Thursday, July 26, 2012

အႏုပညာဆိုတာ ဘယ္ႏိုင္ငံေရး အယူအဆရဲ႔ လက္ေအာက္ခံမွ မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ ကဗ်ာဆရာေ၀မွဴးသြင္ႏွင့္ေတြ႔ဆံုျခင္း


by Wai Hmuu Thwin on Wednesday, July 25, 2012 at 8:21am 

                                                                                                                                                                ၀ိုင္ခ်ိဳ

     ကဗ်ာဆရာေ၀မွဴးသြင္ကို ၁၉၇၈ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၃ ရက္က ပဲခူးျမိဳ႔မွာေမြးဖြားခဲ့တယ္။ အဖ ဦးေမာင္ေမာင္နီ ၊ အမိေဒၚေကသီေအာင္တို႔နဲ႔ လူ႕အဖြဲ႔အစည္းအေပၚ သေဘာထားခ်င္းကြဲလြဲျပီး လူလားေျမာက္ၾကီးျပင္းခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေမြးခ်င္းေမာင္ႏွမ သံုးေယာက္အနက္ အၾကီးဆံုး သားျဖစ္ကာ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးအတြက္ က်ရာတာ၀န္ကိုထမ္းေဆာင္ေနသူအျဖစ္ ခံယူခ်က္ ရွိသူျဖစ္ပါတယ္။ B.A(Philosophy) နဲ႔ ဒဂံုတကၠသိုလ္က ၀ိဇၨာဘြဲ႕ရရွိခဲ့ျပီး စာေပေရးသားျခင္းအလုပ္ ျဖင့္ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ထြက္ရွိျပီးစာအုပ္ေပါင္း ၄၈ အုပ္ ရွိျပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ယခုေနာက္ဆံုး (၁၉၆၂) ကေန (၂၀၁၂) အထိ ႏွစ္(၅၀) ဗမာျပည္ ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းကို ေနာက္ခံထားျပီး လံုးခ်င္း၀တၳဳရွည္ၾကီးတစ္အုပ္ ၾကိဳးစား ေရးသားလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရပါတယ္။
သူနဲ႔ စကားေျပာျဖစ္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္းကို ယခုလို ေပဖူးလႊာမွာ မွတ္တမ္းတင္ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။

ေ၀မွဴးသြင္ဆိုတဲ့ ကေလာင္နာမည္ မေမြးဖြားခင္ ေကာင္းထက္ဘ၀နဲ႔ က်င္လည္ခဲ့တဲ့ စာေပဘ၀ နိဒါန္း အပ်ိဳးပိုင္းကို……
    ေကာင္းထက္ဘ၀နဲ႔ က်င္လည္ခဲ့ရတဲ့ စာေပအေတြ႔အၾကံဳကေတာ့ အရင္အင္တာဗ်ဴးေတြမွာလည္း ေျပာဖူးပါတယ္။ ၃ တန္း ၄ တန္း ေလာက္ကေနစျပီးေတာ့ ေ၇ႊေသြး၊ ေတဇ စတာေတြ ဖတ္တယ္။ ေနာက္ စာဖတ္ႏႈန္းက တျဖည္းျဖည္းျမင့္လာျပီး သိုင္း၀တၳဳေတြ ၊ဘာသာျပန္စံုေထာက္၀တၳဳေတြ ဖတ္လာတယ္။ ၇ တန္း၊ ၈ တန္းေလာက္မွာ ေမာ္ဒန္၀တၳဳတိုေတြ၊ ကဗ်ာေတြဖတျ္ဖစ္္တယ္။ အဲဒီမွာ ေအာင္ခ်ိမ့္တို႔ ေဖာ္ေ၀းတို႔ သစၥာနီတို႔ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္တို႔ စာေတြနဲ႔ စျပီးရင္ႏွီးေနျပီ။ ဆိုေတာ့ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ကေလာင္စမကိုင္ခင္ကတည္းက ဒီျမန္မာ ေမာ္ဒန္ စာေပလက္ရာေတြကို ေကာင္းထက္ဘ၀နဲ႔ ရင္းႏွီးေနခဲ့တယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။

