Wednesday, July 25, 2012

ဦးသန္႔၏ ျမန္မာဝတၳဳရွည္ေဝဖန္ေရး


by Mya Than Tint on Saturday, May 5, 2012 at 8:22pm ·

ကၽြန္ေတာ္သည္ ၁၉၃၉ ခုႏွစ္က ထုတ္ေဝခဲ႔၍ ၁၉၄၃ ခုႏွစ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ခဲ႔ရျပီး ကၽြန္ေတာ့္လက္ထဲသို႔ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ျပန္ေရာက္လာေသာ ဂႏၳေလာကမဂၢဇင္းကေလးကို တယုတယကိုင္ရင္း စာရြက္မ်ားကို အသာလွန္ေလွာေနသည္။ မဂၢဇင္းစာအုပ္မွာ စစ္ျဖစ္ခါနီး ထုတ္ေဝသည့္ ရွစ္ခ်ိဳးမဂၢဇင္းဆိုက္အရြယ္ မဟုတ္။ ရွည္ေမ်ာေမ်ာ ဒီမိုင္းဆိုက္ကေလးျဖစ္သည္။

စာမ်က္ႏွာကလည္း နည္းနည္းကေလး။  ငါးဆယ္ခန္႔သာ  ရွိသည္။ အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ ႏွစ္ဘာသာႏွင့္ျဖစ္ျပီး  တစ္ဝက္က  အဂၤလိပ္စာက႑ျဖစ္ျပီး၊ ေနာက္တစ္ဝက္မွာ  ျမန္မာစာ က႑ျဖစ္သည္။
အယ္ဒီတာအမည္ကို  မေတြ႕ရေသာ္လည္း ပန္းတေနာ္ဦးခန္႔ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ထင္ရသည္။ အဂၤလိပ္စာက႑တြင္ ေက်းလက္ေတာရြာသက္ၾကီးပညာသင္ၾကားေရး၊ ဖီးဘတ္စ္ ကေလာင္အမည္ခံသူ၏ ျမန္မာလူမ်ိဳးႏွင့္ကဗ်ာ၊ ေဒါက္တာရာဒါကရွစ္ရွနန္၏ အိႏၵိယအမ်ိဳးသားႏွင့္တကၠသိုလ္၏ အခန္းက႑၊ ပန္းတေနာ္ဦးသန္႔၏ ျမန္မာဝတၳဳရွည္ စသည့္ေဆာင္းပါးမ်ား ပါဝင္သည္။ ျမန္မာစာ  က႑တြင္ သိပၸံေမာင္ဝ၏ ေရြးေကာက္ပြဲ၊ တင္ေမာင္ျမင့္ (သိပၸံေမာင္ဝ)၏ ငါ၊  သိပၸ (သိပၸံေမာင္ဝပင္  ျဖစ္မည္ဟု ယူဆရသည္)၏ ခင္ပ်ိဳ႕ေမာင္ႏွင့္  ေဇာ္ဂ်ီ၏  တိမ္မိလႅာကဗ်ာတို႔ကို ေတြရသည္။
(ေနာင္တြင္  ျပန္လည္ထုတ္ေဝေသာ  ကဗ်ာေပါင္းခ်ဳပ္သစ္၌ ထိုကဗ်ာကို တိမ္လႊာဟု အမည္ေျပာင္းထားျပီး ေနာက္ဆံုးအပိုဒ္ကို  အသစ္ျပန္လည္ ေရးထားသည္ကို  ေတြ႔ရသည္။)

ယခုျပန္ဖတ္လိုက္သည့္အခါ၌  ၁၉၃၃  ခု၊ ႏိုဝင္ဘာလထုတ္၊ ဂႏၳေလာကမဂၢဇင္း၊ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ကဗ်ာစု  ဆိုသည့္ က႑တြင္  ေဇာ္ဂ်ီ၏ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို သြားေတြ႕ရသည္။ ထိုကဗ်ာကို ကၽြန္ေတာ္ယခုသတိထား၍ဖတ္ၾကည့္သည့္အခါ ေဇာ္ဂ်ီ၏  ကဗ်ာေပါင္းခ်ဳပ္မ်ားတြင္  မပါဘဲ က်န္ရစ္ခဲ႔သည့္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။  ေဇာ္ဂ်ီသည္ ထိုကဗ်ာကို ေမ႔ေလ်ာ့သြားသည္လား။ သို႔မဟုတ္  ရွာမေတြ႔၍လားေတာ့ မေျပာတတ္ပါ။  ထိုကဗ်ာမွာ ‘မ်က္လံုးနီလာ’ ဆိုသည့္ ကဗ်ာျဖစ္ပါသည္။ သူ႔ကဗ်ာမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါသည္။


