Thursday, July 26, 2012

“ကြ်န္ေတာ္၊ ခင္ဗ်ား - ေခတ္ျပိဳင္ကဗ်ာဖတ္ျခင္း” (စိမ္းခက္စိုး)


by Sein Khat Soe on Thursday, July 26, 2012 at 8:59am ·

ငယ္ငယ္က ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရပ္ကြက္မွာ ကုန္းထိပ္(ဂုန္းထိပ္)ဆုိတဲ႔ လူငယ္ေတြ ဆံုတဲ႔ေနရာရွိတယ္။ ကုန္းေက်ာ္တံတားကို ကြန္ကရိေဘာင္ထူထူၾကီးတဲ႔ ေဆာက္ထားတဲ႔ေနရာမုိ႔လုိ႔ ဂစ္တာတီး၊ ေဆးခ်၊ ရန္ျဖစ္၊ ျဖစ္သြားျဖတ္လာေကာင္မေလးေတြေငး၊ နည္းနည္းညည္႔နက္ရင္ ဂစ္တာ၀ိုင္းနဲ႔ အရက္၀ိုင္းေလးျဖစ္ရာေနရာေပါ႔။ သားေတြကို မိဘေတြသြားမွာ အပူဆံုးေနရာျဖစ္ေပမယ္႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ေခတ္ ကအရြယ္ေရာက္တဲ႔ လူငယ္တုိင္းေတာ႔ အဲဒီေနရာေလးက စီနီယာအကိုေတာ္ ေတြကိုလာေရာက္ ဂါရ၀ျပဳ ရာေနရာေပါ႔။

အဲဒီေနရာကို ရင္းႏွီးကြ်မ္း၀င္ေအာင္မေနရင္ ရပ္ကြက္ထဲမွာ အေၾကာင္းတခု ခုေၾကာင္႔ ရန္ျဖစ္တာကစ သာေရးနာေရးအဆံုး ကူညီမယ္႔လူငယ္မရွိဘူး။ တျခားရပ္ကြက္နဲ႔သို႔မဟုတ္ ေက်ာင္းမွာ လူမုိက္ဆုိတဲ႔သူေတြနဲ႔ ရန္ျဖစ္လာ လုိ႔အကူအညီလုိရင္လည္း ဒီကုန္းထိပ္ေလးကိုလာျပီး ေနာင္ေတာ္ေတြနဲ႔ တုိင္ပင္ေျဖရွင္းအကူအညီေတာင္းရတာဆုိေတာ႔ကာ အရမ္းေအးတဲ႔ လူ ငယ္ေတြေလာက္ကလြဲျပီး လူငယ္အမ်ားစုကေတာ႔ အဲဒီမွာစုၾကတယ္။

အဲဒီေနရာေလးမွာ ပညာစံုသင္ၾကားရတဲ႔အထဲ မာရွီ (စကားခ်ပ္။ ကိုမားဆုိးနဲ႔ ဘာမွ မေတာ္ပါ)လုိ႔ေခၚတဲ႔ ေဆးေျခာက္ခ်တာလည္း ၀ါသနာပါရင္ အခမဲ႔ သင္ၾကားေလ႔လာခြင္႔ရၾကတာကိုး။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သူငယ္ခ်င္းတစ္စု အဲဒီတံ တားကို စျပီးဂါရ၀ျပဳခါစတုန္းက အျဖစ္ေလးေပါ႔။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သူငယ္ခ်င္း အာၾကီးဆုိတဲ႔ တစ္ေကာင္က မာရွီခ်ခ်င္တယ္ဆုိျပီး စီနီယာအကိုေတြကို ပူဆာပါေရာ။ ကြ်န္ေတာ္က အထက္မွာ အကိုအရင္ ၅ ေယာက္၊ ၀မ္းကြဲ အေယာက္ ၂၀ ေလာက္ရွိတာဆုိေတာ႔ အဲလုိေနရာလာတာေတာင္အခ်ိန္နဲ႔ သြားအခ်ိန္နဲ႔ျပန္ရတဲ႔ေကာင္ေပါ႔။ တားမရတဲ႔အဆံုး အကိုၾကီးတစ္ေယာက္က ခ်ကြာဆုိျပီး သူကိုယ္တုိင္သြားဖန္ေပးလာတဲ႔ သဘာ၀ေဆးလိပ္ၾကီး(သဘာ၀ ဆုိတာ အဲဒီတုန္းက ေတာ္ေတာ္နာမည္ရတဲ႔ဖပ္ၾကမ္းေပါ႔)သူတုိ႔အေခၚ တစ္တုိင္ေပးတယ္။

