ေဒးစြန္ပါဘုရားဖူး
March 11, 2014
Written by: ေျမနီသစၥာ
ယခုမတ္လ ပထမပတ္တြင္ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ညႊန္း အေျခခံအဖြဲ႕၀င္တို႔သည္ ေဒးစြန္ပါဘုရားဖူး ထြက္ၾကသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးတြင္ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ညႊန္း အေျခခံအဖြဲ႕သည္ ေရွ႕တန္းက ရပ္တည္လ်က္ရိွသည္။ ဘုရားလည္း မိမိတို႔ဖူးမည္။
လူထုၾကားမွာ သုတအေတြ႕အၾကံဳလည္း ရွာမည္ဟူေသာမူျဖင့္ ခရီးထြက္ျခင္းျဖစ္သည္။
အားလံုး အႏုပညာ ညီအစ္ကို အေရးသမား ၂၀ ေက်ာ္။ အကယ္ဒမီ ေဒၚခင္ေလးသိမ့္ႏွင့္ ကိုေအးၾကဴေလးတို႔၏ အစီအစဥ္ ျဖစ္သည္။ သူတို႔ႏွစ္ဦးက အစားအေသာက္၊ အသြားအလာ၊ ခရီးအစီအစဥ္ကို အက်အေပါက္ မရိွေအာင္ စီစဥ္ေပး၍ ေက်းဇူးတင္ရိွရေပသည္။
ဘုရားဖူး ထြက္သည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း တကယ္ကေတာ့ ျပည္သူ႔ဘ၀ ေလ့လာေရးခရီးဟုေျပာလွ်င္ ရႏိုင္ေကာင္းသည္။ လူႏွင့္လူ႔ပတ္၀န္းက်င္တို႔သည္ ျမင္ကြင္းစံုေသာ ေဆးေရာင္စံု ပန္းခ်ီကားမ်ား ျဖစ္ေနေပသည္။ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွား သြားလာေနၾကရေသာ လူတို႔ဘ၀သည္ မိမိတို႔မ်က္စိေရွ႕မွာ လာေရာက္ထိေတြ႕ မိတ္ဆက္ၾကသည္။ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေသာ၊ ခက္မာေသာ၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ၊ သိမ္ေမြ႕ေသာ “အေရြ႕” တို႔ျဖင့္ လႈပ္ရွားေနၾကသည္။ လူတို႔ဘ၀ကို မိမိတို႔ဘုရားဖူးႏွင့္ ေလ့လာေရးခရီးမွာ သတိမျပဳဘဲ မေနႏိုင္ေအာင္ အေပါင္းလကၡဏာ ေဆာင္ေနၾကေပသည္။
လမ္းတြင္ ေခတ္မီေသာ ခရီးေ၀းသြား ကားႀကီးေတြကအစ ေထာ္လာဂ်ီအလယ္၊ ႏြားလွည္းအဆံုး အားလံုးကို ျမင္ေတြ႕ရသည္။ ျမင္ကြင္းသည္ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ ေက်းလက္တို႔ ဆက္စပ္ေန၍ ပိန္လိုက္ေဖာင္းလုိက္ စိမ္းစိုလိုက္၊ ေျခာက္ေသြ႕လိုက္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္တုိ႔ တြဲစပ္ေနပံုတို႔သည္ပင္ အေတြ႕ရသာ တစ္မ်ဳိးကို ခံစားေနရေပသည္။