စာေပေလာကထဲကို စတင္ေရာက္ရွိလာပံုနဲ႔ ခင္ဗ်ားရဲ႔ က်င္လည္ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရပံု ဒုကၡ၊သုကၡ အဖံုဖံု ကို ေျပာျပေပးႏိုင္မလား
    စာေပေလာကထဲ စတင္ေရာက္ရွိလာပံုကေတာ့ ၉ တန္း ၁၀ တန္းေလာက္က ေရးထားတဲ့ ကိုယ္ပိုင္ ၀တၳဳ၊ ကဗ်ာေလးေတြကို ျပည္ျမိဳ႕စာတိုက္ကေန ရန္ကုန္မဂၢဇင္းေတြကို လွမ္းပို႔တယ္။တစ္ပုဒ္မွ မပါဘူး။ ၉၅ ေလာက္မွာ ဆယ္တန္းျပီးသြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ရန္ကုန္တက္လာတယ္။ အယ္ဒီတာေတြကို အျပစ္မတင္ဘဲ ကၽြန္ေတာ့ ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ လိုေသးတယ္လို႔ပဲ ဆံုးျဖတ္ျပီးေတာ့ ကိုယ့္ ကိုယ္ကို အရည္အေသြးျမွင့္တင္ဖို႔ ၾကိဳးစားတယ္။ အရင္ကလို ေတြ႔ရာမဂၢဇင္းေတြကို မပို႔ေတာ့ဘဲ ကိုယ့္စိတ္ၾကိဳက္ မဂၢဇင္းေတြကို ေရြးပို႔တယ္။ ၉၆ ေလာက္မွာ အေဆာင္ေနရင္းနဲ႔ ေက်ာင္းသားအေရးအခင္းေတြကို မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ ၾကံဳရတယ္။ ဒါေတြဟာ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကၽြန္ေတာ့္စာေပဘ၀ကို ေျပာင္းလဲေစခဲ့တဲ့ ေစ့ေဆာ္မႈနဲ႔အေတြ႕အၾကံဳလို႔ ထင္ပါတယ္။ ဘယ္မဂၢဇင္းမွာမွ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပျခင္း မခံရေသးတဲ့ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ဟာ စား၀တ္ေနေရးအားျဖင့္လည္း ခ်ိဳ႔တဲ့ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ၉၇ ခုႏွစ္ ၀န္းပိုင္းေလာက္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ကဗ်ာေတြ စျပီး ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပခံခဲ့ရတယ္။

စာေပေလာကထဲမွာ ခင္ဗ်ားျဖတ္သန္းေနတဲ့ အေတာအတြင္း ခင္ဗ်ားအခုတ္တရ ႏွစ္ျခိဳက္ခဲ့တဲ့ စာေပ အႏုပညာ ပစၥည္းေလးေတြကို ေျပာျပေပးပါဦး
    ဒါကေတာ့ အမ်ားၾကီးေပါ့ဗ်ာ။ “လူၾကိဳက္နည္းတဲ့ေကာင္” တို႔၊ “သံေခ်းတက္ေနတဲ့ တြယ္အပ္ကေလး”တို႔၊ “ေၾကးရုပ္ျမိဳ႕ေတာ္” တို႔၊ “နံနက္ခင္းရဲ႔ ေခ်ာက္ကမ္းပါး” တို႔၊ “အမိေျမအတြက္ အခ်စ္သီခ်င္း” တို႔၊ “အႏႈတ္ ၂၉” တို႔၊ “သစၥာပန္းမ်ားနဲ႔ ေမလ”တို႔၊ “သံေ၀ဂေတး”တို႕၊ စသျဖင့္ ေျပာရင္ ျပီးမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။