အဲဒီေန႔တညေနလံုးမွာေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အဖြဲ႔ထဲမွာ အာၾကီးကသူရဲေကာင္းျဖစ္သြားတာေပါ႔။ ဒီေကာင္က သဘာ၀ၾကီးကို စိမ္ေျပနေျပ ဖြာ။ ၈ဖြာေလာက္ဖြာလည္းျပီးေရာ အကိုကြ်န္ေတာ္ေကာင္းလာျပီဗ်ာ၊ အကိုၾကီးေတြကလည္း ေအးဆက္ခ် ညီေလး။ ေနာက္ သံုးပံုပံု တစ္ပံုေလာက္ကုန္ေတာ႔ တိမ္ေတြကလည္း မုိက္တယ္ဗ်ာ။ လမ္းၾကီးက ခံုးလာသလုိဘဲ။ ရီလည္းရီခ်င္တယ္အကိုယ္ရာတဲ႔ အကိုၾကီး ေတြကလည္း ေအးမင္းဟုတ္လာျပီး ကုန္ေအာင္ဆြဲညီေလးဆုိျပီးတြန္းတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ကလည္း ဒီေကာင္႔ဘဲ ဂရုစိုက္ ေနရ တာေပါ႔။ ဒီေကာင္တက္လာတာေလးေတြကို မွတ္ထားႏိုင္ရင္ အနည္းဆံုးေတာ႔ေက်ာင္းမွာ ကိုယ္ခ်ခဲ႔ဖူးသလုိလုိျပန္လႊတ္လုိ႔ရတာေပါ႔။

ေနာက္ဆံုးတတုိင္လံုးကုန္သြားတယ္ဆုိပါေတာ႔။ ဒီေကာင္ ျငိမ္က်သြားျပီး စကားေတြကလည္း တကယ္႔အလြင္႔ေတြခ်ည္းဘဲေျပာတာ။ ဘာေတြမွန္းကို မသိဘူး။ ငမုိးရိပ္ေခ်ာင္းက သူ႔အဖုိးတူးခဲ႔တာဆုိတာေတြေရာ၊ ဂ်ိဳးျဖဴပိုက္လံုးၾကီးထဲမွာ ပြက္ပြက္ဆူသံေတြၾကားရတယ္ ဆုိတာေရာ။ အစံုအစံု။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ေတြကလည္း သူငယ္ခ်င္း သူရဲေကာင္းကို ပါးစပ္အေဟာင္းသားနဲ႔ေပါ႔။ ဒီေကာင္က ဒီမွာတင္မရပ္ ဘူး။ ခုနက မားမဆြဲခင္တုန္းက အကုိၾကီးေခၚေနတဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ စီနီယာအကိုၾကီးကို ဘဲၾကီးေနာက္တတုိင္ေလာက္ဆြဲခ်င္တယ္။ သိပ္မထိေသးဘူးအထိ တင္လာပါေလေရာ။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဆုိ ဘာေျပာေကာင္းမလဲ။ အရုပ္ေတြကလည္းအမ်ားၾကီး၊ ရန္ျဖစ္လုိက္ရင္ လည္းလက္ကသြက္၊ မဟုတ္မခံ ကိုယ္ေတြရဲ႕စီနီယာအကိုၾကီးကိုေတာင္ ဘဲၾကီးတက္ေခၚေလာက္ေအာင္ ေသြးၾကြလာတဲ႔ သူငယ္ခ်င္း ကိုမွ စိတ္ထဲက အားမက်ဘယ္သူ႔အားက်မလဲေနာ္။