ငဲ႔လို႔ ျပံဳးပါအံု႔
မ်က္လံုးနီလာေပ်ာ္ရဲ႕
ေကသာေတာ္  ႏြဲ႔ႏြဲ႔ႏြမ္းငဲ႔ျပင္
ၾကြက္ဝမ္းပူ ျဖဴျဖဴေဖြးလိုပ
ေျခကေလး အသာလွဲ႔ျပန္ေတာ့
ဝင္းလဲ႔လဲ႔ျမင္လိုက္သည္။
ယခင္ညဆီက
ျမင္ရမည္ အေမွ်ာ္ၾကီးရယ္ႏွင့္
ဆီမီးတိုင္ ေရွ႕မွာထြန္းကာပ
လြမ္းစရာ  ဘယ္မသိေသာ္လဲ
လြမ္းမိသည္  ဟန္မလွေလဘု
ႏြမ္းလ်ခဲ႔ျပီ။

ေျပာရအံုးမယ္ေနာ္
မ်က္လံုးအျပာလွ်ံငဲ႔
ခါတရံ ေဇာ္တေဖ့မွာလ
ၾကံဳေတြ႔သည္ ဖလံေကာင္တို႔
အလွ်ံေျပာင္ မီးဝါေတာက္မွာျဖင့္
လာေရာက္ကာ ေပ်ာ္လို႔ပါးရာက
အားႏြဲ႔ကာ အဝါသက္ရွာၾက
မီးက်က္၍ အသံျမည္
ဆီရည္က က်ဆင္း။

ငဲ႔လို႔ ျပံဳးပါအံု႔
မ်က္လံုးနီလာေပ်ာ္ငဲ႔
သည္ခါေသာ္ သည္ဆီမီးကိုျဖင့္
အျပီးတိုင္  အျမန္သတ္ခါပ
ျဖဴလွပ္သည္ ေျခကေလးဆီသို႔
ေဖြးရာရာ ေျပးကာလိုက္ေတာ့မယ္
မဲမိုက္ေမွာင္တြင္း။ ။
(မူရင္းသတ္ပံုအတိုင္း)

ကၽြန္ေတာ္သည္ အထက္ပါကဗ်ာကို ေဇာ္ဂ်ီ၏ကဗ်ာေပါင္းခ်ဳပ္သစ္တြင္ လိုက္ရွာေသာ္လည္း မေတြ႔ပါ။ ယခုတစ္ေခါက္ ဂႏၳေလာကမဂၢဇင္းမ်ားကို ျပန္ဖတ္သည့္အခါတြင္မွ အသစ္ျပန္၍ ေတြ႔ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ထိုဂႏၳေလာကမဂၢဇင္းထဲတြင္ ေနာက္ထပ္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းသည့္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္မွာ  အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ေရးထားသည့္ ပန္းတေနာ္ အမ်ိဳးသားအထက္တန္းေက်ာင္း ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီးဦးသန္႔၏  ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါသည္။ ဦးသန္႔၏ေဆာင္းပါးမွာ ‘ျမန္မာဝတၳဳရွည္  ေဝဖန္ေရးေကာင္းလိုအပ္ေနျပီ’ ဆိုသည့္ ေဆာင္းပါးျဖစ္သည္။ ဦးသန္႔၏ ေဆာင္းပါးသည္  ျမန္မာဝတၳဳရွည္ေဝဖန္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေစာဆံုးေပၚခဲ႔ေသာ  ေဆာင္းပါးတစ္ေစာင္ျဖစ္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါသည္။ ဦးသန္႔၏ ေဆာင္းပါးကို ဖတ္ၾကည့္ပါ။

