မေဟာင္းတဲ့ အျမင္သစ္
by Zay Ya on Tuesday, April 3, 2012 at 4:50pm
က်ေနာ္ ျမတ္ႏိုးတဲ့ ဆရာတစ္ပါး - ဒႆနိက ေဗဒ ပါေမာကၡ ဆရာေဒါက္တာ ခင္ေမာင္ဝင္း ရဲ႕ ေဆာင္းပါး စာတိုေလး တစ္ပုဒ္ ျဖစ္ပါ တယ္။ မူရင္း ေဆာင္းပါး အမည္ ကလည္း "မေဟာင္းႏိုင္ေသာ အေတြးအျမင္သစ္ တစ္ရပ္" လို႔ ေပးထား တယ္။ "အေနာက္တိုင္း ဒႆနေဗဒ ကို ျမန္မာ့ မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္ျခင္း" အတြဲ (၂) ရဲ႕ အစမွာ ပါရွိပါ တယ္။
ဆရာ့ အျမင္က ရိုးတယ္။ ေမးခြန္း အခ်က္ေတြက ရွင္းတယ္။ က်ေနာ့ အျမင္ အရ - ဆရာ့ ေမးခြန္းေတြဟာ အစြမ္း သတၱိ ရွိေနပါတယ္။ ။ အဲ့ဒီ ရိုးရွင္းတဲ့ စကား အေပၚမွာ ထင္ဟပ္ေနတဲ့ သူ႕အျမင္ ၊ သူ႕ေမးခြန္း ေတြ ကို က်ေနာ္ ၾကိဳက္ တယ္။ ပို စိတ္ဝင္ စားတာက ဆရာ ေမး တဲ့ ေမးခြန္း ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီ ေဆာင္းပါးရဲ႕ အဆံုးသတ္နား ေလာက္ မွာ အဲ့ ေမးခြန္း ေတြ ပါဝင္တယ္။ ဆရာ့စကားကို ဆက္ စဥ္းစား တာ မစဥ္းစားတာ က်ေနာ္ မေျပာလိုပါဘူး။ - ျမင္ေအာင္ မၾကည့္သင့္ဘူးလား လို႔ အေတြး ေရာက္လို႔ တင္ပါတယ္။ အားလံုးကို - ေက်းဇူး တင္ တယ္။
ေဇယ်
.................
မေဟာင္းႏိုင္ေသာ အေတြးအျမင္သစ္ - ေဒါက္တာ ခင္ေမာင္ဝင္း (ဒႆန)
ဥေရာပ တိုက္မွာ စက္မႈေတာ္လွန္ေရး ျဖစ္တယ္။ လူေတြက လူသံုးကုန္ ပစၥည္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ထုတ္လုပ္ လာႏိုင္တယ္။ အဲ့အခါ လူေတြ ရဲ႕ ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္လည္း ျမင့္မား လာတယ္။ စက္မႈ ေတာ္လွန္ေရး ေခတ္ မတိုင္မီက လူေတြ ထင္ၾကတာက လူေတြ အခ်င္းခ်င္း စစ္ျဖစ္ၾကတာဟာ လူသံုးကုန္ ပစၥည္း ဖူဖူ လံုလံု မရွိလို႔ဘဲ လို႔ ထင္ၾကတယ္။
အခု စက္မႈ ေတာ္လွန္ေရး ျဖစ္ျပီးျပီ။ လူသံုးကုန္ ပစၥည္းေတြလည္း ဖူဖူလံုလံု ထုတ္လာျပီ။ ျဖစ္လာတဲ့ ျပႆနာေတြက ပစၥည္း မဖူလံု တဲ့ ျပႆနာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ပစၥည္းေတြကို လိုတာထက္ ပိုထုတ္ႏိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံေတြက သူတို႔ရဲ႕ ပိုလ်ွံတဲ့ ပစၥည္းေတြ အတြက္ ေစ်းကြက္ ရွာၾက တဲ့ ျပႆနာ ျဖစ္လာတယ္။ ဒီ ေစ်းကြက္ ရွာတဲ့ ျပႆနာက ပစၥည္း ဖူလံုမႈ မရွိတဲ့ ျပႆနာထက္ ပိုၾကီးမား လာတာ ကို ေတြ႕ရ တယ္ ။ ဒီေတာ့ ဘာျဖစ္လာသလဲ။ ပိုလ်ံေနတဲ့ ပစၥည္း အမ်ားကို ပိုင္ၾကတဲ့ ႏိုင္ငံ အခ်င္းခ်င္း ရန္ျဖစ္ၾကတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ "ပထမ ကမၻာ စစ္ၾကီး" ဆို တဲ့ စစ္ၾကီး ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒီ "ပထမ ကမၻာစစ္ၾကီး" ကို "ကမၻာစစ္ၾကီး" ဆိုေပမယ့္လည္း တကယ္ကေတာ့ "ကမၻာ စစ္ၾကီး" မဟုတ္ေသး ပါဘူး။ ဥပမာ - ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ပထမကမၻာစစ္ၾကီး တုန္းက စစ္ဒဏ္ကို မခံခဲ့ရဘူး။