အဲဒီမွာ မထင္မွတ္ဘဲ။ စီနီယာအကိုက အာၾကီးကို နပန္ထက်င္းျပီး ေခြးေကာင္ေလး သဘ၀တစ္တုိင္လံုးထဲကို ဘူးရြက္ေျခာက္ ေခ်ထည္႔ ရတာ လြယ္တယ္မ်ားေအာက္ေမ႔ေနလား။ မင္းအေမ႔လင္ ဗူးျခံက ဂြနဲ႔လွမ္းျပစ္မွာလည္းေၾကာက္ရတယ္ဟ။ မင္းခ်ေနတာ မာရွီမဟုတ္ဘူး။ ဘူးရြက္ေျခာက္ေတြ သြားျပန္ေတာ႔။ ေနာက္တခါ မင္းတုိ႔ေတြ အဲဒါလုပ္ရင္ေသမယ္သာမွတ္ဆုိျပီး။ ဟိုေကာင္ လူေအး (ကြ်န္ေတာ္ငယ္နာမည္ပါ။) မင္းအဲေကာင္ေတြ အဲဒါခ်ရင္ အကို႔ကိုလာတုိင္သိလား။ ျပန္ၾကေတာ႔ဆုိေတာ႔ သေကာင္႔သား အာၾကီးက ေငါက္ခနဲ႔ထထုိင္ျပီး အေကာင္းအတုိင္း အိမ္ျပန္သြားေရာဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔လည္း အဲဒီေတာ႔မွ ဒီေကာင္က သက္ၾကီးစကား သက္ငယ္ၾကားနဲ႔ ဗူးရြက္ေျခာက္သိပ္ထားတဲ႔ မာရွီေဆးလိပ္အတုကိုေသာက္ျပီး တစ္ကယ္႔အစစ္လုိ ဟန္ေဆာင္တက္လာတဲ႔(လူအထင္ၾကီးေအာင္) အာၾကီးကို တညီတညြတ္တည္းနာမည္ေပးခဲ႔တာက ခုကြ်န္ေတာ္နာမ္စားသံုးသြားတဲ႔ “အာၾကီး”ဆုိတဲ႔နာမည္ေပါ႔။

ကြ်န္ေတာ္႔ဆီကို ကဗ်ာေတြ၊ စာေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလာတဂ္ၾက၊ ကြ်န္ေတာ္႔ကို အြန္လုိင္းခ်က္တင္ကေနကဗ်ာေတြ (ေခတ္ျပိဳင္ကဗ်ာ) ေတြ ဘယ္လုိဖတ္လဲ ေဆြးေႏြးၾကေတာ႔။ ကြ်န္ေတာ္ အျမဲျပန္ေျပာျဖစ္တဲ႔ ဥပမာတစ္ခုရွိတယ္။ ဘာသာျပန္တဲ႔ စိတ္အခံခ်ည္းနဲ႔မဖတ္နဲ႔လုိ႔။ ေခတ္ျပိဳင္ကဗ်ာေတြ ဖတ္ရင္ ကြ်န္ေတာ္က ေရကူးကန္ထဲ ျမစ္ထဲမွာ ကိုယ္ေဖာ႔ေမွ်ာသလုိဖတ္တယ္။
ကိုယ္ေဖာ႔ေနတဲ႔ အားထုတ္မႈကလြဲျပီး ကန္ၾကီး၊ ျမစ္ၾကီးက ဘယ္ေလာက္နက္လဲ ေအာက္မွာ ဘာေကာင္ေတြရွိမလဲ။ ဘယ္ေလာက္ အထိက်ယ္လဲ ေလ်ာက္ေတြးရင္ ေၾကာက္စိတ္၀င္ျပီး ေရနစ္နိုင္သလုိ၊ ေရေပၚမွာ လက္ငင္းကိုယ္ေဖာ႔ေမ်ာလုိ႔ရတဲ႔ ခံစားမႈအရသာ စစ္စစ္ကိုလည္း မခံစားရဘဲျဖစ္ေနမယ္။
  
ကဗ်ာေတြဖတ္ရင္ ဘာသာျပန္စိတ္အခံနဲ႔ ဖတ္တယ္ဆိုတာက ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကိုဖတ္လုိက္ရင္ ကဗ်ာဆရာက ဘာေျပာခ်င္တာလဲ၊ ဘာေၾကာင္႔ဒီကဗ်ာေရးတာလည္း။ သဒၵါေတြကလည္း တလြဲ၊ မ်ဥ္းေစာင္းေတြကလည္း ခ်လုိ႔မရဘဲ ခ်ထားတယ္။ စာမွတတ္ရဲ႕လား မသိဘူး။ ဒီစာေၾကာင္းႏွစ္ခုက တြဲေရးလုိ႔မွမရဘဲ။ သူမ်ားစာပိုဒ္ၾကီးျဖတ္ယူထားတယ္၊ တစ္ေၾကာင္းထဲကို ဘာလုိ႔အၾကိမ္ ၾကိမ္ ျပန္ေရးထားတာလဲ..စတဲ႔ စတဲ႔ ဘာသာျပန္မႈေတြနဲ႔ ကဗ်ာကို နားလည္ဖုိ႔၊ ဘာသာျပန္ၾကည္႔ အနက္ တည္ေဆာက္ဖို႔ စိတ္မွာအ တင္းအားထုတ္ေနေတာ႔။ ကဗ်ာဆံုးသြားရင္ ကဗ်ာဖတ္သူမွာ က်န္ခဲ႔တာ တစ္ခုဘဲ “ဘာေတြေရးထား မွန္းလဲမသိဘူး။ နားလည္းမ လည္ဘူး။” ဆုိတာဘဲျဖစ္တယ္။
  