ေဒးစြန္ပါသည္ ပဲခူးၿမိဳ႕နယ္ထဲက ေတာင္ကုန္းအစြန္းေပၚတြင္ တည္ထားသည့္ ေစတီျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ကားလမ္းေဟာင္းကေန၍ ပဲခူး႐ိုးမ ေတာင္ဖ်ားရိွရာသို႔ ႏွစ္မိုင္ခြဲသာသာ ၂ ဒသမ ၆ မိုင္ ကားလမ္းျဖင့္ ၀င္ရေလသည္။ ကားႏွစ္စီးေရွာင္သာေသာ ကားလမ္းသည္ ေျမသားလမ္းျဖစ္ေသာ္လည္း ခိုင္ခံ့မာေက်ာသည္။ ကားေမာင္း၍ အဆင္ေျပသည္။ အ၀င္မိုင္၀က္ခန္႔ အကြာမွာ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ရထားလမ္းကို ျဖတ္ရသည္။ ေဂါပကအဖြဲ႕ႏွင့္ ပဲခူးေဒသခံ ျပည္သူတို႔သည္ ႏွစ္မိုင္ခြဲရွည္လ်ား၊ ကားႏွစ္စီးေရွာင္သာေသာ ကားလမ္းအက်ယ္ကို ကြန္ကရစ္ခင္းေနၾကသည္။ အစျဖစ္၍ ရန္ပံုေငြရသေလာက္ျဖင့္ စတင္ပ်ဳိးေထာင္ေနရသည္။ အလွဴေငြ လိုအပ္ေန၍ ေဂါပကအဖြဲ႕က အသံခ်ဲ႕စက္ျဖင့္ မေမာမပန္း အလွဴခံေန၏။ ဤေဒးစြန္ပါဘုရားဖူး ကြန္ကရစ္လမ္းျဖစ္ရန္ အလွဴေငြကို စာနယ္ဇင္းေတြကလည္း ႏိႈးေဆာ္ေပးဖို႔ မိမိတုိ႔ကိုလည္း ပန္ၾကားသည္။ ရန္ကုန္-ပဲခူး စေသာေဒသခံ ေဒသရံ အလွဴရွင္မ်ား၏ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျဖင့္ မၾကာမီ ကြန္ကရစ္လမ္း ၿပီးစီးသြားလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရသည္။
ေစတီသည္ ပဲခူး႐ိုးမအစပ္က ေတာတြင္းမွာ တည္ရိွ၍ ျပည္သူတို႔ တင္လွဴထားၾကေသာ ေတာပန္းေတာင္ပန္း အေလ့က်ပြင့္ပန္းတို႔ျဖင့္ ေမႊးပ်ံ႕ထံုသင္းေန၏။ ရင္ျပင္ေတာ္ကို လူတစ္ရာခန္႔မွ်ဆ့ံေအာင္ က်ယ္ျပန္႔စြာ ေဆာက္ထား၏။ ကြန္ကရစ္ ေလွကားေလးမ်ားကလည္း အတက္အဆင္းျပဳရန္ အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္တြင္ သြားလိုရာသြားႏိုင္ေအာင္ တည္ေဆာက္ထား၏။ ေဒးစြန္ပါေစတီ၏ နံေဘးတြင္လည္း ေျမႇာင္၍ေတာလမ္းကေလးတို႔ ရိွသည္။ ယင္းလမ္းတို႔က ေတာင္ေစာင္းရိွ ေစတီငယ္မ်ား၊ ရေသ့၊ ရဟန္းမ်ား သီတင္းသံုးရာ ေနရာတို႔ကိုလည္း သြားလာႏိုင္ၾကေလသည္။ ပတ္၀န္းက်င္သည္ သစ္ေတာသစ္ပင္တို႔ႏွင့္ အုပ္အုပ္ဆိုင္းဆိုင္းရိွ၍ ေအးခ်မ္းသာယာသည္။ ဘုရားလမ္းအတက္ကြက္လပ္၊ ေတာင္တန္းနံေဘးမွာ ေရခ်ဳိတြင္း တစ္တြင္းရိွသည္။ ေရေကာင္းသည္။ ေရသန္႔သည္။ ဘယ္ေလာက္ခပ္ခပ္ ေရကမူလအတိုင္းထိ ျပန္ထြက္၍ ေရအတြက္ စိတ္ခ်ရသည္။
လူႏွင့္လူ႔ပတ္၀န္းက်င္တို႔သည္ ျမင္ကြင္းစံုေသာ ေဆးေရာင္စံု ပန္းခ်ီကားမ်ား ျဖစ္ေနေပသည္။ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွား သြားလာေနၾကရေသာ လူတို႔ဘ၀သည္ မိမိတို႔မ်က္စိေရွ႕မွာ လာေရာက္ထိေတြ႕ မိတ္ဆက္ၾကသည္။ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေသာ၊ ခက္မာေသာ၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ၊ သိမ္ေမြ႕ေသာ “အေရြ႕” တို႔ျဖင့္ လႈပ္ရွားေနၾကသည္ . . . . .