ကဗ်ာဆရာ တစ္ေယာက္ဘ၀အျဖစ္ တာ၀န္ယူတည္ေဆာက္ခဲ့ပံုနဲ႔ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႔ဘ၀အေပၚ ခင္ဗ်ားရဲ႔ ရႈျမင္သံုးသပ္ခ်က္က …..
ကဗ်ာဆရာဘ၀ဆိုတာ ကန္ထရိုက္တာတစ္ေယာက္ အေဆာက္အအံုတစ္ခုကို တည္ေဆာက္ရတာလိုမ်ိဳး တစ္သမတ္တည္း မဟုတ္ေပမယ့္ တာ၀န္ယူမႈေတာ့ ရွိရပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာဆိုတာ ေခတ္ကာလေတြကိုပံုေဖာ္ျခင္း၊ ႏိုင္ငံတကာအျမင္၊ အႏုပညာပိုင္းဆိုင္ရာ အေတြးအေခၚ၊ ေငြေၾကး၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရား စသျဖင့္ အားလံုးကို ျပိဳင္တူ ျဖတ္သန္းရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုနည္းနဲ႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္က ကဗ်ာေတြကို တစ္ဆင့္ခ်င္း ျမွင့္တင္တည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။

ဘုရားေခတ္က ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႔ မ်က္လံုးလို ကဗ်ာမ်ိဳး ခင္ဗ်ားထပ္ေရးခ်င္စိတ္ရွိေသးလား။
သိပ္ေရးခ်င္တာေပါ့ဗ်ာ။အဲဒီကဗ်ာေရးျဖစ္ခဲ့တဲ့ ၂၀၀၄ ေနာက္ပိုင္းကေန အခုအခ်ိန္ထိ ကၽြန္ေတာ္ ေန႔ည မျပတ္ မက္ေနတဲ့အိပ္မက္ပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါမ်ိဳးထပ္ရဖို႔က အခုအခ်ိန္ထိ မေအာင္ျမင္ေသးဘူး။

စာေပသမား တစ္ေယာက္အေနနဲ့လူ့အဖြဲ့အစည္းေပၚတာ၀န္ယူေျပာခ်င္တာေလးမ်ားရွိပါသလား
စာေပသမား တစ္ေယာက္ရယ္လို႔မွ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔လည္း ကိုယ္တတ္ႏိုင္တဲ့ဘက္က လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို တာ၀န္ယူရတဲ့အပိုင္းေတြရွိတယ္။ အခုဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံက Gray Zone ထဲကိုေရာက္ေနတယ္။ Gray Zone ႏိုင္ငံေတြရဲ႔ လကၡဏာေတြ ၊ သေကၤတ ေတြနဲ႔လည္း ကိုက္ညီေနတာကို ေတြ႔ရတယ္။အဲဒီမွာ  Gray Zone ကိုေျဖရွင္းဖို႕က Citizenship ေတြ ၊ Civil Rights ေတြက အေရးၾကီးလာျပီ။ဒါမွလည္း Democracy Space ကို ခ်ဲ႕ႏိုင္မယ္။ ဒီေတာ့ အခုလက္ရွိအခ်ိန္မွာ ႏိုင္ငံသားေတြအတြက္ Politician ထက္ Activist ေတြ ပိုလိုတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါတယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္ ထင္ျမင္ ယူဆတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ႔ လိုအပ္ခ်က္ကို တာ၀န္ယူေျပာဆိုတာပါပဲ။

စာေပသမားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ စာေရးသက္ရင့္လာတဲ့ အခ်ိန္တစ္ခုေရာက္တဲ့အခါ အနည္းနဲ႔ အမ်ား ဆိုသလို စာေရးတဲ့အရွိန္ ေႏွးေကြးေလးလံလာတာကို ေတြ႔ေနရပါတယ္။ ဒီသေဘာနဲပပက္သက္ျပီး ခင္ဗ်ားရဲ႔ ေတြးေခၚထင္ျမင္ခ်က္ကို ေျပာပါဦး။
ခင္ဗ်ားေတြ႔ရွိခ်က္ မွန္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အထင္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အႏုပညာသမားတစ္ေယာက္မွာ ပါရမီသက္ဆိုတာရွိတယ္။။ တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြက ပါရမီသက္တမ္း တိုေလ့ရွိတယ္။ ပါရမီသက္ကုန္တဲ့အခါ ပညာသက္နဲ႔ ဆက္ႏိုင္ရမယ္။

စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ ကို အထင္ၾကီးေနတဲ့  လူတစ္ခ်ိဳ႕အတြက္  ခင္ဗ်ားရဲ႔ စကားလက္ေဆာင္ေလး ေပးပါဦး။
စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ ဆိုတာ ျပည္သူထဲက သာမန္ျပည္သူ တစ္ေယာက္သာျဖစ္ပါတယ္။ အခြင့္ထူးခံမဟုတ္ပါဘူး။