(ဤေဆာင္းပါးသည္ ျမန္မာဝတၳဳရွည္၏ သမိုင္းကို အၾကမ္းဖ်င္း ေျခရာေကာက္သည့္ေဆာင္းပါး ဟုပင္ေခၚႏိုင္မည္  မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာဝတၳဳရွည္သည္ ယခုမွ ေပၚထြန္းစသာ ရွိပါေသးသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ခုအတြင္း၌  ျမန္မာစာေပေလာကသည္ ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲမႈၾကီးတစ္ခုကို ျဖတ္သန္းခဲ႔ပါသည္။ စာေပေရးသားျခင္းအတတ္တြင္ ေဟာင္းႏြမ္း၍ ခြန္အားနည္းေသာ အစဥ္အလာကို ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္သည့္သေဘာသည္  ယေန႔ေခတ္  ျမန္မာစာေရးဆရာတို႔၏ အေရးအသားထဲတြင္ ထင္ရွားစြာ ျမင္ေနရပါသည္။ ဝတၳဳနယ္ပယ္တြင္ ပီမိုးနင္းသည္ သူ၏အဆင့္အတန္းျမင့္သည့္ ဝတၳဳမ်ားျဖင့္ ဦးေဆာင္လမ္းျပခဲ႔ပါသည္။  သူ၏အၾကီးက်ယ္ဆံုးေသာ  ဝတၳဳရွည္ၾကီး  ႏွစ္ပုဒ္ျဖစ္သည့္  ေနရီရီႏွင့္ သဲျမညွာ ဝတၳဳတို႔တြင္  အခ်စ္အေၾကာင္းကို  ေရးထားေသာ္လည္း (အခ်စ္အေၾကာင္း မေရးေသာ ျမန္မာဝတၳဳဟူ၍လည္း အဘယ္မွာလွ်င္ ရွိပါသနည္း) ထိုဝတၳဳႏွစ္ပုဒ္စလံုးမွာပင္ ပီမိုးနင္းသည္ သူခါတိုင္းေရးေနက် ထံုးစံအတိုင္း အခ်စ္ကိုႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ေသာ လွပတင့္တယ္မႈ၊ သင္းပ်ံ႕မႈတို႔ျဖင့္ ထံုမႊမ္းထားပါသည္။ ပီမိုးနင္းသည္ ထံုးတမ္း အစဥ္အလာေဟာင္းမ်ားကို စတင္ဖီဆန္ခဲ႔သူျဖစ္ပါသည္။ ေနရီရီကို ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝျပီးခ်ိန္မွစ၍  ေနာင္တြင္  လူငယ္ဝတၳဳစာေရးဆရာအမ်ားအျပား  ေပၚေပါက္လာခဲ႔သည္တြင္ အခ်ိဳ႕မွာ လြန္စြာအဆင့္အတန္းျမင့္သည့္ ဝတၳဳတိုမ်ားကို ေရးႏိုင္လာခဲ႔ၾကပါသည္။။ ယင္းတို႔အနက္  ေရႊဥေဒါင္း၊ ေဇယ် ႏွင့္ မဟာေဆြတို႔မွာ အထူးဦးစားေပး  ေဖာ္ျပရမည့္သူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။

ထိုဝတၳဳေရးဆရာမ်ား၊  အထူးသျဖင့္ ပထမဝတၳဳေရးဆရာႏွစ္ဦးတို႔  လူၾကိဳက္အလြန္မ်ားလာသည့္အတြက္ ၎တို႔ေလာက္အဆင့္မရွိသည့္  လူငယ္စာေရးဆရာမ်ားအား ထိုသုိ႔ဝတၳဳေကာင္းမ်ားကိုေရးႏိုင္ရန္ ၾကိဳးစားဖို႔ အားေပးႏိႈးေဆာ္သကဲ႔သို႔ ျဖစ္လာပါသည္။ သူတို႔၏ေရးဟန္ကို အတုခိုးရန္ ၾကိဳးစားလာခဲ႔ၾကပါသည္။  ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ စာေပေလာကတြင္ ျဖစ္တတ္သည့္အတိုင္း စက္ယႏၱယားဆန္
ဆန္ ျငီးေငြ႔ဖြယ္ေကာင္းေသာ ထပ္ျပန္တလဲလဲျဖစ္မႈမ်ား ေပၚေပါက္လာခဲ႔ပါသည္။
သုိ႔ရာတြင္  ယခုအခ်ိန္၌ ကၽြန္ေတာ္တို႔တြင္ အေတာ္အတန္အရည္အခ်င္းရွိသည့္  စာေရးဆရာမ်ား အမ်ားအျပား  ေပၚထြက္လာခဲ႔ျပီျဖစ္ပါသည္။  သူတို႔သည္ အဂၤလိပ္ဝတၳဳမ်ားကို ဘာသာျပန္ဆိုျခင္း၊  မီွျငမ္းျပဳျခင္း စသည္တို႔ကို ျပဳလုပ္ခဲ႔ၾကရာ အေတာ္အတန္ေအာင္ျမင္မႈကိုလည္း ရရွိခဲ႔ၾကျပီ ျဖစ္ပါသည္။ 

