က်ေနာ္ ယံုၾကည္ေသာ ပိုစ္႔ေမာ္ဒန္ ကဗ်ာ ၀ါဒ ( စာတမ္းငယ္ )
by Kyaw Kyawzaw Hlaing on Tuesday, May 1, 2012 at 11:06pm
ဤစာတမ္းငယ္ကို ယခုမွ ကဗ်ာစေရးမည္႕ ညီငယ္၊ ညီမငယ္တခ်ိဳ႕၏ အကူအညီေတာင္းျခင္းေၾကာင့္ ေရးျဖစ္ျခင္းျဖစ္သည္။ေတာ္လြန္းတတ္လြန္း၍ေရးသားျခင္းမဟုတ္ပဲ မိမိသိသမွ်ကိုသာ မွ်ေ၀ျခင္းျဖစ္ ပါသည္ ။ ပညာရွင္အဆင္႔မ်ား ဖတ္ရွဳ႕မိပါက အမွားမ်ားကို နားလည္ခြင့္လြတ္နိဳင္ၾကမည္ဟု
ထင္မိပါသည္ ။
၁။
စာေရးသူသည္ ကဗ်ာေရးျခင္းအတတ္ပညာကို မည္သည္႕ေက်ာင္းတြင္ မွ မသင္ခဲ႔ရ ၊ မည္သည္႕ သီအိုရီ စာအုပ္ကိုဖတ္ျပီးမွ ေရးသားျခင္းမဟုတ္ ၊ မည္သည္႕ ကဗ်ာဆရာထံတြင္မွလည္း ကိုယ္ထိလက္ေရာက္တပည္႕ခံကာ တတ္ေျမာက္ခဲ႔ျခင္းမဟုတ္ပဲ မိမိ၏ ကိုယ္ပိုင္ခံစားခ်က္ အေတြး
အေခၚ ႏွင့္ အႏွစ္ႏွစ္အလလ ဖတ္ရွဳ႕ခဲ႔ေသာ ကဗ်ာေပါင္းစံုေၾကာင့္သာ ကဗ်ာဟူေသာ စာစုကို ေရးတတ္လာခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္ ။
ေလးခ်ိဳး ၊ေဒြးခ်ိဳး ၊ ရတု ၊ ရအိုင္ ၊ သံေပါက္ အစရွိသည္႕ ကဗ်ာဟူသမွ်သည္ လူတို႕၏ သတ္မွတ္ခ်က္သာျဖစ္သည္ ။ ရတုဆိုသည္မွာ မည္ကဲ႔
သို႔ ေရးရသည္ ၊ ေလးခ်ိဳးဟူသည္ မည္ကဲ႔သို႕ ေရးရသည္ဟူသမွ်မွာလည္း လူတို႕၏ သတ္မွတ္ခ်က္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းသာ ျဖစ္သည္ ။ ေရွးျမန္မာ
ၾကီးမ်ားသည္ ထိုကဗ်ာစပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ သမိုင္း၀င္ဂႏၱ၀င္ကဗ်ာမ်ားစြာကို ေရးသားခဲ႔ၾကသည္ ။ ထိုကဗ်ာမ်ားသည္ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမူ႕ဟု သတ္
မွတ္၍ ရသည္ ။
ပိုစ္႔ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဟူသည္ အမွန္စင္စစ္ နိဳင္ငံရပ္ျခား တိုင္းတပါး၏ ယဥ္ေက်းမူ႕သာျဖစ္သည္ ။ ထိုတိုင္းတပါးယဥ္ေက်းမွဳ႕ကို ေခတ္ႏွင့္အညီ
ျမန္မာမူ႕ျပဳ၍ ေရးသားလာခဲ႔ၾကသည္မွာ ျမန္မာနိဳင္ငံတြင္ပင္ ကဗ်ာမ်ိဳးဆက္ ၃ ဆက္ေလာက္ရွိခဲ႔ျပီျဖစ္သည္ ။ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းေခတ္တြင္
ကိုရီးယားစတိုင္ႏွင့္ေကာင္မေလး
မ်ား ၊ အေမရိကန္-အာဖရိကန္ စတိုင္ႏွင့္ ရက္ပ္ပါ မ်ား ၊ အေမရိက-အဂၤလိပ္စတိုင္ပန္႕ခ္မ်ား ကဲ႔သို႕ပင္ ျမန္မာပိုစ္႔
ေမာ္ဒန္ကဗ်ာမ်ားသည္လည္း ဗိုင္းရပ္တခုကဲ႔သို႕ကူးလူးပ်ံ႕ႏ