ဒုတိယကမၻာစစ္ၾကီး ကမွ ပိုမို က်ယ္ျပန္႕တဲ့ စစ္ၾကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ လည္း ပါလာတယ္။ စစ္တလင္း ျဖစ္ခဲ့ ရတယ္။ ႏိုင္ငံၾကီး ေတြဟာ တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ မ်က္ႏွာ ခ်ဳိေသြးတယ္။ ဝါဒ ျဖန္႔ခဲ့ၾကတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕ အရင္းခံ ရည္မွန္းခ်က္ ကေတာ့ မိမိ တို႔ရဲ႕ ေစ်းကြက္ကို ပိုမို တိုးခ်ဲ႕ေရး ပဲ ျဖစ္တယ္။ ေစ်း ကြက္ေတြ အမ်ားၾကီး ရထားတဲ့ အဂၤလိပ္တို႔၊ ျပင္သစ္ တို႔ ၊ ဒတ္ခ်္ တို႔ကို ေစ်းကြက္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႕ မရေသး တဲ့ ဂ်ာမနီတို႔၊ ဂ်ပန္တို႔၊ အီတလီတို႔က စစ္စတိုက္ ၾကတာပဲ။
ဒါေပမယ့္ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ၾကီး ဟာ တကယ့္ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ၾကီး မဟုတ္ေသးဘူး။ ဥပမာ - အေမရိကန္ ဟာ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ၾကီး ထဲမွာ ပါေပမယ့္ သူ႕ႏိုင္ငံဟာ စစ္ေဘး စစ္ဒဏ္ ကို မခံခဲ့ရဘူး။ အခုလို ဒုတိယ ကမၻာစစ္ၾကီးရဲ႕ စစ္ေဘး စစ္ဒဏ္ကို မခံခဲ့ရလို႔ပဲ ဒုတိယ ကမၻာ စစ္ၾကီး အျပီးမွာ အေမရိကန္ ဟာ အခ်မ္းသာ ဆံုး ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။
ဒုတိယ ကမၻာစစ္ၾကီး ျပီးဆံုးခါနီးမွာ အေမရိကန္ က ဂ်ပန္ျပည္မွာ အဏုျမဴ ဗံုးခ်ခဲ့တယ္။ လူေတြ အေတာ္ေသခဲ့တယ္။ ဂ်ပန္ က စစ္ကို အရွံဳးေပး ခဲ့ရတယ္။ ဒီ အဏုျမဴ ဗံုးဟာ ကမၻာ့ သမိုင္းေၾကာင္း ၾကီး တစ္ခုလံုး နဲ႔ လူေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚကို အမ်ားၾကီး ေျပာင္းလဲ ေစ ခဲ့တယ္။ သို႔ ေပမယ့္ ဒီ အဏုျမဴ စြမ္းအင္ဟာ တစ္ဘက္က ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ လူသား တစ္ရပ္လံုးကို အက်ိဳး ျပဳႏိုင္ေလာက္ ေအာင္ အင္အား ၾကီးမား တယ္။ ကမၻာေပၚမွာ ဒါေလာက္ အင္အား ၾကီးမားတဲ့ ရုပ္စြမ္း ပကားကို မေတြ႕ခဲ့ရဖူးဘူးရယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ အဏုျမဴ စြမ္းအား မွာ ဘက္ ႏွစ္ဖက္ ရွိတယ္။ တစ္ဖက္က လူသား တစ္ရပ္လံုးကို ဖ်က္ဆီးဖို႔နဲ႔ အျခား တစ္ဖက္က လူသား တစ္ရပ္လံုး ကို ကယ္တင္ ေပးဖို႔ ျဖစ္တယ္။ ဘယ္လမ္းကို ေရြးမလဲ ဆိုတာ ဘယ္သူမွ အဆံုး အျဖတ္ မေပးႏိုင္ဘူး။ လူသား တစ္ရပ္လံုး ကပဲ အဆံုး အျဖတ္ ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ လူသား တစ္ရပ္လံုးမွာ ခက္ခဲေနတာက "ဓန ဥစၥာကို ဘယ္လို ေဝငွ မလဲ" ဆိုတဲ့ ျပႆနာပဲ။ ကမၻာေပၚမွာ ခ်မ္းသာ တဲ့ႏိုင္ငံ ကလည္း အလြန္ ခ်မ္းသာ၊ ဆင္းရဲ တဲ့ ႏိုင္ငံကလည္း အလြန္ ဆင္းရဲ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါ့ျပင္ တစ္ႏိုင္ငံ ထဲမွာ ၾကည့္ရင္ေတာင္ ခ်မ္းသာ တဲ့ လူေတြ က အလြန္ ခ်မ္းသာ၊ ဆင္းရဲ တဲ့ လူေတြက အလြန္ ဆင္းရဲနဲ႔ -- "လူသား" ကို "လူသား တစ္ရပ္လံုး" လို႔ ေခၚရတာဟာ ဘာလဲ လို႔ ေတာင္ ေျပာဖို႔ မလြယ္ ဘူး။