အခုခ်ိန္မွာ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္ေတြရဲ႔ လက္ရာေတြကိုလည္း ပရိတ္သတ္က အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ လက္ခံ အားေပးလွ်က္ရွိျပီး ေပါက္ေရာက္ထြန္းကားေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ မ်ိဳးဆက္သစ္စာေပေရးသားသူေတြအေပၚ ခင္ဗ်ားရဲ႔ ရႈေဒါင့္ကေန ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဘယ္လိုျမင္ကြင္းမ်ိဳးကို ခင္ဗ်ားေတြ႔ရွိရလဲ။
မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ ေပၚလာတာၾကိဳဆိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ စာေရးဆရာေတြ အေနနဲ႔ ပရိသတ္က အားေပးတဲ့ အားေပးမႈနဲ႔ ထိုက္တန္တဲ့ အဆင့္ရွိဖို႔လိုတယ္။ ဒီစကားဟာ အဆင့္မမီတဲ့ တခ်ိဳ႔ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကို အားမလို အားမရျဖစ္လို႔ေျပာတာပါ။ သူတို႔အတြက္ အခ်ိန္မွီ ၀မ္းစာျဖည့္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္က သတိေပးလိုက္တဲ့ သေဘာပါ။ ဆရာလုပ္တာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္လည္း အဲဒီအတိုင္း မၾကာခဏ သတိေပးေလ့ရွိပါတယ္။

ခင္ဗ်ားစိတ္ထဲမွာရွိတဲ့ရဲေဘာ္ေတြအေၾကာင္းေျပာျပေပးပါ
ေလာေလာဆယ္ ကၽြန္ေတာ္စိတ္ထဲ ေပၚလာတဲ့ ရဲေဘာ္ ၃ ေယာက္ကိုေျပာပါ့မယ္။ ၾကည္ေဇာ္ေအး၊ သစ္ေကာင္းအိမ္ နဲ႔ မင္းကိုႏိုင္ တို႔ ေပါ့ဗ်ာ။

ခင္ဗ်ားေရွ႔က ခင္ဗ်ားေလးစားတဲ့ စာေပေနာင္ေတာ္ေတြအေပၚ ညိေတာ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ခ်စ္မႈ ျမတ္ႏိုးမႈနဲ႔အတူ မ်က္စိစပါးေမႊးစူးမႈေတြကို တစ္ပါတည္း ေျပာျပေပးေစခ်င္ပါတယ္။
ခင္ဗ်ားက ရန္တိုက္ေပးျပန္ျပီဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ရန္ျဖစ္ရမွာ မေၾကာက္တဲ့သူဆိုေတာ့ ေျပာရတာေပါ့။ တစ္ခ်ိဳ႔ေနာင္ေတာ္ေတြက ဘယ္လိုျဖစ္တယ္ကိုမေျပာတတ္ဘူး။ စာကိုမဖတ္ၾကဘူး။ ဒီေတာ့ ႏိုင္ငံတကာကို အဆက္ျပတ္ေနတယ္။ ဒါကိုေတာ့ အမုန္းခံျပီး ေျပာလိုက္မယ္.. ဒါပဲ။

ခုခ်ိန္မွာ ေနရာတစ္ေနရာ နာမည္တစ္လံုးနဲ႔ ရပ္တည္ေနႏိုင္ျပီျဖစ္တဲ့ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ျမန္မာကဗ်ာေတြ ထြန္းကား ျမင့္မားလာဖို႔ ဘာေတြလုပ္ဖို႔လိုအပ္သလဲ။
ဒီကိစၥက ကဗ်ာဆရာေတြမွာတင္မဟုတ္ဘဲ အယ္ဒီတာေတြမွာပါ တာ၀န္ရွိတယ္။ အယ္ဒီတာ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပဖို႔ ဆံုးျဖတ္တဲ့အခါ အဆင့္ မီ မမီ ျပတ္သားစြာ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ရမယ္။ လက္ရွိေရးေနတဲ့ ကဗ်ာဆရာေတြကလည္း ရတဲ့ေနရာမွာတင္ သာယာမေနဘဲနဲ႕ ဒီထက္ အမ်ားၾကီး ပိုအားထုတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။

စာေပအႏုပညာသမားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႔ ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းအေပၚ ခင္ဗ်ားအျမင္က ဘယ္လိုရွိသလဲ။
ခုနက ေျပာခဲ့သလိုပဲ ျမန္မာျပည္က လက္ရွိ Gray Zone ထဲကိုေရာက္ေနတယ္။ Gray Zone ထဲကိုေရာက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေတြကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ ဒီမိုကေရစီစစ္စစ္ကို သြားႏိုင္ဖို႔ထက္ အာဏာရွင္စနစ္ Autocracy ကိုေနာက္ေၾကာင္းျပန္သြားၾကတာမ်ားတယ္။ ဥပမာ - ဗင္နီဇြဲလား နဲ႔ ရုရွား…..။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံအေျပာင္း အလဲကို လက္ရွိ အာဏာရပါတီ ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ တာ၀န္ရွိသူေတြကေတာ့ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္မလွည့္ဘူးလို႔ ေျပာေနတာပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ကေတာ့ အေျပာင္းအလဲဟာ စိတ္မခ်ရေသးဘူးလို႔ ျမင္တယ္။ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္မလွည့္ဘူး ဆိုေပမယ့္  ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းက ေရွ႕လည္း ဆက္မသြားႏိုင္ေသးဘူး။ ေရာက္တဲ့ေနရာမွာ ရပ္ေနရတဲ့သေဘာပဲ။ ေရာက္ေနတဲ့ေနရာကလည္း အင္မတန္ နိမ့္က်တဲ့ေနရာ ျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက လမ္းညႊန္ခံ ဒီမိုကေရစီကိုပံုေဖာ္တဲ့ေနရာမွာ စင္ကာပူ တို႔၊ ဘာတို႔ နမူနာထားေျပာဆိုေနၾကတယ္။ စင္ကာပူဆို GDP ျမင့္တာ မွန္ပါတယ္။ဒါေပမယ့္ စင္ကာပူကို ဒီမိုကေရစီ စစ္စစ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ မယံုၾကည္ႏိုင္ပါ။ GDP ျမင့္တာဟာ ဒီမိုကေရစီတန္ဖိုး မဟုတ္ဘူး။လက္ရွိႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းပံုစံအရလည္း ျပသနာေတြက အမ်ားၾကီး ရွိေသးတယ္။ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ ျပည္တြင္းစစ္ျပသနာ၊ လႊတ္ေတာ္ထဲက စစ္သား ၂၅% ျပသနာ၊ Moral Legitimacy ရတဲ့ေခါင္းေဆာင္ေတြ အစိုးရမဖြဲ႔ႏိုင္ေသးတဲ့ျပသနာ၊ အစိုးရဟာသူတို႔ရဲ႔ လံုျခံဳေရးနဲ႔ အက်ိဳးစီးပြားေတြကို ကာကြယ္ဖို႔အတြက္ Plan-B ေတြ၊ Plan-C ေတြရွိျပီး လူထု၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေတြအတြက္ေတာ့  Plan-B မရွိေသးတဲ့ ျပသနာ စသျဖင့္ …ျပသနာေတြအမ်ားၾကီးပဲ။ ဒီေတာ့ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းဟာ ျပသနာေတြ၊ပဋိပကၡေတြ အမ်ားၾကီးရွိေနေသးတဲ့ အေျခအေနမွာ ရွိေနတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။