ွံ႕ခဲ႔သည္မွာ ဓမၼတာပင္ျဖစ္သည္ ။ ပုိစ္႔ေမာ္ဒန္ပ်ံ႕ႏွံ႕ျခင္းသည္ ျမန္မာေရွးရိုးစဥ္လာကဗ်ာ
ေရးနည္းမ်ားအား ငုပ္ကြယ္ေစခဲ႔ျခင္းသည္ ျငင္းဆန္မရေသာအမွန္တရားတခုလည္းျဖစ္သည္ ။
သို႕ေသာ္ ပိုစ္႔ေမာ္ဒန္ေၾကာင့္ ေရွးရိုးကဗ်ာမ်ား လံုး၀ေပ်ာက္ကြယ္သြားရျခင္းမဟုတ္
ပဲ ၊ သူတို႕၏ ေဘာင္စည္းမ်ားလွေသာ ေရးစပ္နည္းမ်ား
ေၾကာင့္သာ ေရွးရိုးကဗ်ာမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္ရသည္ ဟု စာေရးသူယူဆသည္ ။ ယခုေခတ္တြင္ ထို ေရွးရိုးကဗ်ာမ်ားကို အနည္းအက်ဥ္းေသာ ကဗ်ာ
ဆရာမ်ားသာ ပိုင္ပိုင္နိဳင္နိဳင္ေရးစပ္နိဳ
င္ေတာ႔သည္ ။
၂။
ျမန္မာနိဳင္ငံမွ ပိုစ္႔ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာမ်ားသည္ နိဳင္ငံရပ္ျခားပိုစ္႔ေမာ္ဒန္ လိွဳင္းမိခဲ႔ၾကျခင္းမွာ မွန္ေသာ္လည္း ၊ ျမန္မာ႔ ပို႕စ္ေမာ္ဒန္သည္ ေရွး
ရိုး ကဗ်ာစပ္နည္းအရိပ္အေငြ႕မ်ား အနည္းငယ္စီ လြမ္းမိုးခံေနေၾကာင္းကို ကာရံယူေသာကဗ်ာဆရာအခ်ိဳ႕၏ ကဗ်ာမ်ားတြင္ ေတြ႕ရွိနိဳင္သလို ၊ အခ်ိဳ႕
ေသာ အရိပ္အေယာင္ျပ ၊နမိတ္ျပ ကဗ်ာမ်ားသည္ေရွးရိုးကဗ်ာစပ္နည္းမ်ားအား လံုး၀ဖယ္ရွားကာ တင္ျပထားသည္ကိုလည္းေတြ႕နိဳင္သည္ ။
လက္ရွိ ကဗ်ာေရးသားေနေသာ အခ်ိဳ႕ပိုစ္႔ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာမ်ားမွာ ခံစားမူ႕အားေကာင္း၍ေလာ ၊ အသစ္အဆန္းဖန္တီးမူ႕အားေကာင္း၍ေ
လာ ၊
သာမန္လူမခံစားနိဳင္သည္ကို ခံစားနိဳင္၍ေလာ သို႕မဟုတ္ စာေရးသူကပင္ ထိုကဗ်ာဆရာမ်ားေလာက္ ဆက္စပ္ေတြးေခၚမူ႕အားနည္း၍ေလာမသိ
နိမိတ္ျပကဗ်ာမ်ားအား နားမလည္နိဳင္ျခင္းမွာ တျဖည္းျဖည္ ပိုမ်ားလာသည္ ။ ထိုကဗ်ာဆရာသည္ မည္ကဲ႔သို႔ပင္ မိမိခံစားခ်က္ကိုေရးသားသည္ဆို
ပါေစဦး ၊ စာဖတ္သူက ကဗ်ာဆရာ၏ ကဗ်ာကို နားမလည္လွ်င္ မည္သည္႕အေၾကာင္းထူးမည္နည္း ။ ကဗ်ာဆရာ ကဗ်ာေရးျခင္းမွာမိမိကဗ်ာကိုမိမိ
ဖတ္ရန္ေရးသည္ဟု ဆိုလွ်င္ေတာ႔ စာေရးသူ မေျပာလိုေတာ႔ ။
လသာသာ တညမွာ
ငါေျခ ေခ်ာ္က်ေတာ႕
ရုတ္တရက္ ရုတ္တရက္ေပါ႔
ေမွ်ာ္လင့္လိုက္တာ ေမရယ္...ဆိုတဲ႔ကဗ်ာမ်ိဳး
ငါရဲ႕ အသားညွပ္ေပါင္မုန္႕မွာ
အာလာဒင္ရဲ႕ မီးခြက္ၾကီးကိုထည္႕
ရင္ဘတ္ၾကီးေလာင္ကြ်မ္းသြားေအာင္
