္း ကေလးဘ၀အရြယ္ ႏုနုနယ္နယ္ကတည္းက ေရွာင္လင္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးလို ပန္တ်ာေက်ာင္းေတာ္ႀကီးေတြမွာ ေျခခ်ဳိးလက္ခ်ဳိး၊ စာအံစာရြတ္၊ ကိုယ္႔ဇာတ္ေကာင္နဲ႔ကိုယ္ အသားေသေနေအာင္ တဘ၀လုံးရင္းၿပီး သင္ယူလာရတာေတြပါ။ ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာရဲ႕ တန္ဖိုး ေရွးေဟာင္းပစၥည္းအေမြအႏွစ္တန္ဖိုးကို နားမလည္တဲ႔ ကြန္ျမဴနစ္ေခတ္ဦး အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြေၾကာင္႔ တိဘက္ကထြက္ေျပးရတဲ႔ ဒလိုင္းလားမားႀကီးလိုပဲ အဲဒါေတြလည္း ေပ်ာက္ကြယ္ကုန္တယ္။ အခုက်ေတာ႔မွ ေၾကြပန္းအိုးအကြဲေတြကို တစ္စစီလိုက္ေကာက္ၿပီး ျပန္ဆက္သလို တယုတယ ျပန္အသက္သြင္းယူၾကရပါတယ္။ အိႏၵိယမွာေတာ႔ သူတို႔သဘင္မႈအႏုပညာေတြကို ထိန္းသိမ္းထားပုံက တရုတ္ထက္ အမ်ားႀကီးသာပါတယ္။ လူမ်ဳိးစုေပါင္းစုံရဲ႕ မတူျခားနားတဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာေတြကို သူ႔လူမ်ဳိးနဲ႔သူ သပ္သပ္ခပ္ခပ္ ထိန္းသိမ္းထားၾကတယ္ဗ်။ ဘယ္ေလာက္ထိေတာင္လဲဆို ကေနတဲ႔ဇာတ္ေကာင္ေတြက နတ္ဘုရား ေဒ၀တာေတြျဖစ္ကုန္တဲ႔အထိပဲ။ နဖူးမွာျခယ္တဲ႔ေဆးနီ၊ လက္မွာဆိုးတဲ႔ ဒါန္းကြက္ပန္းခ်ီ၊ ပုတီးလက္ေကာက္ အဆင္တန္ဆာ၊ ဆာရီပု၀ါျခဳံထည္ အားလုံးကို ေရွးမူမပ်က္ ဆက္ခံထိန္းသိမ္း ထားၾကပါတယ္။ ေခတ္ကို အမွီလိုက္ၿပီး အေနာက္တိုင္းဆန္ခ်င္တဲ႔အခါ ဆန္မယ္။ ရိုးရာေတြကိုေတာ႔ ေဖ်ာက္မပစ္ၾကပါဘူး။
          ဥေရာပႏိုင္ငံေတြမွာေတာ႔ အဲသည္လို ၀ါဂီနစ္ အႏုပညာေတြက အီတလီ ျပင္သစ္ဘက္မွာ ပိုၿပိးထြန္းကားပါတယ္။ ဂ်ာမဏီျပည္မွာ မိုးဇက္ႀကီး နတ္ေစာင္းညွင္းတုန္းကေတာင္ အီတလီျပည္ဖြား စႏၵယားဆရာမ်ား၊ ဂီတသမားမ်ားက ေနရာဖယ္မေပးၾကလို႔ သူ႔ခမ်ာ ေတာ္သာေတာ္ မေက်ာ္ခဲ႔ရဘူး။ ေသလြန္ၿပီးေနာက္မွာမွ သူမတူတဲ႔လက္ရာေတြမို႔ သူမ်ားဟာေတြ ကြယ္ေပ်ာက္ကုန္တာေတာင္ သူ႔ဟာေတြက သည္ကေန႔ထိ အတုယူတီးမႈတ္ေနၾကတုန္း။ သူတို႔ဆီမွာ အဲသည္ ဂႏၱ၀င္ဂီတေတြနဲ႔ ေအာ္ပရာျပဇာတ္ေတြကို သည္ကေန႔အထိ ေရွးမူမပ်က္ ထိန္းသိမ္းဆိုတီးေနၾကၿမဲျဖစ္သလို ပရိသတ္ကလည္း ေတာ္ပါေတာ႔ ဆင္းပါေတာ႔ မေျပာပဲ ႏွစ္ႏွစ္ၿခဳိက္ၿခိဳက္ လက္ခံအားေပးဆဲပါပဲ။ သည္လိုဟာမ်ဳိးကို ၾကည့္ခ်င္လို႔ သည္လိုပြဲမ်ဳိးလာတာေလ။ ငယ္ငယ္နန္႔နန္႔ေတြၾကည့္ခ်င္ အဲဒါေတြ ရွိတဲ႔ပြဲကို သြားရုံေပါ႔။ အသစ္ကို အသစ္လိုပဲ အားေပးၾကတယ္။ ေရွးမူကို ေရွးမူအတိုင္း ခံစားတယ္။ ေရွးသီခ်င္းေတြကို ေပၚပင္ေနာက္ေပါက္ကေလးေတြနဲ႔ ပ်က္စီးေအာင္ မလုပ္ဘူး။ New version ဆိုတာ လက္ခံေပမယ္႔ Original ကိုလည္း အေပ်ာက္ေတာ႔ မခံဘူး။ ဘယ္စာၾကည့္တိုက္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔လူမ်ဳိးရဲ႕ ေရွးေဟာင္း အႏုပညာအေမြအနွစ္ေတြကို ခံစားလို႔ရတယ္။ မယုံရင္ ျပင္သစ္သံရုံး ယဥ္ေက်းမႈဌာနက မင္းသားေလး စာၾကည့္တိုက္ကို သြားလိုက္။ မိုးဇက္ေရာ၊ ရႈိပင္ေရာ၊ ဘီသိုဗင္ေရာ ဆီးရီးလိုက္ရွိတယ္။ ႀကိဳက္မွနားေထာင္၊ မႀကိဳက္လည္း  ကိစၥမရွိဘူး။ မသိသူေက်ာ္သြား သိသူေဖာ္စားလိမ္႔မယ္။ ဒါႀကီးေတြ ျပန္ေခတ္စားလာဖို႔ ေနာ္ရာဂ်ဳံးကို ျပန္တီးခိုင္းၿပီး ရွာကီရာကို ေခၚဆိုခိုင္းစရာ မလိုဘူး။ ေခတ္မစားခ်င္ေန။ ဒါ သူတို႔ဆီမွာ တေခတ္တခါက အလြန္ေခတ္စားခဲ႔ဖူးလို႔ ထိန္းသိမ္းထားတာ။ အေပ်ာက္အပ်က္ အေရာအေႏွာေတာ႔ မခံနိုင္ဘူး။
          ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာကို ထိန္းသိမ္းဖို႔ဆိုတာ အစိုးရမွာခ်ည့္ တာ၀န္ရွိတာေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္သူေတြရဲ႕ အသိဥာဏ္လည္း လိုေသးတယ္။ ကိုယ္က လူငယ္မို႔ ေခတ္မီလို႔ ေခတ္ဆန္လို႔ အဲဒါႀကီးေတြ မခံစားတတ္ဖူးဆိုရင္ေတာင္ သူ႔ဘာသူႀကိဳက္လို႔နားေထာင္ေနတဲ႔သူေတြကို ေတာ္ပါေတာ႔၊ ရပ္ပါေတာ႔၊ ဂြမ္းလိုက္တာ၊ ဖူလိုက္တာ။ လိုက္ၿပီး သေရာ္ေမာ္ကား မေျပာသင္႔ဘူး။ အရာရာမွာ အသစ္အဆန္းကသာ ေကာင္းတာမဟုတ္ဘူး။ အေဟာင္းေတြေကာင္းမွန္း ကိုယ္က မသိေသးတာ မခံစားတတ္ေသးတာသာျဖစ္တယ္။ ကိုယ္႔အရင္ လူျဖစ္ခဲ႔တဲ႔သူေတြက အေကာင္းမွန္း အဆိုးမွန္းမသိတဲ႔ အရူးႀကီးေတြမွ မဟုတ္ပဲ။ ေခတ္ခ်င္း မတူတာပဲ ရွိတယ္။ ကိုယ္လည္းတစ္ခ်ိန္က် အဲသည္ေနရာ ေရာက္သြားမွာ။ ကိုယ္နဲ႔ ကီးမကိုက္ရင္ နားမေထာင္ရုံပဲရွိတယ္။ အမွန္ကေတာ႔ သိပ္ၿပီးေခတ္ဆန္ခ်င္ေနတဲ႔ ကိုယ္႔ရဲ႕နားကေလးကို Tuning နည္းနည္း ျပန္ခ်ိန္လိုက္ရုံပါပဲ။ အလယ္ဆိုင္းဇီကေလးဆိုတဲ႔ ေရဒီယိုသီခ်င္းေတြက်ေတာ႔ နားမေထာင္ပဲေနတာလည္း မဟုတ္ပဲနဲ႔။ ဒါေတြက ေခတ္ေဆြးသီခ်င္းႀကီးေတြ၊ ဒိတ္ေအာက္ေနတာႀကီးေတြဆိုတာ ေမ႔ပစ္လိုက္ၿပီး ဂီတကို ဂီတလိုပဲ ခံစားရင္ အရသာေတြ႔လာမွာ မလြဲပါဘူး။