ျမန္မာစာေပ၏ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈတြင္  ရာဇဝင္ (သမိုင္း) ဝတၳဳတို႔ ေပၚေပါက္လာရျခင္းမွာလည္း အဆင့္သစ္တစ္ခုဟု ဆိုသင့္ပါသည္။ လယ္တီပ႑ိတ ဦးေမာင္ၾကီးသည္  ကာလအတန္ၾကာကပင္လွ်င္  ရာဇဝင္ဝတၳဳမ်ားကို ေရးသားကာ လမ္းသစ္ကို ေခါင္းေဆာင္ခဲ႔ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ တစ္ခါတရံ၌ သူ႔ဝတၳဳမ်ားမွာ ရွည္လ်ားျပီး  အနည္းငယ္  ျငီးေငြ႔ဖြယ္ေကာင္းေနပါသည္။  ခံ့ညားမႈအရာတြင္ လည္းေကာင္း၊ ေရးဟန္ၾကြယ္ဝသည့္ေနရာတြင္ လည္းေကာင္း၊ ဦးေမာင္ၾကီးကို  မည္သူမွ် မမီႏိုင္ေသးပါ။ သုိ႔ရာတြင္ ဝတၳဳေရးဆရာတစ္ဦးအေနႏွင့္ကား  ဦးေမာင္ၾကီးသည္ လံုးဝေအာင္ျမင္သူ တစ္ဦး မဟုတ္ပါ။ ေႏွာင္းလူတို႔သည္ သူ႔ကို စာေပပညာရွင္တစ္ဦး အေနျဖင့္  သတိရေကာင္းရမည္ျဖစ္သည္တိုင္ ဝတၳဳေရးဆရာတစ္ဦးအေနႏွင့္ေတာ့ သတိရၾကမည္ မဟုတ္ပါ။ ေနာင္ေပၚလာသည့္  ဦးသိန္းေမာင္မွာမူ  ရဲျမန္မာ ဝတၳဳေၾကာင့္ ရာဇဝင္ ဝတၳဳေရးဆရာတစ္ဦးအေနျဖင့္ ထင္ရွားစြာ ေအာင္ျမင္လာခဲ႔ပါသည္။  ဦးသိန္းေမာင္သည္ ဝတၳဳေနာက္ခံကို  ေကာင္းစြာ  ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ထားျပီး  သုေတသနလုပ္ထားေၾကာင္းကို စာမ်က္ႏွာတိုင္းတြင္ ေပၚလြင္ေနပါသည္။

သို႔ရာတြင္ ေနာင္ေပၚလာသည့္ ဝတၳဳေရးဆရာသစ္မ်ားကို ၾကည့္လိုက္သည့္အခါတြင္မူ မ်ားစြာစိတ္ပ်က္ျခင္း  ျဖစ္ရပါသည္။၎တို႔သည္ ဝတၳဳေရးျခင္းအတတ္ပညာကို က,ၾကီး ခ,ေကြးေလာက္ကိုပင္ နားလည္ၾကပံု မရပါ။ ေခတ္ျပိဳင္ဝတၳဳမ်ားထဲတြင္ ေခတ္ျပိဳင္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏အေျခအေနသည္ ထင္ဟပ္ေနရမည္ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ အခ်ိဳ႕ေသာ  ျခြင္းခ်က္မ်ားမွအပ ေခတ္ေပၚ ျမန္မာဝတၳဳသည္ ထိုလုပ္ငန္းကို  မလုပ္ႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနပါသည္။  ေခတ္ျပိဳင္ လူမႈဘဝကို သစၥာရွိစြာ  ေဖာ္ျပထင္ဟပ္သည့္အခ်က္ဆို၍ ျမန္မာဝတၳဳမ်ားထဲတြင္  ရွာ၍မေတြ႕ဘဲ ျဖစ္ေနပါသည္။ ျမန္မာဝတၳဳေရးဆရာတို႔သည္ မိမိတို႔၏ ခြန္အားကို အတုခိုးျခင္းကိစၥတြင္သာ အစြမ္းကုန္ အသံုးခ်ေနၾကပါသည္။ ထိုသုိ႔အတုခိုးထားေသာ စာေပမ်ား၊ ဝတၳဳမ်ားမွာလည္း အလြန္အဆင့္အတန္း နိမ္႔ေနပါသည္။