ကဗ်ာဆရာေ၀မွဴးသြင္ အေနနဲ႔ လက္ရွိႏိုင္ငံေရး အ၀န္းအ၀ိုင္းထဲမွာ ထဲထဲ၀င္၀င္ ၀င္ေရာက္လႈပ္ရွားခြင့္ ရခဲ့မယ္ဆိုရင္ ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ ဘယ္လိုခံယူခ်က္ေတြနဲ႔ ဘာေတြလုပ္ျဖစ္မယ္ထင္လဲ။
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႔ ခံယူခ်က္ကေတာ့ ျပည္သူသာ ပထမ ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္ပါပဲ။ တစ္ခ်ိန္က ျမိဳ႔ေတာ္ခန္းမေရွ႔မွာ တပ္မေတာ္သာ အမိ၊ တပ္မေတာ္သာ အဖ ဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ၾကီးေတြရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ကေတာ့ ျပည္သူသာ အမိ၊ ျပည္သူသာ အဖ ဆိုတဲ့ အစိုးရမ်ိဳး ျဖစ္တဲ့အထိ ေဆာင္ရြက္ရမယ္လို႔ ခံယူထားပါတယ္။ အဓိက လုပ္ရမယ့္ အပိုင္းကေတာ့ Civil Sociuty ေပါ့ဗ်ာ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္ငံေရးအာဏာရဲ႔ လက္ေအာက္က မလြတ္ေျမာက္ေသးတဲ့ အႏုပညာေလာကရဲ႔ Crisis ေတြအတြက္ ခင္ဗ်ားရဲ႔ အၾကံဥာဏ္ေတြကိုလည္း ထည့္သြင္းေျပာၾကားေစခ်င္ပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၅၀ ေလာက္ကေတာ့ လက္၀ဲႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ေျပာေလ့ ေျပာထရွိတဲ့ စကားတစ္ခြန္းရွိတယ္။ အဲဒါဘာလဲ ဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ရဲ႔ အေပၚထပ္ဆံုး အေဆာက္အအံုပဲဆိုတာပါ။ အေမရိကားတို႕ အဂၤလန္တို႔မွာေတာ့ သိပၸံပညာရွင္ေတြ၊ ကမၻာ့ အဆင့္ ေဖ်ာ္ေျဖေရး နယ္ပယ္ကလူေတြ၊ အားကစားနယ္ပယ္ကလူေတြ၊ နည္းပညာနယ္ပယ္ကလူေတြဟာ ႏိုင္ငံေရးသမားထက္ ပိုျမင့္တယ္လို႔ သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ ခံယူၾကတယ္။ ဥပမာ- ဘီလ္ ဂိတ္၊ မာ့က္ဇူကာဘတ္၊ ဘိုႏို၊ အိုင္းစတိုင္း၊ ေသာမတ္ ဖရိုင္းမင္း၊မာရာဒိုနာ….. စသူေတြဟာ အမတ္ျဖစ္စရာမလိုဘူး။ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ျဖစ္စရာမလိုဘူးလို႔ ခံယူထားၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံအပါအ၀င္ ဒီမိုကေရစီ ျပည့္ျပည့္၀၀ မရရွိေသးတဲ့ တတိယကမၻာႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ အာဏာႏိုင္ငံေရးဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၅၀ ေလာက္က လက္၀ဲႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ယူဆသလို အေပၚဆံုးထပ္အေဆာက္အအံု ျဖစ္ေနတုန္းပဲ။ ဒီေတာ့ အႏုပညာသမားေတြကလည္း အႏုပညာဆိုတာ ဘယ္ႏိုင္ငံေရး အယူအဆရဲ႔ လက္ေအာက္ခံမွ မဟုတ္ဘူးလို႔ ခံယူထားဖို႔လိုတယ္။ ဒါဟာ Crisis ေတြအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ေပးတဲ့ အၾကံဥာဏ္ပါပဲ ။