ေရခဲေရျဖန္းခဲ႔တယ္ . . . ဆိုတဲ႔ကဗ်ာမ်ိဳးမွာ ကဗ်ာဆရာတစ္ဦးထဲသို႔မဟုတ္ လူအနည္းစုသာ နားလည္နိဳင္ေသာ ၊ ခံစားနိဳင္ေသာ ကဗ်ာပံုစံမ်ားျဖစ္
သည္ ။ ထုိေၾကာင့္ ေနာင္ ကဗ်ာေရးလာမည္႕ ညီငယ္ ညီမငယ္ေလးမ်ား ကို အၾကံေပးခ်င္ပါသည္ ၊ ခံစားမူ႕ေပါက္ထြက္လာသမွ် ကို စာသားအျဖစ္
ေျပာင္းသည္ကို အျပစ္မဆိုပါ ၊ သို႕ေသာ္ ေပါက္ထြက္လာေသာ ခံစားခ်က္မ်ားသည္ တတ္နိဳင္သမွ် လူတိုင္းမွ်ေ၀ခံစားနိဳင္ေသာ ကဗ်ာမ်ားျဖစ္လွ်င္
ပိုမိုသင့္ေတာ္ပါလိမ္႔မည္ ။
ကဗ်ာကို မည္ကဲ႔သို႕ေရးရသနည္း ဟုေမးလာေသာ ညီငယ္ညီမငယ္မ်ားကို ေျပာခ်င္ပါသည္ ။ ကဗ်ာကို ဤကဲ႔သို႕ေရးရသည္ဟု ပံုေသနည္းမရွိ
( ျမန္႔မာ႔ ေရွးရိုးကဗ်ာမ်ားကိုမဆိုလိုပါ )။ ပိုစ္႔ေမာ္ဒန္ဟူသည္မွာပင္ ကလပ္စစ္မွ ေမာ္ဒန္ ၊ ေမာ္ဒန္မွ ပိုစ္႔ေမာ္ဒန္ ဟု အဆင့္ဆင့္ကူးေျပာင္းလာသည္
ဟု စာေရးသူလက္ခံထားသည္ ။ မည္သည္႕ ပံုစံပင္ေရးေရး ကဗ်ာဆရာ၏ ခံစားမူ႕အား ၊ စာသား ၊ အမွန္တရား ၊ ဖတ္ရွဳ႕ေစလိုေသာေစတနာတရား
မ်ားျပည္႕စံုလွ်င္ ထိုကဗ်ာ သည္ ကဗ်ာဟု ပီပီျပင္ျပင္ ေခၚဆိုထိုက္သည္ဟု ယူဆပါသည္ ။
ထိုေၾကာင့္ " ကဗ်ာေတာ႔ေရးခ်င္တယ္ ၊ မေရးတတ္ဘူး ၊ ေရးနည္းသင္ေပးပါလား " ဟု ေျပာေနၾကမည္႕အစား ကဗ်ာေရးခ်င္စိတ္အမွန္တကယ္ရွိ
ပါက စာရြက္ႏွင့္ေဘာပင္ကိုင္ျပီး ခ်သာေရးလိုက္ပါ ။ အနည္းဆံုးေတာ႕ကိုယ္ဖြင့္ဟခ်င္ေ
နတဲ႔ ကိစၥေလးတခု ျငိမ္းသြားပါလိမ္႔မယ္ ။ ျပီးေတာ႕ ကဗ်ာ
ကို လူအထင္ၾကီးေအာင္ ကိုယ္တကယ္မသိေသာ စကားလံုးမ်ားကိုသံုးျပီး မေရးသင့္ပါ ၊ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းခံစားပါ ၊ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းေရးပါ ၊ ေရးေနရင္း
ကိုယ္႔စိတ္ကိုယ္ ကို အကဲေခတ္ေနပါ ၊ ငါ ဒီကဗ်ာမွာ ေရးရင္းႏွင့္ လိမ္ေနမိျပီဟု ယူဆပါက အမွန္ကို ျပန္ျပင္ေရးပါ ။ သို႕ေသာ္ အခ်ိဳ႕ေသာကဗ်ာမ်ား
တြင္ ဖံုးကြယ္သင့္ေသာ အျဖဴေရာင္မုသားမ်ားရွိသည္ကိုလည္
း ကဗ်ာေရးသက္ၾကာလာေသာအခါ သတိျပဳမိပါလိမ္႔မည္ ။ သတိျပဳမိသည္႕အခ်ိန္တြင္
ကဗ်ာဆရာစင္စစ္ျဖစ္ေနပါျပီ ။
ကဗ်ာကို အပ္က်မတ္က် ေရးတတ္ေနေသာကဗ်ာဆရာမ်ားအတြက္မဟု
တ္ပဲ ယခုမွ ကဗ်ာေရးရန္ဟန္ျပင္ေနေသာ ညီငယ္မ်ားအတြက္ အၾကံေပးလို
ပါသည္ ။ ကဗ်ာေရးရန္ စိတ္အားထက္သန္ေနပါက ခ်က္ျခင္းကဗ်ာမေရးပဲ အျခားကဗ်ာဆရာမ်ား ၊ အခ်ိဳ႕နာမည္ရ ကဗ်ာဆရာမ်ား၏ ကဗ်ာေရးပံု ၊