အတက္အဆင္း ေစာင္းတန္းငယ္ ၂၇ ခန္းမွ် ရိွသည္။ အနိမ့္ကို အနည္းငယ္မွ် ဆင္းရကာ အျမင့္သို႔ ခ်ည္တက္သြားေသာ နတ္လမ္းျဖစ္သည္။ က်ဳိက္ထီး႐ိုးလမ္းတည္စလို အေနအထားမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ေစာင္းတန္းတစ္ေလွ်ာက္တက္တိုင္း သစ္သားထိုင္ခံုအရွည္တို႔ သပ္ရပ္စြာ စီခင္းထားသည္။ ဘုရားေပၚတက္ရင္း ဘုရားဖူးတို႔ အပန္းေျဖ နားေနရန္ ခင္းက်င္းထားေသာ ထိုင္ခံုတို႔တြင္ ထိုင္ေနနားေနၾကေသာ ဘုရားဖူးတို႔ကို စိတ္ခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ရာ ေတြ႕ျမင္ရသည္။
ဘုရားႏွင့္ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ ေရာက္လုနီး ေပ ၇၀ အလိုေလာက္မွာ မတ္ေစာက္ေသာ အတက္လမ္း သံုးဆင့္မွ်ရွိသည္။ လက္ကိုင္တို႔ကို ဘုရားဖူးတို႔ ျမဲျမံစြာ ကိုင္ႏိုင္ေအာင္ တည္ေဆာက္ထား၍ လံုျခံဳစိတ္ခ်ရသည္။ အတက္ၾကမ္းသည္ဟု ဆိုေလာက္၍ ယင္းသံုးေနရာတြင္ နားၿပီးသြားႏိုင္ရန္ ထိုင္ခံုရွည္တို႔ အလံုအေလာက္ရိွသည္။ ေဂါပကအဖြဲ႕၏ တတ္စြမ္းသမွ် အားထုတ္မႈကို သာဓုေခၚမိပါသည္။ ေနာင္ကြန္ကရစ္တက္လမ္းမ်ား ျပဳလုပ္ႏုိင္သည္အထိ ႀကိဳးပမ္းသြားမည္ဟု သိရသည္။ အလွဴရွင္တို႔၏ အလွဴဒါနေပၚတြင္ မူတည္ေန၏။ အလွဴဒါန ပြားမ်ားရရိွေလ အေျခအေန တိုးတက္လာေလဟု မွတ္ယူႏုိင္သည္။
ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚသို႔ ဘုရားဖူးမ်ား ေရာက္လာသူတို႔အတြက္ ရင္ျပင္ေအာက္အဆင္းမွာ အိမ္သာတို႔ရိွသည္။ သန္႔ရွင္းေသာ္လည္း အိမ္သာတစ္ေနရာ ေျမာက္ဘက္တြင္ ေပသံုးေလးဆယ္နက္ေသာ ေခ်ာက္ကိုျမင္ရ၍ လိမ့္က်သြားႏုိင္ေသာ အႏၲရာယ္ရွိသည္။ ျပဳျပင္ကာရံရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ၀န္ေလးတို႔ကို ဘုရားရင္ျပင္ထိေအာင္ သယ္ပို႔ေပးေသာ အထမ္းသမားတို႔ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ သူတို႔လုပ္အားျဖင့္ ဘုရားေစာင္းတန္းတစ္ေလွ်ာက္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ဆိုင္မ်ားဆီသို႔ ၀န္ေလးတို႔ကို ပို႔ေဆာင္ေပးၾက၏။ အလွဴရွင္တစ္ဦး၏ ဒံေပါက္ထမင္းထုပ္မ်ားကို သယ္လာစဥ္ တက္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ဆာေလာင္လာေအာင္ ဒံေပါက္ရနံ႔က ျမႇဴဆြယ္သိမ္းသြင္းသြားသည္။