သို႔ျဖစ္လွ်င္ ထိုသို႔ေသာ အညံ့စားစာေပမ်ားသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ထိုမွ် အံုလိုက္က်င္းလိုက္ မ်ားျပားေနရပါသနည္း၊ ထင္ရွားေသာ အေၾကာင္းအရာတစ္ရပ္မွာ မွန္ကန္၍ ဘက္မလုိက္ေသာ ေဝဖန္ေရး မရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ယခုအခ်ိန္၌ ေဝဖန္ေရး စြမ္းအားသည္ အလြန္နည္းေနျပီး စာေပအႏုပညာ၏ တိုးတက္မႈကို အက်ိဳးျဖစ္မည့္ လမ္းေၾကာင္းမွ ေသြးဖည္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာဝတၳဳတိုးတက္ေရးတြင္ ျမန္မာသတင္းစာႏွင့္ ဂ်ာနယ္မ်ားသည္ မ်ားစြာ အေထာက္အပံ့ေပးႏိုင္ပါသည္။ စာနယ္ဇင္းတို႔သည္ အရည္အခ်င္းရွိေသာ ေဝဖန္ေရးဆရာတို႔ကို ရွာေဖြသင့္ပါသည္။ စာေရးဆရာ အေဟာင္းအသစ္တို႔ ေရးသားထုတ္ေဝၾကေသာ ဝတၳဳသစ္မ်ားကို ဘက္လိုက္ျခင္းမရွိဘဲ ေဝဖန္သင့္ပါသည္။ ယခု ေလာေလာဆယ္  လိုအပ္ေနေသာအရာမွာ စာနယ္ဇင္းမ်ား၏ ပုဂၢိဳလ္စြဲ မပါေသာ ေဝဖန္ေရးျဖစ္ပါသည္။ )

ပန္းတေနာ္ဦးသန္႔၏  ျမန္မာဝတၳဳရွည္ေဝဖန္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ေဆာင္းပါးမွာ ဤမွ်သာျဖစ္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ဦးသန္႔၏ေဆာင္းပါးသည္ အေတာ္အတန္ျပည့္စံုသည့္ ေဆာင္းပါးတစ္ေစာင္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ဦးသန္႔က  ျမန္မာဝတၳဳ၏ အစသည္ ပီမိုးနင္း၏ ေနရီရီႏွင့္သဲျမညွာျဖစ္သည္ဟ မွတ္တိုင္စိုက္၍ ကမၺည္းထိုးလိုက္ပါသည္။ ဤအခ်က္တြင္ သေဘာကြဲႏိုင္ေသာ္လည္း ပီမိုးနင္းသည္ ျမန္မာဝတၳဳရွည္ကို လမ္းသစ္ထြင္ခဲ႔သူ  ဆိုသည္အခ်က္မွာမူ အျငင္းပြားဖြယ္မရွိဟုထင္ပါသည္။ ဦးသန္႔က  ပီမိုးနင္း၏ေနရီရီျပီးသည့္ေနာက္တြင္ ေပၚထြက္လာသည့္ ျမန္မာ့ဝတၳဳရွည္ဆရာသံုးဦးကို ညႊန္းပါသည္။ ယင္းတို႔မွာ  ေရႊဥေဒါင္း၊ ေဇယ်ႏွင့္  မဟာေဆြတို႔ျဖစ္ျပီး အထူးသျဖင့္ ေရႊဥေဒါင္းႏွင့္ ေဇယ်တို႔ကို ညႊန္းပါသည္။  ေႏွာင္းေခတ္ စာေရးဆရာတို႔သည္  ေရႊဥေဒါင္းႏွင့္ ေဇယ်တို႔၏ ဝတၳဳမ်ိဳးတို႕ကို  ေရးသားလာၾကသည္ဟု  ဆိုပါသည္။ 