စာသားအသံုးျပဳပံု ႏွင့္ ဦးတည္ခ်က္မ်ားကို အရင္ေလ႔လာသင့္ပါသည္ ။ ကဗ်ာဆိုသည္႕အမ်ိဳးမွာ အေၾကာ္အိုးႏွင့္တူသည္ ။ အေၾကာ္အိုးတြင္ ဆီ၀ေန
မွ အေၾကာ္မွာစားေကာင္းလာသည္ ၊ ဆီကုန္သက္သာလာသည္ ၊ အနံေမြးလာသည္ ။ ထုိ႕အတူကဗ်ာတြင္လည္း မိမိေရးေသာ မိမိကဗ်ာကိုပင္ထိုင္ဖတ္
ေနရံုႏွင့္မျပီး အျခား ကဗ်ာဆရာမ်ား၏ ေရးပံုေရးနည္းႏွင့္ စာသားေနရာခ်ထားမူ႕ တီထြင္ဆန္းသစ္မူ႕မ်ားကိုလည္းအတု
ယူမွ မိမိကဗ်ာ တြင္တိုးတက္
မူ႕ ရွိမည္ဟု ယူဆမိသည္ ။
၃။
လံုး၀ကာရံလြတ္ ပိုစ္႔ေမာ္ဒန္ကဗ်ာမ်ားထက္ ကာရံပါေသာ ပိုစ္႔ေမာ္ဒန္ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားမ်ာ
းကို စာေရးသူ ပိုသေဘာက်ပါသည္ ။ ပို၍ ဖတ္ေကာင္း
သည္ ၊ ကဗ်ာဆိုသည္႕နာမည္ႏွင့္လိုက္ေအာ
င္ ေပ်ာ႔ေျပာင္းညင္သာသည္ ၊ လွပသည္ဟု ထင္သည္ ။ ထိုေၾကာင့္ ညီငယ္ညီမငယ္မ်ားအား ထပ္မံ
အၾကံေပးလိုသည္မွာ ပိုစ္႔ေမာ္ဒန္ဆိုေသာ္လည္း ကာရံပါ၍ အျပစ္ျဖစ္သည္ဟု မထင္ျမင္ေစခ်င္ပါ ။ ကာရံပါေသာေၾကာင့္ နာမည္ရသြားေသာ ကဗ်ာ
မ်ားလည္းအမ်ားအျပားပင္ရွိသည္။
နမူနာတပုဒ္အျဖစ္ ပိုစ္႔ေမာ္ဒန္ပံုစံတြင္ ကာရံေရာထားေသာ ကဗ်ာတပုဒ္အား ျပသလိုပါသည္ ။ ကာရံပ်က္ ဟု ေခၚမည္ဆိုေသာ္ ေခၚနိဳင္ေသာ္လည္း
ပုိစ္႔ေမာ္ဒန္ကဗ်ာတပုဒ္တြင္ ကာရံမည္သို႕ေရာသည္ကိုသာတင္ျပလို
ရင္းျဖစ္သည္ ။
သၾကၤန္ သၾကၤန္ သၾကၤန္
ဒီရာသီေရာက္တိုင္း
သူရာနံ႕ရတယ္
မူယာနံ႔ ရတယ္
ပိေတာက္နံ႕ရတယ္
အေျခာက္နံ႔ ရတယ္
မုန္႕လံုးေရေပၚနံ႔ ရတယ္
အကုန္လံုးေဖၚနံ႔ ရတယ္
ေျမသင္းနံ႕ရတယ္
ေသမင္းနံ႔ ရတယ္ . . .
အရင္လို
ေညာင္ေရအိုး နဲ႕ သေျပ
ေငြဖလား နဲ႕ ပိေတာက္
ယဥ္ေက်းမွဳ႕စည္းေစာင့္ၾကတဲ႔ေခတ္
မဟုတ္
ေရပိုက္က တရာ႔ငါးဆယ္
မ႑ပ္အက်ယ္ ေပရွစ္ဆယ္
ပေရာဂ်က္ ၀မ္း တူး သရီး
အမူးေသာက္ျပီး အရူးေဂါက္ၾကမယ္ဆိုသလိုကိုး . . .
ဟုတ္ပ ကိုယ္႔ဆရာ ဟုတ္ပ
တားဆီးလို႕မရတဲ႔ ေခတ္ကာလမို႕
မ႑ပ္ေပၚတိုင္ယဲ႔ယဲ႔မွာ
ယိုင္နဲ႕နဲ႕ကေနတဲ႔မဒီပ်ိဳကိုလည္
း အားေပးၾက
ဂ်စ္ကားငယ္ ဂ်ံဳးဂ်ံဳးက်မွာ
ကုန္းကုန္းကြကြ ကေနတဲ႔ ကညာပ်ိဳကိုလည္း အားေပးၾက
အဲ႔ေနရာမွာသာ အဟုတ္ ကိုယ္႔ဆရာႏွမ ဆို
ဒုတ္ကိုင္ကာ ျဗင္း လိုက္မယ္ျဖစ္ျခင္း
ကိုယ္ခ်င္းစာတရားဟာ ေခတ္ကာလေရေတြမွာ ပါပါသြားတယ္ . . .