ဒါဘာေၾကာင္႔ျဖစ္ရတာလဲဆုိေတာ႔ ပညာသင္ႏွစ္တစ္ေလ်ာက္လံုး သူငယ္တန္းကေန ဘြဲ႔ရတဲ႔အထိက ကဗ်ာတစ္ပုဒ္သင္ျပီးရင္၊ ခက္ဆစ္ အနက္ေတြကို ဖင္ကုန္းက်က္ခဲ႔ရသလုိ။ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ ခက္ဆစ္၊ အနက္ေဘာင္ထဲက ေက်ာ္စဥ္းစားခြင္႔မရခဲ႔တဲ႔ အႏုပညာကို သခ်ၤာ လုိသင္ၾကားခဲ႔ရတဲ႔ ပညာေရးစနစ္က ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အႏုပညာခံစားတတ္မႈအညႊန္႔ ပ်ိဳးဥေလးကိုသတ္ပစ္လုိက္လုိ႔ဘဲလုိ႔ ေျပာရမယ္ ထင္ပါတယ္။
  
တကယ္ေတာ႔ “လက္သစ္ေတာင္တာ၊ ယူဇနာေပါင္း၊ တာျပန္ေလာင္းေသာ္၊ .....” အစခ်ီတဲ႔ကဗ်ာေတြ၊ “တေတာင္ေပၚ တေတာင္ဆင္႔၊
ေတာင္အျမင္႔ပတ္ျခံရံ၊ တေတာင္ဆံုးျပန္ေတာ႔၊......” အစခ်ီတဲ႔ ကဗ်ာမ်ိဳးေတြဆုိ နီတိဘာသာျပန္မ်ိဳးအျဖစ္နဲ႔ ခက္ဆစ္ေတြ၊ နည္းယူ ဖြယ္ေတြကိုဘဲ ေခတ္အဆက္ဆက္ပံုေသစြဲသင္ၾကားျခင္းခံခဲ႔ရေတာ႔ အဲဒီကဗ်ာတစ္ေၾကာင္းခ်င္းစီမွာ ကဗ်ာဖန္တီးသြားသူရဲ႕ အားထုတ္ မႈအျမင္႔ဆံုး၊ အေလးနက္ဆံုးျဖတ္တဲ႔ ကာရံအနိမ္႔အျမင္႔ေတြ၊ ပါဒအခ်ိတ္အဆက္၊ တစ္ေၾကာင္းနဲ႔ တစ္ေၾကာင္းအဓိပၸာယ္ဆြဲခ်ိတ္သြားတဲ႔ ပညာရပ္ေတြစတာကို မခံစားႏိုင္ဘဲ ေနာင္တ= လုပ္သင္႔သည္ကို မလုပ္မိ၊ မလုပ္သင္႔သည္ကို လုပ္မိသည္႔ အခ်ိန္လြန္မွ ရေသာ ပူပန္ မႈ စတဲ႔ သီအုိရီ ဆန္ဆန္ ဘာသာျပန္မႈေတြကို က်က္မွတ္ခဲ႔ရျပီး အႏုပညာအႏုိးစိတ္ေလး ေသသြားေတာ႔တာဘဲလုိ႔ ထင္ပါတယ္။
  