ထို႔ေနာက္  ဦးသန္႔က ျမန္မာစာေပတြင္  ရာဇဝင္(သမိုင္း) ဝတၳဳေပၚေပါက္လာျခင္းသည္ အဆင့္တစ္ရပ္သို႔ ေရာက္လာသည္ဟု  ယူဆပါသည္။ လယ္တီ ပ႑ိတဦးေမာင္ၾကီးသည္  ရာဇဝင္ဝတၳဳမ်ားစြာကို ေရးခဲ့သည့္တိုင္ ဦးေမာင္ၾကီး၏  ရာဇဝင္ဝတၳဳမ်ားသည္ ရွည္လ်ားျပီး ျငီးေငြ႕ဖြယ္ေကာင္းသည္ဟု ေဝဖန္ပါသည္။ ဦးေမာင္ၾကီးသည္ စာေပပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္သည့္တိုင္ ဝတၳဳေရးဆရာတစ္ဦးအေနျဖင့္ ေအာင္ျမင္ျခင္းမရွိဟု  ဦးသန္႔ကဆိုခဲ႔ပါသည္။ ရာဇဝင္ဝတၳဳေရးဆရာ အျဖစ္ ဦးေမာင္ၾကီးထက္ ဦးသိန္းေမာင္က ပို၍ ေအာင္ျမင္သည္ဟု  ဦးသန္႔ ယူဆပါသည္။

ဦးသန္႔သည္ သူတို႔ေနာက္တြင္ေပၚလာသည့္ ‘ဝတၳဳေရးဆရာအသစ္မ်ား’ဆိုသည္ကို မ်ားစြာစိတ္ပ်က္မိေၾကာင္း၊ ယင္းတို႔မွာ ဝတၳဳေရးသားျခင္း အတတ္ပညာ ကၾကီး၊ခေကြးကိုပင္ နားမလည္ၾကေၾကာင္းျဖင့္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေဝဖန္ေရးသားပါသည္။ ဦးသန္႔သည္ ထိုေခတ္ (၁၉၃၃ ခုႏွစ္တစ္ဝိုက္) ေပၚေပါက္ခဲ႔ေသာ  အမ်ားၾကိဳက္ဝတၳဳေရးဆရာမ်ားကို ေတာ္ေတာ္ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေဝဖန္သြားခဲ႔ပါသည္။ ဝတၳဳသည္ ေခတ္ျပိဳင္လူမႈဘဝကို  ထင္ဟပ္ျပရမည္ဟု ေစာစီးစြာကတည္းက ျမင္ခဲ႔ေၾကာင္းကို ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ယင္းသို႔အညံ့စား  စာေပမ်ား တြင္က်ယ္ေနၾကျခင္းကို  ေျဖာင့္မတ္၍ ဘက္မလိုက္ေသာ  ေဝဖန္ေရးဆရာမ်ားကို ဖိတ္ေခၚကာ စာေပေဝဖန္ေရးကို လုပ္သင့္ေၾကာင္းျဖင့္ ေဆာ္ဩခဲ႔ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုဂႏၳေလာကမဂၢဇင္းကို ၁၉၄၃  ခုႏွစ္က ဖတ္ခဲ႔ရေသာ္လည္း  ထိုစဥ္က အဂၤလိပ္စာကို ေကာင္းစြာမဖတ္တတ္ေသးသျဖင့္ ဦးသန္႔၏ေဆာင္းပါးကို မဖတ္ျဖစ္ခဲ႔ပါ။

၁၉၃၃  ခုႏွစ္က ေရးခဲ႔၍  ၁၉၄၃ ခုႏွစ္တြင္  ကၽြန္ေတာ္လက္ထဲသို႔ေရာက္ခဲ႔သည့္ ဂႏၳေလာကကို ၁၉၉၃ ခုႏွစ္တြင္  ကၽြန္ေတာ္ျပန္ဖတ္သည့္အခါ၌ ဦးသန္႔၏ေဆာင္းပါးကို ပထမဆံုးအၾကိမ္ ဖတ္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။

လြန္ခဲ႔သည့္ အႏွစ္ေျခာက္ဆယ္က ေရးခဲ႔သည့္ေဆာင္းပါးျဖစ္သည့္တိုင္ ဦးသန္႔၏ေဆာင္းပါးသည္  ေခတ္မီေနေသးသည္ကို  ေတြ႔ရပါသည္။ 

ျမသန္းတင့္
(၁၉၉၄၊ ဂ်ဴလိုင္၊ သရဖူ)

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...