ေတာင္သမန္အင္းနဲ႕ မႏၱေလးလည္း
အိတ္ေဇာျပဳတ္ဆိုင္ကယ္သံ တဗ်င္းဗ်င္းေအာက္မွာ ငုပ္
လွပ်ိဳျဖဴေပါတဲ႔ ရန္ကုန္လည္း
နားကြဲမတတ္ဆူေနတဲ႔ မ႑ပ္ပူေတြေအာက္မွာ ငူ
သၾကၤန္ကို စထြင္ခဲ႔သူေတြသာ
ဒီအျခင္းအရာကို ျမင္မယ္ဆိုရင္
အလိုေလး လို႕ ေအာ္မလား
ျမတ္စြာဘုရား လို႕တမလား
ပုဂံသားေတြ ဆိုေတာ႔ က်ိန္နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးထြက္လာမယ္
ထင္ရဲ႕
အခုလို ႏွစ္သစ္အခါမယ္ . . .
အသက္အရြယ္ မၾကီးေသးေတာ႔လည္း
ငါတို႕ ေခတ္က ဒီလိုမဟုတ္လို႕ ေျပာမရ
အသက္အရြယ္ မငယ္ေတာ႔လည္း
ငါတို႕ ေခတ္က ဒီလိုပဲ လို႕ ေျပာမရ
အသက္၂၄ အရြယ္ မွာ သၾကၤန္ဟာ
ေျပာင္းလဲ လာတယ္
ေျပာင္းလဲ ေနတယ္
ေျပာင္းလဲ သြားတယ္
ေျပာင္းလဲ ဦးမယ္ . . .
၄။
ခံစားမူ႕အားေကာင္းေသာကဗ်ာဆရာမ်ာ
း၏ ကဗ်ာမ်ားတြင္ အရိပ္ေယာင္ျပတင္စားမူ႕မ်ား၊ စာသား စာသားျခင္း ဖံုးကြယ္မူ႕မ်ား ၊ စကားလံုး
အသစ္အဆန္းတီထြင္မူ႕မ်ားကိုေတြ႕ျမင္ရတတ္သည္ ။ ခံစားမူ႕အားေကာင္းသည္ဆိုျခင္းမွ
ာ တမင္သက္သက္လုပ္ယူရန္ခက္ခဲျပီး ဂ်ီးနီးယပ္ဆိုင္ရာ
တခုမွ်သာဟု စာေရးသူ ျမင္မိသည္ ။ ထိုေၾကာင့္ မိမိမွာရွိေသာ ခံစားမူ႕ႏွင့္ အေတြးကို ဖလွယ္၍ေရးေသာကဗ်ာမ်ားကိုသာ ပို၍အားေပးခ်င္သည္။
ခံစားမူ႕ႏွင့္အေတြးမွာမတူညီပါ ။ ခံစားမူ႕ဟူသည္မွာမိမိစိတ္ထဲတြင္ အမွန္တကယ္ျဖစ္တည္ေနေသာ အရာတခုျဖစ္ျပီး ၊အေတြးဆိုသည္မွာ ၾကံဳလာ
သမွ်ႏွင္႔ပါတ္သက္၍ ဆက္စပ္ေတြးေတာျခင္းပင္ျဖစ္သည္ ။ ဆက္လက္၍ ခံစားမူ႕အားေကာင္းသည္ဟု စာေရးသူယူဆထားေသာ ကဗ်ာဆရာဇာတိ
၏ ကဗ်ာတပုဒ္အား စာဖတ္သူအားျပလိုပါသည္ ။
ဘယ္ဘက္အျခမ္းက ဆြဲအားဟာ သိတ္ကိုေၾကာက္ဖို႔ေကာင္းတယ္ ကိုသံခဲ
အစားထိုးထားတဲ႔ တစ္ဖက္ကမ္းမွာ ကြ်န္မဟာ ဗီလိန္၊
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကတဲ႔ လူတစ္စုၾကားမွာ
ကြ်န္မဟာဖိနပ္ၾကားမွာကပ္ျငိေနတဲ
႔ ဖုန္မွဴန္႔တစ္စလို
ဒီလိုနဲ႔ က်ည္တစ္ေတာင္႔ကို ပထမဦးဆံုး၀ါးျမိဳမိသြားတယ္။
ေယဘုယဆန္တဲ႔ကိုက္ခဲမွုေတြ စိတ္သြားတိုင္းကိုယ္မပါရင္
ေျပာကြယ္၊ေမြးဖြားဖို႔အတြက္ေသဆံ
ုးတာေတြ ေသဆံုးဖို႔အတြက္
ေမြးဖြားတာေတြဟာ ဘာတစ္ခုမွ အသံုးမ၀င္ဘူး၊ပက္ပက္စက္စက္
ပစ္ခ်ခံလိုက္ရတယ္၊ ဘယ္ဟိုတည္မွာေစာင္႔ေနမယ္ဆိုတဲ႔
အေၾကာင္း
Callပါ။
လူေတြကိုမုန္းတီးေပမယ္႔ ကြ်န္မကိုလဲ မုန္းတီးၾကတယ္၊