အျပန္မိမိတုိ႔အဆင္း အလယ္ေလာက္အေရာက္မွာ ေခတၱနားသည္။ ျဖဴျဖဴေခ်ာေခ်ာ ဒံေပါက္အလွဴရွင္ အမ်ဳိးသမီးက ကိုေအးၾကဴေလးႏွင့္ မိမိတို႔ကို ဒံေပါက္တစ္ထုပ္စီ ခ်ီးျမႇင့္သည္။ အမ်ဳိးသမီးကို ေမးၾကည့္ေတာ့ ဘုရားေဂါပက အဖြဲ႕၀င္မ်ား၊ လုပ္အားရွင္မ်ားအတြက္ႏွင့္ မိမိတို႔ကဲ့သို႔ ၾကံဳဆံုသူမ်ားအတြက္ ထိုမွ်မက ဘုရားတြင္ မီွခိုေနေသာ ေခြးမ်ားအတြက္ပါ လွဴဒါန္းေၾကာင္း သိရေလသည္။
ဤဘုရားေစာင္းတန္းတို႔တြင္ ဆုိင္ခန္းတို႔မွာ မွီခိုေနထိုင္သည့္ ေခြးေပါင္း ၇၂ ေကာင္ရိွသည္ဟု သိရသည္။ ေခြးေတြ ဒီေလာက္မ်ားမ်ားကို ဘာေၾကာင့္ေကြၽးေမြးထားၾက ပါသနည္း။ အေမးရိွလွ်င္ အေျဖရိွရေပမည္။ ဘုရားပတ္၀န္းက်င္သည္ ေတာႀကီးျဖစ္သည္။ လူေျခတိတ္ဆိတ္ေသာ ညအခါတြင္ ေတာေကာင္တို႔ သြားလာက်က္စား၏။ ဘုရားပရိ၀ုဏ္အနီးသို႔ ကပ္လာေသာ ေတာေကာင္တို႔ကို အနံ႔ရသည္ႏွင့္ ေခြးပ်ဳိေခြးအို ေခြးညိဳတို႔သည္ သံၿပိဳင္အူၾကေတာ့ရာ ေတာေကာင္တို႔ ဆုတ္ခြာထြက္ေျပးၾကသည္။ ယင္းအတြက္ ၇၂ ေကာင္ေသာ ေခြးတို႔သည္ အဖိုးတန္ အေစာင့္အေရွာက္မ်ား ျဖစ္ၾက၏။
ဘုရားေစာင္းတန္း တစ္ေလွ်ာက္မွာ ပန္းဆိုင္၊ ေဒသထြက္ ေဆးျမစ္ေဆး၀ါးဆိုင္၊ ထမင္းဆိုင္၊ အေအးဆိုင္တို႔ႏွင့္အတူ စာအုပ္ဆိုင္လည္း ရိွသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ကတည္းက ႐ႈမ၀၊ ျမ၀တီ၊ ေငြတာရီတြင္ ေရးသားေသာ ပဲခူးသူ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေမ၊ စာေရးဆရာမႀကီး ေဒၚၾကြယ္ၾကြယ္၏ ေဒးစြန္ပါဘုရား သမိုင္းကား အင္မတန္ေရာင္းေကာင္းေသာ စာအုပ္ပင္။ ဂမၻီရစာအုပ္ေတြလည္း စံု၏။ အခမဲ့ စာထိုင္ဖတ္ေနသူကိုလည္း ေတြ႕ရ၏။ ၾကည္ႏူးဖြယ္ပင္။
ဘုရားဖူးရင္း လူထုၾကားက သုတအေတြ႕အၾကံဳတို႔ကို ခရီးသြားဟန္ လြဲရခဲ့သည္။ “တကယ့္အဖိုးတန္တဲ့ ခရီးပါပဲဗ်ာ” ဟု ႐ုပ္ရွင္ျပတိုက္မွဴးႀကီး ဦးေဌးေအာင္ (ေဆြဗမာ) က ေထာမနာျပဳသည္။ မိမိတို႔ ေရးသားၾကမည့္ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ညႊန္းမ်ားအတြက္ ေဒသခံတို႔၏ စား၀တ္ေနေရး လႈပ္ရွား႐ုန္းကန္ေနပံုတို႔ကိုၾကည့္ရင္း ထိရွဖြယ္ရာ၊ သတိရဖြယ္ရာႏွင့္ သံုးသပ္ဆင္ျခင္ဖြယ္ရာတို႔ အပါအ၀င္ က႐ုဏာသက္ဖြယ္တို႔ကို ေတြ႕ရျမင္ရ ၾကံဳရသည္မွာလည္း ဘုရားဖူးခရီး၏ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ဳိးဆက္မ်ားပင္။
0 comments:
Post a Comment