စာနယ္ဇင္း၊ မီဒီယာေတြရဲ႔ လက္ရွိ ရပ္တည္ ရင္ဆိုင္မႈေတြအေပၚေရာ ခင္ဗ်ား အားရေက်နပ္မိရဲ႔လား။
တစ္ခ်ိဳ႔ စာနယ္ဇင္းေတြက ကိုယ့္ကိုယ္ကို တရားသူၾကီးထင္ေနၾကတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႔က အခြင့္ထူးခံလို႔ ထင္ေနၾကတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႔က စတုတၳ မ႑ိဳင္ ဆိုျပီး မာန္တက္ေနၾကတယ္။ စာနယ္ဇင္းတိုင္းဟာ စတုတၳ မ႑ိဳင္ဆိုတဲ့ အယူအဆဟာ မွားပါတယ္။ စာနယ္ဇင္းဆိုရာမွာ အားကစား၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ အႏုပညာေဖ်ာ္ေျဖမႈ၊မႈခင္း အစရွိသည္ျဖင့္ လိုင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတဲ့အနက္ အစိုးရလႊတ္ေတာ္အပါအ၀င္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနယ္ပယ္ အသီးသီးကို ေစာင့္ၾကည့္ေ၀ဖန္ေနတဲ့ ၊(တစ္နည္း) Watch Dog အလုပ္လုပ္တဲ့ သတင္းမီဒီယာေတြပါ ပါ၀င္ပါတယ္။ တျခားေသာ စာနယ္ဇင္းမီဒီယာေတြအဖို႔ သူ႕တန္ဖိုးသူရွိေသာ္လည္း စတုတၳ မ႑ိဳင္မမည္ဘဲနဲ႔ Watch Dog အလုပ္လုပ္တဲ့ သတင္းမီဒီယာကိုသာလွ်င္ စတုတၳ မ႑ိဳင္ လို႔ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာထားရွိပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႔ လူ႕အဖြဲ႔အစည္း တိုးတက္ဖြံ႔ျဖိဳးဖို႔အတြက္  ခင္ဗ်ားဘက္က ဘယ္အရာေတြကို ေပးဆပ္ဖို႔ အသင့္ ျပင္ဆင္ထားလဲ။
ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္စြမ္း ဥာဏ္စြမ္းရွိသမွ် ေပးဆပ္သြားခ်င္ပါတယ္..

ခင္ဗ်ားယံုၾကည္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းက ဘယ္လိုလဲ။
ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး လမ္းေၾကာင္းကေတာ့ လစ္ဘရယ္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ပါပဲ။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘယ္လို ႏိုင္ငံေရးအရည္အေသြးရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ လိုအပ္တယ္လို႔ ထင္ပါသလဲ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ တစ္ဦးခ်င္းအရည္အေသြး ျမွင့္တင္ထားရမယ္။ ဒီေန႔ကမၻာၾကီးဟာ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းေခတ္၊ အရာရာမွာ အေျပာင္းအလဲေတြ သိပ္ျမန္တယ္။ ပါ၀ါ အလွည့္အေျပာင္းေတြ မၾကာခဏျဖစ္တယ္။ သတင္းနဲ႔ နည္းပညာ ႏွစ္ခုစလံုးရဲ႔ ေပါက္ကြဲမႈ အရွွိန္အဟုတ္ ျမင့္မားလြန္းတာေၾကာင့္ ယဥ္ေက်းမႈ Culture ေပါင္းစံု ေရာေႏွာသြားတတ္တယ္။ ဒီလိုလူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ိဳးမွာ တာ၀န္ယူမယ္ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြဟာ တစ္ဦးခ်င္း ကိုယ္ရည္ ကိုယ္ေသြးျမင့္မားဖို႔ လိုကိုလိုတယ္။ ကိုယ္ရည္ ကိုယ္ေသြးနဲ႔အတူ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္၊ ကိုယ္က်ိဳးမဖက္တဲ့ အနစ္နာခံစိတ္ စတာေတြလည္း အထူးလိုအပ္ပါတယ္။

ခင္ဗ်ားခံယူထားတဲ့ အယူအဆ သို႔မဟုတ္ လက္ကိုင္ထားတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္တစ္ခုခု ကိုေျပာျပပါ
ယန္းေပါဆတ္ ေျပာခဲ့သလိုေပါ့ဗ်ာ။ “ လူတစ္ေယာက္ဟာ တစ္စံုတစ္ခုကို သိလာျပီဆိုရင္ အဲဒီအသိအတြက္ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ လူေတြကို အေရးတၾကီး ေျပာစရာေတြရွိပါလ်က္၊ ေျပာဖို႔ အခြင့္အလမ္းလည္း ရွိပါလ်က္နဲ႔ မေျပာဘဲ တျခားအလုပ္ေတြမွာ အခ်ိန္ျဖဳန္းေနရင္ ဒါဟာ ရာဇ၀တ္မႈ ေျမာက္တယ္” ဆိုတဲ့ စကားပါပဲ။

ေျဖၾကားေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...