ေယာကၤ်ားႏွစ္ေယာက္ယူတဲ႔မိန္းမနဲ
႔ မိန္းမႏွစ္ေယာက္ယူတဲ႔ေယာကၤ်ား
ေက်းဇူးျပဳ၍ ကြ်န္မကို ေပ်ာ္ရႊင္ေစပါ၊ဘယ္သူသိေအာင္ ဘယ္သူကမွ
လိုက္ကာမဖြင္႔ျပၾကေတာ႔ဘူး၊ဘုရား
သခင္ကို ေၾကာက္လန္႔ေစေအာင္
ဖန္တီးထားၾကတဲ႔ေခတ္မွာ ကြ်န္မဟာ ဗီလိန္ကဗီလိန္ပဲ။
ေမွာင္ျပီဆို ေနစရာေနရာမရွိေအာင္ အေျပးအလႊားပုန္းေအာင္ေနရတဲ႔ဘ၀ကိ
ု
ခ်စ္ေနရအံုးမွာလား၊ေပၚပင္ဆန္တဲ႔ ဖန္တီးမွုေတြနဲ႔ ပ်က္ယြင္းလာတဲ႔
အႏုပညာဖန္တီးမွုေတြၾကားမွာ ကြ်န္မဟာ ဗီလိန္ထက္ပိုသာတဲ႔ ဘ၀ကို
မရရွိေသးဘူး ကိုသံခဲ။
Alc 43% ပါ၀င္တဲ႔အရည္ေတြဟာကြ်န္မဘ၀ကို အျမဲလိုကယ္တင္တယ္၊
ရွဴတင္ကအျပန္လမ္းဟာ အျမဲလိုေမွာင္ေနတုန္း တန္းလန္း၊
လိန္ဖယ္လိန္ဖယ္ ေလွ်ာက္လမ္းေတြပဲ၊ဘယ္သူနဲ႔ ဘယ္လိုအိပ္ခဲ႔ရေၾကာင္းေတြကို
Alc 43% နဲ႔ဖံုးဖံုးရတဲ႔ကြ်န္မဘ၀ဟာ သမရိုးက်ျဖစ္စဥ္ထက္ ညစ္ႏြမ္းမွုေတြ
ေပးစြမ္းတယ္လို႔ သတ္မွတ္ရင္ရမလား ကိုသံခဲ။
ကြ်န္မကို မုန္းပါ ေ၀းေ၀းမွာပဲေနပါ ကိုသံခဲ၊ အေျခအေနဟာဖန္တီးလုပ္ယူလို႔
မရေလာက္ေအာင္ ခိုင္ခိုင္ျမဲတုတ္ေလွာင္ထားျခင္
းခံေနရ၊အခန္းထဲ ၀င္၀င္ျခင္း
မျမင္မေတြ႔ခ်င္တဲ႔ မ်က္လံုးအစံုကို ကိုက္ျဖတ္ခ်င္ေနတာ ဘယ္တန္ခိုးရွင္က
ဘယ္သူ႔ဘ၀ကို ဘယ္လိုပံုစံေတြျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးခဲ႔သလဲ
ဟင္အင္းးးးးး
ကြ်န္မဟာ အျမဲတမ္းရွံဴးနိမ္႔သူတစ္ေယာက္ျ
ဖစ္တယ္၊မီးေခ်ာင္းက မွိန္မွိန္ေလးလဲ
ထြန္းထားတယ္၊
အားးးးးးးးးးးးးးး
4လက္မအထူရွိတဲ႔ Alc43% ဟာ 100%ျပည္႔၀စြာ အတားအစီးမရွိ၊
ျဖစ္ခ်င္တိုင္း ျဖစ္ေနသလိုပဲ ေနာက္တစ္ခြက္ . . .ေနာက္တစ္ခြက္
....၊ထံုက်ဥ္ေနေလတဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ႏွစ္ခုဟာ ပူးကပ္စျပဳေနျပီဆိုတာ
ကြ်န္မေနာက္ဆံုး သတိထားမိလိုက္ျခင္းပဲ။
မနက္ျဖန္ဟာ တကယ္မလာေတာ႔ပါဘူးလို႔ဆံုးျဖတ္ခ်
က္ခ်ရံုနဲ႔
မျဖစ္ႏိုင္ဘူးမဟုတ္လား ေငးေမာၾကည္႔ေနရံုနဲ႔လိုအင္မျပည္
႔၀ႏိုင္တဲ႔
ဆႏၵေတြေၾကာင္႔ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားေနသူေတြအတြက္ ကြ်န္မမွာ
အခ်ိန္မၾကည္႔ေတာ႔ဘူး ကိုသံခဲ၊ေနာက္နားမွာ အျမဲရပ္ေနတယ္မဟုတ္လား
ထိုအေၾကာင္းဟာ ကားအေကာင္းစားၾကီးစီခ်င္တဲ႔ ေမာင္ေလးေၾကာင္႔မဟုတ္ဘူး
ေနာက္ဆံုးေပၚ ဖုန္းကိုင္ခ်င္တဲ႔ ညီမေလးေၾကာင္႔မဟုတ္ဘူး။