          လူငယ္လူရြယ္ေတြ ေခတ္ေဟာင္းဂီတနဲ႔ မစိမ္းဖို႔အတြက္ သူတို႔ဆီမွာေတာ႔ စာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ ျပဇာတ္ကတာ၊ သီခ်င္းဆိုတာ၊ ေက်ာင္းကပြဲေလးေတြ လုပ္ေလ႔ရွိၿပီး နွစ္စကတည္းက အားလပ္ခ်ိန္ကေလးေတြမွာ အေျခခံကေလးေတြ ေလ႔က်င္႔သင္ၾကားေပးၿပီး ၀ါသနာပါရင္ ပါသလို ဆက္ေလ႔လာလိုက္စားႏိုင္ေအာင္ ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးသတဲ႔။ အနည္းဆုံးအဆင္႔ကေတာ႔ တေထာင္႔တေနရာက ပါ၀င္ကျပႏိုင္ေအာင္ ေလ႔က်င္႔ေပးထားသတဲ႔။ တခ်ိန္မွာ သဘင္သည္ျဖစ္ဖို႔ မဟုတ္ေပမယ္႔ သဘင္အမႈ သုခုမကိစၥမ်ားနဲ႔ နားမ်က္စိ မစိမ္းေအာင္ ခံစားတတ္ေအာင္ မ်ဳိးေစ႔ခ်တဲ႔သေဘာျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္။ ဘာမွ မက်န္ေတာ႔ဘူးဆိုရင္ေတာင္ ရွိတ္စပီးယားတို႔ ေမာ္လ်ဲတို႔ဆိုတာ ဘယ္သူမွန္းေတာ႔ မွတ္မိသြားတာေပါ႔။        ရုရွားႏိုင္ငံမွာေတာ႔ ဘဲေလးအကသင္တန္းေတြ ရွိပါသတဲ႔။ ခုေခတ္ႀကီးမွာ ဘယ္သူကမွ ေျခဖ်ားတေထာက္ေထာက္ ခါးေမွာက္ခါးလွန္ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ေတြ ကမေနၾကေပမယ္႔ ၀ါသနာပါသူေတြ က်န္းမာေရးအတြက္ ကိုယ္ခႏၶာထိန္းသိမ္းဖို႔အတြက္ မတတ္တတ္ေအာင္ ေလ႔က်င္႔သင္ၾကားေနၾကတာကလည္း ကေခ်သည္လုပ္စားဖို႔သက္သက္ေတာ႔ မဟုတ္ေပဘူး။ သင္ခန္းစာယူမိတာကေတာ႔ အႏုပညာအေမြအႏွစ္ဆိုတာ ပိုက္ဆံရွာစားလို႔မရေတာ႔ရင္ မသင္ၾကား မေလ႔က်င္႔ေကာင္းတဲ႔ အတတ္ေတြလို႔ မယူဆသင္႔ဘူးဆိုတာပါ။ ဘာျဖစ္လို႔ဆိုေတာ႔ သူသူကိုယ္ကိုယ္ ျမန္မာမိဘမ်ားဟာ သားသမီးမ်ားက ပန္တ်ာေက်ာင္းတက္ခ်င္တယ္။ ပန္းခ်ီေက်ာင္းတက္ခ်င္တယ္။ အခုဆိုရင္ေတာ႔ ယဥ္ေက်းမႈတကၠသိုလ္တက္ခ်င္တယ္။ လို႔ ဆိုလာတဲ႔အခါ ယူၾကဳံးမရနဲ႔ “မြဲခ်င္တဲ႔ေခြးမို႔ ျပာပုံတိုးပေလတယ္။” လို႔ တခ်က္လႊတ္အမိန္႔နဲ႔ စကၤာပူမွာ ေပၚလီသြားတက္ေခ်။ ေဆးေက်ာင္းသြားတက္ေခ်။ ျမန္ျမန္ ေငြေပၚမယ္႔ အတတ္ပညာတစ္ခုခုသြားသင္ေခ် လို႔ ၾသ၀ါဒေခၽြေလ႔ရွိၾကပါတယ္။ ၀ါသနာပါလို႔ သည္ေက်ာင္းတက္ သည္ဘြဲ႔ယူလာတာဟာ အဲဒါနဲ႔ကလြဲၿပီး က်န္တာလုပ္မစားတတ္လို႔မွ မဟုတ္ပဲ။ အနုပညာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ခံစားတတ္သူဟာ သူရွင္သန္ရာ အသက္ေမြးမႈနယ္ပယ္မွာလည္း ေအာင္ျမင္ေအာင္ ႀကဳိးစားတတ္မွာ မလြဲပါဘူး။
          အခုေခတ္မွာ အၿငိမ္႔သဘင္ဆိုတာ ေပ်ာက္ကြယ္စျပဳေနၿပီ။ အရက္ျပတ္လို႔ ခြက္ကပ္နဲ႔မူးတဲ႔သူလို အနံကေလးရွဴၿပီး အတင္းမူးယူေနရတယ္။ အဲဒါ အၿငိမ္႔မင္းသမီးေလးေတြ မဆိုတတ္ မကတတ္ၾကလို႔ သက္သက္ေၾကာင္႔ေတာ႔ မဟုတ္ဘူး။ တိုင္းတပါးယဥ္ေက်းမႈေတြက အတင္းထိုးေဖာက္လာလို႔ သက္သက္ေၾကာင္႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ အကပိုဒ္ေတြေရာက္ရင္ ရစ္ၾကည့္ ေက်ာ္ၾကည့္ၾကည့္ၾကတဲ႔ ပရိသတ္ခပ္ပိန္းပိန္းေတြေၾကာင္႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ (မရစ္လည္း ေကာင္းမွ မေကာင္းတာ၊ အလကား အခ်ိန္ကုန္ခံလို႔) ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈရဲ႕တန္ဖိုးကို နားလည္ႏိုင္တဲ႔၊ ေလးစားထိန္းသိမ္းလိုတဲ႔ အသိဥာဏ္ခ်ဳိ႕တဲ႔လို႔ ျဖစ္ရေလတယ္ လို႔ ေျပာရင္ ပိုမွန္ပါလိမ္႔မယ္။ အားလုံးမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ တကယ္တတ္တဲ႔သူေတြ ေသခါနီးေနပါၿပီ။ ယူမထားလိုက္ႏိုင္ရင္ သူတို႔နဲ႔အတူ ပါသြားတဲ႔အခါ ေမြခံထိုက္ေစ ျဖစ္ႏိုင္ပါဦးမလား။ တစ္ပြဲထိုး တစ္ေခြထြက္ ကကြက္ေတြကိုခ်ည့္ လက္ပူတိုက္သင္မယ္႔အစား က်က်နန ဆိုတတ္ကတတ္ေအာင္ သင္ၾကည့္ခ်င္တဲ႔၀ါသနာ မပါၾကေတာ႔ဘူးလား။ စူပါေမာ္ဒယ္ မင္းသမီးေလးေတြမို႔ အၿငိမ္႔သမလုပ္ကရမွာ ဂုဏ္ငယ္တယ္ထင္ေရာ႔သလား မမေလးတို႔ရယ္။
“သဘင္သည္၊ ေမာင္႔စိတ္က အၿငိမ္႔သမ ဂုဏ္ငယ္မယ္။ ခြဲျခားသလား အတန္းအစားေရြးကာ။ ရာဇ၀င္ နိပါတ္ေတာ္မ်ား၌ အသြယ္သြယ္၊ ရွင္ဘုရင္မင္းမ်ားေတာင္ အနိမ္႔အျမင္႔ မေရြးပါတယ္။ အခ်စ္စိတ္နဲ႔ သုံးသပ္ၿပီးေ၀ဖန္၊ ခ်စ္ေသာသူ ေမာင္႔အေျဖမွန္ေစာင္႔မယ္။” 

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...