သိပ္ေၾကာက္ဖုိ႔ေကာင္းတဲ႔ အႏုပညာေသဆံုးမႈပါ။ ကဗ်ာအႏုပညာ ဖန္တီးမႈ၊ ခံစားမႈမွာ ဖတ္သူေရာ၊ ဖန္တီးသူပါ ရိုးသားမႈလုိအပ္ပါတယ္။
တိက်ေသခ်ာတဲ႔ အေျခခံစည္းမ်ဥ္းေတြ မရွိေသာ္ညားလည္း လုိက္နာေစာင္႔ထိန္းအပ္တဲ႔ သံမဏိစည္းေတြက မျမင္ရဘဲ ၾကီးၾကီးမားမား ၾကီးကိုရွိပါတယ္။ ကဗ်ာတကယ္ဖတ္တဲ႔သူတစ္ေယာက္အတြက္ ဘယ္ကဗ်ာဟာ ဒန္ေတာ႔ဒန္တယ္ ဒါေပမယ္႔ ဖ်စ္ညွစ္လိမ္ညာထားတဲ႔ ဒန္ေတြျဖစ္တယ္ဆုိတာ ဖတ္လုိက္တာနဲ႔ သိသလုိ၊ ကဗ်ာဖတ္သူတစ္ေယာက္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ေပၚမွာေပးသြားတဲ႔ မွတ္ခ်က္တစ္စံု တစ္ ရာ၊ ေဆြးေႏြးမႈေပၚမွာတည္ျပီး ဒီကဗ်ာဖတ္သူဘယ္ေလာက္ရိုးသားတယ္၊ မရိုးသားဘူးဆုိတာ သိသာပါတယ္။ “နားမလည္းဘူး။” ေျပာ ယံုနဲ႔ မရိုးသားရာက်လားဆုိေတာ႔လည္း မဟုတ္သလုိ၊ နားလည္တယ္ဆုိတုိင္းလည္း ရိုးသားတယ္ေျပာမရဘူး။

ေသခ်ာတာတစ္ခုက ကဗ်ာဖတ္သူတခ်ိဳ႕ဟာ ကြ်န္ေတာ္႔သူငယ္ခ်င္း အာၾကီး ဗူးရြက္ေျခာက္ကို မာရွီဆုိျပီး ရႈျပီး ၾကားဖူးနား၀ေတြ နဲ႔ေကာင္းေနသလုိ မျဖစ္ေစခ်င္တာေတာ႔ အမွန္ဘဲ။ ကဗ်ာဖတ္တာဟာ စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ကို ဘာသာျပန္ဖုိ႔ အားထုတ္ေနတာမ်ိဳးထက္ ပိုလာဖုိ႔ေတာ႔ ကဗ်ာဆရာမွာ သင္ေပးခြင္႔၊ လမ္းျပခြင္႔မရွိဘူးလုိ႔ ရဲရဲေျပာခ်င္တယ္ဗ်။ ခင္ဗ်ားကဗ်ာဖတ္ခ်င္တာလား၊ အႏုပညာစိတ္နဲ႔ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုအေပၚ ကြန္႔ျမဴးစီးေျမာခ်င္တာတာ ကြဲကြဲျပားျပားသိမယ္ဆုိရင္ ကမာၻတစ္ပုဒ္ဖတ္ရႈ႕ခံစားခြင္႔ရတဲ႔ ခင္ဗ်ားဟာ ကမာၻတစ္ခုတည္လုိက္ရသလုိ ပီတိတစ္ခုစားခြင္႔ရမယ္လုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာပါဘဲဗ်ာ။

ေရာ႔ ဒီမွာ ဆရာမင္းထက္ေမာင္ရဲ႕ကဗ်ာေလးနဲ႔ ခင္ဗ်ားကို ကြ်န္ေတာ္လည္း နပန္တစ္ခ်က္ေလာက္ရိုက္ခဲ႔မယ္............

“မျဖစ္မေန”

ငါတုိ႔ရဲ႕ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈပံုစံကို
ေျပာင္းလဲပစ္ရမယ္
ငါတုိ႔ရဲ႕ ကဗ်ာေရးသားမႈပံုစံကို
ေျပာင္းလဲပစ္ရမယ္
ငါတို႔ရဲ႕ ဘ၀ေနထုိင္မႈပံုစံကို
ေျပာင္းလဲပစ္ရမယ္
ငါတုိ႔ရဲ႕ အရာရာ အေၾကာင္းေၾကာင္း
ေျပာင္းကို ေျပာင္းလဲပစ္ရမယ္
ငါတုိ႔ရဲ႕ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္က လြဲလုိ႔ေပါ႔။

မင္းထက္ေမာင္

ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ဟန္ေဆာင္ျခင္းကင္းစြာကြာစြာနဲ႔ ခင္ဗ်ားနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ ကဗ်ာေတြေပၚမွာ ျပန္လည္ေခၚေျပာႏုတ္ဆက္ခ်င္ပါေသး တယ္ဗ်ာ။
  
စိမ္းခက္စိုး
(ၾကာသာပေတး) ဇူလုိင္လ ၂၆၊ ၂၀၁၂
ည - ၁၀ း၂၃ နာရီ

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...