ရိုးရွင္းေသာလူေနမွု အဆင္႔အတန္းတစ္ခုကို ျဖတ္ေက်ာ္ဖို႔ ခႏၶာကိုယ္ဟာ
အေကာင္းဆံုး လက္နက္ပဲ၊ျငင္းပါ ကိုသံခဲရဲ႔ အျငင္း၀ါက်ဟာ
ကြ်န္မကို ေျပာင္းလဲေစမွာမဟုတ္တဲ႔အတြက္ ျငင္းပါ၊ကြ်န္မအတြက္
အခ်စ္ဆိုတာ မီးျခစ္တစ္လံုးေလာက္ေတာင္ ဘယ္တုန္းကမွ အေရးမပါခဲ႔ဘူး၊
ေခြ်းေစးေတြနဲ႔ တဏွာဆီေတြ၀င္းထိန္ေနတဲ႔ မ်က္ႏွာနားကို နီးကပ္ေစျပီး
ေထာက္...ကနဲျခစ္လိုက္တဲ႔ ဂတ္စ္႔မီးျခစ္ကေနထြက္ေပၚလာတဲ႔ မီးေတာက္ဟာ
စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ေျပလည္ေစမယ္႔ ပထမဦးဆံုးအဆင္႔ပဲ ျဖစ္။
ကိုသံခဲကို ကြ်န္မ မခ်စ္ဘူး၊အခ်စ္ဆိုတာ ေရခဲတံုးပဲ၊အခ်စ္ဆိုတာ
ပါရမီကားပဲ၊အခ်စ္ဆိုတာ မဲ႔ရြဲ႔ျခင္းပဲ၊အခ်စ္ဆိုတာ အစာေျပစားတတ္တဲ႔
ပဲပလာတာပဲ၊အခ်စ္ဆိုတာ အိမ္နဲ႔ရွဴတင္ပဲ၊အခ်စ္ဆိုတာ ဟိုတည္အခန္းနံပါတ္
ဘယ္ေလာက္ ဘယ္ေလာက္ပဲ၊အခ်စ္ဆိုတာ....အခ်စ္
ဆိုတာ ဒါေတြပဲ၊
ကိုသံခဲကို ကြ်န္မ မခ်စ္တဲ႔အေၾကာင္း ဒီထက္ပိုနားလည္ေအာင္ေျပာျပခ်င္ေနေသးတယ္။
မိုက္ရူးရဲဆန္ေပမယ္႔ ဘယ္သူကမွ အသိဥာဏ္ကိုမေႏွာက္ယွက္ၾကဘူး၊
လူသိေအာင္ ကြ်န္မပုန္းေအာင္ေနရတာမ်ားေနျပီ
၊ေက်းဇူးျပဳ၍ ကြ်န္မဘ၀ကို
လက္ခုပ္တီးေပးၾကပါ၊နံရံကို ေက်ာကပ္ထားတယ္ ကိုသံခဲ၊ေရွ႔နားေလးစီက
သံတိုင္ေတြကို မုန္းတယ္၊တားျမစ္နယ္ထဲကေနေခၚပါ၊
ကြ်န္မအေရျပားဟာ
လူမသိသူမသိ ၾကမ္းတမ္းေနျပီဆိုတာ၊ အို....ဘာျဖစ္ျဖစ္ အဆင္ေျပသတဲ႔လား၊
ေပ်ာ္ရႊင္ေနေလတဲ႔ခ်စ္သူ စံုတြဲေတြဟာ ကြ်န္မအတြက္ အၾကီးမားဆံုး ရန္သူေတြပဲ၊
လူေတြကို တျဖည္းျဖည္းမုန္းတီးတတ္လာတာလဲ ကြ်န္မရဲ႔ အၾကီးမားဆံုး အားနည္းခ်က္ပဲ၊
ျပင္ဆင္သမွ်အရာအားလံုးဟာ ျဖစ္မလာပါဘူး။
လူသိေအာင္ဘယ္တုန္းကမွ မေပ်ာ္ရႊင္ခဲ႔ရတဲ႔အတြက္ လူေတြကို မုန္းတယ္၊
ပုခံုးႏွစ္ဖက္ၾကားမွာ ေခါင္းေပါက္သတဲ႔လား ..အဟတ္၊ေၾကကြဲစရာပဲကိုသံခဲ၊
တစ္ခုခုဆို ကြ်န္မတို႔ဟာ အျမဲလို ေခါင္းမာတတ္ၾကတယ္၊လူေတြဟာ
အသိဥာဏ္ကို မ်က္၀ါးထင္ထင္မကိုင္တြယ္ဖူးၾကပါ
ဘူး၊၀ိုးတိုး၀ါးတားနဲ႔
အေကာင္ျမင္တိုင္း အရိပ္ကိုေျပးေျပးရွာတတ္တာလူေတြမွာပဲ ရွိတယ္၊
ဗီလိန္ေတြကို လူေတြခ်စ္လာတဲ႔တစ္ေန႔ ကြ်န္မဒီေလာကထဲကေန
ထြက္ခြာသြားေတာ႔မယ္၊ကြ်န္မတို႔လိုလူေတြေၾကာင္႔ ဗီလိန္ေတြေပၚေပါက္လာျခင္းပဲျဖစ္
၊
ငရဲရွိေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ႔တဲ႔မိဘေတြကို ကြ်န္မမုန္းတယ္၊Alc43%ဟာ ကြ်န္မဘ၀ရဲ႔