ဒီလို ပစၥည္း ဥစၥာ အရ ကြာဟမႈ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔ ကြန္ျမဴနစ္ ဝါဒ၊ ဆိုရွယ္လစ္ ဝါဒေတြ ေပၚလာတယ္။ သူတုိ႔ ေပၚလာခါမွ ပိုဆိုး လာတယ္။ ဂိုဏ္း ဂဏ ေတြ ေပၚလာတယ္။ လူအခ်င္းခ်င္း ေသြးခဲြတဲ့ လူတန္းစား တိုက္ပြဲ ေတြ ေပၚလာတယ္။ စစ္ေအး ဆိုတာ ေပၚ လာတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ အခုအခါ သမုိင္းတစ္ေကြ႕ မွာ ကြန္ျမဴနစ္ ဝါဒ၊ ဆိုရွယ္လစ္ ဝါဒ ကို ေခါက္ထား လိုက္ရေတာ့တယ္။
ဒါေပမယ့္ ႏိုင္ငံေရး ဝါဒေတြ ဘာပဲ ျဖစ္ေန ျဖစ္ေန၊ အဏုျမဴ စြမ္းအင္ ကို လူသားေတြ အက်ိဳး အတြက္ သံုးမလား ၊ ဒါမွ မဟုတ္၊ လူသား တစ္ရပ္ ျပဳတ္ျပဳတ္ျပဳန္း တာ အတြက္ သံုးမလား ဆိုတဲ့ ျပႆနာ ကေတာ့ ေပ်ာက္မသြား ဘူး။ ရွိေနဆဲပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ လူသား တစ္ရပ္လံုး အက်ိဳး အတြက္ အဏုျမဴ စြမ္းအင္ကို သံုးႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းကို ရွာရလိမ့္မယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ျမင္တဲ့ နည္းလမ္း တစ္ခုကေတာ့ လူအခ်င္းခ်င္း ေမတၱာ ပြားမ်ား ေစမယ့္၊ လူအခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံ ရာမွာ သစၥာတရားကို တည္ေဆာက္ ႏိုင္မယ့္ ဘာသာ ေရး အဆံုး အမေတြကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႔၊ အဏုျမဴ ေခတ္မွာပဲ ဘာသာေရးဟာ အေရးၾကီး ေၾကာင္း ေဖာ္ျပ ၾကဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဤ နည္းလမ္းမွ တစ္ပါး အျခား နည္းလမ္းကို ကၽြန္ေတာ့္ အဖို႔ စဥ္းစားလို႔ မရဘူးရယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ အဏုျမဴ စြမ္းပကား ဟာ အၾကီးမား ဆံုးလား လို႔ ေမးရင္ ကၽြန္ေတာ္ ေျဖခ်င္တာက အဏုျမဴ စြမ္းပကား ဟာ အၾကီးမားဆံုး မဟုတ္ေသး ပါဘူး။ သူ႕ထက္ ၾကီးမားတဲ့ စြမ္းပကား ရွိပါေသးတယ္။ အဲ့ဒီ စြမ္းပကား ကေတာ့ ဘာသာေရး စြမ္းပကား ပါပဲ။ လူေတြ ဟာ ေမတၱာ တရား ပြားမ်ား ၾကရင္၊ သစၥာတရား ရွိၾကရင္ လူတန္းစား ကြာဟမႈဟာ နည္းလာမယ္။ လူတန္းစား ကြာဟ မႈ နည္းလာရင္ လူသား တစ္ရပ္ လံုး ဟာ တစ္စိတ္တည္း တစ္ဝမ္းတည္း ျဖစ္လာမယ္။ ဒါဆို ဘယ္အႏၱရာယ္ မ်ိဳးကမွ လူသားကို ဖ်က္ဆီးလို႔ မရႏိုင္ဘူးပဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္ မေဟာင္း ႏိုင္တဲ့ အေတြးအျမင္ သစ္ တစ္ရပ္ အေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတြးဖို႔က "အဏုျမဴ ေခတ္မွာ ကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာ အသီးသီး ဟာ ညီညီ ညြတ္ညြတ္နဲ႔ လူသား တစ္ရပ္လံုး အတြက္ ဘယ္လို ရပ္တည္ ၾကမလဲ" ဆိုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
.................
~ အေနာက္တိုင္း ဒႆန ေဗဒကို ျမန္မာ့မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္ျခင္း ( အတြဲ ၂ - စာမ်က္ႏွာ ၁၂ - ၁၄ )
..................
April 3rd 2012 at 4:15 PM
..................
0 comments:
Post a Comment