ကယ္တင္ရွင္ပဲ၊ငရဲကို ယံုၾကည္မွုပ်က္ျပားေအာင္ သူကလုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္တယ္၊
ခဏေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုသံခဲ ကြ်န္မေရွ႔ကို ေရာက္မလာပါေစနဲ႔၊ကြ်န္မတို႔ တူတူေ၀းေ၀းေျပးၾကမယ္၊
ဘယ္သူမွမရွိတဲ႔အရပ္မွာ ကြ်န္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ရွိမယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူမွမရွိတဲ႔အရပ္ဆိုတာ
မရွိႏိုင္ေတာ႔ဘူးမဟုတ္လား။
ကြ်န္မဘ၀ကို ဘယ္ဘုရားသခင္ကမွမကယ္တင္တဲ႔အတြက္ ကြ်န္မကလဲ
ဘယ္ငရဲကိုမွ အယံုအၾကည္မရွိေတာ႔ဘူး၊ကြ်န္မ တစ္ခုခုကို ရူးသြပ္ေနပါရေစ၊
ကြ်န္မAlc43%ေတြေသာက္ပါရေစ၊ကြ်
န္မ မေပ်ာ္ရႊင္တဲ႔အရပ္မွာပဲေနပါရေစ၊
ကိုသံခဲကို မခ်စ္ေအာင္ ကိုသံခဲကလဲ ကြ်န္မကို မခ်စ္ပါနဲ႔၊အဲ႔လိုလဲမဟုတ္ျပန္ဘူး။
ပ်င္းရိျခင္းရဲ႔ရလဒ္ဟာတူညီေနရင္
အမွန္အတိုင္းမေျပာဆိုရဲ႔တဲ႔
ဒါမွမဟုတ္ရင္႔သီးတဲ႔လႊမ္းျခံဳမွ
ုေတြနဲ႔ကြ်န္မဘ၀ကိုကယ္တင္ပါ။
၅။
လက္တာပြန္ထရီ ဟု ေခၚၾကေသာ ကာရံပံုစံမဟုတ္ပဲ စာေရးသားဟန္ကဗ်ာပံုစံမ်ားမွာ စည္းေဘာင္မရွိေသာေၾကာင့္ ( ကာရံကိုသီးသန္႕ေတြးေနစရာ
မလို ) ေရးသားရာတြင္ ပိုမိုလြတ္လပ္သည္ ပိုမို ေပါ့ပါးသည္ ။ ေရးမည္႕ အေၾကာင္းအရာကိုပိုမို အသက္၀င္ေအာင္ တင္ျပနိဳင္သည္ ။ စာသားႏွင္႔
အဓိပၸါယ္ ကို ပိုမို သြက္ေစသည္ ၊ ၾကြေစသည္ ။ အထက္ပါ ကဗ်ာပံုစံမွာ လက္တာပြန္ထရီ ကဗ်ာပံုစံပင္ျဖစ္သည္ ။
ျမန္မာ႔ကဗ်ာေလာကတြင္ ကဗ်ာဖြဲ႕နည္းေပါင္းစံု ၊ စာသားလွည္႕စားမူ႕ေပါင္းစံု တရက္ထက္တရက္ဆန္းသစ္လာေသာေၾကာင့္ ၊ စာေရးသူမွာ တခါတရံ
မ်က္စိလည္ရသည္ ။ ထိုေၾကာင့္ ယခုမွ ကဗ်ာေရးရန္ၾကိဳးစားေနေသာ ညီငယ္ညီမငယ္မ်ားကိုလည္း ၾကိဳးစားရန္အားေပးလိုသည္ ။ ယခုကဗ်ာေခတ္
မွာ ေတာ္အိေရာ္အိႏွင့္နာမည္တလံုးရမည္႕ ေခတ္မဟုတ္ေတာ႔ပဲ မိမိယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္တြန္းတြန္း
တိုက္တိုက္ၾကိဳးစားမွ ေတာ္ရံုၾကမည္႕ ေခတ္ျဖစ္ပါ
ေၾကာင္း အသိေပးရင္း ထူးခြ်န္ေသာ ကဗ်ာဆရာ ၊ ဆရာမေကာင္းမ်ား ျဖစ္ပါေစေၾကာင္းဆုေတာင္းအပ္ပါသည္ ။
မာဃလုလင္
http://www.facebook.com/kyaw.kyawzawhlaing
0 comments:
Post a Comment